Alfan laatumielikuva
Valvoja: Moderators
- PPT
- Viestit: 245
- Liittynyt: 31 Maalis 2003, 13:39
- Car(s): MB GLK,Alfa Romeo Spider Quadrifoglio verde
- Paikkakunta: Kokkola/Kesäisin Öja!
Sattuuhan sitä!
Tietokonevika vangitsi ministerin autoon
Thaimaan talousministeri Suchart Jaovisidha koki kauhunhetkiä autossaan, kun BMW-merkkisen auton hallintajärjestelmä kaatui. Järjestelmän kaaduttua ilmastointi pysähtyi ja auton ovet sekä ikkunat menivät automaattisesti lukkoon. Jaovisidha vapautui "vankilastaan" vasta noin kymmenen minuutin kuluttua, kun turvamiehet rikkoivat moukarilla auton ikkunan ja ministeri seurueineen pääsi ryömimään ulos.
Thaimaan talousministeri Suchart Jaovisidha koki kauhunhetkiä autossaan, kun BMW-merkkisen auton hallintajärjestelmä kaatui. Järjestelmän kaaduttua ilmastointi pysähtyi ja auton ovet sekä ikkunat menivät automaattisesti lukkoon. Jaovisidha vapautui "vankilastaan" vasta noin kymmenen minuutin kuluttua, kun turvamiehet rikkoivat moukarilla auton ikkunan ja ministeri seurueineen pääsi ryömimään ulos.
Toiminta on taikasana!
- PPT
- Viestit: 245
- Liittynyt: 31 Maalis 2003, 13:39
- Car(s): MB GLK,Alfa Romeo Spider Quadrifoglio verde
- Paikkakunta: Kokkola/Kesäisin Öja!
Muissakin on vikoja!
Elektoroniikan liittimet on vaikea autossa tehdä luotettaviksi. Suuret kosteus- ja lämpoerot + pöly.Boxer33 kirjoitti:Osa vioista viittaa mahdollisesti auton pitkäaikaiseen seisomiseen. Nykyautot on tehty ajettaviksi ja paikat rapistuu jos vähänkin pidempään seisoo.
Samoin inhimillinen kosketus ( esim puheroiskeet ) liitospintoihin. ( toimii jonkinaikaa, mutta vanhetessaan alkaa "pätkiin".
( Samoin kuin esim digitaalirannekellon yms paristoliitospinnat )
Virrat ovat nano- - milliamppereja, jolloin pienikin ylimenovastus muuttaa lukemaarvoa ( jännite ) dramaattisesti.
mm Citroeneissa on paljon liitos- ja kaapelointiongelmia( C5 ) ( turvatyynyjen vikavaroitukset, antureiden lukuvirheet. Yleensä auttaa kuan aukaisee liitoksen ja työntää takas, kunnes taas ajan päästä vika uusiutuu)
Kun aikaa kuluu muutama vuosi, tästä saattaa tulla ylipääsemätön ongelma. ( ainoa keino sulataa koko auto )
Liitoksia on satoja, millä ihmeellä löytää kulloinkin ongelmaa aiheuttavan liitoksen. ( Väyläohjaus ja yhteissähkönsyöttö )
Kuka maksaa etsimiseen käytetyn ajan ?
Tämäntyyppisiä vikoja ei löydetä diaknostiikkatietokoneella, tästä seuraa, että korjaamohenkilökunnan ammattitaito loppuu just silloin.
Ja sitten vain ihmetellään! Kaverini ei enää uskaltanut satella ajaa C5:lla vaan vaihtoi sen pois! Citroenilla oli kilometrejä 15000!
Toiminta on taikasana!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Luulen että ainakin osa häiriöistä saataisiin poistettua panostamalla kunnollisiin liittimiin. Omissa autoissa on konehuoneen johdotuksessa aina näkynyt selkeä ero moottorinohjauksen (Bosch) ja korin johtosarjoissa, edellämainitut ovat ainakin jotenkin suojattuja kun taas korin johtosarjojen liittimet ovat alttiina vedelle, suolalle sun muulle mukavalle.
