Minulla tuo taas toimii ihan ilman mitään kikkailuja ja ihan alfaromeo.fi sivujen linkkiä käyttämällä.juri kirjoitti:Jaa, kun minä yritän mennä http://www.alfaromeo.fi -sivuston kautta karttaan, mistä tahansa sivuilta löytämistäni linkeistä:Gusse kirjoitti:Tuo laajempi karttakuva tulee muuten esiin kun valitsee alfaromeo.fi sivuilta kartalle täpän "oston jälkeen", eli taitaa esittää huoltopisteitä. Täpällä jälleenmyyjä, tulee vain neljä pistettä kartalle.Not Found
The requested URL /content/alfaromeo/alfaromeo-fi/fi/home/choose-yours/purchase/loyda-jalleenmyyja was not found on this server.
Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nousuun?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Tuplapeukku jos noin nopeasti korjasivat.
edit: juuei. Toimii alkuun, mutta sivustolla selailu rikkoo linkit.
edit: juuei. Toimii alkuun, mutta sivustolla selailu rikkoo linkit.
932 937 955
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Jotakin FCA:lla tapahtuukin. Penari kun menee ensi viikolla huoltoon paikkaan, joka on Fiatin jälleenmyyjä (Metroauto Koskelo), koetin varata ekoego-fiatille koeajon ko. toimipisteeseen. Ei toiminut, Espoossa ainoa vaihtoehto on Arita. Jämy-listasta Metroauto kyllä löytyy.
Laitoin tästä viestin FCA:n intternettimallin palautelipareella toissapäivänä, eilen setä soitti Metroautosta aiheesta, tänään tuli puhelu myös Lahdesta. Eli ainakin palautekentän viestit luetaan ja nämä kyssärit lähtee jälleenmyyjille asti.
Laitoin tästä viestin FCA:n intternettimallin palautelipareella toissapäivänä, eilen setä soitti Metroautosta aiheesta, tänään tuli puhelu myös Lahdesta. Eli ainakin palautekentän viestit luetaan ja nämä kyssärit lähtee jälleenmyyjille asti.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Toukokuun ensirekisteröinnit ja Alfa Romeo pääsi TOP30 -listalle! http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/ti ... ttain/2018
Toukokuussa kilpien väliin 11 uutta Alfa Romeota ja koko vuonna yhteensä 31 kpl. Ilmeisesti kaikki ovat menneen yhteisöille, koska huhtikuussa yhteisöjen nimissä olevien autojen määrä oli 20 ja nyt se on 31. Uusia esittelyautoja?
Toukokuussa kilpien väliin 11 uutta Alfa Romeota ja koko vuonna yhteensä 31 kpl. Ilmeisesti kaikki ovat menneen yhteisöille, koska huhtikuussa yhteisöjen nimissä olevien autojen määrä oli 20 ja nyt se on 31. Uusia esittelyautoja?
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Brahen työsuhdepeli taisi ehtiä toukokuulle? Eikös nuo yhteisöt niitä ole?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
^^ Ei taida olla ihan oikeassa toi listaus, tai ainakin mulle tuli Giulia myös toukokuun puolella ja se ainakin on ihan yksityiskäytössä ja -omistuksessa.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Olen tulkinnut noita taulukoita väärin. Tänä vuonna on ensirekisteröity Alfa Romeoita 31 kpl joista 14 yhteisöille.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Eli ei voi enää ikinä ostaa, kun noita on kaikilla.TeroPee kirjoitti:Toukokuun ensirekisteröinnit ja Alfa Romeo pääsi TOP30 -listalle!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Vaunula on lopettanut Alfan ja Fiatin myynnin Raisiossa... Jälleenmyyjäverkosto harvenee entisestään.
Ammattina autokauppa
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Mihinköhän ne sen ison Fiatin logon vie. Mä voisin ilomielin ottaa sen autokatokseen missä on vain Fiatteja...niki kirjoitti:Vaunula on lopettanut Alfan ja Fiatin myynnin Raisiossa... Jälleenmyyjäverkosto harvenee entisestään.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Outoa.. Eihän täällä mainita asiasta mitään: http://www.vaunula.finiki kirjoitti:Vaunula on lopettanut Alfan ja Fiatin myynnin Raisiossa... Jälleenmyyjäverkosto harvenee entisestään.
I'll get my coat...
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
155156 kirjoitti:Outoa.. Eihän täällä mainita asiasta mitään: http://www.vaunula.finiki kirjoitti:Vaunula on lopettanut Alfan ja Fiatin myynnin Raisiossa... Jälleenmyyjäverkosto harvenee entisestään.
I'll get my coat...
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Juu, kuun lopussa virallisesti loppuu FCA myynti. Piha täynnä masroja...Shuttle kirjoitti:155156 kirjoitti:Outoa.. Eihän täällä mainita asiasta mitään: http://www.vaunula.finiki kirjoitti:Vaunula on lopettanut Alfan ja Fiatin myynnin Raisiossa... Jälleenmyyjäverkosto harvenee entisestään.
I'll get my coat...
- Kari
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Jälleenmyyjiä taitaa sen jälkeen olla ruhtinaalliset 3kpl. Jälleenmyyjähaku Alfan kotisivuilla ei luonnollisesti toimi.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Selviytyjät Suomi, kausi kolme.
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
- Car(s): -
Ex. Giulietta MA TCT 2017 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Voi helvata, Salih oli ainakin mulle se lopullinen syy Alfan ostoon... ei hyvältä näytä, ellei joku muu Turun seudulta innostu...
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nousuun?
Ei.
Ei.
932 937 955
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
^No eipä ei.
Tosin tämän hetken mallistolla on paha maahantuojan ja jälleenmyyjien rimpuilla. Valoa tunnelin päässä ei edes näy, kun malliston kehitys tähtää yläpään malleihin, joiden myynti Suomessa on täysin marginaalista.
Tosin tämän hetken mallistolla on paha maahantuojan ja jälleenmyyjien rimpuilla. Valoa tunnelin päässä ei edes näy, kun malliston kehitys tähtää yläpään malleihin, joiden myynti Suomessa on täysin marginaalista.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Maahantuojan sivuilla on muissa maissa tarjolla kaikenlaista joka avannee suuremman asiakaskunnan kiinnostusta, vaan ei meillä.
Saksalaisille on meneillään Alfa Romeo -päivät, on seitsämän tonnin business -pakettia, neljän vuoden takuuta ja flexileasinkia. Ruåtsalaiset kylpevät yltäkylläisyydessä ekomallin kera (Giulia Advanced Efficiency), jonka mainoskuva mallin esittelysivulla kylläkin on surkeudessaan aivan omaa luokkaansa, mutta tarjolla kuitenkin. Maassa jossa on jotain mätää on myös joku leasing-paketti, ja (heikosti tanskaa ymmärrän) huikea kolmentoista ja puolen tuhannen euron varustepakettitarjous. Turskankalastajat saavat Alfaansa 7 vuoden / 200000km takuun!!!
Suomessa sivuilla keskitytään tuohon fiilistelypuoleen, suditellaan CGI-videolla koreografioita joihin Stelvio ja Giulia eivät taida ajon- eiku luistonestonsa puolesta edes taipua.
