Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Pele kirjoitti:^ Oliko niin että 159:n pultti, ja tietysti vanteessa oleva reikä on isompi halkaisijaltaan.
Jos näin on, niin pienemmällä Giuliettan pultilla kartio/tukipintaa jää vähemmän. :roll:
ITseasiassa selvitin näitä.

Giulietassa on M12-pultti ja 159:Ssä M14. Monet vanteet on valmiiksi soveltuvat M14:sta, mutta esim. Turbinat ei (eli just ne, mitkä kiinnostais).

Tosin autokaan ei vaihtunut, joten tää ei ole ongelma :D

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Hapankaali, paljonko maksoi tuo Novitecin alustasarja ja auttoiko se jäykkään kaarreohjaukseen, se on minusta Giuliettassa häiritsevä piirre. Mitä muuta mahdollista parannusta tuli?
Viimeksi muokannut aaiitee, 25 Kesä 2018, 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hapankaali
Viestit: 34
Liittynyt: 21 Syys 2017, 14:09
Car(s): Saab 9-3 Aero 2.8T XWD -08
Ex: Alfa Romeo Giulietta QV -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hapankaali »

aaiitee kirjoitti:Hapankaali, paljonko maksoi tuo Novitecin alustasarja ja auttoiko se jäykkään kaarreohjaukseen, se on minusta Giuliettassa häiritsecä piirre. Mitä muuta mahdollista parannusta tuli?
Alusta oli töineen aika tarkalleen tonnin. Kaarreajo on nyt viimeisen päälle kunnossa, uusi setti on napakka olematta pintakova tai epämukava. Originaali alusta on enemmän mukavuuspainotteinen selvästi. Nyt tosiaan kaarreajo on paljon sujuvampaa autolla, kun ei enää niiaa etukulman päälle kurvissa. Alusta on omaan korvaan aavistuksen hiljaisempi kuin alkuperäinen, tosin terävät iskut kolahtavat korvaan kovempaa kuin alkuperäisellä. Eivät kuitenkaan tunnu terävämmin. Novitecin setistä välittyy tien pinnan tuntuma paremmin istumalihaksille.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Minun täytyy kuitenkin vaihdattaa etujouset-440€, joten täytyy miettiä.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 978
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS
Paikkakunta: Veikkola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Cloverleaf kirjoitti:Kurkkasin Giuliettan helman alle ja pohjassa näyttää olevan jotain soikeita kumitulppia, mutta kolmessa kohdassa on pelkästään reikä eikä tulppaa ollenkaan. Kuuluuko noiden kaikkien aukkojen olla ummessa, ja jos pitäisi niin mistä niitä saisi hankittua?
Itse itselleni vastaten: helmapeltitulppa, osanumero 51751360, Autokeskukselta n. 1.5 € / kpl. Kai niiden kaikkien reikien kuuluu olla ummessa.

Giulietan kuskinpuoleisen sivupeilin peilipinta tosiaan heilui suuremmilla ajonopeuksilla, joten tilasin Saksasta uuden peilipinnan. Vanhan lähti hyvin irti, mutta uutta en saanut paikalleen millään. Kiinnikesysteemi oli vähän erilainen ja hirveän jäykkä. Aikani tappelin ja tästä tarvikepeilistä katkesi pari kiinnitystappiakin, mutta sitten luovutin ja liimasin vain vanhan peilipinnan paremmin omaan kiinnikkeeseensä kiinni ja laitoin sen heittämällä takaisin. Saas nähdä kauanko liimaus kestää. Oli aika turha hankinta tuo uusi peili, mutta onpahan varaosana, jos joskus nykyinen menee päreiksi.


Kuva

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Katson kuvasta, että teet pizzaa vohveliraudalla.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Numb
Viestit: 31
Liittynyt: 08 Elo 2016, 11:14
Car(s): Giulietta MA -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Numb »

Kytkinpoljin narskuu. Pistelin voitelua minne sain, ei vaikutusta. Minne suuntaisin liukasteet seuraavaksi?
Kun itte tekee saa sellaisen kuin tulee.

