Kyseisen mallin tyyppivika on että kaasupolkimen painaminen ei avaa kaasuläppää aina yhtä paljon eli kylmällä koneella kaasuläppä avautuu enemmän kuin lämpimällä samanlaisella kaasupolkimen painalluksella . Näin ollen auto tuntuu tehokkaammalta .Jakke kirjoitti:2.2jts tuntuu kylmänä huomattavasti ärhäkämmältä kuin lämpimänä. Jotenkin tuntuu, että tuo oire on ollut aina, mutta nyt kovilla pakkasilla korostui entisestään. En tietenkään rääkännyt kylmää konetta, mutta ero lämpimään moottoriin oli selvästi havaittavissa kovempina menohaluina. Viittaisko tämä siihen, että ei saa soppaa tarpeeksi lämpimänä ja mistäs tämä vois johtua? MAF-anturi likainen/hiipunut? Ilmavuotoon en oikein jaksa uskoa, kun pikaisen silmäilyn perusteella imuputket on kuin uudessa autossa. Kilsoja takana 118tkm ja auto on joulukuulta -07.
Voi tehdä myös muutamia testejä . Jos auto kiihtyy nopeudesta 80 km/h nopeuteen 120 km/n n. 10 - 11 sek. kuutosvaihteella on tehot tallella .
Kunnossa olevalla moottorilla auto kulkee n. 220 km/h todellista nopeutta , myös dynamometritestin voi tehdä , lisäksi päästötesti kertoo jatain moottorin kunnosta .
Onko ilman putsaria vaihdettu koskaan , tosin sen tukkoisuuden ei pitäisi vaikuttaa näin .