Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- TonninAlfa
- Viestit: 297
- Liittynyt: 11 Heinä 2017, 18:54
- Car(s): -04 156 V6 (kesä)
-04 156 SW FL JTS (käyttis)
-03 156 JTS (rata)
-05 GT 2.0 JTS (project) - Paikkakunta: Akaa/Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ kieltämättä yhdennäköisyyttä löytyy. Luigistahan ei koskaan tiedä, mutta en ainakaan muista purkuvaiheessa pallohiirtä tulleen konepellin alta vastaan...
Money well spent? Well, money spent...
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voi elämän kevät!
Oltiin pohjoisessa koiranhakureissulla ja alfa ei ilmeisesti oikein välittänyt - 30c pakkasesta ja päätti kusta tehostinöljyt allensa.
Hetken puntaroituani korjauskuluja, hinauskuluja päätin vaan tylysti, että ajan pirssin trelle vaikka se tietää pumpun loppua.
On varmaan suhteettoman v-mäinen homma saada se pumppu sieltä vaihtoon. Hetken googlailulla näyttäis ihmisten ideat alkavan apurungon tai imusarjan irroituksella. Rohkeimmat ovat pärjänneet irroittamatta muuta, mutta kuulemma saaneet taistella 5 tuntia irroittaakseen kolme pulttia.
Kai tääkin vielä ehjätään, joten olis taas neuvot paikallaan.
Oltiin pohjoisessa koiranhakureissulla ja alfa ei ilmeisesti oikein välittänyt - 30c pakkasesta ja päätti kusta tehostinöljyt allensa.
Hetken puntaroituani korjauskuluja, hinauskuluja päätin vaan tylysti, että ajan pirssin trelle vaikka se tietää pumpun loppua.
On varmaan suhteettoman v-mäinen homma saada se pumppu sieltä vaihtoon. Hetken googlailulla näyttäis ihmisten ideat alkavan apurungon tai imusarjan irroituksella. Rohkeimmat ovat pärjänneet irroittamatta muuta, mutta kuulemma saaneet taistella 5 tuntia irroittaakseen kolme pulttia.
Kai tääkin vielä ehjätään, joten olis taas neuvot paikallaan.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Kokeile nyt piruuttaan aina välillä lisätä öljyä sinne, että ei ihan kuivana rollottele. Voit säästää hyvällä tuurilla pumpun.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tarttis barrelin öljyä ja syöttöpumpun.a-m kirjoitti:^ Kokeile nyt piruuttaan aina välillä lisätä öljyä sinne, että ei ihan kuivana rollottele. Voit säästää hyvällä tuurilla pumpun.
(otin kyllä litran kamaa, mut se oli takas ulkona, ennen kuin ehdin kuskin paikalle.)
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sieltähän oli kumiletku haljennut 5 cm matkalta. Hain mätänetistä uuden pätkän ja kokeilen vaihtaa. Jos saa vaihdettua, niin selviää ainakin, että hajosiko tehostimen pumppu vai ei.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Ei liene alkuperäiset klemmarit enää tallella? Ne kun on niin löysät, että pulpauttaa letkun vaan irti paikaltansa...
Ei liene alkuperäiset klemmarit enää tallella? Ne kun on niin löysät, että pulpauttaa letkun vaan irti paikaltansa...
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Näytti alkuperäisiltä. Oli pyrkiny ulos, mutta jääneet niihin putkien pullistumiin.Aquatica kirjoitti:^
Ei liene alkuperäiset klemmarit enää tallella? Ne kun on niin löysät, että pulpauttaa letkun vaan irti paikaltansa...
Edit: näyttäis toimivan! Ei paha, että pumppu kesti 700km ajoa ilman nesteitä, korjaus maksoi 20€ nesteineen, puoltoista tuntia meni ja koko homma "in situ".
Edit2: toimii hyvin...
