Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^
Virrat päällä autossa (ja radiossa) 60min yhtäjaksoisesti.
Virrat päällä autossa (ja radiossa) 60min yhtäjaksoisesti.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu, näin se oli....Aquatica kirjoitti:^^
Virrat päällä autossa (ja radiossa) 60min yhtäjaksoisesti.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tästä on varmaan ollut juttua aikaisemminkin jossain mutta kysynpä nyt tässä. Paljonko on jötsin öljytikun minimin ja täyden väli? Oli öljyt minimissään ja kaadoin sinne litran öljyä eikä noussut kuin puoliväliin.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ala- ja ylämerkkien väli on ymmärtääkseni juurikin 1 litra.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Ei se ainakaan enempää pitäisi olla.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No jopas on kummallista. Suppilon avulla kaadoin tökötit sisään, joten ei ainakaan ohi ole menneet.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mittariongelma selvis. Autodocista ja Motonetista ostetun anturin vastusarvo +20 asteessa n. 3,4 kohmia, toimivasta autosta lainattuarkka kirjoitti:Ongelma vedenlämpömittarin näyttämässä. Lähtökohtana oli näyttämä satunnaisesti sitäsuntätä. Vaihdoin termostaattikotelon päällä
olevan vedenlämpöanturin, viisari nousee aivan rauhallisesti, moottori on normaalilämpöinen mutta mittari näyttää 130 celsiusta. No,
vaihdoin uuden anturin, sama juttu. Vaihdoin mittarin toisesta autosta, sama juttu. Kuulostaako tutulle? Ja autohan on 156 2.0 TS.
Terv. Ari V, Vaasa
anturi n. 1,7 kohmia. Lämpösenä en vastusarvoa mitannut, mutta ilmeisesti noilla "väärillä" skaala menee pitkäksi. Mutta näyttämä on nyt sitä mitä pitääkin.
Terv. Ari V
- mvleino
- Viestit: 98
- Liittynyt: 10 Maalis 2012, 16:40
- Car(s): 156 Super
ex 155 2.0TS 8v - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko se vika vai ominaisuus että 156 pre-faceliftin takatilan sisävalot eivät toimi ajaessa?!
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei vastaa kysymykseen, kumpi on oikein, mutta itsellä on osassa toiminut ja osassa ei, ilman selkeää logiiikkaa, että miksi toimii eri tavalla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Siirretäänkö tälle puolelle. Autosta kuuluu vihellystä parhaiten tyhjäkäynnillä, kun öljytikun nostaa ylös vinkuminen lakkaa ja selkeää painetta öljytikun kautta.. Onko muilla ollut huohotinjärjestelmän kanssa ongelmia V6?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Imusarjan takana olevat huohotinputket epäilyn alle, jos öljytikun nostaminen poistaa vihellyksen. Isolla prosentilla halkeavat, jos yrittää availla ilman lämmitystä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ai piru, Onko tietoa Saako noita kumiputkia varaosina? Olisiko mahdollisesti sen vieressä oleva pönttö tukkeutunut.. jos avaisi sen rälläkällä ja katsoisi mitä se on syönyt
Edit1. Eb sparelta löytyisi mut menisi 2vk ennenku saisi "korvaavan" mallin silikonisena. Noh vuoden päivät se on pelannut ni miksei tuota kahta viikkoaki.. kallista letkua kun ois 112$ muutama kymmensenttiä
Edit1. Eb sparelta löytyisi mut menisi 2vk ennenku saisi "korvaavan" mallin silikonisena. Noh vuoden päivät se on pelannut ni miksei tuota kahta viikkoaki.. kallista letkua kun ois 112$ muutama kymmensenttiä

