Giulietta 940
Valvoja: Moderators
Re: Giulietta 940
^^ No ei se sitten ihan kohtuuton ole. Uusi on aina uusi. Tiivisteet ym. jotka voivat käytön myötä rikkoutua tai kulua ovat ainakin timmit.
Täytyy laittaa harkintaan.
Tuosta lisäeristämisestä kun on ollut juttua. Se ehkä suojaa viimalta, mutta toisaalta eristää myös lämmön säteilyä sylinterikannesta. Eli mahdollinen kondensio kuivuu huonommin...
Varsinkin jos ajetaan lyhyitä matkoja jolloin sitä lämpöä tulee lyhyemmän aikaa.
...mun teoria...
Täytyy laittaa harkintaan.
Tuosta lisäeristämisestä kun on ollut juttua. Se ehkä suojaa viimalta, mutta toisaalta eristää myös lämmön säteilyä sylinterikannesta. Eli mahdollinen kondensio kuivuu huonommin...
Varsinkin jos ajetaan lyhyitä matkoja jolloin sitä lämpöä tulee lyhyemmän aikaa.
...mun teoria...
Giulietta 940
Omassa tuo viimeviikkoinen varmaan johtui osittain siitä että autolla tuli ajettua muutaman kilometrin työmatkaa viikon verran ja just kun pakkaset oli kovimmillaan.
Parina päivänä ajoin sit itse töihin sen n 20 km per suunta niin loppui kun pääsi paikat kuivamaan.
Saattoi siis olla esim imuputken paineanturi jäässä...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Parina päivänä ajoin sit itse töihin sen n 20 km per suunta niin loppui kun pääsi paikat kuivamaan.
Saattoi siis olla esim imuputken paineanturi jäässä...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Giulietta 940
Nyt alkavalla viikolla päästään sitten nauttimaan jännityksestä, kun pakkasta on lupailtu -25 - -30.
Makaroonia jo vuodesta -98
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Itseasiassa MA G vetäisi varmuudellä jäihin (öljytikku pomppasi) tammikuun 2016 -27 °C pakkasella. Kirjoittamasi oivallisen selostuksen perusteella voin jälkiviisaasti todeta, että pari muutakin uudelleenkäynnistyksellä korjattua varoitusvaloepisodia ovat luultavasti olleet huohottimen jäätyneistä venttiileistä johtuvia. Tällainen jumihan voi laueta yhtä nopeasti kuin on tullutkin, vs. joku letku täynnä jäätynyttä vettä. Lisäbonuksena myös TCT tykkäsi mennä vikatilaan kovilla pakkasilla ja muutoinkin tumpuloida (vaihdemissit), kumpaakaan ongelmaa en ole nähnyt muiden raportoivan eikä näitä vielä ole viagran kanssa eteen tullut.matti_vuorio kirjoitti:insinörtti (MA, mutta ei G)
Pätkäajoa on kieltämättä tullut alkuvuoteen, mutta myös pitkää matkaa, kuten koukkaus Parkanon kautta pari viikkoa sitten. Eikä pakkastakaan välttämättä tarvi paljoa, viagra ryytyi -10 keliin ja Giulietalla oli varoitusvaloepisodi -7 asteessa. Esilämmityksen käyttökään ei ole ongelmilta ehkäissyt.
Muutoinkin historia toistaa itseään - taas on paikat jäässä mökillä; vesi ei tule eikä mene, joten piti palata kotiin häntä koipien välissä
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Lisää minut listaan.
Ei varmuutta, mutta satunnainen öljynkäry ennen viimasuojien asennusta ja huohottimen putsausta, mut vuotopaikkaa ei näkynyt. Putsauksen ja viimasuojien jälkeen käryä ei ole näkynyt, pinta pysynyt...
Ei varmuutta, mutta satunnainen öljynkäry ennen viimasuojien asennusta ja huohottimen putsausta, mut vuotopaikkaa ei näkynyt. Putsauksen ja viimasuojien jälkeen käryä ei ole näkynyt, pinta pysynyt...
Re: Giulietta 940
Onko kenelläkään MA G:llä ollut ongelmia huohottimen kanssa jos on ollut viimasuojat paikalla?
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Eilen katsastus, mutta hylky tuli. Vasen etujousi poikki.
Varmaan laitettava eteen molemmat jouset uusiksi, onkos joku uusinut etujouset, mitä maksoi, siis jouset+työ?
Varmaan laitettava eteen molemmat jouset uusiksi, onkos joku uusinut etujouset, mitä maksoi, siis jouset+työ?