- Liitteet
-
- IMG_20180207_214118646-747x420.jpg
- (72.15 KiB) Tiedosto ladattu 6629 kertaa
-
- IMG_20180207_214659.jpg
- (31.11 KiB) Tiedosto ladattu 6628 kertaa
Viimeksi muokannut wileythecoyote, 08 Helmi 2018, 01:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alkuperäisissä ei ole ruuveja. Ne on vaan tyyppiä Clic tai Clic-R
http://www.ebay.co.uk/itm/Swivel-Tip-Pl ... 0361181551
Tuollaista. Noita ei voi kiristää, vaan se laitetaan pikalukitustyylisesti paikalleen ja se riittää. Inhottava tila pulljuta noiden kanssa, nimimerkillä vasemmalta edestä alemman letkun ja putken liitos aukesi ja tehostinöljyt maassa, 156:ssa...
Tapahtui vieläpä niin, että kesti -30c heittämällä, mutta kun keli lauhtui nopeasti johonkin -10c:hen yön aikana ni plup.
http://www.ebay.co.uk/itm/Swivel-Tip-Pl ... 0361181551
Tuollaista. Noita ei voi kiristää, vaan se laitetaan pikalukitustyylisesti paikalleen ja se riittää. Inhottava tila pulljuta noiden kanssa, nimimerkillä vasemmalta edestä alemman letkun ja putken liitos aukesi ja tehostinöljyt maassa, 156:ssa...
Tapahtui vieläpä niin, että kesti -30c heittämällä, mutta kun keli lauhtui nopeasti johonkin -10c:hen yön aikana ni plup.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei ollut ruuveja ei vaan clickr:t, mutta kireellä olivat kun ei saanut edes letkua kääntymään. Suurin osa ajasta meni niiden irroittamiseen. Tein isoon talttapäähän dremelillä terävän koukun, jolla sain noi aukeamaan.Aquatica kirjoitti:Alkuperäisissä ei ole ruuveja. Ne on vaan tyyppiä Clic tai Clic-R
http://www.ebay.co.uk/itm/Swivel-Tip-Pl ... 0361181551
Tuollaista. Noita ei voi kiristää, vaan se laitetaan pikalukitustyylisesti paikalleen ja se riittää. Inhottava tila pulljuta noiden kanssa, nimimerkillä vasemmalta edestä alemman letkun ja putken liitos aukesi ja tehostinöljyt maassa, 156:ssa...
Tapahtui vieläpä niin, että kesti -30c heittämällä, mutta kun keli lauhtui nopeasti johonkin -10c:hen yön aikana ni plup.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Seuraavaa tarvetta varten.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000028407/
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000028407/
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
On mulla ei vaan mahu sinne lähellekään.Alfissimo kirjoitti:Seuraavaa tarvetta varten.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000028407/
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuonne ahtaisiin koloihin tarvinnee vaijerivetoisen version, mitä minäkään en ole löytänyt mistään...
Kuvasta vaan ymmärsin, että on perinteinen klemmari. No, kyllähän kumi joskus antautuu, että sinänsä.
Onhan se letkunpätkä sitten hydraulikamaa, että kestää? Aika kova paine tuolla taitaa olla.
Kuvasta vaan ymmärsin, että on perinteinen klemmari. No, kyllähän kumi joskus antautuu, että sinänsä.
Onhan se letkunpätkä sitten hydraulikamaa, että kestää? Aika kova paine tuolla taitaa olla.
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pakko kysyä näin uhkaavasti kun alkaa leima lähestyä tuosta turvavyövalon toiminnasta.. mulla palaa hetken se ku starttaa mut sitten sammuu ja ihsma otanko vyön veke, nii ei se syty uudelleen. Pisti mietityttämään että kui sen pittäis edes toimia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ossiv kirjoitti:Pakko kysyä näin uhkaavasti kun alkaa leima lähestyä tuosta turvavyövalon toiminnasta.. mulla palaa hetken se ku starttaa mut sitten sammuu ja ihsma otanko vyön veke, nii ei se syty uudelleen. Pisti mietityttämään että kui sen pittäis edes toimia
Juuri noin
VMP
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Näin minäkin muistelen että ainakin alkupään 156 sen pitääkin toimia noin. Muistuttaa että laita vyö mutta ei ota sen enempää kantaa siihen laitatko vai etkö.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Faceliftissäkin vielä sama. Jättää päätökset kuskilleTiige kirjoitti:Näin minäkin muistelen että ainakin alkupään 156 sen pitääkin toimia noin. Muistuttaa että laita vyö mutta ei ota sen enempää kantaa siihen laitatko vai etkö.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Huh! Hyvä kuulla on yks asia vähemmä ressattavaa
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Herrasmiesten turvavyövaroitin. 156 on hieno peli.
