Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Anteeksi maalaisuuteni, mutta miten tuo raidetanko liittyy ylätukivarren vaihtoon?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Se klunssi lienee joku värinänvaimennin. Mulla niitä ei taida olla ja auto on vm. 2007. Uudempiin kai tulleet?Teddy kirjoitti:Niin ja sitten tuo kalikka itte. Näyttää olevan kahta versiota tyrkyllä, toisessa suora varsi ja toisessa tommonen ulkohalkasijaltaan ca. 35 mm klunssi, jonka päälle tuo suojakumes kiristyy. Kierteet kyllä molemmissa ilmeisesti samat. Vai olikos tää taas niin, että rautaisille olka-akseleille klunssilla ja alumiinisille ilman?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
No mitäpä sitä tukivartta vaihtamaan, kun natina tulikin toisaalta.Polforea kirjoitti:Anteeksi maalaisuuteni, mutta miten tuo raidetanko liittyy ylätukivarren vaihtoon?
Sen verran tuossa huomasin, että Lemförderiltä ainakin tarjottiin kahta erilaista hammastangon suojakumia. 34 mm reiällä 12/2006 asti ja 20 mm reiällä 01/2007 eteenpäin. No tiiä näistä. Tämä kärry on kuitenkin -06 ja jäljistä (tai niiden puutteesta) päätellen näiltä osin ronkkimaton.Tuomas K kirjoitti:Se klunssi lienee joku värinänvaimennin. Mulla niitä ei taida olla ja auto on vm. 2007. Uudempiin kai tulleet?Teddy kirjoitti:Niin ja sitten tuo kalikka itte. Näyttää olevan kahta versiota tyrkyllä, toisessa suora varsi ja toisessa tommonen ulkohalkasijaltaan ca. 35 mm klunssi, jonka päälle tuo suojakumes kiristyy. Kierteet kyllä molemmissa ilmeisesti samat. Vai olikos tää taas niin, että rautaisille olka-akseleille klunssilla ja alumiinisille ilman?
Operating at the speed of dark
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ahhhhhh, minä mietin että miten tuo estää sitä tukarin vaihtoa, mutta nyt ymmärrän.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kulkineeni 2.4 riisseli, on alkanut laskemaan alleen, öljyä. Vaiva on kestänyt jo jonkun aikaa ja alkaa vaikuttaa siltä, että syyllinen vuotoon on kampiakselin ulompi stefa. E-learni ei pystynyt tämän pulman kanssa auttamaan ollenkaan. Tuosta on jakohihna menossa vuodenvaihteessa vaihtoon ja ajttelin josko samalla vaihtas tuon stefan. Onko jollakulla kokemusta mimmonen rasti luvassa. Pääseekö siihen kuinka helposti käsiksi ja onko jotain muuta huomion arvosta itse vaihtoo liittyen. Tarviiko jotain erikoisempaa työkalua tai yms.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Vuotava ilmastoinnin lauhduttimen kenno
Huomasin moottorin etupuolella vihreää öljymästä ainetta, joka siis on ilmeisemmin ilmastointilaitteen ”öljyä”. Tarkemmin asiaa tutkailtuani huomasin, että lauhduttimen kenno oli hieman märkä yhdestä kulmasta. Olisi pari kysymystä asiaan liittyen, jos jollakin muulla olisi kokemusta asiasta:
Onko lauhdutin helppo vaihtaa?
Mistä on helpoin katsoa pitääkö lauhduttimessa olla vedeneroitin? ( myynnissä näytti olevan molempia lauhduttimia)
Huomasin moottorin etupuolella vihreää öljymästä ainetta, joka siis on ilmeisemmin ilmastointilaitteen ”öljyä”. Tarkemmin asiaa tutkailtuani huomasin, että lauhduttimen kenno oli hieman märkä yhdestä kulmasta. Olisi pari kysymystä asiaan liittyen, jos jollakin muulla olisi kokemusta asiasta:
Onko lauhdutin helppo vaihtaa?
