Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Itse Velocea koeajaneena Raisiossa kun sellainen tarjolla oli, sanoisin et kyllä se nyt aika salliva oli. Vertailukohtana on 200hp bensamalli ja sehän menee kyllä kuin kiskoilla (ja hyvin menee, ajettavaksihan nämä on tehty eikä pelleilyä varten), mutta tuo Q4 oli astetta "dynaamisempi" ja reagoin ainakin pienellä loskatilalla hiton hienosti. Kertaakaan en sillä saanut ajonvakautusta aktivoitua, vaikka testimielessä otin parit tiukat kurvit. Kokonaisuudessaan Giulia on nelivetona ihan hiton lähellä Stelviota fiiliksenä ja tämä on pelkkä positiivinen asia. Stelvio kun on aina neliveto ja olen ihannoinut sen ajofiilistä ekasta koeajosta lähtien. Neliveto Giulia on hauska, herkkä, suorituskykyinen ja hiton mukava auto.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Tuo on kyllä luonnehdinta joka ei ainakaan vähennä nelikko-Giulian haluttavuutta. Hintaa on toki melkolailla. Mutta kalliitahan nää on vain köyhille! Tässä on oltu Alfatta nyt niin pitkään että jompi kumpi PNV pitää laittaa kiertoon. Pitää tarjota Giuliaa päällikölle uudestaan. Pidättäkää hengitystänne!
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 28 Syys 2016, 21:28
- Car(s): Giulietta 170hv 2011
- Paikkakunta: Naantali
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kiinnostuneena kyselen, mikä tämä kikka on?V6 kirjoitti:oli, tai siis toisella kikalla ei sulakkeellaAquatica kirjoitti:Eikös tuo takaveto ole niin, että siitä on kiskottu ABS:n sulake pois? Kommenttikentästä bongattua...
salih.al-marayati@vaunula.com
0503237599
0503237599
Re: Alfa Romeo Giulia 952
olisko tämä, toisessa videossa kaveri selittää että sulake pois ja toisessa että mitään ei ole kytketty irti, tiedä sitten
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... start=4950
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... start=4950
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 28 Syys 2016, 21:28
- Car(s): Giulietta 170hv 2011
- Paikkakunta: Naantali
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hmm, alright. Ite sain kuulla Italiassa Alfa/Ferrari testikuskilta Stelvion suhteen että nappaa akunkengän pois hetkeks, sit pitäis mukamas olla pois. En ite ole testannut vielä mut who knowsV6 kirjoitti:olisko tämä, toisessa videossa kaveri selittää että sulake pois ja toisessa että mitään ei ole kytketty irti, tiedä sitten
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... start=4950
Mutta hyvänä uutisena olen monesta paikasta kuullut että muutosta tulossa: "How exceptionally yobbish of you. But the Giulia is rear wheel drive after all, the perfect recipe for having some fun and letting your hair down every now and then. But what’s this? Traction control? Ah yes, my old nemesis, be gone with you at the touch of a button. Hang on a tick, where’s the button? Only a madman would make a car that looks this good, put enough power under the hood to have some fun, make it rear wheel drive and then slam the nanny state down on you. Well this is exactly what they’ve done and it’s a flat out mistake. In fact Alfa Romeo have unofficially admitted the mistake and reliable sources say the next iteration will have a button to turn off the traction control."
