Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
TonninAlfa
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Heinä 2017, 18:54
Car(s): -04 156 V6 (kesä)
-04 156 SW FL JTS (käyttis)
-03 156 JTS (rata)
-05 GT 2.0 JTS (project)
Paikkakunta: Akaa/Viiala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja TonninAlfa »

^ :lol: kieltämättä yhdennäköisyyttä löytyy. Luigistahan ei koskaan tiedä, mutta en ainakaan muista purkuvaiheessa pallohiirtä tulleen konepellin alta vastaan...
Money well spent? Well, money spent...

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Voi elämän kevät!
Oltiin pohjoisessa koiranhakureissulla ja alfa ei ilmeisesti oikein välittänyt - 30c pakkasesta ja päätti kusta tehostinöljyt allensa.
Hetken puntaroituani korjauskuluja, hinauskuluja päätin vaan tylysti, että ajan pirssin trelle vaikka se tietää pumpun loppua.
On varmaan suhteettoman v-mäinen homma saada se pumppu sieltä vaihtoon. Hetken googlailulla näyttäis ihmisten ideat alkavan apurungon tai imusarjan irroituksella. Rohkeimmat ovat pärjänneet irroittamatta muuta, mutta kuulemma saaneet taistella 5 tuntia irroittaakseen kolme pulttia.
Kai tääkin vielä ehjätään, joten olis taas neuvot paikallaan.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
a-m
Viestit: 240
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 20:54
Car(s): EX- Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS -05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja a-m »

^ Kokeile nyt piruuttaan aina välillä lisätä öljyä sinne, että ei ihan kuivana rollottele. Voit säästää hyvällä tuurilla pumpun.

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

a-m kirjoitti:^ Kokeile nyt piruuttaan aina välillä lisätä öljyä sinne, että ei ihan kuivana rollottele. Voit säästää hyvällä tuurilla pumpun.
Tarttis barrelin öljyä ja syöttöpumpun.
(otin kyllä litran kamaa, mut se oli takas ulkona, ennen kuin ehdin kuskin paikalle.)
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Sieltähän oli kumiletku haljennut 5 cm matkalta. Hain mätänetistä uuden pätkän ja kokeilen vaihtaa. Jos saa vaihdettua, niin selviää ainakin, että hajosiko tehostimen pumppu vai ei.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Ei liene alkuperäiset klemmarit enää tallella? Ne kun on niin löysät, että pulpauttaa letkun vaan irti paikaltansa...

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Aquatica kirjoitti:^
Ei liene alkuperäiset klemmarit enää tallella? Ne kun on niin löysät, että pulpauttaa letkun vaan irti paikaltansa...
Näytti alkuperäisiltä. Oli pyrkiny ulos, mutta jääneet niihin putkien pullistumiin.

Edit: näyttäis toimivan! Ei paha, että pumppu kesti 700km ajoa ilman nesteitä, korjaus maksoi 20€ nesteineen, puoltoista tuntia meni ja koko homma "in situ".

Edit2: toimii hyvin...
Liitteet
IMG_20180207_214118646-747x420.jpg
(72.15 KiB) Tiedosto ladattu 6629 kertaa
IMG_20180207_214659.jpg
(31.11 KiB) Tiedosto ladattu 6628 kertaa
Viimeksi muokannut wileythecoyote, 08 Helmi 2018, 01:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Alkuperäisissä ei ole ruuveja. Ne on vaan tyyppiä Clic tai Clic-R

http://www.ebay.co.uk/itm/Swivel-Tip-Pl ... 0361181551

Tuollaista. Noita ei voi kiristää, vaan se laitetaan pikalukitustyylisesti paikalleen ja se riittää. Inhottava tila pulljuta noiden kanssa, nimimerkillä vasemmalta edestä alemman letkun ja putken liitos aukesi ja tehostinöljyt maassa, 156:ssa...

Tapahtui vieläpä niin, että kesti -30c heittämällä, mutta kun keli lauhtui nopeasti johonkin -10c:hen yön aikana ni plup.

