Minulla on tuonne tunnarit. Kysyin. Katsotaan tuleeko mielekästä vastausta.alfa 156 v6 kirjoitti: http://www.giuliaforums.com/forum/409-e ... rol-8.html
En viitsi moisen takia kirjautua tuonne mutta jos jollain jo on tunnarit niin kysykää konsti häneltä ja tänne info
Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juu, esim baijerilainen mutteriwiritelmä toimii siten, että luistoneston saa osaksi tai kokonaan pois napista. Olisi toivottavaa kiuluunkin, samoin kuin kunnon istuin vrt 159.Unique kirjoitti:Kokeilin eri DNA-kytkimen asennoilla ja luistonesto on kaikissa asennoissa niin agressiivinen, että se vie kaiken voiman pois heti kun alkaa luistamaan. Kaasu + jarru-yhdistelmää en keksinyt kokeilla. Mekaaninen tasauspyörästön lukko olisi varmasti auttanut. Ainut mikä auttoi oli lumen lapiointi alta ja erityisesti kaikkien pyörien edestä sekä yksi paikalle sattunut pariskunta avuksi työntämään.Aquatica kirjoitti:@Unique
Mites DNA-kytkin vaikuttaa jumissaoloon? Giulietassa on jarruilla tehty lukko (elektroninen tasauspyörästön lukko-nimellä) D-asennossa aika agressiivinen.
Mä sain tuon kaks kertaa pohjasta *kunnolla* hankeen, toki ihan asfaltilla - ei lähtenyt, ennen kuin tarjosi D:tä ja kaasua. Sit kun molemmilla pyörillä jaksoi vetää, saikin irti. Jos Giuliassa on sama systeemi, olisi ehkä hyvä testata.
Lisäksi nuo renkaat on oikeasti hyvät. Ei ne nastat käytännön tasolla voita kuin parissa kohtaa ja kokonaisuutena ero melkein nolla. Nekin nastat on sit nuo kitkarenkaat, mutta vaan nastoitettuna...
Ja onhan meillä vanhanaikanen keksintö myös, jarru + kaasu, jos se yhtään sallii kaasupoljinta kevyellä jarrulla paikallaan. Joissakin autoissa, jossa syöttö katkeaa jarruun koskiessa on kuitenkin ryömintävauhdissa tai alle salinut sen.
Toinen kerta tapahtui onneksi kotipihassa autokatoksen edessä. Lapio kouraan ja 5 minuutin päästä Giulia suostui taas liikkumaan.
Mutta kun ei ...
- Kari
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jep, vastaus tuli jo. Tosin ei ollut mikään ihan jokapäiväinen tapa tehdä tätä. Mutta jos haluaa kokeilla radalla Giuliaa, niin ehkä siihen käyttöön kokeiltavissa kertaluonteisesti.Unique kirjoitti:Minulla on tuonne tunnarit. Kysyin. Katsotaan tuleeko mielekästä vastausta.alfa 156 v6 kirjoitti: http://www.giuliaforums.com/forum/409-e ... rol-8.html
En viitsi moisen takia kirjautua tuonne mutta jos jollain jo on tunnarit niin kysykää konsti häneltä ja tänne info
Kaverin keino on:
- Paina käynnistysnappulaa, odota että tarkistukset menevät läpi, paina nappulaa uudelleen (näin peilit menevät auki)
- Mene tavaratilaan ja avaa akun kotelo
- Irroita negatiivinen napa (täytyy vain painaa pientä release-nappulaa ja vetää se irti). Odota pari sekuntia
- Kytke napa takaisin ja sulje akkutilan kansi
- Sulke takaluukku ja mene käynnistämään auto. Nopeasti. Kaksi viimeistä vaihetta pitää tehdä 15 sekunnin sisään.
Auto käynnistyy ja ESC, Hill Assist, Start Stop, sekä FCW ovat pois päältä. ABS ja ohjaustehostin ovat edelleen päällä.
Olet jumissa N-tilan kanssa ja kello käynnistyy 00:00:sta tammikuun 1. päivä. Saat nuo ominaisuudet takaisin päälle kun samutat auton ja käynnistät sen uudelleen. Viimeistään toisella käynnistyksellä kaikki on päällä.
Käänsin tuon suomeksi, jotta kaveri ei hermostu. En ole testannut tuota tapaa enkä anna sille takuuta. Mutta jos joku ratapäivillä välttämättä haluaa, niin siitä vaan.
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kannattaa tuo lukkoperä ottaa uuteen autoon. Kertaakaan ei ole meillä jäänyt jumiin mihinkään.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mites tuo lukkoperä käytännössä toimii? Laitetaanko se jotenkin erikseen päälle vai onko se aina päällä?Ipi kirjoitti:Kannattaa tuo lukkoperä ottaa uuteen autoon. Kertaakaan ei ole meillä jäänyt jumiin mihinkään.
Kyllä tuokin taitaa olla ehdoton ostos sitten. Kallishan se on, mutta hyöty lienee kiistaton. Tuo kikkakolmonen vain ei kauheasti innosta, jos auto on kiinni jossain.
Sporttipenkit, xenonit, paremmat vanteet + kaikkea pientä sälää. Hinta vain kasvaa.
Pahoittelen, jos nämä kyselemäni asiat ovat ketjussa tulleet jo aiemmin esille. Olen vasta sivulla 74 menossa tässä ketjussa.
edit: lisätäänpä semmoinen kysymys, että kun Suomessa ei tällä hetkellä kovin montaa Alfa-myyjää ole, niin onkos porukalla kokemuksia siitä, mikä/mitkä ovat yleisesti ottaen hyviä liikkeitä? En nyt ala liikkeitä nimeämään, kun homma on vielä kesken, mutta kahdesta olen saanut nyt niin huonoa palvelua, että ei näytä pahemmin noita liikkeitä kiinnostavan Alfan myyminen.
edit 2: muutenkin koko Suomessa Alfan mainostaminen ja maahantuojan toiminta on aika vasemmalla kädellä tehtyä. Alfa sivusto on ankea ja ei tuota myynti- ja palveluverkostoakaan pahemmin ole kuin etelä-suomessa. Ja kun tästäkin ketjusta saa lukea noista huonoista asiakaspalvelukokemuksista, niin pelottaa, jos auton kanssa ongelmia tulee. Kun Delta-Auto hoiti Alfan huoltoa, niin Kajaanissa toimi huolto aivan loistavasti. Autossani (GT) oli erikoispuskurit ja pienen kolhun jälkeen (naapuri pökkäsi puskurin rikki autollaan) piti uusi tilata Italiasta asti ja liike hoiti senkin hienosti. Vara-autonkin sain siksi aikaa. Eihän autoja tietenkään virallisessa huollossa tarvitse käyttää, varsinkaan öljynvaihtojen yms. vuoksi, mutta kuitenkin.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Kainuu on laaja käsite, mutta veikkaisin lähimmän merkkihuollon löytyvän Oulusta. Ei kait sitä merkkihuoltoa muuten tarvitse, mutta Giuliassa on sen verran paljon softaa minkä päivitys ei muuten onnistu. Tietysti päivitystarve vähenee jatkuvasti kun malli tässä vanhenee.
- Streider
- Viestit: 491
- Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
- Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19
ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista.. - Paikkakunta: Otalampi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei ole minkään edessä tosiaan, säleikkö on kilven kokoiselta alueelta muutenkin ummessa joten ilma ei siitä ilman kilpeäkään kulkisi mihinkään, eikä kilpi häiritse tutkia tai mitään muutakaan. Vaatii tosiaan pikkukilven, normikokoinen finnitönkään ei mahdu sopivasti tuohon koloon. Jossain tämän ketjun syövereissä reilu vuosi takaperin taisin tuon koko ns. prosessin käydä läpi, mutta ainakin on siis mahdollista moinen lätkä hankkia peruskilven sijaan. Eipähän ole ylimääräisiä reikiä puskurissa.nepa kirjoitti:Rauta, juuri tuollaista kilven sijoittelua tarkoitinkin. Hienoa, että onnistuu myös Suomessa. Ainakaan jenkkifoorumin mukaan tuon ei pitäisi olla minkään tärkeän edessä.
25t ilometriä on omassa kertynyt reilussa vuodessa mittariin, toiminut hyvin kesät ja talvet eikä ole oltu vielä talvisinkaan jumissa missään. Muutama pikkujuttu on ollut, eli ne perinteiset ovien jumittavat lukitusnapit ym. alkupään juttuja, mutta ne on korjattu. Harvinaisen kauan on selvitty ilman polttavaa himoa vaihtaa autoa, eli vielä hyvin tyytyväinen Giuliaan. Ovien tiivisteet ovat muuten Giuliassa ihan jumalaisen hyvät, kerrankin oli auto ihan oikeasti paskainen, mutta ovivälit ne vaan pysyvät siistinä paremmin kuin missään muussa autossa, edes Volvossa ei pysy yhtä siistinä millään.
