Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^oukei - kiitän takaluukun toiminnan tarkasta kuvauksesta. Asia ei ollut kovin mystinen mutta ei ollut ”auennut” minulle tuo toiminta.
Järjellä ajatellen talviominaisuudet juurikin noin. Keski-ikäisen perheenisän henkistä kipuiluahan tuo osin on, että pitää valinnanvapautta auton ajokäytökseen olennaisena. Siltikin - omat mieltymykset on hyvä tunnistaa! Eri asia sitten on tarvitseeko omasta pettymyksestä täällä jatkuvasti avautua... (Haluaisin haluta Giuliaa! - mutta se vaatisi hinnaltaan alle 50keur automaagibensanelikon jossa ajoavusteisiin saisi vaikuttaa, antaisin sähkömoottorin puuttumisen takakoslassa anteeksi...)
Summaten: Giulia on pirun hieno ja elähdyttävä auto, mutta muutama ominaisuus häiritsee.
Järjellä ajatellen talviominaisuudet juurikin noin. Keski-ikäisen perheenisän henkistä kipuiluahan tuo osin on, että pitää valinnanvapautta auton ajokäytökseen olennaisena. Siltikin - omat mieltymykset on hyvä tunnistaa! Eri asia sitten on tarvitseeko omasta pettymyksestä täällä jatkuvasti avautua... (Haluaisin haluta Giuliaa! - mutta se vaatisi hinnaltaan alle 50keur automaagibensanelikon jossa ajoavusteisiin saisi vaikuttaa, antaisin sähkömoottorin puuttumisen takakoslassa anteeksi...)
Summaten: Giulia on pirun hieno ja elähdyttävä auto, mutta muutama ominaisuus häiritsee.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Alkaa mennä naurettavuuksiin. Asia on hyvin yksinkertainen, kyse on tottumuksesta. Minulle etuveto on pelottava laite, ajokäyttäytyminen on täysin epälooginen. Ajonestollisella autolla joudun varsinkin kaupunkiolosuhteissa liukkailla ajamaan tavallista varovaisemmin, sillä pidon irrotessa auto, joka ei tiedä mihin suuntaan minä haluan edetä, ei anna minun ajaa, vaan alkaa touhuta omiaan. Allekirjoittamatta jättäneellä on takavetoautoilua takana nyt 21 vuotta, niin liikenteen seassa kuin kilpa- ja muilla radoilla. Aloitin kuusivuotiaana. Mitenkähän tämän kiteyttäisi... Jos takaveto olisi helpoin ja edullisin valmistaa, ei yhtään etuvetoautoa olisi koskaan tehty.V6 kirjoitti:ihan turha selitellä tähän ikään on jo ihan tarpeeksi ajeltu taka ja ties mitä vetoja (enemmän kuin 33 vuotta "testailtu)
Edit: Niin mainitaan nyt, että Kiulu on kyllä koeponnistettavien listalla, kunhan vaan sopiva neliveto tulee vastaan, mieluiten bensapadalla.
Viimeksi muokannut Teddy, 24 Helmi 2018, 12:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Operating at the speed of dark
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eiköhän nyt tullut oleellinen tästä aiheesta ja vähän ylikin, katse takaisin Giuliaan.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ihan niin perusasiat kuten hudi ja semiautomaattinen ohjaus. Puhumattakaan ilmastoiduista penkeistä ym.V6 kirjoitti:Shuttle kirjoitti: Harmi vaan, että samaan hintaan saa esim. Kia Stingerin joka tarjoaa aika helvetin paljon enemmän varusteita, mitä ei Giuliaan edes rahallakaan saa.
mitäs varusteita Kiaan saa , siis sellaisia joita ei Alfaan saa?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Shuttle kirjoitti:Ihan niin perusasiat kuten hudi ja semiautomaattinen ohjaus. Puhumattakaan ilmastoiduista penkeistä ym.V6 kirjoitti:Shuttle kirjoitti: Harmi vaan, että samaan hintaan saa esim. Kia Stingerin joka tarjoaa aika helvetin paljon enemmän varusteita, mitä ei Giuliaan edes rahallakaan saa.
mitäs varusteita Kiaan saa , siis sellaisia joita ei Alfaan saa?
nämä onkin aika tarpeellisia varusteita, mieluummin kuljen vaikka bussilla niin ei tartte ite ajaa ollenkaan.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ensin pyydetään esimerkkejä mitä ei Alfasta löydy, kun niitä tarjotaan niin heitetään bussitantrum. Toki jos haluaa olla kaikkea vastaan, niin ohjaustehostinkin on turha ym. Joo on se Giulia maailman paras ja mitään kritiikkiä ei saa esittää, koska muuten mennään kaikki busseilla.V6 kirjoitti:Shuttle kirjoitti:
Ihan niin perusasiat kuten hudi ja semiautomaattinen ohjaus. Puhumattakaan ilmastoiduista penkeistä ym.
nämä onkin aika tarpeellisia varusteita, mieluummin kuljen vaikka bussilla niin ei tartte ite ajaa ollenkaan.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
oletin että sieltä puuttuu jotain oleellista, tuskin kovin moni Alfalla ajava haluaa itse ajavaa autoa, silloinhan koko autoilun idea poistuu= sama millä "ajaa"
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No eihän se poistu. Esim. tylsät motarisiirtymät on tylsiä jopa Alfalla ja varmaan aika harvaa harmittaa siinä vaiheessa osittainen autonomisuus. Silti, vaikka auto tarjoaa varusteita tylsille siirtymille, voi Alfa-DNA:n kaivaa esiin mutkapätkällä tai radalla, eikä siellä enää ole sama, millä ajaa. Moni, joka tykkää ajaa kivempia pätkiä (kuten esim. minä) käytännön pakosta joutuu myös suorittamaan tylsää siirtymää esim. työmatkoilla (kuten esim. minä).
Tai jos lähtee vaikka Lappiin. Jyväskylästä kun kääntää keulan nelostietä pohjoiseen ja pääsee kutakuinkin Äänekoskesta ohi asti, niin edessä on yksi maailman tylsimmistä teistä, nelostie aina Ouluun asti. Aika sama millä ajaa, tylsä se pätkä on joka tapauksessa - hyvähän siinä olisi nukkua matkalla vaikka täysin autonomisen auton kyydissä. Vaan sitten kun suuntaa Enontekiöltä pohjoiseen, niin kotvan päästä pääsee Norjan vuoristoteille, eikä taaskaan ole todellakaan sama millä ajaa.
