Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 17 Syys 2016, 22:42
- Car(s): Alfa Romeo GTV (916) 2.0 TS, 2000
Poisruostunut: Alfa Romeo 156 2.0 TS, 1999 - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Unohdin edellisestä vielä pari asiaa.
6. Varashälytin ei toimi. Se on jotenkin resetoitunut eikä tottele avainta. Mulla on kyllä koodiläpyskä ja joku master key, saako näillä paritettua sen uudestaan itse vai pitääkö viedä jonnekkin? Tästä seuraa siis se, että ovet pitää laittaa avaimella lukkoon. Keskuslukitus kyllä toimii.
7. Tässä on sellainen vika, että tehtaalla rekisterikilpi on laitettu vahingossa tosi outoon paikkaan. Keskelle autoa. En ole ennen tälläistä ihmettä nähnytkään! Onko kukaan korjannut tätä vikaa ja siirtänyt kilpeä oikealle paikalle? Ajattelin vaan, että jos joku on jo sen tehnyt niin pääsisi helpommalla suunnittelussa.
8. Mielestäni tässä on takalasin lämmitin, mutta ei ole sille katkaisinta. Onko siis niin että lämmitin ja mahdollisesti jopa johdot löytyy, mutta nappia ei ellei ole ottanut lisävarusteena? Voisin "aktivoida" sen jos pääsee helpolla, muuten parempi unohtaa kun ei ole talvella kuitenkaan ajossa.
9. Edellisessä viestissä kerroinkin että mulla on vaan italialainen omistajan käsikirja. En siksi tiedä, mistä ulkolämpötilan saa näkyviin vai saako ollenkaan. Mielestäni sivupeilissä on tappi jota ainakin luulen lämpötila-anturiksi, eikös 156:ssa ole niin?
10. Sellaisen ominaisuuden olen huomannut, että takana tulevat ajavat tosi lähellä takapuskuria kun ajaa rajoitusten mukaan. Ennen ei ole ollut sellaista autoa, joka vastaavan reaktion aiheuttaisi. Onko muut huomannut saman vai luulenko vain
Jotain muutakin oli äsken vielä mielessä, ajossa viimeistään muistanen.
6. Varashälytin ei toimi. Se on jotenkin resetoitunut eikä tottele avainta. Mulla on kyllä koodiläpyskä ja joku master key, saako näillä paritettua sen uudestaan itse vai pitääkö viedä jonnekkin? Tästä seuraa siis se, että ovet pitää laittaa avaimella lukkoon. Keskuslukitus kyllä toimii.
7. Tässä on sellainen vika, että tehtaalla rekisterikilpi on laitettu vahingossa tosi outoon paikkaan. Keskelle autoa. En ole ennen tälläistä ihmettä nähnytkään! Onko kukaan korjannut tätä vikaa ja siirtänyt kilpeä oikealle paikalle? Ajattelin vaan, että jos joku on jo sen tehnyt niin pääsisi helpommalla suunnittelussa.
8. Mielestäni tässä on takalasin lämmitin, mutta ei ole sille katkaisinta. Onko siis niin että lämmitin ja mahdollisesti jopa johdot löytyy, mutta nappia ei ellei ole ottanut lisävarusteena? Voisin "aktivoida" sen jos pääsee helpolla, muuten parempi unohtaa kun ei ole talvella kuitenkaan ajossa.
9. Edellisessä viestissä kerroinkin että mulla on vaan italialainen omistajan käsikirja. En siksi tiedä, mistä ulkolämpötilan saa näkyviin vai saako ollenkaan. Mielestäni sivupeilissä on tappi jota ainakin luulen lämpötila-anturiksi, eikös 156:ssa ole niin?
10. Sellaisen ominaisuuden olen huomannut, että takana tulevat ajavat tosi lähellä takapuskuria kun ajaa rajoitusten mukaan. Ennen ei ole ollut sellaista autoa, joka vastaavan reaktion aiheuttaisi. Onko muut huomannut saman vai luulenko vain
Jotain muutakin oli äsken vielä mielessä, ajossa viimeistään muistanen.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
On saanut punaisella nahkasisustalla. On ollut kahta versiota. Toisessa kojelauta ja suurin osa ovipahveista mustaa ja ovissa vain pienet punaiset osuudet. Toinen versio sitten päinvastaisella värityksellä.
