159 3.2 JTS V6 Q4 harkinnassa
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 12 Elo 2018, 21:35
- Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Tampere
159 3.2 JTS V6 Q4 harkinnassa
Harkitsen tämän yksilön ostamista https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/9636680
Käyttökustannukset on korkeat (kulutus, vero) se on tiedossa, mutta lähinnä mietyttää tyyppiviat yms. Tuossahan on ketjukone. Onko tässä moottorissa ollut ongelmia ketjun kanssa? Ilmeisesti kallis operaatio uusia jos tulee tarve? Mitä kannattaisi katsoa/tiedustella myyjältä kun tekee kauppaa?
Olisin kiitollinen kaikesta mahdollisesta tiedosta kyseiseen malliin liittyen ennen kaupan tekoa.
Käyttökustannukset on korkeat (kulutus, vero) se on tiedossa, mutta lähinnä mietyttää tyyppiviat yms. Tuossahan on ketjukone. Onko tässä moottorissa ollut ongelmia ketjun kanssa? Ilmeisesti kallis operaatio uusia jos tulee tarve? Mitä kannattaisi katsoa/tiedustella myyjältä kun tekee kauppaa?
Olisin kiitollinen kaikesta mahdollisesta tiedosta kyseiseen malliin liittyen ennen kaupan tekoa.
Re: 159 3.2 JTS V6 Q4 harkinnassa
Auto kannattaa tutkia aluksi alustan osalta koska oma saman vuosimallin 159 on alkanut ruostua edestä ja takaa apurungon ja pitkittäispalkkien osalta . Itse kori ei ruostu galvanoinnin ansiosta . Saatiin kuitenkin vielä pelastettua hionnalla ja suojaamalla .Ljjm kirjoitti:Harkitsen tämän yksilön ostamista https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/9636680
Käyttökustannukset on korkeat (kulutus, vero) se on tiedossa, mutta lähinnä mietyttää tyyppiviat yms. Tuossahan on ketjukone. Onko tässä moottorissa ollut ongelmia ketjun kanssa? Ilmeisesti kallis operaatio uusia jos tulee tarve? Mitä kannattaisi katsoa/tiedustella myyjältä kun tekee kauppaa?
Olisin kiitollinen kaikesta mahdollisesta tiedosta kyseiseen malliin liittyen ennen kaupan tekoa.
Jakoketju ei ole ikuinen , onneksi moottorin häiriövalo paljastaa venyneen ketjun . Ketjun vaihto kustantaa pari tonnia . Jos ketju on vaihdettu ja alusta kunnossa on kilometrejä edessä toiset pari sataa tuhatta .
Tietysti täytyy varautua kuluvien osien vaihtoihin , nivelet , jarrut , pyörän laakerit ym.
Osta auto juuri katsastettuna tai vie kuntotarkastukseen !!!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 159 3.2 JTS V6 Q4 harkinnassa
^
Ketjun vaihto 3.2:een on sit ihan pikkusen vaan kalliimpaa, mitä 2.2:een
Jos tekee oikein, eli "kaikki uutta", pelkät osat sitten pikkusen paljon pirusti, eli likemmäs 1500€ (joitakin vuosia sitten Deltalta koko setti rullineen rattaineen päivineen 2500€ - siis pelkät osat). Siihen työt päälle. Polforealla on projektitopikissa just työn alla moinen, hällä lienee paras "päivän hinta" ketjun hiluista sisältäen rattaat...?
Eli 1.9 ja 2.2JTS:ään tuon homman saa 1000-2000€ teetettynä, 3.2:een pelkät osat on sillä välillä, ellei isoa tiputusta ole tullut.
Ketjun vaihto 3.2:een on sit ihan pikkusen vaan kalliimpaa, mitä 2.2:een
Jos tekee oikein, eli "kaikki uutta", pelkät osat sitten pikkusen paljon pirusti, eli likemmäs 1500€ (joitakin vuosia sitten Deltalta koko setti rullineen rattaineen päivineen 2500€ - siis pelkät osat). Siihen työt päälle. Polforealla on projektitopikissa just työn alla moinen, hällä lienee paras "päivän hinta" ketjun hiluista sisältäen rattaat...?