- MikaT
- Viestit: 177
- Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
- Car(s): Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Peugeot 206 -06
Peugeot 406 Sport -00,
Mazda 626 GLX - Paikkakunta: Uusimaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Olen tässä lähiaikoina kyllä saanut autoliikkeistä todella hyvää palvelua, ja aika monessa olemme käyneet. Kun kahta hyvin erityyppistä autoa olemme katselleet.nepa kirjoitti: edit: lisätäänpä semmoinen kysymys, että kun Suomessa ei tällä hetkellä kovin montaa Alfa-myyjää ole, niin onkos porukalla kokemuksia siitä, mikä/mitkä ovat yleisesti ottaen hyviä liikkeitä? En nyt ala liikkeitä nimeämään, kun homma on vielä kesken, mutta kahdesta olen saanut nyt niin huonoa palvelua, että ei näytä pahemmin noita liikkeitä kiinnostavan Alfan myyminen.
Kaksi liikettä eivät oikein ole erottuneet edukseen. Toinen myy Alfaakin. Yhteistä näille kahdelle on että nettisivuilla hinta on muuta kuin myyntihinta.
Myyntitiedot ovat olleet harhaanjohtavia. Tarjouspyynnössä on suurempi hinta kuin netissä. Mikähän ajatus on laittaa tarjoukseen myyntihinnaksi tonni lisää? Ja tarjouspyyntöön vastataan kalliimmalla kuin mitä hinta on ilmoitettu virallisilla nettisivuilla. En ymmärrä taktiikkaa.
Mutta suurin osa ihan huippupaikkoja, vähän jopa harmittaa että osan kanssa ei ole voinut kauppoja tehdä kun auto ei ole ollut toiveiden mukainen.
Pikkuauto on jo tilattu, mutta huomenna jatketaan vielä vähän Giuliasta.
Viimeksi muokannut MikaT, 21 Helmi 2018, 07:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Voi juma , haloo ,mitä tunaamista 50 donan autossa.Unique kirjoitti:Jep, vastaus tuli jo. Tosin ei ollut mikään ihan jokapäiväinen tapa tehdä tätä. Mutta jos haluaa kokeilla radalla Giuliaa, niin ehkä siihen käyttöön kokeiltavissa kertaluonteisesti.Unique kirjoitti:Minulla on tuonne tunnarit. Kysyin. Katsotaan tuleeko mielekästä vastausta.alfa 156 v6 kirjoitti: http://www.giuliaforums.com/forum/409-e ... rol-8.html
En viitsi moisen takia kirjautua tuonne mutta jos jollain jo on tunnarit niin kysykää konsti häneltä ja tänne info
Kaverin keino on:
- Paina käynnistysnappulaa, odota että tarkistukset menevät läpi, paina nappulaa uudelleen (näin peilit menevät auki)
- Mene tavaratilaan ja avaa akun kotelo
- Irroita negatiivinen napa (täytyy vain painaa pientä release-nappulaa ja vetää se irti). Odota pari sekuntia
- Kytke napa takaisin ja sulje akkutilan kansi
- Sulke takaluukku ja mene käynnistämään auto. Nopeasti. Kaksi viimeistä vaihetta pitää tehdä 15 sekunnin sisään.
Auto käynnistyy ja ESC, Hill Assist, Start Stop, sekä FCW ovat pois päältä. ABS ja ohjaustehostin ovat edelleen päällä.
Olet jumissa N-tilan kanssa ja kello käynnistyy 00:00:sta tammikuun 1. päivä. Saat nuo ominaisuudet takaisin päälle kun samutat auton ja käynnistät sen uudelleen. Viimeistään toisella käynnistyksellä kaikki on päällä.
Käänsin tuon suomeksi, jotta kaveri ei hermostu. En ole testannut tuota tapaa enkä anna sille takuuta. Mutta jos joku ratapäivillä välttämättä haluaa, niin siitä vaan.
- Kari
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mites tuo lukkoperä käytännössä toimii? Laitetaanko se jotenkin erikseen päälle vai onko se aina päällä?nepa kirjoitti:Ipi kirjoitti:Kannattaa tuo lukkoperä ottaa uuteen autoon. Kertaakaan ei ole meillä jäänyt jumiin mihinkään.
On ihan perinteinen lukko, eli mekaaninen. Paketissa tulee mukana itsesäätyvä alusta, jonka saa päälle D- moodissa. Se on myös erittäin hyvä.
Kajaanissa muuten on Autotalo Hartikainen, jossa on Alfa Romeo- huolto. Itse käytämme saman firman palveluja, tosin Joensuussa tai Kuopiossa. Joensuussa on hyvä palvelu.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kajaanin Hartikaista ei ole listattu Alfan sivuilla huoltopisteeksi. Noita muita Suomessa olevia Hartikaisia näyttää kyllä olevan.Ipi kirjoitti:Mites tuo lukkoperä käytännössä toimii? Laitetaanko se jotenkin erikseen päälle vai onko se aina päällä?nepa kirjoitti:Ipi kirjoitti:Kannattaa tuo lukkoperä ottaa uuteen autoon. Kertaakaan ei ole meillä jäänyt jumiin mihinkään.
On ihan perinteinen lukko, eli mekaaninen. Paketissa tulee mukana itsesäätyvä alusta, jonka saa päälle D- moodissa. Se on myös erittäin hyvä.
Kajaanissa muuten on Autotalo Hartikainen, jossa on Alfa Romeo- huolto. Itse käytämme saman firman palveluja, tosin Joensuussa tai Kuopiossa. Joensuussa on hyvä palvelu.
Hartikainen on kyllä tuttu paikka, kun nykyistä autoa (Citroen C5) on pitänyt siellä huoltaa.
Se, mitä olen uuden Giulian mahdollisia vikoja yrittänyt netistä etsiä, niin ei ainakaan näytä siltä, että autossa mitään isoja moottoriin tai vaihteistoon liittyviä ongelmia olisi? Luulisi, että maailmalta olisi kuulunut, jos esim. jakoketjuongelmia jne. olisi?
Olen nimittäin sekä Golfin TSI-moottorin että Sitikan THP-moottorin kanssa kokenut jakoketjurempan. Volkkarin kohdalla tosin maahantuoja hoiti tuon esimerkillisesti: hinauksesta lähtien heti ilmoitettiin että kaikki kulut ja vuokra-auto huollon ajaksi maksetaan. Citikan kohdalla maahantuoja maksoi osat, mutta työ jäi itselle maksettavaksi ja mitään sijaisautoa ei maksettu. Samanlaista häslinkiä ei haluaisi Alfan kanssa, kun täältäkin voi lukea, että asiakaspalvelu ei sitä parasta ole.
Tuollaiset sähköongelmat, joita tässäkin ketjussa on ollut, kuulostavat vielä pieneltä ison moottorirempan rinnalla. Ei niitäkään tosin saisi olla. Alfasta ei haluaisi toista Sitikkaa: auto on hyvä silloin, kun se toimii.
Vähän off-topic, mutta Stelviokaan ei muuten yhtään hassumman näköinen auto mielestäni ole ja olisi ehkä perheautoksi järkevämpi ostos, mutta ihan liian kallis. Siinä lienee ihan samat viat kuin Giuliassa, kun ovat lienee pitkälti samaan tekniikkaan perustuvia autoja? Top Gearin uusimmalla kaudella näyttää olevan Stelvio testissä, ainakin trailerin mukaan.
p.s. Oli muuten eilen taas Alfan sivusto ihan rikki. Etusivun linkit eivät toimineet ollenkaan. Nyt näyttää toimivan.
p.p.s. Ovat muuten molemmat myyjäliikkeet lopettaneet yhteydenpidon. Liekö syynä on se, että eivät halua Sitikkaa vaihdossa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
nepa kirjoitti: Tuollaiset sähköongelmat, joita tässäkin ketjussa on ollut, kuulostavat vielä pieneltä ison moottorirempan rinnalla. Ei niitäkään tosin saisi olla. Alfasta ei haluaisi toista Sitikkaa: auto on hyvä silloin, kun se toimii.
Vähän off-topic, mutta Stelviokaan ei muuten yhtään hassumman näköinen auto mielestäni ole ja olisi ehkä perheautoksi järkevämpi ostos, mutta ihan liian kallis. Siinä lienee ihan samat viat kuin Giuliassa, kun ovat lienee pitkälti samaan tekniikkaan perustuvia autoja? Top Gearin uusimmalla kaudella näyttää olevan Stelvio testissä, ainakin trailerin mukaan.
p.s. Oli muuten eilen taas Alfan sivusto ihan rikki. Etusivun linkit eivät toimineet ollenkaan. Nyt näyttää toimivan.
p.p.s. Ovat muuten molemmat myyjäliikkeet lopettaneet yhteydenpidon. Liekö syynä on se, että eivät halua Sitikkaa vaihdossa.
Suurin osa noista "sähköongelmista" taitaa kuitenkin olla softavikoja
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Totta. Se on ollut mukava huomata, että mitään toistuvaa ja vakavaa mekaanista vikaa autosta ei ole löytynyt. Ainakaan vielä.V6 kirjoitti:nepa kirjoitti: Tuollaiset sähköongelmat, joita tässäkin ketjussa on ollut, kuulostavat vielä pieneltä ison moottorirempan rinnalla. Ei niitäkään tosin saisi olla. Alfasta ei haluaisi toista Sitikkaa: auto on hyvä silloin, kun se toimii.
