Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
- Car(s): BMW 520iA -05
Ex: Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00 - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ilmastointihuollon jälkeen alkoi kuulumaan välillä ilmastointi päällä sellaista vähän kuin "sirinää". Mutulla sanoisin että kuuluu lähinnä ajossa, ei juurikaan silloin kun auto on paikallaan. Kerran äänen alkaessa moottoritielle kiihdyttäessä kuului todella kovaa eli ilmeisesti kierrokset vaikuttavat jonkin verran. Ääni ei siis kuulu koko aikaa vaan aina silloin tällöin n. 15-60 sekuntia, loppuu aina kuin seinään kun painaa napista ilmastoinnin pois. Ennen ilmastointihuoltoa ei mitään ongelmaa.
Huollossa vaihdettiin öljyt sekä otettiin kylmäainetta ulos 445g ja tilalle 460g. Vaihtoivat myös raitisilmasuodattimen, mitä väittivät vikakohteeksi, vaikka sanoin, että ääni kuuluu selkeästi ilmastoinnista kun katoaa heti kun sen ottaa pois. Raitisilmasuodattimessa kuulemma ehkä roska tms. Roska katoaa aina samalla sekunnilla kun ilmastoinnin kytkee pois?
Auttakaas nyt että mikä se todellinen vika voisi olla niin voisin vinkata tuonne korjaamolle.. Ei jaksaisi ravata montaa kertaa kun uskallan 99,9% varmuudella sanoa, että ääni ei korjaudu tuolla raittarin vaihdolla.
Huollossa vaihdettiin öljyt sekä otettiin kylmäainetta ulos 445g ja tilalle 460g. Vaihtoivat myös raitisilmasuodattimen, mitä väittivät vikakohteeksi, vaikka sanoin, että ääni kuuluu selkeästi ilmastoinnista kun katoaa heti kun sen ottaa pois. Raitisilmasuodattimessa kuulemma ehkä roska tms. Roska katoaa aina samalla sekunnilla kun ilmastoinnin kytkee pois?
Auttakaas nyt että mikä se todellinen vika voisi olla niin voisin vinkata tuonne korjaamolle.. Ei jaksaisi ravata montaa kertaa kun uskallan 99,9% varmuudella sanoa, että ääni ei korjaudu tuolla raittarin vaihdolla.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Väärä määrä ainetta.
Tuo vehje on NAURETTAVAN tarkka.
Jollakin tälläkin foorumilla ero sirinävapaan ja sirisevän välillä oli muistaakseni 5grammaa, etttä näin.
450g tuossa kai se oikea määrä on, eikä 460? Vai tekeekö muisti ihan tepposet.
Tuo vehje on NAURETTAVAN tarkka.
Jollakin tälläkin foorumilla ero sirinävapaan ja sirisevän välillä oli muistaakseni 5grammaa, etttä näin.
450g tuossa kai se oikea määrä on, eikä 460? Vai tekeekö muisti ihan tepposet.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Joo kylmästöinnin toleranssi on kuin saksalaisella insinöörillä.
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
- Car(s): BMW 520iA -05
Ex: Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00 - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Muistaakos joku tuon oikean määrän niin voisin sen korjaamolle kertoa? Heillä kone näytti tuon 460g minkä kuulemma laittoivatkin.
Ja kertokaas samalla tyhmälle että jos se on niin tarkkaa että ainetta on juuri oikea määrä, niin miten sirinä ei ala, kun aine haihtuu käytössä? Vai siriseekö vain silloin jos on liikaa?
Ja kertokaas samalla tyhmälle että jos se on niin tarkkaa että ainetta on juuri oikea määrä, niin miten sirinä ei ala, kun aine haihtuu käytössä? Vai siriseekö vain silloin jos on liikaa?
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Aine ei haihdu käytössä jos tiivis paketti....
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
460 g myös täällä, ei sirise Kompura made by Valeo
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Alkaa se siristä.Ranttall kirjoitti:Muistaakos joku tuon oikean määrän niin voisin sen korjaamolle kertoa? Heillä kone näytti tuon 460g minkä kuulemma laittoivatkin.