Tai jos lähtee vaikka Lappiin. Jyväskylästä kun kääntää keulan nelostietä pohjoiseen ja pääsee kutakuinkin Äänekoskesta ohi asti, niin edessä on yksi maailman tylsimmistä teistä, nelostie aina Ouluun asti. Aika sama millä ajaa, tylsä se pätkä on joka tapauksessa - hyvähän siinä olisi nukkua matkalla vaikka täysin autonomisen auton kyydissä. Vaan sitten kun suuntaa Enontekiöltä pohjoiseen, niin kotvan päästä pääsee Norjan vuoristoteille, eikä taaskaan ole todellakaan sama millä ajaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
no jos sen ottaa tylsänä itselleni autolla ajo ei ole ikinä tylsää, tosin voi se olla tylsää jos pitää jotain tuhannen kilsan siivuja ajelle, siinä vaiheessa voisi kyllä harkita jo junaa tmsPolforea kirjoitti:No eihän se poistu. Esim. tylsät motarisiirtymät on tylsiä jopa Alfalla ja varmaan aika harvaa harmittaa siinä vaiheessa osittainen autonomisuus. Silti, vaikka auto tarjoaa varusteita tylsille siirtymille, voi Alfa-DNA:n kaivaa esiin mutkapätkällä tai radalla, eikä siellä enää ole sama, millä ajaa. Moni, joka tykkää ajaa kivempia pätkiä (kuten esim. minä) käytännön pakosta joutuu myös suorittamaan tylsää siirtymää esim. työmatkoilla (kuten esim. minä).
Tai jos lähtee vaikka Lappiin. Jyväskylästä kun kääntää keulan nelostietä pohjoiseen ja pääsee kutakuinkin Äänekoskesta ohi asti, niin edessä on yksi maailman tylsimmistä teistä, nelostie aina Ouluun asti. Aika sama millä ajaa, tylsä se pätkä on joka tapauksessa - hyvähän siinä olisi nukkua matkalla vaikka täysin autonomisen auton kyydissä. Vaan sitten kun suuntaa Enontekiöltä pohjoiseen, niin kotvan päästä pääsee Norjan vuoristoteille, eikä taaskaan ole todellakaan sama millä ajaa.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ajamisen viihtyvyyteen varsinkin pitkillä matkoilla ohjaamo vaikuttaa paljon ja ainakin tältä osin on Giulia koeajojen perusteella omaan silmään onnistunut. Siinä on jotain samaa fiilistä kuin 156:ssa, että keula kohti suuntaa ja antaa mennä vaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Puuttuu sieltä jotain oleellista. Mahdollisuus kuskin ajaa kokonaan itse - vaikka sitten huonosti - peräpään pito irti. Auto kun suitsii itse itseään ilman kuskin kontrollia, ”silloinhan koko autoilun idea poistuu”!V6 kirjoitti:oletin että sieltä puuttuu jotain oleellista, tuskin kovin moni Alfalla ajava haluaa itse ajavaa autoa, silloinhan koko autoilun idea poistuu= sama millä "ajaa"
... En toki ole oikeasti tuota mieltä, mutta oli niin halvalla tarjolla että otin pois kuljeksimasta...
Edelleen siis todellisuudessa (all kidding aside) Giulia on hieno auto! Mutta näin tänään punaisen Stelvion liikenteessä enkä erityisesti intoillut. Vaimo sanoi että iso Fiat - enkä ryhtynyt mieltäni pahoittamaan. Kyllä Giulian näkeminen liikenteessä enemmän ilahduttaa!
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jos sillä tuhannen kilometrin (kyllä vähempikin riittää, etenkin jos tarpeeksi paahtaa samaa pätkää) siirtymällä pääsee paikkaan, jossa on kiva ajaa ja jonne ei autojuna vie, jää siitä junakyydistäkin jotain puuttumaan.V6 kirjoitti:no jos sen ottaa tylsänä itselleni autolla ajo ei ole ikinä tylsää, tosin voi se olla tylsää jos pitää jotain tuhannen kilsan siivuja ajelle, siinä vaiheessa voisi kyllä harkita jo junaa tms
Harva ostaa Giulian hintaista sedania ihan vaan hauskanpitoon. Joo, olisihan se sinällään hienoa tehdä niin, mutta useimmille ostajille se on ihan käyttöauto, joka hoitaa arjen siirtymät, lomamatkat yms. siinä missä Octaviakin, mutta tunteikkaammin. Ainakaan minä en keksi, miksi käyttöautossa ihan kivat varusteet olisivat Giuliassa miinuksia, vaikka joku yksittäinen henkilö ei niitä välttämättä koskaan kaipaa. Etenkään, jos niiden puute vie myyntiä muille merkeille (johon varmaan joku toteaa, että koska Alfa valitaan tunteella, niin mahdolliset puutteet pitäisi vaan hyväksyä, mutta ei se aina ihan niinkään ole).
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
olet varmaan huomioinut että Kiastakin puuttuu osa Giulian varusteista ja osaa niistä ei ole edes siihen saatavilla, tämä varusteasiakin on jo muuten kerran puitu tällä foorumilla.Shuttle kirjoitti:Ensin pyydetään esimerkkejä mitä ei Alfasta löydy, kun niitä tarjotaan niin heitetään bussitantrum. Toki jos haluaa olla kaikkea vastaan, niin ohjaustehostinkin on turha ym. Joo on se Giulia maailman paras ja mitään kritiikkiä ei saa esittää, koska muuten mennään kaikki busseilla.V6 kirjoitti:Shuttle kirjoitti:
Ihan niin perusasiat kuten hudi ja semiautomaattinen ohjaus. Puhumattakaan ilmastoiduista penkeistä ym.
nämä onkin aika tarpeellisia varusteita, mieluummin kuljen vaikka bussilla niin ei tartte ite ajaa ollenkaan.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
tohon tarttis varmaan jonkun mäkiauton tai polkuauton kaikissa autoissa on sen verran automatiikkaalerppu kirjoitti: Puuttuu sieltä jotain oleellista. Mahdollisuus kuskin ajaa kokonaan itse -
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giuliassa on kieltämättä puutteensa mutta niin on muissakin malleissa koska Alfallakin on erilaiset näkemykset auton valmistuksesta verrattuna Toyotaan.
