Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Nicky
Viestit: 15
Liittynyt: 07 Heinä 2018, 10:56
Car(s): Alfa Romeo 147 2.0 ts

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Nicky »

A Bart kirjoitti:Helpointahan on mitata yleismittarilla tuo kampiakselin tunnistin ensin, sen liitinhän on ruskea liki kaasuläppää (CF2), ja tuhatkunta oomia sieltä pitäisi löytyä jos se on ehjä.
Pakonokka-akselissa oleva tunnistin ei estä autoa käynnistymästä, mutta sytyttelee ruiskun merkkivaloa (CF2) ja tiputtaa pikkaisen tehoa vian ollessa päällä.
Suosittelisin nyt lyömään töpselin kiinni ensin ja katsomaan mahdolliset vikakoodit.
Saattaa säästää monen turhan osan vaihdolta.
Uuden kierrosluku anturin arvo on 160 Ohmia, juuri mittasin sen.

Eihän tässä muuten mitään olisi, jos ei olisi maanantaina lähtö ja tämäkin päivä menee töissä päivystäessä klo.20.30 asti. Diagnosointi ja korjaaminen on ihan mukavaa, kunhan ei ole kiire mihinkään.

Täytyy hipsiä illalla sinne Haukilahteen ja alkaa kattelee saanko sen Motonetin bluetooth OBD lukijan yleensäkään pysymään yhteydessä. Vai löytyykö vika jostain aivan muualta ja siitä syystä tämäkään ei meinannut onnistua.

Nicky
Viestit: 15
Liittynyt: 07 Heinä 2018, 10:56
Car(s): Alfa Romeo 147 2.0 ts

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Nicky »

Nicky kirjoitti:
A Bart kirjoitti:Helpointahan on mitata yleismittarilla tuo kampiakselin tunnistin ensin, sen liitinhän on ruskea liki kaasuläppää (CF2), ja tuhatkunta oomia sieltä pitäisi löytyä jos se on ehjä.
Pakonokka-akselissa oleva tunnistin ei estä autoa käynnistymästä, mutta sytyttelee ruiskun merkkivaloa (CF2) ja tiputtaa pikkaisen tehoa vian ollessa päällä.
Suosittelisin nyt lyömään töpselin kiinni ensin ja katsomaan mahdolliset vikakoodit.
Saattaa säästää monen turhan osan vaihdolta.
Uuden kierrosluku anturin arvo on 172 Ohmia, juuri mittasin sen.

Eihän tässä muuten mitään olisi, jos ei olisi maanantaina lähtö ja tämäkin päivä menee töissä päivystäessä klo.20.30 asti. Diagnosointi ja korjaaminen on ihan mukavaa, kunhan ei ole kiire mihinkään.

Täytyy hipsiä illalla sinne Haukilahteen ja alkaa kattelee saanko sen Motonetin bluetooth OBD lukijan yleensäkään pysymään yhteydessä. Vai löytyykö vika jostain aivan muualta ja siitä syystä tämäkään ei meinannut onnistua.

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Nicky kirjoitti: Uuden kierrosluku anturin arvo on 160 Ohmia, juuri mittasin sen.

Eihän tässä muuten mitään olisi, jos ei olisi maanantaina lähtö ja tämäkin päivä menee töissä päivystäessä klo.20.30 asti. Diagnosointi ja korjaaminen on ihan mukavaa, kunhan ei ole kiire mihinkään.

Täytyy hipsiä illalla sinne Haukilahteen ja alkaa kattelee saanko sen Motonetin bluetooth OBD lukijan yleensäkään pysymään yhteydessä. Vai löytyykö vika jostain aivan muualta ja siitä syystä tämäkään ei meinannut onnistua.
No entäs vanhan?

Multiecuscan taitaa lukea ilmaisversionakin 2.0 ts.n vikakoodit elm versiolla.
http://www.multiecuscan.net/Default.aspx

Nicky
Viestit: 15
Liittynyt: 07 Heinä 2018, 10:56
Car(s): Alfa Romeo 147 2.0 ts

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Nicky »

Nyt veti mielen mustaksi.

En saanut OBD lukijaan mitään eloa .

Mutta kokeilin vahingossa pyörittää starttia vaihde silmässä ja auto nytkähti eteenpäin ...

Ei tähän enää muuta voi todeta, kuin että alkaa itkettää.