Ja kertokaas samalla tyhmälle että jos se on niin tarkkaa että ainetta on juuri oikea määrä, niin miten sirinä ei ala, kun aine haihtuu käytössä? Vai siriseekö vain silloin jos on liikaa?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ei mulla sirise...
Maalari länttäsi yli 700g - ei sirinää, vähän oli kyllä raskas - ja kun pari vuotta ajelee ja aine luonnostaan vähän haihtuu ja menee tiivisteiden läpi, niin siltikään ei ole sirissyt. Enemmän ääntä pitää ilmastoinnin säätöläpät, ne mulla kyllä sirisee säätäessään.
Maalari länttäsi yli 700g - ei sirinää, vähän oli kyllä raskas - ja kun pari vuotta ajelee ja aine luonnostaan vähän haihtuu ja menee tiivisteiden läpi, niin siltikään ei ole sirissyt. Enemmän ääntä pitää ilmastoinnin säätöläpät, ne mulla kyllä sirisee säätäessään.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kyllä se kokemuksen perusteella alkaa sirisemään kun aine vähenee.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ja kun aineen määrä vähenee riittävästi, ääni muuttuu pöytäsirkkelin ääneksi.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Joopa joo. Vesipumpun laakeri leikkasi kiinni ja jakohihna hyppäsi 2 hammasta. Jokohan tuli täystuho?
Paisuntasäiliössä oli nesteet, mutta lohko oli kuulemma tyhjä. Korjaamo ehdotti, että tehdään jakopää uusiksi ja sitten puristuspainemittaus. Muita vihjeitä?
Paisuntasäiliössä oli nesteet, mutta lohko oli kuulemma tyhjä. Korjaamo ehdotti, että tehdään jakopää uusiksi ja sitten puristuspainemittaus. Muita vihjeitä?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
tuo kuulostaa kyllä melko oudolta? 2.4 20v kone? ei tuolta muutakuin keinut mene (välttämättä) vaihtoon jos venttiilit päässeet mäntää kontaktoimaan.TeroL kirjoitti:Joopa joo. Vesipumpun laakeri leikkasi kiinni ja jakohihna hyppäsi 2 hammasta. Jokohan tuli täystuho?
Paisuntasäiliössä oli nesteet, mutta lohko oli kuulemma tyhjä. Korjaamo ehdotti, että tehdään jakopää uusiksi ja sitten puristuspainemittaus. Muita vihjeitä?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jos on vain kaksi hammasta hypännyt niin sen ei vielä pitäisi tehdä tuhoa. En kyllä ymmärrä miten lohko voisi olla tyhjä vedestä jos paisarissa oli nestettä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Missään vaiheessa ei ole kyllä huomattu, että olisi pudottanut nesteitä. Joo 2.4 20v kone.
Saa kyllä peiliin katsoa, että meni rikki. Kannattaisi joskus myös katsoa milloin se hihna on vaihdettu, eikä vaan tehdä muita huoltoja.
Jakopäällä oli ajettu 140000 kun meni rikki . Tai siis vesipumppu meni rikki. Mutta iltäpäivällä selviää, kun käynnistellään.
Saa kyllä peiliin katsoa, että meni rikki. Kannattaisi joskus myös katsoa milloin se hihna on vaihdettu, eikä vaan tehdä muita huoltoja.
Jakopäällä oli ajettu 140000 kun meni rikki . Tai siis vesipumppu meni rikki. Mutta iltäpäivällä selviää, kun käynnistellään.
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Minnehän tuo ilmastoinnin kondenssivesi menee kun hukkaputkesta ei tuu juurikaan. Ainakin lattiat on kuivat
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Vesipumppu on kuulemma TBinkin heikko kohta.TeroL kirjoitti:Joopa joo. Vesipumpun laakeri leikkasi kiinni ja jakohihna hyppäsi 2 hammasta. Jokohan tuli täystuho?
