Mistä korimalleista saa muutettua riisselit N1:ksi
Valvoja: Moderators
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Mistä korimalleista saa muutettua riisselit N1:ksi
Pakettiautoksi muunnokset kiinnostavat laihialaisittain ajattelevaa alfistia. Farkuista
156 ja 159 helppo nakki muutoskatsastukselle muuttaa 600-800 euron käyttövoimavero noin
kuudenkympin luokkaan vuodessa. Nettiautosta olen bongannut ainakin yhden diesel-Giuliettan N1:ksi
rekisteröityjä.
Entäs GT, 147 tai Mito ? Sedanithan ei onnistu mitenkään, otaksun?
Oma 156 Sw ollut jo kuusi vuotta pakuna....
156 ja 159 helppo nakki muutoskatsastukselle muuttaa 600-800 euron käyttövoimavero noin
kuudenkympin luokkaan vuodessa. Nettiautosta olen bongannut ainakin yhden diesel-Giuliettan N1:ksi
rekisteröityjä.
Entäs GT, 147 tai Mito ? Sedanithan ei onnistu mitenkään, otaksun?
Oma 156 Sw ollut jo kuusi vuotta pakuna....

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mistä korimalleista saa muutettua riisselit N1:ksi
Salaisuus on siinä, minä korimallina on merkitty rekisteriin. Farmarimallista ainakin saa, ehkä jostain muustakin, mutta kaikki maasturit yms saman näköiset ei olekaan välttämättä farkkukorisia, voi olla coupe tms. On siis ihan lakipykälä olemassa, ettei mene sen mukaan mikä inssistä näyttää tavaramallilta. Oon konttorilla näyttäny rekkaria netissä kaupan olevista autoista ja kysyny saako tän pakuksi.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Mistä korimalleista saa muutettua riisselit N1:ksi
Juu, korimalli ei kerro sitä saako N1:ksi. Rekkarilla varmistettava onko kyseiselle härvelille haettu tyypitys N-luokkaan vai ei. Ellei niin ei saa pakuksi nykyään (siis tyyppihyväksynnän piirissä olevat autot, vanhemmat toki eri juttu taas...).
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mistä korimalleista saa muutettua riisselit N1:ksi
Eikö Trafin ohje Edellytykset pakettiautojen luokitteluun vuodelta 2009 ole enää voimassa? Olisiko linkkiä korvaavaan määräykseen?alfa 156 v6 kirjoitti:Juu, korimalli ei kerro sitä saako N1:ksi. Rekkarilla varmistettava onko kyseiselle härvelille haettu tyypitys N-luokkaan vai ei. Ellei niin ei saa pakuksi nykyään (siis tyyppihyväksynnän piirissä olevat autot, vanhemmat toki eri juttu taas...).
M1- ja N1-rinnakkaisluokitelluthan ovat selvä tapaus. Niiden muuttaminen pakettiautoksi on ilmoitusasia. Vain M1-luokitelluista sai tuon vanhan ohjeen mukaan tehtyä pakettiauton, jos korityyppi on farmari (AC) tai monikäyttö (AF) TAI jos mittavaatimukset täyttyvät. Tämä tosin edellyttää käytännössä takapenkkien poistoa ja niiden kiinnikkeiden tärvelyä.
Järkiautoilija
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Mistä korimalleista saa muutettua riisselit N1:ksi
siinä uskossa olin että tuota dokumenttia ei enää vois soveltaa, mutta näiden kanssa aktiivisesti pelaamisesta on kohtuullinen tovi vierähtänyt niin empäs uskalla väittää tuon Trafin ohjeen voimassaolon puolesta tai vastaan... äkkiä en löytänyt tuota kumottaneenkaan. Oletetaan että se on voimassa, mutta pettymyksien välttämiseksi kannattaa ennen suunnitelmiensa toteuttamista kysyä katsastuskonttorilta realiteetit muutoksen toteuttamiseenIsola kirjoitti:Eikö Trafin ohje Edellytykset pakettiautojen luokitteluun vuodelta 2009 ole enää voimassa? Olisiko linkkiä korvaavaan määräykseen?alfa 156 v6 kirjoitti:Juu, korimalli ei kerro sitä saako N1:ksi. Rekkarilla varmistettava onko kyseiselle härvelille haettu tyypitys N-luokkaan vai ei. Ellei niin ei saa pakuksi nykyään (siis tyyppihyväksynnän piirissä olevat autot, vanhemmat toki eri juttu taas...).
M1- ja N1-rinnakkaisluokitelluthan ovat selvä tapaus. Niiden muuttaminen pakettiautoksi on ilmoitusasia. Vain M1-luokitelluista sai tuon vanhan ohjeen mukaan tehtyä pakettiauton, jos korityyppi on farmari (AC) tai monikäyttö (AF) TAI jos mittavaatimukset täyttyvät. Tämä tosin edellyttää käytännössä takapenkkien poistoa ja niiden kiinnikkeiden tärvelyä.