- https://www.biznews.com/motoring/2018/0 ... a-germans/
salih.al-marayati@vaunula.com
0503237599
0503237599
Re: Alfa Romeo Giulia 952
vuoden vanha juttu
https://www.automoto.it/news/alfa-stelv ... riore.html
ja paska google translate:
ESP voidaan poistaa käytöstä? Vaikea valinta, mutta muutoksia ei suljeta pois
Nyt kun monet mosaiikkikompleksin laatat alkavat pudota paikalleen, se on viimeinen vastaamaton kysymys, joka edelleen kiehuu niin monien fanien mielissä. Ja että uuden, niin mekaanisen näkökulmasta puhdistetun Alfa Romeon kaltainen hanke ei olisi ansainnut mahdollisuutta ottaa täysin tyhjäksi vakauden valvonta ? Kuten tiedämme, itse asiassa ESP ei ole sidottu Giuliaan, ei edes Veloceen, ei edes Stelvioon. Myös tässä tapauksessa Fedeli yllättää meidät vastauksella, joka on jotain selvää. " Päätös olla sallimatta vakauden valvonnan täydellistä irtautumista oli päätös, jossa kirjaimellisesti Alfa Romeon insinöörit jakautuivat enemmän tai vähemmän puoleen. Kun tulin, Giulia-hanke oli jo pitkälle edistynyt ja päätös oli jo tehty. Mutta vielä on paljon, myös minä, niitä, jotka ajattelevat, että tätä valintaa voitaisiin tarkistaa. Joten tulevaisuudessa en täysin sulje pois mahdollisuutta ottaa Esp kokonaan vammaiset. Nähdään, vaikka olisin edelleen vakuuttunut siitä, että alfamme on ennen kaikkea oltava turvallinen "
https://www.automoto.it/news/alfa-stelv ... riore.html
ja paska google translate:
ESP voidaan poistaa käytöstä? Vaikea valinta, mutta muutoksia ei suljeta pois
Nyt kun monet mosaiikkikompleksin laatat alkavat pudota paikalleen, se on viimeinen vastaamaton kysymys, joka edelleen kiehuu niin monien fanien mielissä. Ja että uuden, niin mekaanisen näkökulmasta puhdistetun Alfa Romeon kaltainen hanke ei olisi ansainnut mahdollisuutta ottaa täysin tyhjäksi vakauden valvonta ? Kuten tiedämme, itse asiassa ESP ei ole sidottu Giuliaan, ei edes Veloceen, ei edes Stelvioon. Myös tässä tapauksessa Fedeli yllättää meidät vastauksella, joka on jotain selvää. " Päätös olla sallimatta vakauden valvonnan täydellistä irtautumista oli päätös, jossa kirjaimellisesti Alfa Romeon insinöörit jakautuivat enemmän tai vähemmän puoleen. Kun tulin, Giulia-hanke oli jo pitkälle edistynyt ja päätös oli jo tehty. Mutta vielä on paljon, myös minä, niitä, jotka ajattelevat, että tätä valintaa voitaisiin tarkistaa. Joten tulevaisuudessa en täysin sulje pois mahdollisuutta ottaa Esp kokonaan vammaiset. Nähdään, vaikka olisin edelleen vakuuttunut siitä, että alfamme on ennen kaikkea oltava turvallinen "
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 28 Syys 2016, 21:28
- Car(s): Giulietta 170hv 2011
- Paikkakunta: Naantali
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Loistavaa, kyl se vaan niin menee et jos kilpailija tarjoaa niin kyllä myös heidän on tarjottava. Mutta se on fakta että Giulian TRC ja ESP on ihan huippu luokkaa ja tekee työnsä täydellisesti... jopa niin hyvin että välillä on liian turvallinen olo
salih.al-marayati@vaunula.com
0503237599
0503237599
- MikaT
- Viestit: 177
- Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
- Car(s): Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Peugeot 206 -06
Peugeot 406 Sport -00,
Mazda 626 GLX - Paikkakunta: Uusimaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Käykö Giuliassa samat pyöränpultit 17" ja 18" vanteisiin?
-
- Viestit: 134
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
- Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Giulia Super, -16 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Minulla on tuollaiset yhdistelmät ja alfa kaupasta ostetut, ja samoilla pulteilla mennään.
Eli talvella on ne perinteisen näköiset 17" hevosenkenkävanteet.
Eli talvella on ne perinteisen näköiset 17" hevosenkenkävanteet.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
sama täällä, samoilla pulteilla mennään sekä 17" että 18".Julli kirjoitti:Minulla on tuollaiset yhdistelmät ja alfa kaupasta ostetut, ja samoilla pulteilla mennään.
Eli talvella on ne perinteisen näköiset 17" hevosenkenkävanteet.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Miten tän kanssa on muuten toimittu tuon rengaspainevalvonnan kanssa, kun renkaat ja vanteet on vaihdettu toisiin? Koko järjestelmäähän ei ilmeisesti ole mahdollista sammuttaa (?), mutta suostuuko joku yleismallin paineanturi toimimaan auton kanssa yhteen ilman ongelmia ja onko alkuperäiset anturit toisiin vanteisiin merkkiliikkeestä ihan jäätävän kalliit, saati sopivatko muihin kun ihan Alfan alkuperäisiin vanteisiin?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Omassa on Brockin valmistamat tarvikevanteet talvikiekoissa ja painevahti ainakin toimii, en tosin tiedä millä antureilla on toteutettu...