"puhun niin totta kuin osaan"
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Gatesin multipurposee.Aquatica kirjoitti:Tuonne ahtaisiin koloihin tarvinnee vaijerivetoisen version, mitä minäkään en ole löytänyt mistään...
Kuvasta vaan ymmärsin, että on perinteinen klemmari. No, kyllähän kumi joskus antautuu, että sinänsä.
Onhan se letkunpätkä sitten hydraulikamaa, että kestää? Aika kova paine tuolla taitaa olla.
Saattaa olla et pumppu on sittenkin pahastunut. Piti ääntä kylmänä.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos vahinko ei ole liian iso saattaisi RVS auttaa pumppua.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt sit pamahti jarruputki jostain. Kivasti motarilta tullessa painu jarrupoljin pohjaan.
Voi nyt vittu tätä touhua!
Edit:
Klemmari joka piti nuskinpuolen etujarruletkun paikallaan oli antautunut, jonka seurauksena letku oli tehnyt tuttavuutta renkaan kanssa. Halvalla taas päästään, mutta perkeles!
Voi nyt vittu tätä touhua!
Edit:
Klemmari joka piti nuskinpuolen etujarruletkun paikallaan oli antautunut, jonka seurauksena letku oli tehnyt tuttavuutta renkaan kanssa. Halvalla taas päästään, mutta perkeles!
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Letkun sai vaihdettua ja jarrut ilmattua (painelin surutta litran läpi järjestelmästä), MUTTA nyt sit jarrutehostin tippuu pois pitkissä jarrutuksissa! Eli nopee jarrutus, niin jarrut toimivat normaalisti ja hidas rauhallinen jarrutus, niin pitää painaa jatkuvasti vain lujempaa, poljin jäykistyy ja kabiinista kuuluu hiljainen sihinä. Mikäs ton voi aiheuttaa?
Googlauksella kertoo, että olis jarrutehostin tai pääsylinteri paskana, mutta miten helvetissä ne voi hajota siihen, että jarruletku menee?
Pitää tarkistaa kaikki vakuumiputket piakkoin. Kuka tietää vaikka ihan vain sattumalta on putki revennyt tai vakuumipumppu luovuttanut, juuri sillä hetkellä kuin letku puhkesi. Mahdollista sekin, mutta vaikea ajatella, etteivätkö nuo liittyisi toisiinsa.
Mulla meni kerran jarruputki tästä ja se oli vaihdolla ja ilmauksella ok. Tällä kertaa ei.
Googlauksella kertoo, että olis jarrutehostin tai pääsylinteri paskana, mutta miten helvetissä ne voi hajota siihen, että jarruletku menee?
Pitää tarkistaa kaikki vakuumiputket piakkoin. Kuka tietää vaikka ihan vain sattumalta on putki revennyt tai vakuumipumppu luovuttanut, juuri sillä hetkellä kuin letku puhkesi. Mahdollista sekin, mutta vaikea ajatella, etteivätkö nuo liittyisi toisiinsa.
Mulla meni kerran jarruputki tästä ja se oli vaihdolla ja ilmauksella ok. Tällä kertaa ei.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla teki joskus melkein saman. Painoi jarrua, alkoi jarruttaa.... Sitten painui poljin melkein pohjaan. Mutta ei mennyt syvemmälle, eli jarrut kyllä skulas. Ilmeisesti jossain oli ilmaa. Tai jotain. Vika poistui itsestään... Mun korviini sun tapauksessa kuulostaisi olevan ilmaa?
Ilmasitko alipaineella, valuttamalla vai kuinka?
