matti_vuorio kirjoitti:Mulla tuo auto on 12/2010 tuotantoa, joten siinä on suurin osa laatikon osista vanhaa versiota. Klonks kuuluu vaihdossa 1->2->3 ja sitten 4-5-6 on äänettömiä. Samoin laatikon välyksiä voi kolisuttaa varsinkin D -moodilla kaasua pumppaamalla. Vaihdot sujuu ylös ja alas helposti, mutta tosiaan 1-vaihteen kytkeytyminen on vaikeaa kylmillä öljyillä. Öljynvaihto parantaa laatikon toimintaa hieman ja ne on vaihdettu 90k välein. Laatikon päällä oleva vivusto vaikuttaa ratkaisevasti millainen tuntuma siinä laatikossa on ja meneekö ne vaihteet päälle (edellyttäen että sisus on ehjä). Putsasin laatikon sekä vivuston viime kesänä oikeen perusteellisesti bräkleenillä ja painepesurilla sillä seurauksella, ettei vaihteita meinannu saada ollenkaan päälle. Ongelma poistui kun vivuston voiteli taas kunnolla.
Tässä muutoshistoria ePerin mukaan. Otettu Giulietan runkonumerolla, mutta kaippa nämä sopii myös MiTo QV:n laatikkoon.
Lower secondary shaft
Sleeve / 21.10.2010
Synchronizer / 03.12.2010
Sleeve / 14.06.2011
Synchronizer / 14.06.2011
Countershaft / 14.11.2011
Gear 1 / 24.12.2012
Gear 6 / 05.08.2013
Upper secondary shaft
Sleeve / 06.07.2010
Gear 3 (gear ratio change) / 24.09.2010
Sleeve / 21.10.2010
Synchronizer / 03.12.2010
Synchronizer / 14.06.2011
Sleeve / 14.06.2011
Primary shaft
Gear 3 (gear ratio change) / 24.09.2010
Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Pysyvää ratkaisua näihin -11 autoihin ei saa kuin vaihtamalla sisukset. Tuossa lainaus toisesta ketjusta, missä on kaivettu myös osien päivittymistä tuotannossa. Joku -13 auto alkaa olemaan toimiva, mutta niitä ei taidettu juurikaan tuoda Suomeen.
Re: Giulietta 940
Outo ääni kuuluu moottoritilasta ajon jälkeen. Kestää n. 15 min, just samanlainen kuin tuossa videolla. Onkos kenelläkään samanlaista ongelmaa..?
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... 2kqGuNeieQ
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... 2kqGuNeieQ
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Giulietta 940
-12 t-jet koneisessa ei ole mitään ongelmaa 1 tai 2 vaihteen kanssa. Ajettu 85000 km . 60000 kohdalla vaihdettiin vaihteistoöljyt.Shuttle kirjoitti:Eiks toi ole ominaisuus C635:ssa?aaiitee kirjoitti:Asiasta toiseen. Päätin vaihdattaa Giuluun vaihdelaatikon öljyt. 1.pykälä temppuilee välillä, ei tahdo mennä päälle. Ikävää liikennevaloissa kikkailla 1. pykälää päälle 2.pykälän kautta.
Tällä foorumilla on ollut tästä juttua ja useilla on öljyjen vaihto auttanut, olenko oikeassa-mielipiteitä!
- Kari
- hattoori
- Viestit: 217
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
- Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Giulietta 940
2 kertaa näillä helteillä olen kuullut. Auttanut kun käynnistänyt uudelleen ja sitten sammuttanut. En ole tarkemmin lähtenyt miettimään mikä se voisi olla.welmuz kirjoitti:Outo ääni kuuluu moottoritilasta ajon jälkeen. Kestää n. 15 min, just samanlainen kuin tuossa videolla. Onkos kenelläkään samanlaista ongelmaa..?
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... 2kqGuNeieQ
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Re: Giulietta 940
Nyt sitten puolan vaihto kokeiltu. Ei auttanut ja vikadiagnoosi on nyt multiair yksikkö hajalla. Purkavat ensin ja katsovat saako siitä kalua jos ei niin uusi vaihdettava tilalle ja lienee tonnin osa. Olivat joku aika sitten vaihtaneet Mitoon myös multiair yksikön eli tuntuu menevän kuin karkkia.Polforea kirjoitti:Kuoleva puola voi kikkailla kotvan aikaa jännästi. Toki siellä voi jotain muutakin olla, mutta se puolavika on tosiaan helppo joko löytää tai sulkea pois vaihtamalla 2 puolaa ristiin.TCT kirjoitti:Se siinä silti hämää miksi vika poistui itsestään ja palasi takaisin 2000 km ajon jälkeen.
