Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^
Eipä niitä pidä siellä muu, kuin se kumi. Kumi jos katoaa päältä, niin se on moro.
Toinen vaihtoehto on runkovaurio, joka voi tulla routamontusta, liian suurista/liian pienistä rengaspaineista, liiasta iästä (nähnyt 10v+ vanhoja gummeja, joista tullut puolet sisuskaluja pihalle) yms... Kyllähän näitä vaihtoehtoja on.
Mulla oli Giulietassa talvirenkaissa runkovaurio jokaisessa pyörässä. Ei nähnyt paikallaan, tuntui ravisuksena ajossa. Huomattiin kun vein tasapainotettavaksi... Siitä tuli iloset 900€ laskua, kun piti hankkia 17" talvirenkaat jotka ois vielä hyvätkin :p
Eipä niitä pidä siellä muu, kuin se kumi. Kumi jos katoaa päältä, niin se on moro.
Toinen vaihtoehto on runkovaurio, joka voi tulla routamontusta, liian suurista/liian pienistä rengaspaineista, liiasta iästä (nähnyt 10v+ vanhoja gummeja, joista tullut puolet sisuskaluja pihalle) yms... Kyllähän näitä vaihtoehtoja on.
Mulla oli Giulietassa talvirenkaissa runkovaurio jokaisessa pyörässä. Ei nähnyt paikallaan, tuntui ravisuksena ajossa. Huomattiin kun vein tasapainotettavaksi... Siitä tuli iloset 900€ laskua, kun piti hankkia 17" talvirenkaat jotka ois vielä hyvätkin :p
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tuollaista en ole nähnyt edes o_O Ymmärsin tosiaan, että kuluneet langoille.
Mites vanhat nuo on? Tuo kun vaikuttaa jo siltä, että runko on vaan pettänyt (esim. liian pienet paineet, töyssyynveto tms. ja katkassu varsinaisen verkon tuolta)?
Tuon kun pitäisi kestää aika paljon kaikenlaista...
Mites vanhat nuo on? Tuo kun vaikuttaa jo siltä, että runko on vaan pettänyt (esim. liian pienet paineet, töyssyynveto tms. ja katkassu varsinaisen verkon tuolta)?
Tuon kun pitäisi kestää aika paljon kaikenlaista...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Hakkapeliitta 5 eli, kun auton 2010, niin luultavasti ensiasennusrenkaat. Mielestäni ei pitäisi olla liian pienillä paineilla. Tai no siis oli kauttaaltaan ehkä hieman vajaan 2 barin tietämillä, kun talvi yllätti ja jouduin vaihtamaan pakosta renkaat ulkosalla. Näillä paineilla ajoin 50km, mutta ei tuo silti selitä. Kun jotkut ovat ajelleet enemmänkin jollain 1 barin paineilla ilman damagea.Aquatica kirjoitti:Tuollaista en ole nähnyt edes o_O Ymmärsin tosiaan, että kuluneet langoille.
Mites vanhat nuo on? Tuo kun vaikuttaa jo siltä, että runko on vaan pettänyt (esim. liian pienet paineet, töyssyynveto tms. ja katkassu varsinaisen verkon tuolta)?
Tuon kun pitäisi kestää aika paljon kaikenlaista...
Töyssyistä en kyllä tiedä. Ajan aina aika kaavamaista reittiä ja aino veemäinen töyssy on helsingistä nurmijärvelle tultaessa oikean puoleissalla kaistalla, jossa montut aika kovia, että kolahtaa 120km/h vauhdissa ihan kohtuullisesti, mutta en usko sen vaikuttavan noin paljoa.
Itse ihmettelin pitkään, kun ajossa aina samalla tiellä samassa kohtaa auto nypyttää hieman, mutta ajattelin sen olevan ihan vaan tien heikkoutta, joten siihen turtui. Välillä olen renkaita katsellut ja potkinut, mutta en ole tuota huomannut kyllä. Samoin auto oli kuukaus takaperin nosturilla, jossa parantelin pakoputkien suojakilpien kiinnitystä, niin en tuotakaan huomannut. Mielestäni ei ollut noin, mutta en kyllä niin tarkkaan katsellut jos nuo viuhkat olivatkin ylhäällä, joten ei siihen kiinnitä huomiota. Aivan tuurilla huomasin tänään auton ollessa ylhällää, kun runko on hieman hassun näköinen. Toisaalta voi selittää kyllä, kun pari kuukautta takaperin ajoin hiljaa hidasteen yli ja siitä huolimatta jumalaton paukahdus, jonka johdosta pysähdyin katsomaan auton alle, mutta ei mitään löytynyt

