Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
5
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
44
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
73
17%
Ostan sitten joskus
240
57%
Tuskin
41
10%
En ikinä
12
3%
 
Ääniä yhteensä: 424

Unique
Viestit: 254
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

jalittam kirjoitti:Miten tuo sössittiin?
Epäselväksi jäi, mitä tarkalleen ottaen tapahtui.

Kun hain autoa ilmoittivat, että turbo oli vahingoittunut ja että ovat tilanneet uuden tilalle, tässä vara-auton avaimet. Kysyin, että miten itse kone? "Se selviää ajan kanssa". No, kun sain viikkojen jälkeen auton takaisin, niin kiertokangen laakeri leikkasi matkalla itä-Suomeen Porvoon kohdalla. Auto takaisin AK:lle ja uutta moottoria odottelemaan. Tuosta auton ensimmäisestä hakukerrasta (jolloin sain vara-auton avaimet käteen) kesti noin 3kk, kunnes sain auton takaisin alle. Suurin osa ajasta meni vakuutusyhtiön päätöstä odotellessa.

Sen jälkeen se kävi vielä pari kertaa pajalla, sillä öljypohjan liimaus ei ollut täysin pitävä ja auton alle jäi lammikko.

Kokonaan toinen tarina onkin se, että n. pari viikkoa siitä, kun olin saanut auton takaisin ajoon, naapurin talotyömaan kaivinkoneen kauha tuli taka-ikkunasta sisään heidän lastatessaan kaivinkonetta lavetille. Ja eikun auto takaisin AK:hon: Takaovi ja lasi sekä joukko listoja uusiksi... ja taas kuukausi vuokra-autolla vakuutusyhtiön piikkiin...

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

voisko tässä ketjussa palata topikkiin, nyt on jo sivullisen verran tarinoitu huoltopaikoista...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Rauta
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Rauta »

-Oksid- kirjoitti:
Rauta kirjoitti:Sen mitä tässä on katsellut Streiderin ja yhden kaverin painimista Giulioiden ongelmien kanssa niin en menisi vielä näitä kovin ongelmattomiksi haukkumaan :mrgreen:
Toki itsellä on rajoittunut ongelmat ovenkahvoihin, toiseen valoumpioon, takaluukun sovitukseen(joka johti takapuskurin maalaukseen), tankkiluukun vaihto ja muutamat ohjelmistopäivitykset joilla korjattiin kaikenlaisia häröilyjä. Mutta tielle en ole jäänyt 8)
Mikäs noissa ovenkahvoissa on ollu ongelmana vai koskeeko niitä älyttömiä keyless access lukitusnappeja? Tankin luukku on suoristunut kesän aikana, viime talvena kyselin siitä mutta silloin se laitettiin "ominaisuus" -termin alle, seurataan tilannetta. Entäs umpiot, mikäs niistä hajoaa / kosteutta? Tässä ainakin kuivat, toisin kuin työkaverin liisari-skodassa jossa kasvihuoneina olleet uudesta alkaen.
Kannen toisesta alakulmasta jälleen maalit pois, joten tehty korjaus (vastaanottokumit vaihdettu jäykempiin) ei tuottanut tulosta...

Pari kertaa on jäänyt matkalle lähtemättä, syynä nuo aikasemminkin mainitut starttireleet, muuten suht ongelmatonta ollut.
Juurikin ne nappulat, liian tiukka sovitus niin jäävät jumiin. Luukku vaihtoon vaan, se mikään ominaisuus ole vaan vika. Lämpötilan mukaan vääntyilee. Umpiossa oli sellainen ongelma, että valojen ohjaus toimi miten sattuu, jäi räpsymään pitkien ja lyhyiden välille tai jotain siitä väliltä eikä enää kääntyillyt kuten piti. Ei siis kosteutta vaan ihan muita vikoja, vaihtoivat suoraa koko umpion. Startin releethän näissä pahin ongelma tuntuvat olevan, itsellä ei onneksi siinä mitään vikaa (vielä) :mrgreen:
Mikä nyt sitten on suht ongelmatonta on varmaan suhteellista itse kullekin.

Stickl
Viestit: 33
Liittynyt: 26 Heinä 2018, 13:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Stickl »

Morjes!

