Harkinnassa 159 farkku 2.2 onko järkeä?
Valvoja: Moderators
Harkinnassa 159 farkku 2.2 onko järkeä?
Moi.
Autokuume vaivaa kuin syysflunssa. 159 farkkua olen etsiskellyt ja nyt tarjolla olisi 166000km ajettu kuvista katsoen siisti yksilö ja säntillisesti huollettu. Jakoketju on vaihdettu tänä kesänä. Onko noilla kilometreillä vielä tulevsisuutta kuin edessä. Ruoste yms. Ongelmia ??
Kiitos etukäteen tietäjille vastauksista!
Autokuume vaivaa kuin syysflunssa. 159 farkkua olen etsiskellyt ja nyt tarjolla olisi 166000km ajettu kuvista katsoen siisti yksilö ja säntillisesti huollettu. Jakoketju on vaihdettu tänä kesänä. Onko noilla kilometreillä vielä tulevsisuutta kuin edessä. Ruoste yms. Ongelmia ??
Kiitos etukäteen tietäjille vastauksista!
Re: Harkinnassa 159 farkku 2.2 onko järkeä?
Tutki eturunko palkit, eli ota pois pohjalevy, minulla oli ruosteessa , suojattiin muka hyvin 5 vuotta sitten, mutta ruostuminen jatkui ja on vaihdettava etu apurunko lähitulevaisuudessa. Jos on öljyt vaihdettu moottorissa ja vaihdelaatikossa säännöllisesti niin ne ovat todennäköisesti kunnossa, moottoriin olen hyvin tyytyväinen , tehokas ja taloudellinen. Olen käyttänyt mootorissa Mobil 1 0-40 öljyä alkaen 70000 km mootori ei kuluta vieläkään öljyä, eli palkit säilyvät koko öljynvaihdon ajan, samoin ketju on kestänyt 130000 km, auton mittarissa on 180000 km. RVS käsittely mootori, vaihdelaatikko ohjaus 150000 km:ssa
Suojaus hyvällä suoja-aineella on hyvin tärkeä, eli uutena suojattu esim. dinitrol aineilla. ehkä muutkin suojaavat ?
Takalokasuojat reunat kiveniskut ruostuminen, takaovi alhaalta takaosa kiveniskut
Tutki myös tukivarret, pallonivelien kulumat ja ääntelyt, olen joutunut vaihtamaan oikeanpuolen etu ylätukivarren ja vaihdan lähitulevaisuudessa vasemman puolen etu ylä ja ala tukivarren on minulla kotona, tilasin Saksasta, Autonvaraosat 24, eli Autodoc GmbH tulivat ilman rahtia ja yhteishinta oli 246 €
Suojaus hyvällä suoja-aineella on hyvin tärkeä, eli uutena suojattu esim. dinitrol aineilla. ehkä muutkin suojaavat ?
Takalokasuojat reunat kiveniskut ruostuminen, takaovi alhaalta takaosa kiveniskut
Tutki myös tukivarret, pallonivelien kulumat ja ääntelyt, olen joutunut vaihtamaan oikeanpuolen etu ylätukivarren ja vaihdan lähitulevaisuudessa vasemman puolen etu ylä ja ala tukivarren on minulla kotona, tilasin Saksasta, Autonvaraosat 24, eli Autodoc GmbH tulivat ilman rahtia ja yhteishinta oli 246 €
Re: Harkinnassa 159 farkku 2.2 onko järkeä?
166000km ajettu ja jakoketju vaihdettu niin kyllä tuolla autolla vielä elinvuosia on. Nettiautossa tällä hetkellä 2.2 auto jo 300000km ajettuna.
Eli on siinä varmasti järkeä mukana
Eli on siinä varmasti järkeä mukana