Todennäköisesti olen ajanut noilla renkailla tuossa kunnossa ainakin tämän vuoden arviolta 600-1000km/ viikko

Hakkapeliitta 8:aa saisi 680 Euroon asennettuna. Vähän kyllä epäilyttää Nokian Renkaat tämän johdosta

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
5v on jo pitkä ikä renkaalle... Jos noissa on vajaat 8v takana, niin se on jo oikeasti aika pitkä aika.
3v on hyvä väli vaihtaa ainakin talvirenkaat, joten siinäkin mielessä ehtoopuolella.
Mää ostin Giuliettaan ainoat, jotka on parhaat - eli Contin CVC6:t ja hintaa tuli karvan vajaa tonni. Ei ole halpaa. Ja todnäk 3-4v nuo kestää, sitten pitää laittaa jo vaihtoon... :p
3v on hyvä väli vaihtaa ainakin talvirenkaat, joten siinäkin mielessä ehtoopuolella.
Mää ostin Giuliettaan ainoat, jotka on parhaat - eli Contin CVC6:t ja hintaa tuli karvan vajaa tonni. Ei ole halpaa. Ja todnäk 3-4v nuo kestää, sitten pitää laittaa jo vaihtoon... :p
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mulle tarjottiin noita conteja 630€ asennettuna tosin aivan väärällä eli 215/55r17 joten en uskalla noita alle heittääAquatica kirjoitti:5v on jo pitkä ikä renkaalle... Jos noissa on vajaat 8v takana, niin se on jo oikeasti aika pitkä aika.
3v on hyvä väli vaihtaa ainakin talvirenkaat, joten siinäkin mielessä ehtoopuolella.
Mää ostin Giuliettaan ainoat, jotka on parhaat - eli Contin CVC6:t ja hintaa tuli karvan vajaa tonni. Ei ole halpaa. Ja todnäk 3-4v nuo kestää, sitten pitää laittaa jo vaihtoon... :p
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Hakka 5 on todennäköisesti jo vanhat kuin taivas. Katso kiusallasi mitä leimat sanovat iäksi. Kasit on ihan jees. Meillä on ollut parissa autossa ja hyvin pelitti. Muista renkaiden sisäänajo.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
- Car(s): BMW 520iA -05
Ex: Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00 - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
159:n sisäpuhallin temppuilee. Reilu viikko sitten hyytyi satunnaisesti kesken täyden puhalluksen hetkeksi ja muutaman minuutin jälkeen alkoi taas puhaltamaan normaalisti. Näytössä palaa normaalisti kaikki valot yms. Nyt ollut sitten eilisestä lähtien kokonaan mykkä. Kiva ajaa pakkasella ikkuna raollaan ettei huurru.
Onko tuohon nyt käytännössä mitään muita vikamahdollisuuksia kuin itse puhaltimen moottori? Termostaatti vaihdettiin toissä viikolla mutta sillä tuskin on vaikutusta?

Onko tuohon nyt käytännössä mitään muita vikamahdollisuuksia kuin itse puhaltimen moottori? Termostaatti vaihdettiin toissä viikolla mutta sillä tuskin on vaikutusta?
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Voi olla hiilet loppu puhaltimesta, koita antaa nyrkkiä sille nii saattaa vielä lähteä pyörimään.
Onko paljon ajettu?
Onko paljon ajettu?
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Hakkapeliitta 8:ssa sama ongelma. Jos ajaa liian pienillä paineilla (alle 2bar) niin runko pettää. Ai mistäkö tiedänOmegaAlfa kirjoitti:Hakkapeliitta 8:aa saisi 680 Euroon asennettuna. Vähän kyllä epäilyttää Nokian Renkaat tämän johdostaAquatica kirjoitti:Tuollaista en ole nähnyt edes o_O Ymmärsin tosiaan, että kuluneet langoille.
Mites vanhat nuo on? Tuo kun vaikuttaa jo siltä, että runko on vaan pettänyt (esim. liian pienet paineet, töyssyynveto tms. ja katkassu varsinaisen verkon tuolta)?
Tuon kun pitäisi kestää aika paljon kaikenlaista...

- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jos vika paikallistuu puhaltimeen ja käytetty osa kiinnostaa, niin purkuautossa on vielä puhallin jäljellä.Ranttall kirjoitti:159:n sisäpuhallin temppuilee. Reilu viikko sitten hyytyi satunnaisesti kesken täyden puhalluksen hetkeksi ja muutaman minuutin jälkeen alkoi taas puhaltamaan normaalisti. Näytössä palaa normaalisti kaikki valot yms. Nyt ollut sitten eilisestä lähtien kokonaan mykkä. Kiva ajaa pakkasella ikkuna raollaan ettei huurru.![]()
Onko tuohon nyt käytännössä mitään muita vikamahdollisuuksia kuin itse puhaltimen moottori? Termostaatti vaihdettiin toissä viikolla mutta sillä tuskin on vaikutusta?
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Hakka 8 menossa juuri alle asennuttuna 680€ hintaan 225/50R17.
Iltapäivällä menen kulmien säätöön. Kertokaa tietäjät mille arvoille tehdään? Edestä syö sisäreunat ainakin.
Onko takapäässä säätöä? Menee ihan autofit korjaamoon ja hinta nelipyöräsuuntaukselle on 90€. Tehtaan arvojenhan mukaan nuo säädetään koneelta, mutta mitä suosittelette parhaan tuloksen ja renkaiden kulumisen kannalta
Hakka 5:t oli ensiasennusrenkaat eli 2010.
Iltapäivällä menen kulmien säätöön. Kertokaa tietäjät mille arvoille tehdään? Edestä syö sisäreunat ainakin.
Onko takapäässä säätöä? Menee ihan autofit korjaamoon ja hinta nelipyöräsuuntaukselle on 90€. Tehtaan arvojenhan mukaan nuo säädetään koneelta, mutta mitä suosittelette parhaan tuloksen ja renkaiden kulumisen kannalta
Hakka 5:t oli ensiasennusrenkaat eli 2010.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mä sanoisin että taakse sen, mitä suositellaan ja eteen 0-kulma. Eli ei haritusta tai aurausta.
Ja painota niille, että ihan oikeasti katsovat onko väljää! Siellä on takana ainakin joku epäkeskopusla? tms, joka voi olla välyksellinen...
Ja painota niille, että ihan oikeasti katsovat onko väljää! Siellä on takana ainakin joku epäkeskopusla? tms, joka voi olla välyksellinen...
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
- Car(s): BMW 520iA -05
Ex: Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00 - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
180tkm on mittarissa.kovan onnen soturi kirjoitti:Voi olla hiilet loppu puhaltimesta, koita antaa nyrkkiä sille nii saattaa vielä lähteä pyörimään.
Onko paljon ajettu?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Auto kuitenkin tekee muutaman nykäyksen taas välillä ja takapenkin alla oleva (pumppu?) pitää jatkuvasti ääntä auton ollessa käynnissä. Kuuluu hyvin myös takarenkaan luota (sellanen pienen sähkömoottorin ininä). Taisi olla vähän liian optimistinen diagnoosi tällä kertaaVainio kirjoitti:No sitten ei osat paljoa tainnut maksaaFInestC kirjoitti:Auto kävi pajalla ja käynnistyy taas normaalisti. Kuulema pelkkä rele mennyt. Näissä on kuulema suositeltavaa vaihtaa tietyt alkuperäiset releet uusin (joku tyyppivika tms)?Vainio kirjoitti:Ehkäpä kuvailisin tuota nykimistä niin, että veto katkesi sekunnin ajaksi ja sitten taas mentiin normaalisti.
Pumpun lopullinen hyytyminen kyllä sytytti vikavalon välittömästi ja moottori sammui täydestä vauhdista kerralla.
Olihan se EGR varmasti tulpattu onnistuneesti? Sen auki juuttuminen ei taida jättää mitään vikakoodia muistiin, mutta aiheuttaa kuvailemiasi oireita.
Pumpussa paineet ja kaikki ok ja toimii kuulema muutenkin ihan normaalisti.![]()
Onkos Ebay ainut paikka ostaa näitä releitä?Tais olla huikeat 6€ mitä releestä maksoin Lahden varaosaexpertillä ja löytyi suoraan hyllystä.