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Aquatica kirjoitti:Alkuperäisissä ei ole ruuveja. Ne on vaan tyyppiä Clic tai Clic-R

http://www.ebay.co.uk/itm/Swivel-Tip-Pl ... 0361181551

Tuollaista. Noita ei voi kiristää, vaan se laitetaan pikalukitustyylisesti paikalleen ja se riittää. Inhottava tila pulljuta noiden kanssa, nimimerkillä vasemmalta edestä alemman letkun ja putken liitos aukesi ja tehostinöljyt maassa, 156:ssa...

Tapahtui vieläpä niin, että kesti -30c heittämällä, mutta kun keli lauhtui nopeasti johonkin -10c:hen yön aikana ni plup.
Ei ollut ruuveja ei vaan clickr:t, mutta kireellä olivat kun ei saanut edes letkua kääntymään. Suurin osa ajasta meni niiden irroittamiseen. Tein isoon talttapäähän dremelillä terävän koukun, jolla sain noi aukeamaan.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Alfissimo kirjoitti:Seuraavaa tarvetta varten.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000028407/
On mulla :) ei vaan mahu sinne lähellekään.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tuonne ahtaisiin koloihin tarvinnee vaijerivetoisen version, mitä minäkään en ole löytänyt mistään...
Kuvasta vaan ymmärsin, että on perinteinen klemmari. No, kyllähän kumi joskus antautuu, että sinänsä.
Onhan se letkunpätkä sitten hydraulikamaa, että kestää? Aika kova paine tuolla taitaa olla.

Avatar
Ossiv
Viestit: 351
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Pakko kysyä näin uhkaavasti kun alkaa leima lähestyä tuosta turvavyövalon toiminnasta.. mulla palaa hetken se ku starttaa mut sitten sammuu ja ihsma otanko vyön veke, nii ei se syty uudelleen. Pisti mietityttämään että kui sen pittäis edes toimia :silent:

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ossiv kirjoitti:Pakko kysyä näin uhkaavasti kun alkaa leima lähestyä tuosta turvavyövalon toiminnasta.. mulla palaa hetken se ku starttaa mut sitten sammuu ja ihsma otanko vyön veke, nii ei se syty uudelleen. Pisti mietityttämään että kui sen pittäis edes toimia :silent:

Juuri noin
VMP

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Näin minäkin muistelen että ainakin alkupään 156 sen pitääkin toimia noin. Muistuttaa että laita vyö mutta ei ota sen enempää kantaa siihen laitatko vai etkö.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
dnapekko
Viestit: 350
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 156 SW JTS 2,0 Brera 3,2 -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Tiige kirjoitti:Näin minäkin muistelen että ainakin alkupään 156 sen pitääkin toimia noin. Muistuttaa että laita vyö mutta ei ota sen enempää kantaa siihen laitatko vai etkö.
Faceliftissäkin vielä sama. Jättää päätökset kuskille :)
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

Avatar
Ossiv
Viestit: 351
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Huh! Hyvä kuulla on yks asia vähemmä ressattavaa :mrgreen:

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Herrasmiesten turvavyövaroitin. 156 on hieno peli.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Aquatica kirjoitti:Tuonne ahtaisiin koloihin tarvinnee vaijerivetoisen version, mitä minäkään en ole löytänyt mistään...
Kuvasta vaan ymmärsin, että on perinteinen klemmari. No, kyllähän kumi joskus antautuu, että sinänsä.
Onhan se letkunpätkä sitten hydraulikamaa, että kestää? Aika kova paine tuolla taitaa olla.
Gatesin multipurposee.
Saattaa olla et pumppu on sittenkin pahastunut. Piti ääntä kylmänä.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Jos vahinko ei ole liian iso saattaisi RVS auttaa pumppua.

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Nyt sit pamahti jarruputki jostain. Kivasti motarilta tullessa painu jarrupoljin pohjaan.
Voi nyt vittu tätä touhua!