Nicky
Viestit: 15
Liittynyt: 07 Heinä 2018, 10:56
Car(s): Alfa Romeo 147 2.0 ts

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Nicky »

alfa 156 v6 kirjoitti:Tai sitten yliajalla ollut jakoremmi petti ja hyppäsi ja startti kyllä toimii oikein, koneessa ei vaan ole puristuksia.. just guessing...

Startin rakenteesta johtuen on kyllä melko ihme että pyörisi ja ei kytkisi ratasta hammaskehälle, tokihan bendix voi olla rikki ja tuon aiheuttaa.
Vaikka yritin pysyä positiivisena ja ajatella ettei näin ole käynyt...

Sitä ihminen yrittää suojella mieltään negatiivisilta asioilta vaikka ne ovat nenän edessä selkeinä.

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Nicky kirjoitti:Nyt veti mielen mustaksi.

En saanut OBD lukijaan mitään eloa .

Mutta kokeilin vahingossa pyörittää starttia vaihde silmässä ja auto nytkähti eteenpäin ...

Ei tähän enää muuta voi todeta, kuin että alkaa itkettää.
Ööö, niinhän sen kuuluukin toimia.
Eikä se kyllä mitään riko, jos pykälä päällä starttaa.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Nooh, kansirempalla siitä selvinnee. Tulee samalla konehuone tutuksi.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ja ennenkuin enempää murehtii, niin ei tarvi kauheasti ruuvata ja näkee remmin olemuksen paremmin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Nicky
Viestit: 15
Liittynyt: 07 Heinä 2018, 10:56
Car(s): Alfa Romeo 147 2.0 ts

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Nicky »

No täytyy päästä purkamaan ja tarkastamaan ennenkuin heittää kirvestä kaivoon.

Jos pieni kalastusreissu saaristomerelle auttas.

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

^
No eipä siinä kauaa mene kun ottaa muutaman kuusiokoloruuvin auki suojamuovista ja kurkkaa hihnan/kiristimen kunnon.

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Jarruongelman ratkontaa osa 10/xxx.
Laitoin pääsylkyn ja boosterin väliin prikat ja nyt laahaus loppui, mutta pääsylinteri taitaa olla viallinen suoraan paketista!

Polkimen saa painamalla käynnissä pohjaan ja tuntuu palauttavan poljinta hieman nihkeästi. Jarrut kuitenkin tuntuvat toimivan normaalisti.

Myös boosterin tanko ja pääsylkyn pää olivat nesteessä. Mistään ei näy vuotavan ja nestehävikki on huomaamatonta.

Jos siellä ilmaa olisi niin poljin tuntuisi vain kovin elastiselta. Nyt fiilis on enemmänkin, kuin olisi nippa vain hieman auki.

Softan avulla jälleen kerran alustettu abs-yksikkö ja abs-pumpulla ilmaus. Varmaan 4 litraa kierrätetty läpi, että ei pitäis olla enää kuplaa missään.

Letkut ja putket kunnossa, kun ei ole vuotoa missään, eikä jarrut enää jumi.
Viimeksi muokannut wileythecoyote, 12 Heinä 2018, 19:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Alfa 33 QV
Viestit: 113
Liittynyt: 13 Huhti 2003, 11:49
Car(s): Alfa Romeo 33 16v QV ,91
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ,99
Alfa Romeo GTV 2,0 TS ,95
Alfa Romeo 147 1,6 TS ,02
Alfa Romeo 156 2.0 JTS , 03
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 09
Paikkakunta: Köyliö

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfa 33 QV »

Nopee kysymys 147 kytkimestä. Auto on vuosimallia 2002 niin, onko tämä kysyinen kytkinpaketti nyt sitten passeli kyseiseen vuosimalliin?

https://webcat.schaeffler.com/web/schae ... owResult=1

Valeo antaa halkaisijaksi 230mm ja Luk 220mm

kiitos varmistuksesta

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Voin helpottaa tuskaa ilmoittamalla, että eSassone ilmoittaa kytkimen halkaisijaksi 1,6 malliin 215mm :mrgreen:

http://www.esassone.com/clutch-kit-car/ ... park-85596

2-litraisessa 228 ja dieselissä 235..
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Kertsu
Viestit: 842
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Car(s): Giulietta T-jet 2011
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Pitäisi vaihtaa raitisilmasuodatin. No, huomasin ettei siellä ollut sellaista ollenkaan. Ja nyt kun sinne laittaa uuden, siellä ei ole mitään mikä pitäisi sen paikoillaan, eli mitä muuta sieltä nyt puuttuu?