Vähän off-topic, mutta Stelviokaan ei muuten yhtään hassumman näköinen auto mielestäni ole ja olisi ehkä perheautoksi järkevämpi ostos, mutta ihan liian kallis. Siinä lienee ihan samat viat kuin Giuliassa, kun ovat lienee pitkälti samaan tekniikkaan perustuvia autoja? Top Gearin uusimmalla kaudella näyttää olevan Stelvio testissä, ainakin trailerin mukaan.
p.s. Oli muuten eilen taas Alfan sivusto ihan rikki. Etusivun linkit eivät toimineet ollenkaan. Nyt näyttää toimivan.
p.p.s. Ovat muuten molemmat myyjäliikkeet lopettaneet yhteydenpidon. Liekö syynä on se, että eivät halua Sitikkaa vaihdossa.
Suurin osa noista "sähköongelmista" taitaa kuitenkin olla softavikoja
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Raision Vaunulassa Salih on mahtava kaveri, joka tietää mitä myy, kuinka myy ja mitä on asiakaspalvelu. Kannattaa suoraan soittaa miehelle, sillä siinä on ammattimainen tekijä. Jos edes neljäsosa autokaupan myyjistä olisi hänen tasoaan, Suomessa myytäisiin varmaan joku 200000 uutta autoa vuosittain nykyisen 120k sijaan.nepa kirjoitti:edit: lisätäänpä semmoinen kysymys, että kun Suomessa ei tällä hetkellä kovin montaa Alfa-myyjää ole, niin onkos porukalla kokemuksia siitä, mikä/mitkä ovat yleisesti ottaen hyviä liikkeitä? En nyt ala liikkeitä nimeämään, kun homma on vielä kesken, mutta kahdesta olen saanut nyt niin huonoa palvelua, että ei näytä pahemmin noita liikkeitä kiinnostavan Alfan myyminen.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Baijerilaisen Mopo Werstaan tuotteissakin (ajonvakautuksen ja) luistoneston kokonaan poistaminen napista edellyttää pientä kärsivällisyyttä. 10s napista ja silloinkin jää vielä "eDiff" vektoroimaan. Sport + moodissa nanny ainoastaan niuhottaa vähemmän.vapsu kirjoitti: Juu, esim baijerilainen mutteriwiritelmä toimii siten, että luistoneston saa osaksi tai kokonaan pois napista. Olisi toivottavaa kiuluunkin, samoin kuin kunnon istuin vrt 159.
Mutta kun ei ...
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onnistuu kuitenkin poistumatta kuljettajan istuimesta, avaamatta takakonttia, irrottamatta akun kenkää jne. Giuliaan verrattuna lastenleikkiä siis. En kyl ymmärrä miksi tohon takavetoon satsattiin, mut mokattiin se näin yksinkertaisella asialla.FinPat kirjoitti:
Baijerilaisen Mopo Werstaan tuotteissakin (ajonvakautuksen ja) luistoneston kokonaan poistaminen napista edellyttää pientä kärsivällisyyttä. 10s napista ja silloinkin jää vielä "eDiff" vektoroimaan. Sport + moodissa nanny ainoastaan niuhottaa vähemmän.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Näin se löytyi yhteinen sävel jäsen Farinan kanssa. Tismalleen sama ajatus, miksi tehdä takaveto ja sitten suitsia se hengettömäksi?
- Jäähän siitä toki se ajodynamiikka, tms. Eli kesäkelillä 80% ajasta Giulia on erinomainen. Jos ei käy liikaa hiekkatiellä tai aja sateessa - ainakaan innokkaasti. Talvella sitten taas, hmph. Takavedon vahvuudet pois ilman etuvedon suht riittävää etenemiskykyä lumisissa oloissa. Siinä cuore sportivo kokee kolauksen, vaikka auto varmasti ihan riittävä tällöinkin käyttöpeliksi on, en sitä epäile. Mutta kun Alfa on tunnevalinta...
Summaten: mieluummin "rehellisesti" etuveto kuin takaveto jossa perä ei irtoa. Etuvedossa ei ole mitään vikaa käyttiksessä; omista onkin 20 autoa olleet etuvetoja, kun vain 6 takavetoa ja nelikkoja mitättömät 4 kpl... Hmm, nelikot ei ole vaihtuneet yhtä tiuhasti, kymmenen vuotta on ajettu nelivetoja kun kortti on ollut 22 vuotta. But I digress...
Tää olis kiva, saako siitä ajonestoja pois päältä kun on enemmän parkettimalli?
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/9216613
...ei silti, mulla mitään rahaa ole, mutta olis hauska haaveilla...
- Jäähän siitä toki se ajodynamiikka, tms. Eli kesäkelillä 80% ajasta Giulia on erinomainen. Jos ei käy liikaa hiekkatiellä tai aja sateessa - ainakaan innokkaasti. Talvella sitten taas, hmph. Takavedon vahvuudet pois ilman etuvedon suht riittävää etenemiskykyä lumisissa oloissa. Siinä cuore sportivo kokee kolauksen, vaikka auto varmasti ihan riittävä tällöinkin käyttöpeliksi on, en sitä epäile. Mutta kun Alfa on tunnevalinta...
Summaten: mieluummin "rehellisesti" etuveto kuin takaveto jossa perä ei irtoa. Etuvedossa ei ole mitään vikaa käyttiksessä; omista onkin 20 autoa olleet etuvetoja, kun vain 6 takavetoa ja nelikkoja mitättömät 4 kpl... Hmm, nelikot ei ole vaihtuneet yhtä tiuhasti, kymmenen vuotta on ajettu nelivetoja kun kortti on ollut 22 vuotta. But I digress...
Tää olis kiva, saako siitä ajonestoja pois päältä kun on enemmän parkettimalli?
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/9216613
...ei silti, mulla mitään rahaa ole, mutta olis hauska haaveilla...
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Tuota kävinkin alkuvuodesta kokeilemassa ja oli kyllä maukas . En kyllä siinäkään suoraan huomannut nappia luistonestonpoistolle, mutta oli sen verta lyhyt aika koeajolle, että en hirveän tarkkaan kerinnyt katsomaan kaikkia sisäpuolen namiskoja.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Neliveto Giulia oli oikein maukas ajettava mitä testailin 14. päivä nopeasti. Tuntui paljon enemmän Alfalta kuin perustakapotki sisarmallinsa. Mä sanoin jo aiemmin et Stelvio tuntui paremmalta ajaa kuin Giulia ja se oli se neliveto minkä sen eron teki. Neliveto Giulia tuntuu siltä, että tätä siltä Giulialta olisi pitänyt jo heti alussa tulla. Harmi vaan, että samaan hintaan saa esim. Kia Stingerin joka tarjoaa aika helvetin paljon enemmän varusteita, mitä ei Giuliaan edes rahallakaan saa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
sehän on parempi juuri liukkaalla, ilman suitsia se olisi onneton leikkikalu liukkaalla, ellei puikoissa sitten ole Fangio. Olisihan se tietysti kivempi jos sen saisi pois päältä ja voisi hauskuutella sladitellen mutkissa, mutta ei se siitä parempaa tekisi, auto joka kulkee sladissa on aina hitaampi- Erinomainen ja hauska eivät ole sama asia.lerppu kirjoitti: Eli kesäkelillä 80% ajasta Giulia on erinomainen. Jos ei käy liikaa hiekkatiellä tai aja sateessa - ainakaan innokkaasti. Talvella sitten taas, hmph. Takavedon vahvuudet pois ilman etuvedon suht riittävää etenemiskykyä lumisissa oloissa..
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Shuttle kirjoitti: Harmi vaan, että samaan hintaan saa esim. Kia Stingerin joka tarjoaa aika helvetin paljon enemmän varusteita, mitä ei Giuliaan edes rahallakaan saa.
mitäs varusteita Kiaan saa , siis sellaisia joita ei Alfaan saa?
Viimeksi muokannut V6, 22 Helmi 2018, 15:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kia Stinger vs. Alfa Romeo Giulia Veloce 280 hv: ei ole olemassakaan sellaisia varusteita, jotka saisivat sekunniksikaan miettimään että ottaisikohan sittenkin Kian. Ugh!Shuttle kirjoitti:Harmi vaan, että samaan hintaan saa esim. Kia Stingerin joka tarjoaa aika helvetin paljon enemmän varusteita, mitä ei Giuliaan edes rahallakaan saa.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tästä ei voi olla kuin tarkalleen toista mieltä. Ei tarvita legendoja ruoriin että voittaa sähköaivon. Tai ainakin omat taka- tai nelivedot ovat olleet tehdasasetuksilla omiin ajotottumuksiin peilaten jopa kiusallisia. Ehkä Alfa on sitten parempi. Rehellisesti myönnettävä etten ole kokeillut talvella. Saatan siis hyvin olla väärässä. Mutta kaikki muut kokemukset talvella rwd tai 4x4 puikoissa ovat mielipiteeni muokanneet. Myönnettävä on että normiliikenteessä ”nojaan” BMW:n mainioon reduced dtc -toimintoon. Sallii hauskaa, mutta auttaa jos ja kun taito loppuu. Ja etenee lumella/liukkaalla reilusti rivakammin kuin täyssuitset suussa.V6 kirjoitti:sehän on parempi juuri liukkaalla, ilman suitsia se olisi onneton leikkikalu liukkaalla, ellei puikoissa sitten ole Fangio. Olisihan se tietysti kivempi jos sen saisi pois päältä ja voisi hauskuutella sladitellen mutkissa, mutta ei se siitä parempaa tekisi, auto joka kulkee sladissa on aina hitaampi- Erinomainen ja hauska eivät ole sama asia.lerppu kirjoitti: Eli kesäkelillä 80% ajasta Giulia on erinomainen. Jos ei käy liikaa hiekkatiellä tai aja sateessa - ainakaan innokkaasti. Talvella sitten taas, hmph. Takavedon vahvuudet pois ilman etuvedon suht riittävää etenemiskykyä lumisissa oloissa..