Toyota on ilmeisesti käyttänyt auton ulkopuolisissa liittimissä tiivistystä ja kultausta jostain 90-luvun puolivälistä lähtien eikä Tojoissa kai usein sähköongelmia olekaan. Liittimien laatu on tietysti kustannuskysymys, mutta kalliiksi se tulee takuun piikkiin menevä vianhaku ja asiakastyytyväisyyden putoaminenkin.
Toyota on ilmeisesti käyttänyt auton ulkopuolisissa liittimissä tiivistystä ja kultausta jostain 90-luvun puolivälistä lähtien eikä Tojoissa kai usein sähköongelmia olekaan. Liittimien laatu on tietysti kustannuskysymys, mutta kalliiksi se tulee takuun piikkiin menevä vianhaku ja asiakastyytyväisyyden putoaminenkin.
- Epäkelpokeräilijä -
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Puhut asiaa! Sahkomiehena ja Hifistina olen aina ihmetellyt miksi autojen liittimet on vaikkakin mekaanisesti paskamaisen tiukkoja, ilman jalometalli pinnoitetta? Kunnon kullatut liittimet vaan joka paikkaan niin voi sitten keskittya antureihin Tyon puolesta nakee tuota sairaalalaitteiden sahkopuolta ja ei voi kuin kuvitella vikataajuuedn putoamista jos ratkaisut olisivat yhta huolella viimeisteltyja. Varsinkin sveitsilaisissa laitteissa on melkoista "over engineering:in" makua(eli juuri omaan makuun).Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Luulen että ainakin osa häiriöistä saataisiin poistettua panostamalla kunnollisiin liittimiin. Omissa autoissa on konehuoneen johdotuksessa aina näkynyt selkeä ero moottorinohjauksen (Bosch) ja korin johtosarjoissa, edellämainitut ovat ainakin jotenkin suojattuja kun taas korin johtosarjojen liittimet ovat alttiina vedelle, suolalle sun muulle mukavalle.
Toyota on ilmeisesti käyttänyt auton ulkopuolisissa liittimissä tiivistystä ja kultausta jostain 90-luvun puolivälistä lähtien eikä Tojoissa kai usein sähköongelmia olekaan. Liittimien laatu on tietysti kustannuskysymys, mutta kalliiksi se tulee takuun piikkiin menevä vianhaku ja asiakastyytyväisyyden putoaminenkin.
Ayrton Senna da Silva forever
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Kaverilla jäi -04 kolkyttonnia ajettu ämkolmonen kehäkakkosen laitaan kun sähköt vaan yksinkertaisesti loppui. Edes vaihdetta ei saanu vapaalle kun SMG ei enää totellu. Siitä sitten Laakkoselle. Tuomio, laturi paskana. Lisäksi havaitsivat että hammastangossa väljää, etujarrulevyt kuluneet kilometreihin nähden uskomattoman ohuiksi. Millin osia yli tehtaan minimipaksuuden . Kaikki takuuseen kyselemättä (ainoastaan jarrupalat joutui maksamaan, kokonaislasku yli 4000 e!) joten siinä puolessa homma tuntuisi toimivan :o aika hyvin jos vertaa yhteen mm. Italialaisten autojen maahantuojaan . Mutta kyllä niitä onkelmia voi tulla minkä kaa vaan. Pakko kyllä oli iskeä kaveria vähän vyön alle kun kävin sen Laakkosen pihasta hakemassa. Muistaakseni kasku koski Italialaisten autojen sähkövikoja .
Viljan tar fram det som inte fanns.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Bemarista puheen ollen, eräs tuttu osti pari vuotta sitten uuden 3-sarjan bemarin ja auto oli enemmän pajalla takuukorjauksissa, kuin ajossa. Tarkalleen ottaen yhdeksän päivää 11 kk:n aikana, tämä laskettuna ajopäiväkirjasta. Se auto meni vaihtoon ja merkki ei ollut BMW.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Kiinnitti huomiota kun katselin kerran Deltassa uutta 156 JTS:ää; konehuoneessa useita liittimiä ilman mitään suojausta eli liittimien ja johtojen yhtymäkohdassa oli paljaat metallipinnat näkyvissäScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Luulen että ainakin osa häiriöistä saataisiin poistettua panostamalla kunnollisiin liittimiin. korin johtosarjoissa liittimet ovat alttiina vedelle, suolalle sun muulle mukavalle.
