Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ainoa lambda tosin pitäisi olla ennen kissaa.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hyvä huomio. Kattikin -99:ssä on hyvin kaukana auton alla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei kellään ollut mitään ajatuksia tähän?KalleY kirjoitti:Kaveri on tuossa käynyt jonkun kerran nollailemassa minun läppärilläni ja MESillä vikakoodia 156:staan. En ole päässyt aiheeseen sen paremmin syventymään ja hänkin on tyytynyt vain koodin nollaukseen ennen katsastusta.
Eli 2.5 v6 kyseessä (oliko se nyt vm 02, koodit luetaan kuitenkin leimalla). Koodia en nyt presiis tarkalleen muista mutta se oli throttle body adaptation tai learning (miten Alfa sen nyt ilmaiseekaan). Eli sähköisen kaasuläpän sopeutusarvot hukassa. Kokeiltiin viime kesänä tehdä se virrat pois/päällä 90sek + 10min käynnissä jne mikä ilmeisesti pitäisi hoitaa tuo mutta ei auttanut. MES ei tarjoa tuohon sopeutukseen mitään toimintoa tuon moottorin kanssa. Muissa vermeissä löytynyt kyllä.
Kaasuläppähän voi tietty olla likainen jonka takia tuota herjaa heittää mutta jos nyt sivuutetaan se ajatuksena ja mietitään muita vaihtoehtoja. Auto toimii kuitenkin normaalin tuntuisesti, vikavalo vilahtaa vaan palamaan parin päivän ajelun jälkeen nollauksesta. Parametriarvoja seuratessa kaasuläppä kyllä väittää aukeavansa 100% kun polkimen painaa pohjaan.
Sillä on vaan katsastus kohta edessä eikä se edes tiedä että selvittelen asiaa valmiiksi ajattelin jos saisin tarjottua kunnollisen ja kestävän ratkaisun asiaan. Edelliselle leimalle se vaihteli molemmat taaemmat lambdat kun oli koodeja ja ne poistuivat ja ovat pysyneet poissa vaihdon jälkeen.
Tarkoitus siis nyt lähestyvää leimaa ajatellen käyttää se kaasuläppä irti ja puhdistaa. Se on vaan omalla kohdalla ollut "yksi kymmenestä" kerrasta kun tuo puhdistus on jotenkin muka auttanut. Kaasuläppä itsessään rikki? Johtosarjavika? Ecu-särki? Onko muilla ollut hankaluuksia tälläisen kanssa?
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Ketjussa
156v6 ecu reset
löytyy ohjeet ECU:n resetointiin. Vaatii akun irtikytkemisen.
156v6 ecu reset
löytyy ohjeet ECU:n resetointiin. Vaatii akun irtikytkemisen.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
VInkkiä :
Jos jollakulla on 156:ssa tehtaan Sportpack-alusta niin nyt
Ricambi Alfistilta saa puoleen hintaan alkuperäisiä ( Magneti Marelli ) etu- ja takavaimentimia.
Viime vuoden puolella vaihdatin vakihuollossani katsurin pyynnöstä etupäähän vaimentimet (
ja samalla myös laakerit, jarrulevyt ja -palat ), nyt ajattelin tehdä taakse saman
operaation ennalta ehkäisevästi eli pumput,laakerit , jarrulevyt ja palat samalla kun laitatan jakopään
taas seuraaksi 4 vuodeksi ja 80 tkm:ksi kuntoon. Takana toisessa iskarin jousilautasessa havaitsin ruostetta,
joten hyvä vaihtaa alkuperäiset 330 tkm ajetut pois ennen ongelmia ajoon.
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... ts_id=8158
Periaatteessa noilla olen tuplannut wanhuksen hinnan , mutta
on se niin makea ajaa ja hyvännäköinen ( kuin Zeta_Jones nuorna ) ,että pidetään tuo 500 tkm edelleen yhteisen taipaleen tavoitteena.
https://www.youtube.com/watch?v=BPzyS19PzLQ
Jos jollakulla on 156:ssa tehtaan Sportpack-alusta niin nyt
Ricambi Alfistilta saa puoleen hintaan alkuperäisiä ( Magneti Marelli ) etu- ja takavaimentimia.