Edit:
Klemmari joka piti nuskinpuolen etujarruletkun paikallaan oli antautunut, jonka seurauksena letku oli tehnyt tuttavuutta renkaan kanssa. Halvalla taas päästään, mutta perkeles!
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Letkun sai vaihdettua ja jarrut ilmattua (painelin surutta litran läpi järjestelmästä), MUTTA nyt sit jarrutehostin tippuu pois pitkissä jarrutuksissa! Eli nopee jarrutus, niin jarrut toimivat normaalisti ja hidas rauhallinen jarrutus, niin pitää painaa jatkuvasti vain lujempaa, poljin jäykistyy ja kabiinista kuuluu hiljainen sihinä. Mikäs ton voi aiheuttaa?

Googlauksella kertoo, että olis jarrutehostin tai pääsylinteri paskana, mutta miten helvetissä ne voi hajota siihen, että jarruletku menee?

Pitää tarkistaa kaikki vakuumiputket piakkoin. Kuka tietää vaikka ihan vain sattumalta on putki revennyt tai vakuumipumppu luovuttanut, juuri sillä hetkellä kuin letku puhkesi. Mahdollista sekin, mutta vaikea ajatella, etteivätkö nuo liittyisi toisiinsa.


Mulla meni kerran jarruputki tästä ja se oli vaihdolla ja ilmauksella ok. Tällä kertaa ei.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mulla teki joskus melkein saman. Painoi jarrua, alkoi jarruttaa.... Sitten painui poljin melkein pohjaan. Mutta ei mennyt syvemmälle, eli jarrut kyllä skulas. Ilmeisesti jossain oli ilmaa. Tai jotain. Vika poistui itsestään... Mun korviini sun tapauksessa kuulostaisi olevan ilmaa?

Ilmasitko alipaineella, valuttamalla vai kuinka?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Olisko pääsylinteri ottanu itseensä, kun poljin painunut tyhjänä pohjaan. Itsellä JTD:ssä meni niin, että poljin painui pohjaan ja ihan pohjassa vaikutti vain vasempaan eturenkaaseen. Korjautui pääsylinterin vaihdolla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

^^^Siellä joku paikka ollut viimeisillään ja normaalia pidempi polkaisu nesteiden häivyttyä rikkonut pyhällä hengellä toimintakunnossa pysyneet paikat?

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Siis tää on erikoisjännä. Jos auto liikkuu vähänkin, niin poljin alkaa työntään vastaan. Nopea jarrutus toimii, eikä poljin valahda pohjaan, vaan toimii normaalisti. Jos auto liikkuu ja alat hidastamaan jarrulla, niin poljin alkaa tunkemaan ylös. Paikallaan ollessa poljin ja tehostin toimii kummatkin normaalisti.

Jarrupolkimesta tosiaan tulee tuhina, mitä ei ennen tullut. Otan näytteen ja laitan tähän myöhemmin.
https://youtu.be/xnxnW6xvsnQ

Joo bägin valokin loimottaa ja maffi on irti, kun ahtovuotoa ei löytynyt vaikka se siellä jossain on.
Viimeksi muokannut wileythecoyote, 09 Helmi 2018, 22:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tuhina viittaa vuotavaan tehostimeen.

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Tuomas K kirjoitti:Tuhina viittaa vuotavaan tehostimeen.
Sitä minäkin vähän meinaisin, sillä käynnissä sen saa ilmentymään jatkuvana suhinana, mikäli poljinta pitää koko ajan pohjassa.

Olikos tässä sama pääsylkky ja tehostin, kuin muissa jtd:ssä?

Tää on osien kannalta aika vittumainen malli, sillä useat osat jotka kävis useimpiin varttikutosiin, eivät käy tähän.
Apurunkoakin oon etsinyt puolisen vuotta ja halvin ehdokas on ollut 1200€ :evil:
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Onko porukalla tietoa käykö 10v versionapurunko tähän 20v malliin? Niitä sais sen verta halvalla, että vois pistää tän vielä kuntoon.

Pääsylkky ja jarrutehostin meni kans vaihtolistalle, niin alkaa kulut kasvamaan siinä määrin, että pitäia jotain osia saada edukkaammin, että korjauksessa on mitään mieltä.