En kyllä ymmärrä että Alfalla ei tähän kiinnitetä huomiota kun auto muuten on laadukkaan tuntuinen ja varmasti muuten teknisesti ajan tasalla. Nostan kyllä rehellisesti hattua japsien sähköosaamiselle. Muuten ne on kyllä kaurapuuroa
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Toivottavasti 159 tuo tähän muutoksen! Pienellä vaivalla ja huolellisuudella Alfa on rakennettavissa todella luotettavaksi!AlfaTom kirjoitti: Kiinnitti huomiota kun katselin kerran Deltassa uutta 156 JTS:ää; konehuoneessa useita liittimiä ilman mitään suojausta eli liittimien ja johtojen yhtymäkohdassa oli paljaat metallipinnat näkyvissä
En kyllä ymmärrä että Alfalla ei tähän kiinnitetä huomiota kun auto muuten on laadukkaan tuntuinen ja varmasti muuten teknisesti ajan tasalla. Nostan kyllä rehellisesti hattua japsien sähköosaamiselle. Muuten ne on kyllä kaurapuuroa
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Oletkos huomannut että mun lansukkani on vapaata riistaa tällä hetkosella? Mutta vakavasti ottaen voin taata että jos kiinnostusta vähänkään löytyy niin kannattaa tehdä reklamaatio! Eiku! tsegee! Ei meinaan montaa kymppiä maksa nostattaa tehomäärä yli parinsadan näin vanhamalliseen koneeseen bleeder eli vastusvastavenalla ja ruiskuruukimisellaScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Koska:
1. Yritän kyseenalaistaa vanhan ja keksiä uusia ratkaisuja. Eikös tämä ole Alfan omistajille tyypillistä?
2. Mallistossa ei ole yhtään lompakolle sopivaa, käyttöautoksi passaavan ikäistä oikeaa urheiluautoa. Nyt tulee varmaan selkään, mutta... GTV on kuitenkin loppujen lopuksi "vain" etuvetoinen coupé ja vielä ylipainoinen sellainen, olkoonkin tyylikkäästi muotoiltu ja kiva ajettava sinänsä.
3. Jotain pitäis päästä näpräämään. Toimivassa vaparissa ei ole paljoa ruuvattavaa.
"Image is nothing, boost is everything"
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
En mä ehkä ihan Themaa kuitenkaan Ennemmin joku radikaalimpi takaveto, harmi että Lotus Eliset ja kumppanit on vielä liian kalliita. Turpoa siinä ei ole mutta aika hyvään tehopainosuhteeseen pääsee ilmankin.
Ja jos ei ole joku järjettömän epäkäytännöllinen peli niin sitten farkku jolla ihan oikeasti voi kuljettaa kamaa, puhaltimella kiitos ja mieluusti takaa potkiva.
Mutta se siitä, menee "vähän" ohi otsikon.
Ja jos ei ole joku järjettömän epäkäytännöllinen peli niin sitten farkku jolla ihan oikeasti voi kuljettaa kamaa, puhaltimella kiitos ja mieluusti takaa potkiva.
Mutta se siitä, menee "vähän" ohi otsikon.
- Epäkelpokeräilijä -
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Tässä kohtuullinen dieselfarkku W124 300tdt. Riittävät tehot ja kulutus normaaliajossa non 7-9 l/100km.
http://students.tukkk.fi/tuukka.simonen ... ikala.mpeg
http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/ep/veto1.mpg
http://students.tukkk.fi/tuukka.simonen ... ikala.mpeg
http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/ep/veto1.mpg
Alfan laatumielikuvasta siis... pelkäämpä että se sama Luigi joka sovitti nyt käytössä olevan 156:n takakontin oikealta puolelta on edelleen hommissa! Ja näyttää saaneen ylennyksen kuskin puolelle 159 kokoonpanolinjalle! Perr... perrr.