Ilmasitko alipaineella, valuttamalla vai kuinka?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olisko pääsylinteri ottanu itseensä, kun poljin painunut tyhjänä pohjaan. Itsellä JTD:ssä meni niin, että poljin painui pohjaan ja ihan pohjassa vaikutti vain vasempaan eturenkaaseen. Korjautui pääsylinterin vaihdolla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^^Siellä joku paikka ollut viimeisillään ja normaalia pidempi polkaisu nesteiden häivyttyä rikkonut pyhällä hengellä toimintakunnossa pysyneet paikat?
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Siis tää on erikoisjännä. Jos auto liikkuu vähänkin, niin poljin alkaa työntään vastaan. Nopea jarrutus toimii, eikä poljin valahda pohjaan, vaan toimii normaalisti. Jos auto liikkuu ja alat hidastamaan jarrulla, niin poljin alkaa tunkemaan ylös. Paikallaan ollessa poljin ja tehostin toimii kummatkin normaalisti.
Jarrupolkimesta tosiaan tulee tuhina, mitä ei ennen tullut. Otan näytteen ja laitan tähän myöhemmin.
https://youtu.be/xnxnW6xvsnQ
Joo bägin valokin loimottaa ja maffi on irti, kun ahtovuotoa ei löytynyt vaikka se siellä jossain on.
Jarrupolkimesta tosiaan tulee tuhina, mitä ei ennen tullut. Otan näytteen ja laitan tähän myöhemmin.
https://youtu.be/xnxnW6xvsnQ
Joo bägin valokin loimottaa ja maffi on irti, kun ahtovuotoa ei löytynyt vaikka se siellä jossain on.
Viimeksi muokannut wileythecoyote, 09 Helmi 2018, 22:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuhina viittaa vuotavaan tehostimeen.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sitä minäkin vähän meinaisin, sillä käynnissä sen saa ilmentymään jatkuvana suhinana, mikäli poljinta pitää koko ajan pohjassa.Tuomas K kirjoitti:Tuhina viittaa vuotavaan tehostimeen.
Olikos tässä sama pääsylkky ja tehostin, kuin muissa jtd:ssä?
Tää on osien kannalta aika vittumainen malli, sillä useat osat jotka kävis useimpiin varttikutosiin, eivät käy tähän.
Apurunkoakin oon etsinyt puolisen vuotta ja halvin ehdokas on ollut 1200€
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko porukalla tietoa käykö 10v versionapurunko tähän 20v malliin? Niitä sais sen verta halvalla, että vois pistää tän vielä kuntoon.
Pääsylkky ja jarrutehostin meni kans vaihtolistalle, niin alkaa kulut kasvamaan siinä määrin, että pitäia jotain osia saada edukkaammin, että korjauksessa on mitään mieltä.
Tuo 2.4 10v apurunko irtoais 90€+pk niin siitä säästyneestä rahasta kelpais heti laittaa rahaa jarruremppaankin.
Pääsylkky ja jarrutehostin meni kans vaihtolistalle, niin alkaa kulut kasvamaan siinä määrin, että pitäia jotain osia saada edukkaammin, että korjauksessa on mitään mieltä.
Tuo 2.4 10v apurunko irtoais 90€+pk niin siitä säästyneestä rahasta kelpais heti laittaa rahaa jarruremppaankin.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikä siinä apurungossa on vikana, että se tarvisi vaihtaa? Itsellä ei ole tullut vastaan yhtäkään apurunkoa, että olisi jotenkin rikki ollut.
EPERin mukaan apurungoissa on eri varaosanumerot, mutta sitä en osaa sanoa, että missä todellinen ero eri apurunkojen kesken on, kun kyllä ne irrottaessa kaikki (V6, TS, JTD 10V) aina on samalta näyttäneet .
EPERin mukaan apurungoissa on eri varaosanumerot, mutta sitä en osaa sanoa, että missä todellinen ero eri apurunkojen kesken on, kun kyllä ne irrottaessa kaikki (V6, TS, JTD 10V) aina on samalta näyttäneet .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikä siinä voi muu ollakkaan kuin ruoste...Alfissimo kirjoitti:Mikä siinä apurungossa on vikana, että se tarvisi vaihtaa? Itsellä ei ole tullut vastaan yhtäkään apurunkoa, että olisi jotenkin rikki ollut.