Tuo 2.4 10v apurunko irtoais 90€+pk niin siitä säästyneestä rahasta kelpais heti laittaa rahaa jarruremppaankin.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Mikä siinä apurungossa on vikana, että se tarvisi vaihtaa? Itsellä ei ole tullut vastaan yhtäkään apurunkoa, että olisi jotenkin rikki ollut.
EPERin mukaan apurungoissa on eri varaosanumerot, mutta sitä en osaa sanoa, että missä todellinen ero eri apurunkojen kesken on, kun kyllä ne irrottaessa kaikki (V6, TS, JTD 10V) aina on samalta näyttäneet :roll: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Alfissimo kirjoitti:Mikä siinä apurungossa on vikana, että se tarvisi vaihtaa? Itsellä ei ole tullut vastaan yhtäkään apurunkoa, että olisi jotenkin rikki ollut.
EPERin mukaan apurungoissa on eri varaosanumerot, mutta sitä en osaa sanoa, että missä todellinen ero eri apurunkojen kesken on, kun kyllä ne irrottaessa kaikki (V6, TS, JTD 10V) aina on samalta näyttäneet :roll: .
Mikä siinä voi muu ollakkaan kuin ruoste...
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Pintaruosteessa ne on kaikki, mutta läpiruosteessa en ole yhtäkään 156 apurunkoa itse nähny. Teräsharja lapaseen ja Hammeritea pintaan, niin säästyy nekin eurot 8)
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Ja läpiruosteeseen auttaa rälläkkä+sähköliima

Avatar
a-m
Viestit: 240
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 20:54
Car(s): EX- Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS -05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja a-m »

wileythecoyote kirjoitti:
Tuomas K kirjoitti:Tuhina viittaa vuotavaan tehostimeen.
Sitä minäkin vähän meinaisin, sillä käynnissä sen saa ilmentymään jatkuvana suhinana, mikäli poljinta pitää koko ajan pohjassa.

Olikos tässä sama pääsylkky ja tehostin, kuin muissa jtd:ssä?

Tää on osien kannalta aika vittumainen malli, sillä useat osat jotka kävis useimpiin varttikutosiin, eivät käy tähän.
Apurunkoakin oon etsinyt puolisen vuotta ja halvin ehdokas on ollut 1200€ :evil:
Eihän vaan tehostajan takaiskuventtiili olisi kaputt?! Eräässä vanhassa taunuksessa alkoi puskea poljinta ylöspäin ja reagoi muutenkin oudosti, kun venttiili oli jumiutunut väärään asentoon.

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

vesamaan kirjoitti:Ja läpiruosteeseen auttaa rälläkkä+sähköliima
Tuo on kaikista reunoista enemmänkin kaarnaa, kuin terästä, joten kyllä se roskiin joutaa.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Ei epäilystäkään, että on jarrutehostajassa vikaa. Jos poljinta painaa hieman, niin sihisee vaikka maailman tappiin ja samalla menee poljin kovaksi.

Tilasin purkamolta osat, mutta nyt mietin vain:

Saakohan tuota perkelettä tuolta purkamatta koko autoa?

Näyttää todella tiukalta ja tuo boosteri on kuitenkin parin keittolautasen kokoinen härveli.

Yhdessä ne ei varmasti tule mahtumaan ulos...
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Akkukotelo ja imuputki pois edestä ja ei näytä enää ollenkaan niin ahtaalta. Akkukotelo on neljällä 13mm kannan pultilla kiinni ja hyvällä tuurilla kotelon alla oleva on jo aiemmissa remonteissa jätetty pois. Uudemmissa on kotelon pohjassa reikäkin tuon alimman pultin irrottamisen helpottamiseksi. Sylinteri on kahdella pultilla kiinni, eikä tehostinta ja sylinteriä ole tarve yhtenä punttina irrottaa tai takaisin saada.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Alfissimo kirjoitti:Akkukotelo ja imuputki pois edestä ja ei näytä enää ollenkaan niin ahtaalta.
5 mukia, eli kyl se moottorin takana on. Oon mä tota akkukoteloa jo termarin vaihdin ja ilmastoinnin korjauksen vuoksi ulkoiluttanut.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Sittenhän homma on jo tuttu. Ei se 20V JTD yhtään sen leveämpi ole kuin oma vanha 10V JTD ja sellaisessa ainakin oli minun lapasille ihan riittävästi tilaa, kun jarrupääsylinterin vaihdoin. Pienellä lisätilalla tulee ulos tehostinkin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Alfissimo kirjoitti:Sittenhän homma on jo tuttu. Ei se 20V JTD yhtään sen leveämpi ole kuin oma vanha 10V JTD ja sellaisessa ainakin oli minun lapasille ihan riittävästi tilaa, kun jarrupääsylinterin vaihdoin. Pienellä lisätilalla tulee ulos tehostinkin.
Pitää kokeilla. Ensin tsekkaan, että romarilta hommatut tehostin ja pääsylkky käy yhteen ja et letkuliitännät ovat samat.