Viime vuoden puolella vaihdatin vakihuollossani katsurin pyynnöstä etupäähän vaimentimet (
ja samalla myös laakerit, jarrulevyt ja -palat ), nyt ajattelin tehdä taakse saman
operaation ennalta ehkäisevästi eli pumput,laakerit , jarrulevyt ja palat samalla kun laitatan jakopään
taas seuraaksi 4 vuodeksi ja 80 tkm:ksi kuntoon. Takana toisessa iskarin jousilautasessa havaitsin ruostetta,
joten hyvä vaihtaa alkuperäiset 330 tkm ajetut pois ennen ongelmia ajoon.
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... ts_id=8158
Periaatteessa noilla olen tuplannut wanhuksen hinnan , mutta
on se niin makea ajaa ja hyvännäköinen ( kuin Zeta_Jones nuorna ) ,että pidetään tuo 500 tkm edelleen yhteisen taipaleen tavoitteena.
https://www.youtube.com/watch?v=BPzyS19PzLQ
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Korreloikohan tehtaan sport-alusta -30mm tarvikealustan kanssa..
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Väitetysti ei ainakaan tehtaalta lähtiessä. Sen takia muutoin musta Eibach ProKit -30mm setti on 156:een punainen, koska Eibach on yksi alkuperäisen, mustan sport-jousen valmistajista.
Näin olen antanut itseni ymmärtää.
Näin olen antanut itseni ymmärtää.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos oikein muistan niin tehtaan madallus oli maltillinen parikymmentä mm....sämpy kirjoitti:Korreloikohan tehtaan sport-alusta -30mm tarvikealustan kanssa..
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
punasilla eibacheiila tippuu maastokorkeudesta 40-50mm ja sportkit jousilla max 20mm. Alkuperääsillä sporttijousilla säilyy pystykulmat asiallisina, kuten myös poikittaisten tukivarsien asennot, punasilla ei.
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ehkee sit pitää pysyä noissa eibach iskareissa, vaikka ne aika paskat onkin. Jo kertaalleen puhallettu ja maalattu ku ruostuneet. Punasia jousiakin jo toinen kierros menossa.
Ajokorkeuteen olen tyytyväinen sekä ominaisuuksiin muuten, mutta turhan pintakovat iskarit olematta kuitenkaan ratatehokkaat.
Ajokorkeuteen olen tyytyväinen sekä ominaisuuksiin muuten, mutta turhan pintakovat iskarit olematta kuitenkaan ratatehokkaat.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minulla juurikin on itsellä ostettuna ja tällä hetkellä ylimääräisenä -30mm ProKit-jouset ja ne on 156:n kohdalla punaiset. Sitä en tiedä, onko se jyrkempi -40mm setti myös punainen.palkus kirjoitti:punasilla eibacheiila tippuu maastokorkeudesta 40-50mm ja sportkit jousilla max 20mm. Alkuperääsillä sporttijousilla säilyy pystykulmat asiallisina, kuten myös poikittaisten tukivarsien asennot, punasilla ei.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eibachilla on tosiaan prokit jouset jotka madaltaa n. 30mm. Ja sportline jouset jotka laskee n. 50mm. Molemmat on punaiset.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
2 settiä pro-kittiä ja molemmilla semmonnen 50mm madallus. En ole tavannut prokitillä varustettua 156 joka on alkuperäisestä peruskorkeudesta tippunut vain 30mm
"puhun niin totta kuin osaan"
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Toi on kyllä jännä. Eibach kuitenkin ihan laadukas valmistaja niin luulisi niiden osaavan ilmoittaa madallukset oikein.
Mulla oli 156 V6:ssa ne enemmän tiputtavat sportlinet ja madallus oli sitä 50mm luokkaa. GT:ssä oli taas prokitit (samat jouset käy muistaakseni 156 V6>A> 3.2 ainakin) ja ne tiputti jonkun n. 20mm. GT 3.2 vakio korkeus vakio alustalla on tosin vähemmän kuin perus 156.
Mulla oli 156 V6:ssa ne enemmän tiputtavat sportlinet ja madallus oli sitä 50mm luokkaa. GT:ssä oli taas prokitit (samat jouset käy muistaakseni 156 V6>A> 3.2 ainakin) ja ne tiputti jonkun n. 20mm. GT 3.2 vakio korkeus vakio alustalla on tosin vähemmän kuin perus 156.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
"Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156."
