Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Gommi kirjoitti:Eli H7 ledi polttimot, jotka on hyväksytty tieliikennekäyttöön. Vielä, kun löytyisi kokemuksia moisista.
Ja taas kerran 100 % paskapuhetta. Eivät ole millään tasolla hyväksyttyjä tieliikennekäyttöön.
UN ECE R10 (Automotive)
This regulation is the type-approval test for European automotive electronics. It includes a variety of testing including RF immunity and emissions, transient immunity and emissions. It now includes a requirement for burst, surge, harmonics & flicker and provides advice and requirements for electrical vehicles.
Edit: Strandsin omalla nettisivulla noita ei yritetä väittää hyväksytyiksi.

DaKyy
Viestit: 55
Liittynyt: 12 Heinä 2013, 20:50
Paikkakunta: Paimio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja DaKyy »

Niinhän siinä lukee, että E-hyväksytyt. Ei se vaan tarkoita sitä, että olisivat tieliikennekäyttöön hyväksytyt :)

Tuo brittisivu tosiaan suoltaa sitten ihan potaskaa.

Avatar
Teddy
Viestit: 367
Liittynyt: 03 Tammi 2017, 17:57
Paikkakunta: Kaakkois-Suomen idioottireservaatti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Ja vielä kun umpio on kai ainoastaan halogeenille hyväksytty. Sinänsä kyllä mielenkiintoinen ajatus, olkoon nyt sitten laillinen tai laiton, noilla kun ei sotketa lyhyitä. Epäilenpä vaan että tässä on taas perinteinen square peg - round hole -tyyppinen tapaus. Syntyykö muuta kuin hajavaloa, kun valon lähde on umpioon vääränlainen.
Operating at the speed of dark

oidipus
Viestit: 211
Liittynyt: 02 Loka 2017, 16:14
Car(s): alfaromeo 159 2.2

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja oidipus »

Teddy kirjoitti:Ja vielä kun umpio on kai ainoastaan halogeenille hyväksytty. Sinänsä kyllä mielenkiintoinen ajatus, olkoon nyt sitten laillinen tai laiton, noilla kun ei sotketa lyhyitä. Epäilenpä vaan että tässä on taas perinteinen square peg - round hole -tyyppinen tapaus. Syntyykö muuta kuin hajavaloa, kun valon lähde on umpioon vääränlainen.
!59 mallin linssiumpioon laitoin 80 euron ledit ja valokuvio on varsin hyvä , tosin vaati polttimoiden pyörittelyä jolloin joutuu hiomaan polttimon kannan sileäksi ja millintarkkaa asennusta . Liikenteessä ole vastaantulijoiden valojen räpsyttelyjä ollut eikä virkavaltakaan ole valoihin puuttunut joten ei ainakaan merkittävästi häikäise ja valoteho huomattavasti halogenia parempi .
Viritys on kyllä laiton ja katsastukseen on laitettava normaalit H7 lamput .
Muissa kuin linssiumpioissa on ollut vaikeuksia hajavalon kanssa ja joskus kuviota ei saa millään kelvolliseksi .

Gommi
Viestit: 178
Liittynyt: 14 Huhti 2015, 01:23
Car(s): 159 2.4 Jtd Q-Tronic -06
Peugeot 505 turbo inj. -87
Ex: Alfa Romeo: 159 2.4 jtd, 156 2.0TS, 166 2.0TS
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Gommi »

Aivan, asia selkee.

Sitten mietitään taas niitä lisävaloja ja niiden sijoituspaikkaa :silly:

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 362
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

onnistuuko kattoverhoilun vaihto sedaniin niin ettei tuuli- tai takalasia tarvi poistaa?
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

BerlinettaSport
Viestit: 99
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
Car(s): 159 1,9 jtdm
Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Fiat 128 3P

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja BerlinettaSport »

Alkoi tuossa nousta kuume 159 alfaa kohtaan kun vanha 155 alkaa pärvötä järjestänsä joka paikasta. Kysymys onkin, että onko alustan ratkaisut yhtä mahtavia kuin ensimmäisen korimallin 156:ssa? Yhden 156 purkaneena totean ettei toista sellaista tule :)
Tyyppivikoja koittanut lueskella, mutta ei ainakaan suoraan ole missään lukenut(tai sitten luen vääriä sivuja) että kaikki tukivarret aina uusittava katsastukseen :roll: Onko näissä yleisesti sellaisia ylikuluvia kulutusosia jota saa jatkuvasti vaihdella? Mainittakoon että 1.9 jtd koneellista olen tässä kiikaroinut :P