Re: Alfa Romeo Giulia 952
no et ole varmaan nähnyt näitä vanhoja bemareita jumissa joka paikassa talvella tai tieltä ulos ajaneena tai pyörähtelemässä edessä?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Se, että bemarikuski ei osaa ajaa, on lähempänä luonnonvakiota kuin validia todistetta siitä, että takaveto olisi talvella täydellisen onneton valinta.
Joo, etuvedossa on puolensa ja neliveto on eriveto, mutta kyllä ajoavustimien poissaaminen olisi ajettavaksi tehdyssä takavedossa sillai ihan kiva perusominaisuus. Vaikka sitten niin, että radio ei toimi samaan aikaan ja ruudulla lukee isolla "DO NOT GO TO PUBLIC ROAD WHILE ESP IS OFF", jolloin kyseessä on "ratapäivävaruste".
Joo, etuvedossa on puolensa ja neliveto on eriveto, mutta kyllä ajoavustimien poissaaminen olisi ajettavaksi tehdyssä takavedossa sillai ihan kiva perusominaisuus. Vaikka sitten niin, että radio ei toimi samaan aikaan ja ruudulla lukee isolla "DO NOT GO TO PUBLIC ROAD WHILE ESP IS OFF", jolloin kyseessä on "ratapäivävaruste".
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^suoraan sanan säilällä asian ytimeen! Huvittavista ilmoitukaista auton kojelaudassa: F34 on jälleen tänäkin talvena jaksanut viihdyttää kestosuosikillani ”Rear spoiler malfunction! Do not exceed 130 km/h.” Huoltoonkin pitäisi ajoluulokoneen mukaan ajella... Sherlock-vaisto sanoo että 2cm jäätä takakoslan päällä estää siiven avautumisen.
Mutta joo, eiköhän Giulialla talvella pärjäilisi vallan mukavasti. Mutta Giuliaa en ostaisi pärjätäkseni sillä... Arjen onnellisuutta perheautosta kun on tavoitteena, tunnepuolen jutut nousee ohjaamaan. Ja tietty nelikkoversion julma hinta...
Mutta joo, eiköhän Giulialla talvella pärjäilisi vallan mukavasti. Mutta Giuliaa en ostaisi pärjätäkseni sillä... Arjen onnellisuutta perheautosta kun on tavoitteena, tunnepuolen jutut nousee ohjaamaan. Ja tietty nelikkoversion julma hinta...
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
- Car(s): -
Ex. Giulietta MA TCT 2017 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Komppaan. Salih ratkaisi kohdallani Alfa-kaupat niin, että sai kylmänviileän harkinnankin jälkeen unohtamaan muut merkit ja vielä tehtyä SCC:a, PP-autoa ja Mega-autoa paremman tarjouksen. Yhteydenpito ja jälkimarkkinointikin ovat toimineet. Suosittelen asioimaan Salihin kanssa Alfa-asioissa.Shuttle kirjoitti:Raision Vaunulassa Salih on mahtava kaveri, joka tietää mitä myy, kuinka myy ja mitä on asiakaspalvelu. Kannattaa suoraan soittaa miehelle, sillä siinä on ammattimainen tekijä. Jos edes neljäsosa autokaupan myyjistä olisi hänen tasoaan, Suomessa myytäisiin varmaan joku 200000 uutta autoa vuosittain nykyisen 120k sijaan.nepa kirjoitti:edit: lisätäänpä semmoinen kysymys, että kun Suomessa ei tällä hetkellä kovin montaa Alfa-myyjää ole, niin onkos porukalla kokemuksia siitä, mikä/mitkä ovat yleisesti ottaen hyviä liikkeitä? En nyt ala liikkeitä nimeämään, kun homma on vielä kesken, mutta kahdesta olen saanut nyt niin huonoa palvelua, että ei näytä pahemmin noita liikkeitä kiinnostavan Alfan myyminen.
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyllä tuo Giulia olisi nopeampi, jos ei jatkuvasti tietokone jarruttelisi. En myöskään ymmärrä, mistä tuo ajatus kumpuaa, että takaveto on talvella onneton ilman "suitsia". Omat takavetoiset autoni menevät juurikin sujuvasti eteenpäin kelistä riippumatta ilman ongelmia. Kaikissa on lukkoperä, joka on liikkeellelähdössä ehdoton, oli sitten etuveto tai takaveto. Auton liikkuessa sitten on paikallaan tieto, kummasta päästä vetää, koska ajotyyli pitää valita sen mukaan. Aikoinaan ennen mitään tekoälyrajoittimia huomasin huonoilla keleillä, että vain taksimersut etenivät sujuvasti ja oma Fiattini ( 130 ) hämmästytti muita menemällä aina ilman ongelmia pahoistakin paikoista.V6 kirjoitti:sehän on parempi juuri liukkaalla, ilman suitsia se olisi onneton leikkikalu liukkaalla, ellei puikoissa sitten ole Fangio. Olisihan se tietysti kivempi jos sen saisi pois päältä ja voisi hauskuutella sladitellen mutkissa, mutta ei se siitä parempaa tekisi, auto joka kulkee sladissa on aina hitaampi- Erinomainen ja hauska eivät ole sama asia.lerppu kirjoitti: Eli kesäkelillä 80% ajasta Giulia on erinomainen. Jos ei käy liikaa hiekkatiellä tai aja sateessa - ainakaan innokkaasti. Talvella sitten taas, hmph. Takavedon vahvuudet pois ilman etuvedon suht riittävää etenemiskykyä lumisissa oloissa..
Erinomainen ajettava on aina hauska ja hauskanpito ei onnistu ilman erinomaista ajettavuutta.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Paitsi jos voimaa on ns. riittävästi.Ipi kirjoitti: Erinomainen ajettava on aina hauska ja hauskanpito ei onnistu ilman erinomaista ajettavuutta.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Varmaan formulatkin olisivat nopeampia jos tulevat mutkiin perä edellä.Se ajatus tulee juurikin noista ojassa olevista bemareista, oletko ikinä lukenut talvitestejä?Ipi kirjoitti:V6 kirjoitti:lerppu kirjoitti: Eli kesäkelillä 80% ajasta Giulia on erinomainen. Jos ei käy liikaa hiekkatiellä tai aja
Kyllä tuo Giulia olisi nopeampi, jos ei jatkuvasti tietokone jarruttelisi. En myöskään ymmärrä, mistä tuo ajatus kumpuaa, että takaveto on talvella onneton ilman "suitsia". Omat takavetoiset autoni menevät juurikin sujuvasti eteenpäin kelistä riippumatta ilman ongelmia. Kaikissa on lukkoperä, joka on liikkeellelähdössä ehdoton, oli sitten etuveto tai takaveto. Auton liikkuessa sitten on paikallaan tieto, kummasta päästä vetää, koska ajotyyli pitää valita sen mukaan. Aikoinaan ennen mitään tekoälyrajoittimia huomasin huonoilla keleillä, että vain taksimersut etenivät sujuvasti ja oma Fiattini ( 130 ) hämmästytti muita menemällä aina ilman ongelmia pahoistakin paikoista.
Erinomainen ajettava on aina hauska ja hauskanpito ei onnistu ilman erinomaista ajettavuutta.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuntuu, että juuri tämä asia nousee tässäkin ketjussa ja koko internetissä esille Giulian yhteydessä. Vaikka auto voittaisi vertailutestin, niin niissäkin tahtoo viimeisin lause olla tyyliin, että Alfa on nimenomaan tunneauto ja vaikka auto ominaisuuksiltaankin olisi muita parempi, niin silti osto tapahtuu enemmän tunteen kuin järjen kautta.lerppu kirjoitti:Mutta joo, eiköhän Giulialla talvella pärjäilisi vallan mukavasti. Mutta Giuliaa en ostaisi pärjätäkseni sillä... Arjen onnellisuutta perheautosta kun on tavoitteena, tunnepuolen jutut nousee ohjaamaan.
Pakko on kysyä, että mikä Giuliasta tekee semmoisen, että siitä ei perheautoksi olisi ja miksi siitä ei voisi saada arjen onnellisuutta?
Onko koko ajan pelko persiissä siitä, että auto hajoaa kesken ajon?
Jos vaikka vertaa Audi A4:ään, niin miksi Alfa olisi huonompi perheauto? Monella on A4 perheautona eikä kukaan sano etteikö se sopisi siihen. Ehkä A4 ei etuvetona jää niin helposti lumeen kiinni, mutta enpä usko, että tuo Giuliakaan jatkuvasti olisi kiinni, vaikka ei lukkoperää, nelivetoa tai luistoneston pois päältä saamista olisikaan. Kunhan ei aina ole ajamassa syvään lumeen. Minulle ei tuo luistoneston pois päältä saaminen ole sinänsä ongelma, koska en autolla sillä tavalla ajele, että sitä pois pitäisi saada. Olisi kuitenkin hyvä, että tuosta saisi kuski päättää eikä valmistaja.