Mistä on helpoin katsoa pitääkö lauhduttimessa olla vedeneroitin? ( myynnissä näytti olevan molempia lauhduttimia)
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^ilmastointikenno-jäähdytin-intercooler paketti on mielestäni apurungon korvakkeiden ja lukkopellin välissä, eli se helpompi on purkaa puskuri ja lukkopelti pois ja nostaa paketti ylös. Muutenhan se ei ole kuin nyppyä kyseisten kennojen letkut irti.
Mulla on tainnut tuota vihreää olla kennon liittimen juuressa jo vuosia mutta niinpä tuo kylmää pukkaa vielä, tosin edellisessä huollossa menikin ainetta melko paljon.
Mulla on tainnut tuota vihreää olla kennon liittimen juuressa jo vuosia mutta niinpä tuo kylmää pukkaa vielä, tosin edellisessä huollossa menikin ainetta melko paljon.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Puskurin ja alamuovin ainakin poistattaa. Ehkä etupalkki.Ohranja kirjoitti:Vuotava ilmastoinnin lauhduttimen kenno
Onko lauhdutin helppo vaihtaa?
Mistä on helpoin katsoa pitääkö lauhduttimessa olla vedeneroitin? ( myynnissä näytti olevan molempia lauhduttimia)
Lauhduttimen etupuolella on lisäksi ohjaustehostimen ja moottoriöljyn jäähdyttimet. Oon ottanut jäähdyttimet koko pakettina pois, enkä tiedä sujahtaisiko se muiden välistä pois. Alakautta saattaisi tullakin, ainakin alaspäin sitä pitää ensin saada 30 mm kiinnityksen irrottamiseksi.
Ensin tietysti aineet pois ilmastoa tuhoamatta, sekä lopuksi täyttö. Itse täytin Bilteman retkikaasulla.
Omassani (2006) kuivain on kennon vasemmassa päädyssä näkyvä putken näköinen osa, halkaisijaltaan n. 40 mm. Saattaisihan tuo näkyä maskin rakosista. Liekö noissa vuosimallieroja?
Putkien tiivisteenä on usit-tyyppinen tiiviste, enkä ainakaan minä saanut niitä mistään ilmastointihuollosta. Eperistä löytyy kolmea kokoa joista kaksi tulee kennoon, en muista kokoja. Osanumerot 10877980 (1/2"), 10878180 (3/4"), 10877887 (3/8").
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kiitos hyvistä vinkeistä asian korjaamiseksi !
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Voi olla muuten todella tiukassa ilmastoinnin putket siinä kennossa.
Otin purkuautosta kennon Q4:seen ja molemmat liitokset olivat hapettuneet totaalisen kiinni.
Purkuautosta jouduin rikkomaan putket ja Q4:sesta vanhan kennon, että sain yhden ehjän setin.
Otin purkuautosta kennon Q4:seen ja molemmat liitokset olivat hapettuneet totaalisen kiinni.
Purkuautosta jouduin rikkomaan putket ja Q4:sesta vanhan kennon, että sain yhden ehjän setin.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onko joku hommaillut varaosana etupään apurunkoa, ja mistä suunnalta? Onko moottorikohtaisia eroja? Italiassa noita näytti suhteellisen edukkaasti eBayssa olevan, mutta postikulut olivat sitten jo monta sataa. Houkuttaisi enemmän hommata hyväkuntoinen ja laittaa se kuntoon, kuin seisottaa autoa odottelemassa apurungon kunnostusta.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Italiasta tilasin omani, foorumilaisen auliilla avustuksella. Aika moneen myyjään sai olla yhteydessä ennenkuin suostuivat tänne pohjolaan runkoja lähettämään. Hintaa tuli koko hommalle 300 rahhaa. Suomessa tuntu olevan kiven alla ko. tuote ja hinta sen mukanen. alk. 700-800.DaKyy kirjoitti:Onko joku hommaillut varaosana etupään apurunkoa, ja mistä suunnalta? Onko moottorikohtaisia eroja? Italiassa noita näytti suhteellisen edukkaasti eBayssa olevan, mutta postikulut olivat sitten jo monta sataa. Houkuttaisi enemmän hommata hyväkuntoinen ja laittaa se kuntoon, kuin seisottaa autoa odottelemassa apurungon kunnostusta.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Sain Italiasta eräältä juuri vastauksen, kun kyselin rahtikustannuksia Suomeen. vm. 2010 2.4 JTDm:n apurunko kustansi nyt rahteineen 255e, pistin tilaten.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
mitä kautta tilasit? Subito.it vai joku muu?DaKyy kirjoitti:Sain Italiasta eräältä juuri vastauksen, kun kyselin rahtikustannuksia Suomeen. vm. 2010 2.4 JTDm:n apurunko kustansi nyt rahteineen 255e, pistin tilaten.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tämä oli eBayn kautta, https://www.ebay.co.uk/itm/TELAIO-Culla ... 3818568220alfa 156 v6 kirjoitti:
mitä kautta tilasit? Subito.it vai joku muu?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ei varmaan pöllömpi veto. Tuosta meikäläisen holhokista hiekkapuhalsin, maalasin ja tärväsin massat pintaan ynnä kotelosuojat sisään. Oli aika tappinen homma ruosteallergiselle. Etelästä tulleelle rungolle voi riittää pelkkä massojen kanssa taikinointi.
Ooteenä; ooksää se sama DaKyy, jolla oli muistaakseni 480?
Ooteenä; ooksää se sama DaKyy, jolla oli muistaakseni 480?
Operating at the speed of dark
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Sama jantteri, 480 odottelee vielä tallissa moottoriaan. Johtosarja ja ecu vielä vaiheessa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Nyt sitten oikeasti tyhmä kysymys tuoreelta 159:n omistajalta:
Saako ovien avaus/lukitusääntä pois? Löytyykö esim ajotietokoneesta jokin valikko? Kohtuu rasittava piippausääni, koko rivitalo herää kun aikaisin aamulla lähtee töihin.
Saako ovien avaus/lukitusääntä pois? Löytyykö esim ajotietokoneesta jokin valikko? Kohtuu rasittava piippausääni, koko rivitalo herää kun aikaisin aamulla lähtee töihin.
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Luulisin, koska omani ei pidä mitään ääntä ko. toimissa.
Ainakin vilkun nakseen ja selausnappeja painellessa kuuluvan äänen voi sieltä ajotietokoneen menuista säätää, jos oikein muistan.
Ainakin vilkun nakseen ja selausnappeja painellessa kuuluvan äänen voi sieltä ajotietokoneen menuista säätää, jos oikein muistan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Sepäs onkin jännä, kun en omassa ajotietokoneessa pääse käsiksi muuhun kuin nopeusmuistutuksen ja taustavalaistuksen säätöön. Mitään muuta valikoista ei löydy, painoi menu-nappia kuinka monesti tahansa. Edes kello olisi kiva saada aikaan.
Käyttöohjekirjan ohjeiden mukaan ei ainakaan toimi...
Ja viiksen päässä olevia + ja - näppäimiä tietysti koitettu myös.
Käyttöohjekirjan ohjeiden mukaan ei ainakaan toimi...
Ja viiksen päässä olevia + ja - näppäimiä tietysti koitettu myös.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Auto oltava parkissa, ajossa ei pääse kuin siihen nopeusrajoitus valikkoon.
Ja oliko vielä, että ei saa olla käynnissä???
Ja oliko vielä, että ei saa olla käynnissä???
Ei se satu?!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Parkissa ollessa kokeiltu. Sekä auto käynnissä että sammutettuna.
Edit: omaa tyhmyyttä, tosin käyttöohjekaan ei tätä ottanut huomioon; tässä on lisävarusteena isonäyttöinen navi ja valikot löytyivät navin puolelta, jossa sai kellon ja äänimerkit säädettyä. Tuota lukituspiippausta sieltäkään ei tosin löytynyt.
