Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156:tta riivaa sama ongelma kuin muutama viesti aiemmin tuolla ylempänä, nyt vaan entistä pahempana.
Ei siis enää meinaa kylmänä saada käyntiin millään, ihan sama onko lämppärissä vai ei.
Kaasupohjassa kun aikansa starttaa niin lähtee lopulta yhdellä pytyllä käymään, maksimissaan kahdella.. Hetken päästä tulee sitten muitakin pyttyjä mukaan ja lopulta käy kaikilla pytyillä tyhjää, välillä antaen misfireä.
Koneen kun antaa hetken käydä niin pikkuhiljaa misfiret loppuu ja käy tasaisesti tyhjäkäyntiä.
Kierrättäessä melkoista rytinää, välillä tuntuu käyvän kolmella ja ampuu kaasulta nostettaessa putkeen.
Ajoon lähdettäessä nykii nyt todella paljon, ihan sama onko kaasupoljin pohjassa vai ei.
Aikansa kun ajelee ja saa koneen oikeasti kunnolla lämpöiseksi niin kaikki ongelmat poistuu, auto käy hyvin tyhjää, vetää nätisti ja nykimättä.
Alfa obdlla katsottuna anturidatat näyttää olevan ok. Koneen lämpötila anturi näyttää realistisia lukemia ja lambdat piirtää käyrää hetken kuluttua kun on käyntiin saanut.
Ilmamassamittari vaihdettu, ei vaikutusta, enkä oikein usko että molemmat antureista on paskana, kun toinen kuitenkin oli uusi ja boschilainen.
Isot tulpat vaihdettu, ei vaikutusta. Pieniä en vielä vaihtanut kun motonetistä oli loppu, mutta menee vaihtoon vklpnä, joskaan en usko tämän auttavan.
Vika ei ole linjassa moottorin lämpöön suoranaisesti, sillä vaikka se kuumana jätetään parkkiin tunniksi pariksi ja sen jälkeen taas ajoon niin ei ole mitään ongelmaa vaan auto toimii kuten pitää, pientä nykimistä voi esiintyä. Mutta jos seisoo esim vaikka työpäivän verran tai yön yli niin eipä lähdetäkkään..
Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa? Kerrassaan veemäinen vika kun kaikki anturit näyttää omaan silmään tekevän sitä mitä pitää eikä vikakoodiakaan anna muutakun syttykatkoksista ja lambdan lämmityspiiristä..
Voihan siellä olla vettä tankissa tai jossain, pitäis yrittää saada johonkin lämpöiseen hetkeksi.
Ajatuksia otetaan vastaan, pirun kylmä ajella pyörällä töihin
Ei siis enää meinaa kylmänä saada käyntiin millään, ihan sama onko lämppärissä vai ei.
Kaasupohjassa kun aikansa starttaa niin lähtee lopulta yhdellä pytyllä käymään, maksimissaan kahdella.. Hetken päästä tulee sitten muitakin pyttyjä mukaan ja lopulta käy kaikilla pytyillä tyhjää, välillä antaen misfireä.
Koneen kun antaa hetken käydä niin pikkuhiljaa misfiret loppuu ja käy tasaisesti tyhjäkäyntiä.
Kierrättäessä melkoista rytinää, välillä tuntuu käyvän kolmella ja ampuu kaasulta nostettaessa putkeen.
Ajoon lähdettäessä nykii nyt todella paljon, ihan sama onko kaasupoljin pohjassa vai ei.
Aikansa kun ajelee ja saa koneen oikeasti kunnolla lämpöiseksi niin kaikki ongelmat poistuu, auto käy hyvin tyhjää, vetää nätisti ja nykimättä.
Alfa obdlla katsottuna anturidatat näyttää olevan ok. Koneen lämpötila anturi näyttää realistisia lukemia ja lambdat piirtää käyrää hetken kuluttua kun on käyntiin saanut.
Ilmamassamittari vaihdettu, ei vaikutusta, enkä oikein usko että molemmat antureista on paskana, kun toinen kuitenkin oli uusi ja boschilainen.
Isot tulpat vaihdettu, ei vaikutusta. Pieniä en vielä vaihtanut kun motonetistä oli loppu, mutta menee vaihtoon vklpnä, joskaan en usko tämän auttavan.
Vika ei ole linjassa moottorin lämpöön suoranaisesti, sillä vaikka se kuumana jätetään parkkiin tunniksi pariksi ja sen jälkeen taas ajoon niin ei ole mitään ongelmaa vaan auto toimii kuten pitää, pientä nykimistä voi esiintyä. Mutta jos seisoo esim vaikka työpäivän verran tai yön yli niin eipä lähdetäkkään..
Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa? Kerrassaan veemäinen vika kun kaikki anturit näyttää omaan silmään tekevän sitä mitä pitää eikä vikakoodiakaan anna muutakun syttykatkoksista ja lambdan lämmityspiiristä..
Voihan siellä olla vettä tankissa tai jossain, pitäis yrittää saada johonkin lämpöiseen hetkeksi.
Ajatuksia otetaan vastaan, pirun kylmä ajella pyörällä töihin
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sellainen kaukaisempi ajatus tuli, että jos olisi jako hypännyt? Tai jokin muu ihan mekaaninen vika. Ajoituksenmuunnin jumissa. Tuosta räkimisestä tuli vaan sellainen fiilis. Toinen että ei saa bensaa tarpeeksi.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kai tuokin mahdollista on, jakoremmi on menossa vaihtoon tässä viikon kahden sisään kuten myös ajoituksen muunnin. Tokikaan en keksi että millä lailla se lämmetessään kuitenkin toimisi jos olisi jako hypännyt, luulisi ainakin että vetoja olisi lämpöiselläkin koneella hukassa.
Laihalla käyntiä tässä on epäilty myös, ei vaan keksi että mikä sen aiheuttaa.
Laihalla käyntiä tässä on epäilty myös, ei vaan keksi että mikä sen aiheuttaa.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vieläkös -01 Ecu on samassa paikkaa kaasuläpän päällä? Rikkinäinen ecu tai vaikka huonosti kiinni olevat liittimet voisi tehdä vaikka mitä kivaa ja lämmetessään saisi paremman kontaktin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Siinähän se möllöttää juu. Tässähän se maavika oli silloin muutama kuukausi sitten, sytytti ajoneston valon eikä saanut käyntiin. Syylliseksi silloin selvisi just tuon ecun maa ja korjasin vaihtamalla uudet maakaapelit akulta vaihteistolle ja vedin akulta kaapelin suoraan siihen ecun päälle mutterin alle. Sillä lähti käymään mutta se alkuperäinen ecun maa lienee edelleen kateissa niin tuo ois hyvä tutkia kyllä.
Pitikin kysyä että löytyiskö keltään kytkäriä tuohon ecuun että mistä se maakaapeli ylipäätään kulkee, niin sais selville mistä se on poikki.. Mulla on kyllä elearni mutta jostain syystä se heittää kaavioita lukiessa vain errorit tauluun.
Pitikin kysyä että löytyiskö keltään kytkäriä tuohon ecuun että mistä se maakaapeli ylipäätään kulkee, niin sais selville mistä se on poikki.. Mulla on kyllä elearni mutta jostain syystä se heittää kaavioita lukiessa vain errorit tauluun.
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onkohan kellään koekemusta avaimen avainperälenkin korjauttamisesta? Näköjään sitten katkesi avaimen sisäpuolella oleva lenkin metallinen varsi poikki.
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt myös pienet tulpat vaihdettuna, ei tuntunut olevan vaikutusta. Ecun testasin laittamalla sen huoneen lämpöisenä paikalleen, ei vaikutusta. Tämähän nyt ei ecun viallisuutta mitenkään pois sulje mutta kannatti kokeilla. Jostain pitäis löytää toinen ecu millä vois testata.. Ecun liitännät näytti olevan myös kunnossa. Sain eperin kytkäritkin pelaamaan mutta vieläkun onnistuu löytämään sieltä oikean kaavion
No, pääsin kuitenkin autolla töihin tänä aamuna suhteellisen vaivatta
No, pääsin kuitenkin autolla töihin tänä aamuna suhteellisen vaivatta
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 19 Kesä 2013, 17:43
- Car(s): 156 1.8TS vm.00
Ex: 156 2.5 V6 vm.98 - Paikkakunta: Harjavalta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voisi kuulostaa rikkinäiseltä ECUlta... Omassa V6:ssa Oli sellanen vika että vähänkin ripeämmin yritti kaasua käyttää, niin sammui samantien. Myöskin starttaaminen oli työn sekä tuskan takana.
Loppujen lopuksi vika oli ECUn piirilevyssä huonosti kiinni ollut komponentti. Kolvasin sen paremmin kiinni ja voila, Alfa toimi taas kuin enkeli.
Loppujen lopuksi vika oli ECUn piirilevyssä huonosti kiinni ollut komponentti. Kolvasin sen paremmin kiinni ja voila, Alfa toimi taas kuin enkeli.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Missäpäin sijaitsee ulkoilman lämpötila anturi?