Alfan autoja tullu aina mielenkiinnolla seurattua ja sillon ku Giulia markkinoille tuli nii aattelin et ei hemmetti, tossa on iha kaikki mitä autolta voi vaa ikinä tarvia..eli tarkotus ois Alfaan siirtyä jossai vaiheessa nii aattelin nyt kysästä et mitäs kautta halvimmalla selviäs diisseli Giulian hankinnasta, tuomalla Ruotsista/Saksasta (jossa halvemmat hinnat) vaiko suoraan Suomest ostamalla? Suomessa hinnat alkaa sielt 35k ylöspäi ku käytetystä autosta puhutaan.

Nyt autoina on MB w209 ja w204, molemmilla yli 10 vuotta ikää joten jos varusteita miettii niin mitään hirveitä määriä lisävarusteita ei Giuliaan tarvi et melkee ns.karvalakkimalli riittää.

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JontteB »

Tuolta niitä voi kattoa, että paljonko tuontiautoista on peritty veroa:

https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/au ... tuista_ve/

Unique
Viestit: 254
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Giuliaan on julkaistu USA:ssa uusi takaisinkutsu UA4. Nähtäväksi jää milloin tämä julkaistaan täällä.

2.0-litrainen kone voi jättää polttoainetta polttamatta. Tämä polttoaine päätyy katalysaattoriin, joka voi kuumentua liikaa ja aiheuttaa tulipalon. Korjaus on päivittää ECUn ohjelmisto juuri julkaistuun uuteen versioon.

https://drive.google.com/file/d/1iyxgdM ... mkDML/view
https://www.giuliaforums.com/forum/1034 ... works.html

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

Unique kirjoitti:Giuliaan on julkaistu USA:ssa uusi takaisinkutsu UA4. Nähtäväksi jää milloin tämä julkaistaan täällä.

2.0-litrainen kone voi jättää polttoainetta polttamatta. Tämä polttoaine päätyy katalysaattoriin, joka voi kuumentua liikaa ja aiheuttaa tulipalon. Korjaus on päivittää ECUn ohjelmisto juuri julkaistuun uuteen versioon.

https://drive.google.com/file/d/1iyxgdM ... mkDML/view
https://www.giuliaforums.com/forum/1034 ... works.html
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... 38#p605838

ei välttämättä julkaista täällä, jos täällä on eri versioita...ei ole kyllä tietoa onko usan autot identtisiä euroopan mallien kanssa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Unique
Viestit: 254
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

V6 kirjoitti:
Unique kirjoitti:Giuliaan on julkaistu USA:ssa uusi takaisinkutsu UA4. Nähtäväksi jää milloin tämä julkaistaan täällä.

2.0-litrainen kone voi jättää polttoainetta polttamatta. Tämä polttoaine päätyy katalysaattoriin, joka voi kuumentua liikaa ja aiheuttaa tulipalon. Korjaus on päivittää ECUn ohjelmisto juuri julkaistuun uuteen versioon.

https://drive.google.com/file/d/1iyxgdM ... mkDML/view
https://www.giuliaforums.com/forum/1034 ... works.html
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... 38#p605838

ei välttämättä julkaista täällä, jos täällä on eri versioita...ei ole kyllä tietoa onko usan autot identtisiä euroopan mallien kanssa.
Tuning-pajojen raporttien pohjalta moottori on täysin identtinen. USA:n mallien ohjelmisto vastaa euroopan Veloce-mallin ohjelmistoa ja 200 heppaisten koneiden moottorin softassa on vain eri kartta.

Avatar
ORBITA
Viestit: 220
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

Unique kirjoitti:
V6 kirjoitti:
Unique kirjoitti:Giuliaan on julkaistu USA:ssa uusi takaisinkutsu UA4. Nähtäväksi jää milloin tämä julkaistaan täällä.

2.0-litrainen kone voi jättää polttoainetta polttamatta. Tämä polttoaine päätyy katalysaattoriin, joka voi kuumentua liikaa ja aiheuttaa tulipalon. Korjaus on päivittää ECUn ohjelmisto juuri julkaistuun uuteen versioon.

https://drive.google.com/file/d/1iyxgdM ... mkDML/view
https://www.giuliaforums.com/forum/1034 ... works.html
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... 38#p605838

ei välttämättä julkaista täällä, jos täällä on eri versioita...ei ole kyllä tietoa onko usan autot identtisiä euroopan mallien kanssa.
Tuning-pajojen raporttien pohjalta moottori on täysin identtinen. USA:n mallien ohjelmisto vastaa euroopan Veloce-mallin ohjelmistoa ja 200 heppaisten koneiden moottorin softassa on vain eri kartta.
Voipi siis kohdistua ainoastaan 280hp versioihin?