Nythän tää toimii lähestulkoon normaalisti jarrujen osalta. Jopa ylimääräinen laakerityyppinen melu hävisi itsestään. Tuota melun syytä on etsitty jo vuoden ja kaikki laakerit ja niveletkin vaihdeltiin tuloksetta. Tänään melu vaan hiljeni lähes olemattomaksi :shock:

Vielä kun korjaisi itsensä muutenkin :lol:
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=0

Sikäli, jos listaa ymmärrän, niin tehostimen numero on eperin mukaan kaikkiin versioihin sama 2002 eteenpäin
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Lurppa
Viestit: 196
Liittynyt: 27 Syys 2009, 12:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Lurppa »

Kysytäänpä. Kävi silleen hassusti että alfan kuskin oven lukkoa avatessa kuului vain naps ja lukkopesä pyörii ympyrää täysin vapaasti. (Puoliso hukkasi kaukon ja toinen kauko käynyt pesukoneessa eikä toimi...).

En ihan odottanut tätä mutta ehkä nää rapsakat pakkaset teki sit temput. Onnistuuko sen lukon esiin kaivo fiksusti vai onko jokatapauksessa aika hankituttaa uusi/uudet lukot..?
Kyseessä siis -99 156 perinteinen metallilukko.

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Ovipahvit sisäpuolelta pois, lukitus ja avaustangot irti lukkomekanismista ja yks torx-kantainen ruuvi irti oven takapäästä. Tallissa ihan ok homma, kylmässä pihalla kohtuu ikavä kun muoviosat napsuu särki.

Suunnilleen noin, ulkomuistista vetäistynä

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^^Ihan tiedoksi vaan avainta hankkiessa: https://www.autonavaimet.fi/
Itse menin aikoinaan maksamaan marmoorille 500€ avaimesta kun tuolla se olisi ollut alle puolet siitä.
Kuva

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Ohhoh. 159:n avain 220€ :o onpas halpaa. Marmorilta pelkkä avain olis ollut vajaat 500€ ja siihen vielä ohjelmointi päälle...

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Millä konstilla ohjausvaihteen kiinnityspultit auki? Yhden ohjausvaihteen kiinnityskorvakkeet olen vääntänyt paskaksi kun pultit ovat hapettuneet niin tiukkaan. Nyt tuntuu olevan taas niin tiukassa että korvake halkeaa tai kierre korkkaa ennenkuin aukeaa ehjänä. :fist:

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Pulttipyssyllä. Vääntämällä hajoaa, mutta pyssyn hakkaava irroitus saattaa pelastaa.
"puhun niin totta kuin osaan"

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Ei oo varma sekään. Ainakin yhdestä oon pyssyllä saanut kiinnityskorvakkeen murrettua. Onneks oli vaihtoon muutenkin menossa ollut ohjausvaihde

Avatar
a-m
Viestit: 240
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 20:54
Car(s): EX- Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS -05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja a-m »

CRC:tä vaan yläpuolelta ruikkien. Pari päivää kun muhii, niin alkaa irtoamaan.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^ei ole varma ei, mutta aika usein pyssy on pelastanut. Jos sinne saa saa ensin irrotinta/öljyä muhimaan niin auttaa kyllä.
"puhun niin totta kuin osaan"

Vastaa Viestiin