156 Jälkiasennusilmastointi
Valvoja: Moderators
156 Jälkiasennusilmastointi
Viikko sitten muutama hellepäivä antoi ikävän muistutuksen siitä, mitä korkea lämpötila ja auringonpaahde saa aikaan tummanharmaan 156:en kabiinissa. Sauna!
Jälkiasennnusilmastointi on ilmeisesti mahdollinen ja hintaakin kertyy roimasti, mutta kuinka paljon? Kokemuksia? Entä tuleeko säätönappuloihin jotain ylimääräistä sälää tai vaihdetaanko sillä rintamalla joitan?
Kertokaa ihmeessä kokemuksia jos sellaisia löytyy tällaisesta suht. harvinaisesta operaatiosta. Tietoa liikkeistä, hinnoista ja kaikesta muusta otetaan vastaan.
Ei taida kenelläkään kuitenkaan olla ylimääräisiä 156:en ilmastointeja myynnissä?
Jälkiasennnusilmastointi on ilmeisesti mahdollinen ja hintaakin kertyy roimasti, mutta kuinka paljon? Kokemuksia? Entä tuleeko säätönappuloihin jotain ylimääräistä sälää tai vaihdetaanko sillä rintamalla joitan?
Kertokaa ihmeessä kokemuksia jos sellaisia löytyy tällaisesta suht. harvinaisesta operaatiosta. Tietoa liikkeistä, hinnoista ja kaikesta muusta otetaan vastaan.
Ei taida kenelläkään kuitenkaan olla ylimääräisiä 156:en ilmastointeja myynnissä?
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Kiuas puuttuu
On totta että ilmastointia välillä kaipaa. Epäilen vahvasti, että hintaa jälkiasennusilmastoinnille kertyy riittävästi. Syitä siihen on monia. Yksi merkittävä tekiä on se, että kaikki 156:sen ilmastoinnit ovat täysautomaattisia, eli tarkoittaa sitä että laite ohjaa myös sitä, minne ilma puhalletaan, mikä tarkoittaa sitä, että ilman suunnan ohjausläppien on pakko olla sähköisiä, mitä ne ilmastoimattomassa autossa eivät ole. Pitää asentaa anturia ulkolämpötilalle, keskikonsolin säätimet ovat erilaiset.........Taitaa tulla kalliiksi. Juuri oli jossain kuva BMW:stä johon laitettiin ilmastointia jälkiasennuksena. Autosta oli purettu käytännössä koko kojelauta pois.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kai 156:een voi silti asentaa automaatti-ilmastoidun auton kompressorit ja muut painekilkkeet ja lisätä kojelautaan pelkän kompressorin magneettikytkintä ohjaavan nappulan. Äkkiseltään ajateltuna ainoa ongelma on, että lämppärin kennon koteloon pitää saada mahdutettua myös ilmastoinnin höyrystin. Jos kenno mahtuu koteloon, voisi manuaalisen lämmönsäädön minusta jättää paikalleen.
- Epäkelpokeräilijä -
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
No mikä ettei. Mutta ajattelin siis että voisi sen varmaan automaatti-ilmastoidun vehkeen (halvemmista) purkuosistakin rakentaa. Ottaa sen magneettikytkimen ohjauksen vaan automatiikkapurkin sijasta ihan yksinkertaisesta nappulasta niin kuin muissakin manuaali-ilmastoinneissa.
Siitä höyrystinkennon mahtumisesta en kyllä tiedä. Mutta yhtä lailla se ongelma tulisi sitten vastaan muissakin jälkiasennusilmastoinneissa.
Siitä höyrystinkennon mahtumisesta en kyllä tiedä. Mutta yhtä lailla se ongelma tulisi sitten vastaan muissakin jälkiasennusilmastoinneissa.
- Epäkelpokeräilijä -
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Pistettiin jokinaika sitten kaverin subaruun ilmastointi paikalleen. Helppo homma kun oli tehdas asennus paketti. 1000 euroo ja kylmää tuli. Tosin subarussa oli kaikki tarpeelliset johdotukset valmiiksi paikallaan.
Ilmastoinnin säätimiä on aikapaljon ollut ebayssa myynnissä pilkkahintaan, mutta en tiedä onko niissä ilmastoinnin ohjausyksikköä samassa.
En osaa sanoa onko kaikissa 156:sissa sähkösäätöiset ilmanohjaimet kun ei oo ikuna ollut ilmastoimatonta versiota. Tämän tietty joku voisi selvittää helposti kertomalla onko puhallussuunnanvalitsin sähköinen. Voisi vaan auttaa jos laittaa automaatti ilmastoinnin
Ilmastoinnin säätimiä on aikapaljon ollut ebayssa myynnissä pilkkahintaan, mutta en tiedä onko niissä ilmastoinnin ohjausyksikköä samassa.
En osaa sanoa onko kaikissa 156:sissa sähkösäätöiset ilmanohjaimet kun ei oo ikuna ollut ilmastoimatonta versiota. Tämän tietty joku voisi selvittää helposti kertomalla onko puhallussuunnanvalitsin sähköinen. Voisi vaan auttaa jos laittaa automaatti ilmastoinnin
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 87
- Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
- Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
- Paikkakunta: Espoo
Herätellään tällaista topicia...