Minulla oli GT pari vuotta perheautona yhden lapsen ja koiran kera. Nyt on yksi kersa enemmän, joten Giulian isompi takaboksi on hyvä juttu. Tuo takakontti on yksi syy, miksi en vielä ole Giuliaa tilannut. En tiedä onko se tarpeeksi iso, mutta kyllähän tuo A4:n boksikin näyttää monille riittävän. Toki Giuliassa muoto on vähän huonompi, mutta silti varmasti riittäisi.
Ja Giulian luotettavuudesta ylipäänsä. Kuten tuossa aiemmin kirjoitinkin, niin mitään isoja vikoja ei (tietääkseni) autosta ole löytynyt noita sähkö-/softaongelmia lukuun ottamatta. Ovatko ne sitten niin yleisiä ja vakavia, että auton hankinta jää niistä kiinni...? Pitäisi melkein tehdä polli tänne Giulian omistajille auton ongelmista. Onko niitä oikeasti sen enempää kuin muillakaan valmistajilla? VAGilla moottorit ja laatikot hajoilivat niin paljon, että isot lehdetkin kirjoittivat niistä, mutta eipä se hidastanut myyntiä. Itsekin uuden Golfin kanssa ongelmat koin. Noihin nähden Alfan ongelmat kuulostavat pieniltä, mutta koska kaikki tiesivät jo etukäteen, että Alfat hajoilevat, niin jokaisesta hajoamisesta on revitty otsikoita.
En tiedä olisiko minkään uuden automallin ostaminen täysin riskitöntä. Mutta ei se ole noiden vanhempienkaan automallien. Aivan sama mitä autoa olisin ostamassa, niin hieman huolestunut olisin mahdollisesta hajoamisesta.
Kai se järkiauto olisi aina sitten se Skoda. Ei sinänsä huono ostos. Kaksi Octaviaa olen uutena ostanut ja monelta osin ovat olleet todella hyviä autoa, mutta eipä niistä sen enempää muistikuvia tai hienoja hetkiä ole irronnut. GT taas, voi hitsi, että siinä oli hyvä auto niillä varusteilla, mitä autossani oli. Taisi olla aika uniikki yksilö Suomessa ja kateellisena olen naamakirjassa seurannut nykyisen omistajan ajeluja.
Tässä olen mahdollisia ongelmia Giulian kanssa yrittänyt miettiä ja kaksi tulee mieleen. Täällä Kajaanissa nimittäin keskustassa ajetaan talvella teiltä lumet siten, että ne saattavat jäädä pitkäksi aikaa pihoilta tulevien teiden eteen 20 senttiä korkeaksi jäiseksi lumikasaksi, kunnes joku joskus myöhemmin käy niitä putsailemassa. C5:llä pihasta pois ajaminen on helppoa, kun vain klikkailee alustan korkeammalle, kun autossa on tuo Hydractive-jousitus (toki helposti hajoava sekin ). Giulian kohdalla pitäisi varmaan käydä lapioimassa lumet ensin pois, koska ei viitsisi auton keulaa käyttää jääaurana.
Toinen ongelma on sitten se, että jos nyt kävisi siten, että auto hajoaa tien päälle tai talliin, niin lähin virallinen huolto on 200 kilsan päässä Oulussa. Jos autoa ei tavallisella pajalla saa kuntoon, niin pitkä ja kallis hinausmatka olisi edessä.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vastaan vain omista lähtökohdistani, joihin toki Giulia ei vastaa ylipääätään autotyyppinä koska tilaa ja vetokykyä ei ole meidän perheelle riittävästi. Pohdintani on siis yleisemmällä tasolla. Arjen onnellisuutta, varsinkin lapsiperheelle, tuo se että asiat vain toimivat ajatuksen lailla. En tiedä mistä ja miten esim. takaluukku avataan Giuliassa mutta vanhempien Alfa Romeoiden nappi hanskalokerossa vs. nappi takaluukussa vs. kauko-ohjattava keskuslukitus vs. jalan heilautuksella avattava luukku on hyvä esimerkki asiasta, joka aika nopeasti syö sitä arjen onnellisuutta. Mulla on tuntuma, että juuri noissa arjen pienissä asioissa Giulia häviää jopa BMW:n 3seriesille varsinaiseen perhekäyttöön suunnitelluista autoista puhumattakaan.nepa kirjoitti: Tuntuu, että juuri tämä asia nousee tässäkin ketjussa ja koko internetissä esille Giulian yhteydessä. Vaikka auto voittaisi vertailutestin, niin niissäkin tahtoo viimeisin lause olla tyyliin, että Alfa on nimenomaan tunneauto ja vaikka auto ominaisuuksiltaankin olisi muita parempi, niin silti osto tapahtuu enemmän tunteen kuin järjen kautta.
Pakko on kysyä, että mikä Giuliasta tekee semmoisen, että siitä ei perheautoksi olisi ja miksi siitä ei voisi saada arjen onnellisuutta?
Onko koko ajan pelko persiissä siitä, että auto hajoaa kesken ajon?
Ei se varmaan olekaan merkittävästi huonompi perheauto jos mietitään puhtaasti autoa. Kummankin hinnalla saa perheautoksi paljon paremmin sopivia autoja joten kummankin valitseminen on tietynlainen valinta tilan ja jonkin muun (nautinnollisuuden, naapurikateuden, erottumisen, you name it) ominaisuuden välillä. Perheauton tulee kuitenkin toimia arjessa myös silloin kun se ei toimi. Tarkoitan siis sitä, että näillä vakiintuneilla ja paljon myyvillä merkeillä löytyy huoltopalveluita melkein mistä vaan ja ne ovat melkolailla stabiilisti aina samoja toimijoita. Alfa Romeon osalta jälleenmyynti tai huolto saattaa loppua paikkakunnalta yllättäen ja monenkaan perheen arkeen ei sovi se 200km suuntaansa oleva matka merkkihuoltoon.nepa kirjoitti: Jos vaikka vertaa Audi A4:ään, niin miksi Alfa olisi huonompi perheauto? Monella on A4 perheautona eikä kukaan sano etteikö se sopisi siihen. Ehkä A4 ei etuvetona jää niin helposti lumeen kiinni, mutta enpä usko, että tuo Giuliakaan jatkuvasti olisi kiinni, vaikka ei lukkoperää, nelivetoa tai luistoneston pois päältä saamista olisikaan. Kunhan ei aina ole ajamassa syvään lumeen. Minulle ei tuo luistoneston pois päältä saaminen ole sinänsä ongelma, koska en autolla sillä tavalla ajele, että sitä pois pitäisi saada. Olisi kuitenkin hyvä, että tuosta saisi kuski päättää eikä valmistaja.
Kyse ei tosiaan ole pelkistä litroista vaan esim. kontin ja sen aukon muodosta. Me eletään pikkulapsivaihetta ja kaksosten kärryjä ei vaan saa mahtumaan ihan mihin tahansa konttiin. Arjessa sillä on iso merkitys mahtuuko lastenvaunut pyörät paikallaan konttiin vai joutuuko joka kerta irrottamaan pyörät kärryistä. Toki kärryjäkin on erilaisia ja voikin olla fiksumpaa ostaa kärrit auton mukaan kuin auto kärrien mukaan.nepa kirjoitti:Minulla oli GT pari vuotta perheautona yhden lapsen ja koiran kera. Nyt on yksi kersa enemmän, joten Giulian isompi takaboksi on hyvä juttu. Tuo takakontti on yksi syy, miksi en vielä ole Giuliaa tilannut. En tiedä onko se tarpeeksi iso, mutta kyllähän tuo A4:n boksikin näyttää monille riittävän. Toki Giuliassa muoto on vähän huonompi, mutta silti varmasti riittäisi.
Iso ja iso vika... Jos se pienikin vika estää liikkeelle lähdön ja auto on 200km päässä pajalla viikon niin vika vaikuttaa arkeen aika isosti. VAG-puolella tällä hetkellä ei taida olla mitään sellaista vikaa autoissa jotka estää liikkeelle lähdön ihan yllättäen. Öljyä syövällä koneella ja töksähtäen vaihtavalla DSG:llä pääsee kuitenkin pihasta liikkeelle toisin kuin autolla joka vaan päättää että nyt on liian kylmä.nepa kirjoitti: Ja Giulian luotettavuudesta ylipäänsä. Kuten tuossa aiemmin kirjoitinkin, niin mitään isoja vikoja ei (tietääkseni) autosta ole löytynyt noita sähkö-/softaongelmia lukuun ottamatta. Ovatko ne sitten niin yleisiä ja vakavia, että auton hankinta jää niistä kiinni...? Pitäisi melkein tehdä polli tänne Giulian omistajille auton ongelmista. Onko niitä oikeasti sen enempää kuin muillakaan valmistajilla? VAGilla moottorit ja laatikot hajoilivat niin paljon, että isot lehdetkin kirjoittivat niistä, mutta eipä se hidastanut myyntiä. Itsekin uuden Golfin kanssa ongelmat koin. Noihin nähden Alfan ongelmat kuulostavat pieniltä, mutta koska kaikki tiesivät jo etukäteen, että Alfat hajoilevat, niin jokaisesta hajoamisesta on revitty otsikoita.
