147 kytkimestä
Valvoja: Moderators
147 kytkimestä
No niin.... sitä tuli hairahduttua ostamaan vm-2001 1.6 litrainen 147
Ongelmana on kun kytkintä painaa muutaman kerran niin poljin jää pohjaan ja se pitää nostaa käsin / jalalla ylös.
Kumpiko sylinteri tuossa olisi nyt rikki? Ei viitsisi alkaa lotolla vaihtamaan ja työsylinterin vaihto teettää VÄHÄN enemmän hommia, tosin se on aika uuden näköinen.
Tapahtuuko ilmaus nostamalla sitä sylinteriin tulevan putken kiinnitysklipsiä pykälä, putki löysälle ja sitten vain poleksitaan kytkintä rauhallisesti vai mikä on oikea tapa?
Ongelmana on kun kytkintä painaa muutaman kerran niin poljin jää pohjaan ja se pitää nostaa käsin / jalalla ylös.
Kumpiko sylinteri tuossa olisi nyt rikki? Ei viitsisi alkaa lotolla vaihtamaan ja työsylinterin vaihto teettää VÄHÄN enemmän hommia, tosin se on aika uuden näköinen.
Tapahtuuko ilmaus nostamalla sitä sylinteriin tulevan putken kiinnitysklipsiä pykälä, putki löysälle ja sitten vain poleksitaan kytkintä rauhallisesti vai mikä on oikea tapa?
- RaceAlfa
- Viestit: 177
- Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
- Car(s): Giulietta -11, Mito Multiair 135hp -12, Mito Multiair 135hp -11, 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 1.6TS -01, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72
Re: 147 kytkimestä
Kyllä se suurella todennäköisyydellä on työsylinteri, eli työläämpi homma.
Itse ole todennut parhaaksi tavaksi ilmata ottamalla sokkaa auki sen muutaman millin, letkua ulospäin muutaman millin ja sitten paineilmaa hyvinkin maltillisella paineella (noin 0,7-0,8 bar) nestesäiliöön.
Sylinterin nippaan kannattaa laittaa kirkas letku, niin näkee ensinnäkin millaista mönjää poistuu ja myös sen, onko joukossa ilmakuplia. Lopuksi letku takaisin ja sokka kiinni.
Poljinta EI saa painaa kun letku on vedettynä ulos sen muutaman millin.
Itse ole todennut parhaaksi tavaksi ilmata ottamalla sokkaa auki sen muutaman millin, letkua ulospäin muutaman millin ja sitten paineilmaa hyvinkin maltillisella paineella (noin 0,7-0,8 bar) nestesäiliöön.
Sylinterin nippaan kannattaa laittaa kirkas letku, niin näkee ensinnäkin millaista mönjää poistuu ja myös sen, onko joukossa ilmakuplia. Lopuksi letku takaisin ja sokka kiinni.
Poljinta EI saa painaa kun letku on vedettynä ulos sen muutaman millin.
Re: 147 kytkimestä
RaceAlfa kirjoitti:Kyllä se suurella todennäköisyydellä on työsylinteri, eli työläämpi homma.
Itse ole todennut parhaaksi tavaksi ilmata ottamalla sokkaa auki sen muutaman millin, letkua ulospäin muutaman millin ja sitten paineilmaa hyvinkin maltillisella paineella (noin 0,7-0,8 bar) nestesäiliöön.
Sylinterin nippaan kannattaa laittaa kirkas letku, niin näkee ensinnäkin millaista mönjää poistuu ja myös sen, onko joukossa ilmakuplia. Lopuksi letku takaisin ja sokka kiinni.
Poljinta EI saa painaa kun letku on vedettynä ulos sen muutaman millin.
Onneksi tämä tapaus oli nyt se helpompi, eli pääsylinteri oli tullut tiensä päähän. Ilmat imaistiin pois öljynvaihtopumpulla

-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: 147 kytkimestä
Alkaa kytkin täälläkin temppuilemaan..ajossa saattaa mennä löysäksi..korjaantuu kytkintä pumppaamalla.
Vuotaako läpi vai jäätyykö..pakkasten kiristyessä alko oireilemaan.
Vuotaako läpi vai jäätyykö..pakkasten kiristyessä alko oireilemaan.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: 147 kytkimestä
Voisko tsägällä olla vaan huonot nesteet?(vettä => jäätyy) Omassa oli sysimustat, mutta työsylinterikin oli joka tapauksessa rikki. Nesteet vielä vaihtaa tollaisella paineilmatoimisella pumpulla, mutta työsylkkä on sitten lootan avaamisen arvoinen suoritus.JVTL kirjoitti:Alkaa kytkin täälläkin temppuilemaan..ajossa saattaa mennä löysäksi..korjaantuu kytkintä pumppaamalla.
Vuotaako läpi vai jäätyykö..pakkasten kiristyessä alko oireilemaan.

-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: 147 kytkimestä
Kaikki muut nesteet on tullut vaihdettua, mut jarrunestettä on jäänyt osittain vanhaa..
Pääsylinterin vois vaihtaa koha sen ekan löytäs jostain lähiputiikista tai lähtis nesteen vaihdolla..mitä enemmin poleksii, ni ain paremmin toimii tai sitten vuotaa ja tulee ilmat polettuu pois.
Pääsylinterin vois vaihtaa koha sen ekan löytäs jostain lähiputiikista tai lähtis nesteen vaihdolla..mitä enemmin poleksii, ni ain paremmin toimii tai sitten vuotaa ja tulee ilmat polettuu pois.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 147 kytkimestä
Ilmaaminen ja samalla nesteiden vaihtoa on tässä kohden operaatio nro.1 ennen työsylinterin kimppuun hyökkäämistä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: 147 kytkimestä
Auton alla käynnin jälkeen todettu, että työsylinteri vuotaa läpi..
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: 147 kytkimestä
juuri hiljattain tuli omaan 147 vaihdettua kytkimen työsylinteri painelaakerin äänen takia. On muuten keskivertoautoa työläämpi tehdä...
V6 166 oli ainakin helpompi eikä sekään helpoimmasta päästä.
V6 166 oli ainakin helpompi eikä sekään helpoimmasta päästä.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: 147 kytkimestä
Montas tuntii meni..?
Paljon tohon on korjaamolla laskettu missä ajassa pitäis vaihtaa?
Paljon tohon on korjaamolla laskettu missä ajassa pitäis vaihtaa?
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: 147 kytkimestä
Autodata näyttäs 5,85 tuntia. Itellä meni korjaamo olosuhteissa suunnilleen toi.