Edit: omaa tyhmyyttä, tosin käyttöohjekaan ei tätä ottanut huomioon; tässä on lisävarusteena isonäyttöinen navi ja valikot löytyivät navin puolelta, jossa sai kellon ja äänimerkit säädettyä. Tuota lukituspiippausta sieltäkään ei tosin löytynyt.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Minkälainen homma on se etupään apurungon irrottaminen. Uskaltaako antaa peruskorjaamolle tehtäväksi. Minkä verrai mahtaa viedä aikaa?
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 02 Heinä 2018, 19:08
- Paikkakunta: Klaukkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onko toisten 159 Tbi-yksilöiden vaihdekepin liikkeet/ liikeradat "jäykät" ? Onko ominaisuus vai kenties laatikon öljyjen vaihto ajankohtainen? Tuntuu tosi jäykältä vaihtaminen, verrattuna aikaisempiin autoihin tai esim. Giuliettaan jossa vaihtaminen tosi vaivatonta ja napakkaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tuota, kokemus on varsin rajallinen, mutta ei mikään mahdoton vaiva ottaa irti ittekseenkään. Irrotus onnistuu tunkilla, parilla pukilla ja perustyökaluilla päivässä ja kasaaminen toisessa. Voisin kuvitella että irrotus korjaamolla ottaa vähintään sen puolipäivää mutta onn varsin selkeä työnä.Savo kirjoitti:Minkälainen homma on se etupään apurungon irrottaminen. Uskaltaako antaa peruskorjaamolle tehtäväksi. Minkä verrai mahtaa viedä aikaa?
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Lukituspiippaus täytyy poistaa esimerkiksi Multiecuscannilla obd liittimen kautta.Green kirjoitti:Parkissa ollessa kokeiltu. Sekä auto käynnissä että sammutettuna.
Edit: omaa tyhmyyttä, tosin käyttöohjekaan ei tätä ottanut huomioon; tässä on lisävarusteena isonäyttöinen navi ja valikot löytyivät navin puolelta, jossa sai kellon ja äänimerkit säädettyä. Tuota lukituspiippausta sieltäkään ei tosin löytynyt.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jos askina on F40, niin jääräpäisyys on ominaisuus. Se on jukuri, jota pitää käskeä, jotta se tottelee. Tottelee kyllä, kun kouraan löytää laatikon rytmin ja tuntuman ja kun sitä käskee, mutta jos vaan vihjailee, niin se kyllä ähisee vastaan. Öljynvaihto toki voi auttaa, mutta ei se luonnetta totaalisesti muuta.SempreAlfa kirjoitti:Onko toisten 159 Tbi-yksilöiden vaihdekepin liikkeet/ liikeradat "jäykät" ? Onko ominaisuus vai kenties laatikon öljyjen vaihto ajankohtainen?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Täällä on myös jämäkän oloiset liikkeet kepissä. Kolmoselle vaihdettaessa välillä kuuluu metallinen klonks ääni. Välillä taas imaisee saman vaihteen sisään, kun vaihtaa vaihdettaSempreAlfa kirjoitti:Onko toisten 159 Tbi-yksilöiden vaihdekepin liikkeet/ liikeradat "jäykät" ? Onko ominaisuus vai kenties laatikon öljyjen vaihto ajankohtainen? Tuntuu tosi jäykältä vaihtaminen, verrattuna aikaisempiin autoihin tai esim. Giuliettaan jossa vaihtaminen tosi vaivatonta ja napakkaa.
Eikös näissä Tbi:ssä ole se kuuluisa m32 laatikko? Vai olenko ymmärtänyt aivan väärin?
E: Tämmönen lyöty nopealla haulla
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=33045&start=0
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 02 Heinä 2018, 19:08
- Paikkakunta: Klaukkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kiitos vastauksista ja linkistä!