Skoda on järkiauto. Samoin Toyota ja käytännössä kaikki korealaiset. Opelinkin lasken järkiautojen joukkoon. Aasiasta kotoisin olevat (tai ainkin Aasiassa pääkonttoriaan pitävät) merkit ovat järkiautoja vielä enemmän kuin nuo Skoda ja Opel. Molempiin näihin kun saa tarvittaessa tilattua monenlaisia erilaisia varusteita ja hilavitkuttimia mitä ei välttämättä japanialaisiin ja korealaisiin saa muuten kuin ottamalla jonkin kalliimman varustetason. Tietynlainen räätälöiltävyys on mun mielestä etenkin Skodan valtti varsin hyvän perusvarustelun päälle. Eikä ne Simply Clever -varusteet arjessa ihan tyhmiä ole. Hajuttomia ja mauttomia Skodat toki ovat mutta eivät ne, RS-malleja lukuun ottamatta, muuta yritä ollakaan.nepa kirjoitti: En tiedä olisiko minkään uuden automallin ostaminen täysin riskitöntä. Mutta ei se ole noiden vanhempienkaan automallien. Aivan sama mitä autoa olisin ostamassa, niin hieman huolestunut olisin mahdollisesta hajoamisesta.
Kai se järkiauto olisi aina sitten se Skoda. Ei sinänsä huono ostos. Kaksi Octaviaa olen uutena ostanut ja monelta osin ovat olleet todella hyviä autoa, mutta eipä niistä sen enempää muistikuvia tai hienoja hetkiä ole irronnut. GT taas, voi hitsi, että siinä oli hyvä auto niillä varusteilla, mitä autossani oli. Taisi olla aika uniikki yksilö Suomessa ja kateellisena olen naamakirjassa seurannut nykyisen omistajan ajeluja.
Ei nuo ongelmat nyt mitään maata kaatavia ole. Vastaavat lumipenkkaongelmat koskee muitakin tavallisella jousituksella olevia autoja. Virallinen huolto on toki kaukana, mutta jos (ja toivottavasti kun) Alfa Romeon jälkimarkkinointi toimii kuten premium-merkille kuuluukin, sinulle järjestyy sijaisauto yllätttävän matkan katkeamisen ja auton korjaamisen ajaksi. Tavalliseen määräaikaishuoltoon sitten varmaan pitää ottaa lomapäivä jos ei muuten satu olemaan asiaa Ouluun.nepa kirjoitti: Tässä olen mahdollisia ongelmia Giulian kanssa yrittänyt miettiä ja kaksi tulee mieleen. Täällä Kajaanissa nimittäin keskustassa ajetaan talvella teiltä lumet siten, että ne saattavat jäädä pitkäksi aikaa pihoilta tulevien teiden eteen 20 senttiä korkeaksi jäiseksi lumikasaksi, kunnes joku joskus myöhemmin käy niitä putsailemassa. C5:llä pihasta pois ajaminen on helppoa, kun vain klikkailee alustan korkeammalle, kun autossa on tuo Hydractive-jousitus (toki helposti hajoava sekin ). Giulian kohdalla pitäisi varmaan käydä lapioimassa lumet ensin pois, koska ei viitsisi auton keulaa käyttää jääaurana.
Toinen ongelma on sitten se, että jos nyt kävisi siten, että auto hajoaa tien päälle tai talliin, niin lähin virallinen huolto on 200 kilsan päässä Oulussa. Jos autoa ei tavallisella pajalla saa kuntoon, niin pitkä ja kallis hinausmatka olisi edessä.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tää on valintojen maailma! (kummelisketsiä lainatakseni)
Ainahan voi ostaa myös DACIAN. En ole koskaan kokeillut, ja tuskin tulen kokeilemaankaan. Niitä sais 2 Giulian hinnalla? 8 vena tekniikka ei petä. (tosin rellun mosathan näissä on ja onko jo nykyään 16 venttiilisetkin)
Ainahan voi ostaa myös DACIAN. En ole koskaan kokeillut, ja tuskin tulen kokeilemaankaan. Niitä sais 2 Giulian hinnalla? 8 vena tekniikka ei petä. (tosin rellun mosathan näissä on ja onko jo nykyään 16 venttiilisetkin)
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tietääkseni Giuliassa takaluukun saa auki avaimessa olevasta napista. Voi toki olla, että tuo lisävaruste.TeroPee kirjoitti: Vastaan vain omista lähtökohdistani, joihin toki Giulia ei vastaa ylipääätään autotyyppinä koska tilaa ja vetokykyä ei ole meidän perheelle riittävästi. Pohdintani on siis yleisemmällä tasolla. Arjen onnellisuutta, varsinkin lapsiperheelle, tuo se että asiat vain toimivat ajatuksen lailla. En tiedä mistä ja miten esim. takaluukku avataan Giuliassa mutta vanhempien Alfa Romeoiden nappi hanskalokerossa vs. nappi takaluukussa vs. kauko-ohjattava keskuslukitus vs. jalan heilautuksella avattava luukku on hyvä esimerkki asiasta, joka aika nopeasti syö sitä arjen onnellisuutta. Mulla on tuntuma, että juuri noissa arjen pienissä asioissa Giulia häviää jopa BMW:n 3seriesille varsinaiseen perhekäyttöön suunnitelluista autoista puhumattakaan.
Tuosta muuten tulikin mieleen, että netissä on näkynyt Giuliaan remote start -ominaisuus, jolla auton sää käyntiin vaikka kotoa vain painamalla avaimen käynnistysnappia. Onko tuo vakio-ominaisuus vai minkä lisävarustepaketin mukana tulee? Kenties tuossa pack conveniencessä?
Toki halvemmalla saa paremmin lapsiperheeseen sopivia autoja. Mutta toisaalta, jos pelkkää hintaa ja tilaa ajattelee, niin järkevin ostos uutena lienee sitten Dacia Logan.Ei se varmaan olekaan merkittävästi huonompi perheauto jos mietitään puhtaasti autoa. Kummankin hinnalla saa perheautoksi paljon paremmin sopivia autoja joten kummankin valitseminen on tietynlainen valinta tilan ja jonkin muun (nautinnollisuuden, naapurikateuden, erottumisen, you name it) ominaisuuden välillä. Perheauton tulee kuitenkin toimia arjessa myös silloin kun se ei toimi. Tarkoitan siis sitä, että näillä vakiintuneilla ja paljon myyvillä merkeillä löytyy huoltopalveluita melkein mistä vaan ja ne ovat melkolailla stabiilisti aina samoja toimijoita. Alfa Romeon osalta jälleenmyynti tai huolto saattaa loppua paikkakunnalta yllättäen ja monenkaan perheen arkeen ei sovi se 200km suuntaansa oleva matka merkkihuoltoon.
Kyse ei tosiaan ole pelkistä litroista vaan esim. kontin ja sen aukon muodosta. Me eletään pikkulapsivaihetta ja kaksosten kärryjä ei vaan saa mahtumaan ihan mihin tahansa konttiin. Arjessa sillä on iso merkitys mahtuuko lastenvaunut pyörät paikallaan konttiin vai joutuuko joka kerta irrottamaan pyörät kärryistä. Toki kärryjäkin on erilaisia ja voikin olla fiksumpaa ostaa kärrit auton mukaan kuin auto kärrien mukaan.
Ja tietenkin auto kannattaa ostaa tarpeen mukaan. Jos meillä lapset olisivat vauvavaiheessa vielä ja isoja rattaita pitäisi kuljettaa, niin Giulia ei se järkevin ostos olisi. Mutta kun lapset ovat jo sen verran vanhoja, että pärjätään ilman rattaita tai pienillä matkarattailla, niin Giuliassa mietityttää vain se, että mahtuuko tarpeeksi matkalaukkuja mukaan, kun ulkomaille lähdetään. Yleensä nimittäin ajellaan Helsinkiin asti kentälle. Toisaalta pohdin tuohon ratkaisua siten, että hankkii erikokoisia matkalaukkuja siten, että niillä saa takakontin täytettyä optimaalisesti. Yleensä, kun on kaksi täysikokoista matkalaukkua mukana, niin ne voisi korvata yhdellä isolla ja kahdella pienemmällä. Eli ongelma ei todellisuudessa ole paha.
Tuo on ihan totta. Tuota vähän kyselinkin, että onko noiden sähkö-/softavikojen lisäksi jotain? Noidenkin vikojen kohdalla kuitenkin näyttää siltä, että ne on yleensä korjaamalla saatu kuntoon eivätkä ole jääneet jatkuvasti toistuviksi. No VAGin puolelta pitää mainita, että jos jakoketjuvika tulee, niin autolla ei saa ajaa metriäkään. Sama myös Citikan puolella. Jos ketju hyppää hampaan verran, niin se ei välttämättä vielä hajota moottoria, mutta ääni itselläni muuttui ihan rohisevaksi ja vaarana on, että ketju hyppää vielä lisää hampaita, jolloin voi olla edessä isompia ongelmia. Tuo ääni nimittäin muuttui niin paljon, että huoltomies puhelimitse sanoi, että äänen perusteella selvä jakoketjuvika ja lähetti heti hinausauton.Iso ja iso vika... Jos se pienikin vika estää liikkeelle lähdön ja auto on 200km päässä pajalla viikon niin vika vaikuttaa arkeen aika isosti. VAG-puolella tällä hetkellä ei taida olla mitään sellaista vikaa autoissa jotka estää liikkeelle lähdön ihan yllättäen. Öljyä syövällä koneella ja töksähtäen vaihtavalla DSG:llä pääsee kuitenkin pihasta liikkeelle toisin kuin autolla joka vaan päättää että nyt on liian kylmä.
edit: VAGeista vielä sen verran, että jos aikaa auton hankkimisesta on kulunut, niin jakoketju- ja dsg-remppa ei välttämättä ole ilmainen enää. Ja dsg on tietääkseni vielä siinä ongelmallinen, että sitä ei välttämättä saa täysin kuntoon huoltamalla, vaan pieniä tökkimisiä jää edelleen jäljelle. Itse olisin nyt noiden kahden ison (ja toisen kohdalla kalliin) moottorirempan jälkeen kiitollinen, jos tuollaisia isoja mekaanisia ongelmia ei seuraavassa autossa olisi.
