166:sta kysymyksiä.
Valvoja: Moderators
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
166:sta kysymyksiä.
Nyt löytyi asuntovelallisellikin sopivan hintainen vm.99 166 t.s:sä
1. Autossa on pelkästään radio/kasettisoitin, saakohan tuohon järkevästi cd soitinta/vaihtajaa? Nappi sille on olemassa. (Täällä oli jo juttua mutta jäi avoimeksi)
2. Miten tuon sinkitys? Muutamassa paikassa oli hakannut maalin pois ja tartuttanut pintaruosteen.
3. Käykö siihen 156.sen vanteet?
4. Mitä kannattaa katsoa ja tutkia?
5. Onko tuohon "perus"Alfaa vaikeampi saada osaa, esim. Motonet ei tunne lainkaan ja esim. Muukkonen ei tarjoa perus pakoputkea lainkaan.
6. Vaihdekeppi ei palaudu keskiasentoon, vaihteet toimivat muuten ihan hyvin, onko ehdotuksia?
1. Autossa on pelkästään radio/kasettisoitin, saakohan tuohon järkevästi cd soitinta/vaihtajaa? Nappi sille on olemassa. (Täällä oli jo juttua mutta jäi avoimeksi)
2. Miten tuon sinkitys? Muutamassa paikassa oli hakannut maalin pois ja tartuttanut pintaruosteen.
3. Käykö siihen 156.sen vanteet?
4. Mitä kannattaa katsoa ja tutkia?
5. Onko tuohon "perus"Alfaa vaikeampi saada osaa, esim. Motonet ei tunne lainkaan ja esim. Muukkonen ei tarjoa perus pakoputkea lainkaan.
6. Vaihdekeppi ei palaudu keskiasentoon, vaihteet toimivat muuten ihan hyvin, onko ehdotuksia?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: 166:sta kysymyksiä.
Mikä on halpa 166 TS, ihan mielenkiinnosta kysyn.
Ei, 5x108 vs. 156:sen 5x98.Alfistipohjoosesta kirjoitti:3. Käykö siihen 156.sen vanteet?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
1. Ainakin originaaliboksin saa. Oliko se Beckerin vaihtaja joka periaatteessa on sama ja käy muutoin mutta ICS ei osaa ohjata sitä... Jossain ketjussa oli tarinaa - itse tinkasin Saksasta originaaliboksin kaupan päälle.
2. Onhan se sinkitty - pintaruostetta on itselläkin toisen etulokasuojan takana missä kivet hakkaavat. Ei ole pintaruosteesta edennyt pidemmälle.
3. Ei käy. Pulttijako ei yllättäen ole peri-italialainen 98mm.
4. Tietty hihnojen vaihdot, apulaitteiden kunto, tukivarsien puslien kunto (alkuperäistukivarret (ne isot alumiiniset) taakse maksavat käsittämättömiä summia). Käsijarruvaijeri ja takalinkut kannattaa myös tutkia. Kannattaa myös tsekata että ICS toimii kunnolla (kallis jos hajoaa). Auto on selkeästi vankempi ja paremmin tehty kuin 156 - tietty iän mukana tulee kaikkiin autoihin vikaa ja osia pitää uusia.
5. Osia saa esim. Muukkosen kautta, ovat kalliimpia kuin 156sen osat. Peruspakoputkea ei kannata laittaa - maksaa ainakin Superiin älyttömästi joten parempiäänisen putken saa halvemmalla esim. CSC:n, Novitecin tai Ragazzonin kautta. Itsellä on CSC:n putki katista taaksepäin - hankintahinta sama kuin originaalitakavaimentimella.
6. Todennäköisesti autolla ei ole ajettu kovin säännöllisesti pitkään aikaan. Säännöllinen käyttö notkistaa vaihteensiirron jossa ongelma todennäköisesti on. Jos viitsii purkaa niin voi notkistaa öljyämällä nivelkohdat.
Onnea autonostoon.
2. Onhan se sinkitty - pintaruostetta on itselläkin toisen etulokasuojan takana missä kivet hakkaavat. Ei ole pintaruosteesta edennyt pidemmälle.