Re: Harkinnassa 159 farkku 2.2 onko järkeä?
Kannattaa selvittää moottoripuolelta jakoketjun vaihtotyössä vaihdetut osat eli onko kaikki "hilppeet" eli täydelliset sarjat vaihdettu . Moottorissahan on kaksi ketjua nokille ja tasapainoakselille erikseen .
Tyyppikulumisia moottorissa on nokka-akselin solenoidit jotka on kuitenkin helppo ja halpa vaihtaa , muuten auton GM-Opel moottori on normaalikestoinen , omassa 270000 ajetussa on päästöt ja tehot OK .
Korin helmat on galvanoitu mutta etu-apurunko on herkkä ruostumaan , kannattaa ostaa auto juuri katsastettuna tai kuntotarkastettuna varsinkin alusta osalta . Päältä timanttikuntoisia on (varsinkin ensimmäisiä malleja alkaen 2006) on hylätty apurungon ruostevaurioiden takia .
Tyyppikulumisia moottorissa on nokka-akselin solenoidit jotka on kuitenkin helppo ja halpa vaihtaa , muuten auton GM-Opel moottori on normaalikestoinen , omassa 270000 ajetussa on päästöt ja tehot OK .
Korin helmat on galvanoitu mutta etu-apurunko on herkkä ruostumaan , kannattaa ostaa auto juuri katsastettuna tai kuntotarkastettuna varsinkin alusta osalta . Päältä timanttikuntoisia on (varsinkin ensimmäisiä malleja alkaen 2006) on hylätty apurungon ruostevaurioiden takia .
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Harkinnassa 159 farkku 2.2 onko järkeä?
Jos manuaalivaihteista haet, niin kannattaa huomioida M32-vaihdelaatikon potentiaalinen itsetuhoisuus ja siitä seuraava parin kiloeuron laakeriremontti.
Kaikki eivät toki hajoa ja iso osa on jo korjattu, eli jos autolla on jo matkaa takana tuskin se enää hajoaakaan, tai on jo korjattu.
Kaikki eivät toki hajoa ja iso osa on jo korjattu, eli jos autolla on jo matkaa takana tuskin se enää hajoaakaan, tai on jo korjattu.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Harkinnassa 159 farkku 2.2 onko järkeä?
166tkm mittarissa, eli jakoketju on jo todennäköisesti jo vaihdettu ainakin kerran, riskinä on, että toinen kerta lähestyy. työt noin 500 (merkkiliike) ja osat 800 (ricambi.alfisti.net). Jos laatikossa on jotain vikaa, niin se olisi jo hajonnut.
Korin vauriot näkyvät heti kun katsot helmoja etupyörän takaa tai takapyörien pokkauksien etuosasta. Tuo apurungon ruostuminen sen sijaan kuulostaa vähän kaukaa haetulta, kysyin juuri viime viikolla tutulta katsurilta jonka tiedän olevan tiukka mutta reilu, eikä hän muistanut yhtään tapausta, jossa apurungon takia olisi autoa hylätty
Takajouset katkeaa silloin tällöin, ja alapallonivel edestä joko kuivuu ja kitisee tai väljääntyy (yleensä tuossa järjestyksessä peräkkäin).
Mut se miinuksista... Plussana voi sanoa, että saat loppujen lopuksi idioottivarman auton, jossa on ihan mukavasti puhtia ja kunnon kauhallinen ulkonäköä. Itse ajoin 6 vuotta 159 2.2:lla ja kun piti auto vaihtaa niin päädyin 159:iin ilman nokilekaa, mutta ahtimella. Jos olisi huono malli, olisin todennäköisesti vaihtanut merkkiä
Ei killu turhat vikavalot (vrt. 156), elektroniikkavikoja ei minulle osunut, perushuollolla pärjää pitkälle.
Korin vauriot näkyvät heti kun katsot helmoja etupyörän takaa tai takapyörien pokkauksien etuosasta. Tuo apurungon ruostuminen sen sijaan kuulostaa vähän kaukaa haetulta, kysyin juuri viime viikolla tutulta katsurilta jonka tiedän olevan tiukka mutta reilu, eikä hän muistanut yhtään tapausta, jossa apurungon takia olisi autoa hylätty

Takajouset katkeaa silloin tällöin, ja alapallonivel edestä joko kuivuu ja kitisee tai väljääntyy (yleensä tuossa järjestyksessä peräkkäin).
Mut se miinuksista... Plussana voi sanoa, että saat loppujen lopuksi idioottivarman auton, jossa on ihan mukavasti puhtia ja kunnon kauhallinen ulkonäköä. Itse ajoin 6 vuotta 159 2.2:lla ja kun piti auto vaihtaa niin päädyin 159:iin ilman nokilekaa, mutta ahtimella. Jos olisi huono malli, olisin todennäköisesti vaihtanut merkkiä

Ei killu turhat vikavalot (vrt. 156), elektroniikkavikoja ei minulle osunut, perushuollolla pärjää pitkälle.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Harkinnassa 159 farkku 2.2 onko järkeä?
^
Mä tiedän täältä päin useammankin... Ja foorumilta kans pari keissiä, jossa pehmosta ollut...
Kuulemma pahimmat on olleet niin kauheassa kunnossa, että isossa töyssyssä antaneet periksi jostain kulmaa ja sit ihmetelty, kun kone on killissä tai keula ei oo vaaterissa tai jotain muuta "kivaa pientä". Yhtään tommosta ajossa levähtänyttä en oo nähnyt - sen sijaan yhden varsin pehmoisen yksilön kylläkin.
Mä tiedän täältä päin useammankin... Ja foorumilta kans pari keissiä, jossa pehmosta ollut...
Kuulemma pahimmat on olleet niin kauheassa kunnossa, että isossa töyssyssä antaneet periksi jostain kulmaa ja sit ihmetelty, kun kone on killissä tai keula ei oo vaaterissa tai jotain muuta "kivaa pientä". Yhtään tommosta ajossa levähtänyttä en oo nähnyt - sen sijaan yhden varsin pehmoisen yksilön kylläkin.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Harkinnassa 159 farkku 2.2 onko järkeä?
Ei se apurungon ruosteista helpolla hylkyyn mene, kun on sen verran materiaalia ettei ole heti puhki, mutta on se silti ensimmäisiä paikkoja missä ruoste näkyy selvästi ja vahvasti.DaViega kirjoitti:Korin vauriot näkyvät heti kun katsot helmoja etupyörän takaa tai takapyörien pokkauksien etuosasta. Tuo apurungon ruostuminen sen sijaan kuulostaa vähän kaukaa haetulta, kysyin juuri viime viikolla tutulta katsurilta jonka tiedän olevan tiukka mutta reilu, eikä hän muistanut yhtään tapausta, jossa apurungon takia olisi autoa hylätty![]()
Omanikin on kaunis - ja rusehtava

Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.