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Näistä liemistä on varmasti ollut aika monet keskustelut mutta onko Multiairin moottoriöljyltä vaadittava luokitus ACEA 3, vai joku muu, mikä?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Se riippuu minkä ikäinen auto on. Alkupää syö tuota kuvan mukaista öljyä ja olikohan 2015 facelift jossa muuttui joksikin toiseksi.
Liitteet
selenia.JPG
(30.45 KiB) Tiedosto ladattu 13289 kertaa

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

matti_vuorio kirjoitti:Se riippuu minkä ikäinen auto on. Alkupää syö tuota kuvan mukaista öljyä ja olikohan 2015 facelift jossa muuttui joksikin toiseksi.
Jotenkin näin sen muistelin. Huollossa oli kaadettu koneeseen Teboil Diamondia, mutta näköjään sekin täyttää specsit jo.

art
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Tammi 2017, 08:53
Car(s): Giulietta multiair -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja art »

Onkos kukaan asennellut Giuliettaan itse vetokoukkua? Esim. Skruvatista tilattavaa vetokoukkua+sähkösarjaa tms. pakettia.

Tarvitseeko sähkösarjan olla mallikohtainen vai käykö yleissarjat? Miten sähkösarjan kytkentä tapahtuu, asennetaanko ryöstäjillä takavaloista vai onko valmis liitin jossain? Tarvitseeko autoon myös ohjelmoida vetokoukku? Entäpä peruutustutkien huomiointi?

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

art kirjoitti:Onkos kukaan asennellut Giuliettaan itse vetokoukkua? Esim. Skruvatista tilattavaa vetokoukkua+sähkösarjaa tms. pakettia.

Tarvitseeko sähkösarjan olla mallikohtainen vai käykö yleissarjat? Miten sähkösarjan kytkentä tapahtuu, asennetaanko ryöstäjillä takavaloista vai onko valmis liitin jossain? Tarvitseeko autoon myös ohjelmoida vetokoukku? Entäpä peruutustutkien huomiointi?
Mallikohtainen ilman muuta, eikä mitään askartelusettejä. Giulietan koukkua en ole tehnyt, mutta yleensä se on töpselit kiinni jonnekin väliin (esim. takavaloille). Ja tottakai jotain setuppiakin täytyy säätää ettei peruuttaessa parkkitutkat huuda.

Hondamies
Viestit: 51
Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
Car(s): Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Hondamies »

Heippa pitkästä aikaa,

Tuli hankittua kesämoto ja Alfastelu on jäänyt hieman pienemmälle. Oma Giuliettahan tuli tästä tietenkin mustasukkaiseksi ja ensimmäiset käynnistykset on aina röpeltelyä kunnes tasaantuu n3-6 sekunnin päästä. Välillä taas röpeltää nii pahasti, että sammuu. Näin siis päivän ekat käynnistykset kylmänä. Kuvittelin, että sen aiheutti BMC-filtteri, kun syndroomat alkoi sen jälkeen, mutta normin pistäessäni takaisin niin röpeltää myös. En saa koodia ainakaa Torque apilla. Onko kellään ollut vastaavaa? Tarkoitus olisi käydä sytytysjärjestelmä läpi kun aika sallii, mutta mieleen tullut, että voisiko olla kamppiakselinasentotunnistin tai o2 sensori tms.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Nyt sarjassa amaatörimainen kysymys.
Miten vaihdetaan koiranluu eteen, ja nyt lähinnä miten sen alemman mutterin saa auki? 16mm hylsy tai lenkki menee komeasti mutterin päälle, mutta kun ei mahdu vääntämään. Ottaa työkalu kiinni jos mihinkin.
Makaroonia jo vuodesta -98

jkf
Viestit: 93
Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
Car(s): Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkf »

Cloverleaf kirjoitti:... Takalasinpesin ei myöskään näytä toimivan, vaan kuskinpuoleisen eturenkaan kohdalle valuu pesuaine. Letku ilmeisesti irti tai halki. Pitää huollossa mainita tuostakin. Pysähtyykö muillakin takalasin pyyhin välillä kesken kaiken?
Just eilen roplasin samanlaiset oireet aiheuttaneen letkun kiinni. Säiliöstä lähtevä letku oli lähtenyt irti akun takaa takalasille lähtevästä kurttuputkesta ja tipahtanut roikkumaan pesunestesäiliön taakse. Letkun onkiminen takaisin ylös otti pari tuntia, paikalleen laitto ja varmistaminen n. 5 min. Pyyhkimessä ei ongelmaa.