Avatar
Kertsu
Viestit: 842
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Car(s): Giulietta T-jet 2011
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Saatana, eri foorumeilla sanotaan eri paikoissa. Onko se boseliftissa lasinpyyhkijöiden alla vai hansikaslokeron takana?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Boselift, pelkääjän jalkatilaan
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Kertsu
Viestit: 842
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Car(s): Giulietta T-jet 2011
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

^ Kiitos, huollossa olivat varmoja että pyyhkijöiden alla.

Avatar
TonninAlfa
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Heinä 2017, 18:54
Car(s): -04 156 V6 (kesä)
-04 156 SW FL JTS (käyttis)
-03 156 JTS (rata)
-05 GT 2.0 JTS (project)
Paikkakunta: Akaa/Viiala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja TonninAlfa »

Sieltä minäkin ensin omassani hain, hämmennys oli suuri kun löytyi vain kuivuneita lehtiä (eco-suodatin). Kiva paikka työskennellä se repsikan jalkatila, kandee venytellä kunnolla ennen ja jälkeen operaation :mrgreen:
Money well spent? Well, money spent...

Karva
Viestit: 10
Liittynyt: 10 Syys 2013, 10:02
Car(s): 159SW 2.4JTDm Q-tronic -08
(Entinen exä) 156SW 2.0JTS -04
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Karva »

Onko kukaan taistellut JTS:n imusarjan kanssa? Se alipainepumppu lykkää imusarjaan pitkän kierron päälle kun koneen laittaa käyntiin, tyhjäkäynnillähän siellä pitäisi olla lyhyt kierto käytössä.
Kun ottaa pumpulta töpselin irti, niin vaihtaa heti lyhyelle kierrolle. Alipainepumppua ilmeisesti ohjaa joku Timing variator actuator (kts. kuva), eli voisiko siinä olla vika?
Entä onko tietoa minkälaisia arvoja kyseisen honaleen pitäisi näyttää? Yleismittari näytti sille 11 Ohm, eikä arvo muuttunut siitä mihinkään.
Liitteet
DSC_00651.jpg
(48.41 KiB) Tiedosto ladattu 5815 kertaa

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Wrong...

Matalilla kierroksilla pitkä imusarja, korkeilla lyhyt jos sitä kierrolla tässä tarkoitettiin.

Tuo solenoidi ei imusarjan pituutta ohjaa, vaan muuttaa imunokan ajoitusta.

Karva
Viestit: 10
Liittynyt: 10 Syys 2013, 10:02
Car(s): 159SW 2.4JTDm Q-tronic -08
(Entinen exä) 156SW 2.0JTS -04
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Karva »

Eikun joo, niin onkin. Alkoi illalla menemään imusarjan ja alipainepumpun asennot sekaisin.
Mikäs tuota imusarjaa sitten ohjaa? Elearnin kaavioita katoin, että se olis kiinni siinä solenoidissa, ilmamassassa ja lambdoissa.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Karva kirjoitti:Eikun joo, niin onkin. Alkoi illalla menemään imusarjan ja alipainepumpun asennot sekaisin.
Mikäs tuota imusarjaa sitten ohjaa? Elearnin kaavioita katoin, että se olis kiinni siinä solenoidissa, ilmamassassa ja lambdoissa.
Oliskohan syöttöjännite yhteinen imusarjan solenoidille ja muille toimilaitteille, ohjaushan tulee eculta suoraan.

Avatar
Ossiv
Viestit: 351
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Kun olette joskus vaihtanut ohjaustehostimen paineputkia/koko hommaa keulalle.. ni millä ihmeellä saisi ne putket irti.(?) Ovat kiinni muoviklipsillä, mutta syylärin alempaan tuloputkeen ottaa kiinni..joten ei voi nostaa niitä suoraan irti, ilman että purkaa sitten syylärin edestä? Kellään mielikuvia asiasta?

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja seppo »

Se syylärin alapalkki alas, niin putket saa vaihdettua. Ne ovat paluupuolen putkia, jos autosi on tuo '98? eli ei kovin tarpeellisia kierrättää sen kierrukan kautta.

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja seppo »

Karva kirjoitti:Eikun joo, niin onkin. Alkoi illalla menemään imusarjan ja alipainepumpun asennot sekaisin.
Alipainepumpun? Ei taida löytyä JTS:n konehuoneesta sitäkään? Näille laitteille on yhteinen nousujännite, ja ohjaus on maadoituksen kautta eculta.
- Imu-akselia aikaistetaan 25ast keskikierrosalueella, muuten se on myöhäisellä (paineeton).
- Imusarja on lyhyt alakierroksilla ja yläkierroksilla, keskikierroksilla pitkä.