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Itse tilasin tällaiset:Teemuv kirjoitti:Miten tän kanssa on muuten toimittu tuon rengaspainevalvonnan kanssa, kun renkaat ja vanteet on vaihdettu toisiin? Koko järjestelmäähän ei ilmeisesti ole mahdollista sammuttaa (?), mutta suostuuko joku yleismallin paineanturi toimimaan auton kanssa yhteen ilman ongelmia ja onko alkuperäiset anturit toisiin vanteisiin merkkiliikkeestä ihan jäätävän kalliit, saati sopivatko muihin kun ihan Alfan alkuperäisiin vanteisiin?
https://www.ebay.de/itm/Set-04-sensori- ... SwMvtZURPV
Anturit ovat käytössä tällaisten Giulian alkuperäisten 18" vanteiden kanssa:
https://www.ebay.de/itm/F903-AD-KIT-4-C ... Sw03lY541r
... ja hyvin toimivat (ovat talvivanteina Continentalin kitkojen kanssa). Järjestelmää ei voi sammuttaa - testattu on.
Mitä tulee vanteen merkkiin, niin miksi ostaisit muita kuin alkuperäisvanteita, kun alkuperäisiäkin saa tuohon hintaan? Samasta paikasta saa monia eri vannemalleja - esimerkiksi nämä:
https://www.ebay.de/itm/F905-AO-KIT-4-C ... 2cbfe349d9
https://www.ebay.de/itm/F902-A-KIT-4-CE ... 2830afbc1c
- JVI
- Viestit: 13
- Liittynyt: 02 Elo 2017, 12:23
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2,0 AT8 Super, GT 2,0 JTS, ex- Giulietta 1,4 Multiair
- Paikkakunta: Tampere
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Talven aikana kahteen kertaan on syttynyt moottorin häiriövalo, Ensimmäisellä kerralla oli 18 vikakoodia, jotka vaan kuitattiin pois ja pyydettiin seuraamaan tilannetta ja jos tilanne toistuu, niin tehdään tarkempi vianmäärätys. Toisella kerralla oli 12 koodia ja silloin moottorinohjaus päivitettiin. Tuttu ongelma ilmeisesti muillekin. Tällä viikolla säädettiin takaluukkua, koska toinen sarana piti ääntä ja toinen oli rikkonut luukun tiivisteen. Samalla uusittiin bensatankin irvistellyt kansi. Se oli ollut ihan kiero ja uusi kansi istuu hienosti paikalleen. Myös tämä on ilmeisesti varsin yleinen ongelma. Kannattaa korjauttaa. Korjaukset teki Autokeskus Tampereella ja hommat hoitui hienosti. Ainoa miinus oli, että sijaisauton jouduin itse maksamaan yhdeltä päivältä, koska maahantuoja ei sellaisen kuluja hyväksy. Muutenkin maahantuojan toiminta (toimimattomuus) on kyllä hyvin asiakasvastaista. Ei ihme, että myynti on pientä ja jälleenmyyjät lopettavat. Markkinointi ja asiakkaista huolehtiminen on ihan nollatasoa. Onneksi sentään huolto toimii vielä.
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Osaatko sanoa mikä ECUn softaversio sinulla oli ennen päivitystä ja mikä on nyt? Milloin autosi on koottu?JVI kirjoitti:Talven aikana kahteen kertaan on syttynyt moottorin häiriövalo, Ensimmäisellä kerralla oli 18 vikakoodia, jotka vaan kuitattiin pois ja pyydettiin seuraamaan tilannetta ja jos tilanne toistuu, niin tehdään tarkempi vianmäärätys. Toisella kerralla oli 12 koodia ja silloin moottorinohjaus päivitettiin.
Oma auto on valmistunut lokakuussa 2017 ja siinä on ECUn ohjelmistoversio G503AA7A suoraan tehtaalta. Tämä vaikuttaa varsin ongelmattomalta versiolta ja käsittääkseni ensimmäinen, jossa kaikki merkittävät ongelmat on korjattu.