Ei ole jälleenmyyjän helppoa täällä taistella isompien merkkien kanssa markkinoista jos taustatukea ei em. tavalla löydy. Esim. tuo 7v/200000km takuu olisi Suomessa kyllä melkoinen veto, Alfan maineen tuntien se hälventäisi monen potentiaalisen ostajan epäluuloja...
Saksalaisille on meneillään Alfa Romeo -päivät, on seitsämän tonnin business -pakettia, neljän vuoden takuuta ja flexileasinkia. Ruåtsalaiset kylpevät yltäkylläisyydessä ekomallin kera (Giulia Advanced Efficiency), jonka mainoskuva mallin esittelysivulla kylläkin on surkeudessaan aivan omaa luokkaansa, mutta tarjolla kuitenkin. Maassa jossa on jotain mätää on myös joku leasing-paketti, ja (heikosti tanskaa ymmärrän) huikea kolmentoista ja puolen tuhannen euron varustepakettitarjous. Turskankalastajat saavat Alfaansa 7 vuoden / 200000km takuun!!!
Suomessa sivuilla keskitytään tuohon fiilistelypuoleen, suditellaan CGI-videolla koreografioita joihin Stelvio ja Giulia eivät taida ajon- eiku luistonestonsa puolesta edes taipua.
Ei ole jälleenmyyjän helppoa täällä taistella isompien merkkien kanssa markkinoista jos taustatukea ei em. tavalla löydy. Esim. tuo 7v/200000km takuu olisi Suomessa kyllä melkoinen veto, Alfan maineen tuntien se hälventäisi monen potentiaalisen ostajan epäluuloja...
932 937 955
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Haluaisin nähdä Alfat Lexusten vieressä. Organisaatio osaa hommansa ja olispahan huoltopuolellakin virikettä opetella vähän toisenlaista autonrakennuskulttuuria.. Niillä on kuitenkin (Toyotalla) se oma koulutusorganisaatio Suomessakin, ettei pätevyydestä pitäisi olla kiinni, jos nyt jostain hullusta syystä möisivät Alfaa pitkällä jänteellä. Nämä "katotaan vuosi - pari miten menee" -diilit tuntuu vähän hölmöläisen touhulta - eikö pidempiä ole kukaan ottanut vastaan?
Aina puhutaan malliston kapeudesta, mutta lieköhän se niin. Lexuksen kattaus (CT, IS, GS(/ES kohta tilalla), NX, LS, RX ja pian UX) on toki paljon laveampi, mutta eipä se myynti kauhean kattavaa määrällisesti ole. Voisi melkein ajatella, että useat mallit syövät toinen toistensa myyntiä meillä Suomessa. Faktaa minulla ei toki ole. Alfalla on MiTo, Giulietta, Giulia ja Stelvio, pian pari muuta vanhempien väistyessä. En tiedä olenko ainut, mutta minusta Alfan menestyksen tiellä Suomessa on osin hintataso. Aika harvalla on lopulta varaa pistää 50+K€ kiinni autoon, varsinkin jos se on Giulian lailla epäkäytännöllinen. Eiköhän BMW:lläkin mene eniten jotain 318 -malleja määrällisesti ja ne on paljon halvempia. Alfan hintojahan ei näe mistään kun kotimaisetnettisivut ei toimi millään tasolla...
Alfalla olisi hyvä olla hyvinkin hinnastossa joku Giulia, jossa olisi joku A-Mersun tyyliin kisakireä ykskolmonen bensa, 100g/km päästöt ja 160 heppaa. Varmasti menisi työsuhdemarkkinoille mainiosti. Entusiasisti ostaa sitten isommalla padalla, jos tahtoo. Tuolle businessmallille sitten hintaa pikkasen päälle Avensiksen.
Aina puhutaan malliston kapeudesta, mutta lieköhän se niin. Lexuksen kattaus (CT, IS, GS(/ES kohta tilalla), NX, LS, RX ja pian UX) on toki paljon laveampi, mutta eipä se myynti kauhean kattavaa määrällisesti ole. Voisi melkein ajatella, että useat mallit syövät toinen toistensa myyntiä meillä Suomessa. Faktaa minulla ei toki ole. Alfalla on MiTo, Giulietta, Giulia ja Stelvio, pian pari muuta vanhempien väistyessä. En tiedä olenko ainut, mutta minusta Alfan menestyksen tiellä Suomessa on osin hintataso. Aika harvalla on lopulta varaa pistää 50+K€ kiinni autoon, varsinkin jos se on Giulian lailla epäkäytännöllinen. Eiköhän BMW:lläkin mene eniten jotain 318 -malleja määrällisesti ja ne on paljon halvempia. Alfan hintojahan ei näe mistään kun kotimaisetnettisivut ei toimi millään tasolla...
Alfalla olisi hyvä olla hyvinkin hinnastossa joku Giulia, jossa olisi joku A-Mersun tyyliin kisakireä ykskolmonen bensa, 100g/km päästöt ja 160 heppaa. Varmasti menisi työsuhdemarkkinoille mainiosti. Entusiasisti ostaa sitten isommalla padalla, jos tahtoo. Tuolle businessmallille sitten hintaa pikkasen päälle Avensiksen.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
En tiedä/tajua miksi tätä ei saada Suomeen: https://www.alfaromeo.se/modeller/giuli ... EfficiencyKivijärvi kirjoitti:...
Alfalla olisi hyvä olla hyvinkin hinnastossa joku Giulia, jossa olisi joku A-Mersun tyyliin kisakireä ykskolmonen bensa, 100g/km päästöt ja 160 heppaa. Varmasti menisi työsuhdemarkkinoille mainiosti. Entusiasisti ostaa sitten isommalla padalla, jos tahtoo. Tuolle businessmallille sitten hintaa pikkasen päälle Avensiksen.
Päästöt 99g, heppoja 180. Toki nuokaan eivät takaa pääsyä liisarilistoille...
Jos ekogiulian tekeminen on selvästi kalliimpaa kuin Avensiksen, ei sitä oikein voi hinnoitella vain pikkuisen Avensista kalliimmaksi. Alfan pitäisi vaan yksinkertaisesti päästä niitten kukkaroille joilla rahaa on sen verran kuin auton tekeminen ja katteet maksavat. Mielikuvat / brändi eivät selvästikään ole Suomessa saati maailmalla purreet, jotain muuta pitäisi keksiä, esim. tuo pitkä takuu.