Kesä tulee ja autokatokseen ilmestynyt 156SW on kuin sauna...
Löytyykö joltain tietoa ilmastoinnin asennusmahdollisuudesta? Hintaa tai mistä moista voisi kysyä?
Sain itse auton mielestäni niin halvalla, että olisin kyllä valmis maksamaan ilmastoinnin laittamisesta, olettaen tietysti ettei hinta aivan järjetön ole...
Kesä tulee ja autokatokseen ilmestynyt 156SW on kuin sauna...
Löytyykö joltain tietoa ilmastoinnin asennusmahdollisuudesta? Hintaa tai mistä moista voisi kysyä?
Sain itse auton mielestäni niin halvalla, että olisin kyllä valmis maksamaan ilmastoinnin laittamisesta, olettaen tietysti ettei hinta aivan järjetön ole...
-
- Viestit: 87
- Liittynyt: 14 Maalis 2004, 23:31
- Car(s): saksalainen sedan + Fiat 500C
- Paikkakunta: Espoo
Kiitos vinkistä, itsekin törmäsin tuohon diaviaan, joten täyttää ottaa soittokierros.Rolle kirjoitti:Faijalla on ollut parissa käytetyssä diavia? merkkisiä ilmastointeja, koita jos sillä löytyisi jotain. Ja soitto johonkin ilmastointipajaan voisi myös auttaa, tai sitten ajat vain Deltaan ja sanot että ilmastointi, kiitos
Tuo jälkimmäinen vinkki kuulostaa varsin edukkaalta...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Tuon merkkistä laitetta asennettiin maahantuoja toimesta Pösöhin joskus ennen. Meilläkin oli 405:n, johon Diavian pelit asennettiin. Keskikonsoliin tuli pieni namiska, josta laite kytkettiin päälle. Samasta nappulasta lähti myös 20 heppaa tehoa konehuoneesta.Rolle kirjoitti:Faijalla on ollut parissa käytetyssä diavia? merkkisiä ilmastointeja, koita jos sillä löytyisi jotain.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Yksi tuttavani laitatti Espoossa pari vuotta sitten omaan -98 156 TS:ään ilmastoinnin ja maksoi muistaakseni n 2000€ koko hoito. Keskikonsoliin tuli sen pienen ritilän paikalle vain painonappi eikä kojelautaan tullut mitään muita - ainakaan näkyviä - muutoksia. Toimii ihan okei.
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...
Re: Kiuas puuttuu
[quote="KJS"]kaikki 156:sen ilmastoinnit ovat täysautomaattisia.[/quote]
Mä oon ainakin nähnyt kaksi -01 mallista 156:sta joissa oli manuaaliclima.
Toisella niistä kävin koeajollakin ja ainakin olin siinä luulossa, että se oli alkuperäinen. Lämmön säätimen vieressä oli pyöreä nappi, josta ilmastointi kytkettiin päälle ja pois.
Mä oon ainakin nähnyt kaksi -01 mallista 156:sta joissa oli manuaaliclima.
Toisella niistä kävin koeajollakin ja ainakin olin siinä luulossa, että se oli alkuperäinen. Lämmön säätimen vieressä oli pyöreä nappi, josta ilmastointi kytkettiin päälle ja pois.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Alkuperäinen hallakone osaa antaa moottorinohjauspurkille tiedon siitä, että kohta/nyt kompura kytkeytyy päälle ja kattilalta tarvittaisiin lisää hönkää. Jos jälkiasennus ei kerro, tyhjäkäynti nyykähtää aika lailla kun kompuran magneettikytkin iskee kiinni. Kyllähän moottorinohjaus saa käynnin hoidettua takaisin ruotuun kun kuorma on tasainen, mutta kompuran kytkeytyessä ja irrotessa käynti hyytyy ja ryntää.
Tehoa se ilmastointi syö oli sitten kyseessä alkuperäinen tai jälkiasennus, mutta ainakin jotkut uudemmat vermeet osaavat kytkeytyä pois päältä kun koneelta tarvitaan enemmän hönkää.
Mahtaakohan mikään estää pellepelotonta vetämästä jälkiasennusilmastoinnin magneettikytkimen ohjauspiuhasta haaraa aivolaatikon ilmastointiliitäntään? Täytyyhän siellä se liitin kumminkin valmiina olla.
Tehoa se ilmastointi syö oli sitten kyseessä alkuperäinen tai jälkiasennus, mutta ainakin jotkut uudemmat vermeet osaavat kytkeytyä pois päältä kun koneelta tarvitaan enemmän hönkää.
Mahtaakohan mikään estää pellepelotonta vetämästä jälkiasennusilmastoinnin magneettikytkimen ohjauspiuhasta haaraa aivolaatikon ilmastointiliitäntään? Täytyyhän siellä se liitin kumminkin valmiina olla.
- Epäkelpokeräilijä -