Mulla oli kilpi keskellä keulaa eikä se omaa silmää häirinnyt yhtään. https://teropee.kuvat.fi/kuvat/Kulukupelit/GTV/
Mulla oli kilpi keskellä keulaa eikä se omaa silmää häirinnyt yhtään. https://teropee.kuvat.fi/kuvat/Kulukupelit/GTV/
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 17 Syys 2016, 22:42
- Car(s): Alfa Romeo GTV (916) 2.0 TS, 2000
Poisruostunut: Alfa Romeo 156 2.0 TS, 1999 - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Selvä, katsotaan jos jostain löytyisiTeroPee kirjoitti:On saanut punaisella nahkasisustalla. On ollut kahta versiota. Toisessa kojelauta ja suurin osa ovipahveista mustaa ja ovissa vain pienet punaiset osuudet. Toinen versio sitten päinvastaisella värityksellä.
Mulla oli kilpi keskellä keulaa eikä se omaa silmää häirinnyt yhtään. https://teropee.kuvat.fi/kuvat/Kulukupelit/GTV/
Niin, kyllähän tässä mallissa kilpi kuuluu olla keskellä. Ajattelin vain että joku on sen varmasti siirtänyt "oikealle" paikalle.
Sulla on hieno auto! Maalipintakin ihan kuin uudessa. Mistä ostit mustat vilkut? Mulla on vielä porkkanat, tiedän vain ulkomaalaisia paikkoja enkä viitsi pelkkiä vilkkuja tilata.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
En yhtään muista mistä ostin vilkut ja autokin tuli myytyä nelisen vuotta sitten. Maalipinta siinä oli ihan siisti mutta ei sillä oltu ajettuaan ihan mahdottomia, olisiko ollut jotain 150tkm kun meni seuraavalle foorumilaiselle. Mun auto oli Suomeen uuteena myyty ja noita oli viisi peräkkäisillä rekkareilla. Kolme niistä mustia punaisella sisustalla ja kaksi sinisiä vaalean ruskeilla nahoilla.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Simelle:
2. 70 litraa, ainakin teoriassa. Tämäkin löytyy sieltä korjaamokäsikirjasta.
3. Korjaamokirjan mukaan kaasuläpän läheisyydessä
4. Mulla aina alhaalla, moottori särki. Tilalla ikkunaan liimattava antenni.
Voisiko sen moottorin puhdistus ja voitelu auttaa, en muista rakennetta?
5. Tarvinnee radion, jossa on antennin ohjaus. Liittimiin löytynee adapterit.
7. Onko se liian alhaalla vai miten TeroPeen kuvissa oikealla paikalla
8. Yleensä otettu sulake pois, käyhän se noinkin . Ainakin vanhemmissa korjaamattomissa paloriski olemassa.
9. Ph1 ei ole lämpötilan näyttöä, uudemmista en tiedä.
10. Huomannut, että moottoritiellä saa helpommin tilaa vasemmalla kaistalla.
2. 70 litraa, ainakin teoriassa. Tämäkin löytyy sieltä korjaamokäsikirjasta.
3. Korjaamokirjan mukaan kaasuläpän läheisyydessä
4. Mulla aina alhaalla, moottori särki. Tilalla ikkunaan liimattava antenni.
Voisiko sen moottorin puhdistus ja voitelu auttaa, en muista rakennetta?
5. Tarvinnee radion, jossa on antennin ohjaus. Liittimiin löytynee adapterit.
7. Onko se liian alhaalla vai miten TeroPeen kuvissa oikealla paikalla
8. Yleensä otettu sulake pois, käyhän se noinkin . Ainakin vanhemmissa korjaamattomissa paloriski olemassa.
9. Ph1 ei ole lämpötilan näyttöä, uudemmista en tiedä.
10. Huomannut, että moottoritiellä saa helpommin tilaa vasemmalla kaistalla.
- Wessie
- Viestit: 71
- Liittynyt: 30 Heinä 2013, 13:22
- Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 659A/831 (Kesäauto)
Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 601/495 (Projekti) - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Takalasinlämmittimen kytkin löytyy PH2 GTV:ssä nuolella osoitetusta kohdasta keskikonsolissa. Sama kytkin aktivoi myös sivupeilien lämmityksen.
- Liitteet
-
- Takalasi.jpg
- (258.56 KiB) Tiedosto ladattu 7784 kertaa
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat" - Henry Ford
- Wessie
- Viestit: 71
- Liittynyt: 30 Heinä 2013, 13:22
- Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 659A/831 (Kesäauto)
Alfa Romeo GTV 3.0 1998 - 601/495 (Projekti) - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Jos ovipahvit ja kojelauta ovat punaiset, kyseessä on ns. "Red style" sisustus. Red stylen ohella Phase 2- 916:lle oli tarjolla synkänsininen "Blue style"- sisustus, josta ainakaan itse en välittänyt.TeroPee kirjoitti:On saanut punaisella nahkasisustalla. On ollut kahta versiota. Toisessa kojelauta ja suurin osa ovipahveista mustaa ja ovissa vain pienet punaiset osuudet. Toinen versio sitten päinvastaisella värityksellä.