Ausseissa noista on ollut takaisinkutsukampanja mutta ilmeisesti suomessa ei.
http://australiancar.reviews/reviews.ph ... tta&gen=11
Täälläkin palstalla saatu korvauksia takuuajan jälkeenkin tuosta kun linkissä "lisäinfoa seuraa: Valitus Alfalle poiki sellaisen päätösen että valmistaja maksaa isoimman osan tuosta uudesta yksiköstä"
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=31768
Re: Giulietta 940
Omassa 5v / 126000km oli myös ei niin sujuvat vaihteet kuin toivoisi ja muutaman kerran valoissa tuo 1. vaihteen päälle saaminen säikäytti. Vaihdatin Hyvinkäällä valtuutetulla huoltopisteellä öljyt jossa tilalle tuli tehtaan speksaama Tutela. Koko laatikko on selvästi onnellisempi sekä 1. vaihteen kanssa ongelmat ovat nyt selvästi harvinaisempia.vapsu kirjoitti:-12 t-jet koneisessa ei ole mitään ongelmaa 1 tai 2 vaihteen kanssa. Ajettu 85000 km . 60000 kohdalla vaihdettiin vaihteistoöljyt.Shuttle kirjoitti:Eiks toi ole ominaisuus C635:ssa?aaiitee kirjoitti:Asiasta toiseen. Päätin vaihdattaa Giuluun vaihdelaatikon öljyt. 1.pykälä temppuilee välillä, ei tahdo mennä päälle. Ikävää liikennevaloissa kikkailla 1. pykälää päälle 2.pykälän kautta.
Tällä foorumilla on ollut tästä juttua ja useilla on öljyjen vaihto auttanut, olenko oikeassa-mielipiteitä!
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Minulla huomenna vaihdetaan ölpät. Katsotaan nyt mihin öljyyn AuoMilano päätyy, heillä on tiedossa tuo ongelma, tietysti. Kerron sitten kokemuksista.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
TCT kirjoitti:Nyt sitten puolan vaihto kokeiltu. Ei auttanut ja vikadiagnoosi on nyt multiair yksikkö hajalla. Purkavat ensin ja katsovat saako siitä kalua jos ei niin uusi vaihdettava tilalle ja lienee tonnin osa. Olivat joku aika sitten vaihtaneet Mitoon myös multiair yksikön eli tuntuu menevän kuin karkkia.Polforea kirjoitti:Kuoleva puola voi kikkailla kotvan aikaa jännästi. Toki siellä voi jotain muutakin olla, mutta se puolavika on tosiaan helppo joko löytää tai sulkea pois vaihtamalla 2 puolaa ristiin.TCT kirjoitti:Se siinä silti hämää miksi vika poistui itsestään ja palasi takaisin 2000 km ajon jälkeen.
Ausseissa noista on ollut takaisinkutsukampanja mutta ilmeisesti suomessa ei.
http://australiancar.reviews/reviews.ph ... tta&gen=11
Täälläkin palstalla saatu korvauksia takuuajan jälkeenkin tuosta kun linkissä "lisäinfoa seuraa: Valitus Alfalle poiki sellaisen päätösen että valmistaja maksaa isoimman osan tuosta uudesta yksiköstä"
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=31768
Mulla saman ikäinen auto ja multi-air meni 135 tkm kohdalla. Mitään korvauksia en saanut vaikka yritettiin jopa suoraan Italiasta kysyä.
Re: Giulietta 940
Mulla ei uudelleen käynnistäminen auttanut. Tuo ääni saattaa liittyä ilmastointilaitteeseen, eli kylmäaine ilmeisesti lopussa. Varmaa en osaa sanoa...welmuz kirjoitti:
Outo ääni kuuluu moottoritilasta ajon jälkeen. Kestää n. 15 min, just samanlainen kuin tuossa videolla. Onkos kenelläkään samanlaista ongelmaa..?
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... 2kqGuNeieQ
2 kertaa näillä helteillä olen kuullut. Auttanut kun käynnistänyt uudelleen ja sitten sammuttanut. En ole tarkemmin lähtenyt miettimään mikä se voisi olla.
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Re: Giulietta 940
Minulla ajettu vasta 76 tkm ja auto 6,5 v ikäinen joten äkkiä meni. Korvauksien suhteen olen hyvin skeptinen vaikka tyyppivika ainakin näissä vanhemmissa lienee kyseessä.Mulla saman ikäinen auto ja multi-air meni 135 tkm kohdalla. Mitään korvauksia en saanut vaikka yritettiin jopa suoraan Italiasta kysyä.