3. Ei käy. Pulttijako ei yllättäen ole peri-italialainen 98mm.
4. Tietty hihnojen vaihdot, apulaitteiden kunto, tukivarsien puslien kunto (alkuperäistukivarret (ne isot alumiiniset) taakse maksavat käsittämättömiä summia). Käsijarruvaijeri ja takalinkut kannattaa myös tutkia. Kannattaa myös tsekata että ICS toimii kunnolla (kallis jos hajoaa). Auto on selkeästi vankempi ja paremmin tehty kuin 156 - tietty iän mukana tulee kaikkiin autoihin vikaa ja osia pitää uusia.
5. Osia saa esim. Muukkosen kautta, ovat kalliimpia kuin 156sen osat. Peruspakoputkea ei kannata laittaa - maksaa ainakin Superiin älyttömästi joten parempiäänisen putken saa halvemmalla esim. CSC:n, Novitecin tai Ragazzonin kautta. Itsellä on CSC:n putki katista taaksepäin - hankintahinta sama kuin originaalitakavaimentimella.
6. Todennäköisesti autolla ei ole ajettu kovin säännöllisesti pitkään aikaan. Säännöllinen käyttö notkistaa vaihteensiirron jossa ongelma todennäköisesti on. Jos viitsii purkaa niin voi notkistaa öljyämällä nivelkohdat.
Onnea autonostoon.
- MK
- Viestit: 378
- Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
- Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
- Paikkakunta: Anjalankoski
Omassani olen matkan varrella joutunut koripuolella huolehtimaan seuraavista asioista:
- vaihdettu takakallistuksenvakain
- ylätukivarret narisee ajoittain edessä
- kuskin ove narisee kuopissa (tiivisteet hankaa runkoon, maali paikoin kulunut, kuluneet saranat?)
- vaihdekepin nahkasuojus on asennettu liian tiukalle, joten irtoaa kehysestä, helppo korjata)
- sinkitys mielestäni toimii, etulokasuojissa oli pienellä alueella pyörästä irtoavita kivistä maali kulunut, mutta ruoste ei leviä maalin alle kuten sinkitsemättössä autossa
Muukkoselta saa muitakin osia kuin mitä on nettimyynnissä, kulutusosia saa jopa autotarvikeliikkeistä, DA:sta ei juuri kannata kysellä
Moottoriin taitaa päteä samat murheet ja ominaisuudet kuin 156:ssa, ja niistähän löytyy tarinaa täältä riittävästi.
- vaihdettu takakallistuksenvakain
- ylätukivarret narisee ajoittain edessä
- kuskin ove narisee kuopissa (tiivisteet hankaa runkoon, maali paikoin kulunut, kuluneet saranat?)
- vaihdekepin nahkasuojus on asennettu liian tiukalle, joten irtoaa kehysestä, helppo korjata)
- sinkitys mielestäni toimii, etulokasuojissa oli pienellä alueella pyörästä irtoavita kivistä maali kulunut, mutta ruoste ei leviä maalin alle kuten sinkitsemättössä autossa
Muukkoselta saa muitakin osia kuin mitä on nettimyynnissä, kulutusosia saa jopa autotarvikeliikkeistä, DA:sta ei juuri kannata kysellä
Moottoriin taitaa päteä samat murheet ja ominaisuudet kuin 156:ssa, ja niistähän löytyy tarinaa täältä riittävästi.
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
No on auto edullinen ja olen itsekin sen noteeraanut mahdollisena 164:sen korvikkeena.
Siis meillä on jo 166 ja siihen olen hommannut tarvikkeena jarrupalat eteen ja taakse. Lisäksi uusin ostos on laturinhihnan kiristin, jonka nyt saa siis tarvikkeenä (vuosi sitten ei saanut, alkuperäinen noin 150€ tarvike noin 60€). Joten kyllä siihen löytyy tavaraa tarvikkeena myös konepuolelle (2-litranen). Vanteet on siis 5*108 joten ei 156 vanteet käy.
Siis meillä on jo 166 ja siihen olen hommannut tarvikkeena jarrupalat eteen ja taakse. Lisäksi uusin ostos on laturinhihnan kiristin, jonka nyt saa siis tarvikkeenä (vuosi sitten ei saanut, alkuperäinen noin 150€ tarvike noin 60€). Joten kyllä siihen löytyy tavaraa tarvikkeena myös konepuolelle (2-litranen). Vanteet on siis 5*108 joten ei 156 vanteet käy.
Kautta likaisten varpaitteni!