-
- Viestit: 85
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
- Paikkakunta: Imatra
Re: Giulietta 940
Kappas jopas sattui. Itsellä oli just sama homma. Vasen etujousi poikki. Tilasin saksasta lähes uudet ja sain satkulla. Uudet maksaa 300 pari. Kannattanee vaihtaa myös jousien yläpään laakerit/kiinnikkeet, satkun per pari, toimitettuna. Ois ehkä voinut vaihtaa myös iskarit, mutta kun olivat vielä hyvät niin ei raatsinut. Työt tekivät 330 ekeä kun säädettiin myös aurauskulmat vaihdon jälkeen. Jousituksia on sitten sekä sporttialustalla että ilman (itellä sportti).aaiitee kirjoitti:Eilen katsastus, mutta hylky tuli. Vasen etujousi poikki.
Varmaan laitettava eteen molemmat jouset uusiksi, onkos joku uusinut etujouset, mitä maksoi, siis jouset+työ?
Giulietta 1.4 MultiAir -2011
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^
Mä yritin yläpään laakereita ePeristä löytää, mut siellä oli joku palikkatesti miljuunasta osasta.... Ja siellä sitten oli Sport vs tavallinen?
Mä yritin yläpään laakereita ePeristä löytää, mut siellä oli joku palikkatesti miljuunasta osasta.... Ja siellä sitten oli Sport vs tavallinen?
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Vaimo ajelee Giulietalla ja sanoi että tänään pihaan tullessa auto alkoi täristää ja käymään oudosti ja paljon vikavaloja syttyi. Sammutti auton ja käynnisti uudelleen, sitten kävi normaalisti.
Avasin sitten illalla huohottimen ja oli ihan täynnä ruskeaa limaa ja vettä valui pois varmaan lähes puoli desiä, myös putkesta joka menee turbon lähelle.
Auto vuoden vanha,7000km ajettu ja viime perjantaina ensimmäisessä valohoidossa. Tuli valuteltua kaikki töhnä pois mitä vaan sai.
Vikakoodeja en vielä lukenut, kun tuli mieleen että pitäisikö valittaa asiasta huoltoon, takuuta kuitenkin 2. vuotta jäljellä?
Miten muuten saatte huohottimen korkin auki siististi, mutkallisilla seger-pihdeillä tulee vähän jälkiä?
Tässä uudessa on muuten siinä huohottimesta lähtevien putkien haara suojattu sellaisella tummalla eristeellä. Itse huohotin yhtä avoin kuin 10v. vanhempi bravo.
Avasin sitten illalla huohottimen ja oli ihan täynnä ruskeaa limaa ja vettä valui pois varmaan lähes puoli desiä, myös putkesta joka menee turbon lähelle.
Auto vuoden vanha,7000km ajettu ja viime perjantaina ensimmäisessä valohoidossa. Tuli valuteltua kaikki töhnä pois mitä vaan sai.
Vikakoodeja en vielä lukenut, kun tuli mieleen että pitäisikö valittaa asiasta huoltoon, takuuta kuitenkin 2. vuotta jäljellä?
Miten muuten saatte huohottimen korkin auki siististi, mutkallisilla seger-pihdeillä tulee vähän jälkiä?
Tässä uudessa on muuten siinä huohottimesta lähtevien putkien haara suojattu sellaisella tummalla eristeellä. Itse huohotin yhtä avoin kuin 10v. vanhempi bravo.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Minä avasin sen pienillä ruuvimeisseleillä. Jälkiä jäi aika reilusti - mut niitä oli jo edellisen avauksen jäljiltä...
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Kaksi suurta talttapäätä toimii aika hyvin. Niissä riittää leveys kammeta korkkia kiertämällä auki siihen kotelon päälyosaan nojaten.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Nämähän pärjää kuin kärpäset pakkasessa.
Giulietta - Hall of Shame:
matti_vuorio
Dam
jkk
Greymaniac
insinörtti (MA, mutta ei G)
AVe
SaLexi
Pele
Aquatica
jmi
Giulietta - Hall of Shame:
matti_vuorio
Dam
jkk
Greymaniac
insinörtti (MA, mutta ei G)
AVe
SaLexi
Pele
Aquatica
jmi
Viimeksi muokannut matti_vuorio, 27 Helmi 2018, 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
joo, eiköhän se munkin auto tähän klubiin pääse kun oli öljytikku noussut sentin ylös....tän episoodin tiimoilta varasin huollon, jossa auto huolletaan vimosen päälle. Meni myös takapalat ja levyt vaihtoon Huollossa oli havaittu myös että öljyn jäähdytin vuotaa hieman. Nyt odotellaan mitä autoliike tuumaa. Onkos tuo vakava juttu?matti_vuorio kirjoitti:Nämähän pärjää kuin kärpäset pakkasessa.
Giulietta - Hall of Shame:
matti_vuorio
Dam
jkk ?
Greymaniac
insinörtti (MA, mutta ei G)
AVe
SaLexi
Pele
Aquatica
jmi
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Mulla öljytikku ei ollut noussut eikä öljyä tullut ulos, mutta muut oireet viittaa huohottimeen. Mistä muuten ne vikakoodit/häiriöt tulee? Tuleeko ne map-anturista?matti_vuorio kirjoitti:Nämähän pärjää kuin kärpäset pakkasessa.