Ausseissa oli vanhempiin malleihin aika tiukat suositukset Multiair yksikön "suojeluun" kuvassa alimpana. Lieneekö sattumaa mutta nyt edellisestä öljynvaihdosta mennyt itselläni 18 tkm vaikka ajan paljon juuri pientä kaupunkiajoa. Aiemmin vaihtanut tiheämmin öljyt eli reilussa 10 tkm ajossa kerran vuodessa ja ajanut ilman ongelmia.
Paljonko sinulla muuten maksoi remontti?
Katselin että itse multiair yksikkö maksaa 630€ maailmalla.
https://www.alfashop.co.uk/products/gen55272426-giu
- Liitteet
-
- MultiAir.JPG
- To minimise the risk of MultiAir unit failure
- (52.01 KiB) Tiedosto ladattu 7170 kertaa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
10tkm tai kerran vuodessa on aika pirun hyvä öljynvaihtoväli.
Ei kai kukaan oikeesti millään autolla aja 30tkm vaihtovälillä?!?!?!?!
Ei kai kukaan oikeesti millään autolla aja 30tkm vaihtovälillä?!?!?!?!
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
^ Ai eikö
Harrastin tuota 0-210tkm välin ja sen pinttyneen mustan karstan kyllä huomaa öljykorkista katsottuna. Viimeinen pitkä vaihto heitti justiinsa tuota multiairin vikakoodia kun öljyillä oli ajettu 28tkm.
Harrastin tuota 0-210tkm välin ja sen pinttyneen mustan karstan kyllä huomaa öljykorkista katsottuna. Viimeinen pitkä vaihto heitti justiinsa tuota multiairin vikakoodia kun öljyillä oli ajettu 28tkm.
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Giulietta 940
Oliko jollain tiedossa, mistä tuo Giulettan takaluukku voisi vuotaa vettä sisäänsä? Mökkireissulla satoi kaatamalla ja sen seurauksena takaluukun sisällä huljui vettä avatessa.
Giuliettan etuovet naksuvat melkein yhtä pahasti kuin entisessä 159:ssä ennen uusi stoppereita. Tilasin uudet stopperit netistä, ja kuvittelin että vaihto on yhtä helppo kuin 159:n kanssa. Irrotin vain tuon diskanttikaiuttimen suojan toivoen että siitä pääsee käsiksi stopperiin, mutta sitten selvisikin ettei vaihto kovin helppo operaatio olekaan. Ilmeisesti koko ovi pitää purkaa ja silti se stoppari pitää kaivaa kaiuttimen aukosta. Ja orkkis-kaiutinkin on ilmeisesti niitattu kiinni eli porata pitää irti... Vai osaako joku sanoa saako tuon muuten vaihdettua?
Giuliettan etuovet naksuvat melkein yhtä pahasti kuin entisessä 159:ssä ennen uusi stoppereita. Tilasin uudet stopperit netistä, ja kuvittelin että vaihto on yhtä helppo kuin 159:n kanssa. Irrotin vain tuon diskanttikaiuttimen suojan toivoen että siitä pääsee käsiksi stopperiin, mutta sitten selvisikin ettei vaihto kovin helppo operaatio olekaan. Ilmeisesti koko ovi pitää purkaa ja silti se stoppari pitää kaivaa kaiuttimen aukosta. Ja orkkis-kaiutinkin on ilmeisesti niitattu kiinni eli porata pitää irti... Vai osaako joku sanoa saako tuon muuten vaihdettua?
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Takalasin pyyhkijän läpivienti vuotaa kovemmalla sateella, jos siinä on alkuperäinen tiiviste.
50530945 uusi tiiviste
51830433 vanha tiiviste
Tässä muutama kuva uudesta ja vanhasta. Helppo todeta kumpi siinä on asennettuna. Itse ranetin tuon alkuperäisen aikoinaan silikonilla kiinni lasiin ja se on sen jälkeen ollu tiivis. Hieman myöhemmin tuli saataville tuo päivitetty tiiviste.
https://forum.clubalfa.it/threads/giuli ... 25/page-10
50530945 uusi tiiviste
51830433 vanha tiiviste
Tässä muutama kuva uudesta ja vanhasta. Helppo todeta kumpi siinä on asennettuna. Itse ranetin tuon alkuperäisen aikoinaan silikonilla kiinni lasiin ja se on sen jälkeen ollu tiivis. Hieman myöhemmin tuli saataville tuo päivitetty tiiviste.
https://forum.clubalfa.it/threads/giuli ... 25/page-10
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
On se jossain kohtaa tätä ketjua mainittu. Auto-Milano hoiti remontin ja osien tilaamisen. Tonnin ja puolentoista välissä se oli.TCT kirjoitti:Minulla ajettu vasta 76 tkm ja auto 6,5 v ikäinen joten äkkiä meni. Korvauksien suhteen olen hyvin skeptinen vaikka tyyppivika ainakin näissä vanhemmissa lienee kyseessä.Mulla saman ikäinen auto ja multi-air meni 135 tkm kohdalla. Mitään korvauksia en saanut vaikka yritettiin jopa suoraan Italiasta kysyä.