P.S. Bimmerillä menee eniten 5-sarjaa, 1401 kipaletta (2017), 3-sarjaa melkein samat, eli 1356 (2017). Muut sarjat eivä sitten pääse puoleenkaan noista.
http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/ti ... ttain_2017
932 937 955
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Kesäkuun lukujen perusteella Alfa Romeoita on ensirekisteröity 37 kpl joista 16 yhteisöille. Eli kesäkuussa kilpiin meno kuusi autoa.TeroPee kirjoitti:Olen tulkinnut noita taulukoita väärin. Tänä vuonna on ensirekisteröity Alfa Romeoita 31 kpl joista 14 yhteisöille.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Ei tämä länsinaapurin menokaan näytä kovin hääviltä yleensäkään Alfojen suhteen. On tässä tullut pörrättyä pitkin Ruotsia reipas 1000km ja 4 Alfaa olen nähnyt. Viimeisin oli täällä Tukholmassa punainen Alfa Giulia QV. Pisti toki silmään, mutta hukkuu näiden muiden loistoautojen sekaan. Maserateja näkyy paljon ja pelkästään päivässä 10 Ferraria, 3 Lamboa ja McLaren.
Paikallisten kanssa kun juttelee autoista, niin ei nämä uskokaan että Alfa tekee autoja vielä Huono se on maine täälläkin ja jälleenmyyntiarvo pohjamudissa.
Paikallisten kanssa kun juttelee autoista, niin ei nämä uskokaan että Alfa tekee autoja vielä Huono se on maine täälläkin ja jälleenmyyntiarvo pohjamudissa.
Viimeksi muokannut Janne, 06 Heinä 2018, 11:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Alfa Romeo 155 V6 1992
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Etelä Suomessa alkaa kuitenkin näkyä Giulioita olipa kuinka harvoin. Viimeisen kahden viikon aikana näkemäni 1/viikko ovat kuitenkin yki Giuliaa/viikko enemmän kuin sitä edeltäneet viikot.
-
- Viestit: 130
- Liittynyt: 28 Syys 2016, 21:28
- Car(s): Giulietta 170hv 2011
- Paikkakunta: Naantali
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Kiitoksia mukavista sanoista ja kiva kun sain jonkun innostumaan Alfoista, ei ole 2v edestä työ mennyt hukkaan. Valitettavasti tämä pitää paikkansa, FCA merkit on meiltä poistunut. On ollut kiva tutustua tähän verkostoon ja olen siitä täysin varma, että innokkaampia faneja ei löydy mistään muusta merkistä. Kiitoksia kuluneista vuosista.Lumlum kirjoitti:Voi helvata, Salih oli ainakin mulle se lopullinen syy Alfan ostoon... ei hyvältä näytä, ellei joku muu Turun seudulta innostu...
salih.al-marayati@vaunula.com
0503237599
0503237599
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Salihille täytyy kyllä itseltäkin antaa kehut ja pisteet, kun tuli oltua tekemisissä auton luovutuksen yhteydessä ja sen jälkeen vielä pienen, osin omasta syystä johtuneen kommelluksen kanssa vanhan auton papereihin liittyen. Loistavaa palvelua! Missähän lienee vaan paras huolto Alfalle Turun ja Salon alueella tämän lopettamisen jälkeen ja vielä niin että takuu säilyisi? Filaroon vaan, vaikkei se kai valtuutettu huolto olekkaan?
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Eihän takuun säilyminen vaadi maahantuojan valtuuttamaa.huoltoa, kunhan huolto on tehty huolto-ohjelman mukaisesti.
Säilyyhän Vaunulassa Alfan huolto, vaikka myynti loppui.!
Säilyyhän Vaunulassa Alfan huolto, vaikka myynti loppui.!
- Kari
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Sitä epäilinkin, että huolto säilyisi, mutta epäilyttää, että jaksetaanko siihen panostaa kun Alfan edustus on muuten loppunut ja käytetäänkö esim öljyjen suhteen samaa hälläväliä asennetta, kun kuulemma esim Delta aikoinaan käytti. Kyseinen asennehan, sitten ilmeisesti kostautui myöhemmin öljyä polttavina moottoreina? Näyttääkin tosiaan siltä, että riittää, että huolto on tehty huolto-ohjelman mukaan eikä valtuutettu huolto ole velvoite, nyt kun asiaa tutkin, niin eiköhän oma auto tule vietyä jatkossa Filaroon huoltoon.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
^
Huoltohomma tulee ihan laista. Jos huolto-ohjelmaa noudatetaan, ei maahantuoja voi evätä takuuta.
Huoltohomma tulee ihan laista. Jos huolto-ohjelmaa noudatetaan, ei maahantuoja voi evätä takuuta.
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
^^ Sitten olen ymmärtänyt aiemmin väärin, hyvä, että korjasitte.
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
EU:n ryhmäpoikkeusasetus varmistaa, ettei auton takuu katkea riippumattoman korjaamon käyttöön, kunhan huolto tai korjaus on tehty kyseisen automallin huolto- ja korjausohjeita noudattaen ammattitaitoisesti.
Takuu ei raukea, vaikka auton varaosina ei käytettäisikään autonvalmistajan niin sanottuja merkkiosia.
Varaosien on kuitenkin täytettävä valmistajan määrittelemät laatuvaatimukset.
Nykyinen ryhmäpoikkeusasetus on voimassa vuoteen 2023.
Sen tavoitteena on ollut kilpailun lisääminen ja sitä kautta autojen huolto- ja korjauskustannusten merkittävä alentaminen.
EU:n ryhmäpoikkeusasetuksessa määritellään, että riippumattomilla korjaamoilla on oltava yhtäläiset mahdollisuudet huoltaa ja korjata autoja kuin valtuutetuilla merkkikorjaamoilla.
Tekniset tiedot, diagnosointi- ja testausvälineet sekä varaosat ja koulutus on oltava saatavilla halukkaille yrittäjille maksua vastaan.
-----
ns takuukorjaukset pitää käsittääkseni tehdä "merkkihuollossa"
Takuu ei raukea, vaikka auton varaosina ei käytettäisikään autonvalmistajan niin sanottuja merkkiosia.
Varaosien on kuitenkin täytettävä valmistajan määrittelemät laatuvaatimukset.
Nykyinen ryhmäpoikkeusasetus on voimassa vuoteen 2023.
Sen tavoitteena on ollut kilpailun lisääminen ja sitä kautta autojen huolto- ja korjauskustannusten merkittävä alentaminen.
EU:n ryhmäpoikkeusasetuksessa määritellään, että riippumattomilla korjaamoilla on oltava yhtäläiset mahdollisuudet huoltaa ja korjata autoja kuin valtuutetuilla merkkikorjaamoilla.
Tekniset tiedot, diagnosointi- ja testausvälineet sekä varaosat ja koulutus on oltava saatavilla halukkaille yrittäjille maksua vastaan.
-----
ns takuukorjaukset pitää käsittääkseni tehdä "merkkihuollossa"
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Omat öljyt huoltoon ratkaisee tämän ongelman, jos epäilyttää. Autofilarossa kyllä tietävät oikean öljyn merkityksen.Teemuv kirjoitti:Sitä epäilinkin, että huolto säilyisi, mutta epäilyttää, että jaksetaanko siihen panostaa kun Alfan edustus on muuten loppunut ja käytetäänkö esim öljyjen suhteen samaa hälläväliä asennetta, kun kuulemma esim Delta aikoinaan käytti. Kyseinen asennehan, sitten ilmeisesti kostautui myöhemmin öljyä polttavina moottoreina? Näyttääkin tosiaan siltä, että riittää, että huolto on tehty huolto-ohjelman mukaan eikä valtuutettu huolto ole velvoite, nyt kun asiaa tutkin, niin eiköhän oma auto tule vietyä jatkossa Filaroon huoltoon.