Paisuntasäiliössä oli nesteet, mutta lohko oli kuulemma tyhjä. Korjaamo ehdotti, että tehdään jakopää uusiksi ja sitten puristuspainemittaus. Muita vihjeitä?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
En tänään kerennyt autoa katsomaan, mutta korjaamolta soittelivat. Laittoi auton käyntiin puhelun aikana ja kaikki kunnossa. Eli säikähdyksellä selvittiin. Käyntiääni oli kuulemma normaali. Kasotaan vielä kun saan huomenna ajoon.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jakopäällä oli ajettu 140000 kun meni rikki . Tai siis vesipumppu meni rikki.
Eipä tuolla jakopäällä ollutkaan ajettu kuin 90000. Mutta auto toimii nyt. Mistä kannattaisi tilata tai onko jollakulla myydä ylempää jakohihnan suojakantta. Tuon saa näköjään vaihdettua aika helposti. Hihna hankasi sihen reiän. Kai tuolla uskaltaa ajella, mutta olisi kyllä hyvä vaihtaa uusi.
Eipä tuolla jakopäällä ollutkaan ajettu kuin 90000. Mutta auto toimii nyt. Mistä kannattaisi tilata tai onko jollakulla myydä ylempää jakohihnan suojakantta. Tuon saa näköjään vaihdettua aika helposti. Hihna hankasi sihen reiän. Kai tuolla uskaltaa ajella, mutta olisi kyllä hyvä vaihtaa uusi.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Merkkiliikkeestä saa. Maksoi alle 50 € kun ostin semmoisen toissavuonna marmoritiskiltä.
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 10 Syys 2013, 10:02
- Car(s): 159SW 2.4JTDm Q-tronic -08
(Entinen exä) 156SW 2.0JTS -04 - Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mikähän meikäläisen 2.4 JTDm:ää vaivaa, kun se on muutaman kerran heittänyt moottorin vikavalon palamaan ja sammunut tien varteen. Kun on käyttänyt virrat pois, niin käynnistyy uudelleen, mutta saattaa taas sammua hetken päästä, jos ei poista vikakoodeja. Testeri näytää sinne pari koodia :
- P2293, Polttoaineen paine (korkeapainepumpun tulon säädin tai ruiskutuksen tuki)
- P0087, Polttoaineen yhdysputken painetunnistin
Mistä vikaa kannattaisi lähteä kattelemaan?
- P2293, Polttoaineen paine (korkeapainepumpun tulon säädin tai ruiskutuksen tuki)
- P0087, Polttoaineen yhdysputken painetunnistin
Mistä vikaa kannattaisi lähteä kattelemaan?
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Olisikohan polttoainejakotukin päässä oleva anturi rikki.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mulla laitettiin täsmälleen oikea määrä ainetta. Helpotti hetkeksi, mutta sirkkelin ääni tuli aina silloin tällöin takaisin.Ranttall kirjoitti:Ilmastointihuollon jälkeen alkoi kuulumaan välillä ilmastointi päällä sellaista vähän kuin "sirinää". Mutulla sanoisin että kuuluu lähinnä ajossa, ei juurikaan silloin kun auto on paikallaan. Kerran äänen alkaessa moottoritielle kiihdyttäessä kuului todella kovaa eli ilmeisesti kierrokset vaikuttavat jonkin verran. Ääni ei siis kuulu koko aikaa vaan aina silloin tällöin n. 15-60 sekuntia, loppuu aina kuin seinään kun painaa napista ilmastoinnin pois. Ennen ilmastointihuoltoa ei mitään ongelmaa.
Huollossa vaihdettiin öljyt sekä otettiin kylmäainetta ulos 445g ja tilalle 460g. Vaihtoivat myös raitisilmasuodattimen, mitä väittivät vikakohteeksi, vaikka sanoin, että ääni kuuluu selkeästi ilmastoinnista kun katoaa heti kun sen ottaa pois. Raitisilmasuodattimessa kuulemma ehkä roska tms. Roska katoaa aina samalla sekunnilla kun ilmastoinnin kytkee pois?