-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 04 Kesä 2018, 11:28
- Car(s): Alfa Romeo 156 TS 2.0 vm.99
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156 TS 2.0 vm.99
Pääseekö bensapumpulle ja anturiin/kohoon käsiksi takakontin kautta vai pitääkö irroittaa penkit?
Bensaviisari seilailee välillä missä sattuu..Välillä näyttää 1/2 tankkia ja kohta perään putoo jo 1/4 tankkiin?
Missähän voisi vika olla?
Pääseekö bensapumpulle ja anturiin/kohoon käsiksi takakontin kautta vai pitääkö irroittaa penkit?
Bensaviisari seilailee välillä missä sattuu..Välillä näyttää 1/2 tankkia ja kohta perään putoo jo 1/4 tankkiin?
Missähän voisi vika olla?
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pääsystä en tiedä mutta kontaktihäiriöö jomman kumman pään liittimissä tai hapettumaa kohon potikassa. Aloittaisin liittimistä, sillä se pumppu+koho-rakennelma on omassa ainakin semi vittumainen ottaa pois ja asentaa takaisin.Sebi kirjoitti:156 TS 2.0 vm.99
Pääseekö bensapumpulle ja anturiin/kohoon käsiksi takakontin kautta vai pitääkö irroittaa penkit?
Bensaviisari seilailee välillä missä sattuu..Välillä näyttää 1/2 tankkia ja kohta perään putoo jo 1/4 tankkiin?
Missähän voisi vika olla?
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joutuu ottamaan istuinosa ja selkänojan pois, että saa anturin/bensapumpun päältä kannen pois. Kannen alta löytyy n.15 cm
halkaisijaltaan oleva kierrekehä (voi olla tosi lujassa, tiiviste kuivettunut), alta nousee koko pumppu/anturipaketti ylös. Varovaisuutta letkujen irroittelussa, pienikin halkeama, bensa haisee heti. Omasta oli anturi rikki, näytti välillä mitä sattuu.
halkaisijaltaan oleva kierrekehä (voi olla tosi lujassa, tiiviste kuivettunut), alta nousee koko pumppu/anturipaketti ylös. Varovaisuutta letkujen irroittelussa, pienikin halkeama, bensa haisee heti. Omasta oli anturi rikki, näytti välillä mitä sattuu.
- JTE
- Viestit: 122
- Liittynyt: 22 Maalis 2006, 19:54
- Car(s): 2x33 16v,155 1.9td,75 2.0ts,coupe 20vt,164 2.0ts,Lybra 1.9jtd
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moi. Alfailua taa 5v tauon jälkeen ja heti motti muttereina. Hei onko teistä kukaa purkanut -03 vm 2.0JTS konetta. Omassani ihmetyttää ku öljypillien päät (ne jokka jäähyttää mäntää) on prässätty kiinni ettei öljy kulkisi läpi.
?

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jaaaa. siel on käyty ja laitettu öljynkulutus aisoihin 

"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Matalilla kierroksilla vitosvaihteella nykii, ilmansuodatin just vaihdettu ja läppäkotelo putsattu ja tarkistettu ilmansuodattimen putki ettei ole hapero. Mikä saattais olla vikana? Kyseessä JTS 2.0 Ilmamassamittari? Joku muu tunnistin?
Ajettu 244tkm
Ajettu 244tkm
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eli JTS osatesteistä oli kyseTuomas K kirjoitti:En nyt ole messiä käyttänyt pitkään aikaan joten vähän hatara on muistikuva kovin tarkkojen neuvojen antamiseksi, mutta siellä ne taisi olla missä on pitkä lista parametrejä joita voi valita näytettäväksi.
Olisiko tähän apuja.. kirjoitin aiheesta Multiecuscanin foorumille, mutta ei ole tullut yhtään vastausta. Kävin taas listaa läpi ja parametreistä en osatestejä löydä, multiecuscan 3,5 multiplexed. Ei kai niitä tarvitse "graph" osioon tuoda jostain, tätä osiota en ole koskaan käyttänyt. Vai onko JTS:ssässä osatestit jotenkin erilailla kuin muissa malleissa, se selittäisi miksi ne ei menneet konttorilla läpi.
Kokeiltu on sekä simulaationa että autossa kiinni.
Vikalista on voimassa enää ensi viikon loppuun.. pitää kohta arpomalla ajella ja koittaa sitten saada aikaa päästötestiin lähikorjaamolle, josko niitten laitteilla näkyisi.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Öljyn lisäämisen jälkeen kuuluisi käynnistää auto hetkeksi ja sitten tarkistaa taso hetki sammuttamisen jälkeen.Kertsu kirjoitti:No jopas on kummallista. Suppilon avulla kaadoin tökötit sisään, joten ei ainakaan ohi ole menneet.
Itse olen syyllistynyt tuon ohittamiseen mutta niin tekisin jos kaltaisesi tilannetta tulisi vastaan jossa 1+1 ei näytä antavan 2.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä ne siellä näkyy, mutta ei tosiaan ole ihan äsken tarvinnut jötsin osatestien kanssa tapellasämpy kirjoitti:Eli JTS osatesteistä oli kyseTuomas K kirjoitti:En nyt ole messiä käyttänyt pitkään aikaan joten vähän hatara on muistikuva kovin tarkkojen neuvojen antamiseksi, mutta siellä ne taisi olla missä on pitkä lista parametrejä joita voi valita näytettäväksi.
Olisiko tähän apuja.. kirjoitin aiheesta Multiecuscanin foorumille, mutta ei ole tullut yhtään vastausta. Kävin taas listaa läpi ja parametreistä en osatestejä löydä, multiecuscan 3,5 multiplexed. Ei kai niitä tarvitse "graph" osioon tuoda jostain, tätä osiota en ole koskaan käyttänyt. Vai onko JTS:ssässä osatestit jotenkin erilailla kuin muissa malleissa, se selittäisi miksi ne ei menneet konttorilla läpi.
Kokeiltu on sekä simulaationa että autossa kiinni.
Vikalista on voimassa enää ensi viikon loppuun.. pitää kohta arpomalla ajella ja koittaa sitten saada aikaa päästötestiin lähikorjaamolle, josko niitten laitteilla näkyisi.