Eli 1.9 ja 2.2JTS:ään tuon homman saa 1000-2000€ teetettynä, 3.2:een pelkät osat on sillä välillä, ellei isoa tiputusta ole tullut.
-
- Viestit: 246
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
- Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW - Paikkakunta: Espoo
Re: 159 3.2 JTS V6 Q4 harkinnassa
Ei niin kallis, mutta (kohta tulevien ) pakkasten myötä yllättävä joten tarkistaisin onko käsijarruvaijerin päät rispaantuneet vai onko vaihdettu ja onko mahdollisesti vaihdettu takalevyt (ja parhaimmillaan satulat, jotka tuppaa jumittelemaan ilman vuosittaista huoltoa).
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 159 3.2 JTS V6 Q4 harkinnassa
Ensinnä mainittakoon, että Rosso Rubino on yksi kauneimmista väreistä auton korissa ikinä. Ja kun 159 on autona kaunis, niin kombinaatio on huikea.
Mutta tosiaan, isojötsin jakopää on venyketjuratkaisu, eli se alkaa jossain vaiheessa itkemään vikakoodia nokan asennoista ja/tai korrelaatiosta kampuraa kohden. Alfan oma jakopääsetti maksaa 800 eurosta ylöspäin ja siitä (kuten kaikista muistakin jakopääseteistä) puuttuu nokkien rattaat. Nokkien rattaille kyselin jo oman proggikseni tienoolta hinnan marmorilta ja uusi orggisratassatsi kustantaa rapiat 3600 euroa (siihen päälle siis tarttee sen ketjusetin), eli tosiaan ihan parilla tonnilla ei koko jumppaa alkuperäisosilla tehdä.
Tähän onneksi on olemassa helpottavia tekijöitä, kun jakopää on isolta osin yhteinen tiettyjen GM-moottoreiden kanssa ja alunperin Holdenin pöydältä kotoisin. GM:llä tuosta kuitenkin on ainakin 3 eri versiota (Alfalla vissiin vain 1) ja yhteensopivien osien selvittäminen on meikäläisellä vielä hieman kesken.
Lisäksi hommassa on kuulemma uhkana epäinhimillinen työtuntimäärä, kun tilaa on aika vähän. Itsehän aion tehdä itse ja säästää, joten työtuntien kustannukset eivät sinällään pelota.
Toinen, mihin jossain vaiheessa saa lyödä taalaa tiskiin kulumisen puolesta on kytkin ja vauhtipyörä -kombinaatio. Parivaljakko ei vissiin ole ihan halpa (en ole jaksanut vielä etsiä) ja nelivedon ansiosta siinäkin tulee laskulle työtunteja kohtuullinen määrä.
Jos nämä kuitenkin ovat kunnossa eikä muuten pelota, niin ei muuta kuin koeajolle tutkimaan miltä tuntuu. Mahdolliset koiranluun tai tukivarren kolahtelut on pikkujuttuja, joista selviää ellei kympeillä niin ainakin satasilla ja kyse on kuitenkin kuluvista osista. Ne kannattaa huomata ja niiden puolesta kannattaa tingata, mutta niitä on turha pelätä. Mainittu apurungon ruostuminen on yksi, mikä kannattaa tarkistaa ja pyöränlaakereita kannattaa melkeinpä tilata yksi hyllyyn jo valmiiksi - jos ei tarvi niin hyvä niin, jos tarvii niin varaosa on valmiiksi olemassa. Myös takajousien pilkkomisesta 159 on kuuluisa - enempi se etuvetoversio, mutta on niitä vissiin kuunelkuistakin katkeillut.
Suurimpana vaarana taitaa olla, että koeajolla ihastut auton järjettömän jämäkkään ajettavuuteen ja italialaiseen olemukseen ja unohdat tinkiä.