Auttakaas nyt että mikä se todellinen vika voisi olla niin voisin vinkata tuonne korjaamolle.. Ei jaksaisi ravata montaa kertaa kun uskallan 99,9% varmuudella sanoa, että ääni ei korjaudu tuolla raittarin vaihdolla.
Vian sain korjattua vaihtamalla merkkiä. Ei sirkkelöi enää.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 17 Heinä 2018, 20:09
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Terve, uusi foorumilainen kirjautuu nyt tänne Alfojen ihmeelliseen maailmaan. Oon pitkään jo katellut hyvää 159:ä ostoa silmällä pitäen. Alkuun ajattelin, että 2.2 JTS voisi olla soiva peli farmari viisysiin. Sitten mietiskelin jopa 1750tbi:tä, mutta nyt mieleni maiskuttelee joko 2.4JTDm:ää tai 3.2 benzinoa.
Ajellaan emännän kanssa puoliksi noin 15-20tkm vuoteen, kesäsin menee työmatkat fillarilla. Talvisin tulee työmatka-ajoa vain noin 9km per suunta kun heitän mamman töihin ja menen siitä itte työmaalle. Onko ihan hölmöä ostaa tuota vitosdieseliä?
Mieleni halajaa hyvin varustellun, vähän ajetun farkku 159:n. Paremman puutteessa tietty sedan sopisi myös. Mitäs moottoria porukka suosittelee tuon korin Alfaan?
Ajellaan emännän kanssa puoliksi noin 15-20tkm vuoteen, kesäsin menee työmatkat fillarilla. Talvisin tulee työmatka-ajoa vain noin 9km per suunta kun heitän mamman töihin ja menen siitä itte työmaalle. Onko ihan hölmöä ostaa tuota vitosdieseliä?
Mieleni halajaa hyvin varustellun, vähän ajetun farkku 159:n. Paremman puutteessa tietty sedan sopisi myös. Mitäs moottoria porukka suosittelee tuon korin Alfaan?
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Noilla kilometreillahan diesel ei rahallisesti kannata, mutta jos muuten tykkää niin mikä estää. Jos ajoa on vain lähinnä talvisin, hankkisin nelivetoisen 3.2 V6:n
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 17 Heinä 2018, 20:09
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kyllähän siis ympärivuoden ajoa tulee, kesäsin vaan kuljen fillarilla työmaalle. Voi tietty olla että parin vuoden sisällä tulee muutto eteen ja työmatkat pitenevät.heme kirjoitti:Noilla kilometreillahan diesel ei rahallisesti kannata, mutta jos muuten tykkää niin mikä estää. Jos ajoa on vain lähinnä talvisin, hankkisin nelivetoisen 3.2 V6:n
Jotenkin tuo isompi diesel kiinnostaa eniten, pari autoa jo kiikarissa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
2.4JTD(m) on ihan loistokone ajossa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Toi iso diesel ja vähän ajettu voi olla haastava yhdistelmä, alle 100tkm ajetut taitavat olla yleisiä kuin hanhen hampaat tai rehelliset poliitikot... Jos tavoitteena 2.4:ksi vähän ajettu niin sitten ei tuota ongelmaa, koneen pitäisi kestää vaikka puoli miljoonaa (kaikki muu hajonnee ennen). 159:n sisustakin on asiallinen eikä muutu raiskatun näköiseksi peruskäytössä. Nurkka-ajossa ei parhaimmillaan, kylmänä talvella hörii isosti tupaöljyä (ja saastelaitteet voi olla ongelma). Kaupungin ulkopuolella, ihmisiä kyydissä, kärryä vetäessä, sit pääsee loistamaan, jaksaa liikkua vaikka vähän tuhdimpikin anoppi tms. olis mukana.Jamppamantero kirjoitti:Terve, uusi foorumilainen kirjautuu nyt tänne Alfojen ihmeelliseen maailmaan. Oon pitkään jo katellut hyvää 159:ä ostoa silmällä pitäen. Alkuun ajattelin, että 2.2 JTS voisi olla soiva peli farmari viisysiin. Sitten mietiskelin jopa 1750tbi:tä, mutta nyt mieleni maiskuttelee joko 2.4JTDm:ää tai 3.2 benzinoa.