Jopa tuommoinen halpa Motonetista ostettu obd-testeri näyttää ne osatestit.
Mulla kun oli osatestit kesken ja piti saada leimattua, niin merkkiliikkeessä kirjoittivat lapun että tämmösiä nämä nyt on ja leima heltisi.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eipä tuolla ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin parametrilista. Onko jollain parempi silmä kun minä en tällaisia tuolta löydä, kaikki parametrit alla. Adaptation se ei ainakaan ole. Eikä sitä ole minkään muunkaan 156:sen parametreissa.




No tulipahan ehkä fiksattua toisen laajakaistan liitinvikaa. Ja taas nollattua vikakoodit. Vielä kun olisi aikaa vääntää kesäpyörät turhaan alle ja ehtisi ajaa edes 100km ja sokkona päästötestiin, kun ei ohjelma voi kertoa osatesteistä mitään.
Tai sitten koko paska suoraan Stenalle.




No tulipahan ehkä fiksattua toisen laajakaistan liitinvikaa. Ja taas nollattua vikakoodit. Vielä kun olisi aikaa vääntää kesäpyörät turhaan alle ja ehtisi ajaa edes 100km ja sokkona päästötestiin, kun ei ohjelma voi kertoa osatesteistä mitään.
Tai sitten koko paska suoraan Stenalle.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Voit hakea päästölapun merkkiliikkeestä saatteen kera, tai villiltä korjaamolta kikkaillen päästölappu jossa tyhjäkäyntipäästöt mitattuna ja lambda 1. Pitäisi kelvata.
Edit:
Mulla on tämmönen pulikka: https://www.motonet.fi/fi/tuote/493147/ ... rinaytolla
Se näyttää niiden osatestien tilan jötsissä. Moneen hommaan näppärämpi kuin Multiecuscan ja läppäri.
Edit:
Mulla on tämmönen pulikka: https://www.motonet.fi/fi/tuote/493147/ ... rinaytolla
Se näyttää niiden osatestien tilan jötsissä. Moneen hommaan näppärämpi kuin Multiecuscan ja läppäri.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sieltä korjaamolta ei riitä nykyään pelkkä päästölappu vaan pitää olla OBD testi myös jossa sitten näkyy osatestit. Siitäkin on väännetty että pitääkö testit olla tehty samalla kertaa. Ei tarvitse, ei edes saman päivänä jos säädöksiä oikein tulkitaan. Korjaamollakin nämä tehdään ihan eri laitteilla.
Ajattelin koittaa paikallista peräkylän katsastuskonttoria jälkitarkastukseen, jonka ainoa wanha työntekijä ei näistä silleen ymmärrä.
Multiecuscan oli kyl hyvä lambdaongelman diagnosointiin, kun näky käppyröistä selkeesti missä vika. Mutta pitää kai hommata joku muukin lukija, kiitos vinkistä.
Ajattelin koittaa paikallista peräkylän katsastuskonttoria jälkitarkastukseen, jonka ainoa wanha työntekijä ei näistä silleen ymmärrä.