Entä sitten kun löytänyt sen hyvän naisen ja ei enää ole poikamies, niin onko silloin myös mahdollista löytää ruosteeton 156?
Entä sitten kun löytänyt sen hyvän naisen ja ei enää ole poikamies, niin onko silloin myös mahdollista löytää ruosteeton 156?
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo, mutta et saa enää lupaa ostaa sitä.
Ai niin en sanois Eibacheja laadukkaiksi, odottelen koska noi alkaa taas napsumaan poikki. Ei kai mikään sakemannikeksintö, varsinkaan jousi voi kestää yli 5 vuotta. Kun italialainen jousi katkee vasta siinä vaiheessa kun auto menee stenan rouhimeen.
Fiatin jouset ei katkennu ikinä, kunnes Opel tuli mukaan kuvioon.
Ai niin en sanois Eibacheja laadukkaiksi, odottelen koska noi alkaa taas napsumaan poikki. Ei kai mikään sakemannikeksintö, varsinkaan jousi voi kestää yli 5 vuotta. Kun italialainen jousi katkee vasta siinä vaiheessa kun auto menee stenan rouhimeen.
Fiatin jouset ei katkennu ikinä, kunnes Opel tuli mukaan kuvioon.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Meillä katkes kyllä 127:sta kun kuljettaja löysi vinkun iskarienvaihdon yhteydessäsämpy kirjoitti:
Fiatin jouset ei katkennu ikinä, kunnes Opel tuli mukaan kuvioon.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ruosteettoman 156:n etsintä jäähyllä ja mielenterveydelle turvallisimmaksi vaihtoehdoksi on havaittu myös pysytellä poikamiehenäFinPat kirjoitti:"Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156."
Entä sitten kun löytänyt sen hyvän naisen ja ei enää ole poikamies, niin onko silloin myös mahdollista löytää ruosteeton 156?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nerokas säilytysjärjestelmäni petti jälleen ja nokkapukit ovat sekaisin. Niissä kun on näitä kirjaimia ja numeroita niin varmaan kertovat mikä kuuluu minnekin? Kellään koodiavainta tähän?
Jos tässä nyt jotain on oppinut niin sen että ensi kerran jotain purkaessa olen paljon tarkempi dokumentoinnin suhteen
Jos tässä nyt jotain on oppinut niin sen että ensi kerran jotain purkaessa olen paljon tarkempi dokumentoinnin suhteen
CARF0869
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onkohan eibachilla laitettu lähtötasoksi sportpack, sittehän alkaa madallukset täsmäämään. Sportlineillä samalla kaavalla saakin 156:sen jo oikeasti tonttiin.Tiige kirjoitti:^Toi on kyllä jännä. Eibach kuitenkin ihan laadukas valmistaja niin luulisi niiden osaavan ilmoittaa madallukset oikein.
Mulla oli 156 V6:ssa ne enemmän tiputtavat sportlinet ja madallus oli sitä 50mm luokkaa. GT:ssä oli taas prokitit (samat jouset käy muistaakseni 156 V6>A> 3.2 ainakin) ja ne tiputti jonkun n. 20mm. GT 3.2 vakio korkeus vakio alustalla on tosin vähemmän kuin perus 156.
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Boselift busso. P0206 6. sylinterin suutinhäiriö. Saa nollattua mutta sammutuksen ja käynnistyksen jälkeen ecu valo palaa ja sama virheilmoitus päällä. Muita vikakoodeja ei ole. Käynnissä ollessa ei syty häiriövalo vaan aina hetki startin jälkeen.
Meneekö taas ecu vaihtoon vai onko tässä jotain muuta ihmeellistä. Akun alhainen jännite? Muutaman kerran on prötännyt eli ei varmaan kaikki pytyt olleet pelissä. Pitäiskö tuolla vaan antaa hanaa ja katsoa mihin kehittyy? Vika tuli kun oli kuukauden bensalinja suutintukista irti. Liekkö juminut tai kuivunut jotain josta häiriöt nyt ilmestyneet. Liittimen olen putsannut contact cleanerillä pariin otteseen ja siitä ei pitäisi olla homma kiinni.