Avatar
pahakeisari
Viestit: 65
Liittynyt: 19 Elo 2008, 21:24
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm tct
Paikkakunta: Askola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja pahakeisari »

Ota ehdottomasti autommaatti versio.
Taloudestamme kummatkin 1,9 & 2,4 löytyvät. Pikkukoneellinen mukavempi paikallispyörrittelysdä mut iso matka-ajossa omaa luokaansa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ei ole mitään sillä tavalla erikoislaatuisen lyhytäikäistä alustaosaa kuten 156:n ylätukivarret. Kyllä näihinkin saa alustaosia vaihdella, mutta ns. normaaliin tahtiin.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Q4:sen perä hakee välillä todella ikävästi. Katsastuksessa yritettiin löytää väljyyttä, mutta ei näkynyt mitään poikkeavaa.
Tekeekö väljä uniball perästä heiluvan?
Varsinkin pikatien urapaikkaukset tekevät autosta aivan karsean ajettavan.

Toisaalta autossa on pyöriensuuntaus pielessä, joten sekin voi tietty aiheuttaa jotain.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Ja tuntuu tuuliherkältä?

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Tuulikin tuntuu.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Omat kokemukset 159:stä on, että se on ihan todella herkkä pyöränkulmille. 156 oli todella kammottava ajettava myös, kun toisella puolelal takana oli enemmän aurausta kuin toisella (molemmat kyllä rajojen sisällä, myös kokonaisauraus...).

FIALFE
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2015, 14:00

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja FIALFE »

Moi, Alfa 159 2.0 jtdm tekee hiukkasloukun polttoja lähes päivittäin, missähän päin mahtaa ongelma piillä? Auto toimii moitteetta, ainoo vaan et kuulin et autolla pitää ajaa kun polttaa eikä käyttää tyhjäkäynnillä. Pääsääntöisesti auto on polttanut tyhjäkäynnillä.

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Onko poltto annettu mennä loppuun ennen sammuttamista? Kestää n. 5-10min, ainakin vanhemmissa dieseleissä sen näkee ahtopainemittarin käyttäytymisestä, mistä olet kai polton havainnutkin.
Ainakin nyt kannattaisi käydä pitemmällä ajolenkillä ja jos polttaa uudelleen huomenna niin nokiloukun tukkeutuminen pitää lukea ja yrittää pakkopolttoa.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

FIALFE
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2015, 14:00

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja FIALFE »

JiiTeeÄssä kirjoitti:Onko poltto annettu mennä loppuun ennen sammuttamista? Kestää n. 5-10min, ainakin vanhemmissa dieseleissä sen näkee ahtopainemittarin käyttäytymisestä, mistä olet kai polton havainnutkin.
Ainakin nyt kannattaisi käydä pitemmällä ajolenkillä ja jos polttaa uudelleen huomenna niin nokiloukun tukkeutuminen pitää lukea ja yrittää pakkopolttoa.
Joo olen antanut polttaa jokakerralla loppuun, eilen ajoin koko polttoajan toisin kuin ennen. Polton huomaan äänestä ja kierroksien noususta tyhjäkäynnillä.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Turha polttelu viittaa helposti siihen, että moottorista lähtee filtteriin savua ja nokea, eli rikkalla mennee. Ensimmäinen mieleen juolahtava potentiaalinen tekijä on ahtovuoto, toinen vuotava suutin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Edellinen 2.4JTDm oli ketjupolttaja eli kerran viikkoon DPF poltto.
Gasolina laittoi imusarjaläppien ohjaintangon takaisin paikoilleen, jonka jälkeen poltot harvenivat normaaliin.
Myös tehoja tuli takaisin.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

FIALFE
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2015, 14:00

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja FIALFE »

Polforea kirjoitti:Turha polttelu viittaa helposti siihen, että moottorista lähtee filtteriin savua ja nokea, eli rikkalla mennee. Ensimmäinen mieleen juolahtava potentiaalinen tekijä on ahtovuoto, toinen vuotava suutin.
Vois luulla että myös kulutus lisääntyisi tuossa tapauksessa mutta ei, päinvastoin. Viimeksi ku poltti ni ajoin kokoajan, sen jälkeen ei ole poltellut. Olikohan toissapäivänä viimeks. Autoon tehtiin kansiremontti parikuukautta sitten, oisko sillä osuutta asiaan, en tiedä. Auto toimii muuten moitteetta.