Näyttö näyttää että olisi -2 tai -5 ja ulkona on -25??
JTS 2.0 vm-04
Näyttö näyttää että olisi -2 tai -5 ja ulkona on -25??
JTS 2.0 vm-04
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oikeassa sivupeilissä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitoksia, peilit on uudet ja anturi pitäisi olla kunnossa, mutta voisko ecun resetti auttaa?Jarsan kirjoitti:Oikeassa sivupeilissä.
Ei oo resetoitu peilien vaihdon jälkeen.
Ja missäpäin letkua termostaatti on, tuntuu että se on kokoajan auki, lämmöt pysyy 50-70 välissä vaikka ois tunnin tyhjäkäynnillä
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mittarilla on kai taipumus näytellä alakanttiin ja viiva ennen keskialuetta (70?) lienee "normaali". Ei mullakaan nouse uudella termarilla juuri kuumemmaksi, ajossa tai paikoillaan jos on lämppärissä puhallusta. Ecusta näkee ohjelmalla todellisen lämpötilan, mittarinäyttöön en luottaisi. Poikkeuksellisen paljon tuo mittari heittelee, useimmissa uusissa autoissa kun nämä on ohjelmallisesti rajoitettuja että pysyvät tarkasti yheksässäkympissä vaikka todellinen lämpö vaihtelisi, niin tässä suorastaan liioittelee.
Kai näissä voi olla vikaakin, mutta ei oma yksilö juuri lämmennyt termarin vaihdolla, 25 pakkasilla tahtoo maantiellä lämmöt tippua mittarin mukaan pari milliä alle 70 viivan, tuli pidettyä webastoa päällä. Kyllähän tuolla tarkenee mutta ei yli 20 pakkasilla ole kuitenkaan mikään sauna lyhyillä matkoilla. Tai sitten termarit on kuraa, tähän taisi tulla Behr jonka pitäisi olla ok.
Kai näissä voi olla vikaakin, mutta ei oma yksilö juuri lämmennyt termarin vaihdolla, 25 pakkasilla tahtoo maantiellä lämmöt tippua mittarin mukaan pari milliä alle 70 viivan, tuli pidettyä webastoa päällä. Kyllähän tuolla tarkenee mutta ei yli 20 pakkasilla ole kuitenkaan mikään sauna lyhyillä matkoilla. Tai sitten termarit on kuraa, tähän taisi tulla Behr jonka pitäisi olla ok.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
sämpy kirjoitti:Mittarilla on kai taipumus näytellä alakanttiin ja viiva ennen keskialuetta (70?) lienee "normaali". Ei mullakaan nouse uudella termarilla juuri kuumemmaksi, ajossa tai paikoillaan jos on lämppärissä puhallusta. Ecusta näkee ohjelmalla todellisen lämpötilan, mittarinäyttöön en luottaisi. Poikkeuksellisen paljon tuo mittari heittelee, useimmissa uusissa autoissa kun nämä on ohjelmallisesti rajoitettuja että pysyvät tarkasti yheksässäkympissä vaikka todellinen lämpö vaihtelisi, niin tässä suorastaan liioittelee.
Kai näissä voi olla vikaakin, mutta ei oma yksilö juuri lämmennyt termarin vaihdolla, 25 pakkasilla tahtoo maantiellä lämmöt tippua mittarin mukaan pari milliä alle 70 viivan, tuli pidettyä webastoa päällä. Kyllähän tuolla tarkenee mutta ei yli 20 pakkasilla ole kuitenkaan mikään sauna lyhyillä matkoilla. Tai sitten termarit on kuraa, tähän taisi tulla Behr jonka pitäisi olla ok.
Joo kyllä se lämmintä puhaltaa ja tarkenee kovassakin pakkasessa, mietitytti vaan kun mittari ei mene yli 70 vaikka kuinka repis. Jostain luin, että termari olisi yleinen tyyppivika, mutta kai se ihan kunnossa sitten on
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitäisi lähiaikoina ottaa Alfa talviteloilta käyttöön lähestyvän katsastuksen vuoksi. Koska näillä tuntuu olevan sielu, niin tämäkin yksilö viimeisenä temppunaan ennen talliin joutumista päätti hajotuttaa käsijarrun. Näissä ymmärtääkseni on käsijarruongelmat yleisiä. Alustava kysymys on, että ei kai siitä kuitenkaan ole vaijerit poikki, kun jarru pitää, kahva vaan on löysänä ja se pitää vetää todella ylös ennen kuin alkaa pitämään.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
@Salanne
Termari jos on rikki, se on jokaisessa mun 156ssa parkissa nostanut lämmöt todella ylös (yli 90) ja liikkeessä melkein heti - siis kymmenien metrien matkalla - tippuu alas.
@Kertsu
Voi olla poikki vaikkapa edestä. Myös mahdollista, että toisen satulan päästä läpivienti antautunut tai Y-haarotin levinnyt. Näkee helposti, kun menee auton alle.
Pari tapausta tiedän, missä kahvan päästä vaijeri pettänyt...
Termari jos on rikki, se on jokaisessa mun 156ssa parkissa nostanut lämmöt todella ylös (yli 90) ja liikkeessä melkein heti - siis kymmenien metrien matkalla - tippuu alas.
@Kertsu
Voi olla poikki vaikkapa edestä. Myös mahdollista, että toisen satulan päästä läpivienti antautunut tai Y-haarotin levinnyt. Näkee helposti, kun menee auton alle.
Pari tapausta tiedän, missä kahvan päästä vaijeri pettänyt...
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Korjausmonttu on lumen saartama, sinne ei pääse ennen toukokuuta. Pitää siis viedä korjaamolle epätietoisena.
Mistäs kannattaa ostaa uusi lasinnostimen moottori? Kaikki ikkunat temppuilee, mutta jos nyt kuskin ikkunan saisi kuntoon.
Mistäs kannattaa ostaa uusi lasinnostimen moottori? Kaikki ikkunat temppuilee, mutta jos nyt kuskin ikkunan saisi kuntoon.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko joku vaihtanut parempaa kytkintä 156 GTA:n vakiokytkimen tilalle? Vakiokytkimen kestävyys on siis ongelmana. Kuvassa näkyy nuo ulkokehällä olevat niitit (3kpl) jolla kytkin on kasassa, eli ne löystyy ja menee poikki. Nykyisellä kytkimellä on ajettu vain yksi kisa (noin 10km) ja siitä on jo yksi niitti kadonnut.
- Liitteet
-
- sachs-koppelingsset-plus-csc-3000-990-082.jpg
- (142.01 KiB) Tiedosto ladattu 6704 kertaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tere kaverit!
Osaako kukaan kertoa mistä löytyy 156:n äänimerkin rele? Löysin kytkentäkaavion jossa tuo rele on mukana, mutta sitä ei kyllä sulakeboksista löydy. Tämä kärry on 2003 V6, jota rakentelen katsastuskuntoon.
Eli ystävät kalliit, kertokaa missä tuo rele R2 on, jotta saan yhden vikapaikan pois listalta.
Ant
Osaako kukaan kertoa mistä löytyy 156:n äänimerkin rele? Löysin kytkentäkaavion jossa tuo rele on mukana, mutta sitä ei kyllä sulakeboksista löydy. Tämä kärry on 2003 V6, jota rakentelen katsastuskuntoon.
Eli ystävät kalliit, kertokaa missä tuo rele R2 on, jotta saan yhden vikapaikan pois listalta.
Ant
- Liitteet
-
- horns2.jpg
- Kytkentäkaavio
- (27.56 KiB) Tiedosto ladattu 6562 kertaa
Giulietta & 156 & Lancia Thesis
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Rele on sulakerasian takana, ihan siinä paikassa jossa kuva kertoo?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitokset Seppo!
Siellähän se on ja piukassa. Täytyy taiteilla se sieltä irti ja testata.
Ant
Siellähän se on ja piukassa. Täytyy taiteilla se sieltä irti ja testata.
Ant
Giulietta & 156 & Lancia Thesis
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei kenelläkään sattuis olemaan kuvaa 156/147 ohjausvaihteesta kiinni autossa tehostimenputket paikallaan. Asensin yhden putkista väärin. Ottaa vaihteensiirtovivustoon kiinni. En oikein keksi miten se pitäisi tulla eikä enää kiinostais alkaa purkamaan kun kaikki on läjässä pohjamuovia myöten. Yläpuolelta vois saada kun tietäs miten se pitää olla.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:20
- Car(s): 156 sw 1.9 JTD -05
156 sw 2.0 JTS -04
156 sw 2.0 JTS -03
156 sw 2.0 TS -01
------------------------------
33 1.5 TI -87 - Paikkakunta: Varkaus
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alustaremonttiin kaivataan vinkkejä.
Onko suosituksia tai kokemuksia millaiset iskarit ja jouset kannattaisi hankkia.