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Omassa 166 2.0TS (vm 2000) oli tuo sama jäykkä vaihteensiirto kun auton sain. Notkistuiko käytössä vai auttoiko CRC, sitä en tiedä. Mutta nyt keppi kuitenkin toimii niin kuin pitääkin. Vaihteensiirtohan tuossa on vaijereilla, joten jos vaijerin ja kuren väliin on päässyt vettä (haitarikumi rikki) jäykistyy varmasti ilman käyttöä.
Huonompi puoli tuossa sivusuunnan jäykkyydessä oli omassa tapauksessani se, että oli kerennyt jo tuhota ykkösen synkronoinnin. Ilmeisesti autolla oli ajettu tuon jäykän kepin kanssa sen verran, että kolmosen sijaan oli ykkönen kytkeytynyt turhan suuressa vauhdissa turhan monta kertaa. Synkronointi ei ollut kestänyt tuota rasitusta ja ykkösen synkro oli sitten nostanut kädet totaalisesti pystyyn.
Huonompi puoli tuossa sivusuunnan jäykkyydessä oli omassa tapauksessani se, että oli kerennyt jo tuhota ykkösen synkronoinnin. Ilmeisesti autolla oli ajettu tuon jäykän kepin kanssa sen verran, että kolmosen sijaan oli ykkönen kytkeytynyt turhan suuressa vauhdissa turhan monta kertaa. Synkronointi ei ollut kestänyt tuota rasitusta ja ykkösen synkro oli sitten nostanut kädet totaalisesti pystyyn.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
OK. Hyvä tieto. Tuossa ei ole kuin yhdet vanteet ja ei oikein kiinnosta aina vanteille vaihto.
Ainakin yön mietin. Vaimo näyttää vihreää valoa, mutta itseä pelottaa nuo uudet tekniikat ja niiden määrä ja hinta. Viat mitä löysin: jakopään pieni kitinä, käynnistyksen jälkeen naputtaa n.5 sec, maalin hakkautuminen parista kohtaa, toinen keskikonsolin takatilan tuuletus härpäke rikki + maalia rapissut sen ympäristöstä pois (pitkiä tavaroita kuljetettu?), takapönttö ulkoapäin ruosteessa (äänet normaalit). Toisaalta tuon 164 tarina alkaa olemaan omalta osalta jo niin pitkä ja siihen menisi aikapaljon aikaa ja rahaa.
Valinnat on joskus niin vaikeita.
Ainakin yön mietin. Vaimo näyttää vihreää valoa, mutta itseä pelottaa nuo uudet tekniikat ja niiden määrä ja hinta. Viat mitä löysin: jakopään pieni kitinä, käynnistyksen jälkeen naputtaa n.5 sec, maalin hakkautuminen parista kohtaa, toinen keskikonsolin takatilan tuuletus härpäke rikki + maalia rapissut sen ympäristöstä pois (pitkiä tavaroita kuljetettu?), takapönttö ulkoapäin ruosteessa (äänet normaalit). Toisaalta tuon 164 tarina alkaa olemaan omalta osalta jo niin pitkä ja siihen menisi aikapaljon aikaa ja rahaa.
Valinnat on joskus niin vaikeita.

Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
No eihän tuossa mitään ihmeempää, jakopääremontti vaan heti ensi alkuun varsinkin jos kilometrejä jo kertynyt edellisestä. Tuo naputus on melkoisen yleistä noissa TS:ssä, itsellekin tuttua ja seuraavassa hihnahuollossa menee ajoituksenmuunnin varmasti vaihtoon. Niin ja joskushan on melkein pakko hypätä uudemman tekniikan mukaan kun autot vanheneeAlfistipohjoosesta kirjoitti:mutta itseä pelottaa nuo uudet tekniikat ja niiden määrä ja hinta. Viat mitä löysin:

Itselläni tuo 166 on niin tuore tapaus, etten osaa paljoa vielä sanoa. Ihan hyvinhän toi on toistaiseksi toiminut. Olin viime viikolla reissussa ja tulin taksilla lentokentältä kotiin. Taksina oli sellainen VW:n tila-auto, joka oli aikalailla tuliterä. Kun sen kyydin jälkeen istuin omaan alfaan kauppareissulle, niin väkisinkin nousi leveä hymy naamalle.
Oli se kyyti vaan sen verran eri maailmasta, vaikka ikää alfallani on jo yli 5v.