Avatar
Smiik
Viestit: 164
Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
Car(s): GT 3.2

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Smiik »

Mistä mahtaisi saada uudet takajarrusatulan kiinnityspultit? Toisen sain lähes ehjänä irti, mutta toisen jouduin rälläköimään pois pyöränlaakerin vaihdon yhteydessä. :silent: Ei lähtenyt irrotusöljyssä liottamalla eikä lämmittämällä.. Ruuvipenkissä tosin lähti melko helposti loput pultista putkipihtien kanssa. Sain viritettyä tilalle väliaikaisesti titaanipultit ( alunperin tarkoitettu prätkän etujarrusatulaan), mutta ne pitää kyllä korvata oikeilla mahdollisimman pian. Mistään ei kuitenkaan tahdo oikein pultteja yksinään löytyä. Toki jostain paikallisesta pulttinurkasta saattaisi löytyä, mutta silloin olisi hyvä tietää pultin lujuusluokka, eikä sitäkään oikein Google tunnu kertovan. Kierrehän taitaa olla M10 x 1,25.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Menet oikealla kierteellä ja pituudella ja pyydät kovaa, niin sieltä tulee. Ei tarvi varmaan olla ees kahtatoista, kymppi riittänee (uskoisin) oikein hyvin, mut jos otat mustana ni saat kyl varmasti riittävän lujaa kamaa. Eiks noi alkuperäsetkin oo kymppiä lujuudeltaan?

Avatar
Smiik
Viestit: 164
Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
Car(s): GT 3.2

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Smiik »

Aquatica kirjoitti:Menet oikealla kierteellä ja pituudella ja pyydät kovaa, niin sieltä tulee. Ei tarvi varmaan olla ees kahtatoista, kymppi riittänee (uskoisin) oikein hyvin, mut jos otat mustana ni saat kyl varmasti riittävän lujaa kamaa. Eiks noi alkuperäsetkin oo kymppiä lujuudeltaan?
Kai ne 10.9 vähintään on, tätä tietoa tosin siis en ole vielä mistään löytänyt varmana. Ehkä pitää marssia pulttikauppaan vanhan pultin kanssa. Nuo E12 torx-kantaiset pultit muutenkin ovat aivan perseestä, tilalle luulisi löytyvän kuusiokannalla olevat.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Käytettyjäkin voisi löytyä :wink:
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

No niin, moottoriöljyt pitäisi vaihtaa omaan Alfaan.

Tässä pk- seudulla pörräilen.

Pystyykö tuon vaihdon tekemään ihan maantasolta ja mitä työkaluja tarvitaan?

Jos ei pysty itse ryömiä autonalle jne. niin mitä halpaa paikka tässä pk-seudulla suosittelette jossa
tuon työn pääsisi helposti tekemään itse.

oidipus
Viestit: 211
Liittynyt: 02 Loka 2017, 16:14
Car(s): alfaromeo 159 2.2

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja oidipus »

Waverunner kirjoitti:No niin, moottoriöljyt pitäisi vaihtaa omaan Alfaan.

Tässä pk- seudulla pörräilen.

Pystyykö tuon vaihdon tekemään ihan maantasolta ja mitä työkaluja tarvitaan?

Jos ei pysty itse ryömiä autonalle jne. niin mitä halpaa paikka tässä pk-seudulla suosittelette jossa
tuon työn pääsisi helposti tekemään itse.
Mikähän moottori on autossa , tässä 2.2 JTS ohjeita .
Jos pohjalevy on kiinni niin katutasolla vaatii ainakin 30cm:n pukit etupyörien alle että mahtuu auton alle irroittelemaan pohjalevyn ja avaamaan öljypohjan propun eli vaatii auton alle ryömimisen . Suodattimen kannen avaamiseen tarvitaan 32mm. hylsy ja alaproppuun 18mm avain , näin ainakin omassani .
Öljynsuodatin on ylhäältä vaihdettava paperisuodatin joten laiskan miehen imuvaihto öljytikun aukosta on mahdollinen jossakin öljynvaihtopisteessä jolloin pohjalevyä ei tarvitse irroittaa .
Suosittelen kuitenkin öljynvaihtoa alakautta jolloin vanha öljy saadaan lähes kokonaan pois . Itse tekemällä säästänee pari kymppiä koska ei TI- tilakaan ilmainen ole jossakin öljynvaihtopisteessä , joten kannattanee käyttää jotakin alan ammattilaispaikkaa , löytyy PK-alueella riittävästi .
Tulee ainakin oikeat öljyt ja oikea määrä .