Mieleni halajaa hyvin varustellun, vähän ajetun farkku 159:n. Paremman puutteessa tietty sedan sopisi myös. Mitäs moottoria porukka suosittelee tuon korin Alfaan?
Se paras moottori on varmaan TBI, mutta maksaa liikaa verrattuna muilla moteilla varustettuihin ja sillä ei pääse ihan joka mökkitietä ajelemaan, just tennispallon yli voi tarkalla ajolla päästä ilman pohjakosketusta.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tämä koskee tai ei koske kyllä sitten ihan muillakin koneilla varustettuja 159:jä? Ei kaikkia TBI-koneisia ole uutena TI-varusteilla ja matalammalla alustalla myyty. Vai onko TBI:ssä jokin erikoispiirre, joka huonontaa maavaraa (entisestään)?zamuel kirjoitti:Se paras moottori on varmaan TBI, mutta maksaa liikaa verrattuna muilla moteilla varustettuihin ja sillä ei pääse ihan joka mökkitietä ajelemaan, just tennispallon yli voi tarkalla ajolla päästä ilman pohjakosketusta.
Minulla Q4 isolla dieselillä ja onhan se ihan mahtava kyllä ajella. Ainoastaan hieman lisää jerkkua kaipaisi alle 2000 rpm (tai ainakin parempaa reagointia) ja polttoainetta tietysti voisi kulua vähemmänkin. Kaupunkiin ei silti paras laite ainakaan manuaalilaatikolla.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mulla on Tbi vakioalustalla. Maavara on pienempi kuin 30 mm madalletussa 166:sessa. Mutta rauhallisella vauhdilla mökkitiellä on pärjätty. Talvikokemusta ei vielä ole. Parin viikon kokemuksella oon tyytyväinen. Diesel oli mulla miellä vaihtoehtona, mutta kun 111 tkm Tbi tuli tarjolle, niin päätin iskeä heti siihen kiinni.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 02 Heinä 2018, 19:08
- Paikkakunta: Klaukkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onko yleistä että 159 sw:n takalasin pyyhin jumittaa (pyyhkimen moottori?) ja menee vaihtoon?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Taitaa olla, tiiviste kulahtaa ja vesi pääsee valumaan pyyhkimen vartta sisään, vetää setin jumiin & käräyttää moottorin. Koitin omaa elvytellä huonolla menestyksellä, uusi ei oo ihan törkeän hintainen.SempreAlfa kirjoitti:Onko yleistä että 159 sw:n takalasin pyyhin jumittaa (pyyhkimen moottori?) ja menee vaihtoon?
esim:
https://www.shop4parts.co.uk/?name=stor ... &sku=71570
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
- Car(s): BMW 520iA -05
Ex: Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00 - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Bellasta kotiin päin tultaessa ilmeni taas sopivasti autossa uusi vika. Ilmastoinnin näytöstä pimeni kaikki lukemat. Punainen taustavalo paloi, mutta kaikki numerot yms. puhalluksen voimakkuuden palkit hävisivät. Kokeilin sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen niin, että otin myös virrat kokonaan pois useamman kerran eikä auttanut. Ajelin kotiin reilut 100km, pysäköin auton ja menin noin 10 minuutin päästä vielä käynnistämään, jolloin näyttö taas toimi normaalisti. Tänään en ole käynyt vielä kokeilemassa pelittääkö.
Muilla ollut vastaavaa ongelmaa?
Muilla ollut vastaavaa ongelmaa?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Naapurista saa vähän halvemmalla:zamuel kirjoitti:Taitaa olla, tiiviste kulahtaa ja vesi pääsee valumaan pyyhkimen vartta sisään, vetää setin jumiin & käräyttää moottorin. Koitin omaa elvytellä huonolla menestyksellä, uusi ei oo ihan törkeän hintainen.SempreAlfa kirjoitti:Onko yleistä että 159 sw:n takalasin pyyhin jumittaa (pyyhkimen moottori?) ja menee vaihtoon?
esim:
https://www.shop4parts.co.uk/?name=stor ... &sku=71570
https://spareto.fi/tuotteet/06401301301 ... n-moottori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Löytyikö ongelmaan ratkaisua?Tuomas K kirjoitti:Tööttö ei tööttää. Hiljeni jo aiemmin, mutta korjasi itse itsensä. Nyt on taas mykkä. Etsiäkö vikaa ratin ja auton välistä, vaiko mistä? Miten tuon töötön sähköt on hoidettu ratille? Onko sillä relettä?
Omaan autoon iski sama ärsyttävä vika, sulake on ehjä, muuten en ole asiaa tutkinut. Töötille on rele.
Giulia Super -69
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Hellou! Taas Alfa maailmaan palanneena tulee heti kysymys, kun haualla en ainakaan yhtäkkiä löytänyt vastausta.
Eli vajaan viikon on ollut alla tuo 3.2 JTS ja tänään kävin sen pesemässä kunnolla.
Pesupaikalta kotiin tullessa ei mitään erikoista, mutta kotoa lähdin kaupassa käymään, niin alkoi kuulumaan ihan kuin vetonivel raksuttaisi?
Kiihdyttäessä ei ääntö tee, vaan tasa nopeudellä ja suoraan ajettaessa, sekä oikealle kääntäessä lähinnä ja kun painaa jarrua, tai kääntää vasemmalle, niin ääni loppuu??
Siis kysymys, voiko vastaava ääni tulla esim. jarrupaloista? Edessä näyttää molemmin puolin uloimmat palat olevan aika loppu, tosin ei mittaristoon kyllä ole tullut valitusta palojen loppumisesta?
Jotenkin liittäisin tuohon pesuun sen äänen tulemisen, vanteiden pesuun meni aikaa liuotinainetta ja vettä runsaasti.
Eli vajaan viikon on ollut alla tuo 3.2 JTS ja tänään kävin sen pesemässä kunnolla.
Pesupaikalta kotiin tullessa ei mitään erikoista, mutta kotoa lähdin kaupassa käymään, niin alkoi kuulumaan ihan kuin vetonivel raksuttaisi?
Kiihdyttäessä ei ääntö tee, vaan tasa nopeudellä ja suoraan ajettaessa, sekä oikealle kääntäessä lähinnä ja kun painaa jarrua, tai kääntää vasemmalle, niin ääni loppuu??
Siis kysymys, voiko vastaava ääni tulla esim. jarrupaloista? Edessä näyttää molemmin puolin uloimmat palat olevan aika loppu, tosin ei mittaristoon kyllä ole tullut valitusta palojen loppumisesta?
Jotenkin liittäisin tuohon pesuun sen äänen tulemisen, vanteiden pesuun meni aikaa liuotinainetta ja vettä runsaasti.
Ei se satu?!
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Pyöränlaakereita noista menee kohtuu usein. Kannattaa nostaa eturengasta ylös ja pyöritellä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Oletko kokeillut ohittaa relettä? Rele T3 on samassa laatikossa sulakkeen F10 kanssa. Hyppylanka pinnien 30 ja 87 välille pitäisi aktivoida töötit.Gasolina kirjoitti:Löytyikö ongelmaan ratkaisua?Tuomas K kirjoitti:Tööttö ei tööttää. Hiljeni jo aiemmin, mutta korjasi itse itsensä. Nyt on taas mykkä. Etsiäkö vikaa ratin ja auton välistä, vaiko mistä? Miten tuon töötön sähköt on hoidettu ratille? Onko sillä relettä?
Omaan autoon iski sama ärsyttävä vika, sulake on ehjä, muuten en ole asiaa tutkinut. Töötille on rele.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
En ole ehtinyt syventyä ongelmaan, eli toistaiseksi on vielä ratkaisematta.Gasolina kirjoitti:Löytyikö ongelmaan ratkaisua?Tuomas K kirjoitti:Tööttö ei tööttää. Hiljeni jo aiemmin, mutta korjasi itse itsensä. Nyt on taas mykkä. Etsiäkö vikaa ratin ja auton välistä, vaiko mistä? Miten tuon töötön sähköt on hoidettu ratille? Onko sillä relettä?