Täytyy kyllä myöntää että sen vähän minkä olen faijan Alfalla (kuva albumissa) ajellu tai ollut kyydissä niin on se kyyti vaan mahtavaa. On ihan eri planeetalta kun Volkkarit, Bemarit sun muut.
Mun autossa on muuten kuulemma paremmat penkit pitkälle matkalle
Mun autossa on muuten kuulemma paremmat penkit pitkälle matkalle

ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
Joo se polttoainekulutus on vähän tietysti siitä kiinni miten ajaa. Meidän 2-litrasen tietokone näyttää keskikulutukseksi 9,7 litraa ja keskinopeudeksi 45 km/h. Maantiellä sillä pääsee tonne 7,5 litran tuntumaan. Mutta kaikki mitä tankkiin laittaa nii se menee.
Kyyti 166 on kuten muutkin on todennut ihan toista kuin 156:ssa taikka 164:ssä (ainaskin vanhassa 2-litrasessa). Ja kyllä se arvokkuus joka siinä on kun tumma auto valkoisilla nahoilla niin .... Tosin minä raukka joudun silla vanhalla 164:lla kun toi metsänhenki on "vienyt" sen toisen.
Kyyti 166 on kuten muutkin on todennut ihan toista kuin 156:ssa taikka 164:ssä (ainaskin vanhassa 2-litrasessa). Ja kyllä se arvokkuus joka siinä on kun tumma auto valkoisilla nahoilla niin .... Tosin minä raukka joudun silla vanhalla 164:lla kun toi metsänhenki on "vienyt" sen toisen.
Kautta likaisten varpaitteni!
Onneksi olkoon, olet tehnyt hienon valinnan. Oletkin saanut monipuolisia vastauksia kysymyksiisi. Itselläni on TS vm-99, autolla on nyt ajettu n. 99 t. ilman mitään huolta. Pidän autoa yhtenä luotettettavimmista Alfoista (on kokemusta -70 luvulta alkaen)
Radio/kasettisoittimen lisäksi autoon on saatavissa cd-boxi tavaratilaan siihen akun päälle tulevaan telineeseen. Johdotukset ja liittimet ovat valmiina. Ainakin Helsingissa Auto-Galleria olisi valmis laittamaan sen n. 700 € hinnalla. Mutta ilman cd:tä oppii kyllä elämään, tiedän kokemuksesta. Ainakin Star-renkaasta löytyy kohtuuhintaisia ja sopivan kokoisia alu-vanteita.
Polttoaineen kulutus alkaa tasasien maantie liikenteen 7,5 litrasta ja nousee sitten sen mukaan miten on liikennettä tai kaupunkiajoa. Suurimmillaan olen päässyt Saksan moottroteillä (yli 13 l.) Olen ajatellut, että jjos polttoaineen hinta rupeaa rassaamaan niin sitten pitää luopua autoilemasta. Elämä on täynnä valintoja.
Radio/kasettisoittimen lisäksi autoon on saatavissa cd-boxi tavaratilaan siihen akun päälle tulevaan telineeseen. Johdotukset ja liittimet ovat valmiina. Ainakin Helsingissa Auto-Galleria olisi valmis laittamaan sen n. 700 € hinnalla. Mutta ilman cd:tä oppii kyllä elämään, tiedän kokemuksesta. Ainakin Star-renkaasta löytyy kohtuuhintaisia ja sopivan kokoisia alu-vanteita.
Polttoaineen kulutus alkaa tasasien maantie liikenteen 7,5 litrasta ja nousee sitten sen mukaan miten on liikennettä tai kaupunkiajoa. Suurimmillaan olen päässyt Saksan moottroteillä (yli 13 l.) Olen ajatellut, että jjos polttoaineen hinta rupeaa rassaamaan niin sitten pitää luopua autoilemasta. Elämä on täynnä valintoja.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Kiitos Puuha mutta mulla on tuossa 16" joihin tulee nyt uudet kesärenkaat. Talvi renkaat 17" taitaa olla jo ihan liian matalat ja kalliit. Rekisteri otehan tunnistaa myös 195/65R15 joka varmaan olisi ominaisuuksiltaan parhaat talveksi. Tosin 15" taitaa olla hieman pienen näköiset.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Ei 164:lla nyt mitään ongelmia ollu. Öljyn/pa-kulutus ihan normaalia. Pelotti vaan se kun mittarissa melkeen 500tkm ja mitään ei ole tarvinut tehdä. Maalaukseen, korin korjaukseen ja alustan laittoon olisi jo mennyt kohtuullisesti rahaa, vetokoukkukin olisi ollut ostoslistalla. Oikeastaan vaimo taisi enemmän tuosta 166:sta innostua ja osasi sanoa että rahat riittää
. Onhan se paljon muuttunut 164:sta. Suuri plussa lasten kanssa on tietty ilmastointi. Mutta itseä hieman pelottaa se tekniikan määrä. Ja monimutkaisuus. Vaikkapa etupään tuentaan on lisätty niveliä ja hilpakkeita kolminkertaiseksi vanhaan verrattuna. Osaneekohan tuota enää kaikilta osin itse korjata, ei ole tottunut maksamaan auton korjauksista.

Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tässä 2 viikon aikana huomioitu ja teiltä niihin vinkkejä anellen.
1.Välillä vilauttaa ajaessa sitä matkustajan air-bagin valoa jonka kuuluu ja palaakin kun avaimella ottaa sen pois käytöstä. Tuollaisella 150km matkalla vilautti sitä n.4krt ja 2-3sec kerrallaan.
2.Liikkeelle lähtiessä jotain resonoi edessä/moottoritilassa.
3.Vilkku ei palauta.
4.Esim. risteyksessä kääntyessä välillä jotain "kurahtaa".
5.Matka-ajossa on ohjaus jotenkin keskialueella tahmea.
6.Peräluukku aukeaa, mutta se ei nouse valmiiksi lainkaan ja on ekat sentit todella jäykkä nostaa.

1.Välillä vilauttaa ajaessa sitä matkustajan air-bagin valoa jonka kuuluu ja palaakin kun avaimella ottaa sen pois käytöstä. Tuollaisella 150km matkalla vilautti sitä n.4krt ja 2-3sec kerrallaan.
2.Liikkeelle lähtiessä jotain resonoi edessä/moottoritilassa.
3.Vilkku ei palauta.
4.Esim. risteyksessä kääntyessä välillä jotain "kurahtaa".
5.Matka-ajossa on ohjaus jotenkin keskialueella tahmea.
6.Peräluukku aukeaa, mutta se ei nouse valmiiksi lainkaan ja on ekat sentit todella jäykkä nostaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
7. Olen joutunut vaihtamaan kyseisen oven keskuslukituksenAlfistipohjoosesta kirjoitti:7. Apumiehen ovi jää välillä keskuslukolla huomioitta.
8. Kertapainalluksella lasit ylös/alas ei toimi apumiehenpuolella.
8. Alas kuuluu vaan mennä kertapainalluksella, Alfaominaisuus. Voisko tuota jonkinlaisella turvallisuusajattelulla motivoida ainakin silloin kun kuski käyttää oman ovensa nappuloista matkustajan ikkunaa. Jos vaikka matkustaja olis pistänyt näppinsä väliin niin ei nyt sitte mee ihan vauhdilla loppuun asti.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
Nyt saisit multa halvalla 17"vanteet renkaineen ja soviterenkaineen!Kiinnostaako?Alfistipohjoosesta kirjoitti:Tässä 2 viikon aikana huomioitu ja teiltä niihin vinkkejä anellen.![]()
1.Välillä vilauttaa ajaessa sitä matkustajan air-bagin valoa jonka kuuluu ja palaakin kun avaimella ottaa sen pois käytöstä. Tuollaisella 150km matkalla vilautti sitä n.4krt ja 2-3sec kerrallaan.
2.Liikkeelle lähtiessä jotain resonoi edessä/moottoritilassa.
3.Vilkku ei palauta.
4.Esim. risteyksessä kääntyessä välillä jotain "kurahtaa".
5.Matka-ajossa on ohjaus jotenkin keskialueella tahmea.
6.Peräluukku aukeaa, mutta se ei nouse valmiiksi lainkaan ja on ekat sentit todella jäykkä nostaa.
-Lancia Kappa '96-
-BMW 320d '02-
-BMW 320d '02-
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
Suodatin löytyy
Moro
Kyllä sellanen löytyy ja on sitten aktiivihiilisuodatin. Tavallista ei saa. Hinta oli muistaakseni noin 30, ja se oli jokin saksalainen. Joku Knepp tai sellanen ja kuuluu Mahle-ryhmittymään. Ja kyllä minä sain sellasen ihan tarvikekaupasta (Hyvinkään tarvikeosa, jossa on erinomainen Alfa-palvelu).