Multiecuscan oli kyl hyvä lambdaongelman diagnosointiin, kun näky käppyröistä selkeesti missä vika. Mutta pitää kai hommata joku muukin lukija, kiitos vinkistä.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jaa onko tuokin muuttunut? Aiemmin jos oli osatestit kesken, piti olla mittausraportti joka osoittaa lambdasäädön toimivuuden, eli käytännössä päästöt mitattuna tyhjäkäynnillä ja lambda 1.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vähän voi olla tulkintaerojakin. Tai olen ymmärtänyt jotain väärin .Korjaamolla ei tosiaan ole usein varsinaista integraatiotestiä joten arvon saaminen yhen tuntumaan pitäisi kai useimmiten riittää, vaikka konttori vaatii suoritettuja osatestejä. Siihen saattoi vaikuttaa valmistajan ilmoitus ettei lambdaa käytetä tyhjäkäynnillä ja osatestit riittää. Pitää kattoo missä se lambda huitelee normaalisti tyhjäkäynnillä, arvohan sieltä tulee vaikke sillä säädetäkään. Nyt olisi pakoputkikin ehjä niin voisi hakea päästölapun ja viedä sen eri konttorille.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo, en ole asiaa seurannut sen jälkeen kun siirryin jötsistä dieseliin. Aiemmin sääntö kuitenkin meni niin, että jos osatestejä on suorittamatta, niin leimalle vaadittiin todistus siitä, että lambdasäätö toimi oikein. Sitä se lambdaintegraattoritestikin tarkoittaa, että testeri testaa lambdasäädön toimivuutta. Mikä ei luonnollisesti jötsin kanssa onnistu tyhjäkäynnillä, kun kone toimii laihalla seoksella open loopissa.
Tuossakin homma olisi hyvin selkeä, jos jostain löytyisi pahvi, joka kertoisi, että jötsissä lambda toimii oikein, kun tyhjäkäynnillä mennään open loopissa ja kierroksilla lambda 1. Tuollaista pahvia ei vaan ole kukaan kirjoittanut.
Tuossakin homma olisi hyvin selkeä, jos jostain löytyisi pahvi, joka kertoisi, että jötsissä lambda toimii oikein, kun tyhjäkäynnillä mennään open loopissa ja kierroksilla lambda 1. Tuollaista pahvia ei vaan ole kukaan kirjoittanut.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä vähänkään ajantasalla olevalla korjaamolla on OBD-testiin kykenevä kärymittari, joissa on myös lambdaintegraattoritesti puuttuvia osatestejä varten.sämpy kirjoitti:Korjaamollakin nämä tehdään ihan eri laitteilla.

JTS:n lambdaintegraattoritesti menee heittämällä läpi, kunhan testaaja ymmärtää nostaa kierroksia edes hiukan testin aikana. Edellyttäen tietty, että lambdasäätö toimii.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei täällä kuolevaisten parissa ole noin hienoja korjaamoja.. ainoastaan rasvasia halleja joissa elämäänsä kyllästyneitä asentajia ja rengastukun kiinalaisia nostureita.
Ihan hyviä suoritteita oikeestaan tuo lähikorjaamo tekee. Se on kumminkin ihan oikea korjaamo eikä osienuusimispiste. Aina mielenkiintoista kalustoa hallissa, viimekskin koritietokonevammanen 507 coupe sekä Rover P6. Korjaamon laitteita ei vaan uusita kuin pakon edessä.