Unique
Viestit: 254
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

ORBITA kirjoitti: Voipi siis kohdistua ainoastaan 280hp versioihin?
Tuskin. Jos niissä on vain kartta erona, niin eiköhän tuo ongelma ole 200-heppaisessakin koneessa.

juri
Viestit: 510
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

Tämmöinen oli eksynyt Singaporeen asti 8)
Liitteet
U.jpg
(440.05 KiB) Tiedosto ladattu 6970 kertaa
932 937 955

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

juri
Viestit: 510
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

Tippuukohan samalla ABS pois :shock:
932 937 955

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^ok vaihtokauppa - hyvä Squadra!

juri
Viestit: 510
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

Vakuutusyhtiö on varmasti eri mieltä.
932 937 955

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Eihän vakuutus taida muutenkaan korvata rata-ajossa/radalla ajoharjoittelussa tapahtuneista kolhuista kuin liikennevakuutuksen osion.
Suoraan vaan suoraa

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

juri kirjoitti:Tippuukohan samalla ABS pois :shock:
"just be aware it disables a lot more then just traction control, and throws up numerous errors.....
Seems to be a brute force approach that disables the electronic braking control

systems not available anymore:
- ABS
- ESC (Electronic Stability Control)
- Traction Control
- Electronic park brake
- Hill Holder control
- AST Alfa Steering Torque
- Automatic Highbeam
- FCW reduced
- electronic dampers "

https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gi ... ongle.html
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JontteB »

Wohooo!!! Tulipa sopivasti. Just tänään hain kaupasta toisen Giuliani :lol:

Edit: ^pärjään ilman mäkilähtöavustinta sen aikaa ku leikin teiniä talviliukkailla :D Oletettavasti OBD-mokkulan voi nyppästä pois ku taas haluaa olla aikuinen.

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Toi abs lähteminen saattaa tehdä tuosta esc poistosta käyttökelvottoman muuhun kuin "jäisellä suljetulla alueella" ympyrän pyörittämiseen. Ellei sitten tuossa ole omaa erillistä systeemia jarrubalanssin säätöön, ymmärtääkseni sen tekee abs:llä varustetuissa autoissa yleenä abs. Eli voi siis tulla herkästi perä kurkkaamaan rinnalle jarruttaessa. :D
Suoraan vaan suoraa

juri
Viestit: 510
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

Kommenttini lienee turha, mutta tuo kikkula kiinnitettynä autolla ei lakien ja asetusten mukaan ole mitään asiaa liikenteen sekaan :roll:
932 937 955

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^Niinhän tuossa lisäpalikassa lukeekin kohtuu selvästi että ei tieliikennekäyttöön. Jarrubalanssi on tosiaan kysymysmerkki. Eikös giuliassa ollut vielä jotenkin normaalista poikkeava jarrujärjestelmä?

Tuolla puhutaan myös messillä kytkettävästä dyno-moodista.

Pointti nyt oli kuitenkin se että kyllä sitä tarvittaessa pääsee giuliallakin lintassa. :mrgreen:
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JontteB »

Tiige kirjoitti:
Pointti nyt oli kuitenkin se että kyllä sitä tarvittaessa pääsee giuliallakin lintassa. :mrgreen:
Ja tämähän on se olennainen!!! :mrgreen: Pitäähän takavedolla voida kattoa kulkusuuntaa sivuikkunasta.

Luin myös noi dyno-jutut. Kuulosti paljon järkevämmältä kun Squadran dongle.

Teemuv
Viestit: 101
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27
Car(s): Giulia At8 super 2.0

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

Talvirenkaitten hankinta lähenee ilmojen kylmetessä ja tällähetkellä on suunnitelmana, että laitatutan talvirenkaat nyt jo alla oleville karvalakkigiulian vanteille ja katson sitten kevään lähestyessä hienommat vanteet kesäkäyttöön. Mietin vaan, että Giuliassahan ilmeisesti on rengaspaineanturit vanteissa, niin onko ko. anturit pakko uusia samalla kertaa, kun kumit vaihtuu vai voiko samoja antureita käyttää edelleen vaihtamatta niitä ? :roll:

Julli
Viestit: 134
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Giulia Super, -16
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Julli »

Ainakin minä vaihdatin ne kivireki run flat renkaat toisiin eikä mitään antureita vaihdettu, ja hyvin toimi.