Malli on 156 FL (-05) Sportwagon 1.9jtd.
Nykyisen iskarit on ilmeisesti alkuperäiset, made in turkey lukee pumpuissa ja noilla on ajettu 270tkm.
Eipä noissa pahasti vielä vikaa ole, mutta menee kuitenkin pyörien säätöön, kun lähes kaikki tukivarret menee vaihtoon.
Ensiksi ajattelin tilata Eibachin 30mm madaltavan sarjan, Bilsteinin iskareilla,
mutta nyt olen tullut toisiin ajatuksiin, kun välillä täytyy perässä vetää vaunua sekä ajella huonoilla teillä.
Onko suosituksia tai kokemuksia millaiset iskarit ja jouset kannattaisi hankkia.
Malli on 156 FL (-05) Sportwagon 1.9jtd.
Nykyisen iskarit on ilmeisesti alkuperäiset, made in turkey lukee pumpuissa ja noilla on ajettu 270tkm.
Eipä noissa pahasti vielä vikaa ole, mutta menee kuitenkin pyörien säätöön, kun lähes kaikki tukivarret menee vaihtoon.
Ensiksi ajattelin tilata Eibachin 30mm madaltavan sarjan, Bilsteinin iskareilla,
mutta nyt olen tullut toisiin ajatuksiin, kun välillä täytyy perässä vetää vaunua sekä ajella huonoilla teillä.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja muutoskatsastuksen haaasteet oli tiedossa? Joka tietää nykytilanteen, avautukoon.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- jargon
- Viestit: 404
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 1,5 -84
159 2,2 -06
ja Romanialainen käyttis
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156 2,5 -03, 159sw 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Äänimerkin toimimattomuus voi johtua myös ratin sisällä olevasta piirilevystä. Virta ei kulje liittimeltä toiselle, mutta sen voi ohittaa tinaamalla hyppylangan liittimien välille.Andyman kirjoitti:Tere kaverit!
Osaako kukaan kertoa mistä löytyy 156:n äänimerkin rele? Löysin kytkentäkaavion jossa tuo rele on mukana, mutta sitä ei kyllä sulakeboksista löydy. Tämä kärry on 2003 V6, jota rakentelen katsastuskuntoon.
Eli ystävät kalliit, kertokaa missä tuo rele R2 on, jotta saan yhden vikapaikan pois listalta.
Ant
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tässä ohjeet: http://www.alfaworkshop.co.uk/156_horn_problem.shtmljargon kirjoitti:Äänimerkin toimimattomuus voi johtua myös ratin sisällä olevasta piirilevystä. Virta ei kulje liittimeltä toiselle, mutta sen voi ohittaa tinaamalla hyppylangan liittimien välille.Andyman kirjoitti:Tere kaverit!
Osaako kukaan kertoa mistä löytyy 156:n äänimerkin rele? Löysin kytkentäkaavion jossa tuo rele on mukana, mutta sitä ei kyllä sulakeboksista löydy. Tämä kärry on 2003 V6, jota rakentelen katsastuskuntoon.
Eli ystävät kalliit, kertokaa missä tuo rele R2 on, jotta saan yhden vikapaikan pois listalta.
Ant
Se ei aina toimi mutta yrittämisen arvoinen.
Itse vaihdoin osat aikoinaan.
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tämä ongelma taisi vihdoin ratketa, tai ainakaan ei ole käynnistysongelmaa esiintynyt vaikka ilman lämmitystä on ajoon tullut lähdettyä, sama homma nykimisen kanssa.JMC kirjoitti:156:tta riivaa sama ongelma kuin muutama viesti aiemmin tuolla ylempänä, nyt vaan entistä pahempana.
Ei siis enää meinaa kylmänä saada käyntiin millään, ihan sama onko lämppärissä vai ei.
Kaasupohjassa kun aikansa starttaa niin lähtee lopulta yhdellä pytyllä käymään, maksimissaan kahdella.. Hetken päästä tulee sitten muitakin pyttyjä mukaan ja lopulta käy kaikilla pytyillä tyhjää, välillä antaen misfireä.
Koneen kun antaa hetken käydä niin pikkuhiljaa misfiret loppuu ja käy tasaisesti tyhjäkäyntiä.
Kierrättäessä melkoista rytinää, välillä tuntuu käyvän kolmella ja ampuu kaasulta nostettaessa putkeen.
Ajoon lähdettäessä nykii nyt todella paljon, ihan sama onko kaasupoljin pohjassa vai ei.