Toki tuohon pariin tuntiin kuului alapuolen muovien irroittaminen, sillä säiliön taakse ei näe eikä käsi sinne yläkautta mahdu.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

puuha kirjoitti:Nyt sarjassa amaatörimainen kysymys.
Miten vaihdetaan koiranluu eteen, ja nyt lähinnä miten sen alemman mutterin saa auki? 16mm hylsy tai lenkki menee komeasti mutterin päälle, mutta kun ei mahdu vääntämään. Ottaa työkalu kiinni jos mihinkin.
Ja amatööri vastaa.. Kyllä minä sen vaan hylsyllä nilkuttelin. Toinen puoli meni jo nopeammin.. Ei se tosiaan hyvä ole, mutta parempaakaan en keksinyt laajoista työkaluvaihtoehdoistani. :-D
Vasara taisi olla apuna avaamisessa?
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

No ei oikein pysty vasaralla lyömään, tai saamaan voimaa lyötiin. Xenon potikka myös mukavasti edessä ja siinäkin on se aftermarket metallitanko niin ruosteessa ettei hievahdakkaan.
Pitääkö perkele alatukivarsi ottaa auki.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Sain sinne vasaraa tarjottua, mutta ahdasta ja varottavaahan siellä on. Varmaan riippuu hylsyn varren pituudesta jne.

Ostithan ne kalleimmat motonetin tukivarret tilalle? Ne vaikutti ihan hyvälle.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Ostin mitä sai. Ei tuohon QV kiuluun muutenkaa ole liikaa varaosia tarjolla Suomessa.
Makaroonia jo vuodesta -98

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Päädyin etujousien sijasta laitattaa kuitenkin Novitecin alustasarjan. Joku oli tilannut pelkät osat-ehkä joku täällä.
Annan arvoa auton ajo-ominaisuuksille, vaikka tuo alusta kalliiksi tuleekin.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Lampunpesin kuskin puolelta ei enää palaudu "pohjaan" asti. Mikäs noita yleensä vaivaa, kannattaako/pystyykö mokkulaa purkaa ja ihmetellä vai tilaanko uuden saman tien? Liikkuu siis kyllä kun sen ulos vetää mutta ei ainakaan pienellä "vemputtamisella" herkistynyt eikä voi painaa kiinni, jää luukku hieman irvistämään. 100-200 € näyttäs pikaisella googletuksella uusi kustantavan.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Putsaa se varsi nyt ensin. Kerää kivasti muhjua. Nosta siitä luukusta niin paljon ku nousee ja suihki vaikka bräkleeniä varteen.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Se on kyllä ihan puhdas ja ehjän näköinen päällepäin ja ihan hyvällä voimalla vetää kiinnipäin.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Olikos tuossa jonkinsortin paluuvirtausventtiili tms. ennen ruuttaa? Eli ettei se päästä letkua ihan kuivaksi pesun jälkeen, mutta antaa osan paineesta painua takasin mistä tullutkin.
Muissa merkeissä moiset venttiilit tuppaa alkaa mennä jumiin ja eivät enää anna senkään vähää paluuvirtausta, jonka takia ruisku jää ulos.
Mulla tökkii toisella puolella toisinaan just noin, mut useimmiten selvästi vahvempi pesuaineseos helpottaa. Mene ja tiedä sitten oikeesta syystä...

Avatar
Smiik
Viestit: 164
Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
Car(s): GT 3.2

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Smiik »

Eikös Giulietta jaa osan rakennettaan ja osiaan Fiat Bravo II:n kanssa? Minulla entisessä Bravossa kävi niin, että toinen ajovalopesin (muistaakseni Boschin valmiste) jäi noin 15-20 mm ylös, eikä suostunut palaamaan mitenkään enää kokonaan alas. Koko pesimen putkiosa oli irroitettava ja purettava, putken sisältä oli O-rengas karannut oikealta paikaltaan pois ja esti varren palautumisen pohjaan asti. Operaation jälkeen tosin pesin toimi, mutta oli huomattavasti toista puolta jäykempi eli todennäköisesti O-rengas oli jotenkin vahingoittunut tai kasaaminen epäonnistunut jollain tavalla. Tyydyin irrottamaan ajovalopesinten sulakkeen, jottei vastaava toistuisi.. Pesimet ovat melko turhat kuitenkin, lähinnä sotkevat keulaa.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Onko Giuliettan keulalogon vaihto mimmoinen homma. Liimallako se on tosiaan kiinni? Jos niin miten se poistetaan vahingoittamatta ympärillä olevaa kromia.
eBay:ssä on paljon ns. vanhan päälle liimattavia replikoita. :o:
Kuva

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Ei oo kummoinen homma, mutta ehjänä sitä ei saa, eikä kannata yrittääkään. Poraa keskelle reikä ja lähdet siitä sitten sivuleikkureilla halkaisemaan merkkiä johonkin suuntaan. Sitten kun saa reunan poikki jostain kohtaa, niin se loppu lähtee varovasti tongeilla vetämällä. Materiaali on jotain todella pehmyttä, ehkä messinkiä. Liimajämät saa pois vaikka kynsilakanpoistoaineella. Uuden merkin osalta, vaikka tuossa kuvassa ei näy, niin scudeton alaosassa on pieni reikä ja uudessa merkissä vastaavasti pieni piikki jolla merkin saa täsmälleen suoraan.