Tehtaalla oli jäänyt omassa autossa Infotainment päivittämättä ja autossa oli ihan niitä ensimmäisiä tunnetusti ongelmallisia versioita. Kun pyysin jälleenmyyjää päivittämään tämän sekä tarkistamaan onko muutakin jäänyt päivittämättä, oli maahantuohan asenne, että mitään ei päivitetä, jos ei ole raportoida vikaa. Mielestäni tuollainen asenne on vastuuton etenkin kun esimerkiksi ECUsta on olemassa jo ainakin 5-6 softaversiota, joiden alkupäässä oli jos jonkinlaisia ongelmia. Luulisi olevan maahantuojan intressissä hoitaa tehdastoimitetut auto viimeisille softaversioille toimittaessa ja muutenkin päivityttää huollon yhteydessä tunnetusti ongelmia aiheuttaneita ohjelmistoja ihan automaattisesti uusiin ennen kuin autojen omistajat törmäävät niihin.
Onneksi oma jälleenmyyjä (PP-Auto) hoiti homman asiallisesti omaan piikkiinsä ja tarkisti ohjelmistoversiot. Kävi ilmi, että vain Infotainment oli jäänyt tehtaalla päivittämättä - kaikki muut olivat tuon ajanhetken uusimmat saatavilla olevat.
Niitä alkupään ECU-ohjelmistoversioiden vikoja on listattuna esimerkiksi täällä:
http://www.giuliaforums.com/forum/311617-post2.html
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tämäpäs mielenkiintoista, kun tuolta Lohjan PP-autosta sijaisauto on kivuttomasti hoitunut ilman kuluja takuukorjausten ajaksi. Ja ymmärtääkseni juurikin maahantuojan piikkiin.JVI kirjoitti:Ainoa miinus oli, että sijaisauton jouduin itse maksamaan yhdeltä päivältä, koska maahantuoja ei sellaisen kuluja hyväksy.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tulipa koodeja tai versioita mitä tahansa, niin voisi olla hyvä idea ottaa ne talteen ja vielä kivempi jos niitä numeroita näkyisi myös esim täällä. Saattaa syntyä jotain parempaa kuin sillä että kukin vuorollaan postaa "nollattiin n koodia ja jotain puhuttiin päivityksestä".
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giulian ja Stelvion osalta pitäisi saada sijaisauto kaikissa takuukorjauksissa tehtaan piikkiin. Toki kannattaa tarve ilmaista jo aikaa varatessa eikä vasta tiskillä ihmetellä kun autoja ei olekkaan vapaana.Rauta kirjoitti:Tämäpäs mielenkiintoista, kun tuolta Lohjan PP-autosta sijaisauto on kivuttomasti hoitunut ilman kuluja takuukorjausten ajaksi. Ja ymmärtääkseni juurikin maahantuojan piikkiin.JVI kirjoitti:Ainoa miinus oli, että sijaisauton jouduin itse maksamaan yhdeltä päivältä, koska maahantuoja ei sellaisen kuluja hyväksy.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
- JVI
- Viestit: 13
- Liittynyt: 02 Elo 2017, 12:23
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2,0 AT8 Super, GT 2,0 JTS, ex- Giulietta 1,4 Multiair
- Paikkakunta: Tampere
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Nuo vikakoodit olivat lähes kaikkia sähköisiä asioita koskevia (mm. peruutuskamera, ilmastointi, start/stop, tutkat yms) Niitä en muistanut kirjauttaa ylös paremmin. Auto on rekisteröity 3/17 ja moottorinohajus oli siltä ajalta samoin kuin infotainment ( ei ole päivitetty ja korjaamo ilmoittaa, että ei päivitetäkään jos ei ole kampanjaa). Ja tuohon sijaisautoon. Kysyin sitä etukäteen ja ilmoitus oli, että maahantuoja ei maksa. Samoin yritin vielä autoa vastaanottaessa sitä saada takuuseen ja vastaus oli että ei käy. Autokeskuksella ei ollut huollon puolella autoa antaa.
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
QV:ssa vesi valuu ECUn liittimiin ja siihen on pari päivitystä sen takia tullutkin. Mitenhän näissä tavallisissa Giulioissa?
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
En tiedä, voi olla, britit sitä on esitellyt.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
joo mielestäni se on brittien ongelma, tai en ole muualta siitä lukenut, ja liittyisi juuri tohon rhd konversioon.