Kyllä jokaisella merkillä on omat heikkoutensa myös Volkkarilla, Kialla yms.
Mutta loppujen lopuksi, jokainen painottaa omia osa-alueitaan ja ostaa mieleisensä auton ja itsekkin jopa saatan Bmw:n joskus ostaa kun taas volkkaria en milloinkaan vaikka uusi T-roc on askel parempaan suuntaan
Giulia on kuitenkin Alfalta parempaa autoa pitkästä aikaa ja minusta suunta on oikea vaikka tiettyjä juttuja voisi vielä hienosäätää!
Kyllä jokaisella merkillä on omat heikkoutensa myös Volkkarilla, Kialla yms.
Mutta loppujen lopuksi, jokainen painottaa omia osa-alueitaan ja ostaa mieleisensä auton ja itsekkin jopa saatan Bmw:n joskus ostaa kun taas volkkaria en milloinkaan vaikka uusi T-roc on askel parempaan suuntaan
Giulia on kuitenkin Alfalta parempaa autoa pitkästä aikaa ja minusta suunta on oikea vaikka tiettyjä juttuja voisi vielä hienosäätää!
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Minkälaiset valot autossasi on? Halogeenit vai Xenonit?-Oksid- kirjoitti:etuvalot näyttävät huurtuvan sisältä, todelliset "sumuvalot" näillä keleillä.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tottakai jotain ei saa Kiaan, vaikka paljon se tarjoaakin. Mm. jokikisessä mallissa ESP:n pois.V6 kirjoitti: olet varmaan huomioinut että Kiastakin puuttuu osa Giulian varusteista ja osaa niistä ei ole edes siihen saatavilla, tämä varusteasiakin on jo muuten kerran puitu tällä foorumilla.
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Lisävarusteiset 35W Bi-Xenonitnepa kirjoitti:Minkälaiset valot autossasi on? Halogeenit vai Xenonit?-Oksid- kirjoitti:etuvalot näyttävät huurtuvan sisältä, todelliset "sumuvalot" näillä keleillä.
Auto sai kunnian makailla lämpimässä tallissa viikonlopun (pesun jälkeen) ja nyt autokatoksessa vietetyn yön jälkeen näyttää taas huurua/jäätä olevan sisäpuolelle, eli kosteuttahan siellä ilmeisesti on.
Sinällään jännä juttu, tämä ilmiö tuli ekan kerran esille kun nämä "huippupakkaset" iskivät tänne kaakkoonkin, aikaisemmin ilmiötä ei esiintynyt. Ja pakkasten ollessa parinkympin korvilla, olivat umpiot "maitolasia" ylös asti. Sen verran polttimot lämmittivät työmatkan aikana että polttimoiden kohdalta huuru/jää hävisi.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Katoin kans just äsken kun pyyhkäisin umpiot puhtaaksi että näyttää olevan jo aikamoinen raita huurua/kuuraa sisällä. Voisi kuvata jossain välissä jos ei häviä.
Yksi ihmeellinen juttu on myös ilmaantunut. Joskus kun auto on tyhjäkäynnillä ja käy ulkona lastaamassa jotain tms nin huomaa että tankin luukun seudulta kuuluu suht tasaisin väliajoin joku pssshhht ääni. Ei kai tässä ole mitään ilmatoimisia elimiä? Aika outoa jos johonkin noin painettakaan kertyy.
Nyt näkyy myös "Change Engine oil" viesti ja huoltomuistutin alkaa lähestyä. Huoltoaika onkin bookattu lähitulevaisuuteen. Infonäytön öljypalkki on kuitenkin ihan samanlainen kuin ennenkin.
Tähän vähän liittyen isoin haukku Giulialle on sama kuin Giulietassa, mutta pahempana: infoa siitä mitä auto oikeasti sisältää ja millä logiikalla asiat toimii ei tahdo olla julkisesti missään. Muuten kyllä <3.
Yksi ihmeellinen juttu on myös ilmaantunut. Joskus kun auto on tyhjäkäynnillä ja käy ulkona lastaamassa jotain tms nin huomaa että tankin luukun seudulta kuuluu suht tasaisin väliajoin joku pssshhht ääni. Ei kai tässä ole mitään ilmatoimisia elimiä? Aika outoa jos johonkin noin painettakaan kertyy.
Nyt näkyy myös "Change Engine oil" viesti ja huoltomuistutin alkaa lähestyä. Huoltoaika onkin bookattu lähitulevaisuuteen. Infonäytön öljypalkki on kuitenkin ihan samanlainen kuin ennenkin.
Tähän vähän liittyen isoin haukku Giulialle on sama kuin Giulietassa, mutta pahempana: infoa siitä mitä auto oikeasti sisältää ja millä logiikalla asiat toimii ei tahdo olla julkisesti missään. Muuten kyllä <3.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ihan mielenkiintoista arviota Giulian arvon laskemisesta saa Santanderin AllinOne-rahoituslaskurilla.
Laskurin mukaan kalliimpia Audeja saa pienemmällä kk-maksulla, koska niiden jälleenmyyntiarvo on paljon suurempi kuin Giuliassa. Tuossahan ei sinänsä mitään yllättävää ole ja riippuen siitä haluaako auton uutena vai käytettynä tuo voi olla joko hyvä tai huono asia. En tiedä, miten laskuriin on arvon lasku määritelty.
Jos joku tuolla rahoituksella on autoa hankkimassa, niin silloin Giulia ei ehkä ole se ensisijainen vaihtoehto.
p.s. En ota kantaa siihen onko tuo hyvä rahoitus vai ei enkä siitä ole keskustelua nostamassa. Autorahoitus on niin kuin politiikka ja uskonto: jokaisella meistä on niistä niin vahvat omat mielipiteet, että olen suosiolla jättänyt väittelyt väliin. Itse olen tuota laskuria aina joskus käyttänyt juuri tuohon arvon laskun selvittämiseen. Joillakin autoilla arvo säilyy aika mainiosti tuon mukaan.