Noita 12V30A punaisia releitä /vastaavia en ainakaan löytänyt mistään. Mustien 12V20A releiden tilalle taitaa löytyä BOSCHilta vastaavanlaiset
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Puhaltimen moottorin liitin kannattaa katsoa. Ilmeisesti hapettumasta alkava kontaktiresistanssin kasvu saattaa aiheuttaa lämpenemistä, joka lopulta sulattaa liitinrunkoa.Ranttall kirjoitti:159:n sisäpuhallin temppuilee. Reilu viikko sitten hyytyi satunnaisesti kesken täyden puhalluksen hetkeksi ja muutaman minuutin jälkeen alkoi taas puhaltamaan normaalisti. Näytössä palaa normaalisti kaikki valot yms. Nyt ollut sitten eilisestä lähtien kokonaan mykkä. Kiva ajaa pakkasella ikkuna raollaan ettei huurru.![]()
Järkiautoilija
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tankissa oleva pumppu on käynnissä aina kun on moottorikin käynnissä, eli kyllä sieltä pieni surina pitääkin kuulua.FInestC kirjoitti:Auto kuitenkin tekee muutaman nykäyksen taas välillä ja takapenkin alla oleva (pumppu?) pitää jatkuvasti ääntä auton ollessa käynnissä. Kuuluu hyvin myös takarenkaan luota (sellanen pienen sähkömoottorin ininä). Taisi olla vähän liian optimistinen diagnoosi tällä kertaa
Sama ääni kuuluu muutaman sekunnin ajan kun laittaa virrat päälle autoon. Jos toi nykiminen ja PA-pumppu liittyy yleensä toisiinsa niin eipä tule muuta mieleen kuin semmoinen, että tarkistihan ne pajalla myös sen sulakeboksin kunnon ettei sähkön kulku jää pätkimään releen liitoksista?
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Just näin.Aquatica kirjoitti:Mä sanoisin että taakse sen, mitä suositellaan ja eteen 0-kulma. Eli ei haritusta tai aurausta.
Ja painota niille, että ihan oikeasti katsovat onko väljää! Siellä on takana ainakin joku epäkeskopusla? tms, joka voi olla välyksellinen...
Yhdet kesärenkaat meni nopeesti pilalle ”ohjearvoilla”, juurikin sisäkulmasta niin että langat paistoi...
Nolla asetuksilla ei ole ollut havaittavissa vastaavaa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ai että on nyt unelma ajaa. Aikaisemmin saa moottoritiellä kaksin käsin vääntää, kun auto vetää kokoajan vasemmalle ja ottaa uriin todella herkästi ettei koskaan tiennyt mihin menee. Edessä oli ilmeisesti joku pusla vaihtokunnossa, mutta saatiin nuo kulmat säädettyä. Takana oli myös jokin jumi säädössä.
Kuitenkin nyt on niin vaivaton ajaa, ettei tartte edes ohjata
Kuitenkin nyt on niin vaivaton ajaa, ettei tartte edes ohjata
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tämä pitää siis oikeasti kovaa ääntä. Sen kuulee selvästi ajaessa sekä tyhjäkäynnillä. Sain käytetyn pumpun 3kk takuulla ja maksoi 40€Vainio kirjoitti:Tankissa oleva pumppu on käynnissä aina kun on moottorikin käynnissä, eli kyllä sieltä pieni surina pitääkin kuulua.FInestC kirjoitti:Auto kuitenkin tekee muutaman nykäyksen taas välillä ja takapenkin alla oleva (pumppu?) pitää jatkuvasti ääntä auton ollessa käynnissä. Kuuluu hyvin myös takarenkaan luota (sellanen pienen sähkömoottorin ininä). Taisi olla vähän liian optimistinen diagnoosi tällä kertaa
Sama ääni kuuluu muutaman sekunnin ajan kun laittaa virrat päälle autoon. Jos toi nykiminen ja PA-pumppu liittyy yleensä toisiinsa niin eipä tule muuta mieleen kuin semmoinen, että tarkistihan ne pajalla myös sen sulakeboksin kunnon ettei sähkön kulku jää pätkimään releen liitoksista?