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :6940.html

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Pujazuba kirjoitti:Onko Giuliettan keulalogon vaihto mimmoinen homma. Liimallako se on tosiaan kiinni? Jos niin miten se poistetaan vahingoittamatta ympärillä olevaa kromia.
eBay:ssä on paljon ns. vanhan päälle liimattavia replikoita. :o:
Vaihdoin viime kesänä sekä eteen että taakse logojen pinnat. Lähti tosi helposti kun kevyesti kuumailma puhaltimella lämmitti logon keskeltä ja sen jälkeen paperiveitsen terän kärjellä nosti reunasta.

Uudet tarvike pinnat on tosin menettäneet värinsä jo alle vuoden käytöllä. Toki, eipä nuo mitään maksaneetkaan.
Ensi kierroksella ajattelin kokeilla josko pintaan ruiskuttaisi 2-komponentti lakan.
Jospa se auttaisi värien säilymiseen. :roll:

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^&^^ Kiitokset.
Juu ihmettelin itsekin noiden tarvikelogojen kestävyyttä. Olikin mielessä laittaa 5mm autovahakerros ennen kuin vien uuden logon ulos talosta. :lol:
Yllättävän paljon näitä on myynnissä kuitenkin. Noin 10v sitten etsintään meni paljon enemmän aikaa ja suurempi osuus vaihtoehtoista olivat kalliimpia orkkis logoja. Joku on nähnyt bisnes keissin ja tarttunut kiinni. 8)
Kuva

SempreAlfa
Viestit: 36
Liittynyt: 02 Heinä 2018, 19:08
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja SempreAlfa »

Uutena Giuliettan omistajana haluaisin hieman kartoittaa, mihin minun kannattaisi viedä auto vuosihuoltoon PK-seudulla. Merkkiliike siis hakusessa. Yritän välttää Autokeskukset, Delta-Autot jne. :)

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Auto Milano.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

SempreAlfa kirjoitti:Uutena Giuliettan omistajana haluaisin hieman kartoittaa, mihin minun kannattaisi viedä auto vuosihuoltoon PK-seudulla. Merkkiliike siis hakusessa. Yritän välttää Autokeskukset, Delta-Autot jne. :)
Kannattaa välttää tosiaan noita, varsinkin Delta autoa. Suosittelen Automilanoa.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Auto-Milano on jees, samoin Ljungqvist Aurinkoniityntiellä Espoossa.

gaylord
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 09:02
Car(s): Giulietta -11
Linea -08

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja gaylord »

Syyläri vuotaa. Tietääkö kukaan alkuperäisnumeroa osalle? Käviskö tuo nissens? Tai oisko suositusta, suht edullisesti pitäisi päästä.
https://www.autonvaraosatpro.fi/nissens-7672050

2.0 jtdm 140hv -11

hapankaali
Viestit: 34
Liittynyt: 21 Syys 2017, 14:09
Car(s): Saab 9-3 Aero 2.8T XWD -08
Ex: Alfa Romeo Giulietta QV -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hapankaali »

Auto Milaolle ääni täältäkin. Autokeskusta suosittelen välttämään kuin ruttoa...

Oma kiulu muuttaa itseni mukana Lempäälän syksyllä. Missähän Tampereen seutuvilla sais osaavaa huoltoa Alfalle?

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

hapankaali kirjoitti:Auto Milaolle ääni täältäkin. Autokeskusta suosittelen välttämään kuin ruttoa...

Oma kiulu muuttaa itseni mukana Lempäälän syksyllä. Missähän Tampereen seutuvilla sais osaavaa huoltoa Alfalle?
Team F40 ainakin osaa hommansa.
Viimeksi muokannut JaRoDD, 09 Heinä 2018, 01:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Onko siinä Novitecin Giuliettan alustasarjassa säätö? Paljonko maavara pienenee?