Mulla oli kilpi keskellä keulaa eikä se omaa silmää häirinnyt yhtään.
Etupuskurin rekisterikilpi siirtyi keskeltä sivulle viimeisessä faceliftissä, vm. 2003-.
- Liitteet
-
- Redstyle.jpg
- (252.07 KiB) Tiedosto ladattu 7776 kertaa
-
- Bluestyle.jpg
- (269.29 KiB) Tiedosto ladattu 7776 kertaa
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat" - Henry Ford
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Semmonen probleema kun gtv on nyt seissyt about vuoden ja tänään oli tarkoitus käydä auto katsastaa mutta kun nyt pitkästä aikaa maantiellä kurvasin niin väännöt täysin hukassa ja auto kiihtyy/vastaa kaasuun melko huonosti. Vanhat bensat on vielä tankissa mut ne ei ole ku jtn about 6kk. Kävin päivällä läpi aikalailla kaikki huohotin letkut, ilmin yms. ja vuotoja en löytänyt.
kaapelia ei ole vielä joten vikakoodeihin en pääse käsiksi. Auto ei myöskään savuta ja käy tyhjäkäynnillä oikein hyvin. Ei nyi ajaessa ja virranjakajan kansi, Puola ja pyörijä vaihdettu reilu pari vuotta sitten. Mistä kannattaisi lähtä ongelmaa ratkomaan?
-gtv v6 tb
kaapelia ei ole vielä joten vikakoodeihin en pääse käsiksi. Auto ei myöskään savuta ja käy tyhjäkäynnillä oikein hyvin. Ei nyi ajaessa ja virranjakajan kansi, Puola ja pyörijä vaihdettu reilu pari vuotta sitten. Mistä kannattaisi lähtä ongelmaa ratkomaan?
-gtv v6 tb
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Nyt käytin autoa tossa tyhjäkäynnillä jonku puol tuntia ja lämmöt nousi about 100 asteeseen mikä ei ole tälle yksilölle normaalia. Myös jäähdytys nesteen määrä oli säiliössä kasvanut ja yli max viivaan. Ei taida olla normaalia? Mistä moinen voisi kertoa?roude kirjoitti:Semmonen probleema kun gtv on nyt seissyt about vuoden ja tänään oli tarkoitus käydä auto katsastaa mutta kun nyt pitkästä aikaa maantiellä kurvasin niin väännöt täysin hukassa ja auto kiihtyy/vastaa kaasuun melko huonosti. Vanhat bensat on vielä tankissa mut ne ei ole ku jtn about 6kk. Kävin päivällä läpi aikalailla kaikki huohotin letkut, ilmin yms. ja vuotoja en löytänyt.
kaapelia ei ole vielä joten vikakoodeihin en pääse käsiksi. Auto ei myöskään savuta ja käy tyhjäkäynnillä oikein hyvin. Ei nyi ajaessa ja virranjakajan kansi, Puola ja pyörijä vaihdettu reilu pari vuotta sitten. Mistä kannattaisi lähtä ongelmaa ratkomaan?
-gtv v6 tb
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Syylärin flekti(e)n toimivuudesta?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 17 Syys 2016, 22:42
- Car(s): Alfa Romeo GTV (916) 2.0 TS, 2000
Poisruostunut: Alfa Romeo 156 2.0 TS, 1999 - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Mikä mahdollisimman iso/hyvä AGM-akku vakioakun tilalle?
Vm. 2000 ja 2.0 TS jos merkitystä.
Vm. 2000 ja 2.0 TS jos merkitystä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Öö ekös termostaatti aukee 90 asteessa ja kun syyläri on kauttaaltaan jo kuuma niin ainoa juttu mikä noin karkeasti rajoittaa lämmön nousemista onroude kirjoitti:Nyt käytin autoa tossa tyhjäkäynnillä jonku puol tuntia ja lämmöt nousi about 100 asteeseen mikä ei ole tälle yksilölle normaalia. Myös jäähdytys nesteen määrä oli säiliössä kasvanut ja yli max viivaan. Ei taida olla normaalia? Mistä moinen voisi kertoa?roude kirjoitti:Semmonen probleema kun gtv on nyt seissyt about vuoden ja tänään oli tarkoitus käydä auto katsastaa mutta kun nyt pitkästä aikaa maantiellä kurvasin niin väännöt täysin hukassa ja auto kiihtyy/vastaa kaasuun melko huonosti. Vanhat bensat on vielä tankissa mut ne ei ole ku jtn about 6kk. Kävin päivällä läpi aikalailla kaikki huohotin letkut, ilmin yms. ja vuotoja en löytänyt.
kaapelia ei ole vielä joten vikakoodeihin en pääse käsiksi. Auto ei myöskään savuta ja käy tyhjäkäynnillä oikein hyvin. Ei nyi ajaessa ja virranjakajan kansi, Puola ja pyörijä vaihdettu reilu pari vuotta sitten. Mistä kannattaisi lähtä ongelmaa ratkomaan?