Giulietta - Hall of Shame:
matti_vuorio
Dam
jkk ?
Greymaniac
insinörtti (MA, mutta ei G)
AVe
SaLexi
Pele
Aquatica
jmi
Re: Giulietta 940
Rönkkö lukee tätä ketjua? http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201 ... 7_oa.shtml
Maskisuoja myös estää lumen pääsyn moottoritilaan ja pienentää huohotinjärjestelmän jäätymisen riskiä, mikä on kohtalaisen yleinen ongelma etenkin talven kovimmilla pakkasilla.
Maskisuoja myös estää lumen pääsyn moottoritilaan ja pienentää huohotinjärjestelmän jäätymisen riskiä, mikä on kohtalaisen yleinen ongelma etenkin talven kovimmilla pakkasilla.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Tänä aamuna auto oli tärissyt taas helvetisti. Käytin akun irti, sen jälkeen normaali käynti mutta vikavalot jäivät. Takuuhuoltoon....jmi kirjoitti:Vaimo ajelee Giulietalla ja sanoi että tänään pihaan tullessa auto alkoi täristää ja käymään oudosti ja paljon vikavaloja syttyi. Sammutti auton ja käynnisti uudelleen, sitten kävi normaalisti.
Avasin sitten illalla huohottimen ja oli ihan täynnä ruskeaa limaa ja vettä valui pois varmaan lähes puoli desiä, myös putkesta joka menee turbon lähelle.
Auto vuoden vanha,7000km ajettu ja viime perjantaina ensimmäisessä valohoidossa. Tuli valuteltua kaikki töhnä pois mitä vaan sai.
Vikakoodeja en vielä lukenut, kun tuli mieleen että pitäisikö valittaa asiasta huoltoon, takuuta kuitenkin 2. vuotta jäljellä?
Miten muuten saatte huohottimen korkin auki siististi, mutkallisilla seger-pihdeillä tulee vähän jälkiä?
Tässä uudessa on muuten siinä huohottimesta lähtevien putkien haara suojattu sellaisella tummalla eristeellä. Itse huohotin yhtä avoin kuin 10v. vanhempi bravo.
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 31 Tammi 2018, 10:35
- Car(s): 2012 Giulietta MA170
- Paikkakunta: Uuleopori
Re: Giulietta 940
P0101 koodi tuli itsellä viime kerralla, kun auto pakkasprakaili. Tämä viittaisi map-anturiin. Nyt (koputtelee puuta) ei ole viimasuojien jälkeen sattunut vielä uutta huohotinepisodia, ja vaikutus auton lämpiämiseen on myös ollut aika huikea. Sinällään kyllä lämmennyt suojia ennenkin kohtalaista vauhtia, mutta eron kyllä huomaa.jmi kirjoitti:Mulla öljytikku ei ollut noussut eikä öljyä tullut ulos, mutta muut oireet viittaa huohottimeen. Mistä muuten ne vikakoodit/häiriöt tulee? Tuleeko ne map-anturista?matti_vuorio kirjoitti:Nämähän pärjää kuin kärpäset pakkasessa.
Giulietta - Hall of Shame:
matti_vuorio
Dam
jkk ?
Greymaniac
insinörtti (MA, mutta ei G)
AVe
SaLexi
Pele
Aquatica
jmi
Sivuhuomiona, oma työmatka on ~25km suuntaansa lähes suoraa 80 tietä, eli ei tule paljon tarvetta kytkimen käytölle. Ennen viimasuojia kyllä huomas työpaikan parkkipaikalle jarrutellessa kun kytkin oli hieman jäykähkö. Nyt ei tuntuisi olevan samaa ongelmaa enää.
26 pakkasta, mitähän jännää tänään tapahtuu? Kaverin mondeosta oli paukahtanut jousi kahden metrin matkan jälkeen . Pitänee lämmitellä huolella ja antaa hyrskyttää hieman rauhassa käynnistyksen jälkeen jos täytyy autolla liikkua...
-
- Viestit: 85
- Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
- Paikkakunta: Imatra
Re: Giulietta 940
Missä päin se huohotinletku sijaitsee, jos vaikka vilkaisisi kun ei ole tullut aiemmin tutkittua?
Giulietta 1.4 MultiAir -2011
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Jahas. Se olisi sitten akkukaupoille vissiin mentävä... Just ja just lähti käyntiin -22c vaikka ollut lämmityksessä 2h. Pyöritti hieman heikosti, mut teki tosiaan jotain mitä ei ennen ole käynyt - lopetti pyörityksen kesken! Ja sit tuli EBD yms virheilmoitukset... Kolmannella yrityksellä lähti, tosiaan pyöräytti 3-4krt ja stop, vaikka piti avainta starttiasennossa. Toki sähköt pimeni ja vilkkui siinä ohella......