Ausseissa oli vanhempiin malleihin aika tiukat suositukset Multiair yksikön "suojeluun" kuvassa alimpana. Lieneekö sattumaa mutta nyt edellisestä öljynvaihdosta mennyt itselläni 18 tkm vaikka ajan paljon juuri pientä kaupunkiajoa. Aiemmin vaihtanut tiheämmin öljyt eli reilussa 10 tkm ajossa kerran vuodessa ja ajanut ilman ongelmia.
Paljonko sinulla muuten maksoi remontti?
Katselin että itse multiair yksikkö maksaa 630€ maailmalla.
https://www.alfashop.co.uk/products/gen55272426-giu
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Tontitus on nyt kunnossa. Auto näyttää paljon paremmaltakin 2cm madalluksen jälkeen, suosittelen! Jotenkin tukevampi ajaa ja todellakin ohjaus mutkatiellä parempi.aaiitee kirjoitti:Viimeinkin perjantaina saan Giuliettan työn alle, tänään saivat osat saksasta, en tiedä, mistä ensin yrittivät hankkia niitä, kun kauan kesti. Maanantaiksi tilasin katsastuksen. Pääseepähän ajamaan sitten uudella alustarakenteella.
AM:ssa ongelmia ja vaihteistoölpit vaihdetaan lähipäivinä. Sekoitetaan kuulemma 2 ölpistä sopiva suhde, käytäntö on osoittanut tuon parhaaksi lääkkeeksi.
Re: Giulietta 940
Voikohan Exidin akku johon on käsin kirjoitettu 09/16 olla jo vaihtokunnossa? Autossa jonkin verran huonon akun oireilua. Konehuoneen vasemmalla näkyvä maadoitus on ehdottomasti hapettuneen näköinen.
Välillä ei käynnisty, hehkut eivät syty ja heittää viestejä:
- Fuel cut-off unavailable
- Steering corrector unavailable
Pari kertaa on ajon aikana ilmoitellut:
- VDC ja ASR huolia
- Steering corrector unavailable
Välillä ei käynnisty, hehkut eivät syty ja heittää viestejä:
- Fuel cut-off unavailable
- Steering corrector unavailable
Pari kertaa on ajon aikana ilmoitellut:
- VDC ja ASR huolia
- Steering corrector unavailable
Re: Giulietta 940
Otin eilen Mult Air- yksikön öljynsuodattimen auki. Eipä tuo näyttänyt mitenkään likaiselta. Huljuttelin kuitenkin ohentimessa, puhaltelin paineilmalla.
Samalla koitin tsekata muita juttuja joista vinkattiin ulkomaan sivustoilla, jotka voivat aiheuttaa tuon vikakoodin P1061
Akkukin oli muutaman tunnin latauksessa. Eipä ollut apuja.
Vikavalo on loistanut nyt pysyvästi pari päivää eikä sammu enää aiemmilla poppakosteilla.
Liekö sitten Multasormi yksikkö kanssa tiensä päässä.. Kilometrejä vajaat 140t.
Multi Air- Engine Of The Year - todellakin
Samalla koitin tsekata muita juttuja joista vinkattiin ulkomaan sivustoilla, jotka voivat aiheuttaa tuon vikakoodin P1061
Akkukin oli muutaman tunnin latauksessa. Eipä ollut apuja.
Vikavalo on loistanut nyt pysyvästi pari päivää eikä sammu enää aiemmilla poppakosteilla.
Liekö sitten Multasormi yksikkö kanssa tiensä päässä.. Kilometrejä vajaat 140t.
Multi Air- Engine Of The Year - todellakin
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Giulietta 940
Kiitos tästä! Omassa autossa on tuo vanha tiiviste. Pitänee tilata tuo uusi.matti_vuorio kirjoitti:Takalasin pyyhkijän läpivienti vuotaa kovemmalla sateella, jos siinä on alkuperäinen tiiviste.