Teemuv
Viestit: 101
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27
Car(s): Giulia At8 super 2.0

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

Hyvä niin, että menee samoilla. :D Onko näissä ollut joissain oikeasti vakiona runflatit? Ei voi ymmärtää miksi loistava ajettavuus on pitänyt mennä pilaamaan sellaisilla...

Avatar
MikaT
Viestit: 177
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
Car(s): Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Peugeot 206 -06
Peugeot 406 Sport -00,
Mazda 626 GLX
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja MikaT »

Mulle myös vaihdettiin heti renkaat toisiksi ja omat anturit pysyivät paikallaan.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ja anturien puuttuminen ei myöskään ole ongelma. En tiedä Giuliasta, mutta tyypillisesti se sytyttää ärsyttävän lampun kojelautaan (ei muuta efektiä), pahimmissa tapauksissa piipittää. Ja yleisesti nuo saa ohjelmoitua pois kokonaan, jos haluaa.

Teemuv
Viestit: 101
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27
Car(s): Giulia At8 super 2.0

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

Mitenkäs muilla on Giuliassa tuo moottorin jäähdytysnesteen taso kylmällä moottorilla? Omassa bensagiuliassani näytti äsken olevan aivan minimimerkissä. Ohjekirjassa tasosta ei lue muuta, kuin että mikäli taso on liian matala, niin tulee lisätä sopivaa nestettä. Yritin tässä vielä soittaa Alfan asiakaspalveluun, mutta nettisivujen numero ohjasi puhelun Italiaan, josta vastanneen kaverin englannintaito meni sarjaan "rallienglanti" vaikkakaan ei omassanikaan ole kehumista ääntämisen suhteen. :lol: Kaverin puheesta olin kuitenkin ymmärtäväni, että on normaalia, että pinta on kylmänä lähellä minimiä ja se nousee siitä maksimiin moottorin lämmettyä. Ilmeisesti asia on siis näin, eikä nestetason tarvitse olla max-merkissä kylmällä moottorilla ?

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^Kyllä se joskus heittelehtii hieman lämpötiloista ja vuodenajasta riippuen muissakin autoissa. Kunhan tarkkailet ettei se tipu vaikka sen minimin alapuolelle. Ja tarkista se seurannan vuoksi aina 'samalla lailla' esim. aina lämpimällä juuri sammutetulla moottorilla eikä esim. kylmä moottori yön yli pakkasessa seissyt auto VS lämmin käynnissä oleva auto.
Jos taso laskee ajan myötä niin sitten vasta ottaisin yhteyttä huoltoon. 1 cm ylös/alas ilman tiettyä trendiä ei ole huolenaihe.
Kuva

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

yleensä syylärinneste tarkistetaan niin että se on kylmänä minimi merkin yläpuolella, ohjekirjassa on on ohjeet englanninkielisessä manuaalissa lukee ainakin että pitää olla min ja max merkkien välissä kylmänä ... kuumana se sitten nousee helposti sinne max merkkiin ja ylikin
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Omassa lisättiin huollossa jäähdytysnestettä joten voisihan sitä kai joskus seurata :roll: Vähän alle minimin oli ollut kylmänä.

Tässä yksilössä takaluukussa näkyy jo ruostetta; paneli jossa rekkarivalot ovat kiinni on päistään ilmeisesti jollain korikitillä / massalla tiivistetty. Molemmat massaukset halki ja ruoste paistaa alta. Taitaa olla siis aito Alfa ...

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

-Oksid- kirjoitti:Omassa lisättiin huollossa jäähdytysnestettä joten voisihan sitä kai joskus seurata :roll: Vähän alle minimin oli ollut kylmänä.