Meneekö taas ecu vaihtoon vai onko tässä jotain muuta ihmeellistä. Akun alhainen jännite? Muutaman kerran on prötännyt eli ei varmaan kaikki pytyt olleet pelissä. Pitäiskö tuolla vaan antaa hanaa ja katsoa mihin kehittyy? Vika tuli kun oli kuukauden bensalinja suutintukista irti. Liekkö juminut tai kuivunut jotain josta häiriöt nyt ilmestyneet. Liittimen olen putsannut contact cleanerillä pariin otteseen ja siitä ei pitäisi olla homma kiinni.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ecu ei kyllä tiedä suuttimen jumimisesta mitään, eli se tuskin on syynä. Kannattaa vaihtaa suutin toiselle pytylle, jos vikakoodi seuraa suutinta on se suutin oikeasti sökö.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos, tuosta oli apu. Oltiin tuota kaasuläpän adaptaatiota koitettu tehdä mutta näemmä vaati ecu-resetin allensa, ei käynyt mielessä sitä akkua pidellä irti. Käytin kaasuläppäkotelon irti ja puhdistin sen nyt vielä egr-cleanerilla, akku oli samassa yhteydessä yön yli irti. Akku kiinni, virrat päälle niin kaasuläppä raksutteli aikansa. Käyntiin vartiksi jona aikana vikavalo vielä paloi, sitten auto seis ja myöhemmin illalla koodit nollille ja koeajolenkki, tuntuu liikkuvan pirteämmin kuin ennen ja vikavalo on pysynyt poissa sen koommin.alamajy kirjoitti:^Ketjussa
156v6 ecu reset
löytyy ohjeet ECU:n resetointiin. Vaatii akun irtikytkemisen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
6.sylinterin suuttimen kelan resistanssi ääretön, sain vian päälle kun ajoin käyntilämpöön. Kerrankin OBD:stä hyötyä.
Kellään ylimääräistä?
Kellään ylimääräistä?
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jarruputki alkoi vuotamaan takaa vasemmalta juuri ennen jarruletkun liitosta. Missähän kohtaa on edellinen liitos, ja onkohan millainen homma purkaa. Nopeasti katsoen näytti putki kulkevan pakoputken lämpösuojan alle -> pirunmoinen homma purkaa kaikki pois jarruputken vaihtamiseksi. Putki tosiaan syöpynyt noin sentin päässä liittimestä, voisikohan teettää pätkän uutta putkea, mutta miten saisi autossa kiinniolevaan putkeen tehdyksi kartion ja liittimen. Tällöin voisi jättää autoon paikoilleen koko putken, uusisin vain viimeisen 10 cm.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla kävi ihan sama. Laitoin putkea poikki ja Bilteman kartiotyökalulla tein uuden pään ja taas rokkaa.heme kirjoitti:Jarruputki alkoi vuotamaan takaa vasemmalta juuri ennen jarruletkun liitosta. Missähän kohtaa on edellinen liitos, ja onkohan millainen homma purkaa. Nopeasti katsoen näytti putki kulkevan pakoputken lämpösuojan alle -> pirunmoinen homma purkaa kaikki pois jarruputken vaihtamiseksi. Putki tosiaan syöpynyt noin sentin päässä liittimestä, voisikohan teettää pätkän uutta putkea, mutta miten saisi autossa kiinniolevaan putkeen tehdyksi kartion ja liittimen. Tällöin voisi jättää autoon paikoilleen koko putken, uusisin vain viimeisen 10 cm.
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eli lyhensit olemassaolevaa putkea hieman, sen verran mitä siinä varoja on, ja teit uuden pään? Käytitkö samaa liitintä uudelleen vai pitääkö hommata sekin uusi?
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Just noin eli lyhensin pikkaisen. Mutkan takia joutui aika pitkän pätkän poistamaan, että sain putkenkatkaisijan pyörähtämään kunnolla. Käytin vanhaa liitintä ja hyvin pitää.heme kirjoitti:Eli lyhensit olemassaolevaa putkea hieman, sen verran mitä siinä varoja on, ja teit uuden pään? Käytitkö samaa liitintä uudelleen vai pitääkö hommata sekin uusi?
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tehtaan alkuperänen liitos on keulassa, apurungon paikkeilla. Mulla paukahti molemmat putket samasta paikkaa ja vedin suoraan uudet tehtaan jatkolta taakse. Kannattaa katsoa myös se toinen puoli kuntoon..