50530945 uusi tiiviste
51830433 vanha tiiviste
Tässä muutama kuva uudesta ja vanhasta. Helppo todeta kumpi siinä on asennettuna. Itse ranetin tuon alkuperäisen aikoinaan silikonilla kiinni lasiin ja se on sen jälkeen ollu tiivis. Hieman myöhemmin tuli saataville tuo päivitetty tiiviste.
https://forum.clubalfa.it/threads/giuli ... 25/page-10
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 21 Syys 2017, 14:09
- Car(s): Saab 9-3 Aero 2.8T XWD -08
Ex: Alfa Romeo Giulietta QV -11
Re: Giulietta 940
Onko kummoinen kikka tuo tiivisteen vaihtaminen?Cloverleaf kirjoitti:Kiitos tästä! Omassa autossa on tuo vanha tiiviste. Pitänee tilata tuo uusi.matti_vuorio kirjoitti:Takalasin pyyhkijän läpivienti vuotaa kovemmalla sateella, jos siinä on alkuperäinen tiiviste.
50530945 uusi tiiviste
51830433 vanha tiiviste
Tässä muutama kuva uudesta ja vanhasta. Helppo todeta kumpi siinä on asennettuna. Itse ranetin tuon alkuperäisen aikoinaan silikonilla kiinni lasiin ja se on sen jälkeen ollu tiivis. Hieman myöhemmin tuli saataville tuo päivitetty tiiviste.
https://forum.clubalfa.it/threads/giuli ... 25/page-10
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Tuosta ketjusta ymmärsin, että tuossa on vain poistettu sulka ja näplätty uusi tiiviste suoraan paikoilleen. Saattaahan se mennä suoraan paikoilleen liukkarin kanssa. Mikäli ei, niin sitten joutuu purkamaan kannen verhoilun ja poraamaan moottorin pop-niitit irti.
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Giulietta 940
Jos ja kun tilaat uutta niin kerro toki mistä ja mihin hintaan. Täälläkin vaihtoon valmistaudutaan.Pele kirjoitti:Liekö sitten Multasormi yksikkö kanssa tiensä päässä.. Kilometrejä vajaat 140t.
Multi Air- Engine Of The Year - todellakin
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 21 Syys 2017, 14:09
- Car(s): Saab 9-3 Aero 2.8T XWD -08
Ex: Alfa Romeo Giulietta QV -11
Re: Giulietta 940
Täytyy näköjään olla tyytyväinen, ettei tullut multiairia ostettua, vaikkei omakaan pytty ole halvaksi kyllä tullut...
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Re: Giulietta 940
Nyt on minullakin auto taas kunnossa. Multiair oli tukkeutunut pahasti ja jumitteli sen seurauksena. Onneksi riitti että se putsattiin ja liotelttiin kunnolla ja nyt toimii taas. Kun uutta multiairia ei tarvinnut vaihtaa niin oli viidensadan remppa.Auto-Milano hoiti remontin ja osien tilaamisen. Tonnin ja puolentoista välissä se oli.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
^Ihan mielenkiinnosta, paljonko on ollut öljyjen vaihtoväli?
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Re: Giulietta 940
Kerran vuodessa eli 12tkm. Tosin viimeinen hiukan venyi ja tuli 18tkm ajettua. Kannattaisi varmaan ajella enemmän pidempääkin matkaa että moottori lämpiäisi välillä kunnolla ja päästellä kunnolla motarilla välillä.Ipi76 kirjoitti:^Ihan mielenkiinnosta, paljonko on ollut öljyjen vaihtoväli?
Re: Giulietta 940
Öljyt pitäis vaihtaa multiair Giuliettaan. Öljypiste suosittelee Mobil 1™ ESP 0W-40.
https://www.mobil1.fi/moottorioeljyt/esp-0w-40.aspx.
Uskaltaakohan tuota laittaa?
https://www.mobil1.fi/moottorioeljyt/esp-0w-40.aspx.
Uskaltaakohan tuota laittaa?
- pal
- Viestit: 90
- Liittynyt: 15 Maalis 2008, 17:22
- Car(s): Giulietta MA -12. Ex-Alfat 159 TBi TI, 159 JTDm Q4 & 156 JTS Selespeed
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
En laittaisi. Vaikka on Acea C3, niin viskositeettikin on erilainen kuin suosituksissa. Castrolilta saanee helpoiten oikeaa öljyä. Juuri tuskailen myös "check engine"/P1064-koodin kanssa, että meneekö yksikkö vaihtoon. Itse olen ollut tarkka öljyistä, mutta ennen minua on voinut olla "jotain". Jos tuo nyt vaikuttaa.welmuz kirjoitti:Öljyt pitäis vaihtaa multiair Giuliettaan. Öljypiste suosittelee Mobil 1™ ESP 0W-40.
https://www.mobil1.fi/moottorioeljyt/esp-0w-40.aspx.
Uskaltaakohan tuota laittaa?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^^
Älä koske.
Total Quartz Ineo MC3 5W-40 täyttää luokitukset, helposti saatavilla. Selenia kans kelpaa.
MultiAir on natsintarkka öljyistä. Siihen ei ylipäänsä saa laittaa mitään muuta, kuin 5W-40:iä.