- Kari
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Ei liity suoraan Alfa Romeoon mutta kuitenkin...
Lähde: https://www.facebook.com/4x4Maailma"Jeepin tilanne Suomessa näyttää lopun alulta. Tuotepäällikkö Kari Tomi on irtisanottu tai lähtenyt itse. Kari teki pitkän uran Jeepin parissa alkaen Aro-Yhtymä/Auto-Fennica ja nykyinen Fiat-Chrysler Finland. Jeepillä on kerrassaan kuusi (siis kuusi) jälleenmyyjää (eli sekin on vähentynyt noin puolella). FCA Finland on raskaasti tappiollinen ja johtokunnan ovat vallanneet italialaiset. Ruotsissa on jo esitelty uusi Wrangler, suomi on hiljaa... Veikkaan, että se seuraava siirto on, että lähin myyntipiste löytyy Ruotsin puolelta."
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Maailma ei ole reilu paikka. Nämä Tomi Karit ja Janne Turklinit epäunnistuivat jo Aro-yhtymän aikana ja heti perään oli uus tsäänssi ilman suurta taustatukea ja verkostoa Suomessa. Kaverit eivät päässet lähtöruudusta mihinkään ja tätä on katsottu jo monta vuotta. Vähän kuin Marjamäen leijoni olisi katsellut, mihinkään ei oltu menossa, mutta vauhti oli kova ja piti vielä edelliset mm-kisatkin katsoa.
Olisko mitään mahdollisuutta antaa maahantuonti kuitenkin jollekin toiselle firmalle tai etsiä oikeasti kovia osaajia? Mikä siinä voi olla niin vaikeaa? FCA konserni vois vaikka palkata Kimi Räikkösen tekemään Suomelle parit Alfa Romeo mainokset. Joku kiva lehti lähettää kaikille joilla on FCA konsernin laite.
Kertokaapa harrastajat, että mitä te tekisitte jos olisitte puikoissa FCA Finlandilla? Kertokaa ihan mitä itse ajattelette. Kuka avaisi sanaisen arkkunsa? Pystyttekö te katsella sivusta kun kohta ei enää Alfoja saa Suomesta uutena ostettua?
Olisko mitään mahdollisuutta antaa maahantuonti kuitenkin jollekin toiselle firmalle tai etsiä oikeasti kovia osaajia? Mikä siinä voi olla niin vaikeaa? FCA konserni vois vaikka palkata Kimi Räikkösen tekemään Suomelle parit Alfa Romeo mainokset. Joku kiva lehti lähettää kaikille joilla on FCA konsernin laite.
Kertokaapa harrastajat, että mitä te tekisitte jos olisitte puikoissa FCA Finlandilla? Kertokaa ihan mitä itse ajattelette. Kuka avaisi sanaisen arkkunsa? Pystyttekö te katsella sivusta kun kohta ei enää Alfoja saa Suomesta uutena ostettua?
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
No, itseäni ainakin vaivaa Alfan näkymättömyys. Oma mainosfeedini pursuilee bemaria ja volkkaria, vaimolle tulee pitkän linjan työsuhdeautoilijana milloin miltäkin automerkiltä mainoslehti. Vaan Alfasta ei kuulu mitään. Onkohan FCA Finlandilla markkinointiosastoa ollenkaan, ja jos on, niin persettäkö siellä päivät pitkät kaivellaan?
Uusi jälleenmyyjäverkosto oli susi. Ihan helvetin kirjavaa porukkaa, toki hyviäkin löytyi, mutta sitten oli näitä Levoranta -tyyppisiä jobbareita (anteeksi vaan). Tuntuu, että kunnon liikkeissäkin myynti-innossa on toivomisen varaa, Salih poislukien, mutta hänen tapauksessaan jälleenmyyjä luopui Alfan edustuksesta. En oikein muuta syytä keksi tuohon laiskaan (jälleen Salih tästä pois lukien) myyntityöhön, kuin että maahantuojan antama taustatuki ja diilit ovat kehnoja. Salih taitaa foorumilaisista olla ainoa joka tästä jotain tietäisi, mutta ymmärrän paremmin kuin hyvin, ettei voi asiaa kommentoida.
Ja sitten se laatumielikuva. Alfalla on huono maine kestävyyden suhteen. Sitä ei saa pois vaikka täällä kuinkä höyryäisi että ei mun sataviiskustosta tms. oo tarvinnu ikinä huoltaa. Suuren yleisön silmissä Alfa on silleen vähän paska. Kolmella ajelleena tiedän kyllä, kukaan, ei kukaan ikinä kommentoinut että ”Alfa on kuulema hyvä/kestävä auto”, päinvastoin. Tähän ei auta mikään muu, kuin aiemminkin peräänkuuluttamani piiiiiiitkä takuu (esim. norjalaiset saavat tällaisen).
Eli: markkinointi ja myynti perseestä. Tuote kai on ihan kilpailijoiden tasolla, mutta jää em. syistä niiden jalkoihin. Vaikka ostajaa kiinnostaisikin, ei uskalla ostaa kun se hajoaa kuitenkin.
Uusi jälleenmyyjäverkosto oli susi. Ihan helvetin kirjavaa porukkaa, toki hyviäkin löytyi, mutta sitten oli näitä Levoranta -tyyppisiä jobbareita (anteeksi vaan). Tuntuu, että kunnon liikkeissäkin myynti-innossa on toivomisen varaa, Salih poislukien, mutta hänen tapauksessaan jälleenmyyjä luopui Alfan edustuksesta. En oikein muuta syytä keksi tuohon laiskaan (jälleen Salih tästä pois lukien) myyntityöhön, kuin että maahantuojan antama taustatuki ja diilit ovat kehnoja. Salih taitaa foorumilaisista olla ainoa joka tästä jotain tietäisi, mutta ymmärrän paremmin kuin hyvin, ettei voi asiaa kommentoida.
Ja sitten se laatumielikuva. Alfalla on huono maine kestävyyden suhteen. Sitä ei saa pois vaikka täällä kuinkä höyryäisi että ei mun sataviiskustosta tms. oo tarvinnu ikinä huoltaa. Suuren yleisön silmissä Alfa on silleen vähän paska. Kolmella ajelleena tiedän kyllä, kukaan, ei kukaan ikinä kommentoinut että ”Alfa on kuulema hyvä/kestävä auto”, päinvastoin. Tähän ei auta mikään muu, kuin aiemminkin peräänkuuluttamani piiiiiiitkä takuu (esim. norjalaiset saavat tällaisen).
Eli: markkinointi ja myynti perseestä. Tuote kai on ihan kilpailijoiden tasolla, mutta jää em. syistä niiden jalkoihin. Vaikka ostajaa kiinnostaisikin, ei uskalla ostaa kun se hajoaa kuitenkin.