Aikansa kun ajelee ja saa koneen oikeasti kunnolla lämpöiseksi niin kaikki ongelmat poistuu, auto käy hyvin tyhjää, vetää nätisti ja nykimättä.
Alfa obdlla katsottuna anturidatat näyttää olevan ok. Koneen lämpötila anturi näyttää realistisia lukemia ja lambdat piirtää käyrää hetken kuluttua kun on käyntiin saanut.
Ilmamassamittari vaihdettu, ei vaikutusta, enkä oikein usko että molemmat antureista on paskana, kun toinen kuitenkin oli uusi ja boschilainen.
Isot tulpat vaihdettu, ei vaikutusta. Pieniä en vielä vaihtanut kun motonetistä oli loppu, mutta menee vaihtoon vklpnä, joskaan en usko tämän auttavan.
Vika ei ole linjassa moottorin lämpöön suoranaisesti, sillä vaikka se kuumana jätetään parkkiin tunniksi pariksi ja sen jälkeen taas ajoon niin ei ole mitään ongelmaa vaan auto toimii kuten pitää, pientä nykimistä voi esiintyä. Mutta jos seisoo esim vaikka työpäivän verran tai yön yli niin eipä lähdetäkkään..
Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa? Kerrassaan veemäinen vika kun kaikki anturit näyttää omaan silmään tekevän sitä mitä pitää eikä vikakoodiakaan anna muutakun syttykatkoksista ja lambdan lämmityspiiristä..
Voihan siellä olla vettä tankissa tai jossain, pitäis yrittää saada johonkin lämpöiseen hetkeksi.
Ajatuksia otetaan vastaan, pirun kylmä ajella pyörällä töihin
Syynä taisi loppuviimein olla ajoituksenmuunnin tai viallinen puola, varmuutta ei ole kun ne yhtäaikaa vaihdettiin
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Täysin hajalla oleva ajoituksenmuunnin tuskin vaikuttaa (TS:ssä aiheutti vain dieseläänen), puolaa veikattu muutaman kokemusten pohjalta, joten eiköhän se ollut se syy. Hyvä, että löyty anyway
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Auto on onnistunut valuttamaan kuvassa näkyvällä tavalla lasinpesunesteet keulaan ja maahan Ajovalojen pesurikin näytti olevan märkä vaikka sulake on poistettu. Kellään hajuakaan mistä saattaisi vuotaa? Autolla ei ole ajettu tänään. Alustavasti kyselen, että osaa taas varata rahaa korjauksiin
- Liitteet
-
- DSC_0157.JPG
- (182.64 KiB) Tiedosto ladattu 5606 kertaa
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olisko samaa ko vuostuhannen vaihteen Meganessa, että lampunpesurien takaisku rikki/auki ja lappo tyhjää säiliön. Noissa paras ominaisuus oli se, että valoille ja tuulilasille on omat säiliönsä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla on omassa tehostin ja pääsylkky myös vaihtokunnossa, mutta en löydä mistään osaa. Italialaiselta romarilta löytyis, mutta en haluaisi vielä lähteä siihen. Mitä kautta sä löysit palikat?wileythecoyote kirjoitti:Pitää kokeilla. Ensin tsekkaan, että romarilta hommatut tehostin ja pääsylkky käy yhteen ja et letkuliitännät ovat samat.Alfissimo kirjoitti:Sittenhän homma on jo tuttu. Ei se 20V JTD yhtään sen leveämpi ole kuin oma vanha 10V JTD ja sellaisessa ainakin oli minun lapasille ihan riittävästi tilaa, kun jarrupääsylinterin vaihdoin. Pienellä lisätilalla tulee ulos tehostinkin.
Nythän tää toimii lähestulkoon normaalisti jarrujen osalta. Jopa ylimääräinen laakerityyppinen melu hävisi itsestään. Tuota melun syytä on etsitty jo vuoden ja kaikki laakerit ja niveletkin vaihdeltiin tuloksetta. Tänään melu vaan hiljeni lähes olemattomaksi
Vielä kun korjaisi itsensä muutenkin
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kertsu kirjoitti:Auto on onnistunut valuttamaan kuvassa näkyvällä tavalla lasinpesunesteet keulaan ja maahan ...