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Omassakin "ilokseni" pitkästä aikaa autoa pestessä havaitsin että luukun kulmasta maalit pois ja puskurissa jälki -> vieläkin osuu luukku puskuriin suljettaessa, tuntuu olevan hankala asia saada kuntoonJVI kirjoitti: Tällä viikolla säädettiin takaluukkua, koska toinen sarana piti ääntä ja toinen oli rikkonut luukun tiivisteen. Samalla uusittiin bensatankin irvistellyt kansi. Se oli ollut ihan kiero ja uusi kansi istuu hienosti paikalleen. Myös tämä on ilmeisesti varsin yleinen ongelma. Kannattaa korjauttaa.
Tuo luukun "korjauskamppanja" oli hyvä tieto, omassani luukun ollessa kiinni mahtuu pikkurilli koskettamaan diesel-korkkia tuosta välistä kun on niin käyrä. Jollain "lämpöilmapuhaltimella" suoristelivat viime kesänä tuota läppää ja ikäänkuin sen kierous kuitattiin ominaisuudeksi. Täytyy ottaa asia esille.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No nyt kaikki jotka on himmailleet Giulian hankintaa sen takia ettei siitä saa luistonestoa pois päältä niin ei muuta kuin kaupoille, Autolussolla on lienee ratkaisu ongelmaan!
http://www.autolusso.co.uk/giulia.html
Nyt Alfan myyntiluvut Suomessakin kuntoon kun kerran näilläkin pystyy sudittamaanTraction Control & Start Stop
The Start / Stop function is a very marmite feature on newer cars, some people seem to like the idea of the car being smart enough to turn itself off where as others find the function a bit pointless. If you are in the group who don't like this then you will be disappointed to know you can not automatically turn this feature off, fortunately we have the equipment to adjust the software and do this for you.
Although the Giulia is easily tuned you are unable to go on the rolling road with the traction control switched on and there is no button to turn off inside the car, which is why we have developed a 'cheat' which allows you to switch the traction control on and off as you wish
http://www.autolusso.co.uk/giulia.html
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pistin Lusson ukoille kyselyä että minkäslaisesta operaatiosta on kyse, ohjelmointia vai vasarointia, ja pystyykö tekemään itse. Katsotaan suostuvatko kertomaan. Kovin moni tuskin lähtee autonsa takuuta nollaamaan päästäkseen sudittelemaan...?
932 937 955
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ja vastaus kyselyyni:
Eli ei.This is something we are still working on as we have not been able to turn it off completely.
So far we have only been able to turn it off briefly whilst on the rolling road
932 937 955
- MikaT
- Viestit: 177
- Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
- Car(s): Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Peugeot 206 -06
Peugeot 406 Sport -00,
Mazda 626 GLX - Paikkakunta: Uusimaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mitä paineita laittaisitte Giuliaan?
Manuaalissa lukemat eteen 225/45 R18 2,0 bar ja taakse 255/40 R18 2,2 bar, normaalilla kuormalla ja kylmänä. No, takana mulla on vaan 245/40 R18.
Rengasliikkeessä suosittelivat 2,5 bar, mutta laittoivat kaikkiin 3.0 bar.
Mikäs kiristysmomentti? Rengasliikkeessä suosittelivat 120 nm. Ja ovat kyllä tiukemmassa.
Manuaalissa lukemat eteen 225/45 R18 2,0 bar ja taakse 255/40 R18 2,2 bar, normaalilla kuormalla ja kylmänä. No, takana mulla on vaan 245/40 R18.
Rengasliikkeessä suosittelivat 2,5 bar, mutta laittoivat kaikkiin 3.0 bar.
Mikäs kiristysmomentti? Rengasliikkeessä suosittelivat 120 nm. Ja ovat kyllä tiukemmassa.
- Streider
- Viestit: 491
- Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
- Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19
ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista.. - Paikkakunta: Otalampi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
225/45/18 & 255/40/18- yhdistelmä alla, paineet kylmänä normikuormalla 2.7 bar, talven jäljiltä kaikissa 3.0, kun laitoin säilytyskaudeksi pikkusen lisää ilmakehää. Siinä 2.5-3.0 on tullut pidettyä kuormasta riippuen. Kiristysmomenttina valveutunut käsituntuma, joka on aikalailla 105-110nm pitkäaikaisen empiirisen tutkimuksen tuloksena, ja ainakin jokaisessa autossa on pultit pysynyt paikoillaan ja lähtee tarvittaessa irti helposti ilman voimaharjoittelua.MikaT kirjoitti:Mitä paineita laittaisitte Giuliaan?