Avatar
Ossiv
Viestit: 351
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

seppo kirjoitti:Se syylärin alapalkki alas, niin putket saa vaihdettua. Ne ovat paluupuolen putkia, jos autosi on tuo '98? eli ei kovin tarpeellisia kierrättää sen kierrukan kautta.
Ooh! Kiitos tuhannesti! 8) olikin yllättävän helppo kun tosiaan nyt hoksas että mistä lähtee purkamaan.. koeponnistettu, väännelty, käännetty. Toistaiseksi pitää!

Avatar
Alexander Borgå
Viestit: 140
Liittynyt: 04 Huhti 2012, 15:21
Car(s): Skoda Octavia RS -19 & 156 Boselift Busso -03 exät: Audi A3, MB CDI 220, BMW E90 320d, 156 V6,155 TS 16v, 156 SW JTS, 155 TS 8v, 159 1.9 JTS & 147 1.9 M-Jet
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alexander Borgå »

Bose pimeänä. Tsekattu sulake. 9-paikalla 30A sulake (?).
Oliko ton soittimen takana vielä plussapuolella jotain sulaketta? Olisi kiva saada vähän rokkia ulos laitteista.
"Leave me alone, I know what I´m doing!"

Avatar
Ossiv
Viestit: 351
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Mietin tässä kaunista kesäpäivää viettäessä auton ratissa, että mitä olette saaneet v6 kuluttamaan(? Matkassa tämä syö 10l ja kaupunkipainotteises päivittäisessä ajossa 12-15L. Leimamiehen päästölapuis kaikki oli tiptop joten uskallan veikkaa lambdaa toimivaksi. Mites saako testerillä maf-arvoja luettua vai kuinka laaja tämä fiatmultiscan(?) Mahtaa olla. Toki olisi mahtavaa jos keski-suomen alueella joku omistaa niin voisi tulla näyttämään johdon päähän tätä laitosta
Viimeksi muokannut Ossiv, 24 Heinä 2018, 17:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

MES (MultiEcuScan) kyllä pääsee kiinni aika hyvin sielunelämään noin tuoreessa autossa, pääsee ihan käppyrää katsomaan vaikkapa mitatusta/pyydetystä ilmamassasta ja niin edelleen.

Avatar
Ossiv
Viestit: 351
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Aquatica kirjoitti:MES (MultiEcuScan) kyllä pääsee kiinni aika hyvin sielunelämään noin tuoreessa autossa, pääsee ihan käppyrää katsomaan vaikkapa mitatusta/pyydetystä ilmamassasta ja niin edelleen.
Täytyypä alkaa etsimään kyseistä softaa. Vielä kun oikeanlaisen obd-kaapeli löytäisi ni uskon että kyl tämä vielä iloksi muuttuu
Edit1. Saattaa löytyä joku vag kaapeli samanikäisest portterista. Pitää tutustua käykö se

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

VAG-COM KKL käy varsin mainiosti.
V6:een saattaa tarvita täyden version softasta, mutta sen lisenssi maksaa "vain" 50€.

www.multiecuscan.net saa lisäohjeita hyvinkin. Tuolla on erillinen lanka noille vapaaehtoisille MES-omistajille ja sijainneille, joten sitä kuatta myös voi apua löytyä.

Toisaalta n.10litran nurkille tuon pitäisi kevyessä ajossa mennäkin lie, ettei nyt mitenkään ihan mahottomia lukemia.

Avatar
Ossiv
Viestit: 351
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Kiitän. :!: :)

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Kyllä 10 litraa kuulostaa paljolta matka-ajossa.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Ossiv
Viestit: 351
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Albertolli kirjoitti:Kyllä 10 litraa kuulostaa paljolta matka-ajossa.
Tku/jkl oli 10.2 ilman sen suurempia hurjasteluja ja viimetankin ka oli 13.2. Pieni nykäisy tuntuu ~4000rpm tuntumassa ja tyhjäkäynti kuulostaa joskus kireällä nokalla varustettulta v8lta. Tosin jos nostan kierroksia ja tiputan tyhjäkäynnille niin eise jää aina humppaamaan, sillä sitä IMM oiretta mietiskelin

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Maantiepainotteinen seka-ajelu meni omalla lähemmäs ysiä kuin kymppiä.
E: rauhaksiin pitkää siivua pitäisi mennä matalaa kasia satasella, vaikka vähän ohittelisikin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Ossiv kirjoitti:
Albertolli kirjoitti:Kyllä 10 litraa kuulostaa paljolta matka-ajossa.
Tku/jkl oli 10.2 ilman sen suurempia hurjasteluja ja viimetankin ka oli 13.2. Pieni nykäisy tuntuu ~4000rpm tuntumassa ja tyhjäkäynti kuulostaa joskus kireällä nokalla varustettulta v8lta. Tosin jos nostan kierroksia ja tiputan tyhjäkäynnille niin eise jää aina humppaamaan, sillä sitä IMM oiretta mietiskelin
Oletko löytänyt jo 6. vaihteen? :oops:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

savijo-r kirjoitti:
Ossiv kirjoitti:
Albertolli kirjoitti:Kyllä 10 litraa kuulostaa paljolta matka-ajossa.
Tku/jkl oli 10.2 ilman sen suurempia hurjasteluja ja viimetankin ka oli 13.2. Pieni nykäisy tuntuu ~4000rpm tuntumassa ja tyhjäkäynti kuulostaa joskus kireällä nokalla varustettulta v8lta. Tosin jos nostan kierroksia ja tiputan tyhjäkäynnille niin eise jää aina humppaamaan, sillä sitä IMM oiretta mietiskelin
Oletko löytänyt jo 6. vaihteen? :oops:
Mä itseasiassa aloin pohtimaan, et näinköhän jako kohdallaan? Jos yks nokka heittää hampaalla ni saadaan hassuja efektejä aikaan Bussossakin... En kyl tiedä, saako sillä noin isoa efektiä?

Avatar
Ossiv
Viestit: 351
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

savijo-r kirjoitti:
Ossiv kirjoitti:
Albertolli kirjoitti:Kyllä 10 litraa kuulostaa paljolta matka-ajossa.
Tku/jkl oli 10.2 ilman sen suurempia hurjasteluja ja viimetankin ka oli 13.2. Pieni nykäisy tuntuu ~4000rpm tuntumassa ja tyhjäkäynti kuulostaa joskus kireällä nokalla varustettulta v8lta. Tosin jos nostan kierroksia ja tiputan tyhjäkäynnille niin eise jää aina humppaamaan, sillä sitä IMM oiretta mietiskelin
Oletko löytänyt jo 6. vaihteen? :oops:
Oletettavasti kyllä

Avatar
Ossiv
Viestit: 351
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Pitää ottaa pätkää tosta tyhjäkäynnistä, kun tässä nyt loma alkaa ja aikaa on enemmänkin. Jakopää remppaa ois edessä syksyn puolella, pitää palat yms hommata vaan

Avatar
Alexander Borgå
Viestit: 140
Liittynyt: 04 Huhti 2012, 15:21
Car(s): Skoda Octavia RS -19 & 156 Boselift Busso -03 exät: Audi A3, MB CDI 220, BMW E90 320d, 156 V6,155 TS 16v, 156 SW JTS, 155 TS 8v, 159 1.9 JTS & 147 1.9 M-Jet
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alexander Borgå »

Kokemuksia sivubägittömien penkkien (v.1999 autosta) laittamisesta Boseliftiin?
Ymmärtääkseni Boseliftissä on bägit myös istuimissa.

Meneekö homma:

A) heittämällä ilman haasteita
B) heittämällä, mutta Airbag-systeemiä pitää huijata
C) penkkejä modaamalla ja metrisen tatin otsaan kasvattamalla
"Leave me alone, I know what I´m doing!"

atm
Viestit: 158
Liittynyt: 28 Joulu 2016, 19:07
Car(s): 156 2,5 24V

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja atm »

Vaihtoehto b lisämaininnalla saman saa tehdä katsurille jos hoksaa että bägit pitäisi löytyä myös penkeistä.

Avatar
Guitar_Hero
Viestit: 30
Liittynyt: 13 Loka 2016, 21:47
Car(s): 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
Paikkakunta: Varsinais- Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Guitar_Hero »

Haulla en nyt löytäny tähän hätään mutta onko tankin bensapumppu sama 2.0 TS/ JTS? Pitäisi vianhakuun jäljittää toimiva pumppu ja joku listaus oli että käy 147/156 ja kaikki bensamoottori vaihtoehdot?

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 346
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Tehottomuuden ja lambdaherjan syy tais viimein selvitä 2.0 tessussa, jakopäätä jumpatessa ykköspytyn puola katkes tulpankoloon. Kakkospytyn puola on halki pitkittäis-suunnassa. Kaikissa lukee kauniisti Bosch. Onko muilla sattumoisin käyny samalla tavalla vai onkohan tähän autoon päätyny jotkut maanantaikappaleet boschilta. Muut puolat on silmämääräsesti ehjät mutta kannattaako vaihtaa kaikki samalla kertaa?
Through difficulties to defeat

Avatar
TonninAlfa
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Heinä 2017, 18:54
Car(s): -04 156 V6 (kesä)
-04 156 SW FL JTS (käyttis)
-03 156 JTS (rata)
-05 GT 2.0 JTS (project)
Paikkakunta: Akaa/Viiala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja TonninAlfa »

Häiriköidääs välillä tässäkin topicissa :) Ajotietokoneen "Actual consumption" arvo näyttää cruisen ollessa käytössä keskimäärin 1,5l kovempaa kulutusta kuin samaa nopeutta samalla vaihteella jalkakaasulla pitäessä. Aamun työajossa motarilla 5-vaihteella mittari 130km/h ja kiekat siinä 3800rpm, lukema näytti cruisella 8,8-9,5l/100km ja jalkakaasulla 7,4-8,0 nurkilla.

Näyttääkö mittari ihan höpöjä?! Ei kait cruisen ihan noin jäätävästi pitäisi kulutukseen vaikuttaa :shock:

Testailen kyllä käytännössä, pääseekö tankillisella pidemmälle vain nilkan lukitsemalla.
Money well spent? Well, money spent...

Avatar
Alexander Borgå
Viestit: 140
Liittynyt: 04 Huhti 2012, 15:21
Car(s): Skoda Octavia RS -19 & 156 Boselift Busso -03 exät: Audi A3, MB CDI 220, BMW E90 320d, 156 V6,155 TS 16v, 156 SW JTS, 155 TS 8v, 159 1.9 JTS & 147 1.9 M-Jet
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alexander Borgå »

Boset - 2.rasian sulakkeet tsekattu. Ovat ok. Soittiminen takana oleva sulake tsekattu. On ok.
Silti ei herää. On/Mute -napissa palaa valo eli jotain virtaa siihen tulee.
Mitä seuraavaksi? Onko mahdollista että akun irroittaminen on rikkonut soittimen?
"Leave me alone, I know what I´m doing!"

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

TonninAlfa kirjoitti:Häiriköidääs välillä tässäkin topicissa :) Ajotietokoneen "Actual consumption" arvo näyttää cruisen ollessa käytössä keskimäärin 1,5l kovempaa kulutusta kuin samaa nopeutta samalla vaihteella jalkakaasulla pitäessä. Aamun työajossa motarilla 5-vaihteella mittari 130km/h ja kiekat siinä 3800rpm, lukema näytti cruisella 8,8-9,5l/100km ja jalkakaasulla 7,4-8,0 nurkilla.

Näyttääkö mittari ihan höpöjä?! Ei kait cruisen ihan noin jäätävästi pitäisi kulutukseen vaikuttaa :shock:

Testailen kyllä käytännössä, pääseekö tankillisella pidemmälle vain nilkan lukitsemalla.
Cruise saattaa haistaa, että vauhtia pitää kiihdyttää tai pitää kaasulla vauhtia yllä, kun ihmisnilkka luonnostaan keventää, kun voi antaa rullata. Pitemmällä suoritteella varmaan cruise ja nilkka suht samoilla kulutuksilla, mutta paljon ei tarvi yrittää, että omalla nilkalla pääsee pienemmällä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

^Osaava kuljettaja pääsee kyllä pienemmällä kuin cruise, koska cruise yrittää vain mekaanisesti ylläpitää tiettyä nopeutta, kun kuljettaja voi huomioida mm. maaston muodot. Toisaalta kaikki ei ole niitä osaavia kuljettajia :mrgreen:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tuossakin on hirveästi auto- ja merkkikohtaisia eroja, kuinka cruise ohjelmoitu. Useimmiten ihmisjalka voittaa silti jos vaan kärsivällisyys riittää.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Nikladz
Viestit: 5
Liittynyt: 26 Loka 2016, 20:18
Car(s): Alfa Romeo 156 1.8

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Nikladz »

Kertokaa tyhmälle onko -99 156ts kaksi lambdaa? Oon paikallistanut vain katin jälkeen olevan.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ei kannata etsiä enempää, kun sen ainoan on jo löytänyt :)
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Vastaa Viestiin