Tässä yksilössä takaluukussa näkyy jo ruostetta; paneli jossa rekkarivalot ovat kiinni on päistään ilmeisesti jollain korikitillä / massalla tiivistetty. Molemmat massaukset halki ja ruoste paistaa alta. Taitaa olla siis aito Alfa ...
ota kuva tänne? toi kuvaus on niin outo että olisi kiva nähdä se mesta paremmin ja vie se auto takuufixaukseen , ei vuoden vanha auto voi olla ruostessa , ellei ole Mazda , mersu tai ford..
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Täytyy napsasta kuva kun saa auton pestyä suolamoskasta.

Ilman muuta takuuseen, Giuluhan oottaa korjauspäätöstä myös luukusta joka edelleen osuu puskuriin, menisi sitten tämä siinä samalla.

Ja autohan on kohta jo kaksi vuotta nuori 8)

Avatar
Rauta
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Rauta »

^täällä ei sentään auto ruostu, mutta kontti maalattiin jo ikuisuus sitten Lohjan PP-autossa uusiksi ja sovitukset laitettu kuntoon. Tuntuu olevan nuo takuuhommat todella vaikeita toisissa paikossa. Eipä siinä että tuota Lohjan paikallistakaan voisi aina kehua, kun pari muuta Giuliaa on ainakin ollut korjausten osalta pyörimässä siellä noin sadatta kertaa täysin turhaan. Mutta oma käikäle on ollut nyt vuodenpäivät korjausten jälkeen täysin viaton ja oireeton ajonautinto 8)

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja legza »

sähkösesti avautuva/sulkeutuva takaluukku aiheuttaa muuten muillakin merkeillä jonkin verran ongelmia luukun istuvuuden kannalta. :mrgreen:

JanV
Viestit: 327
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Giulia 2018

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Tuore kasvo täällä, mutta tuli hommattua pari viikkoa sitten uusi Giulia. Bensamalli ja super tottakai.

Historia alfoista: 10-15 vuotta sitten pari vuotta oli 156 josta ei mitään muuta positiivista kun muotoilu ja ajettavuus. Mikäänhän siinä ei toiminu ja jos toimi niin ei pitkään.

Kokemuksia Giuliasta: Auto on loistava. On mennyt kyllä alfat aimo harppauksen eteenpäin. Paljon bemareitakin ajaneena toi vastaa aika paljon kolmosta mikä on vissiin vähän referenssi ollutkin. ZF 8HP vaihteisto olikin bemareista (F ja G sarjat) jo tuttu entuudestaan ja se olikin yksi syy ostaa tämä. Ajettavuus on ehkä parasta tässä ja nopea ja täsmällinen ohjaus. 200 hv teho ei nyt mikään kuuraketti ole mutta siitä myöhemmin. Katotaan miten giulia pärjää nyt talven.

Negatiivista Giuliasta: No bensatankin luukku ei istu ihan ku pitäis, mutta säädetään tai laitetaan se takuuseen myöhemmin. Yleinen ongelma ja täälläkin havaittu. Keyless entry toimii ihan päin helvettiä. Avaa jos huvittaa, sulkee jos huvittaa. Vissiin vähän tunnistimen herkkyyden säätöä kaipais. No tämä tuli varustepaketin mukana enkä sitä välttikseltä ois kaivannukkaan. Pyyhkijät: saisi olla portaaton tihkuautomatiikka. Vain kaksi asentoa josta miedompikin mun mielestä viuhtoo liikaa. Makuasia toki. Nämä mainitut asiat nyt eivät ole suuria issueita eikä pilaa kokonaisuutta millään tavalla.

Mitä ois kaivannu: Velocen penkit. Vaikka näissäkin on sähkösäädöt joka suuntaan niin velocen penkeissä tuki oli toista maata. Adaptiivinen vakkari. Suomessa ei ollut yhtään sillä varustettua joten se on ainoa minkä joutui jättämään pois. Sinänsä hassua kun tässä tutkat yms on kaikki valmiina niin ton lisäys ei pitäisi olla kummonen juttu. Webasto. Tämä mulla on ollut kaikissa edellisissä ja varmaan sellaisen jotuuu nyt tähänkin asentamaan.