-gtv v6 tb
a. sisatilan lämmitys
b. fekti syylärissä
c. normaalit lämpöhäviöt
Joten jos flekti startaa ja lämmöt ei nouse yli 100 asteen paljoa, niin eikös tuo ihan kunnossa oleva systeemi ole.
Flekti kytketyy jossain 102 asteessa, ja taitaa sammua 95:ssä (noin).
Tuossa lämpötilassa sitä nestettäkin löytyy jo sieltä säiliöstä, jo jos sen ajaa viimassa kylmäksi niin joku sen sieltä haihduttaa.
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 17 Syys 2016, 22:42
- Car(s): Alfa Romeo GTV (916) 2.0 TS, 2000
Poisruostunut: Alfa Romeo 156 2.0 TS, 1999 - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Vaihdoin äsken lyhyisiin ja pitkiin uudet polttimot. Näissähän on HB3 polttimot, eli sellaiset, joihin johto tulee 90 asteen kulmassa. Polttimo laitetaan paikalleen niin, että kun sen kiristää, jää johdolle tarkoitettu "varsi" alaspäin, ts. johto tulee alhaalta ylös. Polttimoa ei voi myöskään asentaa väärin, sillä sen kannassa kolme pientä tappia ja vastaavasti sille tarkoitetussa reiässä on kolme koloa. Kun avasin muovisuojat niin huomasin, että kaikki muut olivat niinkuin odotinkin eli alaspäin, mutta matkustajan puoleinen kaukovalo osoitti viistosti ylöspäin. Vaihdoin kaikki polttimot ja yritin laittaa sitäkin "oikein", mutta reiät eivät yksinkertaisesti kohtaa kuten pitäisi vaan ainoa tapa laittaa polttimo siihen valoon on juurikin noin, viistosti ylöspäin. Kuitenkin kuljettajan puolenen kaukovalo on alaspäin!
Siitä keksin, että ehkä koko heijastin on laitettu väärin paikalleen. Ajovalon heijastin on muuten pyöreä, mutta sen alareuna on tasoitettu. Vertailin jälleen kuljettajanpuoleiseen, ja ikäväkseni huomasin, että ne ovat täysin identtisesti asennettu.
Mikä on siis vikana? Kuuluuko jostain syystä matkustajan puoleisen valon olla näin ja kaikkien muiden eri tavalla?
En muistanut ottaa kuvia, mutta jos on näitä valoja koskaan vaihtanut niin tietää kyllä onko omassa autossa kaikki muut alas ja yksi ylös. Voin huomenna laittaa vielä kuvat jos joku haluaa varmistaa vielä jotain.
Siitä keksin, että ehkä koko heijastin on laitettu väärin paikalleen. Ajovalon heijastin on muuten pyöreä, mutta sen alareuna on tasoitettu. Vertailin jälleen kuljettajanpuoleiseen, ja ikäväkseni huomasin, että ne ovat täysin identtisesti asennettu.
Mikä on siis vikana? Kuuluuko jostain syystä matkustajan puoleisen valon olla näin ja kaikkien muiden eri tavalla?
En muistanut ottaa kuvia, mutta jos on näitä valoja koskaan vaihtanut niin tietää kyllä onko omassa autossa kaikki muut alas ja yksi ylös. Voin huomenna laittaa vielä kuvat jos joku haluaa varmistaa vielä jotain.
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 17 Syys 2016, 22:42
- Car(s): Alfa Romeo GTV (916) 2.0 TS, 2000
Poisruostunut: Alfa Romeo 156 2.0 TS, 1999 - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Vastaan itselleni:Sime kirjoitti:Vaihdoin äsken lyhyisiin ja pitkiin uudet polttimot. Näissähän on HB3 polttimot, eli sellaiset, joihin johto tulee 90 asteen kulmassa. Polttimo laitetaan paikalleen niin, että kun sen kiristää, jää johdolle tarkoitettu "varsi" alaspäin, ts. johto tulee alhaalta ylös. Polttimoa ei voi myöskään asentaa väärin, sillä sen kannassa kolme pientä tappia ja vastaavasti sille tarkoitetussa reiässä on kolme koloa. Kun avasin muovisuojat niin huomasin, että kaikki muut olivat niinkuin odotinkin eli alaspäin, mutta matkustajan puoleinen kaukovalo osoitti viistosti ylöspäin. Vaihdoin kaikki polttimot ja yritin laittaa sitäkin "oikein", mutta reiät eivät yksinkertaisesti kohtaa kuten pitäisi vaan ainoa tapa laittaa polttimo siihen valoon on juurikin noin, viistosti ylöspäin. Kuitenkin kuljettajan puolenen kaukovalo on alaspäin!