Meillä oli uusi megane vuosituhannen vaihteessa ja teki uudesta lähtien tuota samaa. Siihen vaihdatettiin takaiskuventtiili takuuseen. Oireet näyttävät kuvassa samanlaiselta.Alfissimo kirjoitti:Olisko samaa ko vuostuhannen vaihteen Meganessa, että lampunpesurien takaisku rikki/auki ja lappo tyhjää säiliön.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Taashan tuo oli yön aikana valuttanut ja valonpesuri oli märkä. Huomenna on onneksi korjaamolle aika.JiiPee kirjoitti:Kertsu kirjoitti:Auto on onnistunut valuttamaan kuvassa näkyvällä tavalla lasinpesunesteet keulaan ja maahan ...Meillä oli uusi megane vuosituhannen vaihteessa ja teki uudesta lähtien tuota samaa. Siihen vaihdatettiin takaiskuventtiili takuuseen. Oireet näyttävät kuvassa samanlaiselta.Alfissimo kirjoitti:Olisko samaa ko vuostuhannen vaihteen Meganessa, että lampunpesurien takaisku rikki/auki ja lappo tyhjää säiliön.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko etuovet samanlaiset sedanin ja sw:n kesken?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Löytyykö keltäkään vanhoja hinnastoja 156.sta?
Kiinnostaisi 2003 vuoden hinnat eri moottori ja korivaihtoehdoille, toki jokin muukin vuosi antaa vertailupohjaa.
Kiinnostaisi 2003 vuoden hinnat eri moottori ja korivaihtoehdoille, toki jokin muukin vuosi antaa vertailupohjaa.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Letku oli hajalla ja se tukittiin.Kertsu kirjoitti:Taashan tuo oli yön aikana valuttanut ja valonpesuri oli märkä. Huomenna on onneksi korjaamolle aika.JiiPee kirjoitti:Kertsu kirjoitti:Auto on onnistunut valuttamaan kuvassa näkyvällä tavalla lasinpesunesteet keulaan ja maahan ...Meillä oli uusi megane vuosituhannen vaihteessa ja teki uudesta lähtien tuota samaa. Siihen vaihdatettiin takaiskuventtiili takuuseen. Oireet näyttävät kuvassa samanlaiselta.Alfissimo kirjoitti:Olisko samaa ko vuostuhannen vaihteen Meganessa, että lampunpesurien takaisku rikki/auki ja lappo tyhjää säiliön.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko Magneti Marellin puolat miten laadukkaita, merkkipuolista edullisimpia ainakin?
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Marelli on hyvä merkki ollu. Mitäköhän nuo vain on. Ngk on varma valinta imo.
"puhun niin totta kuin osaan"
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onhan Magneti Marelli ollut pitkän aikaa Fiatin/FCA:n tytäryhtiö niin tuskin nyt ainakaan pahasti voi mennä pieleen.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Varmasti tyhmä kysymys, mutta onko estettä kunnostaa itse vanhat vetoakselit? Vaihtaisi vaan kummankin pään nivelet. Olisin ottanut mielelläni valmiit refurbit, mutta ei löydy. Tai siis löytyy, mut kaupat ovat sitä mieltä, että samat akselit käy kuin ts ja jts ja on varma tieto, että akseli ei ole sama.
Sit pitäis kuakin puolen etuloksu vaihtaa. Oli muovihelman alta päässyt ruostumaan puhki, enkä nää järkeä tuota vanhaa alkaa korjailemaan. Onko fl mallin loksut samat kuin boselift?
Sit pitäis kuakin puolen etuloksu vaihtaa. Oli muovihelman alta päässyt ruostumaan puhki, enkä nää järkeä tuota vanhaa alkaa korjailemaan. Onko fl mallin loksut samat kuin boselift?
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vähän ajatuksissani kännyllä kirjoottelin. Siinä vain ensiksi tuli mieleen, että jos oikein halpoja puolat, niin ovatko jotain kiinafeikkejä oikeasti.molsky kirjoitti:Onhan Magneti Marelli ollut pitkän aikaa Fiatin/FCA:n tytäryhtiö niin tuskin nyt ainakaan pahasti voi mennä pieleen.
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tarviitko siis FL-mallin etulokaria? Vetarit voi kunnostaa itse ihan hyvin. Saatpahan samalla mielenrauhan esim. rasvan määrän suhteen.wileythecoyote kirjoitti:Varmasti tyhmä kysymys, mutta onko estettä kunnostaa itse vanhat vetoakselit? Vaihtaisi vaan kummankin pään nivelet. Olisin ottanut mielelläni valmiit refurbit, mutta ei löydy. Tai siis löytyy, mut kaupat ovat sitä mieltä, että samat akselit käy kuin ts ja jts ja on varma tieto, että akseli ei ole sama.