Tavalliset määräaikaishuollot onneksi voi tehdä vaikka Hartikaisella Kajaanissa. Softapäivityksiin yms. pitäisi sitten lähteä Ouluun. Mikä ei haittaisi ollenkaan, koska olen Oulusta kotoisin ja mielelläni siellä aina käyn, kun syyn vain saan.Ei nuo ongelmat nyt mitään maata kaatavia ole. Vastaavat lumipenkkaongelmat koskee muitakin tavallisella jousituksella olevia autoja. Virallinen huolto on toki kaukana, mutta jos (ja toivottavasti kun) Alfa Romeon jälkimarkkinointi toimii kuten premium-merkille kuuluukin, sinulle järjestyy sijaisauto yllätttävän matkan katkeamisen ja auton korjaamisen ajaksi. Tavalliseen määräaikaishuoltoon sitten varmaan pitää ottaa lomapäivä jos ei muuten satu olemaan asiaa Ouluun.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^^Tuossapa TeroPee tyhjensi vastauspajatson. Allekirjoitan ajatukset, paitsi höystän deuchebaggerylla:
- Octavia, simply never. Auto valehtelee ominaisuutensa (vaikuttaa hyvältä normiajossa - jos vähänkään intensiivisemmin suhtautuu, niin raja on heti vastassa).
EDIT: Hmm, Alfa Romeo GT:ssä skidisti samaa osittain, normialustalla käskettäessä keinuu ristikkäin ainakin JTS versio. Saa toki erinomaiseksi kun laittaa palikoita uusiksi.
Ja sitten ketjun auto.
Giulia on kuljettajalle parasta mitä luokasta löytyy, ainakin kuivalla kesäkelillä koeajon olosuhteissa. Luokka kokeiltuna oma kompromissi löytyi pienen hakuammunnan jälkeen rumiluksesta nimeltä 320i Gt xDrive (joka ehkä vähän luokasta ulkona, möhköfantti kun on). Tilaa ja etenemiskykyä ja talvella hauskuuttakin. Eikä autoa tarvitse kuljettajan paikalta katsoa (onneksi)... Pienelle perheelle ihan todella hyvä, jos haluaa kumminkin jotain edes vähän erilaista.
Giulian iso mutta: jos saisi hedonistisesti päättää oman autonsa, niin en ole varma olisiko se sittenkään Giulia. Saattaisi hyvinkin olla, mutta sähköaivojen puuttuminen ajokokemukseen sotii vapauden tunnetta (olkootkin valheellista tai lapsellista) vastaan. Ja kommenttina ketjussa heitettyyn "nopeammin pääsee kun pito säilyy" (F1 vertaaminen perheautoon ei ole ihan samoilla huudeilla kun puhutaan liikkumisesta, mutta ymmärrän ajatuksen taustan) - varmaan pääseekin. Onko se sitten yhtä hauskaa? Ja uudelleen todettava - ei pääse BMW:llä ainakaan nopeammin talvikelillä täydet avusteet päällä - hyvä jos pääsee mihinkään (varsinkin tuo E87)!
- Octavia, simply never. Auto valehtelee ominaisuutensa (vaikuttaa hyvältä normiajossa - jos vähänkään intensiivisemmin suhtautuu, niin raja on heti vastassa).
EDIT: Hmm, Alfa Romeo GT:ssä skidisti samaa osittain, normialustalla käskettäessä keinuu ristikkäin ainakin JTS versio. Saa toki erinomaiseksi kun laittaa palikoita uusiksi.
Ja sitten ketjun auto.
Giulia on kuljettajalle parasta mitä luokasta löytyy, ainakin kuivalla kesäkelillä koeajon olosuhteissa. Luokka kokeiltuna oma kompromissi löytyi pienen hakuammunnan jälkeen rumiluksesta nimeltä 320i Gt xDrive (joka ehkä vähän luokasta ulkona, möhköfantti kun on). Tilaa ja etenemiskykyä ja talvella hauskuuttakin. Eikä autoa tarvitse kuljettajan paikalta katsoa (onneksi)... Pienelle perheelle ihan todella hyvä, jos haluaa kumminkin jotain edes vähän erilaista.
Giulian iso mutta: jos saisi hedonistisesti päättää oman autonsa, niin en ole varma olisiko se sittenkään Giulia. Saattaisi hyvinkin olla, mutta sähköaivojen puuttuminen ajokokemukseen sotii vapauden tunnetta (olkootkin valheellista tai lapsellista) vastaan. Ja kommenttina ketjussa heitettyyn "nopeammin pääsee kun pito säilyy" (F1 vertaaminen perheautoon ei ole ihan samoilla huudeilla kun puhutaan liikkumisesta, mutta ymmärrän ajatuksen taustan) - varmaan pääseekin. Onko se sitten yhtä hauskaa? Ja uudelleen todettava - ei pääse BMW:llä ainakaan nopeammin talvikelillä täydet avusteet päällä - hyvä jos pääsee mihinkään (varsinkin tuo E87)!
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 08 Kesä 2014, 15:19
- Car(s): Alfa 156 sportwagon super, GTV TS, 166 TS
Exiä Alfa 75 TS ja 1.6, 164 TS, 155 TS, 2000 berlina,
Fiat 125 S, 132, Argenta... - Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kia on kuitenkin aina Kia, vaikka miten sen varustaisi .Shuttle kirjoitti:Neliveto Giulia oli oikein maukas ajettava mitä testailin 14. päivä nopeasti. Tuntui paljon enemmän Alfalta kuin perustakapotki sisarmallinsa. Mä sanoin jo aiemmin et Stelvio tuntui paremmalta ajaa kuin Giulia ja se oli se neliveto minkä sen eron teki. Neliveto Giulia tuntuu siltä, että tätä siltä Giulialta olisi pitänyt jo heti alussa tulla. Harmi vaan, että samaan hintaan saa esim. Kia Stingerin joka tarjoaa aika helvetin paljon enemmän varusteita, mitä ei Giuliaan edes rahallakaan saa.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eli luotettava, halpa ylläpitää, siinä on pitkä takuu, myymiöitä ja huoltioita on joka niemessä ja notkelmassa sekä jälleenmyyntiarvo on hyvä. Unohdinko jotain?AKaT kirjoitti:Kia on kuitenkin aina Kia, vaikka miten sen varustaisi .
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giuliaa on ajettu Velocena ja ilman ja nyt viikonloppuna pitäisi käydä kokeilemassa Stringeriä.
Tällä hetkellä taitaa galluppia johtaa Jaguar XE R-Sport AWD. Ovat vain nämä peruskulkineetkin €#"&%!!!!!! kalliita Suomessa.
Tällä hetkellä taitaa galluppia johtaa Jaguar XE R-Sport AWD. Ovat vain nämä peruskulkineetkin €#"&%!!!!!! kalliita Suomessa.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Joudun nyt kysymään että miksi Jaguar johtaa? En ole ajanut kuin diesel nelikon, mutta mielestäni oli kuin pallon päällä olisi keikkunut eikä mennyt mihinkään. Oletan että R mallimerkinnässä tarkoittanee elävämpää menoa? Tuohan on jopa kauniimpi kuin Giulia, mutta perusversio jäi todella kauas ajettavuudessa. Selkeästi 3-sarjankin taakse, jopa C-meisseli ja normipaperi olympiavolkkari menivät mielestäni edelle... Aiempien palstaviestien perusteella olen taipuvainen luottamaan FinPat'n arvioon autosta, joten olisi kiinnostavaa kuulla luonnehdintaa Jaguarista tarkemmin!
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Toimiiko nämä jossain? Uudessa (silloin uudessa, joku 2012-2013 vuosimalli) Passatissa en ainakaan kovin helpolla saanut sitä ymmärtämään heilautusta. Ehkä mulla on epästandardi koipi tai jotain, mutta ripaskan tanssiminen painava pakaasi sylissä volkkarin takana ei varsinaisesti vastaa omaa käsitystä arjen pikku onnellisuudesta.TeroPee kirjoitti:. jalan heilautuksella avattava luukku
17-vuotiaassa Lybrassa avaaminen tapahtuu kaukosäätimestä, joskin manuaalisesti se luukku pitää vielä ainakin farkussa nostaa ylös. Olen yllättynyt, jos Giuliassa ei olisi vielä tuohon asti päästy?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuollaisessa vuoden -16 Passatissa se pelaa 49 kertaa 50:stä. Vain jos perä on erittäin likainen niin anturitkin on sokeita silloin. Vielä kun olisi vähän uudempi malli niin saisi samalla tavalla jalkaa heilauttamalla luukun myös menemään kiinni.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ketjun alkupäässä on takaluukkukeskustelu. Referoiden - Giulia on käsin avattava, paljon keskustelua ihan oikeinkin tunnetasolla. Itse fanitan kyllä sähkömoottorilla avaimen napista etänä aukeavaa mallia. Dealbraker tasoa vaimolle, voisin featuren kanssa elää...