Siitä keksin, että ehkä koko heijastin on laitettu väärin paikalleen. Ajovalon heijastin on muuten pyöreä, mutta sen alareuna on tasoitettu. Vertailin jälleen kuljettajanpuoleiseen, ja ikäväkseni huomasin, että ne ovat täysin identtisesti asennettu.
Mikä on siis vikana? Kuuluuko jostain syystä matkustajan puoleisen valon olla näin ja kaikkien muiden eri tavalla?
En muistanut ottaa kuvia, mutta jos on näitä valoja koskaan vaihtanut niin tietää kyllä onko omassa autossa kaikki muut alas ja yksi ylös. Voin huomenna laittaa vielä kuvat jos joku haluaa varmistaa vielä jotain.
Jostain syystä yksi polttimoista on noin. Mitään väliä sillä ei ole koska se ei vaikuta valokuvioon.
Tässä lähde: https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gt ... st17370017
Jos on jotain ongelmaa GTV:n kanssa ja haluaa aktiiviselle foorumille niin täältä löytyy: https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gt ... 16-spider/
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Sopiiko 156/147:n alkuperäisvanteet ET-luvulla 41,5 GTV:n/Spiderin alle? Eikö nuo mene 5mm sisemmälle kuin GTV:n alkup. vanteet?
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Kyllä ne sopii, mutta tosiaan on hiukan hassun näköinen. Alkuperäinen GTV 2.0 TS ET on 30,5 joten eroa on aika tavalla.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Kiitos vastauksesta, foorumi tuntuu kovin hiljaiselta jos kysymys koskee näitä vanhempia malleja. Itsellä tosin Spider, mutta alustahan sama kuin GTV:ssä.
Oheisen linkin mukaan kyllä 16":ssa olisi ET-luku aina 35.
https://www.wheel-size.com/size/alfa-romeo/spider/1997/
Oheisen linkin mukaan kyllä 16":ssa olisi ET-luku aina 35.
https://www.wheel-size.com/size/alfa-romeo/spider/1997/
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Alfan GTV/Spiderin 2,0 TS mallin 16" vanne on ollut aina 6,5x16 ja ET 30,5 (näkyy esitekuvassa heikosti).
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
1cm ero on kyllä aikamoinen, voi tosiaan näyttää hassulta. Onko tuohon mitään ratkaisua vai pitääkö vaan unohtaa idea asentaa 156/147:n vanteet Spideriin?
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/sty ... 2000019271jmi kirjoitti:1cm ero on kyllä aikamoinen, voi tosiaan näyttää hassulta. Onko tuohon mitään ratkaisua vai pitääkö vaan unohtaa idea asentaa 156/147:n vanteet Spideriin?
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Itse laittaisin tuossa tilanteessa 12-15mm keskittävä spacerit ja pidemmät pultit. Esim: http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1056.html 10mm lätyillä on se ongelma että navan keskiö ei enää keskitä vannetta mutta siihen spaceriin ei saa oikein kunnolla keskittävää huulta. Katsastuksessa sitten voivat suhtautua kielteisesti mihin tahansa levikepaloihin.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Mulla oli GTV:ssä 156 GTA-vanteet. Toimi ihan hyvin ilman spacereita tms. En muista, mikä noissa oli ET.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Kyllä minäkin noihin luottaisin enemmän. Jossain on minulla ollut noita bilteman lättyjä ja vaikka ne aina toimi riittävästi ja teki mitä piti, niin silti ne mielessä välillä kummitteli. Mielenrauhan vuoksi keskittävät spacerit jos jotain tarvitsee.Tiige kirjoitti:Itse laittaisin tuossa tilanteessa 12-15mm keskittävä spacerit ja pidemmät pultit. Esim: http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1056.html 10mm lätyillä on se ongelma että navan keskiö ei enää keskitä vannetta mutta siihen spaceriin ei saa oikein kunnolla keskittävää huulta. Katsastuksessa sitten voivat suhtautua kielteisesti mihin tahansa levikepaloihin.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Eikö nuo levikepalat ole aina laittomia?
Vähän kyllä harmittaa vanteiden hankinta kun luotin netin tietoihin alkup. vanteiden et-luvusta.
En vaivautunut irrottamaan ja tarkistamaan.
Vähän kyllä harmittaa vanteiden hankinta kun luotin netin tietoihin alkup. vanteiden et-luvusta.