932 937 955
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Kyllä on markkinointia tehty Stelvion ja Giulia osalta todella paljon erilaisissa talousalan medioissa eli maksukykyisiä työsuhdeautoilijoita kosiskeltiin. Samassa ryhmässä tosin on sitten paljon niitä, jotka joutuvat valitsemaan auton firman politiikan ja leasing-hinnan perusteella. Vanhan historian perusteella Alfa Romeon arvon alennus on suuri ja se käsittääkseni on suurin yksittäinen leasinghintaan vaikuttava tekijä. Yksinkertaisesti joltain toiselta merkiltä vaan saa "enemmän" samalla rahalla.
Jälleenmyyjäverkosto taas varmaan on ollut aika varovainen. Isot ketjut (Laakkonen, Länsiauto, Delta, Pörhö etc) osaavat laskea asiat tarkasti ja autojen myynti on vain osa bisneksestä. Huolto tuo ison kasan rahaa mutta se edellyttää sitä, että tuoreehkoa kantaa on paljon liikkeellä. Sitä valttikorttia ei Alfa Romeolla ei ole. Siksi Alfa Romeo ei ole saanut isoja ketjuja jälleenmyyjiksi.
Jälleenmyyjäverkosto taas varmaan on ollut aika varovainen. Isot ketjut (Laakkonen, Länsiauto, Delta, Pörhö etc) osaavat laskea asiat tarkasti ja autojen myynti on vain osa bisneksestä. Huolto tuo ison kasan rahaa mutta se edellyttää sitä, että tuoreehkoa kantaa on paljon liikkeellä. Sitä valttikorttia ei Alfa Romeolla ei ole. Siksi Alfa Romeo ei ole saanut isoja ketjuja jälleenmyyjiksi.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Eräs tuttuni oli taannoin parinkin maahantuojan palveluksessa ja hänen puheistaan minulle avautui, miten paljon työtä on edes yhden automallin lanseerauksessa Suomeen. Ensin pitää neuvotella hyvä diili tehtaan kanssa. Siis meikäläiseen ilmastoon kelvollinen varustepaketti (esim persgrillit ja peilien lämmittimet vakioksi - muualla maailmassa saattavat olla pelkkiä lisävarusteita tai tulla vain ylimmässä varustetasossa), hinta kohdilleen ja saatavuus myös. Ei ihan helppoa, koska tehdas mieluummin tekee isompia sarjoja isommille markkinoille. Tehdas saattaakin tehdä "myrkytettyjä" sopimuksia eli edellyttää, että autoja pitää tilata XXX kpl tiettyyn päivään mennessä, jotta diili pitää.
Kun kapula siirtyi Deltalta AutoFennicalle, hän ennusti, että pieleen menee juuri siitä syystä, ettei pojilla ole kokemusta italialaisten kanssa väännöstä. Hyvin tuntui arvio osuneen nappiin. Jossain vaiheessa maahan näytti tulleen iso erä Euro4 Bravoja, joille ei ollut ostajia tiedossa ja joiden sallittu myyntiaikakin oli vuodenvaihteessa loppumassa. Tosin sehän sitten ratkaistiin kätevästi rekisteröimällä autot ja myymällä niitä käytettyinä, 7 km (ei tkm) mittarissa.
Tuon episodin jälkeen maahantuojan vaihtuminen uudelleen oli aika odotettavissa oleva juttu. Tästä uudesta puolestaan kerrottiin, että yhden hlö organisaatiolla aloitetaan. En tarvinnut konsultaatioapua tajutakseni, ettei tästäkään mitään tule. Eikä tule sittenkään, vaikka pari muutakin saataisiin avuksi.
Uuden automallin lanseeraamisessa nimittäin työtä piisaa. Tuon sopimuspuolen jälkeen auto pitää "myydä" myyntiliikkeille eli pitää laatia esitemateriaalit, kouluttaa myyjät, kouluttaa huolto-organisaatio. Sekä tietenkin järjestää lehdistöesittelyt.
Lehdistöpuolen nykyinen maahantuoja on hoitanut erinomaisesti, Giulia on saatu yllättävän moneen TM ja Tuulilasin numeroon. Myyntiliikkeilläkin (esim. Espoon SCC/Arita) oli ainakin alkuun intoa, webbisivut laitettiin kuntoon ym. mutta se on hiipunut. Ilmiselvästi syynä on se, ettei maahantuojalta/tehtaalta saa mitään tukea sitten kun hommat menevät pieleen. Siis huonot diilit tehtaan suuntaan (miten takuukysymykset hanskataan, mitään lakisääteistä takuutahan ei yritysten välisessä kaupassa ole) tai henkilöstö ei vaan riitä asioiden hoitamiseen. Tämä tuli hyvin esille kun kävin valohoidattamssa viagraa viime talven pakkasilla. SCC:n huoltoporukalla oli selvästi metrin tatti otsassa, kun "kaikki MultiAirit jäässä" ja tehtaan suunnalta syvä hiljaisuus. Ei ole sitä luvattua takaisinkutsua vieläkään kuulunut...
Edit: listalle voi lisätä senkin, ettei kaikkia lisävarusteita, mitä esitteisiin on painettu tai mitä webbisivustolla voi autoon ruksia, oikeasti olekaan saatavana Suomessa, kun aikaa on esitteiden painamisesta / sivuston avaamisesta kerinnyt jo vierähtään vuosi tai kaksi. Koettu sekä edellisen että nykyisen maahantuojan kanssa. Eli tässäkin "ähäkutti lällällää" tehtaan taholta (näitä sopimusten miinoja "kun kerta ette ole myyneet tarpeeksi?").
Paluu teltta-autoon edessä, kun ne sentään olivat tottuneet tehtaan temppuilun kanssa elämään?
Edit II: Niin, sitä takaisikutsua liittyen huohottimien jäätymisiin ei tullut, koska takaisinkutsun kulut maksaa tehdas. Tästä voi ihan vapaasti vetää johtopäätöksiä siitä, miten paljon tehdas panostaa markkinoiden valtaamiseen Suomessa. Ilman takaisinkutsua/korjauslupaa tehtaalta kaikki nämä valohoidot taisivat jäädä ao. myyntiliikkeen tappioksi. Ei tarvi ihmetellä, miksi liikkeet harvenevat koko ajan.
Kun kapula siirtyi Deltalta AutoFennicalle, hän ennusti, että pieleen menee juuri siitä syystä, ettei pojilla ole kokemusta italialaisten kanssa väännöstä. Hyvin tuntui arvio osuneen nappiin. Jossain vaiheessa maahan näytti tulleen iso erä Euro4 Bravoja, joille ei ollut ostajia tiedossa ja joiden sallittu myyntiaikakin oli vuodenvaihteessa loppumassa. Tosin sehän sitten ratkaistiin kätevästi rekisteröimällä autot ja myymällä niitä käytettyinä, 7 km (ei tkm) mittarissa.
Tuon episodin jälkeen maahantuojan vaihtuminen uudelleen oli aika odotettavissa oleva juttu. Tästä uudesta puolestaan kerrottiin, että yhden hlö organisaatiolla aloitetaan. En tarvinnut konsultaatioapua tajutakseni, ettei tästäkään mitään tule. Eikä tule sittenkään, vaikka pari muutakin saataisiin avuksi.