Manuaalissa lukemat eteen 225/45 R18 2,0 bar ja taakse 255/40 R18 2,2 bar, normaalilla kuormalla ja kylmänä. No, takana mulla on vaan 245/40 R18.
Rengasliikkeessä suosittelivat 2,5 bar, mutta laittoivat kaikkiin 3.0 bar.
Mikäs kiristysmomentti? Rengasliikkeessä suosittelivat 120 nm. Ja ovat kyllä tiukemmassa.
Tänään tulikin laitettua kesäkiekot Giuliaan ja uudet kumit tilattua jo valmiiksi. Veikkaan että Nürburgringillä, kuumalla kesällä ja kovilla nopeuksilla keski-euroopassa on oma tekonsa Pirellien kuluneisuuteen ajetaan noilla vielä tämä kevään karkean asfaltin aika ja heitetään sitten Nokian Hakka Black 2- setti pyörimään alle. On se kyllä taas entistä huikeampi laite viedä kitkarengastelun jälkeen suvikumeilla. Kiva nähdä miten noiden Pirelli Cinturato P7 run flatien jälkeen ei run flat Nokialaiset pelittää, odotan ainakin hiljaisempaa ja kevyempää lättyä.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Black 2, kerro lisää.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^jumalasta seuraava.
T. Takavasemmalta huutelija.
T. Takavasemmalta huutelija.
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Täällä myös vaihdettiin kesäkumit alle. Talvella oli alla Continentalin kitkat ja nyt kesärenkaina nuo esiasennus-Pirellit. Pirellit ovat äänekkäämmät ja jotenkin Continentalit olivat yllättävän hyvät noihin Pirelleihin verrattuna.Streider kirjoitti: Tänään tulikin laitettua kesäkiekot Giuliaan ja uudet kumit tilattua jo valmiiksi. Veikkaan että Nürburgringillä, kuumalla kesällä ja kovilla nopeuksilla keski-euroopassa on oma tekonsa Pirellien kuluneisuuteen ajetaan noilla vielä tämä kevään karkean asfaltin aika ja heitetään sitten Nokian Hakka Black 2- setti pyörimään alle. On se kyllä taas entistä huikeampi laite viedä kitkarengastelun jälkeen suvikumeilla. Kiva nähdä miten noiden Pirelli Cinturato P7 run flatien jälkeen ei run flat Nokialaiset pelittää, odotan ainakin hiljaisempaa ja kevyempää lättyä.
Jotain muuta kuin Pirellit tulevat alle seuraavaksi.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Täsmälleen samat fiilikset oli kun ensiasennus Pirellit meni alle torstaina... Tuumaa isompi Contin talvikumi oli hiljaisempi ja tarkempi ajolleenUnique kirjoitti:Täällä myös vaihdettiin kesäkumit alle. Talvella oli alla Continentalin kitkat ja nyt kesärenkaina nuo esiasennus-Pirellit. Pirellit ovat äänekkäämmät ja jotenkin Continentalit olivat yllättävän hyvät noihin Pirelleihin verrattuna.Streider kirjoitti: Tänään tulikin laitettua kesäkiekot Giuliaan ja uudet kumit tilattua jo valmiiksi. Veikkaan että Nürburgringillä, kuumalla kesällä ja kovilla nopeuksilla keski-euroopassa on oma tekonsa Pirellien kuluneisuuteen ajetaan noilla vielä tämä kevään karkean asfaltin aika ja heitetään sitten Nokian Hakka Black 2- setti pyörimään alle. On se kyllä taas entistä huikeampi laite viedä kitkarengastelun jälkeen suvikumeilla. Kiva nähdä miten noiden Pirelli Cinturato P7 run flatien jälkeen ei run flat Nokialaiset pelittää, odotan ainakin hiljaisempaa ja kevyempää lättyä.
Jotain muuta kuin Pirellit tulevat alle seuraavaksi.
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Omassa autossa sekä kesä- että talvirenkaat ovat 18-tuumaiset, joten renkaita on helppo verrata.alfa 156 v6 kirjoitti: Täsmälleen samat fiilikset oli kun ensiasennus Pirellit meni alle torstaina... Tuumaa isompi Contin talvikumi oli hiljaisempi ja tarkempi ajolleen
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Check Engine.