Laskurin mukaan kalliimpia Audeja saa pienemmällä kk-maksulla, koska niiden jälleenmyyntiarvo on paljon suurempi kuin Giuliassa. Tuossahan ei sinänsä mitään yllättävää ole ja riippuen siitä haluaako auton uutena vai käytettynä tuo voi olla joko hyvä tai huono asia. En tiedä, miten laskuriin on arvon lasku määritelty.
Jos joku tuolla rahoituksella on autoa hankkimassa, niin silloin Giulia ei ehkä ole se ensisijainen vaihtoehto.
p.s. En ota kantaa siihen onko tuo hyvä rahoitus vai ei enkä siitä ole keskustelua nostamassa. Autorahoitus on niin kuin politiikka ja uskonto: jokaisella meistä on niistä niin vahvat omat mielipiteet, että olen suosiolla jättänyt väittelyt väliin. Itse olen tuota laskuria aina joskus käyttänyt juuri tuohon arvon laskun selvittämiseen. Joillakin autoilla arvo säilyy aika mainiosti tuon mukaan.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jaguarilla R tarkoittaa tosiaan elävämpää menoa kuten esim. M BMW:llä ja AMG MB:llä mutta R-Sport on sama kuin "M-Sport" tai "AMG Style" eli varusteversio jossa aavistuksen verran tiukempi jousitus, paremmat jakkarat ja näyttävämpää muovia ulkokuoressa.lerppu kirjoitti:^Joudun nyt kysymään että miksi Jaguar johtaa? En ole ajanut kuin diesel nelikon, mutta mielestäni oli kuin pallon päällä olisi keikkunut eikä mennyt mihinkään. Oletan että R mallimerkinnässä tarkoittanee elävämpää menoa? Tuohan on jopa kauniimpi kuin Giulia, mutta perusversio jäi todella kauas ajettavuudessa.
Giulia 2.0d AWD automaatti on oman varsin rajallisen koeajokokemukseni perusteella hieman äänekkäämpi ja eläväisempi kuin XE 2.0d AWD automaatti maantiellä. Kaupungissa Giulia on selvästi hauskemman oloinen ja oletan että mutkateillä erot olisivat vielä suuremmat. Tällä hetkellä omat tarpeeni ovat tylsän ykköstien sahaaminen Tku-Hki välillä aivan liian usein joten talvikelpoinen maantieauto omaan käyttöön hakusessa.
Elämä oli helpompaa jenkkilässä kun autojen kohdalla ei tarvinnut tehdä niin paljon kompromisseja. Boxster Spyder hupiajeluun ja satunnaiseen työmatkaankin, Jaggen XF V8 käyttöautona ja mini-van lasten kuljetukseen. Suomessa eivät tallipaikat ja lompakko riitä muuhun kuin kompromisseihin.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Jep, ymmärrän sekä auton hankinnan kompromissit että soumi-elämän realiteetit. Muistan edelleen elävästi miltä tuntui kun tulot puolittuivat, hinnat tuplaantuivat ja verot triplaantuivat... 1. paluuvuosi oli kipua täynnä, mutta kymmenes tuntuu menevän jo turtana!
Jaguar-kauppaan siis. Niin duunissakin kollegalla vaihtui työmatkakulkineena ollut Giulietta XE:hen, on ollut tyytyväinen. Vaikka sanoin ennalta että älä nyt ainakaan sitä Jaggea sitten osta. Porsche-miehiä on hän myös, joten lienee mieltymykset samankaltaisilla huudeilla.
Jaguar-kauppaan siis. Niin duunissakin kollegalla vaihtui työmatkakulkineena ollut Giulietta XE:hen, on ollut tyytyväinen. Vaikka sanoin ennalta että älä nyt ainakaan sitä Jaggea sitten osta. Porsche-miehiä on hän myös, joten lienee mieltymykset samankaltaisilla huudeilla.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko muuten Superin ja Velocen bensamallien äänissä miten eroja?
Samat moottorithan ovat molemmissa, mutta moottorikartat ovat erilaiset, josta lienee tuo tehoero. Mutta vaikuttaako tuo myös ääniin miten?
Minkä verran muuten Suomessa maksaa Superin moottorin päivittäminen Velocea vastaavaksi? Onko just samaa moottorikarttaa saatavilla vai joutuuko tyytymään customiin?
Teoriassa ainakin voisi kuvitella, että tuo päivitys olisi ihan järkevä, koska moottoriin saisi mukavasti lisätehoja ja myös kestävyyden ja luotettavuuden voisi uskoa pysyvän hyvinä.
Ja käänteisenä voisi myös kuvitella, että Superin moottorin luotettavuus ja kesto on vakiona ihan hyvä, koska moottori on kuitenkin suunniteltu huomattavasti tehokkaammaksi eli Velocen versioksi.
Samat moottorithan ovat molemmissa, mutta moottorikartat ovat erilaiset, josta lienee tuo tehoero. Mutta vaikuttaako tuo myös ääniin miten?
Minkä verran muuten Suomessa maksaa Superin moottorin päivittäminen Velocea vastaavaksi? Onko just samaa moottorikarttaa saatavilla vai joutuuko tyytymään customiin?
Teoriassa ainakin voisi kuvitella, että tuo päivitys olisi ihan järkevä, koska moottoriin saisi mukavasti lisätehoja ja myös kestävyyden ja luotettavuuden voisi uskoa pysyvän hyvinä.
Ja käänteisenä voisi myös kuvitella, että Superin moottorin luotettavuus ja kesto on vakiona ihan hyvä, koska moottori on kuitenkin suunniteltu huomattavasti tehokkaammaksi eli Velocen versioksi.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Aikuisiästä on noin puolet asuttu ulkomailla joten en ihmettelisi vaikka muutaman vuoden päästä taas löytäisi itsensä jostain uudesta osoitteesta. No, sen näkee kun elää. Nyt pitäisi saada firman liikevaihto ylös ja kersat opiskelemaan niin vapausasteet kasvaisivat. Muutama vuosi siis.lerppu kirjoitti:^Jep, ymmärrän sekä auton hankinnan kompromissit että soumi-elämän realiteetit. Muistan edelleen elävästi miltä tuntui kun tulot puolittuivat, hinnat tuplaantuivat ja verot triplaantuivat... 1. paluuvuosi oli kipua täynnä, mutta kymmenes tuntuu menevän jo turtana!
Jaguar-kauppaan siis. Niin duunissakin kollegalla vaihtui työmatkakulkineena ollut Giulietta XE:hen, on ollut tyytyväinen. Vaikka sanoin ennalta että älä nyt ainakaan sitä Jaggea sitten osta. Porsche-miehiä on hän myös, joten lienee mieltymykset samankaltaisilla huudeilla.
Possuja on allekirjoittaneella ollut jo ensimmäisen kerran vuonna -88 eli pitkät perinteet silläkin. Olisikohan näitä jalostetuja volkkareita ollut viisi kappaletta vuosien saatossa.
Sen sijaan Alfaa ei ole ollut kuin se yksi työsuhde 156 Selespeed aikoinaan vaikka monta kertaa olisi mieli tehnyt hankkia. Jotenkin on vain aina löytynyt jokin syy miksi joku toinen optio on parempi.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^oliks työsuhde selespeedi hopea?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Viininpunainen metalli ja musta kangas sisustus. Selespeedin 16" vanteet ja jotkin 15" generic aluvanteet talvirenkaille.jkk kirjoitti:^oliks työsuhde selespeedi hopea?
vm.2000 2.0.TS
Rekisteri oli JIH-56
Silloisella Delta-autolla oli jokin deal ALD:n kanssa jonka kautta auto tuli koska se oli lähes järkevän hintainen leasattuna. Nyt vastaava setup olisi tomaatti Giulia jonka leasing kustannukset ovat suhteessa kalliita. Jos Giulia saisi suhteella samoilla ehdoilla niin voisi harkita.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kia Stinger tuli myös koeajettua. Sininen 2.2d AWD GT-Line. Alla jäsentelemätöntä tajunnan virtaa:
Ensimmäinen puoli tuntia meni siinä kun yritin saada kaikki itseajo tingetangelit pois päältä. Elektroniikkaa löytyy tarpeeksi HUD:ia myöden vaikka iPhonen BT ei suostunut pariutumaan. Piti sitäkin yrittää. Itseajo tingeltangelit vaikuttivat ainakin jotenkin toimivilta mutta ärsyttäviltä. Automaattinen cruise oli muuten hyvä mutta se suostu kytkeytymään päälle muuta kuin pitkällisen maanittelun jälkeen koska ilmeisesti tie oli liian mutkainen tai jotain muuta.
Auto oli kohtuullisen hiljainen kitkakumeilla mutta kuljettajan ikkuna piti hirveää nitinää tiivistettä vasten ajossa. Muuten laadukkaan oloinen viimeistely vaikka materiaalit eivät ihan super-premium vaikutelmaa jättäneetkään.
Nykyaikainen 200hp dieselkone on nykyaikainen 200hp diesel kone ja ZF 8-lovinen oli oma itsensä. Booooooring. Vääntää alhaalta, vaihtaa näppärästi mutta hengettömän oloinen paketti hieman boy racer -tyyppiseen kuoreen. Pappamaiseen Jaggeen fiilis sopii paremmin.
Ajettavuuteen olin pettynyt. Ratin ja renkaiden välillä oli kai jokin yhteys. Ehkä. Vaikea sanoa. Pintakova jousitus joka kyllä tiukkenevassa moottoritien rampissa piti ryhtinsä siihen saakka kunnes kojelauta tuli täyteen keltaisia valoja.
Kun hyppäsin koeajon jälkeen boring baijerilaiseen niin tuntui kun olisi lopettanut Xboxin pelaamisen.
Stinger varmasti löytää yleisönsä mutta allekirjoittanut ei kuulu joukkoon.
Ensimmäinen puoli tuntia meni siinä kun yritin saada kaikki itseajo tingetangelit pois päältä. Elektroniikkaa löytyy tarpeeksi HUD:ia myöden vaikka iPhonen BT ei suostunut pariutumaan. Piti sitäkin yrittää. Itseajo tingeltangelit vaikuttivat ainakin jotenkin toimivilta mutta ärsyttäviltä. Automaattinen cruise oli muuten hyvä mutta se suostu kytkeytymään päälle muuta kuin pitkällisen maanittelun jälkeen koska ilmeisesti tie oli liian mutkainen tai jotain muuta.
Auto oli kohtuullisen hiljainen kitkakumeilla mutta kuljettajan ikkuna piti hirveää nitinää tiivistettä vasten ajossa. Muuten laadukkaan oloinen viimeistely vaikka materiaalit eivät ihan super-premium vaikutelmaa jättäneetkään.
Nykyaikainen 200hp dieselkone on nykyaikainen 200hp diesel kone ja ZF 8-lovinen oli oma itsensä. Booooooring. Vääntää alhaalta, vaihtaa näppärästi mutta hengettömän oloinen paketti hieman boy racer -tyyppiseen kuoreen. Pappamaiseen Jaggeen fiilis sopii paremmin.
Ajettavuuteen olin pettynyt. Ratin ja renkaiden välillä oli kai jokin yhteys. Ehkä. Vaikea sanoa. Pintakova jousitus joka kyllä tiukkenevassa moottoritien rampissa piti ryhtinsä siihen saakka kunnes kojelauta tuli täyteen keltaisia valoja.
Kun hyppäsin koeajon jälkeen boring baijerilaiseen niin tuntui kun olisi lopettanut Xboxin pelaamisen.
Stinger varmasti löytää yleisönsä mutta allekirjoittanut ei kuulu joukkoon.
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: 13 Tammi 2013, 18:40
- Car(s): Maserati Coupé 4200 -07
Ex-giulia 2.2 AT8 Super -17
ex-Jaguar S-Type R 4.2SC -03
ex-156 GTA SW -04
147 1.9 JTD-m 16V -07
ex-159 2.4 JTDm -06
Ex-Fiat 1500 Cabriolet -64
ex of 50+ cars in 30 years - Paikkakunta: Kirkkonummi
Alfa Romeo Giulia 952:n moottoriversiot
löytyykö tietoa 952:n dieselmoottoreiden fyysisistä eroista vai ovatko tehoerot saatu softalla?
Siis 2.2 136/150/180/210hp versiot?
Siis 2.2 136/150/180/210hp versiot?
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Niitten pitäisi olla teknisesti samoja. Kuten myös 2.0 bensan eri versiot pitäisi olla teknisesti samoja.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Löytyykö Alfalta jotakin lähdettä rittävän detaljille tekniselle speksille josta voisi päätellä moottorivarianttien mekaanisen samanlaisuuden?
BMW puolella ainakin liikkuu urbaaneja legendoja esim. 320i softapäivityksestä 328i malliin vaikka koneissa on eri männät ja sitä kautta staattinen puristussuhde (10 vs 11) ja huomattavasti erilainen pakoputkisto. Samaten olen nähnyt kirjoituksia Boxsterin ja 911 Possujen saman iskutilavuuden omaavien koneiden eron olevan vain softaa. Sitten kun niitä on avannut niin mekaanisia eroja on ollut ihan riittävästi.
Huom! En oli kiistämässä väitettä Alfan koneiden samanlaisuudesta vaan olen ainoastaan tyypillisen insinööritieden edustajan tapaan varovainen uskomaan mitään ilman työntömittaa ja protokolla-analysaattoria.
Jos Giulian 2.2 diesel tosissaan on 1:1 sama kaikissa varianteissa (136hp, 150hp, 180hp ja 210hp) niin tällöinhän haasteeksi muodostuu ainoastaan hyvin varustellun kiulun löytyminen Euroopasta.
Tai voisi toivoa softakuristetun 99g/100km CO2 100hp bensa-Velocen esittelyä...
BMW puolella ainakin liikkuu urbaaneja legendoja esim. 320i softapäivityksestä 328i malliin vaikka koneissa on eri männät ja sitä kautta staattinen puristussuhde (10 vs 11) ja huomattavasti erilainen pakoputkisto. Samaten olen nähnyt kirjoituksia Boxsterin ja 911 Possujen saman iskutilavuuden omaavien koneiden eron olevan vain softaa. Sitten kun niitä on avannut niin mekaanisia eroja on ollut ihan riittävästi.
Huom! En oli kiistämässä väitettä Alfan koneiden samanlaisuudesta vaan olen ainoastaan tyypillisen insinööritieden edustajan tapaan varovainen uskomaan mitään ilman työntömittaa ja protokolla-analysaattoria.
Jos Giulian 2.2 diesel tosissaan on 1:1 sama kaikissa varianteissa (136hp, 150hp, 180hp ja 210hp) niin tällöinhän haasteeksi muodostuu ainoastaan hyvin varustellun kiulun löytyminen Euroopasta.
Tai voisi toivoa softakuristetun 99g/100km CO2 100hp bensa-Velocen esittelyä...
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Valmista yhteenvetoa ei ainakaan valmistaja varmasti mielellään jakele. Riittävällä viitseliäisyydellä voi sen sijaan lähteä vertaamaan ePeristä moottoreita läpi osa kerrallaan. Hieman takkuista, mutta kymmenkunta avainkomponentta antaa jo vahvan viitteen moottorien mekaanisesta samanlaisuudesta tai paljastaa eron.
Teoriassa on tietysti mahdollista, että samalle osalle olisi kaksi eri osanumeroa. Tuskinpa siihen kuitenkaan sumutusmielessä lähdetään.
Teoriassa on tietysti mahdollista, että samalle osalle olisi kaksi eri osanumeroa. Tuskinpa siihen kuitenkaan sumutusmielessä lähdetään.
Järkiautoilija
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
ePer ei äkkiä tarkasteltuna tunnista eroa ainakaan näiden osien kesken. Osanumeroiden muutos liittynee tuotekehitykseen.
Turbo
50052543
50054422
Kansi
73503892
Mäntä
50052787
50052788
Kanki
50050401
Nokka
50050652
Multiair
50052414
50053409
Suutin
50050803
Imusarja
50052731
50053014
50053308
Turbo
50052543
50054422
Kansi
73503892
Mäntä
50052787
50052788
Kanki
50050401
Nokka
50050652
Multiair
50052414
50053409
Suutin
50050803
Imusarja
50052731
50053014
50053308
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kaikki viripajat ovat tulleet samaan lopputulokseen: Giulian bensakoneet ovat kaikkia varaosia myöten täysin identtisiä vehkeitä. Ainoa ero on moottorinohjausohjelmistossa. Dieselin osalta 210-heppaisessa versiossa käytetään hieman erilaista jäähdytysratkaisua kuin pienempitehoisissa koneissa:
The Veloce Diesel has 470 Nm (+20 Nm) and 210 hp (+30 hp). We had to wait for the technical details. The big question was what exactly would be different from the 180 hp diesel on a motorbike level. Our big suspicion turns out to be truth. The geometry (which determines the performance of the turbo) of the turbo is equal to that of the 180 hp. In short, the basic power of the 2.2 JTDm is not 180 hp but 210 hp. The turbo of a 210 hp, however, has a speed sensor on the turbo (!). This would have been mounted to protect against the turbo. We expect that there will be a new software limiter for life. A second difference is that the 210 hp engine is equipped with a water / air intercooler to cool the intake air instead of an air / air intercooler. The fact is that a water / air intercooler would have a greater cooling capacity than an air / air intercooler.
Edellinen on google-kääntäjällä tehty käännös Squanda Tuningin sivuilta:
https://www.squadra-tuning.nl/giulia-de ... wikkeling/
Eurocompulsionin viritysboksi vaikuttaa bensakoneille mielenkiintoiselta, sillä sillä voi itse vaihtaa OBD-väylän kautta Giulian moottorinohjausohjelmiston version - vaikka huollon ajaksi takaisin alkuperäiseksi:
https://shopeurocompulsion.net/collecti ... iulia-2-0l
The Veloce Diesel has 470 Nm (+20 Nm) and 210 hp (+30 hp). We had to wait for the technical details. The big question was what exactly would be different from the 180 hp diesel on a motorbike level. Our big suspicion turns out to be truth. The geometry (which determines the performance of the turbo) of the turbo is equal to that of the 180 hp. In short, the basic power of the 2.2 JTDm is not 180 hp but 210 hp. The turbo of a 210 hp, however, has a speed sensor on the turbo (!). This would have been mounted to protect against the turbo. We expect that there will be a new software limiter for life. A second difference is that the 210 hp engine is equipped with a water / air intercooler to cool the intake air instead of an air / air intercooler. The fact is that a water / air intercooler would have a greater cooling capacity than an air / air intercooler.
Edellinen on google-kääntäjällä tehty käännös Squanda Tuningin sivuilta:
https://www.squadra-tuning.nl/giulia-de ... wikkeling/
Eurocompulsionin viritysboksi vaikuttaa bensakoneille mielenkiintoiselta, sillä sillä voi itse vaihtaa OBD-väylän kautta Giulian moottorinohjausohjelmiston version - vaikka huollon ajaksi takaisin alkuperäiseksi:
https://shopeurocompulsion.net/collecti ... iulia-2-0l
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kai se uskottava on. Melko iso haarukka pelkällä softalla säädettäväksi, 136 - 180hp dieselissä ja bensalla 200 - 280hp.Unique kirjoitti:Kaikki viripajat ovat tulleet samaan lopputulokseen: Giulian bensakoneet ovat kaikkia varaosia myöten täysin identtisiä vehkeitä. Ainoa ero on moottorinohjausohjelmistossa. Dieselin osalta 210-heppaisessa versiossa käytetään hieman erilaista jäähdytysratkaisua kuin pienempitehoisissa koneissa:
Ja 210hp dieselin ero siis ahtoilman välijäähdytyksessä.
No, nyt pitää avata Mobile.de alkaa lukemaan sillä silmällä....
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: 13 Tammi 2013, 18:40
- Car(s): Maserati Coupé 4200 -07
Ex-giulia 2.2 AT8 Super -17
ex-Jaguar S-Type R 4.2SC -03
ex-156 GTA SW -04
147 1.9 JTD-m 16V -07
ex-159 2.4 JTDm -06
Ex-Fiat 1500 Cabriolet -64
ex of 50+ cars in 30 years - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Celtic tuning näyttää tarjoavan 216hp ainakin 136-180hp:n versioon.
Täytynee oma 150hp:n päivittää kunhan takuu lähenee loppuaan.
Täytynee oma 150hp:n päivittää kunhan takuu lähenee loppuaan.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pahoittelut että tulen viereiseen pöytään huutelemaan mutta tuosta ajonvakautuksesta, onko teistä ketään valittanut asiasta Alfa Romeolle? Se on kuitenkin softaamalla määrätty miten kireät / kuristavat suitset siinä on. En ole itse tuollaista koeajanut joten en tiedä mikä käytös sillä on liukkaalla mutta takavetoinen auto mikä rajoittaa luistoa aggressiivisesti ei omasta mielestä mikään kovin turvallinen ole varsinkin jos alkaa ilmenemään jotain puskemista. Itselläni ollut aikaisemmin BMW E87 ja jos siitä meni unohtamaan DTC napin painalluksen niin se alkoi ensimmäisenä puskemaan mistä huomasi että on liukasta. Kun napista oli painanut, huomasi huomattavasti aikaisemmin että on liukasta ja osasi ajaa kelin mukaisesti. Eikä niin mitä välillä näkee kun ihmiset ajaa ajonvakautusta vasten kun on olevinaan niin kiire. Giuliettassa taisi aikaisemmin olla startstop oletuksena aina päällä, nykyään se on sen mukaan mitä edellisellä kerralla on valittuna; päällä tai pois ja sekin on tehty softapäivityksellä. Alfan maahantuoja ei tätä forumia kuitenkaan lue ja sinistä villapaitaa käyttävää herraa taas tämän tyyppiset asiat taida kiinnostaa pätkääkään. Jos tulee riittävästi palautetta tuosta ajonvakautuksesta niin jotain saattaisikin tapahtua. Todennäköisyys pieni mutta suurempi kuin olla kertomatta siitä laisinkaan
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Sivusta seuranneena vaikuttaisi siltä, että Giulian omistajia asia ei valtavasti häiritse vaan ongelma on niillä, kenellä ei Giuliaa ole eikä sen hankkimiseen mahdollisuutta tai halua. "Ostaisin Giulian, muttakun ajonvakautus..." palautteesta ei liene paljon iloa maahantuojalle
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Niin,Albertolli kirjoitti:Sivusta seuranneena vaikuttaisi siltä, että Giulian omistajia asia ei valtavasti häiritse vaan ongelma on niillä, kenellä ei Giuliaa ole eikä sen hankkimiseen mahdollisuutta tai halua. "Ostaisin Giulian, muttakun ajonvakautus..." palautteesta ei liene paljon iloa maahantuojalle
Mielestäni Giulian ajonvakausjärjestelmä toimii loistavasti liukkaalla kelillä (ja muutoinkin). Itsellä on alla kitkat ja käytös on näiden kanssa erittäin ennustettavaa.
Ainoa "haaste" on liian agressiivinen luistonesto paikalla ollessa, joka voi johtaa kiinni jäämiseen liukkaalla ja pienehkössä lumihangessa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Asr on kaiketi kytkettävissä pois, niin kuin yleensä?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
ei ole.seppo kirjoitti:Asr on kaiketi kytkettävissä pois, niin kuin yleensä?
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
no, ei ole mahdollisuutta poistaa, aina päällä. Siinä se onkelma onkin ku ei oo nappulaa, mistä painaa...seppo kirjoitti:Asr on kaiketi kytkettävissä pois, niin kuin yleensä?
( no joo, olihan jollain joku " ota akkukaapelit hetkesi irti takapaksista ja hyppää äkkiä rattiin " -ratkaisu...
- Kari
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko kellä(än) talvisia kokemuksia tuosta Q4 -versiosta, onko ESP luistojen suhteen sallivampi kuin tämä "kuin kiskoilla" liikkuva takaveto?
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Ei kokemuksia, mutta kysymys on:
- Onko toi oikeesti kuinka paha tuo Giulian tilanne luistoneston ja ajonvakautuksen suhteen? (En ole täysin luopunut Giulian hankinnan haaveilusta.)
Esimerkkinä käytän omaa vajaavetoista takaa työntävää E87:aa:
Kitkarenkailla ihan kuivalla asfaltilla n. 80 km/h marssivauhdista saa kaasun pohjaan lyömisellä (täydet ajonestot päällä) kojelautaan valon vilkkumaan ja auto kiihtyy oletettua heikommin. Joko napsu suitseista pois tai sitten puolikaasulla kiihdytys niin pääseekin jonnekin... - Mutta siis ei tosiaan kiva feature.