En vaivautunut irrottamaan ja tarkistamaan.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
"Ajoneuvon pyörännavan ja vanteen väliin saa asentaa vain ajoneuvon tai vanteen valmistajan vanteen ja kyseisen ajoneuvomallin yhteydessä käytettäväksi tarkoittamia sovituskappaleita"
Esim: ritmo abarthissa oli/on alkup spaaserit, edessä ohkasemmat rautaset ja takana paksummat köykämiiniset. Näistä johtuen oli orggis et aika messevä. Noh, spaaserit pois niin alko löytymään vanteita. Eli tämmöset tietennii lailliset. Sitten jotain vanteita myydään spacerien kera, ihan vannevalmistajan dokumentoitu ratkaisu, joka siten siis laillinen.
Esim: ritmo abarthissa oli/on alkup spaaserit, edessä ohkasemmat rautaset ja takana paksummat köykämiiniset. Näistä johtuen oli orggis et aika messevä. Noh, spaaserit pois niin alko löytymään vanteita. Eli tämmöset tietennii lailliset. Sitten jotain vanteita myydään spacerien kera, ihan vannevalmistajan dokumentoitu ratkaisu, joka siten siis laillinen.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Niissä on ET 35.Tommi kirjoitti:Mulla oli GTV:ssä 156 GTA-vanteet. Toimi ihan hyvin ilman spacereita tms. En muista, mikä noissa oli ET.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
No sepä sitten selittää, miksi toimi hyvinTiige kirjoitti:Niissä on ET 35.Tommi kirjoitti:Mulla oli GTV:ssä 156 GTA-vanteet. Toimi ihan hyvin ilman spacereita tms. En muista, mikä noissa oli ET.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 08 Kesä 2014, 15:19
- Car(s): Alfa 156 sportwagon super, GTV TS, 166 TS
Exiä Alfa 75 TS ja 1.6, 164 TS, 155 TS, 2000 berlina,
Fiat 125 S, 132, Argenta... - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Omassa autossa on nuo lätyskät, eikä katsastuksessa niistä mitään sanottu. Vanteina on 156:sen 17- tuumaiset.jmi kirjoitti:Eikö nuo levikepalat ole aina laittomia?
Vähän kyllä harmittaa vanteiden hankinta kun luotin netin tietoihin alkup. vanteiden et-luvusta.
En vaivautunut irrottamaan ja tarkistamaan.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Tuli talvella ostettua jo 147:ssa olleet vanteet joissa ET-luku 41,5. Tänään tuli testattua että miltä näyttävät Spiderin alla ja irroitin vanteet ja niissä oli myös et-luku 41,5 Varaosanumero niissä on 46829672 eli nekin taitavat olla 147:sta http://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae/Osa ... -46829672/AKaT kirjoitti:Omassa autossa on nuo lätyskät, eikä katsastuksessa niistä mitään sanottu. Vanteina on 156:sen 17- tuumaiset.jmi kirjoitti:Eikö nuo levikepalat ole aina laittomia?
Vähän kyllä harmittaa vanteiden hankinta kun luotin netin tietoihin alkup. vanteiden et-luvusta.
En vaivautunut irrottamaan ja tarkistamaan.
Eli joku on jo aiemmin laittanut 147:n vanteet Spiderin alle. Itse en tosin ole huomannut että et-luvulla 41,5 näyttäisi auto hassulta
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Miten gtvn sumarit saa irti oikeaoppisesti. Tuossa sumarin vieressä molemmin puolin puskurin keskustan puolellahan on tuollainen kolmio muovi mikä kai lähtee irti. Toinen vaan jo lohkesi ku koitin varovasti sitä ujuttaa ulospäin... Neuvoja kaivataan. Ps. Kuka myy mulle nuo uudet kolmiot
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Taitaa vaatia puskurin irrotuksen, ainakin siltä miusta näytti. Ainakin ph1 puskuri oli todella helppo irrottaa.
Suoraan vaan suoraa
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Vaihdoin tuon joskus, mutta en muistaakseni irrottanut puskuria. Siitä kolmiosta homma alkoi. Olisiko siitä päässyt käsiksi kiinnitysruuveihin tmv.
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Joo kolmion alta löytyy kiinnitysruuvit. Kolmio on vaan paskamainen irrotettava. Alkaa olla kaikki GTV:t jo iällä ja muovi kovaa koppuraa.
Alfaholismia vuodesta 2001
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Vaihdoin jäähdyttimen ja tämän jälkeen alkoi vuotamaan tuulettimen anturista, siis siitä mikä tulee jäähdyttimeen kiinni. Pitäisikö siellä olla jokin kuminen o-rengas jossain välissä? Vanhassa oli vaan metallinen prikka ja jotain tiivisteainetta.
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Tuo metallinen prikka on joko kuparinen tai alumiininen tiiviste, joka olisi syytä uusia aina kun tiivistyskohta käytetään auki
Alfaholismia vuodesta 2001
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Laitoin tiivisteainetta väliin ja alkoi pitämään.