Sit pitäis kuakin puolen etuloksu vaihtaa. Oli muovihelman alta päässyt ruostumaan puhki, enkä nää järkeä tuota vanhaa alkaa korjailemaan. Onko fl mallin loksut samat kuin boselift?
- Alfa 33 QV
- Viestit: 113
- Liittynyt: 13 Huhti 2003, 11:49
- Car(s): Alfa Romeo 33 16v QV ,91
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ,99
Alfa Romeo GTV 2,0 TS ,95
Alfa Romeo 147 1,6 TS ,02
Alfa Romeo 156 2.0 JTS , 03
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 09 - Paikkakunta: Köyliö
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
2.0JTS ja öljynkulutus lisääntynyt huomattavasti, imusarjan nurkilla näyttäis öljyiseltä, mutta tarkempaa sijaintia ei pystynyt paikallistamaan, mutta olisiko jollain kokemuksia mistä mahtaa öljy tulla ulos? Kiitokset kokemuksista.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^katos piruuttas, ettei muuntimen solenoidi kostuta imusarjan nurkkaa
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Auto on oikeestaan 147 mutta 2litranen TS koneena. Alkanut nykyttämään ikävästi 2000-3000rpm kiihdyttäessä. (eli kuormalla muuten käynti ok)Vikavalo ei syty,,mutta jossainvaiheessa tuli koodi 4 sylinteristä sytytyskatkoksesta. Tulpat oli ok mutta sen nelosen pienempi tulppa oli mustahko. Täytyy se vaihtaa.. Puola sitte seuraavaksi? Bensasuodatinta ei taida 147 ollakkaan. Eli jos pikkutulppa on pimee niin ei riitä laukasemaan vikavaloako ??
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Täällä vähän samaa vikaa, kylmänä saattaa meno ahdistaa hetken kunnes antaa pikkaisen kierroksia jolloin ihan selvästi tulee yksi pytty mukaan peliin.
Ilmeisesti käy pikkutulpalla vaan.
Tänä aamusti TS putputti startin jälkeen hetken niinkuin JTS konsanaan.
Mikäs noitten tulppien vaihtoväliaika lienee, viimeksi taidettu vaihtaa 120 huollossa reilu 10 vuotta sitten.
Nyt mittarissa vasta vajaa 165 tuhatta, eikös nää platinaiset pitänyt vaihtaa vasta 100k välein?
Ilmeisesti käy pikkutulpalla vaan.
Tänä aamusti TS putputti startin jälkeen hetken niinkuin JTS konsanaan.
Mikäs noitten tulppien vaihtoväliaika lienee, viimeksi taidettu vaihtaa 120 huollossa reilu 10 vuotta sitten.
Nyt mittarissa vasta vajaa 165 tuhatta, eikös nää platinaiset pitänyt vaihtaa vasta 100k välein?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
100tkm oli kilometreissä, ajassa muistaakseni jossain näin 5v?
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pujazuba kirjoitti:10v vanhat tulpat -> vaihtoon.
Aquatica kirjoitti:100tkm oli kilometreissä, ajassa muistaakseni jossain näin 5v?
Mielenkiinnosta, mihin tai miten tulpassa ikä vaikuttaa niin että se vanhenee ja tarvii vaihtaa? Onko 10/5 vuotta "hyllyssä" ollut tulppa käyttökelvoton?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Eiköhän tuo ole myyjän markkinointia.
Toisaalta kyllähän se sähköjohtokin hapettuu vuosien varrella, vaikkei autolla mihkään ajeltaisi koskaan?
Eipä tuossa montaa "hajoavaa" osaa ole (jos ei Boschin tulppia lasketa), mutta kyllähän kaikki materia ilman kanssa kosketuksissa tavalla tai toisella kuluu. Eli ei, mitään tietoa ei siitä ole että "vanheneeko" tulppa ajamattomuutta sen enempää kuin vaikkapa tuulilasi, mutta myyjähän voi kertoa vaikka mitä suosituksia.
Eiköhän tuo ole myyjän markkinointia.
Toisaalta kyllähän se sähköjohtokin hapettuu vuosien varrella, vaikkei autolla mihkään ajeltaisi koskaan?
Eipä tuossa montaa "hajoavaa" osaa ole (jos ei Boschin tulppia lasketa), mutta kyllähän kaikki materia ilman kanssa kosketuksissa tavalla tai toisella kuluu. Eli ei, mitään tietoa ei siitä ole että "vanheneeko" tulppa ajamattomuutta sen enempää kuin vaikkapa tuulilasi, mutta myyjähän voi kertoa vaikka mitä suosituksia.