Ei kadonnut startissa, muttei oireillut mitenkään niin ajelin kotiin, katoin ja poistin koodin P2172.
Ei syttynyt uudella startilla eikä kaasuttelulla.
Ilmeisesti siis "P2172 Throttle Actuator Control System Sudden High Air Flow Detected."
Saisi muistaa kattoa versionumerot jos ne jostain löytyisi.
Ei kadonnut startissa, muttei oireillut mitenkään niin ajelin kotiin, katoin ja poistin koodin P2172.
Ei syttynyt uudella startilla eikä kaasuttelulla.
Ilmeisesti siis "P2172 Throttle Actuator Control System Sudden High Air Flow Detected."
Saisi muistaa kattoa versionumerot jos ne jostain löytyisi.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
QV bongattu Salon keskustassa hinurin lavalla Olikohan oikeasti särki vai siirrossa paikalliseen hiivattiliikkeeseen
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Check engine toistui muttei kuulunut nollauksen jälkeen takaisin. Saa varmaan käydä katsottavana.
Tällä kertaa huomasi kun pidin jossain valoissa jarrulla että kierrokset sahasi pari ihan pientä ylös-alas kertaa ja sitten valo.
Tällä kertaa huomasi kun pidin jossain valoissa jarrulla että kierrokset sahasi pari ihan pientä ylös-alas kertaa ja sitten valo.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Milloin autosi on valmistunut? Onko ECU-päivitys tehty milloin?flapjack kirjoitti:Check Engine.
Ei kadonnut startissa, muttei oireillut mitenkään niin ajelin kotiin, katoin ja poistin koodin P2172.
Ei syttynyt uudella startilla eikä kaasuttelulla.
Ilmeisesti siis "P2172 Throttle Actuator Control System Sudden High Air Flow Detected."
Saisi muistaa kattoa versionumerot jos ne jostain löytyisi.
Näyttää kovasti tältä:
http://www.giuliaforums.com/forum/1009- ... tsb-s.html
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
2.0l bensakoneelle on ilmeisesti tullut uusi ohjelmistopäivityspaketti:Unique kirjoitti:Milloin autosi on valmistunut? Onko ECU-päivitys tehty milloin?flapjack kirjoitti:Check Engine.
Ei kadonnut startissa, muttei oireillut mitenkään niin ajelin kotiin, katoin ja poistin koodin P2172.
Ei syttynyt uudella startilla eikä kaasuttelulla.
Ilmeisesti siis "P2172 Throttle Actuator Control System Sudden High Air Flow Detected."
Saisi muistaa kattoa versionumerot jos ne jostain löytyisi.
Näyttää kovasti tältä:
http://www.giuliaforums.com/forum/1009- ... tsb-s.html
http://www.giuliaforums.com/forum/289-a ... post604097
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Enpä tiedä päiväyksestä. Toimitus oli olikohan viime elokuussa.Unique kirjoitti:Milloin autosi on valmistunut? Onko ECU-päivitys tehty milloin?flapjack kirjoitti:Check Engine.
Ilmeisesti siis "P2172 Throttle Actuator Control System Sudden High Air Flow Detected."
Näyttää kovasti tältä:
http://www.giuliaforums.com/forum/1009- ... tsb-s.html
Nyt haettiin huollosta kuulemma oli juuri joku ECU päivitys tehty (ei muuta tietoa järjestelmässä tuttuun Wetteri tyyliin) eikä ainakaan kotimatkalla tullut valoa.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kuinkas kauan muilla on suunnilleen mennyt ennen kuin auto on tehtaalta lähdettyään saapunut Suomeen ja autoliikkeeseen? Oma on reilut pari viikkoa sitten lähtenyt Italiasta ja vielä odotellaan. Hiukan alkaa olla jo pähkinöinä ja sormet syyhytä...