Ranttall
Viestit: 195
Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
Car(s): BMW 520iA -05
Ex: Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Ranttall »

Öljyihin liittyen, onko muilla ollut ongelmia tuon öljymääräanturin kanssa?

Aina ennen itsellä toiminut normaalisti, mutta äsken hain auton korjaamolta ilmastoinnin lauhduttimen vaihdosta niin käynnistettäessä tuli teksti "check engine oil level" ja näytti nollaa palkkia. Äkkiä auto sammuksiin ja tikusta katsomaan niin näytti olevan maksimissa. Uskalsin ajaa tasaisemmalle alustalle mutta edelleen sama homma, joten tarkastin tikusta vielä uudestaan ja edelleen maksimissa. Tämän jälkeen ilmoitus katosi ja joka käynnistyksellä näytti kahta palkkia vaille täyttä.

Kai tuolla ajaa uskaltaa jos ei enään uusiudu?

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Johtosarja! Lepo! Johtosarja... TARKISTA!

Meikäläisen ääni huonolle liitokselle tai nirhaantuneelle kaapelille.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Smiik
Viestit: 164
Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
Car(s): GT 3.2

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Smiik »

Maunu kirjoitti:Käytettyjäkin voisi löytyä :wink:
Missäköhän hapessa nämä käytetyt mahtaisivat olla? :-D En laittaisi tuota ehjänä irti saatua takaisin, koska kanta näyttää nyt jo siltä ettei toista kertaa ehjänä irtoa.

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja seppo »

^^^vika on yleensä anturissa, ja se on vaihdettavissa öljypohjan sisäkautta, tietysti??

Ranttall
Viestit: 195
Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
Car(s): BMW 520iA -05
Ex: Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Ranttall »

Nyt on sen jälkeen kun alkoi toimimaan niin toiminut joka kerta kun olen kokeillut. Koputetaan puuta ja toivotaan nyt että oli vain joku hetkellinen häiriö joka ei aiheuttaisi toimenpiteitä. :drinking:

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Smiik kirjoitti:
Maunu kirjoitti:Käytettyjäkin voisi löytyä :wink:
Missäköhän hapessa nämä käytetyt mahtaisivat olla? :-D En laittaisi tuota ehjänä irti saatua takaisin, koska kanta näyttää nyt jo siltä ettei toista kertaa ehjänä irtoa.
Voin tarkastaa. Kuinka pitkä pultti on kyseessä? Kaikki pultit on samassa laatikossa eikä ole mitään hajua mihin mikäkin kuuluu.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

marpet
Viestit: 105
Liittynyt: 24 Marras 2011, 12:41
Car(s): Alfa romeo breda 3.2

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja marpet »

Hei!
Olisiko jollakin tietoa missä kohta on 3.2 öljypaine tunnisti, vai pitkö purkaa koko moottori ensin että löytää sen.

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Koneen etupuolella ilmastoinnin kompuran takana, 10min homma mutta pitää olla syvä 27mm hylsy:
https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-15 ... p0520.html
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

marpet
Viestit: 105
Liittynyt: 24 Marras 2011, 12:41
Car(s): Alfa romeo breda 3.2

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja marpet »

Kiitos, siellähän se onkin, Kyllä tuo alfa on kallis auto pitää taas menee 56e.. Voi Voi........

Mikee
Viestit: 14
Liittynyt: 05 Maalis 2016, 01:48

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Mikee »

Nyt olisi hyvät neuvot tarpee. Alfani alkoi 2-3 viikkoa sitten nykimään ajossa ja lopulta sammuikin. Sammumisen jälkeen kuitenkin käynnistynyt heti ilman ongelmia. Saattanut mennä useampi päivä ilman näitä ongelmia ja sitten yhtäkkiä sama rumba.