Kyllä sellanen löytyy ja on sitten aktiivihiilisuodatin. Tavallista ei saa. Hinta oli muistaakseni noin 30, ja se oli jokin saksalainen. Joku Knepp tai sellanen ja kuuluu Mahle-ryhmittymään. Ja kyllä minä sain sellasen ihan tarvikekaupasta (Hyvinkään tarvikeosa, jossa on erinomainen Alfa-palvelu).
Kautta likaisten varpaitteni!
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Motonetissa pyörähdin töistä tullessa ja mukaan jäi GTV:hen takakaaret, Kapan raitissuodatin ja ilmastoinnin puhdistus aine. Kaikki oli sopivia (tosin kaaria en nyt ihan hitsannut vielä
) ja 166:ssa on nyt raikasta matkustaa. Auto tosiaan muutti luonnettaa täysin uusilla tulpilla, ilmin puhdistuksella ja ECU:n nollauksella.

Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tuli hommattua Alessio Miraget 16" X 7,5" Et38. Vielä kun saa nastalliset Michelinit (toimitus vaikeuksia) niin lumikin voi tulla.
ps. täälläkin oli juttua kerran niistä renkaiden kyljissä olevista täplistä. Jo edellisen kerran rengasliikkeessä töissä ollessa oli niistä arvailua ja ku nyt taas niihin hommiin eksyin...niin piti kysyä merkeistä oikeen edustajalta. "Yleinen" luulo on että tulee venttiilin kohtaan, eikä ole helpottamassa asentajaa ilmoittamassa nopeusluokasta (itse luulin tuota koska jossakin renkaissa on samaa kokoa eri nopeusluokkaa) vaan kyse on merkistä mitä käytetään auton ensiasennuksessa. Uusissa vanteissa (siis auton mukana toimitettavissa) on merkki. Vanteen valmistuttua se pyöräytetään yksistään tasapainotuskoneessa ja merkitään täplällä missä on liikaa "painoa". Kumit valmistuttuaan käyvät tasapainotuskoneessa ja niihin laitetaan täplä joka osoittaa kevyimmän kohdan. Merkit kohdakkain ne kompensoivat toistensa epätasapainoa ja näin painoja menee muutama gramma vähemmän. Kun autoja tehdään tuhansia tulee säästöäkin ja onhan se ulkonäkö kysymyskin kun voidaan käyttää pienempiä painoja. Yhtä tasapainossa renkaat tietysti ovat tasapainotuksen jälkeen oli rengas/vanne asento mikä tahansa. Jälkiasennuksissa tuon täplän hyödyntäminen on vaikeaa, vaikeassa rengas/vanne yhdistelmässä käytetään tasapainotuskoneen optimointia.
ps. täälläkin oli juttua kerran niistä renkaiden kyljissä olevista täplistä. Jo edellisen kerran rengasliikkeessä töissä ollessa oli niistä arvailua ja ku nyt taas niihin hommiin eksyin...niin piti kysyä merkeistä oikeen edustajalta. "Yleinen" luulo on että tulee venttiilin kohtaan, eikä ole helpottamassa asentajaa ilmoittamassa nopeusluokasta (itse luulin tuota koska jossakin renkaissa on samaa kokoa eri nopeusluokkaa) vaan kyse on merkistä mitä käytetään auton ensiasennuksessa. Uusissa vanteissa (siis auton mukana toimitettavissa) on merkki. Vanteen valmistuttua se pyöräytetään yksistään tasapainotuskoneessa ja merkitään täplällä missä on liikaa "painoa". Kumit valmistuttuaan käyvät tasapainotuskoneessa ja niihin laitetaan täplä joka osoittaa kevyimmän kohdan. Merkit kohdakkain ne kompensoivat toistensa epätasapainoa ja näin painoja menee muutama gramma vähemmän. Kun autoja tehdään tuhansia tulee säästöäkin ja onhan se ulkonäkö kysymyskin kun voidaan käyttää pienempiä painoja. Yhtä tasapainossa renkaat tietysti ovat tasapainotuksen jälkeen oli rengas/vanne asento mikä tahansa. Jälkiasennuksissa tuon täplän hyödyntäminen on vaikeaa, vaikeassa rengas/vanne yhdistelmässä käytetään tasapainotuskoneen optimointia.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)