Mutta tosiaan, isojötsin jakopää on venyketjuratkaisu, eli se alkaa jossain vaiheessa itkemään vikakoodia nokan asennoista ja/tai korrelaatiosta kampuraa kohden. Alfan oma jakopääsetti maksaa 800 eurosta ylöspäin ja siitä (kuten kaikista muistakin jakopääseteistä) puuttuu nokkien rattaat. Nokkien rattaille kyselin jo oman proggikseni tienoolta hinnan marmorilta ja uusi orggisratassatsi kustantaa rapiat 3600 euroa (siihen päälle siis tarttee sen ketjusetin), eli tosiaan ihan parilla tonnilla ei koko jumppaa alkuperäisosilla tehdä.
Tähän onneksi on olemassa helpottavia tekijöitä, kun jakopää on isolta osin yhteinen tiettyjen GM-moottoreiden kanssa ja alunperin Holdenin pöydältä kotoisin. GM:llä tuosta kuitenkin on ainakin 3 eri versiota (Alfalla vissiin vain 1) ja yhteensopivien osien selvittäminen on meikäläisellä vielä hieman kesken.
Lisäksi hommassa on kuulemma uhkana epäinhimillinen työtuntimäärä, kun tilaa on aika vähän. Itsehän aion tehdä itse ja säästää, joten työtuntien kustannukset eivät sinällään pelota.
Toinen, mihin jossain vaiheessa saa lyödä taalaa tiskiin kulumisen puolesta on kytkin ja vauhtipyörä -kombinaatio. Parivaljakko ei vissiin ole ihan halpa (en ole jaksanut vielä etsiä) ja nelivedon ansiosta siinäkin tulee laskulle työtunteja kohtuullinen määrä.
Jos nämä kuitenkin ovat kunnossa eikä muuten pelota, niin ei muuta kuin koeajolle tutkimaan miltä tuntuu. Mahdolliset koiranluun tai tukivarren kolahtelut on pikkujuttuja, joista selviää ellei kympeillä niin ainakin satasilla ja kyse on kuitenkin kuluvista osista. Ne kannattaa huomata ja niiden puolesta kannattaa tingata, mutta niitä on turha pelätä. Mainittu apurungon ruostuminen on yksi, mikä kannattaa tarkistaa ja pyöränlaakereita kannattaa melkeinpä tilata yksi hyllyyn jo valmiiksi - jos ei tarvi niin hyvä niin, jos tarvii niin varaosa on valmiiksi olemassa. Myös takajousien pilkkomisesta 159 on kuuluisa - enempi se etuvetoversio, mutta on niitä vissiin kuunelkuistakin katkeillut.
Suurimpana vaarana taitaa olla, että koeajolla ihastut auton järjettömän jämäkkään ajettavuuteen ja italialaiseen olemukseen ja unohdat tinkiä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: 159 3.2 JTS V6 Q4 harkinnassa
Aikoinaan kun koeajoin 159:n (tosin 1.9JTDm ja 2.4JTDm) niin totesin sen tuntuvan Audilta, etenkin silloiseen 156:een verrattuna. Sitäkö tarkoitat tuolla jämäkkyydellä? Olemus on kyllä italialainen vaikkei ISA-standardia enää olekaan sovellettu.Polforea kirjoitti: Suurimpana vaarana taitaa olla, että koeajolla ihastut auton järjettömän jämäkkään ajettavuuteen ja italialaiseen olemukseen ja unohdat tinkiä.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 159 3.2 JTS V6 Q4 harkinnassa
Sitä, että tuollaiseen viisysiin verrattuna mm. ehjäalustainen kolmossarjan bemari tuntuu vähän sellaiselta räpistikkeliltä, vaikka tuo yli 1800-kiloinen saksalainen onkin aika pirun vakaa ajettava sekin. 159 on vähän sellainen... tanssiva tankki. Ei se ole samanlainen ballerina kuin esim. 156, vaan... no, jämäkämpi, järeämpi. Silti se tykkää mutkatiellä kääntyä ja pyytää aina seuraavaan mutkaan vähän lisää, eikä ole pelkkä suoraanmenijä, kuten jämäkämmästä/järeämmästä olemuksesta alkuun voisi olettaa.