Sit kysymys. Vartan AGM 60Ah 680A(en) starttivirralla vai jotain muita? Mahtuuko fyysisesti sama akku kuin JTDm:ään, joka on fyysisesti isompi mut hinta taitaa olla tehoon nähden halvempi... Lisäksi, voiko laittaa 70Ah järkevästi vai onko parempi pysyä vakiossa?
Sit kysymys. Vartan AGM 60Ah 680A(en) starttivirralla vai jotain muita? Mahtuuko fyysisesti sama akku kuin JTDm:ään, joka on fyysisesti isompi mut hinta taitaa olla tehoon nähden halvempi... Lisäksi, voiko laittaa 70Ah järkevästi vai onko parempi pysyä vakiossa?
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
^Osaako latausjärjestelmä toimia oikein jos akun kapastiteetti on jotain muuta kuin alkuperäinen? Varman päälle jos haluaa pelata, niin laittaa mitä tuo Varta suosittaa tuossa akkuhaussa: https://www.varta-automotive.fi/fi-fi
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Tuota Vartaa katselinkin...
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
^ja^^kuukausi sitten vaihdettiin 70Ah akku ja ei ole ainakaan vielä ollut ongelmia.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Itse mietin, että onko oikeasti mitään eroa 70Ah vs 60 latausjärjestelmän osalta, kun oletettavasti jännitteen mukaan se sitä mittaa?
Mutta tarvitseeko MA:lle kertoa akun vaihdosta?
Mutta tarvitseeko MA:lle kertoa akun vaihdosta?
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
^ei tietoa kun huollossa vaihtoivat akun.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Ilmeisesti ei...
Motonetissa olis Exide 70Ah 135e, toisaalla Varta 60Ah 174,60...
Melkein mieli tekisi ottaa toi motonetin versio, vaikka onkin dieselille suunniteltu. Exide vaan pärjännyt aika heikosti viime vuosina laadun osalta...
Motonetissa olis Exide 70Ah 135e, toisaalla Varta 60Ah 174,60...
Melkein mieli tekisi ottaa toi motonetin versio, vaikka onkin dieselille suunniteltu. Exide vaan pärjännyt aika heikosti viime vuosina laadun osalta...
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
^En osaa varmaksi sanoa pitääkö se akun vaihto kuitata latausjärjestelmälle. Muuten siitä pitää kalibroida kaikki ikkunat ja ainakin ohjaustehostin. Kenties vielä jotain muitakin järjestelmiä missä on jotain tallennettua tilatietoa.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Tuli tieto maahantuojalta että autooni asennetaan paremmat huohotinosat.jmi kirjoitti:jmi kirjoitti:Vaimo ajelee Giulietalla ja sanoi että tänään pihaan tullessa auto alkoi täristää ja käymään oudosti ja paljon vikavaloja syttyi. Sammutti auton ja käynnisti uudelleen, sitten kävi normaalisti.
Avasin sitten illalla huohottimen ja oli ihan täynnä ruskeaa limaa ja vettä valui pois varmaan lähes puoli desiä, myös putkesta joka menee turbon lähelle.
Auto vuoden vanha,7000km ajettu ja viime perjantaina ensimmäisessä valohoidossa. Tuli valuteltua kaikki töhnä pois mitä vaan sai.
Vikakoodeja en vielä lukenut, kun tuli mieleen että pitäisikö valittaa asiasta huoltoon, takuuta kuitenkin 2. vuotta jäljellä?
Miten muuten saatte huohottimen korkin auki siististi, mutkallisilla seger-pihdeillä tulee vähän jälkiä?
Tässä uudessa on muuten siinä huohottimesta lähtevien putkien haara suojattu sellaisella tummalla eristeellä. Itse huohotin yhtä avoin kuin 10v. vanhempi bravo.
Tänä aamuna auto oli tärissyt taas helvetisti. Käytin akun irti, sen jälkeen normaali käynti mutta vikavalot jäivät. Takuuhuoltoon....
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Mistä tietää, onko sporttialusta, noita varustepakettejahan on useita? Oman autoni ostin käytettynä.Petteri kirjoitti:Kappas jopas sattui. Itsellä oli just sama homma. Vasen etujousi poikki. Tilasin saksasta lähes uudet ja sain satkulla. Uudet maksaa 300 pari. Kannattanee vaihtaa myös jousien yläpään laakerit/kiinnikkeet, satkun per pari, toimitettuna. Ois ehkä voinut vaihtaa myös iskarit, mutta kun olivat vielä hyvät niin ei raatsinut. Työt tekivät 330 ekeä kun säädettiin myös aurauskulmat vaihdon jälkeen. Jousituksia on sitten sekä sporttialustalla että ilman (itellä sportti).aaiitee kirjoitti:Eilen katsastus, mutta hylky tuli. Vasen etujousi poikki.
Varmaan laitettava eteen molemmat jouset uusiksi, onkos joku uusinut etujouset, mitä maksoi, siis jouset+työ?