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hä? Käsin avattava tarkoittanee että käsin painaa nappia kaukosäätimestä ja luukku ponnahtaa auki? Niin se ainakin omassa toimii ja oli minusta vakiovaruste (tai sitten not, ei muista enää...)lerppu kirjoitti:Ketjun alkupäässä on takaluukkukeskustelu. Referoiden - Giulia on käsin avattava, paljon keskustelua ihan oikeinkin tunnetasolla. Itse fanitan kyllä sähkömoottorilla avaimen napista etänä aukeavaa mallia. Dealbraker tasoa vaimolle, voisin featuren kanssa elää...
Käsin joutuu painamaan kyllä kiinni, kuten monessa muussakin sedanissa.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
https://www.autotalli.com/vaihtoauto/35 ... pe=usedCarStiletto kirjoitti:Ainahan voi ostaa myös DACIAN. En ole koskaan kokeillut, ja tuskin tulen kokeilemaankaan. Niitä sais 2 Giulian hinnalla? 8 vena tekniikka ei petä. (tosin rellun mosathan näissä on ja onko jo nykyään 16 venttiilisetkin)
Miksi itäautoon (merkki kuin merkki, malli kuin malli) lyödään automaattisesti luotettavan leima?TeroPee kirjoitti:Eli luotettava, halpa ylläpitää, siinä on pitkä takuu, myymiöitä ja huoltioita on joka niemessä ja notkelmassa sekä jälleenmyyntiarvo on hyvä. Unohdinko jotain?AKaT kirjoitti:Kia on kuitenkin aina Kia, vaikka miten sen varustaisi .
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kaikki pelkää Putinia.matti_vuorio kirjoitti: Miksi itäautoon (merkki kuin merkki, malli kuin malli) lyödään automaattisesti luotettavan leima?
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyllä se "etänä" kaukosäätimestä aukeaa. Tai auton sisältä nappulasta. Tai luukun nappia painamalla.alfa 156 v6 kirjoitti:Hä? Käsin avattava tarkoittanee että käsin painaa nappia kaukosäätimestä ja luukku ponnahtaa auki? Niin se ainakin omassa toimii ja oli minusta vakiovaruste (tai sitten not, ei muista enää...)lerppu kirjoitti:Ketjun alkupäässä on takaluukkukeskustelu. Referoiden - Giulia on käsin avattava, paljon keskustelua ihan oikeinkin tunnetasolla. Itse fanitan kyllä sähkömoottorilla avaimen napista etänä aukeavaa mallia. Dealbraker tasoa vaimolle, voisin featuren kanssa elää...
Käsin joutuu painamaan kyllä kiinni, kuten monessa muussakin sedanissa.
Ei kylläkään jalkaa heilauttamalla
Ja ajettavuuskeskusteluun sen verran kommentoisin, että ei varsinaisesti ole puolessatoista vuodessa alkanut tuo Giulia vituttaa vaikkei luistonestoa täysin saakaan pois. Ymmärrän toki että toisille ei sovi tämä ollenkaan ja itseäkin aluksi hieman ärsytti, mutta kyllä tuo talvellakin edelleen on hauska ajettava ja kesällä erityisesti aiheuttaa hilpeyttä.
Jumiin en ole liukkaalla jäänyt, sen verran antaa sutata tyhjää että on pahemmistakin paikoista päässyt pois.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mi scusi. Luukku siis aukeaa Giuliassa kaukosäädöllä. Luulin että vain luukun lukko. Hyvä että asia selvisi! Itselle ominaisuudella on yllättävän suuri käytännön merkitys. Pari ruokakassia ja nelivuotiaan paimentaminen parkkipaikalla - on kätevää että autolle saapuessa voi vain nostaa ostokset autoon sisään ja painaa nappia jolloin luukku menee taas kiinni. Tämä siis löytyy myös Giuliasta, asiasta jäi minulle tutustuessa väärä kuva.
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Alfa Romeo Giulia 952
[quote="V6"[/quote]
Varmaan formulatkin olisivat nopeampia jos tulevat mutkiin perä edellä.Se ajatus tulee juurikin noista ojassa olevista bemareista, oletko ikinä lukenut talvitestejä?[/quote]
Kuka sanoi ajavansa perä edellä? Bemarit ovat ojassa taitamattoman ja innokkaan kuskin vuoksi. Mainitsin tuolla aiemmin Giulian jarruttelusta mutkissa ja samaan asiaan liittyen väitän sen olevan hitaampi kuin ilman niitä ajonestovehkeitä sanan varsinaisessa merkityksessä. Asian huomaa hyvin, kun ensin ajaa Maseratilla ja siirtyy Giulian rattiin.
33 vuotta olen kohta autoja testannut, en tarvitse minkään etuvetokuskin kommentteja sotkemaan autolla ajon saloja. Voin myös sanoa, että sen kerran, kun olen hieman penkassa käynyt, alla oli etuveto ja ärsyttävä puskeminen
Varmaan formulatkin olisivat nopeampia jos tulevat mutkiin perä edellä.Se ajatus tulee juurikin noista ojassa olevista bemareista, oletko ikinä lukenut talvitestejä?[/quote]
Kuka sanoi ajavansa perä edellä? Bemarit ovat ojassa taitamattoman ja innokkaan kuskin vuoksi. Mainitsin tuolla aiemmin Giulian jarruttelusta mutkissa ja samaan asiaan liittyen väitän sen olevan hitaampi kuin ilman niitä ajonestovehkeitä sanan varsinaisessa merkityksessä. Asian huomaa hyvin, kun ensin ajaa Maseratilla ja siirtyy Giulian rattiin.
33 vuotta olen kohta autoja testannut, en tarvitse minkään etuvetokuskin kommentteja sotkemaan autolla ajon saloja. Voin myös sanoa, että sen kerran, kun olen hieman penkassa käynyt, alla oli etuveto ja ärsyttävä puskeminen
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Toki Giuliassa nuo ajoavut ovat varsin suitsivaa sorttia ja niihin soisi olevan käyttäjällä mahdollisuus vaikuttaa nykyistä enemmän, jos autolla leikitään esim. jääradalla tai suljetulla alueella. Muuten en ymmärrä keskustelun keskittymistä "miten mutka ajetaa nopeimmin" -vääntöön, kyllä tällä niiden Golffien ja Ocujen perässä hyvin pysy
Takaluukkun lukku aukeaa sähköllä, jousi ponnauttaa auki. Kiinni menee näillä pakkasilla melkosella hakkaamisella Bensaluukku on käppyrä kuin kuiva lehti ja etuvalot näyttävät huurtuvan sisältä, todelliset "sumuvalot" näillä keleillä. Muuten mainio matkakumppani mutta laadussa olisi kehittämistä, että päästäisiin edes siihen VAG-tasoon...
Takaluukkun lukku aukeaa sähköllä, jousi ponnauttaa auki. Kiinni menee näillä pakkasilla melkosella hakkaamisella Bensaluukku on käppyrä kuin kuiva lehti ja etuvalot näyttävät huurtuvan sisältä, todelliset "sumuvalot" näillä keleillä. Muuten mainio matkakumppani mutta laadussa olisi kehittämistä, että päästäisiin edes siihen VAG-tasoon...
Re: Alfa Romeo Giulia 952
ihan turha selitellä tähän ikään on jo ihan tarpeeksi ajeltu taka ja ties mitä vetoja (enemmän kuin 33 vuotta "testailtu) , en tarvitse sun asiattomia kommentteja jos et ymmärrä fysiikkaa, tai et osaa sisäistää lukemaasi..onko taitamaton ja Fangio sama asia? miksi etuvedot ovat nopeampia jääratakisoissa? penkassa ei ole kuin onnettomat takavetolintat, ala Taunus ja 80 luvun bemari, sun väitteilläs ei ole mitään pohjaa kun katstotaan niitä kierrosaikoja normikuskien kesken (vdc takaveto, etuveto, takaveto), ole iloinen jos "osaat" ajaa sitä Maseratias, jota hiukan epäilen.Ipi kirjoitti: 33 vuotta olen kohta autoja testannut, en tarvitse minkään etuvetokuskin kommentteja sotkemaan autolla ajon saloja. Voin myös sanoa, että sen kerran, kun olen hieman penkassa käynyt, alla oli etuveto ja ärsyttävä puskeminen
miten sen huomaa? olet varmaan kellottanut ajat? perstuntumalla eroa et huomaa. Hyvällä kuskilla varmaan voi olla nopeampi mutta ns tavalliselle kuskille tuskin onnistuu.Ipi kirjoitti:
Mainitsin tuolla aiemmin Giulian jarruttelusta mutkissa ja samaan asiaan liittyen väitän sen olevan hitaampi kuin ilman niitä ajonestovehkeitä sanan varsinaisessa merkityksessä. Asian huomaa hyvin, kun ensin ajaa Maseratilla ja siirtyy Giulian rattiin.
Viimeksi muokannut V6, 24 Helmi 2018, 10:56. Yhteensä muokattu 10 kertaa.