EPERin mukaan apurungoissa on eri varaosanumerot, mutta sitä en osaa sanoa, että missä todellinen ero eri apurunkojen kesken on, kun kyllä ne irrottaessa kaikki (V6, TS, JTD 10V) aina on samalta näyttäneet .
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pintaruosteessa ne on kaikki, mutta läpiruosteessa en ole yhtäkään 156 apurunkoa itse nähny. Teräsharja lapaseen ja Hammeritea pintaan, niin säästyy nekin eurot
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja läpiruosteeseen auttaa rälläkkä+sähköliima
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eihän vaan tehostajan takaiskuventtiili olisi kaputt?! Eräässä vanhassa taunuksessa alkoi puskea poljinta ylöspäin ja reagoi muutenkin oudosti, kun venttiili oli jumiutunut väärään asentoon.wileythecoyote kirjoitti:Sitä minäkin vähän meinaisin, sillä käynnissä sen saa ilmentymään jatkuvana suhinana, mikäli poljinta pitää koko ajan pohjassa.Tuomas K kirjoitti:Tuhina viittaa vuotavaan tehostimeen.
Olikos tässä sama pääsylkky ja tehostin, kuin muissa jtd:ssä?
Tää on osien kannalta aika vittumainen malli, sillä useat osat jotka kävis useimpiin varttikutosiin, eivät käy tähän.
Apurunkoakin oon etsinyt puolisen vuotta ja halvin ehdokas on ollut 1200€
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuo on kaikista reunoista enemmänkin kaarnaa, kuin terästä, joten kyllä se roskiin joutaa.vesamaan kirjoitti:Ja läpiruosteeseen auttaa rälläkkä+sähköliima
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei epäilystäkään, että on jarrutehostajassa vikaa. Jos poljinta painaa hieman, niin sihisee vaikka maailman tappiin ja samalla menee poljin kovaksi.
Tilasin purkamolta osat, mutta nyt mietin vain:
Saakohan tuota perkelettä tuolta purkamatta koko autoa?
Näyttää todella tiukalta ja tuo boosteri on kuitenkin parin keittolautasen kokoinen härveli.
Yhdessä ne ei varmasti tule mahtumaan ulos...
Tilasin purkamolta osat, mutta nyt mietin vain:
Saakohan tuota perkelettä tuolta purkamatta koko autoa?
Näyttää todella tiukalta ja tuo boosteri on kuitenkin parin keittolautasen kokoinen härveli.
Yhdessä ne ei varmasti tule mahtumaan ulos...
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Akkukotelo ja imuputki pois edestä ja ei näytä enää ollenkaan niin ahtaalta. Akkukotelo on neljällä 13mm kannan pultilla kiinni ja hyvällä tuurilla kotelon alla oleva on jo aiemmissa remonteissa jätetty pois. Uudemmissa on kotelon pohjassa reikäkin tuon alimman pultin irrottamisen helpottamiseksi. Sylinteri on kahdella pultilla kiinni, eikä tehostinta ja sylinteriä ole tarve yhtenä punttina irrottaa tai takaisin saada.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
5 mukia, eli kyl se moottorin takana on. Oon mä tota akkukoteloa jo termarin vaihdin ja ilmastoinnin korjauksen vuoksi ulkoiluttanut.Alfissimo kirjoitti:Akkukotelo ja imuputki pois edestä ja ei näytä enää ollenkaan niin ahtaalta.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sittenhän homma on jo tuttu. Ei se 20V JTD yhtään sen leveämpi ole kuin oma vanha 10V JTD ja sellaisessa ainakin oli minun lapasille ihan riittävästi tilaa, kun jarrupääsylinterin vaihdoin. Pienellä lisätilalla tulee ulos tehostinkin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitää kokeilla. Ensin tsekkaan, että romarilta hommatut tehostin ja pääsylkky käy yhteen ja et letkuliitännät ovat samat.Alfissimo kirjoitti:Sittenhän homma on jo tuttu. Ei se 20V JTD yhtään sen leveämpi ole kuin oma vanha 10V JTD ja sellaisessa ainakin oli minun lapasille ihan riittävästi tilaa, kun jarrupääsylinterin vaihdoin. Pienellä lisätilalla tulee ulos tehostinkin.