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
^Näkee eper palvelusta (eper_fiatklubpolska_pl) jos laitat valmistenumeron siihen VIN-kenttään ja sitten katsot Info-napin takaa. Varustelistalla pitäisi olla
ASSETTO SPORTIVO (377) -optio näkyvillä.
^^Oho. Juorua tänne kaikki mitä saat tuosta irti.
ASSETTO SPORTIVO (377) -optio näkyvillä.
^^Oho. Juorua tänne kaikki mitä saat tuosta irti.
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 31 Tammi 2018, 10:35
- Car(s): 2012 Giulietta MA170
- Paikkakunta: Uuleopori
Re: Giulietta 940
Ei tarvi kuittailla kunhan auton pitää samalla virroissa (ts. toinen akku rinnalle vaihdon ajaksi)matti_vuorio kirjoitti:^En osaa varmaksi sanoa pitääkö se akun vaihto kuitata latausjärjestelmälle. Muuten siitä pitää kalibroida kaikki ikkunat ja ainakin ohjaustehostin. Kenties vielä jotain muitakin järjestelmiä missä on jotain tallennettua tilatietoa.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Hain auton huollosta ja siellä sanottiin että maahantuojalla oli väärät tiedot, paremmat osat ovat tarkoitettu Venäjän autoihin, mikähän ero niissä on?jmi kirjoitti:Tuli tieto maahantuojalta että autooni asennetaan paremmat huohotinosat.jmi kirjoitti:jmi kirjoitti:Vaimo ajelee Giulietalla ja sanoi että tänään pihaan tullessa auto alkoi täristää ja käymään oudosti ja paljon vikavaloja syttyi. Sammutti auton ja käynnisti uudelleen, sitten kävi normaalisti.
Avasin sitten illalla huohottimen ja oli ihan täynnä ruskeaa limaa ja vettä valui pois varmaan lähes puoli desiä, myös putkesta joka menee turbon lähelle.
Auto vuoden vanha,7000km ajettu ja viime perjantaina ensimmäisessä valohoidossa. Tuli valuteltua kaikki töhnä pois mitä vaan sai.
Vikakoodeja en vielä lukenut, kun tuli mieleen että pitäisikö valittaa asiasta huoltoon, takuuta kuitenkin 2. vuotta jäljellä?
Miten muuten saatte huohottimen korkin auki siististi, mutkallisilla seger-pihdeillä tulee vähän jälkiä?
Tässä uudessa on muuten siinä huohottimesta lähtevien putkien haara suojattu sellaisella tummalla eristeellä. Itse huohotin yhtä avoin kuin 10v. vanhempi bravo.
Tänä aamuna auto oli tärissyt taas helvetisti. Käytin akun irti, sen jälkeen normaali käynti mutta vikavalot jäivät. Takuuhuoltoon....
Huolto sanoi että en olisi saanut avata huohotinta, heilläkään ei ole oikeutta aukaista sitä. Olivat ottaneet kuvat ja lähettäneet tehtaalle, joudunkohan johonkin vastuuseen asiasta vielä, takuu loppuu tms.?
Seuraavaksi yhteyttä taas maahantuojaan....
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Käsittääkseni kaikille Star&Stopilla varustetuille nykyautoille olis hyvä kertoa akun vaihtuneen, kosko auto yritää pitää kirjaa akkuun ladatusta ja sieltä puretusta energiasta. Pelkän jännitteen perusteella ei taida kovin hyvin tilanne aueta. Jos akun vaan vaihtaa raa'asti, menee aikansa ennen kuin auto oppii, että sinnehän taas mahtuu energiaa. Minulla taisi mennä usemapi kk ennen kuin S&S alkoi taas toimimaan.matti_vuorio kirjoitti:^En osaa varmaksi sanoa pitääkö se akun vaihto kuitata latausjärjestelmälle.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^
Asia pihvi.
Nyt on ostettu Exideä kuitenkin, mut olen nössö ja otin 60Ah:n vaan. 20€ halvempi mitä 70Ah ja saa suoraan paikalleen - katselin, että akkutelineessä on joku toppari siinä reunassa, enkä jaksanut kylmässä perehtyä sen irrotukseen (voi olla, että lähtee vetämällä. En tiedä).
No, jos huomenna saisi paikallensa. Kokeilen toki käyttää Motomaatissa, kun moponetista ostettu akkukin (mopomaatti oli jo kiinne).
Sekin on vielä(kin) epäselvää, että tarvitseeko Multiairille kertoa öljynvaihdosta?
Ja se muuten oli se öljy semmosta tervaa, että oksat pois, mitä sieltä pihalle tuli. Ei pelkästään sitkeää, vaan myös moniväristä (epäilys: vettä joukossa). Että näin
Asia pihvi.
Nyt on ostettu Exideä kuitenkin, mut olen nössö ja otin 60Ah:n vaan. 20€ halvempi mitä 70Ah ja saa suoraan paikalleen - katselin, että akkutelineessä on joku toppari siinä reunassa, enkä jaksanut kylmässä perehtyä sen irrotukseen (voi olla, että lähtee vetämällä. En tiedä).