Ihan hyviä suoritteita oikeestaan tuo lähikorjaamo tekee. Se on kumminkin ihan oikea korjaamo eikä osienuusimispiste. Aina mielenkiintoista kalustoa hallissa, viimekskin koritietokonevammanen 507 coupe sekä Rover P6. Korjaamon laitteita ei vaan uusita kuin pakon edessä.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Muistaako kukaan kumpi puhaltimien vastuksista V6:ssa on ykkösnopeuden vastus?
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noin ne taitaa olla ihan alunperinkin, tai sitten omalle 03 jts tehty myös tommoinen viritys(söi kyllä silti öljyä)JTE kirjoitti:Moi. Alfailua taa 5v tauon jälkeen ja heti motti muttereina. Hei onko teistä kukaa purkanut -03 vm 2.0JTS konetta. Omassani ihmetyttää ku öljypillien päät (ne jokka jäähyttää mäntää) on prässätty kiinni ettei öljy kulkisi läpi.?
Suoraan vaan suoraa
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aivan, onko molemmat vastukset sitten rikki kun kumpikaan ei pyöri 1-nopeudella?Garmund kirjoitti:molemmat, kaksi puhallinta
- -ROADRUNNER-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 19:57
- Car(s): 156 3.2 V6 GTA sw 147 2.0 ts
Ex 156 2.5 V6 sedan - Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Itsellä oli myös ongelmaa kun ei ykkösnopeus toiminu kummallakaa flektillä, ei korjaantunu vastuksien vaihdolla vaa johtosarjasta yksi johto oli murtunu minkä korjaamalla lähti toimimaan
usein vika kyllä vastuksissa..

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitäs saada ostettua oikeanlainen "Poistuvien päästöjen tyhjennysventtiili" 2.0 156 JTS:lle
Käytiin tutun kanssa kattomassa ja vika onkin itse venttiilissä, sähkövikoja siinä ei ole, P0443:sta herjaa moottorin vikakoodeissa.
Ainoa ongelma on, että pitäis löytyä jostain se varaosa, Suomesta ei ainankaa millään toivolla ole löytynyt (?)
https://au.bosch-automotive-shop.com/pr ... 0280142300
Onko tuo kenties se virallinen englanninkielinen nimi sille ? - Canister Purge Valve ?
P0443 Haihtuvien päästöjen järjestelmän tyhjennyksen ohjausventtiili A, virtapiiri;
Käytiin tutun kanssa kattomassa ja vika onkin itse venttiilissä, sähkövikoja siinä ei ole, P0443:sta herjaa moottorin vikakoodeissa.
Ainoa ongelma on, että pitäis löytyä jostain se varaosa, Suomesta ei ainankaa millään toivolla ole löytynyt (?)
https://au.bosch-automotive-shop.com/pr ... 0280142300
Onko tuo kenties se virallinen englanninkielinen nimi sille ? - Canister Purge Valve ?