Uuden automallin lanseeraamisessa nimittäin työtä piisaa. Tuon sopimuspuolen jälkeen auto pitää "myydä" myyntiliikkeille eli pitää laatia esitemateriaalit, kouluttaa myyjät, kouluttaa huolto-organisaatio. Sekä tietenkin järjestää lehdistöesittelyt.
Lehdistöpuolen nykyinen maahantuoja on hoitanut erinomaisesti, Giulia on saatu yllättävän moneen TM ja Tuulilasin numeroon. Myyntiliikkeilläkin (esim. Espoon SCC/Arita) oli ainakin alkuun intoa, webbisivut laitettiin kuntoon ym. mutta se on hiipunut. Ilmiselvästi syynä on se, ettei maahantuojalta/tehtaalta saa mitään tukea sitten kun hommat menevät pieleen. Siis huonot diilit tehtaan suuntaan (miten takuukysymykset hanskataan, mitään lakisääteistä takuutahan ei yritysten välisessä kaupassa ole) tai henkilöstö ei vaan riitä asioiden hoitamiseen. Tämä tuli hyvin esille kun kävin valohoidattamssa viagraa viime talven pakkasilla. SCC:n huoltoporukalla oli selvästi metrin tatti otsassa, kun "kaikki MultiAirit jäässä" ja tehtaan suunnalta syvä hiljaisuus. Ei ole sitä luvattua takaisinkutsua vieläkään kuulunut...
Edit: listalle voi lisätä senkin, ettei kaikkia lisävarusteita, mitä esitteisiin on painettu tai mitä webbisivustolla voi autoon ruksia, oikeasti olekaan saatavana Suomessa, kun aikaa on esitteiden painamisesta / sivuston avaamisesta kerinnyt jo vierähtään vuosi tai kaksi. Koettu sekä edellisen että nykyisen maahantuojan kanssa. Eli tässäkin "ähäkutti lällällää" tehtaan taholta (näitä sopimusten miinoja "kun kerta ette ole myyneet tarpeeksi?").
Paluu teltta-autoon edessä, kun ne sentään olivat tottuneet tehtaan temppuilun kanssa elämään?
Edit II: Niin, sitä takaisikutsua liittyen huohottimien jäätymisiin ei tullut, koska takaisinkutsun kulut maksaa tehdas. Tästä voi ihan vapaasti vetää johtopäätöksiä siitä, miten paljon tehdas panostaa markkinoiden valtaamiseen Suomessa. Ilman takaisinkutsua/korjauslupaa tehtaalta kaikki nämä valohoidot taisivat jäädä ao. myyntiliikkeen tappioksi. Ei tarvi ihmetellä, miksi liikkeet harvenevat koko ajan.
Viimeksi muokannut insinörtti, 15 Heinä 2018, 10:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
luulisi että olisi hiukan helpompaa nyt kun maahantuonti on FCAn omissa käsissä-, ei pitäisi olla samanlaista vääntöä? kuin esim Auto Fennican kanssa. Toivottavasti ei tartte teltta-auton helvettiä enää ikinä.....siellä ei toiminut mikään-
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Tuossa on se hassu ongelma, että myyjä ostaa auton maahantuojalta ja myyjä vastaa myös takuusta. Ehkä maahantuoja takuuasioissa tulee jossain määrin vastaankin, mutta ylimääräisissä ”ei vikaa”-tapauksissa maahantuoja pesee kädet, mutta asiakkaalla on edelleen oikeudet = myyjä maksaa.
Ongelma pienenisi, mikäli FCA olisi suoraan myös myyjä omilla toimipisteillä, mutta tämän toteutumista jaksan vahvasti epällä.
Edit: Kuluttajansuojasta taas riittäisi vaikka kuinka paljon asiaa, mutta kiteytän. Se on viety liian pitkälle, liian monissa asioissa ja ihan liian kauan aikaa sitten.
Ongelma pienenisi, mikäli FCA olisi suoraan myös myyjä omilla toimipisteillä, mutta tämän toteutumista jaksan vahvasti epällä.
Edit: Kuluttajansuojasta taas riittäisi vaikka kuinka paljon asiaa, mutta kiteytän. Se on viety liian pitkälle, liian monissa asioissa ja ihan liian kauan aikaa sitten.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Joo, ei tämä tilanne millään kimiräikkösillä, lehtimainoksilla tai ilmaisten ämpäreiden jakamisella korjaannu.
Hyviä reseptejä on tuossa tullutkin ja onhan tätä jauhettu ketjussa jo aikaisemminkin moneen otteeseen.
Itse tiivistäisin omat ajatelmat näin.
1. Hinta. 156 myi, koska se oli muotoilultaan vallankumouksellinen ja koska 2-litrainen maksoi saman kuin saksalaisten ykskuutoset. Giulia on ostajien silmissä liian kallis. Ja ehdottomasti joku kolmen vuoden huoltopaketti kaikille ostajille (tosin ei esim. Jaggeakaan ole käsistä viety, vaikka heillä tällainen diili onkin).
2. Jälleenmyynti & merkkihuolto. Riittävän laaja verkosto. Asiantunteva ja innostunut henkilökunta. Palvelu ei saa loppua auton ostoon, vaan se on oltava vasta alku. Sijaisautoa ja auton pesua huollon yhteydessä jne. Sellaista premium-fiilistä.
Alfan maine on kuitenkin niin huono ja myyntimäärät pakostakin niin alhaiset, etteivät em. kohdat tule ikinä toteutumaan. Turhan isoja investointeja verrattuna myynnilliseen best case scenarioonkin. Ei tuo Giulia/Stelvio muualla maailmassakaan mikään älytön menestys ole ollut, vaikka kasvuprossat toki ihan komeita ovat olleetkin.
Vaikeeta on ja tulee olemaan...
Hyviä reseptejä on tuossa tullutkin ja onhan tätä jauhettu ketjussa jo aikaisemminkin moneen otteeseen.
Itse tiivistäisin omat ajatelmat näin.
1. Hinta. 156 myi, koska se oli muotoilultaan vallankumouksellinen ja koska 2-litrainen maksoi saman kuin saksalaisten ykskuutoset. Giulia on ostajien silmissä liian kallis. Ja ehdottomasti joku kolmen vuoden huoltopaketti kaikille ostajille (tosin ei esim. Jaggeakaan ole käsistä viety, vaikka heillä tällainen diili onkin).
2. Jälleenmyynti & merkkihuolto. Riittävän laaja verkosto. Asiantunteva ja innostunut henkilökunta. Palvelu ei saa loppua auton ostoon, vaan se on oltava vasta alku. Sijaisautoa ja auton pesua huollon yhteydessä jne. Sellaista premium-fiilistä.
Alfan maine on kuitenkin niin huono ja myyntimäärät pakostakin niin alhaiset, etteivät em. kohdat tule ikinä toteutumaan. Turhan isoja investointeja verrattuna myynnilliseen best case scenarioonkin. Ei tuo Giulia/Stelvio muualla maailmassakaan mikään älytön menestys ole ollut, vaikka kasvuprossat toki ihan komeita ovat olleetkin.