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=3018
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=3018
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Nuo säädettävät kumityynyt ovat kovin tuttuja. Edellisessä pelissä ne riittivätkin luukkujen säätämiseen. Nykyisessä kuitenkin kävi niin kuin Anthonin tapauksessa, eli eivät auttaneet. Talakuukku tarvitsi kumstoppareiden ja saranoiden säädön lisäksi todennäköisesti myös raakaa voimaa. (Ainakin päätellen pienistä taipumista.)V6 kirjoitti:kumistoppareita pyörittelemällä ainakin oman luukun säädin suoraan, ei kovin iso homma tuskin sitä luukkua on 159ssa vinoon asennettu stopparit vain säädetty vituralleen
Eli on tapauksia, joissa luukut ovat todella vinossa. Olen muuten seurannut asiaa ihan mielenkiinnosta ja vika on yleinen.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Jepulis jee...upouusi 156 ollut ajossa nyt 400km verran ja huomasin, että kumpikaan takaikkunoista ei aukea kokonaan. Toinen tulee alas vähän yli puolenvälin ja toinen jää vähän alle puolenvälin... pitää huomenna reklamoida deltaa
Viimeksi muokannut mnice, 15 Kesä 2005, 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Spike: Is everyone here very stoned?
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Ööh??Cuore Sportivo kirjoitti:Mitä vikaa riisisporteissa on? Ei nyt puhuta mistään Eclipseistä.
Celica GT Four kelpaisi meikäläiselle..
Mitä vikaa GSX Clipsessä on.. Väh.yhtä nussakka peli kuin GT Four. Ja sitäpaitsi Clipsessä on munaa enemmän, se on sentään DSM:ä
Ei niissä nyt mitään vikaa ole, periaatejuttuja.. Ja riisit eivät ole kyrväkkäitä pelejä, niillä ajaa vaan naiset ja pulunnussijat, sekä pakkelitunaajat
Makuasia, mielipidekysymys...Useimpien riisejen muotoilukieli vaan ei uppoa minuun, ja ne ovat liian monimutkattomia ja yksinkertaisia minulle, pääsisin kumminkin liian helpolla ja helvettiin on ateistinkin hyvä ottaa tuntumaa jo maanpäällä Kuten pakoputkihuolto sanoi minulle kun soitin niille kisakatin hitsauksesta "Noi italialaiset on sellasia murheenkryynejä"
Riiseistä ei löydy fiilistä, mulle... Ja sitäpaitsi esittämäsi kysymyshän on täysin turha alfa foorumilla, kaikkihan me tiedetään miksi ajamme alfoilla?
Jep, eivät aukea kokonaan, mutta samalle korkeudelle niiden kyllä pitäisi avautua.mnice kirjoitti:Jepulis jee...upouusi 156 ollut ajossa nyt 400km verran ja huomasin, että kumpikaan takaikkunoista ei aukea kokonaan. Toinen tulee alas vähän yli puolenvälin ja toinen jää vähän alle puolenvälin... pitää huomenna reklamoida deltaa
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Tulipa tästä kaverin vaari mieleen. Ajoi monen monta vuotta BX sitikalla ja vaihtoa tuossa muutama vuosi sitten uuteen autoon. Uusi almera alle ja eikun kovaa ajoa. Joku pappaa kuitenkin häiritsi. Oli kironnut kaverilleni, että siellä on vissiin jarrut aika reilusti rikki, kun se krohaa ja puskee vastaan kun reilusti jarruttaamnice kirjoitti:upouusi 156 ollut ajossa nyt 400km verran ja huomasin, että kumpikaan takaikkunoista ei aukea kokonaan. Toinen tulee alas vähän yli puolenvälin ja toinen jää vähän alle puolenvälin... pitää huomenna reklamoida deltaa