P0443 Haihtuvien päästöjen järjestelmän tyhjennyksen ohjausventtiili A, virtapiiri;
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Aktiivihiilipöntön tuuletusventtiili. Evap-venttiilinä (evap valve) yleisesti tunnettu.
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En löytänyt 147 kysymystopiccia. Kyse siis 147 1.6 ts vm. 2002. Nuori mies sai liikkeellelähtöyrityksellä auton sammumaan ja, yllätys yllätys, ei lähde käyntiin. Vilkuttaa ASR:ää ja codea. Moottorin vikavalo ei syty kuin akun käyttämisellä irti ja ekan kerran laittaessa virrat päälle. Ei löydy keinoa käynnistämiseen, ei suostu näyttämään edes vikakoodia. Löysin jostain forumin historiasta samaisen vaivan vuoksi laitetun kysymyksen, vaan kukaan ei ollut vastannut. Olisiko nyt kenelläkään heittää hyvää vinkkiä?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^CODE viittaa ajonestoon. Jos käyttöohje on tallessa voisit kokeilla hätäkäynnistys protokolia.
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu. Ajonesto on päällä. Auton mukana ei ole koodi - korttia ja eipä tuo moottorin vikavalo pala niin ei se onnistuisikaan. Kokeiltu on kyllä jo kaikki, mitä on mieleen tullut. Varmaan joku yksinkertainen juttu mutta ei vaan aukea.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos kerran ajonesto päällä. Rattiakselin muovien alla taisi tuon antenni olla, voi ehkä päästä sen liittimen putsamisella. En osaa tarkemmin sanoa, kun ei tuota vaivaa ole ollut. Code tai ajonesto hakusanoilla voisi tästä forumilta löytyä lisätietoa
Suoraan vaan suoraa
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitä muuten inertiakytkin tekee jos laukeaa? Sammuttaako pelkästään bensapumpun. Tuli vaan tuosta sammutustavasta mieleen.. ja konehuoneen johdot, että olisiko akun virtakaapeleissa tms voinut nykäyksessä sattua jotain. Onko näissäkin ecu konehuoneessa akun vieressä?
Että jos olisi siis ihan johto- tai muu virrankulkuvika, eikä softaongelma. Puuttuu virrat ajonestolta ja absipurkilta?
Että jos olisi siis ihan johto- tai muu virrankulkuvika, eikä softaongelma. Puuttuu virrat ajonestolta ja absipurkilta?
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mahdollista kyllä. Pitää huomenna tutkailla.
Tuota inertiakytkintä en muuten löytänyt. Missä se näissä on? Jalkatilat ja penkkien aluset katsoin. Itsekään en tiedä, millainen disco syttyy mittaristoon sen lauettua.
Tuota inertiakytkintä en muuten löytänyt. Missä se näissä on? Jalkatilat ja penkkien aluset katsoin. Itsekään en tiedä, millainen disco syttyy mittaristoon sen lauettua.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuskin penkin alla kytkin. Muistaakseni hassun muovisen tötterön keskellä.
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos moottorin vikavalo ei syty niin ei se vika todennäköisesti ajonestopuolelta löydy. Tsekkaa ecun maadoitus kaasuläpän päältä vetämällä akun maasta joku kaapeli kaasuläppärunkoon. Tällä selkis 156n maavika.
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tämä olikin juuri vikana. Kiitos siis tästä. Helppo juttuhan se sitten olikin, kuten ounastelin.JMC kirjoitti:Jos moottorin vikavalo ei syty niin ei se vika todennäköisesti ajonestopuolelta löydy. Tsekkaa ecun maadoitus kaasuläpän päältä vetämällä akun maasta joku kaapeli kaasuläppärunkoon. Tällä selkis 156n maavika.
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Projektina on 156 V& SW:n pelkääjänpuolen sisemmän vetonivelen vaihto. Uusi nivel SKF VKJA 8080 (halk. 100 mm ja 8 mm pultit) jonka netin varaosahakujen mukaan pitäisi sopia kaikkiin bensakäyttöisiin ei-GTA 156:iin (https://www.autonvaraosat24.fi/skf/19111). Autosta irtipurettu nivel kuitenkin on halkaisijaltaan 108 mm ja siinä on 10 mm pultit.
Onko joku törmännyt vastaavaan? Onko tämä nyt JTD/GTA vetoakseli (mihin ei tunnu kaupoista löytyvän sisempää niveltä)? Jos, niin mitä sellainen tekee 2.5 V6:ssa?
Edit: Korjattu pulttien halkaisijat.
Onko joku törmännyt vastaavaan? Onko tämä nyt JTD/GTA vetoakseli (mihin ei tunnu kaupoista löytyvän sisempää niveltä)? Jos, niin mitä sellainen tekee 2.5 V6:ssa?
Edit: Korjattu pulttien halkaisijat.
Viimeksi muokannut JPeltola, 24 Kesä 2018, 13:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä kaikki vastaantulleet v6 vetarit on olleet minusta 10mm pulteilla ja tessuissa 8mm
tai sitten muistikuva on ihan väärä...

- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juurikin siis noin, edellisessä oli väärät halkaisijat.alfa 156 v6 kirjoitti:Kyllä kaikki vastaantulleet v6 vetarit on olleet minusta 10mm pulteilla ja tessuissa 8mmtai sitten muistikuva on ihan väärä...
Autossa siis oli: nivelen halkaisija 108 mm ja pultit 10 mm.
SKF VKJA 8080 minkä pitäisi varaosahakujen mukaan sopia V6:eenkin: Nivel 100 mm ja pultit 8 mm.
Havaintoa mistä tuollaisia 108 mm & 10 mm pultit niveliä saisi? Varaosahaut tarjoavat 108 mm niveltä V6 164/166/916:iin: https://www.autonvaraosat24.fi/lpr/443440 Onkohan se sama nivel?
Kokonaista vasenta vetaria saisi SKF VKJC 1807 koodilla ja siinä olisi 108 mm nivel ja 10 mm pultit, toisin kuin tossa irtonivelessä. Valitettavasti nyt tarvittaisiin oikea vetari, mitä ei tunnu olevan saatavilla. Pitääkö tässä ostaa kokonainen vasen vetari että saa nivelen oikeaan?
Viimeksi muokannut JPeltola, 24 Kesä 2018, 19:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kellään tietoa mistä kutoskoneen korvausilma venttiili tms. Löytyy?
Avasin imusarjan takaa putket ja todistin venttiilien liikkuvan ja se ns. Pisaraerotinki hengitti varsin vaivattomasti.. eli kun öljytikun nostat niin se saa ilmaa sieltä kautta..
löytyisi räjäytyskuva ni ois heureka mut se eper(?) Mikähän alfa cd latasin niin yksikään kuva ei toimi..
Edit1. Imupuolen isosta joustosta lähtevä pieni kumiletku? Ohi kaasuläpän suoraan venttiilikoneistoo?
Oli joku etevä autonkorjaaja halkaissut sen letkun ja painanut klemmarilla taas kasaan.. tästä johtuen se sisälsi vain sulaa Kumi mössöä.. Ei kun huomenna alumiiniholkin tekoon...
Loistava tämä sanelu ei ole aivan kielioppien mukaista
Avasin imusarjan takaa putket ja todistin venttiilien liikkuvan ja se ns. Pisaraerotinki hengitti varsin vaivattomasti.. eli kun öljytikun nostat niin se saa ilmaa sieltä kautta..

Edit1. Imupuolen isosta joustosta lähtevä pieni kumiletku? Ohi kaasuläpän suoraan venttiilikoneistoo?
Oli joku etevä autonkorjaaja halkaissut sen letkun ja painanut klemmarilla taas kasaan.. tästä johtuen se sisälsi vain sulaa Kumi mössöä.. Ei kun huomenna alumiiniholkin tekoon...
Loistava tämä sanelu ei ole aivan kielioppien mukaista

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Terve,
tarvittaisiin 156 2.0 JTS:ään uusi tuuletusventtiili (evap valve/canister purge valve ??)
https://au.bosch-automotive-shop.com/pr ... 0280142300 tuommoinen löyty, mutta jos katto kohdasta More info > Suitable for the following vehicles niin sieltä löytyypi aika paljon merkkejä, mukaanlukien myös GTV:n JTS muoto, muttei oman 156:n merkkiä, sama tuote löytyisi Motonetistä tuotekoodilla.
Joku aikaisemmin puhutteli sitä myös nimellä Evap valve, mutta löytäminen on ollut suht hankalaa kyseiselle osalle.
Osaako kukaan "ohjata" varaosan oikealle sivulle, josta kyseisen osa voisipa löytyä ?
tarvittaisiin 156 2.0 JTS:ään uusi tuuletusventtiili (evap valve/canister purge valve ??)
https://au.bosch-automotive-shop.com/pr ... 0280142300 tuommoinen löyty, mutta jos katto kohdasta More info > Suitable for the following vehicles niin sieltä löytyypi aika paljon merkkejä, mukaanlukien myös GTV:n JTS muoto, muttei oman 156:n merkkiä, sama tuote löytyisi Motonetistä tuotekoodilla.
Joku aikaisemmin puhutteli sitä myös nimellä Evap valve, mutta löytäminen on ollut suht hankalaa kyseiselle osalle.
Osaako kukaan "ohjata" varaosan oikealle sivulle, josta kyseisen osa voisipa löytyä ?
- Liitteet
-
- 52afa971-f136-40a6-9197-318d2d67f6a4.jpg
- (103.87 KiB) Tiedosto ladattu 3499 kertaa