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Oikein hyvä neuvo. Viimeviikolla korjasin vasemman puolen ja tänään vaihdoin oikealle eteen koiranluun.
Sitten koeajolla polkaisin jarrua oikein kunnolla ja nyt pamahti halki jarruputki oikealta takaa.
Noh, eihän tuon korjaaminen kauaa vie kun on tullut harjoiteltua.
Sitten koeajolla polkaisin jarrua oikein kunnolla ja nyt pamahti halki jarruputki oikealta takaa.
Noh, eihän tuon korjaaminen kauaa vie kun on tullut harjoiteltua.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko vinkata asiallista mutta järkevän hintaista hitsaajaa?
Tuli vastaan ruostepaikkoja pohjassa, kun saatoin autoa teknisesti katsastuskuntoon. Oli vissiin maahantuontikatsastuksessa ollu tavallista puusilmäisempi katsastussetä, sillä nuo hapettumat eivät ole ihan vuodessa tuonne syntyneet.
Lisäksi olisi mahtia, mikäli joku tietää, mistä tilata uusi pohjalevy varaosiksi.
Tuli vastaan ruostepaikkoja pohjassa, kun saatoin autoa teknisesti katsastuskuntoon. Oli vissiin maahantuontikatsastuksessa ollu tavallista puusilmäisempi katsastussetä, sillä nuo hapettumat eivät ole ihan vuodessa tuonne syntyneet.
Lisäksi olisi mahtia, mikäli joku tietää, mistä tilata uusi pohjalevy varaosiksi.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Guitar_Hero
- Viestit: 30
- Liittynyt: 13 Loka 2016, 21:47
- Car(s): 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
- Paikkakunta: Varsinais- Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En taas hakua käyttämällä löytänyt mutta mistä säädetään vasen 156 ajovalo? Se säätömoottori näyttäisi toimivan mutta valo osoittaa aikalailla ylemmäs kuin oikealla puolella. Vai voiko säätömoottorin asentaa päin helvettiä? Siellä on se valkoinen hammasratashässäkkä josta hampaita kadonnut, mutta sitä pyörittämällä ei tapahdu mitään suuntaan tai toiseen. WTF?
Kiitos ja anteeksi
Kiitos ja anteeksi
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Musta 6mm muovinen 'pultti' siinä säätöyksikön päällä säätää ylös/alas suuntaa. Siinä on aina paljonkin säätövaraa eli voi pyörittää useita kierroksia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tarkista ensin polttimon asema. Saa näyttämään helpolla liian ylös tai alas jos ei ole kunnolla kolossaan.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja 156:ssa se H7 menee todella helposti jopa väärin päin paikalleen. Voi jopa tuntua täysin oikealta asennolta, mutta ei välttis ole. Muistaakseni nystyrä tulee ylöspäin...
- Guitar_Hero
- Viestit: 30
- Liittynyt: 13 Loka 2016, 21:47
- Car(s): 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
- Paikkakunta: Varsinais- Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
a-m kirjoitti:Tarkista ensin polttimon asema. Saa näyttämään helpolla liian ylös tai alas jos ei ole kunnolla kolossaan.
Jees, lähden näillä eväillä kokeilemaan.alamajy kirjoitti:^Musta 6mm muovinen 'pultti' siinä säätöyksikön päällä säätää ylös/alas suuntaa. Siinä on aina paljonkin säätövaraa eli voi pyörittää useita kierroksia.
Edit. ruuvia pyörittämällä onnistui. Mikähän se valkoinen ruuvi- ratasviritys on? Siitä ainakin osa hampaista hävinnyt.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^se on sivusäätö. Mun mielestä korkeussäätö on helppo ja nopia, mutta sitten jos halutaan, että niillä valoilla oikeasti näkisikin jotain, niin tuo sivusäätö on pirun tärkeä ja hankala säädettävä. Pahimmilla pimeys-sade-keleillä ne valokuvioiden sijainnit ja tien reunojen+ ojien oikea valaistusmäärä nousevat arvoon arvaamattomaan.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Guitar_Hero
- Viestit: 30
- Liittynyt: 13 Loka 2016, 21:47
- Car(s): 156 2.0 JTS Giugiaro 2004
- Paikkakunta: Varsinais- Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ahaa, ilmankos katsuri ihmetteli että on vähän kumma valokuvio Joo ei ollut ongelmaa korkeussäädössä, kun kerrottiin mistä ja mitä! Edellinen omistaja vaan jättänyt polttimon hiukka vinoon ja muutenkin vasen valo osoitti ylöspäin.palkus kirjoitti:^se on sivusäätö. Mun mielestä korkeussäätö on helppo ja nopia, mutta sitten jos halutaan, että niillä valoilla oikeasti näkisikin jotain, niin tuo sivusäätö on pirun tärkeä ja hankala säädettävä. Pahimmilla pimeys-sade-keleillä ne valokuvioiden sijainnit ja tien reunojen+ ojien oikea valaistusmäärä nousevat arvoon arvaamattomaan.