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ehjän pumpun äänen kuulee vain kun takapenkki on pois , jos ääni kuuluu penkin ollessa paikallaan on pumppu viallinen .FInestC kirjoitti:Tämä pitää siis oikeasti kovaa ääntä. Sen kuulee selvästi ajaessa sekä tyhjäkäynnillä. Sain käytetyn pumpun 3kk takuulla ja maksoi 40€Vainio kirjoitti:Tankissa oleva pumppu on käynnissä aina kun on moottorikin käynnissä, eli kyllä sieltä pieni surina pitääkin kuulua.FInestC kirjoitti:Auto kuitenkin tekee muutaman nykäyksen taas välillä ja takapenkin alla oleva (pumppu?) pitää jatkuvasti ääntä auton ollessa käynnissä. Kuuluu hyvin myös takarenkaan luota (sellanen pienen sähkömoottorin ininä). Taisi olla vähän liian optimistinen diagnoosi tällä kertaa
Sama ääni kuuluu muutaman sekunnin ajan kun laittaa virrat päälle autoon. Jos toi nykiminen ja PA-pumppu liittyy yleensä toisiinsa niin eipä tule muuta mieleen kuin semmoinen, että tarkistihan ne pajalla myös sen sulakeboksin kunnon ettei sähkön kulku jää pätkimään releen liitoksista?. Voipi siis suht edullisesti kokeilla jospa vika olis siinä kuitenkin..
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ok, taitaa olla sitten selvä keissi tämä. Takapenkkiläiset kyselee aina, että mikä täällä pitää meteliä.. 

- MrDelirium
- Viestit: 218
- Liittynyt: 02 Loka 2015, 20:47
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 (2008)
- Paikkakunta: Tampesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Takajousi poikki ja tars vaihtaa. Mistä ihmiset löytää näitä? 
Osanro 50708726

Osanro 50708726
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Vakiona Fixukselta löytyi?
Takaiskarit + jouset töineen 550...
Takaiskarit + jouset töineen 550...
- MrDelirium
- Viestit: 218
- Liittynyt: 02 Loka 2015, 20:47
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 (2008)
- Paikkakunta: Tampesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Hyh hyh, mikä hinta...Aquatica kirjoitti:Vakiona Fixukselta löytyi?
Takaiskarit + jouset töineen 550...
Mielelläni vaihdan pelkät jouset tällä hetkellä.

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^
Ymmärrän tuskan. Mutta liekkö iskarit kuolemassa? Multa kuoli 240tkm nurkilla eka, alalautanen ruostui irti (näytti siltä, että kyllä se vielä vuoden pari kestää... ei kestänyt).
Ymmärrän tuskan. Mutta liekkö iskarit kuolemassa? Multa kuoli 240tkm nurkilla eka, alalautanen ruostui irti (näytti siltä, että kyllä se vielä vuoden pari kestää... ei kestänyt).
- MrDelirium
- Viestit: 218
- Liittynyt: 02 Loka 2015, 20:47
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 (2008)
- Paikkakunta: Tampesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Saataapi olla, mut sit voi olla et ei.Aquatica kirjoitti:^
Ymmärrän tuskan. Mutta liekkö iskarit kuolemassa? Multa kuoli 240tkm nurkilla eka, alalautanen ruostui irti (näytti siltä, että kyllä se vielä vuoden pari kestää... ei kestänyt).
Sanotaanko näin päin, että jouduin tossa hetki sitten katsomaan itselleni oman kämpän ja kalustamaan a:sta ö:hön, niin ei lompakko hirveesti enää kestäis...
Syksyllä on taas parempi tilanne rahan suhteen, niin voin laittaa noi vaikka silloin jos leviävät.
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Elo 2004, 07:42
- Car(s): 159 2.0 JTDm sportwagon -11
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Täällä sama homma ja katsastus kuun puoliväliin mennessä. Tilaan mielummin luotettavasta lähteestä kuin esim. Virosta, joten päädyin Alfisti ricambiin, jossa 49,90 eur/jousi.MrDelirium kirjoitti:Hyh hyh, mikä hinta...Aquatica kirjoitti:Vakiona Fixukselta löytyi?
Takaiskarit + jouset töineen 550...
Mielelläni vaihdan pelkät jouset tällä hetkellä.
Lesjöforssia on hyllyssä, Sachsit ja Eibachit muutaman päivän hitaammalla toimituksella.
Näitä ei ole kyllä helppo löytää jos haluaa pysytellä orkkiskorkeudella, mutta ei maksaa orkkisjousien hintaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Itse hommasin omaani Virosta Lesjoforsit taakse ja maksoivat muistaakseni 25€ kappaleelta (Ovat kyllä aivan varmasti aidot). 