Omaan autoon iski sama ärsyttävä vika, sulake on ehjä, muuten en ole asiaa tutkinut. Töötille on rele.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Omaa tyhmyyttä taas!Maunu kirjoitti:Pyöränlaakereita noista menee kohtuu usein. Kannattaa nostaa eturengasta ylös ja pyöritellä.
Viime perjantaina vaihdettiin uudet renkaat ja pulttien jälkikiristys unohtui.
Edessä oli pultit melkein irti.
Ei se satu?!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kytkin ratissa toimii, rele toimii, mutta töötit ei huuda eli vika on johdotuksessa tai itse tööteissä. Pitää irrotta puskuri tai pohjamuovi, että pääsee käsiksi.Maunu kirjoitti:Oletko kokeillut ohittaa relettä? Rele T3 on samassa laatikossa sulakkeen F10 kanssa. Hyppylanka pinnien 30 ja 87 välille pitäisi aktivoida töötit.Gasolina kirjoitti:Löytyikö ongelmaan ratkaisua?Tuomas K kirjoitti:Tööttö ei tööttää. Hiljeni jo aiemmin, mutta korjasi itse itsensä. Nyt on taas mykkä. Etsiäkö vikaa ratin ja auton välistä, vaiko mistä? Miten tuon töötön sähköt on hoidettu ratille? Onko sillä relettä?
Omaan autoon iski sama ärsyttävä vika, sulake on ehjä, muuten en ole asiaa tutkinut. Töötille on rele.
Giulia Super -69
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tuskin on molemmat töötit rikki. Luultavasti johto on poikki tai sitten liittimessä on hapettumaa. Pohjamuovin jos olisit jättänyt niin kuin sen auton mukana sait ei olisi ongelmaa
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Relekin saattaa naksua vaikka onkin rikki.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
159 ja kattokaiteet. Tuli hommattua 159 sportwagon. Tässä nyt muutaman viikon katsellut noita kattokaiteita, silmää ne ei miellytä kyllä vaikka kuinka katselee.. eli niiden poistosta kyselisin vinkkejä.. suojamuoveja raotin sen verran että kiinnitys näkyy olevan 5x torx pultilla per puoli. Eli poisto ok, mutta onko noihin pultinreikiin saatavissa peitekilpiä tms. Vai millä ne reiät saa siististi umpeen? Kiiitoooos! ps. Isompaa vannetta tekis mieli laittaa nykyisten 17" tilalle, eli jos löytyy hyllystä 19" kiekkoja niin viestiä tulemaan!
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
- Car(s): BMW 520iA -05
Ex: Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00 - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Vastatkaas nyt joku mahdollisimman pian että paljon sitä kylmäainetta laitetaan ettei sirise? Auto menee kolmelta ilmastointihuoltoon.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ainakin omassa purkuautossa ne oli kiinni pop niiteillä. Poraamalla lähtee irti mutta kattoon jää reiät. Hitsaus / maalaus hommiksi menee jos poistaa.metkuli kirjoitti:159 ja kattokaiteet. Tuli hommattua 159 sportwagon. Tässä nyt muutaman viikon katsellut noita kattokaiteita, silmää ne ei miellytä kyllä vaikka kuinka katselee.. eli niiden poistosta kyselisin vinkkejä.. suojamuoveja raotin sen verran että kiinnitys näkyy olevan 5x torx pultilla per puoli. Eli poisto ok, mutta onko noihin pultinreikiin saatavissa peitekilpiä tms. Vai millä ne reiät saa siististi umpeen? Kiiitoooos! ps. Isompaa vannetta tekis mieli laittaa nykyisten 17" tilalle, eli jos löytyy hyllystä 19" kiekkoja niin viestiä tulemaan!