Täytyy ennen oikeita pimeitä käydä suuntaamassa kuvio vielä kohdalleen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko tietoa onko ISO-FIX kiinnikkeet 156 FL:ssä vakiona vai lisävarusteena ollut loppu tuotannon päässä?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kaverin vääränmerkkisestä saabista paikkautettiin Mansen Ruskossa pari paikkaa yhdellä kiinalaismiehellä.. Takaoven ja takalokarin kulmassa oli samassa paikassa molemmilla puolilla autoa n. tennispallon mentävä reikä tuhanteen suuntaan kääntyilevässä kulmauksessa, ja käytiin kysymässä hommalle tarjousta. Muutaman kympin se pyysi, ja sanoi, että huomenna on valmis puolilta päivin. Mies ei ulkomaalaisena varsinainen supliikkimies ole, vaikka suomeksi asioitiinkin. Niinpä todella halvasta urakkatarjouksesta johtuen epäiltiin, notta mahtoiko kaveri oikeasti ymmärtää, että toinen puoli oli yhtä laho?..wileythecoyote kirjoitti:Onko vinkata asiallista mutta järkevän hintaista hitsaajaa?
Tuli vastaan ruostepaikkoja pohjassa, kun saatoin autoa teknisesti katsastuskuntoon. Oli vissiin maahantuontikatsastuksessa ollu tavallista puusilmäisempi katsastussetä, sillä nuo hapettumat eivät ole ihan vuodessa tuonne syntyneet.
Lisäksi olisi mahtia, mikäli joku tietää, mistä tilata uusi pohjalevy varaosiksi.
Well, seuraavana päivänä mentiin saabia hakemaan, ja hitsari vain varoitteri, että ferrex oli vielä märkää. Hinta oli se, mitä oli sovittu. Molemat puolet oli kuin olikin hitsattu kuntoon, ja vaikeaan paikkaan vieläpä niin hyvin, etten pystynyt löytämään, missä alkuperäisen pellin ja korjauspaikan sauma menee. Työn halpaa hintaa selittää toki se, että verhoiluja tms. palavaa ei tarvinnut purkaa pois tieltä.
Näin netistä käsin tarkasteltuna vähän hämärän oloinen yritys kiinalaismiehellä, mutta vääränmerkkisen paikkasi kyllä ihan käsittämättömän halvalla työn laatuun nähden. Ihan palvelualttiin oloinen mies on kyllä. Tapaus löytyy siis Tampereen Ruskon teollisuusalueelta olisiko tuo nyt ollut polunmäenkatu 15. Harmaan aaltopeltihallin heti ensimmäinen vasen ovi. Seinän päädyssä on kyltti Autoklinikka.
- A.H.J. Voima
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei ole papereissa ruksittu/mainintaa/vaihtoehtoa ja isofixit on. Varustetaso distinctive. Eikö muka boselifteissä vielä ollut?quppe kirjoitti:Onko tietoa onko ISO-FIX kiinnikkeet 156 FL:ssä vakiona vai lisävarusteena ollut loppu tuotannon päässä?
"puhun niin totta kuin osaan"
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Ainakin mun Boseliftissä oli Isofixit. Onko ollut vakiovaruste, ei hajua.
- Pomigliano
- Viestit: 128
- Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
- Car(s): 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06 - Paikkakunta: Ruovesi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
2,4 jtd (20V) hammashihnaremontissa huomasin hihnan kiristäjän tapista kierteiden mälvääntyneen. Mutteri ei tietenkään yletä terveelle kierteelle lainkaan. Onko muuta tehtävissä kuin purkaa koneen päätyä niin että pääsisi käsiksi takana olevaan lattaan jonka varassa tappi liukuu ? Äkkiä silmäillessä en hahmota paljonko koneen päätyä pitäisi purkaa.