Sitä en tiä, onko joku rikkonut noita väärällä öljyllä, mutta tuo vehjes on muutenkin herkkä, etten ottaisi ihan heti ekana testiin.
@pal
Castrolin öljy "täyttää vaatimukset", mutta ei ole sertifioitu. Ei *pitäisi* olla ongelmaa, mutta itse luotan Totaliin enempi.
Älä koske.
Total Quartz Ineo MC3 5W-40 täyttää luokitukset, helposti saatavilla. Selenia kans kelpaa.
MultiAir on natsintarkka öljyistä. Siihen ei ylipäänsä saa laittaa mitään muuta, kuin 5W-40:iä.
Sitä en tiä, onko joku rikkonut noita väärällä öljyllä, mutta tuo vehjes on muutenkin herkkä, etten ottaisi ihan heti ekana testiin.
@pal
Castrolin öljy "täyttää vaatimukset", mutta ei ole sertifioitu. Ei *pitäisi* olla ongelmaa, mutta itse luotan Totaliin enempi.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Vain näitä kahta saa käyttää riippuen onko se EURO5 vai EURO6 päästöluokan auto.
1.4 Multiair EURO5
SAE 5W-40 grade fully synthetic lubricant, FIAT 9.55535-S2 - ACEA C3 classification
1.4 Multiair EURO6
SAE 0W-30 grade totally synthetic lubricant FIAT 9.55535-GS1 - ACEA C2 classification
1.4 Multiair EURO5
SAE 5W-40 grade fully synthetic lubricant, FIAT 9.55535-S2 - ACEA C3 classification
1.4 Multiair EURO6
SAE 0W-30 grade totally synthetic lubricant FIAT 9.55535-GS1 - ACEA C2 classification
Re: Giulietta 940
Vinkki diesel suodatinta vaihtavalle:
Autosta vaihdettiin tänään polttoainesuodatin ja noudon jälkeen se hyytyi tielle parin km ajon jälkeen. Muutaman uudelleenkäynnistys yrityksen jälkeen avasin konepellin ja konehuoneen vasen puoli oli naftan peitossa! Suodattimelle tuleva letku oli irti ja tiessä lätäkkö syttyvää ainetta! Noh, kuivasin sen minkä pystyin sieltä ja sain letkun takaisin paikalleen jonka jälkeen kaikki oli ok.
En tiedä onko kyseessä yleinen ongelma mutta letkun suodattimelle menevän pään lukko on aika heikko. Se naksahtaa paikalleen muttei ole ainakaan omassa lukossa ellei itse työnnä sitä 'ulospäin' eli vastakkaiseen suuntaan kuin avaaminen.
Autosta vaihdettiin tänään polttoainesuodatin ja noudon jälkeen se hyytyi tielle parin km ajon jälkeen. Muutaman uudelleenkäynnistys yrityksen jälkeen avasin konepellin ja konehuoneen vasen puoli oli naftan peitossa! Suodattimelle tuleva letku oli irti ja tiessä lätäkkö syttyvää ainetta! Noh, kuivasin sen minkä pystyin sieltä ja sain letkun takaisin paikalleen jonka jälkeen kaikki oli ok.
En tiedä onko kyseessä yleinen ongelma mutta letkun suodattimelle menevän pään lukko on aika heikko. Se naksahtaa paikalleen muttei ole ainakaan omassa lukossa ellei itse työnnä sitä 'ulospäin' eli vastakkaiseen suuntaan kuin avaaminen.
- Liitteet
-
- Capture.JPG
- (62.4 KiB) Tiedosto ladattu 6324 kertaa
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 21 Syys 2017, 14:09
- Car(s): Saab 9-3 Aero 2.8T XWD -08
Ex: Alfa Romeo Giulietta QV -11
Re: Giulietta 940
Bensasuuttimia hajonnut pari, kaikki neljä meni vaihtoon...puuha kirjoitti:^ Mikäs siinä nyt on maksanut?
Re: Giulietta 940
Kiitos tiedoista kaikille. Castrolia tuli laitettua, eli CASTROL MAGNATEC 5W-40.
Kokemuksia tuosta?
Kokemuksia tuosta?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Ai katos perkelettä, tällainenkin ero. Hämmennys. No, hyvä tietää et tuossakin on eroja...matti_vuorio kirjoitti:Vain näitä kahta saa käyttää riippuen onko se EURO5 vai EURO6 päästöluokan auto.