Vaikeeta on ja tulee olemaan...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Tähän lisähuomautuksena että Jaggen XE:kin on mielestäni Suomessa ylihinnoiteltu kilpailijoihin nähden.Vittorio Jano kirjoitti: Giulia on ostajien silmissä liian kallis. Ja ehdottomasti joku kolmen vuoden huoltopaketti kaikille ostajille (tosin ei esim. Jaggeakaan ole käsistä viety, vaikka heillä tällainen diili onkin).
Anyway, Giulia target demographics kuuluvana itselleni myös Suomen yksikäsitteisen inkompetentisti laadittu autoverotus rankaisee Alfaa rankemmin koska jokin boring BMW, MB, etc. on ihan OK polttoöljykäyttöisenä mutta Alfaan kuuluisi saada kiertävä ja pörisevä kone. Ja siitä rangaistaan Suomessa.
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
näinhän se on että koska autoja myydään niin vähän niin ei voida myydä tai huoltaa Toyota tasolla. Giuliasta jää kuitenkin valmistajalle enemmän käteen kuin Mitosta, FCA taisi juuri päästä veloistaan kokonaan eroon ja samalla halpojen pikkuautojen valmistus vähenee/loppuu (Mito/punto). Eli FCA panostaa sinne mistä eniten rahaa saadaan. Tuskin millään muullakaan merkillä on sen parempi tilanne jos myynti on samaa luokkaa, ihan selvä yhtälöhän tässä on.Vittorio Jano kirjoitti:
myyntimäärät pakostakin niin alhaiset, etteivät em. kohdat tule ikinä toteutumaan.
Vaikeeta on ja tulee olemaan...
- Manu
- Viestit: 510
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Kyllä se 3 vuoden ilmaiset huollot (Jagen) tapaan voisi toimia. Jos ei kaikkiin niin ainakin isoon rajattuun erään että edes vähän saataisiin myyntiä lisää.
Sitten voisi olla näitä tarjouspaketteja yms ja ne nettisivut olla paljon toimivammat!
Mielenkiinnolla odotan Alfalta pikku suvia ja että millaista myynti olisi?
Jeepin myyntiä ihmettelen Suomessa vähän, perinteikäs merkki ja maastokykyinenkin mutta ei vaan myy vaikka muualla maailmassa ylittää jo Fiatinkin myynnin
Sitten voisi olla näitä tarjouspaketteja yms ja ne nettisivut olla paljon toimivammat!
Mielenkiinnolla odotan Alfalta pikku suvia ja että millaista myynti olisi?
Jeepin myyntiä ihmettelen Suomessa vähän, perinteikäs merkki ja maastokykyinenkin mutta ei vaan myy vaikka muualla maailmassa ylittää jo Fiatinkin myynnin
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Mitä olen ymmärtänyt maahantuonnin kavereilta että saamaa vääntöä se on edelleen vaikka ovat samaa puljua.V6 kirjoitti:luulisi että olisi hiukan helpompaa nyt kun maahantuonti on FCAn omissa käsissä-, ei pitäisi olla samanlaista vääntöä? kuin esim Auto Fennican kanssa. Toivottavasti ei tartte teltta-auton helvettiä enää ikinä.....siellä ei toiminut mikään-
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Minä taas ihmettelen sen myyntiä muualla maailmassa. Uudet Jeepit ei enää ole kunnon maastoautoja, ja näyttävätkin ihan Range Rovereilta, paitsi että ovat rumempia. Wrangler Rubiconia lukuunottamatta tietty, ja sitä taas ei Suomesta saa.Manu kirjoitti:...
Jeepin myyntiä ihmettelen Suomessa vähän, perinteikäs merkki ja maastokykyinenkin mutta ei vaan myy vaikka muualla maailmassa ylittää jo Fiatinkin myynnin
932 937 955
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
minä en ihmettele, ei ne ole kuitenkaan huonoimmasta päästä maastossa, taitaa olla eniten maastokelpoinen merkki vieläkin ja omasta mielestäni ihan ok näköisiäjuri kirjoitti:
Minä taas ihmettelen sen myyntiä muualla maailmassa. Uudet Jeepit ei enää ole kunnon maastoautoja, ja näyttävätkin ihan Range Rovereilta, paitsi että ovat rumempia. Wrangler Rubiconia lukuunottamatta tietty, ja sitä taas ei Suomesta saa.
"There's two big stakes — Wrangler for total expression of fun and off-road ability and Grand Cherokee, which represents ultimate refinement in an ultimate realm of capability. Our other Jeeps are positioned between those vehicles; some lean more towards the Wrangler, some more towards Grand Cherokee.
First and foremost, any Jeep will be best-in-segment for off-road capability. "
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Jeepille täältäkin ääni. Ihan parhautta ovat, niitä ei tarvii varoa käsitellessä kun tulevat jo tehtaalta rämisevinä ulos. Ja tarkoitan tätä hyvässä mielessä.
Autot kun ovat tavanneet itsellä kulkea pareittain, niin tässä kuvassa itselleni parhaiten istunut autopari ennen neljää BMW haksahdusta (kierre, joka saisi kohta jo loppua):
Alfa Romeo pitäisi kyllä saada nousuun - ei ole vaimolle vieläkään sopivaa ykkösautoa Alfa tehnyt. Bensanelikko automaagi pysty/viistoperä. Stelvio on vaan ihan liian kallis. (159 taisi olla tuollakin settauksella tarjolla, meni vaan ohi kun oli tuohon aikaan pakko olla SUV...)
Autot kun ovat tavanneet itsellä kulkea pareittain, niin tässä kuvassa itselleni parhaiten istunut autopari ennen neljää BMW haksahdusta (kierre, joka saisi kohta jo loppua):
Alfa Romeo pitäisi kyllä saada nousuun - ei ole vaimolle vieläkään sopivaa ykkösautoa Alfa tehnyt. Bensanelikko automaagi pysty/viistoperä. Stelvio on vaan ihan liian kallis. (159 taisi olla tuollakin settauksella tarjolla, meni vaan ohi kun oli tuohon aikaan pakko olla SUV...)
- Liitteet
-
- MiTo & Patriot.jpg
- (110.48 KiB) Tiedosto ladattu 4945 kertaa
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Veljeni tuota aikaisemmin vähän ihmettelikin kun oli menossa katsomaan josko ois jo hieman ylihintainen Grand Cherokee koeistuttavissa eikä nähnyt kuin Mazdaa ja reippaasti toisessa hintaluokassa olevaa Land Roveria. Ja hieman ylihintaisella hän tarkoittaa sitä että Suomessa autoveroton hinta on vajaa 49k€ Laredomallissa kun jenkeissä "sama" auto on reilu 30K$, autoverottomassa Ruotsissa ei moista mallia edes ole mutta Limited noin 53K€ ja Suomessa muutama tonni siihen päälle eli ei varsinaisesti mikään kovin kilpailukykyinen hinta. Maahantuojalla niin huono sopimus? Tai menekki niin vähän että pitää saada hieman parempaa hintaa / auto että pärjäilee jotenkin.niki kirjoitti:Vaunula on lopettanut Alfan ja Fiatin myynnin Raisiossa... Jälleenmyyjäverkosto harvenee entisestään.