Ai niin, kannattaa tarkistaa etenkin etupyörien sisäreunat. Ne kuluu helposti, jos kulmat ei ole rengaskuluman kannalta optimaaliset.
Ai niin, kannattaa tarkistaa etenkin etupyörien sisäreunat. Ne kuluu helposti, jos kulmat ei ole rengaskuluman kannalta optimaaliset.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 12 Elo 2018, 21:35
- Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Tampere
Re: 159 3.2 JTS V6 Q4 harkinnassa
Kiitos kaikille vastauksista.
Auto on tulossa itselle käyttöautoksi jokapäiväiseen ajoon. Ajettavat matkat pääsääntöisesti alle 5 km kaupunkiajoa ja maksimissaan 4000 km vuodessa, joten ehkä tämä ei ole se kaikista järkevin vaihtoehto.
Toisena vaihtoehtona olen katsellut noita gt malleja 2.0 jts koneella. Niissä ilmeisesti suurin ongelma liittyy mahdolliseen öljynkulutukseen?
Auto on tulossa itselle käyttöautoksi jokapäiväiseen ajoon. Ajettavat matkat pääsääntöisesti alle 5 km kaupunkiajoa ja maksimissaan 4000 km vuodessa, joten ehkä tämä ei ole se kaikista järkevin vaihtoehto.
Toisena vaihtoehtona olen katsellut noita gt malleja 2.0 jts koneella. Niissä ilmeisesti suurin ongelma liittyy mahdolliseen öljynkulutukseen?
Re: 159 3.2 JTS V6 Q4 harkinnassa
Ei kaikkea tarvi järjellä mitata, itselle on tulossa Brera 3,2 l koneella. Siihen ei edes sovi mitään kyytiin
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: 159 3.2 JTS V6 Q4 harkinnassa
Juuri tuollaisilla pienillä kilsoilla sen järjenkäytön voi unohtaa kokonaan. Vaikka polttoainetta menisi tuplat johonkin pikkubensaan verrattuna, ei euroissa vuotuinen ero ole kuitenkaan suuri.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 159 3.2 JTS V6 Q4 harkinnassa
Joo, juur oikea valinta tuollaiseen ajoon. Toki kone kuin kone kannattaa aika-ajoin ajaa lämpimäksi (öljyt kanssa, ei pelkästään jäähdytysnesteet) ja silti öljyt vaihtaa kerran vuodessa, vaikkei kilsoja tulisikaan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 12 Elo 2018, 21:35
- Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Tampere
Re: 159 3.2 JTS V6 Q4 harkinnassa
Mites toi 2.2 jts kone? Niissä ilmeisesti myös ketjun kanssa ongelmaa, mutta jos se on vaihdettu niin onko muuten millainen verrattuna tähän 3.2?
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: 159 3.2 JTS V6 Q4 harkinnassa
Otetaanpa kantaa: GT Bussolla.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 159 3.2 JTS V6 Q4 harkinnassa
Todennäköisesti:Ljjm kirjoitti:Mites toi 2.2 jts kone? Niissä ilmeisesti myös ketjun kanssa ongelmaa, mutta jos se on vaihdettu niin onko muuten millainen verrattuna tähän 3.2?
+vähäruokaisempi
+helppohoitosempi
-tylsempi
Varmasti:
-vähemmän vetävä
-ei saa kelivetona
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: 159 3.2 JTS V6 Q4 harkinnassa
2.2 ja 3.2 ovat GM moottoreita ja ketjun kestävyys sama kuin Opel-autoissa eli n. 150 - 200 tkm ja ketjut vaihtoon ... 2.2 mallissa on kaksi ketjua , nokka-akseleille ja vesipumpulle ja tasapainoakselille erikseen . Ei kai missään moottorissa ketju ole "elinikäinen" .Polforea kirjoitti:Todennäköisesti:Ljjm kirjoitti:Mites toi 2.2 jts kone? Niissä ilmeisesti myös ketjun kanssa ongelmaa, mutta jos se on vaihdettu niin onko muuten millainen verrattuna tähän 3.2?