Avatar
Mokomakin
Viestit: 691
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

Mitä tarvitaan että giulietta multiairin kanssa voisi olla diagnostiikallisesti omavarainen? Vanhassa läppärissä on maksettu multiecuscan sekä kkl kaapeli. Millaisia setuppeja teillä on?
Taitaa akkuakin vaihtaessa tarvita tietokonetta.. :?

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Aikas vähän on ollut tarvetta, lähinnä öljynvaihdon huoltomuistustuksen nollaus. Rekisteröity MES on toiminut sen mitä on tarvinnu, näitä erivärisiä adaptereita tarvitaan KKL:n lisäksi https://www.ebay.co.uk/p/KKL-6-Adapters ... 0005.m1851

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Giulietta tarvii joko adapterit tai pinnillisen obd johdon. ELM 327 piuha päästää vain moottoriin käsiksi. Kaikki muut modulit tarvii keltaisen adapterin.
Itsellä ei KKl piuha toimi. MES 4.1 käytössä.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Katselin itse johtojen hintoja sekä lisenssin hintaa ja päädyin sen sijaan tähän. https://www.biltema.fi/autoilu---mp/kor ... 2000040054
Tietysti jos haluaa lukea muutakin kuin ECU:n tietoja niin tämä ei riitä.
Kuva

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Toivottavasti ei tule pettymystä. Edes Auto-Delphi ei nappaa kiinni.
Makaroonia jo vuodesta -98

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Novitecin alustan säädöstä löytyi tuollaista:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=8349

hapankaali
Viestit: 34
Liittynyt: 21 Syys 2017, 14:09
Car(s): Saab 9-3 Aero 2.8T XWD -08
Ex: Alfa Romeo Giulietta QV -11

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hapankaali »

Novitecilla tosiaan saa maavaraa alemmas, itsellä se ei tosin ole merkittävästi matalammalla vaan alusta on melkein niin ylhäällä kuin sen saa. Vähän orkkista matalampi.

Nyt kun tässä on tullut jo lomailtuakin melkein pari vuorokautta, vois taas käydä auton kimppuun ennen talvea. Kiposta on maali rapissut irti tuulilasin ja lasikaton välisestä paneelista. Lähti talvella lumen ja jään mukaan. Havainnekuva alla.
Kuva

Se vielä onneton näyttää alkavan ruostumaan tuosta keskeltä. Milläs eväillä suosittelette tuon kimppuun käymistä ennen syksyä? Rust stoppia pintaan ja maali?

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Ei liity tuohon mitenkään, mutta tuo nähtyä olen iloinen että omassa Puntossa tuo osa on muovia ja samaa sävyä/kiiltoa kuin lasipaneelit. Eikä ole kyllä yli kahdeksan vuoden ja 153tkm jälkeen mennyt miksikään.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Eipä ole auto työn alla, ei tullut kuulemma osia tuohon alustaan, menee ensi viikkoon kuulemma.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Hapankaali: Laitas Autona Alfalle viestiä tosta katon maalihommasta.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Mokomakin
Viestit: 691
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

^^^^^ palaan näihin diagnostiikkoihin. Löytyy siis mes 1.5 jonka listalta löytyy giulietta 1.4 turbo, kkl vagcom kaapeli ja keltainen punainen ja vihreä adapterikaapeli. Minkä adapterin kanssa uskaltaa edes kokeilla moottorin vikakoodien lukua?

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Isola »

Moottorin vikakoodit pitää pystyä lukemaan standardin mukaisesta nastasta, joka on kaikissa KKL- ja ELM-kaapeleissa aina kytketty. Se ei siis vaadi adapteria.

Muut kuin tyyppihyväksynnässä vaaditut (eli käytännössä muut kuin moottorin ECU) löytyvät sitten OBD:n vendor option -nastoista, jotka nimensä mukaisesti ovat tarkoitukseltaan valmistajan vapaasti määriteltävissä. Näitä varten on sitten ne väriadapterit K-line-protokollaa käyttäville ECUille. MES kertoo aina Connect-nappia painettaessa, minkä värinen adapteri tarvitaan. Jos se ei sano adapterista mitään, sellaista ei tarvita. Tätä voit vaikka kokeilla ilman autoakin Simulate-napista.
Järkiautoilija

Avatar
Makianni
Viestit: 7
Liittynyt: 12 Heinä 2018, 10:42
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair 2011, Alfa 156 2.0 TS 1999

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Makianni »

Moikka!

Miten pystyy kuuntelemaan musiikkia kännykän spotifysta Giuliettassa?

Vastaa Viestiin