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 08 Kesä 2014, 15:19
- Car(s): Alfa 156 sportwagon super, GTV TS, 166 TS
Exiä Alfa 75 TS ja 1.6, 164 TS, 155 TS, 2000 berlina,
Fiat 125 S, 132, Argenta... - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Antenni nähtävästi napannut salaa Viagraa, kun ei enää suostu laskeutumaan alas. Moottori kyllä hurisee, mutta mitään ei tapahdu. Osaako joku kertoa missä vika?
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Olisiko siellä joku ratas tmv. joka lyö tyhjää...itsellä ei koko moottoria ole niin en tiedä sen enempää.
Kurkkaa sinne moottorin lähettyville kun moottori pyörii.
Kurkkaa sinne moottorin lähettyville kun moottori pyörii.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Takarenkaan yläpuolelta pyöränkaaresta löytyi ruostekukan hiomisen jälkeen n.0,5*1cm ruostereikä.
Kuinka tämä tulisi paikata? Sisempi pelti on ehjä. Olisiko oikea ratkaisu täyttää paikka kemiallisella metallilla, mitään verkkoa taakse ei saa tueksi?
Hitsaus olisi varmaan paras ratkaisu, mutta kuinka isolta alueelta palaa maalit pois ja miten käy pellin muotojen?
Kuinka tämä tulisi paikata? Sisempi pelti on ehjä. Olisiko oikea ratkaisu täyttää paikka kemiallisella metallilla, mitään verkkoa taakse ei saa tueksi?
Hitsaus olisi varmaan paras ratkaisu, mutta kuinka isolta alueelta palaa maalit pois ja miten käy pellin muotojen?
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Taitava ammattimies saa kyllä hitsatuksi kaarevankin paikan siten että sen saa kevyellä pakkelikerroksella siistiksi mutta silti itse vaihtaisin koko pyöränkaaren jos vain sellaisen korjauspalan saa jostain. Tulee sitten tervettä peltiä koko matkalle.jmi kirjoitti:Takarenkaan yläpuolelta pyöränkaaresta löytyi ruostekukan hiomisen jälkeen n.0,5*1cm ruostereikä.
Kuinka tämä tulisi paikata? Sisempi pelti on ehjä. Olisiko oikea ratkaisu täyttää paikka kemiallisella metallilla, mitään verkkoa taakse ei saa tueksi?
Hitsaus olisi varmaan paras ratkaisu, mutta kuinka isolta alueelta palaa maalit pois ja miten käy pellin muotojen?
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Eipä tuollaisia korjauspaloja taida olla ja aika iso/kallis homma pienen reiän takia. Lähinnä olin kiinnostunut onko kukaan onnistunut kemiallisella metallilla paikkaamaan pieniä reikiä onnistuneesti?FinPat kirjoitti:Taitava ammattimies saa kyllä hitsatuksi kaarevankin paikan siten että sen saa kevyellä pakkelikerroksella siistiksi mutta silti itse vaihtaisin koko pyöränkaaren jos vain sellaisen korjauspalan saa jostain. Tulee sitten tervettä peltiä koko matkalle.jmi kirjoitti:Takarenkaan yläpuolelta pyöränkaaresta löytyi ruostekukan hiomisen jälkeen n.0,5*1cm ruostereikä.
Kuinka tämä tulisi paikata? Sisempi pelti on ehjä. Olisiko oikea ratkaisu täyttää paikka kemiallisella metallilla, mitään verkkoa taakse ei saa tueksi?
Hitsaus olisi varmaan paras ratkaisu, mutta kuinka isolta alueelta palaa maalit pois ja miten käy pellin muotojen?
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Tuli hitsautettua paikat ja suht siistit tuli.jmi kirjoitti:Eipä tuollaisia korjauspaloja taida olla ja aika iso/kallis homma pienen reiän takia. Lähinnä olin kiinnostunut onko kukaan onnistunut kemiallisella metallilla paikkaamaan pieniä reikiä onnistuneesti?FinPat kirjoitti:Taitava ammattimies saa kyllä hitsatuksi kaarevankin paikan siten että sen saa kevyellä pakkelikerroksella siistiksi mutta silti itse vaihtaisin koko pyöränkaaren jos vain sellaisen korjauspalan saa jostain. Tulee sitten tervettä peltiä koko matkalle.jmi kirjoitti:Takarenkaan yläpuolelta pyöränkaaresta löytyi ruostekukan hiomisen jälkeen n.0,5*1cm ruostereikä.
Kuinka tämä tulisi paikata? Sisempi pelti on ehjä. Olisiko oikea ratkaisu täyttää paikka kemiallisella metallilla, mitään verkkoa taakse ei saa tueksi?
Hitsaus olisi varmaan paras ratkaisu, mutta kuinka isolta alueelta palaa maalit pois ja miten käy pellin muotojen?