Jeepillä tosin mallisto ja kotisivut on ihan hyvällä tasolla muihin FCA:n verraten; Alfan sivut on vähän väliä rikki eikä linkit toimi, Fiatin sivut näyttää joltain työharjoittelijan tekeleeltä eikä yllättäen Suomeen tuoda kuin harmaatuonnilla muita malleja kuin mitä maahantuoja viitsii tuoda. Ja samaa tyyliä tuntuu olevan kuin Auto Fennicalla kun MiTon dieselversioksi jätettiin se pienempi 1.3 mikä ei ihan auton luonteeseen ole se paras vaihtoehto. Kiinnostavat mallit ja sivustot kuntoon olisi tänä internetin aikana aika tärkeää. Sitten ei tarvita enää Suomeen kuin yksi myyjä (Salih) ja autoja näytille johonkin liikkeisiin missä on huolto jo valmiiksi Kulut pienemmät ja sama myynti ellei enemmän kun ei ole väkinäistä myyntiä ja on oikeasti asiakaslähtöistä palvelua.
Kyllähän se ainakin itselleni herättäisi mielenkiintoa jos tuotaisiin hieman erikoisempaakin mallia vaikka Fiat 500 L Wagon mutta ennemmin sitten "pikkuautoja joista ketään ei kiinnostu kun ne on Fiatteja kuitenkin". Mutta kyllähän sen huollossakin jo vähän huomasi kun pyysin 500:sta sijaisautoksi niin annettiin jonkun Mazda CX:n tms avaimet, "aja tällä mielummin". Oma mielenkiinto ei riitä mihinkään SUViin ja Stelvio olisi tosin muutenkin ihan liian kallis. Giulian farkku olisi ehkä just ja just siinä ja siinä kipukynnyksellä mutta jos kerran Stelvio on toistaiseksi se "farkkuversio" niin olkoon. Jeep Renegade aavistuksen liian pieni ja Fiat Tipon farkku olisi tosin kooltaan jo ihan kelvollinen mutta pelkät Lounge ja Pop? Tulee mieleen mun Opel Kadetin B-mallin käyttöohje missä oli takalasin lämmitin lisävarusteena... Suomalaisten automaku on vaan niin erilainen kuin muualla maailmassa ja varsinkin varallisuus ostaa autoa. Moni on tyytyväinen siihen että saa Octavian tai Qashqain (joo, piti tarkistaa oikeinkirjoitus netistä) pienellä koneella ja todennäköisesti kitisee myyjälle kun ei halua vakiovarusteista vakionopeudensäädintä nostamaan hintaa ja koittaa tinkiä termosmukia kaupantekijäisiksi. Kilpailu ei ole helppoa kuitenkaan ja samat sisätilat noissa hinnat alkaen malleissa on kuin kalleimmassakin, noin suunnilleen. Enää ei ole hetkeen tullut firmaan mitään lehteä missä olisi mitään Alfaa mainostettu, Jeepin tilannetta en ole niin seurannutkaan. Ja edellisellä kerralla FCA:n autot jäi sen takia hankkimatta kun leasingmaksut oli niin älyttömät, siinä ehkä maahantuoja voisi tulla hieman vastaan eli toisi jotain businesseditionia autoista. BMW:llä alkoi näkymään aikalailla E90/E91 aikaan vastaavaa settiä missä tonnilla sai paljon kivaa ja tarpeellista sellaisella hinnalla että oli jo aika typerää olla ottamatta. Jos yhtään muistan oikein niin alkoi myyntimäärät muutenkin nousemaan.
Alfan nykytilanne Suomessa tai muuallakaan ei itseäni just nyt stressaa, Giulietta on melkein sopivan kokoinen (oispa vaan tullut se farkkuversio aikoinaan) eikä auton vaihto ole ihan just ajankohtainen. Mutta todennäköisesti Alfalla ei ole vielä silloinkaan sopivaa korvaajaa vuoden kahden päästä Jahka sieltä joskus joku todennäköinen pikku SUV tulee on kuitenkin hyvällä ajettavuudella ja luultavasti luokkansa turvallisin. Toivottavasti kuitenkin huhuttu takaveto Giulietta, sille ei taida enää oikein olla kilpailijaa kun BMW (ehkä) taitaa siirtyä Minin pohjalevyyn
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Samaa bulkkia sitä muuallakin myydään, eikä se täkäläinen ostovoimakaan nyt ihan maailman huonoin taida olla. Turvallisia ja järkeviä päätöksiä haluavat ihmiset tehdä. Ja niitähän ne ovat Alfatkin, kunhan vain osaa vähän perustella...Dam kirjoitti:Suomalaisten automaku on vaan niin erilainen kuin muualla maailmassa ja varsinkin varallisuus ostaa autoa
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Ruotsissa myydään Fiat Ducatoa enemmän kuin Skoda Octaviaa, kenellekkään ei liene yllätys että TOP 7 on 4 Volvoa ja 3 VW. Osittain samaa bulkkia kuitenkin loppupeleissä. Alfat on toki hyviä ja turvallisia, jossain määrin järkeviäkin mutta malliston vähyys on huono asia. Muiden silmissä luotettavuus taas ei ihan sitä parasta kun auton laittaa johonkin parkkiin ja viereen tulee joku kyselemään "uskalsit sit tollasen ostaa, onko ollu vikoja ja hinurin numero pikavalinnassa?" ja myöhemmin selviää että hänen omalla autolla tarvinnut useammin hinuria eikä ole aina ollut mistään renkaan puhkeamisesta johtuvaa syytä.
40K€ on tosin monelle jo sellainen rahamäärä ettei kovin mielellään laita autoon sitä määrää. Autopurkamon väki valittelee että paalaavat parempia autoja kuin mihin heillä on itsellään varaa ja ajavat sitten niillä vielä vanhemmilla autoilla kun ei rahat riitä romutustodistuksen tuomiin etuihin. Joka vanhan autonsa taas romuttaa ei taida mennä ostamaan käteisellä niitä 70K€ autoja kuitenkaan vaan sen mihin omat tai lainarahat riittää. FCA:lla taas ei kovin mielenkiintoisia vaihtoehtoja siinä alle 20K€ hintaluokassa ole myytävänä.
40K€ on tosin monelle jo sellainen rahamäärä ettei kovin mielellään laita autoon sitä määrää. Autopurkamon väki valittelee että paalaavat parempia autoja kuin mihin heillä on itsellään varaa ja ajavat sitten niillä vielä vanhemmilla autoilla kun ei rahat riitä romutustodistuksen tuomiin etuihin. Joka vanhan autonsa taas romuttaa ei taida mennä ostamaan käteisellä niitä 70K€ autoja kuitenkaan vaan sen mihin omat tai lainarahat riittää. FCA:lla taas ei kovin mielenkiintoisia vaihtoehtoja siinä alle 20K€ hintaluokassa ole myytävänä.