+vähäruokaisempi
+helppohoitosempi
-tylsempi
Varmasti:
-vähemmän vetävä
-ei saa kelivetona
Tehoeroa on 75hv. joten urheiluautoksi 2.2 ( 185hv. , 0-100 8,5s. ) mallia ei voi sanoa , normaalina käyttöautona toimii .
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: 159 3.2 JTS V6 Q4 harkinnassa
Ehottomasti iso busso alle, jos noin pienet vuotuiset kilsat! Tulet kyllä sen naamaltas hymun muodossa huomaamaan jos tuohon ratkaisuun päädyt. 2.2jts/2.0jts vs 3.2, ei liene epäilystäkään että kumpi on hupimielessä parempi vaihtoehto. Nelikkona hauskuusaste salettiin vielä isompi.
Meikäläisellä 155 V6:lla tulee kilsoja jotain tuota luokkaa vuodessa. Öljyt vaihdan vuosittain suodattimineen ja muut peruskilkkeet säännöllisesti. Ei ole paha rasti siitä ilosta mitä auto tarjoaa. Kyllä mua ainakin *tuttais ajaa nuokin pikkuajot jollain hajuttomalla ja mauttomalla ripulikiikulla.
Meikäläisellä 155 V6:lla tulee kilsoja jotain tuota luokkaa vuodessa. Öljyt vaihdan vuosittain suodattimineen ja muut peruskilkkeet säännöllisesti. Ei ole paha rasti siitä ilosta mitä auto tarjoaa. Kyllä mua ainakin *tuttais ajaa nuokin pikkuajot jollain hajuttomalla ja mauttomalla ripulikiikulla.
Alfa Romeo 155 V6 1992
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: 159 3.2 JTS V6 Q4 harkinnassa
Mutta kun Giuseppen moottoria ei saa Breraan. Nelikko-Bussoa jos kaipaa, niin sitten 156 crosswagon Q4 etsintään.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 159 3.2 JTS V6 Q4 harkinnassa
Joo, jakopää on tietyllä tapaa ongelma molemmissa. Mutta ylipäätään huolto lie vähän helpompaa ja halvempaa moottorissa, jossa mm. sytytystulpat on rivissä ja niitä on vain 4 sen sijaan että 3 on helposti esillä ja toiset 3 plenumin alla piilossa. Öljytilavuuskin on todennäköisesti pienempi 2.2:ssa. Sitä siis meinaan helppohoitosuudemmalla - ihan normaali huolto on karvan helpompi ja halvempi.oidipus kirjoitti:2.2 ja 3.2 ovat GM moottoreita ja ketjun kestävyys sama kuin Opel-autoissa eli n. 150 - 200 tkm ja ketjut vaihtoon ... 2.2 mallissa on kaksi ketjua , nokka-akseleille ja vesipumpulle ja tasapainoakselille erikseen . Ei kai missään moottorissa ketju ole "elinikäinen" .
Elinikä on suhteellinen käsite. Ei mm. BMW:n komposiitti-rivikuutoset (N52/N53/N54/N55/N57) tahi vanhemmat Saabit (B201, B202, B204, B234) ole kuuluisia jakoketjuongelmista. Eikä vissiin vanhemmat Alfankaan ketjukoneet. Kaikkihan kuluu, mutta nuo ongelmaketjut on pääsääntöisesti optimoitu vähän liian tarkalle tai mukana on joku muu rakenteellinen ongelma (voitelu, kiristys...).
Kun 1.9 JTDm ei varsinaisesti Bussosta mene (vaikka teknisesti hyvä mylly onkin), niin nelikkobussoa kaipaava pistää hakuun 164 Q4:n.lerppu kirjoitti:Mutta kun Giuseppen moottoria ei saa Breraan. Nelikko-Bussoa jos kaipaa, niin sitten 156 crosswagon Q4 etsintään.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: 159 3.2 JTS V6 Q4 harkinnassa
^hä? Menin luottamaan Wikipediaan... mutta en lähde kiistämään crosswagonin bussovajetta. Eiköhän näiden suhteen tieto majaile alfaforumilla!