Mitään vikakoodeja ei auto anna ei edes vaikka lukisi samalla hetkellä kun auto sammuu. Muutenkin ajossa ecuscanilla katsoessa näyttäisi polttoainepaineet yms niinkun pitäisi. Dpf näyttää normaalia eikä autossa siis mitään tehonhäviämisiä ole. Kiihtyy hyvin yms. Vm. 2009 ja kilsoja 260tkm.

Onko kenelläkään gurulla mitään hajua missä vika voisi olla? Korjaamollakaan ei mitään apuja tullut

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Onko akun kengät tiukasti kiinni?

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Suuttimien johtosarjan liittimet voivat olla tiensä päässä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Maunulle..

Mun kottero kans paskahko ajaa, taas.
Ja tuntuu tuuliherkemmältä.

Jahka viittin, ni uniballit ja urskat taakse asennan.
Samalla etu urskat uudelleen rasvata. Narisee kuivalla/lämpimällä kelillä.
Ja vois samalla tsekata ohjausvaihteen välyksen ja rt-nivelet.

Lähipajan kulmamittaushärveli näyttää jakarin kuvaketta...
Pitänee sit tyytyä muuhun pajaan, jos ei italian ihmettä tolpilleen sasada. Ratin anturi kans kalibroitava, 1,5astetta ratti vinossa, ollu jo ed säädöstä asti.

jyskyed
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 00:10
Car(s): 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jyskyed »

159 sw Ti malliin löytyy multa nyt yksi käyetty takajousi, jos jollain sattuu poikki napsumaan.
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!

BerlinettaSport
Viestit: 99
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
Car(s): 159 1,9 jtdm
Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Fiat 128 3P

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja BerlinettaSport »

Kyllä, nyt on 159! Ja siihen liittyen sellainen kysymys, että onko muilla ollut sellaasta ongelmaa että ratin painikkeet toimii päin vastoin? Eilen huomasin että radion hallinta napeista ylös-alas suuntaiset nuolipainikkeet toimii toistensa peilikuvina. Vain siis nuo ylös ja alas. Alkoi tehdä tuota akun irtikytkennän jälkeen, sitä ennen toimii kaikki oikein. Saako noita jostain asetuksita viiksiä räpeltämällä kenties käännettyä? Autoon on laitettu pioneerin 2-din soitin ja soittimenkin asetuksista koitin katsoa onnistuisko, mutta ei onnistunut.

Mutta on se vaan mahtava auto kaikin puolin.

Avatar
Teddy
Viestit: 367
Liittynyt: 03 Tammi 2017, 17:57
Paikkakunta: Kaakkois-Suomen idioottireservaatti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Taas täällä kyselemässä hölmöjä. Keittiöpäällikön kärry kävi renkaanvaihdossa ja toinen takavieteri on kuulemma poikki. Onkohan tuossa uusien valinnassa paljon tsäännssiä vetää huti? Kyseessä siis 1.9 JTS SW. Profiteile tarjoaa Bilsteinia numerolla 36-196111 sekä Sachsia numerolla 996 934, samoin tekee ZF:n oma katalogi. Toisaalta löysin tuolle Sachsilaiselle alkuperäisvastaavuudet 50705825 ja 50708727. Alfaworkshopilla jotain Suplexia ja orkkista.

Olikos joku puolalainen, vai mikä osakauppa, missä oli toimiva VIN haku orgisnumeroille? Sanokaa sitten oitis, jos mää oon tekemässä tästä taas liian monimutkasta. :silly:

Edit: fiatdalys.lt oli se sivu näköjään.
Operating at the speed of dark

Avatar
Raikkoo
Viestit: 214
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

BerlinettaSport kirjoitti:Kyllä, nyt on 159! Ja siihen liittyen sellainen kysymys, että onko muilla ollut sellaasta ongelmaa että ratin painikkeet toimii päin vastoin? Eilen huomasin että radion hallinta napeista ylös-alas suuntaiset nuolipainikkeet toimii toistensa peilikuvina. Vain siis nuo ylös ja alas. Alkoi tehdä tuota akun irtikytkennän jälkeen, sitä ennen toimii kaikki oikein. Saako noita jostain asetuksita viiksiä räpeltämällä kenties käännettyä? Autoon on laitettu pioneerin 2-din soitin ja soittimenkin asetuksista koitin katsoa onnistuisko, mutta ei onnistunut.