No, jos huomenna saisi paikallensa. Kokeilen toki käyttää Motomaatissa, kun moponetista ostettu akkukin (mopomaatti oli jo kiinne).
Sekin on vielä(kin) epäselvää, että tarvitseeko Multiairille kertoa öljynvaihdosta?
Ja se muuten oli se öljy semmosta tervaa, että oksat pois, mitä sieltä pihalle tuli. Ei pelkästään sitkeää, vaan myös moniväristä (epäilys: vettä joukossa). Että näin
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
^hyviä nää Alfan moottorit
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^
Tarkennetaan nyt sen verran, että puhutaan VEDESTÄ, ei jäähdytysnesteestä. Nestetasot kunnossa. Voihan tuossa olla mitä tahansa muutakin epäpuhtautta mukana, joka tuon tekee, mutta ihan ekana tuli mieleen vaan vetinen öljy (sitäkin tullut muutamia kymmeniä kertoja nähtyä). Mut seurataan tilannetta...
Ainiin, uudet öljyt ainakin vaimensi koneen käyntiääntä ehkä 30%...
Tarkennetaan nyt sen verran, että puhutaan VEDESTÄ, ei jäähdytysnesteestä. Nestetasot kunnossa. Voihan tuossa olla mitä tahansa muutakin epäpuhtautta mukana, joka tuon tekee, mutta ihan ekana tuli mieleen vaan vetinen öljy (sitäkin tullut muutamia kymmeniä kertoja nähtyä). Mut seurataan tilannetta...
Ainiin, uudet öljyt ainakin vaimensi koneen käyntiääntä ehkä 30%...
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Giulietta 940
Meinasin 159:n vaihtaa Giuliettaan, mutta tämän ketjun lukeminen talviominaisuuksista ei oikein vakuuta... Onko nuo dieselit yhtään parempia talvella kuin MA:t?matti_vuorio kirjoitti:Nämähän pärjää kuin kärpäset pakkasessa.
Giulietta - Hall of Shame:
matti_vuorio
Dam
jkk
Greymaniac
insinörtti (MA, mutta ei G)
AVe
SaLexi
Pele
Aquatica
jmi
Re: Giulietta 940
Eihän se nyt kovin hyvä ole että menee itse räpläämään jotain takuunalaista autoa, varsinkaan jos ei ole mitään koulutusta tietylle autotyypille. Se maksaa joka rikkoo periaate saatta käydä tässä kyseen. Eli lähinnä tuo huohotin jos siihen tuli joku reikä / halkeama tms. Mun autosta alkaa jo takuu loppumaan ja olen jo viitsinyt ottaa sen muovisuojuksen koneen päältä pois ja tutkinut pintapuolisesti sitä huohotinta. Siihen laitetaan seuraavassa huollossa joku päivityssetti josta en sen enempää ole saanut vielä lupaa toitotella.jmi kirjoitti:
Hain auton huollosta ja siellä sanottiin että maahantuojalla oli väärät tiedot, paremmat osat ovat tarkoitettu Venäjän autoihin, mikähän ero niissä on?
Huolto sanoi että en olisi saanut avata huohotinta, heilläkään ei ole oikeutta aukaista sitä. Olivat ottaneet kuvat ja lähettäneet tehtaalle, joudunkohan johonkin vastuuseen asiasta vielä, takuu loppuu tms.?
Seuraavaksi yhteyttä taas maahantuojaan....
Ipi76 kirjoitti:^Saisivat laittaa Alfalla auton mukaan viimasuojat kun uusi auto luovutetaan asiakkaalle. appiukon Qashgaihin ja työkaverin uuteen Passattiin tuli mukana kun uutena autot ostivat.
Tein itse ja säästin
Laitoin tuosta viestiä eteenpäin FCA:lle, josko saisi winter pack edizione finlandesen kaupantekijäisiksi kun ostaa uuden auton. Lumiharjan, lasinpesunestesuihkepullon ja viimasuojan ricambi original. Tuo oma proto toimii ihan siedettävästi vaikkakin onkin hieman äkkiä tehty. Pääasia kuitenkin että toimii, auto ainakin lämpenee nopeammin lyhyemmällä matkalla. Jos tuon winter packin vaihtaisi pois vasta samalla kun talvirenkaatkin vaihtaa ja syksyksi paremmin tehtynä, nyt se on vaan hätäisesti tulostettuna ASA:sta sen tarkemmin suunnittelematta. Alaosaa ei varmaankaan tarvitse tilkitä mutta nuo scudetton vieressä olevat kolot voisi vielä tukkia?
Re: Giulietta 940
Ei. MES:n tuoreemmissa versioissa on itse asiassa tuossa kohtaa joku bugi, jolla saa ECU:lle vikakoodin, jota ei sitten saa muulla pois, kuin merkkiliikkeen testerillä. Ai mistäkö tiedän?Aquatica kirjoitti:Sekin on vielä(kin) epäselvää, että tarvitseeko Multiairille kertoa öljynvaihdosta?