Ajelin btw päivän fire-enginellä! Siis 520d, f34 oli ikkunan kalvotuksessa ja sain mokoman lainaan. Kuin taksia ajaisi! Ei sentään syttynyt tuleen.
Ajelin btw päivän fire-enginellä! Siis 520d, f34 oli ikkunan kalvotuksessa ja sain mokoman lainaan. Kuin taksia ajaisi! Ei sentään syttynyt tuleen.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: 159 3.2 JTS V6 Q4 harkinnassa
Nyt on pakko hämmästellä, että en minä löydä wikipediasta väitettä, jossa Busso olisi naitettu Crosswagoniin. Kahlasin pikaisesti mutta päättäväisesti läpi 156 -sivut englanniksi, suomeksi ja italiaksi ja Busson sivun englanniksi ja italiaksi. Italiankielinen Busso -sivu listaa kyllä prototyypeissä 166Q4 2.5V6, mutta valitettavasti tosiaan "non prodotte in serie".
Mutta edelleen alkuperäisen kysyjän kilsoilla otsikon auto on varsin muikea käyttöauto, kannatan yhä.
Mutta edelleen alkuperäisen kysyjän kilsoilla otsikon auto on varsin muikea käyttöauto, kannatan yhä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: 159 3.2 JTS V6 Q4 harkinnassa
Minäkin halusin V6 Q4:sta ja mieluusti vielä automaattina. 45 kilometrin työmatka ja kiva Tbi-yksilö kaatoivat haaveen. Mutta tykkään 159:stä. Noille ajoille otsikon auto on loistovalinta.
Viimeksi muokannut Savo, 16 Elo 2018, 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 12 Elo 2018, 21:35
- Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Tampere
Re: 159 3.2 JTS V6 Q4 harkinnassa
Täytyy käydä katsomassa autoa ja tutkia mitä huoltokirja sanoo. Alkaa olla vaan sen verran jo kilometrejä autossa, että jos ketjua ei ole vaihdettu on se todennäköisesti kohta edessä. Se tuossa tietty hirvittää mitä tuota ketjuasiaa penkonut, että ketjun vaihto töineen on hinnaltaan äkkiä enemmän kuin auton arvo.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: 159 3.2 JTS V6 Q4 harkinnassa
Taisi käydä näpihärö ja pällistelin normi 156 moottorivalikoimaa hölmönä.Polforea kirjoitti:Nyt on pakko hämmästellä, että en minä löydä wikipediasta väitettä, jossa Busso olisi naitettu Crosswagoniin. Kahlasin pikaisesti mutta päättäväisesti läpi 156 -sivut englanniksi, suomeksi ja italiaksi ja Busson sivun englanniksi ja italiaksi. Italiankielinen Busso -sivu listaa kyllä prototyypeissä 166Q4 2.5V6, mutta valitettavasti tosiaan "non prodotte in serie".
Mutta edelleen alkuperäisen kysyjän kilsoilla otsikon auto on varsin muikea käyttöauto, kannatan yhä.
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Re: 159 3.2 JTS V6 Q4 harkinnassa
Vahvasti off-topic, mutta...
https://www.youtube.com/watch?v=sg3uTLLea20 tällainen frankensteinin Q4 GT on kasattu harrastajan toimesta. 1750TBi ja 1.9JTDM ovat ilmeisesti tarpeeksi läheistä sukua lohkoltaan.
https://www.alfaowner.com/Forum/tuning- ... noobs.html
https://www.youtube.com/watch?v=sg3uTLLea20 tällainen frankensteinin Q4 GT on kasattu harrastajan toimesta. 1750TBi ja 1.9JTDM ovat ilmeisesti tarpeeksi läheistä sukua lohkoltaan.
https://www.alfaowner.com/Forum/tuning- ... noobs.html