Mutta on se vaan mahtava auto kaikin puolin.
En tiedä, mutta voisin luulla jonkin muuttuneen siinä adapterissa, jolla rattinapit saadaan käyttöön tarvike mankassa.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Q4 päätti tänään hajottaa luultavasti turbon.
Kiihdyttäessä kuului pamaus, jonka jälkeen autosta katosi kaikki tehot.
Pysähdyttyäni autosta valui öljyä ehkä noin 0,5l tielle.

Auton sai kyllä käyntiin, mutta jos käänsi rattia moottori sammui.
Hinurin kyydillä siis pajalle.

Onko muille sattunut vastaavaa? Mitä hajoaa, että öljyt tulevat ulos eivätkä mene välijäähyyn.
Voiko turbon palasia mennä koneeseen asti vai jääkö ne välijäähyyn?
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kattoppa ettei se ahdin oo vuotanu jo pidempään rauhaksiin ja primäärisyy tämänkertaiselle ole massiivinen ahtovuoto irronneen letkun/putken seurauksena, joka sitten päästää jo aiemmin kertyneen öljyn valumaan ulos.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Polforea kirjoitti:Kattoppa ettei se ahdin oo vuotanu jo pidempään rauhaksiin ja primäärisyy tämänkertaiselle ole massiivinen ahtovuoto irronneen letkun/putken seurauksena, joka sitten päästää jo aiemmin kertyneen öljyn valumaan ulos.
ääni tälle, tuota pamausta on vaikea muuten kyllä kuvitella syntyvän :roll:

Vähän häiritsee kyllä tuo auton sammuminen rattia kääntäessä mutta lienee toki sekin mahdollista jos putki/letku kokonaan irti ja mitattu ilmamassa mitä sattuu.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Öljymittari näyttää ajotietokoneessa tyhjää ja ennen pamausta oli kaikki palkit.
Kone herjaa liian alhaista öljyn tasoa. Voi olla että sen takia sammuu heti kun tulee kuormaa.

Edit: tuskin sinne lauhduttimeen on paljoakaan öljyä mennyt vuoden aikana, jonka lauhdutin on ollut kiinni autossa. Öljyä ei ole tarvinnut lisätä kertaakaan koneeseen.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Mikael J
Viestit: 148
Liittynyt: 09 Kesä 2013, 20:41
Car(s): Alfa 159 2.2jts
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Mikael J »

Merkillistä. Molemmat elektroniset virta-avaimet eivät enää lukitse,- avaa ovia. Metallisella avainosalla saan ovet auki ja kiinni. Uutta paristoa kokeilin ei auttanut. Akkua kytkin irti.
Mahtaakohan vastaanotin olla sökönä? Mitään sulaketta tälle ei taida olla.
Kaikki kokemukset vastaavasta ongelmasta ja vihjeet tervetulleita.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Joskus oli vastaavaa ongelmaa kahden auton kanssa samaan aikaan.
Johtui luultavasti radiohäiriöstä, koska kotiin pääsyäni avaimet toimivat normaalisti.

AlfaOBD ohjelmalla pääsee 159:sin kauko-ohjaukseen / avainlistaan käsiksi. Kannattaa katsoa sillä onko avaimet vielä listassa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

FIALFE
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2015, 14:00

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja FIALFE »

Hätä hätä, ollaan ruissalon leirialueella ja Alfa 159 diesel ja öljyn määrä lisääntyy koneessa ja pitäisi imeä öljyjä pois ja laittaa uutta öljyä tilalle että vois ajaa vaunun kanssa Tampereelle. Onko ketään lähellä joka voisi auttaa, en tiedä mitä tehdä kun joka paikka on kiinni enkä saa apua.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Isojötsissä kaksi pientä hämmennystä:

1) MAP-anturin liittimen kanssa samassa johtonipussa on 2-napainen liitin, jolle en meinaa keksiä oikeata paikkaa. Jossain se on ollut kiinni, kun on puhdas, osaako joku vinkata?

2) Olen ehkä hukannut yhden alipaineletkun, enkä millään keksi, että mihkä piruun pitäisi alipainelinja vetää nipasta, joka on heti kaasuläpän jälkeen kaasuläpän ja plenumin tapaamiskohdan "sisätaitteessa". Tähän saa kanssa vinkata.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Vastaa Viestiin