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onko alkuperäisten xenonien korkeudensäädön softa ballastissa vai omassa ohjainlaitteessa? Eli jos alkuperäinen ballasti pimenee ja korvaa sen tarvike ballastilla niin toimiiko automaattinen korkeudensäätö edelleen?
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ballastissa on järki korkeudensäätöön.
Q4:seen on hankittuna alkuperäiset umpiot, mutta ballastit ovat kiinalaiset. Sisälle kun katsoin oli alkuperäisessä noin kymmenen erilaista piiriä, kun taas kiinalaisessa yksi.
Luultavasti ei onnistu k-line yhteys kiinalaiseen purkkiin.
Q4:seen on hankittuna alkuperäiset umpiot, mutta ballastit ovat kiinalaiset. Sisälle kun katsoin oli alkuperäisessä noin kymmenen erilaista piiriä, kun taas kiinalaisessa yksi.
Luultavasti ei onnistu k-line yhteys kiinalaiseen purkkiin.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ykkönen kanettaa erittäin satunnaisesti, muuten on napakka.SempreAlfa kirjoitti:Onko toisten 159 Tbi-yksilöiden vaihdekepin liikkeet/ liikeradat "jäykät" ? Onko ominaisuus vai kenties laatikon öljyjen vaihto ajankohtainen? Tuntuu tosi jäykältä vaihtaminen, verrattuna aikaisempiin autoihin tai esim. Giuliettaan jossa vaihtaminen tosi vaivatonta ja napakkaa.
Edit. Ölpät vaihdettu kerran jotain 6 kk sit, ei vaikutusta.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^^Kiitokset tiedosta! Siispä ei laiteta tarvike ballasteja. Ennen talvea täytynee valoja parantaa,jos vaikka polttimot ja projektorit uusis..
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tässä jarruja päivitän brempoihin niin tuli epäselvää miten nuo etujarruletkut tulee.
Tuleeko letku suoraan satulaan kiinni vai onko siinä joku kulmakappale välissä? Ja kulkeeko letku iskarin takapuolta kuten pikkujarruillakin.
Jos jollain ois kuva laittaa niin sehän se vasta kivaa oliskin.
Tuleeko letku suoraan satulaan kiinni vai onko siinä joku kulmakappale välissä? Ja kulkeeko letku iskarin takapuolta kuten pikkujarruillakin.
Jos jollain ois kuva laittaa niin sehän se vasta kivaa oliskin.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onko kellään tiedossa 1,9jtd automaatin sisemmän vetonivelen hammasmääriä? Vähän nihkeästi on tarjontaa varsinkaan automaattiin. Isoin apu olis tietää sen vetarin tumpin hammasmäärä niin ei tarvis öljyjen kans lutrata sen takia. Opelin 1,9cdti automaattiin löytyy ebaystä niveltä,käsittääkseni tekniikka noissa sama joten voisi olla vetarikin?
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
kovan onnen soturi kirjoitti:Tässä jarruja päivitän brempoihin niin tuli epäselvää miten nuo etujarruletkut tulee.
Tuleeko letku suoraan satulaan kiinni vai onko siinä joku kulmakappale välissä? Ja kulkeeko letku iskarin takapuolta kuten pikkujarruillakin.
Jos jollain ois kuva laittaa niin sehän se vasta kivaa oliskin.
Kuva oikeasta nurkasta, eli tulee kuten kuvailit, ilman kulmakappaletta.
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kiitos tuhannesti selvennyksestä!
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^^Sisemmän nivelen korjaus-sarjoissa on vaihtoehtoja, jossain sarjassa on vain kuppi ja suojakumi, jossain oli kuppi tripodi ja suojakumi, joten kannattaa katsoa oikea numero alustanumeron (VIN) mukaan ePeriltä. Alkuperäisen korjaus-sarjan hinnat vaihtelee 150-200e, ja niitä on saatavana tehtaalta.