- MrDelirium
- Viestit: 218
- Liittynyt: 02 Loka 2015, 20:47
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 (2008)
- Paikkakunta: Tampesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Okei. Nyyppä pyytää vähän lisää apua. 
Mitkä vaihtoehdot mulla on? Uudet iskarit+jouset tai metsästää pelkkiä jousia?
Noihin q4:än jousiin napsahtaa ylimääräinen ykkönen aina hinnan eteen....

Mitkä vaihtoehdot mulla on? Uudet iskarit+jouset tai metsästää pelkkiä jousia?
Noihin q4:än jousiin napsahtaa ylimääräinen ykkönen aina hinnan eteen....
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^^^
Spareto ym. Virosta toimii oikein hyvin.
Ja mä en tiedä, mut ei noi pahan hintaisia ole Fixuksellakaan ihan tiskiltä haettuna... Kalliimpia toki, mut ei mitään älytöntä.
Sachsin iskarit mulla oli tos ja jouset oli "jotkut mitkä sai halvalla".
Spareto ym. Virosta toimii oikein hyvin.
Ja mä en tiedä, mut ei noi pahan hintaisia ole Fixuksellakaan ihan tiskiltä haettuna... Kalliimpia toki, mut ei mitään älytöntä.
Sachsin iskarit mulla oli tos ja jouset oli "jotkut mitkä sai halvalla".
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mikäs olis parasta öljyä 2006 vuoden 1.9 JTDm 110kw manuaalivaihteistoon? On meinaan aina aamulla pakkasessa aika jumissa..
Ja kannattiko laittaa siis 3L tuohon 6-vaihteiseen?
Ja kannattiko laittaa siis 3L tuohon 6-vaihteiseen?
- Ghost
- Viestit: 456
- Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
- Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Omat kokemukset Sparetosta ovat pelkästään positiivisia. Samaa ei voi sanoa Alfisti ricambista, omituista säätöä lähes joka kerta.jazma kirjoitti: Tilaan mielummin luotettavasta lähteestä kuin esim. Virosta, joten päädyin Alfisti ricambiin...
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ei kannata ylenkatsoa Sparetoa. Itse pidän sitä kokemusteni kautta luotettavana. Sieltä saa oikeasti sen mitä tilaa ja hinnat ovat pääasiassa oikein oivallisia. Kannattaa toki selvittää tarvittavat osanumerot ja sopivuus omaan autoon yms... ennen tilausta, kun monenlaista vaihtoehtoa on tarjolla. Käytän yleensäkin laajasti eurooppalaisia nettifirmoja ja kertaakaan ei ole ollut haasteita minkään tilatun toimituksen suhteen. Ei mulla ole huonoa kokemusta Alfisti Ricambistakaan. Hyvin on toiminut heidän kanssaan asiointi ja sähköpostien vaihdot. Paketteja on tulossa tällä hetkellä niin Tarostradelta Bulgariasta kuin Alfisti Ricambiltakin.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tuota tuota.
Miten nuo tunkkauspisteiden muovit on kiinni helmassa?
Yhdessä klappia...
Kärymittauksessa kävin ennen tän vklopun huoltoa, ns ohimennen normi polettamisen jälkeen - 1,75 oli lukema. 3vkoa leimaa jälellä. Jos alkuviikosta kävis käryillä uudestaan, jahka sais sadetanssit tehtyä - saa antaa vinkkejä.
Eka kerran yli 1,5 savut...