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tänään ilmestyi taas sama koodi. Uusi aika bookattu. Ei siis ilmeisesti ollut pelkästään päivityksen korjaama ongelma.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
- Brahe
- Viestit: 303
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Well, olen odottanut omaa q2 bensa giuluani kohta 7kk. Nyt ollut tehtaan lainaama diesel giulia pari kuukautta alla kompensaationa. Auto käväisi Suomessa pari kk sitten ja lähti about rantauduttuaan takaisin italiaan, ei selityksiä miksi. Auto palasi suomeen reilu kaksi viikkoa sitten, ja odottaa yhä jonkin sortin luovutuslupaa, vaikka rekisterinroa myöten järjestelyt hoidettu jo viime visiitillä. Huolettaa kyllä onko jokin taas vialla vai jokohan sen kohta saisi itselle.Teemuv kirjoitti:Kuinkas kauan muilla on suunnilleen mennyt ennen kuin auto on tehtaalta lähdettyään saapunut Suomeen ja autoliikkeeseen? Oma on reilut pari viikkoa sitten lähtenyt Italiasta ja vielä odotellaan. Hiukan alkaa olla jo pähkinöinä ja sormet syyhytä...
Reissu italiasta tänne, siltä pohjalta että kaks kertaa sen nyt olen odotellut, kestää ilmeisesti noin 1,5-2kk.
T:Henkka
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^
Valehtelematta tuon odotusajan puitteissa olen ehtinyt itse muutamankin kerran sekä ostaa auton että vaihtaa sen pois.
- Toivottavasti saat Giulian *pian* ja on sitten odotuksen arvoinen!
Valehtelematta tuon odotusajan puitteissa olen ehtinyt itse muutamankin kerran sekä ostaa auton että vaihtaa sen pois.
- Toivottavasti saat Giulian *pian* ja on sitten odotuksen arvoinen!
- Brahe
- Viestit: 303
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Sain juuri tiedon, että on siirretty autokuljetusliikkeen listoille... maksimissa reilu viikko odotusta enää siis eikä jatkojumitusten/tehtaalle palautusten vaaraa enää pitäisi mitenkään olla :.)
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Johan kuulostaa vaikealta... Toivottavasti itsellä menee nopeammin ja helpommin, kun kyse on omalla kohdalla kuitenkin melko karvalakki bensamallista...
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No, hyvää kannattaa odottaa
Ei se toimitus putkeen mennyt omankaan kanssa mutta ei ole harmittanut sen koommin. 40tkm mittarissa ja matka jatkuu
Ei se toimitus putkeen mennyt omankaan kanssa mutta ei ole harmittanut sen koommin. 40tkm mittarissa ja matka jatkuu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Piti piruuttaan vähän tiedustella äsken ja sain selville, että oma Giulia on jo Hangossa ja lisätietoa on luvassa ensi viikolla. Nyt vaan kädet kyynärpäitä myöten ristiin ettei auto lähde takaisin Italiaan tai satu mitään muutakaan kommellusta.
- Brahe
- Viestit: 303
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Älä ny sano et se on musta bensa giulu aktiivijousilla... mul oli sellai varatilauksena tulossa tän korjatun lisäksTeemuv kirjoitti:Piti piruuttaan vähän tiedustella äsken ja sain selville, että oma Giulia on jo Hangossa ja lisätietoa on luvassa ensi viikolla. Nyt vaan kädet kyynärpäitä myöten ristiin ettei auto lähde takaisin Italiaan tai satu mitään muutakaan kommellusta.
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No johan on säätöä. Olisiko varusteissa ollut jotain puutoksia sitten, mitkä huomattu Hangossa
Oma tupaöljy-karvalakki-Kiulu tuli luovutettavaksi n. 3kk siitä kun nimet oli papereissä. Varusteissa virheitä, tosin ostajan hyväksi joten en niistä reklamoinnut Nopea toimitus ja hyvin informoitiin että missä mennään.
Edellistä kulkinetta taas sai odotella melkein 10kk ("luvattu" 7kk kun jonot olivat tiedossa), lisäksi myyjäliikettä ei nimien raapaisun jälkeen kiinnostanut v*ttuakaan informoida tilanteesta tai yleensä olla yhteydessä / tavoitettavissa.
Oma tupaöljy-karvalakki-Kiulu tuli luovutettavaksi n. 3kk siitä kun nimet oli papereissä. Varusteissa virheitä, tosin ostajan hyväksi joten en niistä reklamoinnut Nopea toimitus ja hyvin informoitiin että missä mennään.
Edellistä kulkinetta taas sai odotella melkein 10kk ("luvattu" 7kk kun jonot olivat tiedossa), lisäksi myyjäliikettä ei nimien raapaisun jälkeen kiinnostanut v*ttuakaan informoida tilanteesta tai yleensä olla yhteydessä / tavoitettavissa.