-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mistä korimalleista saa muutettua riisselit N1:ksi
Ei ne mulle ole puhuneet mistään vuosmallirajoista, kun nyt keväällä asiaa kysyin, liittyen 2000-luvun alkupuolen malleihin. Menin juurikin kysymään että pitääkö löytyä tyypitys. Ei pidä, sanottiin, jos korimalli on oikea ja lukitsee takapenkit pois käytöstä.
Toki kannattaa kysyä ennen kuin mitään autoa oikeasti hankkii.
Toki kannattaa kysyä ennen kuin mitään autoa oikeasti hankkii.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mistä korimalleista saa muutettua riisselit N1:ksi
Katsoin Trafin avoimesta datasta mitä Alfoja on onnistuttu muuttamaan pakettiautoiksi. Vuoden alussa liikennekäytössä olleista löytyi 11 kpl 156 SW:tä ja yksi Crossi, yksi 159 SW, yksi Giulietta ja yksi Mito.
Korityyppitieto puuttuu melkein kaikista muunnetuista. Henkilöautoksi rekisteröity 156 ja 159 Sportwagon ovat kuitenkin aina farmareita (AC) ja Giulietta sekä Mito ovat aina monikäyttöajoneuvoja (AF). 147 on aina viistoperä (AB), joten sen muuntaminen lienee hankalampaa ellei mahdotonta.
Kuka muuten myöntää lisänneensä GT:hen takaovet?
Trafin datassa on yksi neliovinen Alfa Romeo GT. Hyvä muistutus siitä, että tuollaisessa tietomassassa on aina virheitä.
Korityyppitieto puuttuu melkein kaikista muunnetuista. Henkilöautoksi rekisteröity 156 ja 159 Sportwagon ovat kuitenkin aina farmareita (AC) ja Giulietta sekä Mito ovat aina monikäyttöajoneuvoja (AF). 147 on aina viistoperä (AB), joten sen muuntaminen lienee hankalampaa ellei mahdotonta.
Kuka muuten myöntää lisänneensä GT:hen takaovet?

Järkiautoilija
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mistä korimalleista saa muutettua riisselit N1:ksi
^
Varmaan samasta paikasta kotoisin kuin mun ex-156, joka oli 2 OV
Olivat öö, Espoon K1-llä vähän sählänneet... Ilmeisesti inssi ei ollut löytänyt takaovia
Varmaan samasta paikasta kotoisin kuin mun ex-156, joka oli 2 OV

Olivat öö, Espoon K1-llä vähän sählänneet... Ilmeisesti inssi ei ollut löytänyt takaovia

- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Mistä korimalleista saa muutettua riisselit N1:ksi
Harva niitä huomaa, olihan aikoinaan 156:n mainoksissakin maininta, että kaikki mallit ovat neliovisia.