Giulietta 940
Talvesta selviää ongelmitta kun syksyllä putsaa huohottimen ja laittaa nokan tukkoon ennen pakkasia. Lisäksi kun laittaa akkulaturin autoon niin, ei muuta kuin kovaa ajoa vaan.Cloverleaf kirjoitti:Meinasin 159:n vaihtaa Giuliettaan, mutta tämän ketjun lukeminen talviominaisuuksista ei oikein vakuuta... Onko nuo dieselit yhtään parempia talvella kuin MA:t?matti_vuorio kirjoitti:Nämähän pärjää kuin kärpäset pakkasessa.
Giulietta - Hall of Shame:
matti_vuorio
Dam
jkk
Greymaniac
insinörtti (MA, mutta ei G)
AVe
SaLexi
Pele
Aquatica
jmi
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Pentti kirjoitti:Ei. MES:n tuoreemmissa versioissa on itse asiassa tuossa kohtaa joku bugi, jolla saa ECU:lle vikakoodin, jota ei sitten saa muulla pois, kuin merkkiliikkeen testerillä. Ai mistäkö tiedän?Aquatica kirjoitti:Sekin on vielä(kin) epäselvää, että tarvitseeko Multiairille kertoa öljynvaihdosta?
Hyvä tietää. On vähän ristiriidassa manuaalin kanssa, mikä antaa ymmärtää kaikissa malleissa olevan jotain älyä öljynlaadun suhteen (tai siis, seuraisi ajotapaa ja sitärataa kertoisi sitten, koska öljyt pitäis vaihtaa) ja silloinhan autolle pitänee kertoa, koska öljyt vaihtuu...
Eli jäljelle jää enää akun vaihdosta johtuva ilmoitus ohjainlaitteelle, mut katsotaan saisiko vaihtaja tehtyä sen ettei mun tarvitse vaivautua kytkemään messiasta kiinni...
Re: Giulietta 940
Miksi akun vaihto pitäisi kuitata ohjainlaitteeseen? Ei taida löytyä kyseistä toimintaa mistään mallista. Ja mitä tulee öljynvaihdon laskuriin, se kait on vain dieseleissä polttojen aiheuttaman öljyn laadun heikkenemisen takia, laskenta alkaa 50000km ja putoaa tuonne 15000 suhteellisen nopeasti. Vai oliko se myös 1,7TB koneessa? No, bensa turbon öljyt kannattaa vaihdattaa aina useammin kuin vaparin, ja näin se taitaa olla lähes kaikilla valmistajilla.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^
Kiitos tiedosta, nyt ei tarvitse siis kuin vaihtaa uusi akku paikalleen ja putsata nuo akun kengät...
Tuo akun kuittaus on itseasiassa todella monella merkillä monissa malleissa....
Yksi vanhempi bemari (en siis tosiaankaan tiedä tarkkaa ikää, vuosi oli 2014 tai niillä main) ei suostunut eberiä käynnistämään lainkaan akun vaihdon jälkeen. Syy oli siinä, että akun valvontajärjestelmä luuli siellä olevan vanhan akun. Sille kun sanoi, että nyt on uusi akku paikallaan alkoi homma rokkaamaan...
Muistelen myös mm korealaisten käyttävän tuota, epämääräisesti myös Tojota, Mitsu, Ford?
Kiitos tiedosta, nyt ei tarvitse siis kuin vaihtaa uusi akku paikalleen ja putsata nuo akun kengät...
Tuo akun kuittaus on itseasiassa todella monella merkillä monissa malleissa....
Yksi vanhempi bemari (en siis tosiaankaan tiedä tarkkaa ikää, vuosi oli 2014 tai niillä main) ei suostunut eberiä käynnistämään lainkaan akun vaihdon jälkeen. Syy oli siinä, että akun valvontajärjestelmä luuli siellä olevan vanhan akun. Sille kun sanoi, että nyt on uusi akku paikallaan alkoi homma rokkaamaan...
Muistelen myös mm korealaisten käyttävän tuota, epämääräisesti myös Tojota, Mitsu, Ford?
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Täällä alkaa s&s toimimaan aina talvella.
Tämä johtuu siitä, että akkulaturi on toiminnassa esilämmityksen kanssa ja akussa on kerrankin kunnolla virtaa.
Juu, ei tarvitse akkuja, öljyjä tai renkaiden vaihtoja kuittailla.
Tämä johtuu siitä, että akkulaturi on toiminnassa esilämmityksen kanssa ja akussa on kerrankin kunnolla virtaa.
Juu, ei tarvitse akkuja, öljyjä tai renkaiden vaihtoja kuittailla.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Huomioita: uudella akulla S&S alkoi toimimaan n. 5km ajon jälkeen, kun moottori pääsi käyntilämpöönsä eikä puhallin ollut enää täysillä.