Miten nuo tunkkauspisteiden muovit on kiinni helmassa?
Yhdessä klappia...
Kärymittauksessa kävin ennen tän vklopun huoltoa, ns ohimennen normi polettamisen jälkeen - 1,75 oli lukema. 3vkoa leimaa jälellä. Jos alkuviikosta kävis käryillä uudestaan, jahka sais sadetanssit tehtyä - saa antaa vinkkejä.
Eka kerran yli 1,5 savut...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
1) Vuotoja?
2) Öljyt?
3) Ilmansuodatin vedessä?
2) Öljyt?
3) Ilmansuodatin vedessä?
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Toki normi vuoshuolto.
Sekä forte pesu huuhteluöljyillä, forte löpön sekaan, ilma/pa/öljy*2/raittari - suodattimet, map ja huohotin putsaus...
Muuta?
Ilmasuodin toki voi olla vettyny.
Jos katin ja putken kans pesis - liekkö huohotin jäätyny muijan ajos, ku putkessa öljynsekasta mönjää. Joutu lisään öljyäkin reippaasti.
Vai meneekö muutoin putkeen öljyä?
Pakkanen pani oliot putkeen, käsittääkseni...
Turbo toiminnee kuite normaalisti.
Sekä forte pesu huuhteluöljyillä, forte löpön sekaan, ilma/pa/öljy*2/raittari - suodattimet, map ja huohotin putsaus...
Muuta?
Ilmasuodin toki voi olla vettyny.
Jos katin ja putken kans pesis - liekkö huohotin jäätyny muijan ajos, ku putkessa öljynsekasta mönjää. Joutu lisään öljyäkin reippaasti.
Vai meneekö muutoin putkeen öljyä?
Pakkanen pani oliot putkeen, käsittääkseni...
Turbo toiminnee kuite normaalisti.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Nii. Ja termostaatti kans vaihtoon.
Ujosti lämmöt nousee saati pysyy näil pakkasilla.
Ja se paske tippasee vähän nesteitä ulospäin muovin ja köykämiinin välistä.
Ohjaustehostimessa on nyt sitikan lds öljyt. Castrolit varmaan mourusivat vähyyttään.
Laturi ei oo kiljunu vuoteen, kun sain laitettua SKFn remmin. Ei tartte räppiä valoja tahi ilmastointia ees näil "hirmupakkasilla".
Konitechin remmit on nounou, kokemuksella.
Ujosti lämmöt nousee saati pysyy näil pakkasilla.
Ja se paske tippasee vähän nesteitä ulospäin muovin ja köykämiinin välistä.
Ohjaustehostimessa on nyt sitikan lds öljyt. Castrolit varmaan mourusivat vähyyttään.
Laturi ei oo kiljunu vuoteen, kun sain laitettua SKFn remmin. Ei tartte räppiä valoja tahi ilmastointia ees näil "hirmupakkasilla".
Konitechin remmit on nounou, kokemuksella.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Nostokorvat on kiinni keskeltä kahdella muovihakasella.
Hajoaa aika helposti jos niitä yrittää irrottaa.
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=10792
Hajoaa aika helposti jos niitä yrittää irrottaa.
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=10792
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Iha itekseen löystyny yksi.
Eli helmakotelon läpi lie muoviklipsut?
Eli helmakotelon läpi lie muoviklipsut?
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Juu. Ruosteessa varmaankin on tuo sinun yksilösi, jonka seurauksena löystyy 

Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Heiluu ne mullakin , pelti ympärillä on niinkuin tehtaalta.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Noniin!
Polttoaine/ruiskutuspummpu + releet vaihdettu (pumppu pitää nyt huomanttavasti hiljasempaa/normaalimpaa ääntä).
Kurvasin pajalta pois (auto käynnistyi, kulki erinomaisesti). Nyt hetkeä myöhemmin auto ruvennut sammumaan tyhjäkäynnillä, ja mittaristoon syttyy sammuessa "Insufficient oil pressure" varoitus -> Öljyt ok (tikku näyttää maksimia), suodattimet vaihettu.
Kellään ollut mitään vastaavaa?

Polttoaine/ruiskutuspummpu + releet vaihdettu (pumppu pitää nyt huomanttavasti hiljasempaa/normaalimpaa ääntä).
Kurvasin pajalta pois (auto käynnistyi, kulki erinomaisesti). Nyt hetkeä myöhemmin auto ruvennut sammumaan tyhjäkäynnillä, ja mittaristoon syttyy sammuessa "Insufficient oil pressure" varoitus -> Öljyt ok (tikku näyttää maksimia), suodattimet vaihettu.
Kellään ollut mitään vastaavaa?
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Fiat Freemont Multijet 7h -12
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tuo öljynpaineherja on mitä todennäköisimmin seuraus eikä syy. Eli kun moottori sammuu, niin ei silloin ole öljynpainettakaan ja tekee tuon herjan. Sammumisen syytä etsisin ensin ehkä kampiakselin asentoanturista. Tosin puhdas arvaus.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Minulla alkoi 2.2 moottorissa öljynpaineanturi vuotaa ja moottorin käydessä syttyi "Insufficient oil pressure" varoitus , mutta ainakaan bensamoottoria varoitus ei sammuttanut ja vika korjaantui anturin vaihdolla .FInestC kirjoitti:Noniin!![]()
Polttoaine/ruiskutuspummpu + releet vaihdettu (pumppu pitää nyt huomanttavasti hiljasempaa/normaalimpaa ääntä).
Kurvasin pajalta pois (auto käynnistyi, kulki erinomaisesti). Nyt hetkeä myöhemmin auto ruvennut sammumaan tyhjäkäynnillä, ja mittaristoon syttyy sammuessa "Insufficient oil pressure" varoitus -> Öljyt ok (tikku näyttää maksimia), suodattimet vaihettu.
Kellään ollut mitään vastaavaa?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Öljypaine herja hävinnyt, mutta sammuu silti joskus tyhjäkäynnillä. Maanantaina vien toiselle pajalle jossa erikoistuttu Alfa/Fiat/Lancia merkkeihin. Puhelimessa kertomani oireiden perusteella veikkasi kuitenkin, että todennäkösesti EGR menee vaihtoon.Gasket kirjoitti:Tuo öljynpaineherja on mitä todennäköisimmin seuraus eikä syy. Eli kun moottori sammuu, niin ei silloin ole öljynpainettakaan ja tekee tuon herjan. Sammumisen syytä etsisin ensin ehkä kampiakselin asentoanturista. Tosin puhdas arvaus.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Yleensä on aivan turhaa vaihtaa EGR:ää. Sama vika alkaa vaivaamaan myös uutta solenoidia kohtuu nopeasti.
Oman solenoidin purin ja rasvasin useampi vuosi sitten, jonka jälkeen ei ole jumittanut kertaakaan.
https://www.youtube.com/watch?v=lhp68-kI9kM
Oman solenoidin purin ja rasvasin useampi vuosi sitten, jonka jälkeen ei ole jumittanut kertaakaan.
https://www.youtube.com/watch?v=lhp68-kI9kM
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Hyvä video! Kerrostalossa en viitsi tuota operaatiota ehkä kuitenkaan tehdä..Maunu kirjoitti:Yleensä on aivan turhaa vaihtaa EGR:ää. Sama vika alkaa vaivaamaan myös uutta solenoidia kohtuu nopeasti.
Oman solenoidin purin ja rasvasin useampi vuosi sitten, jonka jälkeen ei ole jumittanut kertaakaan.
https://www.youtube.com/watch?v=lhp68-kI9kM

En väitä vastaankaan, mutta mihin tuo muuten perustuu, että uuden kanssa tulisi ongelmat nopeammin kuin puhdistetulla vanhalla?
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jumittava osa on tuo sähkösolenoidi, joten kun sen avaa niin osien hionta tekee siitä vähän väljemmän ja kunnollinen voiteluaine estää uudelleen hapettumista.
Omaan autoon vaihdoin 3v/80tkm uuden solenoidin ja kahden vuoden päästä tein tälle uudelle solenoidille korjauksen.
Korjattua solenoidia en ole sen jälkeen joutunut huoltamaan. Auto on ollut nyt 10 vuotta minulla, joten noin viisi vuotta on menty samalla korjatulla osalla.
Voi tietty olla ettei ole korjauksesta kiinni tuo pitempi toimivuus, mutta ainakaan ei ole tarvinnut uusia ostaa enää.
Omaan autoon vaihdoin 3v/80tkm uuden solenoidin ja kahden vuoden päästä tein tälle uudelle solenoidille korjauksen.
Korjattua solenoidia en ole sen jälkeen joutunut huoltamaan. Auto on ollut nyt 10 vuotta minulla, joten noin viisi vuotta on menty samalla korjatulla osalla.
Voi tietty olla ettei ole korjauksesta kiinni tuo pitempi toimivuus, mutta ainakaan ei ole tarvinnut uusia ostaa enää.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
2.2jts tuntuu kylmänä huomattavasti ärhäkämmältä kuin lämpimänä. Jotenkin tuntuu, että tuo oire on ollut aina, mutta nyt kovilla pakkasilla korostui entisestään. En tietenkään rääkännyt kylmää konetta, mutta ero lämpimään moottoriin oli selvästi havaittavissa kovempina menohaluina. Viittaisko tämä siihen, että ei saa soppaa tarpeeksi lämpimänä ja mistäs tämä vois johtua? MAF-anturi likainen/hiipunut? Ilmavuotoon en oikein jaksa uskoa, kun pikaisen silmäilyn perusteella imuputket on kuin uudessa autossa. Kilsoja takana 118tkm ja auto on joulukuulta -07.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO