Hyrinää konsolissa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
pietu
Viestit: 8
Liittynyt: 10 Maalis 2004, 23:34
Paikkakunta: Mikkeli

Hyrinää konsolissa

Viesti Kirjoittaja pietu »

Moro!
Onks tietoo kun mulla ei ole(vielä). Meinaan kun keskikonsolin lämmönsäätönamiskoiden alta kuuluu aamuisin omituista hyrinää joka sitten häviää "lämmettyään". Vaikuttas joltakin pieneltä tuulettimelta jossa on jonkinlaista laakeriongelmaa. En ole vielä lähtenyt purkamaan kun ei varmaa tietoa asiasta. Uskoisin että tässä foorumissa on. :mrgreen:

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Siinä lämppärin nuppien vieressä on pieni pyöreä reikä. Siellä on pieni puhallin tms. joka haistelee sisätilan lämpöä. En tiedä miksi, korjatkaa jos olen väärässä.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Mulla on ollut konsoli parikertaa auki enkä ole siinä aukon takana mitään puhallinta nähnyt. Siellä on pelkkä anturi joka haistelee sisälämpötilaa jonka perusteella säätää ilmastointia.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

puuha kirjoitti:Mulla on ollut konsoli parikertaa auki enkä ole siinä aukon takana mitään puhallinta nähnyt. Siellä on pelkkä anturi joka haistelee sisälämpötilaa jonka perusteella säätää ilmastointia.
On siinä puhallin (vai olisko imuri) sen reiän takana. Ainakin uutena ollut, ettei olis jääny sulta pois :wink:

Eipä se anturi muuten sisäilman lämmöstä mitään hajua sais, ei se ohjaamon ilma sinne reikään itse tajua mennä :)

JAM
Viestit: 59
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 23:03
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja JAM »

Sama vika myös täällä. Onko se vika nyt siinä puhaltimessa vai missä. Olisi tarkoitus kesän aikana tutkia kyseistä "ominaisuutta", mutta jos joltain löytyisi ns. varmaa tietoa. :)

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Samaa hyrinää olen havainnut viimeaikoina itsekkin mutta olen sen johtunut tulevan mp3 soittimesta joka joillain levyillä vaan resonoinut kun mp3 levyjen pyörintänopeus vaihtelee aika rajustikkin ainakin kenwoodin soittopeleissä.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

5-sarjan Bemarissa oli sellainen pikkuinen siipipyörä keskikonsolissa, tarkoituksena tuoda ilmaa lämpötilan anturille. Ainakin automaatti-ilmastoinnissa tämä laite auttaa mukautumaan nopeammin lämpötilan muutoksiin, näin veikkaan sen tarkoitusta.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

On siinä tosiaan imuri. Ilman sitä anturi haistelee kojelaudan sisälämpötilaa joka ei "ihan" natsaa kabiinin lämpöihin. Tuli viime kesänä käytettyä rosmon viemän :shock: lämpöanturi-imuripötkylän tilalla pelkkää oikean kokoista NTC-vastusta eli kokemusta on.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin