Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Giulietta 940
^^ kiitos, käyn kokeile.
^ tossa vehkeessä on myös blue&me. Jos se auttais spotifyn saatavuuteen.
Onko kenelläkään multiair yksikön puristin työkalua? Jos joutuu yksikön vaihtamaan.. vai onko jotain vippaskonstia jolla työkalun puutteen voi korvata?
Anteeksi utelutulva,mutta hyppäys ysäri tessuista näihin on aika iso
^ tossa vehkeessä on myös blue&me. Jos se auttais spotifyn saatavuuteen.
Onko kenelläkään multiair yksikön puristin työkalua? Jos joutuu yksikön vaihtamaan.. vai onko jotain vippaskonstia jolla työkalun puutteen voi korvata?
Anteeksi utelutulva,mutta hyppäys ysäri tessuista näihin on aika iso
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Blue&Me ei tue sit ainakaan Androidin kanssa tuota. Joku selitteli, että iPhonella onnistuis, en tiä.
Mulla on AUX-piuhalle ja USB:lle paikka hanskalokerossa.
Mulla on AUX-piuhalle ja USB:lle paikka hanskalokerossa.
Re: Giulietta 940
M10-kokoinen mutteri taisi sujahtaa sinne väliin aika hyvin. Sellaisilla oma laitettiin kasaan kun remppaa viime kesänä tehtiin.Mokomakin kirjoitti: Onko kenelläkään multiair yksikön puristin työkalua? Jos joutuu yksikön vaihtamaan.. vai onko jotain vippaskonstia jolla työkalun puutteen voi korvata?
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
Bluetoothilla?Makianni kirjoitti:Moikka!
Miten pystyy kuuntelemaan musiikkia kännykän spotifysta Giuliettassa?
Tilaat Kiinasta BT-palikan auton aux-liitäntään. Jos ei bt-liitäntää halua käyttää, niin sitten vaan johdolla suoraan. Aux-pistokkeet ovat hansikaslokeron "katossa".
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Puhelimelle tallennettuja soittolistoja pitäisi pystyä kuuntelemaan sillä piuhalla, mutta koko Spotify ei vielä avaudu.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Giulietta 940
Kiina BT pulikkaa giulietta hylkii. Samoin jos laitan android kapulan piuhalla kiinni usb porttiin hanskalokerossa tulee radion näyttöön ilmoitus "media not found". Ja luurissa on varmuudella mp3 filuja.
Mutta ehkä en vain osaa.
Mutta ehkä en vain osaa.
Makaroonia jo vuodesta -98
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Giulietta 940
Kirsikkana kakun päällä vielä se, että autossa ei tosiaan ole Aux reikää, pelkkä usb hanskalokerossa. Ei auxia myös muualla esim vaihdekepin edessä.. BT-FM tupakinsytytin viritelmä vissiin vaan takaluukun pistokkeeseen ja rok rok.. Jokin viinipullotelineen tapainen sieltä hanskalokerosta kyllä löytyy
Re: Giulietta 940
Ja sekin liian kapea kolmelle 0.5 limsapullolleMokomakin kirjoitti: Jokin viinipullotelineen tapainen sieltä hanskalokerosta kyllä löytyy
Makaroonia jo vuodesta -98
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
@Puuha
Tosiaan kun tuo auto ei tunne sitä öö.. A2D-tjsp-mikälieneeolikaan protokollaa, niin ei tue tuota. Muistitikulla MP3:t toimii.
Mokoma, ootko VARMA, ettei ole AUX:ia? Mulla se AUX-liitin näyttää ruuvin rei'ältä ja on todella oudossa asennossa siinä portin vieressä. Tarkkaa kohtaa en enää ulkomuistista muista, mutta mä katsoin monta kertaa et se on nimenomaa ruuvinreikä eikä AUX...
Tosiaan kun tuo auto ei tunne sitä öö.. A2D-tjsp-mikälieneeolikaan protokollaa, niin ei tue tuota. Muistitikulla MP3:t toimii.
Mokoma, ootko VARMA, ettei ole AUX:ia? Mulla se AUX-liitin näyttää ruuvin rei'ältä ja on todella oudossa asennossa siinä portin vieressä. Tarkkaa kohtaa en enää ulkomuistista muista, mutta mä katsoin monta kertaa et se on nimenomaa ruuvinreikä eikä AUX...
Re: Giulietta 940
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :4772.html
Tolla saa imeisesti apple ekosysteemin toimimaan.
Tolla saa imeisesti apple ekosysteemin toimimaan.
Makaroonia jo vuodesta -98
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Giulietta 940
Otin foton lokerosta, josko se auttaisi.
- Liitteet
-
- 2018-07-14 07.09.35.jpg
- (89.07 KiB) Tiedosto ladattu 5919 kertaa
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
puuha kirjoitti:^ ei toimi.
En tajua. Mulla pelaa spotifail Bluetoothin kautta. Jopa rattinapit sai pelaamaan, mutta siinä on joku bugi. Elikkä rattinapit "unohtuu" aina startin yhteydessä ja ne pitää auton valikosta herättää uudestaan.Vittorio Jano kirjoitti:Puhelimelle tallennettuja soittolistoja pitäisi pystyä kuuntelemaan sillä piuhalla, mutta koko Spotify ei vielä avaudu.
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
Erinäköinen kuin mulla. Ilmeisesti tullut jossain vaiheessa joku "päivitys" tuohon.Mokomakin kirjoitti:Otin foton lokerosta, josko se auttaisi.
- Makianni
- Viestit: 7
- Liittynyt: 12 Heinä 2018, 10:42
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair 2011, Alfa 156 2.0 TS 1999
Re: Giulietta 940
Ok, kiitti vastauksista. Koska aux-paikkaa ei löydy, niin tilasin bluetooth fm-laitteen tupakansytyttimeen. Josko sitten toimisi.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Ja mulla taas on... No, nää on näitä varustelutason eroja.
Ehkä sporttipakilla tulee myös tuo mukaan?
Ehkä sporttipakilla tulee myös tuo mukaan?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
En siis muista, missä tuo AUX tuli. Se oli joku kummallinen lisävarustepaketti kaiketi. Jotkut brittifoorumeilla epäili vuosimallista riippuvaiseksi, mutta mulla 2011 ja tossa on...
- Hinders
- Viestit: 85
- Liittynyt: 22 Heinä 2017, 17:24
- Car(s): Giulietta -11 1.4
Alfasud -76 1.2
156 GTA -04 3.2
156 -99 2.5
Fiat Panda -05 1.2
EX: Noin 10 alfaa - Paikkakunta: Vaasa
Re: Giulietta 940
Sen auxin saa sinne esim tällä: https://incartec.co.uk/product/Fiat-Alf ... aux-in-kit
Auxin saa aktivoitua painamalla "media" nappia stereosta kaksi kertaa.
Jos bluetoothin haluaa menee hieman mielenkiintoisammaksi. Ite tein sillain että asensin tuon aux kitin. Sitten ebaysta 12v -> 5v muunnin. Leikkasin jostain perus USB johdosta yhden pään pois. Sen jälkeen kolvasin esiin leikatut johdot 12v pistokkeen johtoihin kiinni. Nyt kun on USB pistoke siellä ja välissä muunnin voi liittää Esim Tunai Fireflyn. Tunai Firefly siksi että ei tarvitse manuaalisesti käynnistää ja parittaa niinkuin melkein kaikissa muissa, tämä käynnistyy virran kanssa ja parittaa heti itsestään. Voi myös laittaa auxin ja Tunain väliin sellasen suodatinhöskän ettei piipitä kokoajan, itellä piti kovaa ääntä ilman tätä (alternator whine?). Tämä ei ehkä ole ihan helpoin tapa mutta kaikki on piilossa keskikonsolissa ja äänenlaatu ei kärsi huomattavasti.
https://www.ebay.com/itm/DC-Converter-1 ... =R40&rt=nc
https://www.amazon.com/TUNAI-FIREFLY-Sm ... B01HDO66NK
https://www.amazon.com/Mpow-Ground-Isol ... B019393MV2
Auxin saa aktivoitua painamalla "media" nappia stereosta kaksi kertaa.
Jos bluetoothin haluaa menee hieman mielenkiintoisammaksi. Ite tein sillain että asensin tuon aux kitin. Sitten ebaysta 12v -> 5v muunnin. Leikkasin jostain perus USB johdosta yhden pään pois. Sen jälkeen kolvasin esiin leikatut johdot 12v pistokkeen johtoihin kiinni. Nyt kun on USB pistoke siellä ja välissä muunnin voi liittää Esim Tunai Fireflyn. Tunai Firefly siksi että ei tarvitse manuaalisesti käynnistää ja parittaa niinkuin melkein kaikissa muissa, tämä käynnistyy virran kanssa ja parittaa heti itsestään. Voi myös laittaa auxin ja Tunain väliin sellasen suodatinhöskän ettei piipitä kokoajan, itellä piti kovaa ääntä ilman tätä (alternator whine?). Tämä ei ehkä ole ihan helpoin tapa mutta kaikki on piilossa keskikonsolissa ja äänenlaatu ei kärsi huomattavasti.
https://www.ebay.com/itm/DC-Converter-1 ... =R40&rt=nc
https://www.amazon.com/TUNAI-FIREFLY-Sm ... B01HDO66NK
https://www.amazon.com/Mpow-Ground-Isol ... B019393MV2
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 21 Syys 2017, 14:09
- Car(s): Saab 9-3 Aero 2.8T XWD -08
Ex: Alfa Romeo Giulietta QV -11
Re: Giulietta 940
Itsellä myös alla 2011 vuoden peli, mutta AUX loistaa poissaolollaan. Olisi kyllä ihan mukava lisä, FM-lähettimen kautta äänenlaatu kärsii varsin tuntuvasti. Täytyy kokeilla tuota Hindersin ehdottamaa AUX-palikkaa.Aquatica kirjoitti:En siis muista, missä tuo AUX tuli. Se oli joku kummallinen lisävarustepaketti kaiketi. Jotkut brittifoorumeilla epäili vuosimallista riippuvaiseksi, mutta mulla 2011 ja tossa on...
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Giulietta 940
Mun QV on rekisteröity 29.11.2012 eikä AUX paikkaa hanskalokerossa.
Re: Giulietta 940
MY 2015 taas taitaa vaihdekepin edessä olla AUX mitä en ole koskaan koittanut, vieressä USB millä lähinnä lataan puhelinta toistaiseksi. Ja puhelimesta musiikit joko piuhan kautta tai sitten bluetoothilla. Ei Spotifyä käytössä vaan ihan perus MP3:sia, ratin napit toimii ihan normaalisti.
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Giulietta 940
Saattaa olla että pääsee puuhastelemaan multiairin kanssa koodi p1063 eli uniair venttiilin signaali pytystä kolme. Voiko pelkän sähköisen solenoidiosan vaihtaa vai onko joku syy miksi koko yksikkö pitäisi vaihtaa? Katselin vaan vaan hiukan noiden hintoja ja mietin.. paljonko nuo suomessa maksaa?
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Giulietta 940
Tänään vikavaloa ei enää ollutkaan vaikka nollausta ei suoritettu. On nämä kivoja <3
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Sähköosaa ei saa erikseen ja yleensä se vika ei ole sähkössä, vaan siellä hydrauliikan puolella.
Nämä pari asiaa pystyy omin käsin testaamaan, jotka ovat siis tuohon vikakoodiin liittyviä tarkistettavia asioita.
Check the condition of the Uniair module inlet oil filter
Check that the Uniair activation solenoid valve resistance value is between 0.25 and 0.30 Ω
Nämä pari asiaa pystyy omin käsin testaamaan, jotka ovat siis tuohon vikakoodiin liittyviä tarkistettavia asioita.
Check the condition of the Uniair module inlet oil filter
Check that the Uniair activation solenoid valve resistance value is between 0.25 and 0.30 Ω
Re: Giulietta 940
Kannattaa myös kliksutella pytyn kontaktit kohdilleen. Itsellä Punto heitti p1061 ja tuolla meni ja nyt tullut pari tuhatta lisää mittariin ilman koodeja.Mokomakin kirjoitti:Saattaa olla että pääsee puuhastelemaan multiairin kanssa koodi p1063 eli uniair venttiilin signaali pytystä kolme. Voiko pelkän sähköisen solenoidiosan vaihtaa vai onko joku syy miksi koko yksikkö pitäisi vaihtaa? Katselin vaan vaan hiukan noiden hintoja ja mietin.. paljonko nuo suomessa maksaa?
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Re: Giulietta 940
Jarsan kirjoitti:P0300 ja P0301 on seurausta P1061-koodin aiheuttavasta viasta, tai ainakin lähes 100% varmuudella. Vianmääritys lähtee liikenteeseen tuossa kohtaa multiair-yksikön öljysuodattimen tarkastuksesta. Suodatin löytyy sylinterikannen päästä jakopään puolelta.Hipster kirjoitti:P2299 Unknown fault code
P0301 Sytytys sylinter 1 virheellinen, katkonainen
P0300 Sytytyshäiriö, katkonainen
P1061 Sylinteri 1 UniAir-käyttölaitteen sähköventtiilin signaali, katkonainen
Nykypäivän vehkeissä sietää kyl olla tarkka öljynvaihdossa, ettei pääse epäpuhtauksia suodatinjalkaan.
Nyt tuli minullekin hieman saman tyyppisiä oireitä eli Giulietta 1.4 TCT bensavehkeessä alkoi vilkkua EOBD merkkivalo mikä käyttöohjeen mukaan viittaa katalysaattorin vikaan. Samalla ohjaamoon tuli mädän kananmunan hajua ja moottori kävi hieman "röpottäen". Ajelin siitä sitten kotiin ja seuraavana päivänä vikakoodien luvulle vaikka häiriövalo ja hajut oli häipynyt pois.
Huollossa eivät osanneet suoraan ottaa kantaa mutta epäilivät että kun autolla ajetaan pääasiassa lyhyttä kaupunkiajoa että olisi hyvä käydä vähän päästelemässä motarilla reippaammin. Sopivasti olikin lomareissuja tiedossa joten alkuun reippaasti motarilla 150 km ja päälle 1500 km matka-ajoa ilman ongelmia (kaikki häiriöt hävisi). Nyt se EOBD merkkivalon vilkunta ja "röpötys" kuitenkin palasivat joten taas on mentävä vikakodit lukemaan. Ehdottelivat että voisi koittaa Forte putsausta kun nyt on joka tapauksessa öljynvaihto ajankohtainen eli se vanhan öljyn sisään ja koekäytön jälkeen öljynvaihto. En tiedä olisiko tuo yllä ehdotettu multiair yksikön öljynsuodattimen vaihto fiksua kokeilla ennen sitä?
Vikakoodeja oli seuraavat ensimmäisellä kerralla jonka jälkeen siis 2 viikkoa 2000km viat poissa.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^ Äkkipäätä ei näyttäisi MultiAirin bugitukselta, vaan sytytysjärjestelmän vialta (puola tms.). Vikakoodit osin samoja, koska lopputuloskin on sama = palamatonta bensaa kattiin.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Puolat ristiin ykkös- ja kakkospytyissä ja katsomaan, josko vika siirtyisi kakkospytystä ykköspyttyyn ja P0302 tilalle löytyisi P0301.
Sen kieltämättä haluaisin nähdä, kun öljyjen Forte -käsittely parantaa sytkäoireet.
Sen kieltämättä haluaisin nähdä, kun öljyjen Forte -käsittely parantaa sytkäoireet.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Re: Giulietta 940
Kiitoksia molemmille vastauksista. Tuo sytytysvika kuulostaa järkeenkäyvältä selitykseltä. Se siinä silti hämää miksi vika poistui itsestään ja palasi takaisin 2000 km ajon jälkeen. Alkujaan tilanne oli jopa pahempi kun tuli oikein kunnon mädän kananmunan käryt. Nyt mitään hajuja ei ole ainoastaan valo vilkkuu ja kone käy epätasaisesti (pieni tärinä tuntuu). Lisäksi pienillä kierroksilla kiihdyttäessä tuntuu kuin kone tukehtuisi. Isommilla kulkee ihan pirteästi. Huomenna täytyy mennä lukemaan ne vikakoodit uudestaan ja katsoa onko tälläkin kertaa kakkospytyssä edelleen vika.Polforea kirjoitti:Puolat ristiin ykkös- ja kakkospytyissä ja katsomaan, josko vika siirtyisi kakkospytystä ykköspyttyyn ja P0302 tilalle löytyisi P0301.
Sen kieltämättä haluaisin nähdä, kun öljyjen Forte -käsittely parantaa sytkäoireet.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Kannattaa tutkia asiaa ennen kuin tekee forte-käsittelyn. Ainakin Auto-Milano ei suosittele sitä Multi-Airiin. Syytäkin kysyin, mutta en nyt sitä enää tietenkään muistaTCT kirjoitti:Kiitoksia molemmille vastauksista. Tuo sytytysvika kuulostaa järkeenkäyvältä selitykseltä. Se siinä silti hämää miksi vika poistui itsestään ja palasi takaisin 2000 km ajon jälkeen. Alkujaan tilanne oli jopa pahempi kun tuli oikein kunnon mädän kananmunan käryt. Nyt mitään hajuja ei ole ainoastaan valo vilkkuu ja kone käy epätasaisesti (pieni tärinä tuntuu). Lisäksi pienillä kierroksilla kiihdyttäessä tuntuu kuin kone tukehtuisi. Isommilla kulkee ihan pirteästi. Huomenna täytyy mennä lukemaan ne vikakoodit uudestaan ja katsoa onko tälläkin kertaa kakkospytyssä edelleen vika.Polforea kirjoitti:Puolat ristiin ykkös- ja kakkospytyissä ja katsomaan, josko vika siirtyisi kakkospytystä ykköspyttyyn ja P0302 tilalle löytyisi P0301.
Sen kieltämättä haluaisin nähdä, kun öljyjen Forte -käsittely parantaa sytkäoireet.
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Re: Giulietta 940
Jätän käsittelyn tekemättä. Korjaamon kanssa juttelin uudelleen niin kyllä se vika heidänkin mielestään on sytytyspuolella. Ensi viikolla korjaukseen kun lomakaudella ei heti pääse._rico kirjoitti:Kannattaa tutkia asiaa ennen kuin tekee forte-käsittelyn. Ainakin Auto-Milano ei suosittele sitä Multi-Airiin. Syytäkin kysyin, mutta en nyt sitä enää tietenkään muistaTCT kirjoitti:Kiitoksia molemmille vastauksista. Tuo sytytysvika kuulostaa järkeenkäyvältä selitykseltä. Se siinä silti hämää miksi vika poistui itsestään ja palasi takaisin 2000 km ajon jälkeen. Alkujaan tilanne oli jopa pahempi kun tuli oikein kunnon mädän kananmunan käryt. Nyt mitään hajuja ei ole ainoastaan valo vilkkuu ja kone käy epätasaisesti (pieni tärinä tuntuu). Lisäksi pienillä kierroksilla kiihdyttäessä tuntuu kuin kone tukehtuisi. Isommilla kulkee ihan pirteästi. Huomenna täytyy mennä lukemaan ne vikakoodit uudestaan ja katsoa onko tälläkin kertaa kakkospytyssä edelleen vika.Polforea kirjoitti:Puolat ristiin ykkös- ja kakkospytyissä ja katsomaan, josko vika siirtyisi kakkospytystä ykköspyttyyn ja P0302 tilalle löytyisi P0301.
Sen kieltämättä haluaisin nähdä, kun öljyjen Forte -käsittely parantaa sytkäoireet.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Viimeinkin perjantaina saan Giuliettan työn alle, tänään saivat osat saksasta, en tiedä, mistä ensin yrittivät hankkia niitä, kun kauan kesti. Maanantaiksi tilasin katsastuksen. Pääseepähän ajamaan sitten uudella alustarakenteella.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Kuoleva puola voi kikkailla kotvan aikaa jännästi. Toki siellä voi jotain muutakin olla, mutta se puolavika on tosiaan helppo joko löytää tai sulkea pois vaihtamalla 2 puolaa ristiin.TCT kirjoitti:Se siinä silti hämää miksi vika poistui itsestään ja palasi takaisin 2000 km ajon jälkeen.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Giulietta 940
Onko jollain kuvaa jäätyvästä huohottimesta? Tai jo jäätynyttä tallessa vielä? Vielä ei ongelmoi näillä keleillä mutta kohta se talvi taas tulee ja mahdollisesti ongelmat sen mukana. Nyt olisi vaan hyvä hetki alkaa valmistautumiseen ja värkkäämään siihen jotain lämmityspatenttia. Ennenkuin taas tapahtuu jotain matkan pysäyttävää ikävää. Varaosakaupastahan niitä saisi varmasti mutta onko se kuinka hinnakas?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Uusi huohotinpönttö n. 100€, muistaakseni eBaysta tuohon hintaan ja marmorilta sit puolet enempi.
Mä toivon et viimasuojat riittää. Ja pitäis tuo uusi huohotinpönttö fiksata, että vois talveksi vaihtaa putsatun ja fiksatun tilalle... Nyt mulla on kaksi pönttöä, missä se jousitiiviste on halki
Mä toivon et viimasuojat riittää. Ja pitäis tuo uusi huohotinpönttö fiksata, että vois talveksi vaihtaa putsatun ja fiksatun tilalle... Nyt mulla on kaksi pönttöä, missä se jousitiiviste on halki
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
Syksyllä huohotinkotelon putsaus, viimasuojat, ja oikeat öljyt koneeseen niin huolettomasti pitäisi päästä kevääseen asti. Kyllähän sitä moskaa syksyllä löytyi huohotinkotelosta niin paljon että olisi varmaan jäätynyt talvella.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Giulietta 940
Ongelman täytyy olla todellinen, kun jäätyvästä huohottimesta puhutaan 30:n helteilläkin
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Giulietta 940
Yleensä huollossa siitä sanonut että putsaavat ja pyysin että se tehtäisiin kaikissa autoissa aina huollossa kun kerran on niin yleinen vaiva ja halpa tehdä ennakkoon verrattuna siihen että hajoaa. Kuten mulla takuun aikana, 2 vk vuokra-autolla ajelu ei ollut mikään mukava asia. Aina ollut ainakin minun aikana Seleniaa. Viimasuojat tulostin itse ja toiminee ihan ok mutta jos auto on parkissa pakkasessa ja siellä on jo sitä majoneesia niin jäätyyhän se viimasuojilla tai ilman. Nämä kuulemma kerää vettä ilmasta muutenkin niin paljon ja ajatuksena olikin jos sen huohottimen saa lämpenemään vedellä niin että edes osa siitä vedestä haihtuisi pois. Mulla on suunnilleen kolme kertaa vuodessa huolto eikä sitä välttämättä pysty ajoittamaan niin tarkasti just syksyyn.Ipi76 kirjoitti:Syksyllä huohotinkotelon putsaus, viimasuojat, ja oikeat öljyt koneeseen niin huolettomasti pitäisi päästä kevääseen asti. Kyllähän sitä moskaa syksyllä löytyi huohotinkotelosta niin paljon että olisi varmaan jäätynyt talvella.
Nyt on aikaa ja noin puolen vuoden päästä tuo 30 on pakkasen puolella eikä kiinnosta enää toista kertaa odotella niin kovassa pakkasessa hinuria. Ennemmin teen asialle jotain nyt jo ennakkoon.Alfissimo kirjoitti:Ongelman täytyy olla todellinen, kun jäätyvästä huohottimesta puhutaan 30:n helteilläkin
Mjaa, ei mitään kuvaa ja mittoja sais vaikka IRCissä?Aquatica kirjoitti:Uusi huohotinpönttö n. 100€, muistaakseni eBaysta tuohon hintaan ja marmorilta sit puolet enempi.
Mä toivon et viimasuojat riittää. Ja pitäis tuo uusi huohotinpönttö fiksata, että vois talveksi vaihtaa putsatun ja fiksatun tilalle... Nyt mulla on kaksi pönttöä, missä se jousitiiviste on halki
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Tänään sain pienet tyypit Novotecin alustasta. Alustaa säädettiin pyynnöstäni 2cm alaspäin.aaiitee kirjoitti:Viimeinkin perjantaina saan Giuliettan työn alle, tänään saivat osat saksasta, en tiedä, mistä ensin yrittivät hankkia niitä, kun kauan kesti. Maanantaiksi tilasin katsastuksen. Pääseepähän ajamaan sitten uudella alustarakenteella.
Ohjaus todella tuli paremmaksi ja Malmin kirkkotiellä oli todella parempi ajaa. Tiehän on hirvittävässä kunnossa nykyisin töiden takia. Olen oppinut tänään jo ajamaan pahimmassa paikassa, jossa ennen aina hiljaisellakin vauhdilla alusta kahahti ns. väliaikaisiin korjauksiin. Jouduin tosiaankin pysähtymään totaalisesti ja tutkimaan tien profiilia tarkasti ja sitten huomasin oikean ajolinjan, eikä pohja kahahtanut asvaltiin!!!
Pysäyttäkää tekin takaatuleva liikenne siellä ja tutkikaa sopiva ajolinja vaikka kävellen, kuten Formula 1 kuskitkin tekevät ennen kilpailua.
Auto Milanon kaverin kanssa oli mukavia turinoita tien pitäjien tavasta hoitaa työnaikaisia töitään, mutta siitä toisella kertaa. Tuli mieleen, että töiden valvojien täytyy velvoittaa ajamaan työn alla olevia teitä omilla autoillaan ja omalla kustannuksellaan, ennen kuin tie avataan liikenteelle ja toisen kerran, kun bussi- ja rekkaliikenne on jyrännyt väliaikaisen väylän korjauksen.
Lupasin kertoa uuden alustan toimivuudesta Auto Milanoon. Täytyy ajaa ensin pari päivää, nyt tuli vastaan poliisi prätkällään ja hillitsi koeajoa läsnäolollaan. Eihän tuota virkavaltaa hillitse näköjään hemmetinmoiset helteetkään!
Re: Giulietta 940
Liekö Gilu saanut tartunnan pihassa vieressä olevalta Stilolta, sillä moottorin vikavalo loimotellut tässä viime viikkoina samaan maliin.
Luonnolisestikaan Start/Stop ei toimi, eikä myöskään DNA-toiminto.
Emäntä tuota pelästyi kun oli työmatkalla alkanut vikavalo loimottamaan. Rauhoittelin, että se kuuluu vakiovarustukseen.
Sammuu kun muutaman kerran kiihdyttelee kierrokset rajoittajaan ja sen jälkeen starttaa pari kertaa uudelleen.
Eilen kävin vikakoodin luettamassa. Ainut käyntipuoleen vaikuttava koodi oli P1061 Imupuolen magneettiventtiili, venttiilien ajoitus 1.sylinteri. Komponentti liimautunut kiinni.
Koodit nollattiin ja autolle tehtiin "sopeutus ohjelma".
Valo syttyi uudestaan lähes heti kun lähdettiin, ja sammui samoilla keinoin kuin ennenkin.
Harmiksemme korjaamomme jäin kesälomille ja diagnoosia voidaan jatkaa vasta 13.8.
No toivottavasti ei sitä ennen täysin poksahda.
Muussa tapauksessa tarvimme myös sopeutus ohjelmaa, sillä Fiat konsernilla ei ole tarjota mitään uutta saman luokan kulkinetta.
Luonnolisestikaan Start/Stop ei toimi, eikä myöskään DNA-toiminto.
Emäntä tuota pelästyi kun oli työmatkalla alkanut vikavalo loimottamaan. Rauhoittelin, että se kuuluu vakiovarustukseen.
Sammuu kun muutaman kerran kiihdyttelee kierrokset rajoittajaan ja sen jälkeen starttaa pari kertaa uudelleen.
Eilen kävin vikakoodin luettamassa. Ainut käyntipuoleen vaikuttava koodi oli P1061 Imupuolen magneettiventtiili, venttiilien ajoitus 1.sylinteri. Komponentti liimautunut kiinni.
Koodit nollattiin ja autolle tehtiin "sopeutus ohjelma".
Valo syttyi uudestaan lähes heti kun lähdettiin, ja sammui samoilla keinoin kuin ennenkin.
Harmiksemme korjaamomme jäin kesälomille ja diagnoosia voidaan jatkaa vasta 13.8.
No toivottavasti ei sitä ennen täysin poksahda.
Muussa tapauksessa tarvimme myös sopeutus ohjelmaa, sillä Fiat konsernilla ei ole tarjota mitään uutta saman luokan kulkinetta.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Onko mitään tehtävissä Giululle, kun maistuu menovesi vähän liikaa? Gasoa kuluu 10l/100km.
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
Ota ilmastointi pois päältä..?aaiitee kirjoitti:Onko mitään tehtävissä Giululle, kun maistuu menovesi vähän liikaa? Gasoa kuluu 10l/100km.
Nostaa kulutusta melko railakkaasti varsinkin yhtään lyhyemmässä ajossa, mutta paukut ei tunnu loppuvan kesken ja auto on aika nopeasti hyvinkin siedettävä sisälämpötilaltaan. Tänäänkin mentiin 4 päällä 22 tilattuna, 30,5 näytti ulkolämpö 80km/h ajoviimassa ja äkkiä se puhallus silti rauhoittui. Mutta tosiaan bensaa häviää ihan toisella tavalla kuin vähän miedommilla keleillä...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
...
Ei mulla vaan?
Kulutus näillä helteillä pätkäajossa siinä karvan yli 7l/100km, vaikka mittari näyttää jatkuvasti 30-32 lukemia ulkolämmöksi.
4 edellistä tankillista:
01.07.2018: 7,44l/100
13.07.2018: 7,44l/100 * loma alkoi
22.07.2018: 7,19l/100
29.07.2018: 7,18l/100
Itseasiassa näyttäs kulutus laskeneen lämpöjen noustessa vähän lisää, liekkö rengaspaineet vaikuttava tekijä?