Koko akselia ei siis tarvitse ostaa tehtaaltakaan. Mikä vika tuossa sinun nivelessä on?
Koko akselia ei siis tarvitse ostaa tehtaaltakaan. Mikä vika tuossa sinun nivelessä on?
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Sisänivelet on tosi väljiä ja täristää 90kmh jälkeen. Veikkaan että pelkkä tripodi ei riitä vaan pitää myös kuppi uusia. Ainakin mitä oon muissa vehkeissä nähnyt niin kupissa on ollu selvä monttu,jolloin pelkkä tripodin vaihto ei poista tärinää. Jos alkuperäinen ei tuon kalliimpi ole niin sellaista voisi harkita,koska tarvike nivelien kestosta ei ikinä tiedä. Valitettavasti ei ole eperiä käytettävissä ja tuo ilmaisversio toimii todella harvoin.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 10 Huhti 2018, 11:06
- Car(s): Alfa Romeo 159 JTS 1.9 SW '10
ex:
Cadillac SRX V8 '05
Chrysler PT Cruiser 2.0 '02 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Innostuin tekemään e-bay ostoksia ja nyt pitäisi saada hankinnat asennettua. Mutta ei mennyt ihan Strömsön malliin.... Eli ensinnäkin, yritin asentaa 2-din soittimen mutta onko nyt oikesti niin että pitää purkaa koko keskikonsoli että saan orkkissoittimen metalliadapterin irti?!
Ja toiseksi pitäisi vaihtaa peilien kuoret, ajattelin että helpointa olisi irrottaa peili ensin että pääsee klipsuihin käsiksi. Olen yrittänyt imukupilla vetää, mutta huonolla menestyksellä sekin onnistui. Onko tästä kellään kokemusta/vinkkejä?
Ja toiseksi pitäisi vaihtaa peilien kuoret, ajattelin että helpointa olisi irrottaa peili ensin että pääsee klipsuihin käsiksi. Olen yrittänyt imukupilla vetää, mutta huonolla menestyksellä sekin onnistui. Onko tästä kellään kokemusta/vinkkejä?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Joo ja ei - se naamapaneeli pitää irrottaa, mutta ei se mikään mahdoton rasti ole. Tuosta oma taidonnäytteeni aiemman auton kanssa: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=384942#p384942Axu kirjoitti:Innostuin tekemään e-bay ostoksia ja nyt pitäisi saada hankinnat asennettua. Mutta ei mennyt ihan Strömsön malliin.... Eli ensinnäkin, yritin asentaa 2-din soittimen mutta onko nyt oikesti niin että pitää purkaa koko keskikonsoli että saan orkkissoittimen metalliadapterin irti?!
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: 10 Loka 2014, 20:53
- Car(s): Nyt:
Alfa Romeo 159 Berlina 2,4 JTDm -07 Qtronic
Aiemmat Alfat:
156 2.0 TS -99
1750 Berlina -68
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
,Aquatica kirjoitti:Ei ainakaan täällä päin samoja litkuja laiteta, monta kertaa kahtellut.
Sen tiedän, että vanhat kylmäaineet otetaan talteen ja hyvin todennäköisesti pistetään sitten firman työntekijöiden omiin autoihin
Eikai nekään huvikseen niitä vaihtele? Ehkä enemmänkin tuossa taitaa olla se, että on varmasti tiivis järjestelmä, kun vaihdossa sitten kahtotaan vuodotkin...
PS.
Kyllä muuten huomaa eron 2v vanhoilla aineilla vrt. vuoden vanhoihin, ainakin 2001 Bravassa ja 2003 Stilossa. Vanhoilla litkuilla ei mitään jäähdytystä ja ilman vuotojakin vajetta.
Samat aineet sinne laitetaan takaisin, vanha kylmäaine puhdistetaan, ja siihen listäään puuttuva määrä uutta kylmäainetta sekä voiteluaine,ja ne laitetaan takaisin autoon.