- Liitteet
-
- Kiristimen tappi.jpg
- (107.49 KiB) Tiedosto ladattu 5749 kertaa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Mulle sanoivat, että jos mälvään ton tapin, se on lohko pöydälle-duuni... En tiedä, jekuttiko kanssa-asentajat vaiko eikö. Ei onneksi ollut tuollaista ongelmaa...
Mulle sanoivat, että jos mälvään ton tapin, se on lohko pöydälle-duuni... En tiedä, jekuttiko kanssa-asentajat vaiko eikö. Ei onneksi ollut tuollaista ongelmaa...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
20v jtd:ssa valot vilkkuu, sellaista sykkivää, myös sisävalot. Heti kylmänä käynnistäessä ei, mutta hetken lämmettyään alkaa. Laturi vaihdettu n. 50k sitten , muita ideoita? Myös moottorijarruyuksessa nypytystä havaittavissa varsinkin 2 ja 3vaihteella, ei tosin aina.
- MikeH
- Viestit: 5
- Liittynyt: 18 Syys 2018, 18:37
- Car(s): -Varttikutoset-
JNZ-57 V6 Käyttisprojektintynkä
JLT-88 2.0TS Varaosakoppa
LJF-460 2.0TS Riisuttu ja paalattu varaosakasa - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko kellään tiedossa että onko varttikutosen eri mallien takapään ABS-antureilla mitään muuta käytännön eroa kun liittimet ja johto pujoteltu vähän eri paikasta? Vaihdoin tuossa koko taka-akselin vm. 2000 2.0 tessusta 1998 V6:seen ja kopan puolella on musta liitin ja anturissa valkoinen putkimallinen. Olisin mittaillut vastuksen jos vanhat anturit eivät olisi jo napojen mukana menneet metallinkeräykseen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onkos jollakulla toimivaa elearnia 156 -00 farkkuun.
Oikeanpuoleinen takavalo/jarruvalo ei toimi vasemmanpuoleisen etuparkin kanssa.
Sulakkeen kun vaihtaa toimii kerran , eli missä on se palaneen polttimon haistelijaboksi ja minkä näköinen se on?
Ei siellä oikein muukaan voi olla kaput?
Eli sähkökaaviota takalamppu - sulakerasia kaivataan, vilkku toimii hienosti.
Oikeanpuoleinen takavalo/jarruvalo ei toimi vasemmanpuoleisen etuparkin kanssa.
Sulakkeen kun vaihtaa toimii kerran , eli missä on se palaneen polttimon haistelijaboksi ja minkä näköinen se on?
Ei siellä oikein muukaan voi olla kaput?
Eli sähkökaaviota takalamppu - sulakerasia kaivataan, vilkku toimii hienosti.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Vois hyvinkin olla oikosessa jommassa kummassa päässä? Mulla on eLearn, jos sen saan toimimaan taas jossain vaiheessa.... Varmaan joku muu anssafoorumilainen nopeampi tuon kanssa...
Vois hyvinkin olla oikosessa jommassa kummassa päässä? Mulla on eLearn, jos sen saan toimimaan taas jossain vaiheessa.... Varmaan joku muu anssafoorumilainen nopeampi tuon kanssa...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^sen takia se kuva helpottais vianetsintää, kun nappaa lampuille menevän johdon irti ja katsoo palaako sulake vielä.
Tosiaankin lamput irti molemmista päistä ja sulakkeen tilalla 5w lamppu paloi kirkkaasti.
Ainoa yhdiistävä tekija jarru ja parkkilampuilla taitaa olla tuo boksi.
Vilkkuhan toimii hienosti samassa lampussa joten maavika se ei ole(ehkä).
Tosiaankin lamput irti molemmista päistä ja sulakkeen tilalla 5w lamppu paloi kirkkaasti.
Ainoa yhdiistävä tekija jarru ja parkkilampuilla taitaa olla tuo boksi.
Vilkkuhan toimii hienosti samassa lampussa joten maavika se ei ole(ehkä).