Nuo on anyway 98E5:llä, nyt meni tankkiin E10:iä taas ko niin pirun kallista. Katsotaan, onko kulutuksessa vaikutusta...
Ei mulla vaan?
Kulutus näillä helteillä pätkäajossa siinä karvan yli 7l/100km, vaikka mittari näyttää jatkuvasti 30-32 lukemia ulkolämmöksi.
4 edellistä tankillista:
01.07.2018: 7,44l/100
13.07.2018: 7,44l/100 * loma alkoi
22.07.2018: 7,19l/100
29.07.2018: 7,18l/100
Itseasiassa näyttäs kulutus laskeneen lämpöjen noustessa vähän lisää, liekkö rengaspaineet vaikuttava tekijä?
Nuo on anyway 98E5:llä, nyt meni tankkiin E10:iä taas ko niin pirun kallista. Katsotaan, onko kulutuksessa vaikutusta...
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
aaiitee kirjoitti:Onko mitään tehtävissä Giululle, kun maistuu menovesi vähän liikaa? Gasoa kuluu 10l/100km.
Sulla näyttäis joku lastu tms olevan kun tehot ei ihan vakiot ole. Kokeile ilman sitä. Minkälainen ajotyyli sulla on? Se on yleensä se suurin yksittäinen tekijä kulutuksessa. Itselläni on semi agressiivinen ajotyyli, mutta eipä täällä ruuhkasuomessa pääse hirveästi kierroksia nostattamaan ja vähän tehokkaampi Giulietta vie itselläni kasin - kasi puol satasella.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Asiasta toiseen. Päätin vaihdattaa Giuluun vaihdelaatikon öljyt. 1.pykälä temppuilee välillä, ei tahdo mennä päälle. Ikävää liikennevaloissa kikkailla 1. pykälää päälle 2.pykälän kautta.
Tällä foorumilla on ollut tästä juttua ja useilla on öljyjen vaihto auttanut, olenko oikeassa-mielipiteitä!
Tällä foorumilla on ollut tästä juttua ja useilla on öljyjen vaihto auttanut, olenko oikeassa-mielipiteitä!
Re: Giulietta 940
Eiks toi ole ominaisuus C635:ssa?aaiitee kirjoitti:Asiasta toiseen. Päätin vaihdattaa Giuluun vaihdelaatikon öljyt. 1.pykälä temppuilee välillä, ei tahdo mennä päälle. Ikävää liikennevaloissa kikkailla 1. pykälää päälle 2.pykälän kautta.
Tällä foorumilla on ollut tästä juttua ja useilla on öljyjen vaihto auttanut, olenko oikeassa-mielipiteitä!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^
Osittain ominaisuus.
Eri öljyillä voi helpottaa. Lisäksi kuulemma se Novitecin vaihteensiirtäjämodi helpottaa (75€ tjsp. Ricambi Alfistilta) tuohon ja laatikon kolahduksiin osalla väkeä, osalla ei vaikutusta... Mulla on tismalleen sama ongelma ja se on rasittava, kun tulee aina yllättäen kun tulee. Ölpät ajattelin jossain vaiheessa itse vaihtaa johki muuhun, mutta en vielä tiedä, että mihin...
Osittain ominaisuus.
Eri öljyillä voi helpottaa. Lisäksi kuulemma se Novitecin vaihteensiirtäjämodi helpottaa (75€ tjsp. Ricambi Alfistilta) tuohon ja laatikon kolahduksiin osalla väkeä, osalla ei vaikutusta... Mulla on tismalleen sama ongelma ja se on rasittava, kun tulee aina yllättäen kun tulee. Ölpät ajattelin jossain vaiheessa itse vaihtaa johki muuhun, mutta en vielä tiedä, että mihin...
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 21 Syys 2017, 14:09
- Car(s): Saab 9-3 Aero 2.8T XWD -08
Ex: Alfa Romeo Giulietta QV -11
Re: Giulietta 940
Kertokaa sitten, että mihin öljyihin olette päätyneet. Itselläkin nimittäin laatikko temppuilee. Näin lämpimillä keleillä ei tee muuta kun vaihteet kolahtavat välistä sisään iskettäessä, mutta kylmillä keleillä ykkönen ja kakkonen kieltäytyy usein menemästä...