Nythän tää toimii lähestulkoon normaalisti jarrujen osalta. Jopa ylimääräinen laakerityyppinen melu hävisi itsestään. Tuota melun syytä on etsitty jo vuoden ja kaikki laakerit ja niveletkin vaihdeltiin tuloksetta. Tänään melu vaan hiljeni lähes olemattomaksi
Vielä kun korjaisi itsensä muutenkin
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=0
Sikäli, jos listaa ymmärrän, niin tehostimen numero on eperin mukaan kaikkiin versioihin sama 2002 eteenpäin
Sikäli, jos listaa ymmärrän, niin tehostimen numero on eperin mukaan kaikkiin versioihin sama 2002 eteenpäin
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kysytäänpä. Kävi silleen hassusti että alfan kuskin oven lukkoa avatessa kuului vain naps ja lukkopesä pyörii ympyrää täysin vapaasti. (Puoliso hukkasi kaukon ja toinen kauko käynyt pesukoneessa eikä toimi...).
En ihan odottanut tätä mutta ehkä nää rapsakat pakkaset teki sit temput. Onnistuuko sen lukon esiin kaivo fiksusti vai onko jokatapauksessa aika hankituttaa uusi/uudet lukot..?
Kyseessä siis -99 156 perinteinen metallilukko.
En ihan odottanut tätä mutta ehkä nää rapsakat pakkaset teki sit temput. Onnistuuko sen lukon esiin kaivo fiksusti vai onko jokatapauksessa aika hankituttaa uusi/uudet lukot..?
Kyseessä siis -99 156 perinteinen metallilukko.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ovipahvit sisäpuolelta pois, lukitus ja avaustangot irti lukkomekanismista ja yks torx-kantainen ruuvi irti oven takapäästä. Tallissa ihan ok homma, kylmässä pihalla kohtuu ikavä kun muoviosat napsuu särki.
Suunnilleen noin, ulkomuistista vetäistynä
Suunnilleen noin, ulkomuistista vetäistynä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Ihan tiedoksi vaan avainta hankkiessa: https://www.autonavaimet.fi/
Itse menin aikoinaan maksamaan marmoorille 500€ avaimesta kun tuolla se olisi ollut alle puolet siitä.
Itse menin aikoinaan maksamaan marmoorille 500€ avaimesta kun tuolla se olisi ollut alle puolet siitä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Ohhoh. 159:n avain 220€ :o onpas halpaa. Marmorilta pelkkä avain olis ollut vajaat 500€ ja siihen vielä ohjelmointi päälle...
Ohhoh. 159:n avain 220€ :o onpas halpaa. Marmorilta pelkkä avain olis ollut vajaat 500€ ja siihen vielä ohjelmointi päälle...
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Millä konstilla ohjausvaihteen kiinnityspultit auki? Yhden ohjausvaihteen kiinnityskorvakkeet olen vääntänyt paskaksi kun pultit ovat hapettuneet niin tiukkaan. Nyt tuntuu olevan taas niin tiukassa että korvake halkeaa tai kierre korkkaa ennenkuin aukeaa ehjänä.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pulttipyssyllä. Vääntämällä hajoaa, mutta pyssyn hakkaava irroitus saattaa pelastaa.
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei oo varma sekään. Ainakin yhdestä oon pyssyllä saanut kiinnityskorvakkeen murrettua. Onneks oli vaihtoon muutenkin menossa ollut ohjausvaihde
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
CRC:tä vaan yläpuolelta ruikkien. Pari päivää kun muhii, niin alkaa irtoamaan.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ei ole varma ei, mutta aika usein pyssy on pelastanut. Jos sinne saa saa ensin irrotinta/öljyä muhimaan niin auttaa kyllä.
"puhun niin totta kuin osaan"