Tilanne pahenee liukkaalla, eteneminen vauhdikkaasti suitset päällä suht mahdotonta; jos hiukankaan meinaa vikuroida, jokin rengas jarruttaa ja meno hyytyy alkuunsa. Taas suitseja hölläämällä tilanne normalisoituu, mutta puolivälin asetus pitää spinnaamiset loitolla.
Tarkentaen siis: Ollaanko Giulian perusasennossa lähempänä BMW:n "reduced traction for optimized performance" -asetusta, vai sitten baijerilaisten default "stop tykkänään, täällä voi olla liukasta" -suitsimista?
Nelikko F34:llä voi sitten ottaa kaikki estimet pois päältä (jotain saattaa jäädä päälle, en ole varma), E87 on käytännössä fiksumpi kulkemaan osittaisessa avustuksessa.
- Onko toi oikeesti kuinka paha tuo Giulian tilanne luistoneston ja ajonvakautuksen suhteen? (En ole täysin luopunut Giulian hankinnan haaveilusta.)
Esimerkkinä käytän omaa vajaavetoista takaa työntävää E87:aa:
Kitkarenkailla ihan kuivalla asfaltilla n. 80 km/h marssivauhdista saa kaasun pohjaan lyömisellä (täydet ajonestot päällä) kojelautaan valon vilkkumaan ja auto kiihtyy oletettua heikommin. Joko napsu suitseista pois tai sitten puolikaasulla kiihdytys niin pääseekin jonnekin... - Mutta siis ei tosiaan kiva feature.
Tilanne pahenee liukkaalla, eteneminen vauhdikkaasti suitset päällä suht mahdotonta; jos hiukankaan meinaa vikuroida, jokin rengas jarruttaa ja meno hyytyy alkuunsa. Taas suitseja hölläämällä tilanne normalisoituu, mutta puolivälin asetus pitää spinnaamiset loitolla.
Tarkentaen siis: Ollaanko Giulian perusasennossa lähempänä BMW:n "reduced traction for optimized performance" -asetusta, vai sitten baijerilaisten default "stop tykkänään, täällä voi olla liukasta" -suitsimista?
Nelikko F34:llä voi sitten ottaa kaikki estimet pois päältä (jotain saattaa jäädä päälle, en ole varma), E87 on käytännössä fiksumpi kulkemaan osittaisessa avustuksessa.
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: 13 Tammi 2013, 18:40
- Car(s): Maserati Coupé 4200 -07
Ex-giulia 2.2 AT8 Super -17
ex-Jaguar S-Type R 4.2SC -03
ex-156 GTA SW -04
147 1.9 JTD-m 16V -07
ex-159 2.4 JTDm -06
Ex-Fiat 1500 Cabriolet -64
ex of 50+ cars in 30 years - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
no joo, eipä ole tullut Giulialla tilannetta, jossa olisin kaivannut edes ajonvakautuksen/luistoneston osittaista poiskytkemistä. Sen verran edistyksellinen systeemi on, että ihan pikku pöperössä ei ole hankaluuksia edetä ja jos on, yrität väärään paikkaan. Kesällä tuolle on vielä vähemmän tarvetta, ei riitä tehot kuin QF:ssä, mutta siitä sen saakin pois. Leikkimiseen on väärä auto muutenkin, siihen on parempiakin autoja. Edellisestä autosta sai luistoneston kytkettyä täysin pois ja sillä pääsi kuivalla asfaltillakin driftaamaan ilman sen kummempaa yrittämistä polkaisemalla pedaalin pohjaan, mutta ketä sellainen kiinnostaa varsinkin kun ei sellaiseen ole edes paikkaa.
Ostakaa vaan Giuliat alle joka iikka, on hieno auto.
Ostakaa vaan Giuliat alle joka iikka, on hieno auto.
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ noinhan se menee, talvinen leikkiminen ei näillä "karvalakeilla" onnistu oikein missään määrin (menosta tulee kulmikasta kun alkanut luisto pysäytetään samointein), on sitten makuasia minkälaista käytöstä autolta yleensä (talvisin) haluaa. Kesällähän nämä ovat enemmän elementissään.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Suora lainaus kaverilta jolla oli Q4 vuokralla:
Ihan pulkka... eteen päin toki menee, muttei käänny eikä pysähdy!!
932 937 955
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: 13 Tammi 2013, 18:40
- Car(s): Maserati Coupé 4200 -07
Ex-giulia 2.2 AT8 Super -17
ex-Jaguar S-Type R 4.2SC -03
ex-156 GTA SW -04
147 1.9 JTD-m 16V -07
ex-159 2.4 JTDm -06
Ex-Fiat 1500 Cabriolet -64
ex of 50+ cars in 30 years - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
lieneekö ollut taidoissa puutteita...."ei pysähdy"????
Suurelle osalle autoilijoista riittää ihan hyvin se harmaa Avensis, joka on ihan hyvä auto. Luotettava ja liikkuu paikasta A paikkaan B.
Suurelle osalle autoilijoista riittää ihan hyvin se harmaa Avensis, joka on ihan hyvä auto. Luotettava ja liikkuu paikasta A paikkaan B.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
RWD Giulia lumella
https://www.youtube.com/watch?v=soKb1x2rGiA
tässä oli vissii luistonesto otettu pois...
Veloce lumella
https://www.youtube.com/watch?v=rHFDpXZJViw
https://www.youtube.com/watch?v=soKb1x2rGiA
tässä oli vissii luistonesto otettu pois...
Veloce lumella
https://www.youtube.com/watch?v=rHFDpXZJViw
Viimeksi muokannut V6, 09 Maalis 2018, 22:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eikös tuo takaveto ole niin, että siitä on kiskottu ABS:n sulake pois? Kommenttikentästä bongattua...
Re: Alfa Romeo Giulia 952
oli, tai siis toisella kikalla ei sulakkeellaAquatica kirjoitti:Eikös tuo takaveto ole niin, että siitä on kiskottu ABS:n sulake pois? Kommenttikentästä bongattua...