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 10 Huhti 2018, 11:06
- Car(s): Alfa Romeo 159 JTS 1.9 SW '10
ex:
Cadillac SRX V8 '05
Chrysler PT Cruiser 2.0 '02 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Polforea kirjoitti:Joo ja ei - se naamapaneeli pitää irrottaa, mutta ei se mikään mahdoton rasti ole. Tuosta oma taidonnäytteeni aiemman auton kanssa: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=384942#p384942Axu kirjoitti:Innostuin tekemään e-bay ostoksia ja nyt pitäisi saada hankinnat asennettua. Mutta ei mennyt ihan Strömsön malliin.... Eli ensinnäkin, yritin asentaa 2-din soittimen mutta onko nyt oikesti niin että pitää purkaa koko keskikonsoli että saan orkkissoittimen metalliadapterin irti?!
Kiitos valaisevasta linkistä, löysin myös youtubesta videon jossa tuo irroitetaan. Täytyy ottaa viikonloppuna uusi yritys!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Takalasin pyyhkijä
Minulla lakkasi toimimasta takalasin pyyhkijä. Vika ilmeni siten, että pyyhkijä liikkui noin puoleen väliin ja pysähtyi. Onko arvauksia vian syystä ja onko tuo moottori helppo irroittaa?
Minulla lakkasi toimimasta takalasin pyyhkijä. Vika ilmeni siten, että pyyhkijä liikkui noin puoleen väliin ja pysähtyi. Onko arvauksia vian syystä ja onko tuo moottori helppo irroittaa?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onko kellään kokemusta mistä päin autoa can väylän kaapeli löytyisi suht helposti.Tuli asennettu eteen parkkitutkat ja nyt pitäisi asentaa ohjaus can väylästä.Obd liitintä en halua uhrata tähän tarkoitukseen vaihka siitä sen saisi helposti.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 02 Heinä 2018, 19:08
- Paikkakunta: Klaukkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mulla sama tilanne.. suojakumi ilmeisesti heikko kohta ja vettä pääsee pyyhkijän moottoriin. Täytyy varmaan huollon yhteydessä korjauttaa.Ohranja kirjoitti:Takalasin pyyhkijä
Minulla lakkasi toimimasta takalasin pyyhkijä. Vika ilmeni siten, että pyyhkijä liikkui noin puoleen väliin ja pysähtyi. Onko arvauksia vian syystä ja onko tuo moottori helppo irroittaa?
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 02 Heinä 2018, 19:08
- Paikkakunta: Klaukkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
AutoDoc-sovelluksen kautta uusi moottori näyttää olevan 66,18 € (Magneti Marelli)
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 10 Huhti 2018, 11:06
- Car(s): Alfa Romeo 159 JTS 1.9 SW '10
ex:
Cadillac SRX V8 '05
Chrysler PT Cruiser 2.0 '02 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Autoa ostettaessa ei ollut mainintaa että on vain yksi avain. Sain tingattua myyjäliikkeestä lupauksen että maksavat uuden teettämisen/koodaamisen. Mutta mistäs sen nyt sitten saan hankittua? Olen pariin autonavaimia koodaavaan liikkeeseen ollut yhteyksissä, mutta toinen myi ei oota ja toinen voi tehdä vara-avaimen jolla pääsee sisään autoon ja saa sen käyntiin, mutta ilman kaukolukitusta. Olisi kuitenkin kiva jos saisi avaimen jossa toimii kaukolukituskin. Onko parempaa tietoa missä voisi onnistua, nyt kun ei tarvitse miettiä paljonko maksaa?
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Merkkiliikkestä kannattaa kysyää
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 10 Huhti 2018, 11:06
- Car(s): Alfa Romeo 159 JTS 1.9 SW '10
ex:
Cadillac SRX V8 '05
Chrysler PT Cruiser 2.0 '02 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
kovan onnen soturi kirjoitti:Merkkiliikkestä kannattaa kysyää
Eli onko se sitten Autokeskus?