Ja mitä tälle tehdään: No sillä ajetaan, mutta yksi lähtökohta oli softata se celticillä 320 hp:ksi. Tämän hoitaa Ecuhelsinki. Lisäksi yks ulostulo diffuser korvataan keväällä tuplalla ja koska feikit on out niin takavaimennin remukselta, jotta kaasutkin saadaan tulemaan molemmista rööreistä. Keraaminen pinnote lähipäivinä pintaan myös. Talvivanteet jätiin alfakauppaan mutta 18" jr:ät on tulossa jo. Kesävanteiksi forgestarin 19". Kaikki osat toimittaa Futurez. Tuskin kummempaa tapahtuu. Sitten vain kovaa ajoa.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

JanV kirjoitti:
Ja mitä tälle tehdään: No sillä ajetaan, mutta yksi lähtökohta oli softata se celticillä 320 hp:ksi. Tämän hoitaa Ecuhelsinki.
...

Sitten vain kovaa ajoa.
Otapa huviksesi dynolaput ennen ja jälkeen softauksen niin saadaan tietää paljonko puhtia on vakiona ja mikä on lisäys.

jmi
Viestit: 1058
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Eikö valmistajan ilmoitus 200hv:lle 0-100 ole 6,6? Omastakin koeajosta jäi mieleen, että ei ainakaan tuntunut niin nopealta.
GT 3.2:lla ilmoitettu kiihtyvyys on sama, mutta tuntuu selkeästi tehokkaammalta.
Vai onko niin että uusi auto hieman piristyy ajan myötä?

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^^^

Viluisena pappana tuo Webasto kiinnostaa kovasti. En ole vielä missään nähnyt /kuullut Webaston/Eberin
asennuksesta Giuliaan tai Stelvioon...kerro sitten asennus- ym. kokemukset :wink:
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

JanV
Viestit: 327
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Giulia 2018

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Kerron webaston kokemukset joo. Varmistin automyyjältä ettei tässä mallissa ole estettä sen asennukselle ja olivatkin juuri viemässä jonkun asiakkaan tulevaa autoa ulkopuoliselle asennukseen. Sääli ettei ns integroitua webastoa ole alfaan tarjolla mutta toimiihan noi erillisetkin aivan loistavasti kakella tai telestartilla.

On hyvin mahdollista että auto dynotetaan myös vaikka Englannissa tämä on jo kyseiseen malliin tehty ja siitä celticin käyrät on peräisin. Ongelma näissä dynoissa on vaan toi tulosten vertailtavuus kun riippuu ihan dynon asetuksista mitä se antaa pihalle. Toki tärkeinhän on se ero joka kaikissa sama, oli lähtöteho sitten yli tai alle valmistajan ilmoittaman.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Celticin käyriä ja lupauksia on monessa paikassa kyseenalaistettu ja varsinkin vapareiden osalta lupaukset on hyvin epärealistisia. Yksi vaparipossu oli Suomessa penkitetty ennen ja jälkeen ohjelman. Jotenkin oudosti oli vaan aikaleimat lapuissa silleen jännästi että tehokkaampi oli penkitetty ensin...

Mutta jos varaa dynon pk-seudulta aamuksi, käy hakemassa softan ja ajaa softauksesta suoraan samaan dynoon niin vertailtavuus on hyvä. Muutosta oman auton kohdalta tietenkin haetaan ja vertailua siihen, onko muutos yhtä suuri kuin briteissä. Absoluuttiset lukemat voi heitellä paljonkin juuri dynojen erilaisuudesta johtuen.
Viimeksi muokannut TeroPee, 14 Marras 2018, 08:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ipi
Viestit: 345
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
Paikkakunta: Nurmes

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Ipi »

jmi kirjoitti:Eikö valmistajan ilmoitus 200hv:lle 0-100 ole 6,6? Omastakin koeajosta jäi mieleen, että ei ainakaan tuntunut niin nopealta.
GT 3.2:lla ilmoitettu kiihtyvyys on sama, mutta tuntuu selkeästi tehokkaammalta.
Vai onko niin että uusi auto hieman piristyy ajan myötä?
Juu. Oli nuhainen meilläkin aluksi. Jonkin ajan päästä alkoi sitten heräilemään ja ei 6,6/100kmh. ole enää outo.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Ipi kirjoitti:
jmi kirjoitti:Eikö valmistajan ilmoitus 200hv:lle 0-100 ole 6,6? Omastakin koeajosta jäi mieleen, että ei ainakaan tuntunut niin nopealta.
GT 3.2:lla ilmoitettu kiihtyvyys on sama, mutta tuntuu selkeästi tehokkaammalta.
Vai onko niin että uusi auto hieman piristyy ajan myötä?
Juu. Oli nuhainen meilläkin aluksi. Jonkin ajan päästä alkoi sitten heräilemään ja ei 6,6/100kmh. ole enää outo.
Sama täällä, nyt 60tkm jälkeen tuntuu huomattavasti ripeämmältä kuin ostohetkellä.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