Alusta asti auto on tuntunut hieman tukkoiselta ja tänään tuli ajettua pieni hetki ilmamassa-anturi irroitettuna ja koneen toiminnassa ei ollut mitään muutosta. Eli kaiken järjen mukaan ilmi olisi rikki, mutta mistä sellaisen löytää cf1:seen, varaosanumero 46407008,bosch 0280217111? Onko kokemuksia toimiiko tarvikemalli?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Ihan vaikka spareto.fi https://spareto.fi/tuotteet?keywords=46407008jmi kirjoitti:
Alusta asti auto on tuntunut hieman tukkoiselta ja tänään tuli ajettua pieni hetki ilmamassa-anturi irroitettuna ja koneen toiminnassa ei ollut mitään muutosta. Eli kaiken järjen mukaan ilmi olisi rikki, mutta mistä sellaisen löytää cf1:seen, varaosanumero 46407008,bosch 0280217111? Onko kokemuksia toimiiko tarvikemalli?
Itse jättäisin nuo ihan halvimmat kinkit kauppaan... On niitäkin tullut kokeiltua mutta kokemukset aika heikot. Tuo Magneti Marelli ei ihan kuraa enää luulisi olevan.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Tuollaista Magneti Marellia itsekin mietin, mutta foorumillakin on ollut mielipiteitä että vain Bosch toimisi...
Halvimmat maksaa sen 20€ ja jossain taisi alkup. bosch olla yli 500€.
Halvimmat maksaa sen 20€ ja jossain taisi alkup. bosch olla yli 500€.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Ilmi vaihdettu ja vähän tuntui piristyvän ylhäällä, mutta tyhjäkäynti vuorostaan alkoi hieman huojumaan
156:n 2.0TS:ssä tuntui aikanaan selvä tehon lisäys 3500rpm paikkeilla mutta tässä 150hv ei, onko muilla samanlaisia kokemuksia?
Onko muilla muuten spider/GTV tärissyt ajaessa, ei kokonaan poistunut edes uusilla renkailla/tasapainotuksella? Selviten tuntuu jossain 80 nopeudessa.
156:n 2.0TS:ssä tuntui aikanaan selvä tehon lisäys 3500rpm paikkeilla mutta tässä 150hv ei, onko muilla samanlaisia kokemuksia?
Onko muilla muuten spider/GTV tärissyt ajaessa, ei kokonaan poistunut edes uusilla renkailla/tasapainotuksella? Selviten tuntuu jossain 80 nopeudessa.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
8:lla GTV:llä ajaneena ja 4 omistaneena en tunnista kyllä yhdenkään tärisseen ajossa.jmi kirjoitti:Ilmi vaihdettu ja vähän tuntui piristyvän ylhäällä, mutta tyhjäkäynti vuorostaan alkoi hieman huojumaan
156:n 2.0TS:ssä tuntui aikanaan selvä tehon lisäys 3500rpm paikkeilla mutta tässä 150hv ei, onko muilla samanlaisia kokemuksia?
Onko muilla muuten spider/GTV tärissyt ajaessa, ei kokonaan poistunut edes uusilla renkailla/tasapainotuksella? Selviten tuntuu jossain 80 nopeudessa.
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Olisiko kenelläkään tietoa, missä on takasumuvalon rele Spiderissa? Yhtä GTV:n kuvaa katselin ja se ei täsmännyt.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Paljos teillä on gtv:ssä takana joustovaraa? Itellä ei tunnu olevan kuin pari cm ennen kuin pohjaanlyöntikumi ottaa kiinni. Ei miusta paljoa joustovara kasvanut vaihtaessa kw jousista mustiin. (varmaan nekin madaltavat.) tuossa taitaa olla vielä todella lyhyt pohjaanlyöntikumi, koska se on lyhempi kuin madallettuun alustaan tarkoitettu ostamani uusi.
Suoraan vaan suoraa
Re: Tyhmiä kysymyksiä GTVsta (916=etuveto)
Resetoitko motronikin?jmi kirjoitti:Ilmi vaihdettu ja vähän tuntui piristyvän ylhäällä, mutta tyhjäkäynti vuorostaan alkoi hieman huojumaan
156:n 2.0TS:ssä tuntui aikanaan selvä tehon lisäys 3500rpm paikkeilla mutta tässä 150hv ei, onko muilla samanlaisia kokemuksia?
Onko muilla muuten spider/GTV tärissyt ajaessa, ei kokonaan poistunut edes uusilla renkailla/tasapainotuksella? Selviten tuntuu jossain 80 nopeudessa.
Siinä saattaa mennä muuten hetki kun se menee vanhoilla arvoilla.
Kannattanee se opettaakin uudelleen kiltiksi.