1.4 Multiair EURO5
SAE 5W-40 grade fully synthetic lubricant, FIAT 9.55535-S2 - ACEA C3 classification
1.4 Multiair EURO6
SAE 0W-30 grade totally synthetic lubricant FIAT 9.55535-GS1 - ACEA C2 classification
Re: Giulietta 940
Filarossa kun kävi 500X ekassa huollossa ihmettelin kanssa, et miksi MultiAir sai 0W-30, mutta sitten näinhän se menee. Punto taas sai 5W-40. Itsekin olin siinä ymmärryksessä että kaikki MultiAirit on aina 5W-40.Aquatica kirjoitti:Ai katos perkelettä, tällainenkin ero. Hämmennys. No, hyvä tietää et tuossakin on eroja...matti_vuorio kirjoitti:Vain näitä kahta saa käyttää riippuen onko se EURO5 vai EURO6 päästöluokan auto.
1.4 Multiair EURO5
SAE 5W-40 grade fully synthetic lubricant, FIAT 9.55535-S2 - ACEA C3 classification
1.4 Multiair EURO6
SAE 0W-30 grade totally synthetic lubricant FIAT 9.55535-GS1 - ACEA C2 classification
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
No nyt on uudet ölpät lotskissa, ei muuta, kuin kovaa ajoa.
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Giulietta 940
Giuliettan ilmastointilaitteen kanssa on seuraavanlainen ongelma ollut kesän helteillä:
- autolla lähtee autokatoksesta matkaan, niin ilmastointi puhaltaa kylmää, ja jaksaa puhaltaa kylmää pitkänkin ajon ajan
- mutta jos pysähtyy esim. kahville ja auto jää aurinkoon, niin lähtiessä saattaa joutua ajamaan autolla 15-20 min ennen kuin ilmastointilaite antaa kylmää ilmaa uudestaan
Korjaantuisiko kylmäaineen lisäyksellä vai onkohan jossain muualla vikaa?
- autolla lähtee autokatoksesta matkaan, niin ilmastointi puhaltaa kylmää, ja jaksaa puhaltaa kylmää pitkänkin ajon ajan
- mutta jos pysähtyy esim. kahville ja auto jää aurinkoon, niin lähtiessä saattaa joutua ajamaan autolla 15-20 min ennen kuin ilmastointilaite antaa kylmää ilmaa uudestaan
Korjaantuisiko kylmäaineen lisäyksellä vai onkohan jossain muualla vikaa?
Re: Giulietta 940
Kiulussa on todella pieni kylmäaine tilavuus, muistaakseni 390g. Pieni vajaus aiheuttaa häiriökäytöstä. Halvin tapa testata on täyttää järjestelmä.
Makaroonia jo vuodesta -98
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
^Eipä ilmastointihuollot ihmeitä maksa näin loppukesästä, joten kannattaa kokeilla.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Kattoo myös, että flekti pyörii kun kompura käy. Voi asettaa lauhduttimelle haasteita, jos ympärillä on kuumaa eikä ilma virtaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Spotify ym toimii puhelimesta ohjattuna tällaisen kanssa:
https://www.ebay.com/itm/Car-USB-Blueto ... 2749.l2649
Giulietta siis vm. 2012 Huima 2,30€ sijoitus.
https://www.ebay.com/itm/Car-USB-Blueto ... 2749.l2649
Giulietta siis vm. 2012 Huima 2,30€ sijoitus.
- Makianni
- Viestit: 7
- Liittynyt: 12 Heinä 2018, 10:42
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair 2011, Alfa 156 2.0 TS 1999
Re: Giulietta 940
Kiitti vinkistä, laitettiin tilaukseen pari tuollaista usb-bluetoothia kokeilua varten. Tilasin aiemmin myös tällaisen, ja on toiminut mukavasti:
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2666233334
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2666233334
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^^
Kiitos vinkistä, laitoin tilaukseen. Katsotaan sit, kun joskus tulee, notta toimiiko...
Kiitos vinkistä, laitoin tilaukseen. Katsotaan sit, kun joskus tulee, notta toimiiko...
Re: Giulietta 940
Mulla oli tollanen, en saanu toimimaan android laitteen kanssa.
Makaroonia jo vuodesta -98
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Giulietta 940
Eli tuo menee Blue&Me järjestelmän USB paikkaan ja audiojärjestelmä toistaa kiltisti sieltä tulevaa dataa ilman AUX virityksiä välissä?_rico kirjoitti:Spotify ym toimii puhelimesta ohjattuna tällaisen kanssa:
https://www.ebay.com/itm/Car-USB-Blueto ... 2749.l2649
Giulietta siis vm. 2012 Huima 2,30€ sijoitus.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Kyllä ainakin iPhone 8 kanssa toimii jouhevasti. Tikku hanskalokeroon ja puhelimesta bluetooth päälle. Ainoa minkä huomannut, että äänenvoimakkuus on alussa todella alhainen samalla lailla kuin puhelua soitettaessa ja spotifyilla kappaleiden nimet eivät näy auton näytössä.molsky kirjoitti:Eli tuo menee Blue&Me järjestelmän USB paikkaan ja audiojärjestelmä toistaa kiltisti sieltä tulevaa dataa ilman AUX virityksiä välissä?_rico kirjoitti:Spotify ym toimii puhelimesta ohjattuna tällaisen kanssa:
https://www.ebay.com/itm/Car-USB-Blueto ... 2749.l2649
Giulietta siis vm. 2012 Huima 2,30€ sijoitus.