Nämä olivat siis alkuperäiset kaiteet.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 195
- Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
- Car(s): BMW 520iA -05
Ex: Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00 - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Vastaan itse itselleni.
Konepellin tarrassa oli 550g joten sovittiin, että laitetaan se. Huollon jälkeen kone tulosti lapun, jossa luki, että ulos tuli vain 275g, jolloin korjaamon kaveri muistikin yht'äkkiä, että heidän koneensa oli rikki juuri silloin kun teetätin huollon ja se täytti mitä sattui.
Noh, kotimatkalla ei ainakaan ollut ongelmia, toivotaan ettei tuo ylitäyttö nyt riko mitään. Kai se haihtuukin ajan myötä.
En sentään joutunut maksamaan mitään.
Konepellin tarrassa oli 550g joten sovittiin, että laitetaan se. Huollon jälkeen kone tulosti lapun, jossa luki, että ulos tuli vain 275g, jolloin korjaamon kaveri muistikin yht'äkkiä, että heidän koneensa oli rikki juuri silloin kun teetätin huollon ja se täytti mitä sattui.
Noh, kotimatkalla ei ainakaan ollut ongelmia, toivotaan ettei tuo ylitäyttö nyt riko mitään. Kai se haihtuukin ajan myötä.
En sentään joutunut maksamaan mitään.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Maunu kirjoitti:Tuskin on molemmat töötit rikki. Luultavasti johto on poikki tai sitten liittimessä on hapettumaa. Pohjamuovin jos olisit jättänyt niin kuin sen auton mukana sait ei olisi ongelmaa
Selvisin ilman pohjamuovin tai puskurin irrotusta eli naksuva rele tosiaan oli rikki. Taas huutaa töötit ja on kiva ajaakovan onnen soturi kirjoitti:Relekin saattaa naksua vaikka onkin rikki.
Tosin samantien syttyi jarrupalojen kulumisen varoitusvalo. Siellä on EBC:n punaiset palat paikallaan, laittaisiko samanlaiset vai jotain muuta..
Giulia Super -69
-
- Viestit: 246
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
- Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ranttall kirjoitti:Bellasta kotiin päin tultaessa ilmeni taas sopivasti autossa uusi vika. Ilmastoinnin näytöstä pimeni kaikki lukemat. Punainen taustavalo paloi, mutta kaikki numerot yms. puhalluksen voimakkuuden palkit hävisivät. Kokeilin sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen niin, että otin myös virrat kokonaan pois useamman kerran eikä auttanut. Ajelin kotiin reilut 100km, pysäköin auton ja menin noin 10 minuutin päästä vielä käynnistämään, jolloin näyttö taas toimi normaalisti. Tänään en ole käynyt vielä kokeilemassa pelittääkö.
Muilla ollut vastaavaa ongelmaa?
Itsellä oli juurikin sama. Ei toistunut kolmeen vuoteen mitä auto mulla sen jälkeen oli. Ei mitään käsitystä mikä sen aiheutti.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
On ollut pari kertaa vuoden aikana , toiminnothan eivät kuitenkaan lakkaa , joten en ole enempää tutkinut .rausku kirjoitti:Ranttall kirjoitti:Bellasta kotiin päin tultaessa ilmeni taas sopivasti autossa uusi vika. Ilmastoinnin näytöstä pimeni kaikki lukemat. Punainen taustavalo paloi, mutta kaikki numerot yms. puhalluksen voimakkuuden palkit hävisivät. Kokeilin sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen niin, että otin myös virrat kokonaan pois useamman kerran eikä auttanut. Ajelin kotiin reilut 100km, pysäköin auton ja menin noin 10 minuutin päästä vielä käynnistämään, jolloin näyttö taas toimi normaalisti. Tänään en ole käynyt vielä kokeilemassa pelittääkö.
Muilla ollut vastaavaa ongelmaa?
Itsellä oli juurikin sama. Ei toistunut kolmeen vuoteen mitä auto mulla sen jälkeen oli. Ei mitään käsitystä mikä sen aiheutti.