Re: Giulietta 940
Viimasuojasta ennenaikaista ilakointia. Tänään aamulla oli -18C°, startatessa väyväyväypooo ja lähti käymään nätisti tyhjäkäyntiä. Reilun tunnin ajelun jälkeen tupsahti check engine näkyviin ja olin pakotettu ajamaan taas N moodilla ja löysällä ratilla. Pysähdyin muutenkin melkein heti kahville, pelti auki ja moottori paikoillaan kuten öljytikkukin (mikä ei ole pompannut kyllä kertaakaan) ja auton käynnistys muutamaan kertaan ja vikavalo jäi sitkeästi palamaan. Jatkoin matkaa ja nostin hieman enempi kierroksia ja se tuttu miurrrRRR joten uskalsin jatkaa matkaa. Vajaa 200 km myöhemmin vikavalo hävis, onneksii. Ei mitään nykymisiä, tärinöitä, pörinöitä jne joten ei mitään vakavaa. Mutta piti mennä huomenna katsastukseen, jää sitten väliin ja täytyy koittaa ehtiä tiistaina huollon jälkeen. Ja tuon vajaan 200 km matkan ajan mietin tätäkö mun elämä nyt sitten on tulevaisuudessa. Miellyttävä ajaa ja satunnaisia pim ääniä ja merkkivaloja joten ei käy matka tylsäksi...
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
^ Tuossa tulikin yksi syistä miksi möin Giulietan pois, eli vikavalon loimotus tasaisin väliajoin ja aina eri syistä. Tuli tuon takia pidettyä mukana myös bluethootilla toimivaa OBD lukijaa, niin pystyi aina tarkistamaan että kuinka vakava vika oli tai missä päin. Eihän tuolla koskaan kyllä tielle tullut jäätyä ja ainut haitta oli pakotus N-moodin.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Mulla taitaa olla kerrankin jotain muuta, kuin #VainAqunOngelmat-keissi auton kanssa o_O
Ei toistaiseksi mitään kovin ihmeellistä *KOPKOPKOP*, vaan vähän huohotinvikaa ja nyt itse heittämät öljyt tulpankolossa käryttää...
No joo, vasen takajarru laahaa aivan aavistuksen verran (niin paljon, että rengas ei pyöri vapaasti kymmeniä kierroksia, toisinkuin oikealla), mutta muuten ollaan kohtuuarvoissa vielä
Vikavaloa vain kerran, sekin kun akku kyykkäs. Ja silloinkin pääs matkaan \o/
Ei toistaiseksi mitään kovin ihmeellistä *KOPKOPKOP*, vaan vähän huohotinvikaa ja nyt itse heittämät öljyt tulpankolossa käryttää...
No joo, vasen takajarru laahaa aivan aavistuksen verran (niin paljon, että rengas ei pyöri vapaasti kymmeniä kierroksia, toisinkuin oikealla), mutta muuten ollaan kohtuuarvoissa vielä
Vikavaloa vain kerran, sekin kun akku kyykkäs. Ja silloinkin pääs matkaan \o/
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Muakin ihmetyttää nämä ongelmat. Omalla autolla ajettu jo +140tkm. Mitä nyt yks multi-air yksikkö meni ym muuta peruskauraa Mutta ei talvella ole mitään ongelmia ollut, vaikka viimeiset pari viikkoa lyöty auto päivittäin useamman kerran kylmänä käyntiin ja ajot lähinnä nurkissa pyörimistä sekä työmatkaa pasila-lentokenttä väliä moottoritietä pitkin ilman viimasuojia. S&S ei ole toiminut vuoteen ja huohotinta en ole edes uskaltanut vilkaista.
Jos jostain pitää valittaa niin se on NARISEVA KUSKIN PENKKI!!!! Korjasin sen viime kesänä sillä autokeskuksen tarjous korjaussarjalla ja olihan se hiljaa noin 7kk, mutta nyt meteli on entistä pahempi...
Jos jostain pitää valittaa niin se on NARISEVA KUSKIN PENKKI!!!! Korjasin sen viime kesänä sillä autokeskuksen tarjous korjaussarjalla ja olihan se hiljaa noin 7kk, mutta nyt meteli on entistä pahempi...
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
Meillä teki tänään samat. Ilmeisesti tulee mukana kuun ja auringon asetelmassa.jkk kirjoitti:Noni, nyt teki sitten giuliettakin temput viideltä aamulla. Normaali käynnistys ja 1,5 h roikassa. Lähdin liikkeelle ja 100m ajon jälkeen check engine, steering connector error, ESC not available, ss not available, DNA not available...lappu lattiassa pääs 40 kmh teboilin pihaan. Annoin hetken lämmetä normaaliin käyntilämpötilaan ja muutama uudelleenstartin jälkeen rupes taas toimii...
Onko multiairin pakkasominaisuuksia vai vai??