Re: Giulietta 940
No niin, ainakin toistaiseksi vaikuttaa siltä ettei kyseisen yksikön vaihtoon tarvi ryhtyä.Mokomakin kirjoitti:Jos ja kun tilaat uutta niin kerro toki mistä ja mihin hintaan. Täälläkin vaihtoon valmistaudutaan.Pele kirjoitti:Liekö sitten Multasormi yksikkö kanssa tiensä päässä.. Kilometrejä vajaat 140t.
Multi Air- Engine Of The Year - todellakin
Automme hovihuolto toimi esimerkillisesti vaikka olivat kesälomalla ja paikka siis kiinni.
Meille ilmoitettiin että tuokaa Alfa tänne, saatte toisen auton tilalle niin ei tarvitse tuskailla sen kanssa.
Ei kun Alfa sinne sovittuna päivänä, ja tilalle saimme -08 Lancia Deltan. Lupasivat katsoa kun lomilta palaavat, eli viikko 33.
Tiistaina oli auto sitten ollut testereissä, ja tuo samainen vikakoodi P1061 Imupuolen magneettiventtiili, venttiilien ajoitus 1.sylinteri siellä oli ollut.
Toimenpiteet:
-P1061 Suoritettu vianetsintä Boschin mukaan: magneettiventtiilien johtosarjat mitattu/testattu => ok.
-Magneettiventtiili mitattu => ok.
-Suoritettu säädintesti magneettiventtiileille => ok.
-Magneettiventtiilien ja nokka-akselin perussäätö suoritettu => ok.
-Koeajolenkki => ei vikakoodeja.
Lisäksi sovimme puhelimitse pidemmästä koeajosta seuraaville päiville jos samainen vika tulisi vielä käytössä ja vaihtelevassa ajossa.
Autolla ajettiin 340km, ja sen jälkeen vikakoodien luku. Eii vikakoodeja.
Joten toivotaan että päästiin näin vähällä..
Iso kiitos Loimaan Autosähköpisteelle ja Jussille esimerkillisestä palvelusta!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Itse kokeilin tuota samaa._rico kirjoitti:Kyllä ainakin iPhone 8 kanssa toimii jouhevasti. Tikku hanskalokeroon ja puhelimesta bluetooth päälle. Ainoa minkä huomannut, että äänenvoimakkuus on alussa todella alhainen samalla lailla kuin puhelua soitettaessa ja spotifyilla kappaleiden nimet eivät näy auton näytössä.molsky kirjoitti:Eli tuo menee Blue&Me järjestelmän USB paikkaan ja audiojärjestelmä toistaa kiltisti sieltä tulevaa dataa ilman AUX virityksiä välissä?_rico kirjoitti:Spotify ym toimii puhelimesta ohjattuna tällaisen kanssa:
https://www.ebay.com/itm/Car-USB-Blueto ... 2749.l2649
Giulietta siis vm. 2012 Huima 2,30€ sijoitus.
Noh, hinta 2,30€ joten ei paha. Pitää valita tosiaan AUX -> B&M (yllättäen tietysti). Ja sit alkaa soundia tulemaan.
Hyvin heiveröisesti, vain. Ensinnäkin viivettä on 11s playbackin alusta äänen kuulumiseen, pätkii ja hyppii myös aika iloisesti. Liekkö vaan huono laite Androidin kanssa? Lisäksi puuroutuu hieman, tai siis minun kultakorvani erottaa musiikin pakkauksesta johtuvat häiriöt (tai sitten se pakataan vahvasti, jotta edes toimisi BT:n läpi tai jotain, eikä tehoa meinaa piisata tai jotain).
Tämän kaiken kukkuraksi äänenlaadussa tuntuu olevan eroa riippuen siitä, kuunteleeko missä formaatissa.... Tuossa voi siis "raitaa vaihtaa", jolloinka vaihtoehdot on JT-USB-DONGLE tai jotainjotainDONGLEMUSIC.WAV tms. ja jälkimmäisessä tuntuu olevan saundillisesti parempi ääni, mutta pätkii vielä enemmän.
Mut joo, ei hintaansa nähden ollenkaan huono