Ipi kirjoitti:
jmi kirjoitti:Eikö valmistajan ilmoitus 200hv:lle 0-100 ole 6,6? Omastakin koeajosta jäi mieleen, että ei ainakaan tuntunut niin nopealta.
GT 3.2:lla ilmoitettu kiihtyvyys on sama, mutta tuntuu selkeästi tehokkaammalta.
Vai onko niin että uusi auto hieman piristyy ajan myötä?
Juu. Oli nuhainen meilläkin aluksi. Jonkin ajan päästä alkoi sitten heräilemään ja ei 6,6/100kmh. ole enää outo.
pillkkua n..ien GTlle ilmoitetaan kai 6.7 , mutta joo perstuntumalla voi olla muutenkin vaikea vertailla kiihtyvyyksiä.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

V6 kirjoitti:
Ipi kirjoitti:
jmi kirjoitti:Eikö valmistajan ilmoitus 200hv:lle 0-100 ole 6,6? Omastakin koeajosta jäi mieleen, että ei ainakaan tuntunut niin nopealta.
GT 3.2:lla ilmoitettu kiihtyvyys on sama, mutta tuntuu selkeästi tehokkaammalta.
Vai onko niin että uusi auto hieman piristyy ajan myötä?
Juu. Oli nuhainen meilläkin aluksi. Jonkin ajan päästä alkoi sitten heräilemään ja ei 6,6/100kmh. ole enää outo.
pillkkua n..ien GTlle ilmoitetaan kai 6.7 , mutta joo perstuntumalla voi olla muutenkin vaikea vertailla kiihtyvyyksiä.
On vaikea vertailla ainakin näitä kahta.... Korkealle kiertävä vapari manuaalilootalla vs. kiertämätön ja tasaisen vääntökäyrän omaava ahdettu kone automaatilla... Bussolla ajellessa saa helposti sellasen "nyt mennään" -fiiliksen kun se kiertää hanakasti mutta ei sitten kelloa vasten oikein mennäkään...

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Nämä ovivalot tulivat sattumalla vastaan ja hinta on parempi kuin olisin olettanut! Onkohan jollakin kokemuksia vastaavista tarvike valoista?
https://www.ebay.co.uk/itm/2x-Logo-Cree ... :rk:7:pf:0
Kuva

Avatar
MikaT
Viestit: 177
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
Car(s): Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Peugeot 206 -06
Peugeot 406 Sport -00,
Mazda 626 GLX
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja MikaT »

Joku syksy mietin kans noita... Pitäsköhän nyt jo tilata.
Täytyy katsoa ensin tuo valon irrotettavuus ja muotot että näyttäisivätkö sopivan.

FinPat
Viestit: 2663
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Pujazuba kirjoitti:Nämä ovivalot tulivat sattumalla vastaan ja hinta on parempi kuin olisin olettanut! Onkohan jollakin kokemuksia vastaavista tarvike valoista?
https://www.ebay.co.uk/itm/2x-Logo-Cree ... :rk:7:pf:0
En tiedä kuinka jäsen gtvaj oli vastaavan toiminnallisuuden toteuttanut mutta hänen 159:nsä oven avaaminen toi samanlaisen kuvion tien pintaan.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^Osaatko sanoa kuinka kirkkaasti kyseinen haamu logo näkyi maassa. Nimittäin yleensä pimeällä eli kun näilla ovivaloilla on käyttöä, on jokin muu valonlähde myös läsnä esim. katuvalot jne.
Ledit voi olla hyvinkin kirkkaat kun orkkis ovivalot omassa on perinteiset ei niin kirkkaat polttimot.
Kuva

Avatar
JT Newman
Viestit: 334
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Mites Giulian huoltoväli, 15 tkm?
Millaiset huoltohinnat ovat keskimäärin? Mitä niissä tehdään/mitä niissä pitäisi tehdä?

Tämä myös yleisesti, kun on tähän asti tullut huollettua omat romut Ihan Ite (TM).
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Vastaa Viestiin