Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^toitoi, eiks tohon sulakkeeseen liity myös sumuvalo+jtain muutakin takakannessa lymyilevää (muistaakseni). Elikäs mites ne piuhat siellä haitarikumin kohilla?
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voi olla?palkus kirjoitti:^toitoi, eiks tohon sulakkeeseen liity myös sumuvalo+jtain muutakin takakannessa lymyilevää (muistaakseni). Elikäs mites ne piuhat siellä haitarikumin kohilla?
Kerro toki lisää.
Eilen sain tuon elearnin toimimaan ja pääsin tutkimään erittäin oudolla logikalla piirreltyjä kaavioita.
Kiitos vaan asianomaiselle että sai lainata toimivaa levyä.
- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko kukaan vaihtanu ite 156 v6:seen hammastankoa? Jos on niin oliko miten vidduMainen vaihtaa? Jaaa sit mistä mahdollisesti sais halavalla ostettua hammastankoa? Itellä rupes piru vuotamaan, niin pitäs vaihtaa.
"Having no way as way, having no limitation as limitation"
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Apurungon läpi tulevat raidetangon pultit irti.DragonForce kirjoitti:Onko kukaan vaihtanu ite 156 v6:seen hammastankoa? Jos on niin oliko miten vidduMainen vaihtaa? Jaaa sit mistä mahdollisesti sais halavalla ostettua hammastankoa? Itellä rupes piru vuotamaan, niin pitäs vaihtaa.
Putki pois ja samoten lämpösuoja yms mitkä ovat apurungon päällä kiinni.
Apurunkoa pitää tiputtaa sen verran kun mitä pultit antavat periksi.
Tehostimen letkut irti.
Pallot irti.
Ratti lukitaan paikalleen ja merkataan asento kumpaankin tankoon.
Rattiakseli irti, jolloin myös hammastanko on vapaa.
En ole itse vaihtanut, mutta lukenut ohjeet useampaan kertaan.
Todennäköisesti helpompi vaihtaa, jos apurungon tiputtaa kokonaan ja tukee koneen peräpäästään vaikka kuormaliinalla joka kiinnittyy johonkin sopivaan palkkiin, jonka laitat iskarin tolppien välin.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- MikeH
- Viestit: 5
- Liittynyt: 18 Syys 2018, 18:37
- Car(s): -Varttikutoset-
JNZ-57 V6 Käyttisprojektintynkä
JLT-88 2.0TS Varaosakoppa
LJF-460 2.0TS Riisuttu ja paalattu varaosakasa - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla on justiinsa sama remppa menossa. Tangon mahtuu kyllä vaihtamaan pelkästään löysäämällä apurungon, moottorikannakkeen ja sen vahvikelevyn(?) mikä on katin yläpuolella, mutta oli sen verran pirullinen äherrettävä kaikkien letkujen ja putkien viidakosta että helpommalla varmasti pääsee jos tiputtaa koko apurungon lattialle. Siitäkään ei varmasti ollut haittaa että mulla oli loputkin etuakselista purettuna pois. Kaikki tulee aina tehtyä vaikeimman kautta.wileythecoyote kirjoitti:Apurungon läpi tulevat raidetangon pultit irti.DragonForce kirjoitti:Onko kukaan vaihtanu ite 156 v6:seen hammastankoa? Jos on niin oliko miten vidduMainen vaihtaa? Jaaa sit mistä mahdollisesti sais halavalla ostettua hammastankoa? Itellä rupes piru vuotamaan, niin pitäs vaihtaa.
Putki pois ja samoten lämpösuoja yms mitkä ovat apurungon päällä kiinni.
Apurunkoa pitää tiputtaa sen verran kun mitä pultit antavat periksi.
Tehostimen letkut irti.
Pallot irti.
Ratti lukitaan paikalleen ja merkataan asento kumpaankin tankoon.
Rattiakseli irti, jolloin myös hammastanko on vapaa.
En ole itse vaihtanut, mutta lukenut ohjeet useampaan kertaan.
Todennäköisesti helpompi vaihtaa, jos apurungon tiputtaa kokonaan ja tukee koneen peräpäästään vaikka kuormaliinalla joka kiinnittyy johonkin sopivaan palkkiin, jonka laitat iskarin tolppien välin.
- catharsis
- Viestit: 113
- Liittynyt: 24 Huhti 2016, 22:36
- Car(s): ex-156 2.0 JTS SW boselift
e61 525 -07
S80 2.4 -00 - Paikkakunta: Helsingin MLK
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Taaempi bensatankin panta näytti antautuneen ja roikkuu.
Pitänee askarrella jokin patentti. Onkos tuo tankki muilla kuin noilla pannoilla kiinni?
Pitänee askarrella jokin patentti. Onkos tuo tankki muilla kuin noilla pannoilla kiinni?
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Ei, kolme kappaletta pantoja pitää tankin paikallaan.
- azorblade
- Viestit: 443
- Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
- Car(s): 156 V6 -00
ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw - Paikkakunta: Kontiolahti
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Löytyykö kokemuksia front right load solenoid valve koodista. tai jonkun muun kulma vastaavasta. testasin uutta abs anturia. ei auttanut. eli vika lienee ehkä abs pumpussa/yksikössä. välillä ei vika esiinny heti vaan vasta jonkun ajan kuluttua kun on lähtenyt ajamaan.
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos satut ehjää yksikköä tarviimaan niin Keuruulta löytyy, mikäli tessun yksikkö käy veekutoseen. Koodista en itse tiedä mitään
- azorblade
- Viestit: 443
- Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
- Car(s): 156 V6 -00
ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw - Paikkakunta: Kontiolahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voi hyvinkin olla että tarviin, pitää tutkia onko samaa tavaraa.JMC kirjoitti:Jos satut ehjää yksikköä tarviimaan niin Keuruulta löytyy, mikäli tessun yksikkö käy veekutoseen. Koodista en itse tiedä mitään
- DragonForce
- Viestit: 243
- Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
- Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
- Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos paljon ohjeista! Pitääkin katsoa jos sais varattua tallia itelle, niin vois yrittää korjailla. Tai sit laiskana vien kaverin riesaksiwileythecoyote kirjoitti:Apurungon läpi tulevat raidetangon pultit irti.DragonForce kirjoitti:Onko kukaan vaihtanu ite 156 v6:seen hammastankoa? Jos on niin oliko miten vidduMainen vaihtaa? Jaaa sit mistä mahdollisesti sais halavalla ostettua hammastankoa? Itellä rupes piru vuotamaan, niin pitäs vaihtaa.
Putki pois ja samoten lämpösuoja yms mitkä ovat apurungon päällä kiinni.
Apurunkoa pitää tiputtaa sen verran kun mitä pultit antavat periksi.
Tehostimen letkut irti.
Pallot irti.
Ratti lukitaan paikalleen ja merkataan asento kumpaankin tankoon.
Rattiakseli irti, jolloin myös hammastanko on vapaa.
En ole itse vaihtanut, mutta lukenut ohjeet useampaan kertaan.
Todennäköisesti helpompi vaihtaa, jos apurungon tiputtaa kokonaan ja tukee koneen peräpäästään vaikka kuormaliinalla joka kiinnittyy johonkin sopivaan palkkiin, jonka laitat iskarin tolppien välin.
"Having no way as way, having no limitation as limitation"
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Asensin alkuperäisen radion takaisin. Onko normaalia, että sen saa päälle "on" nappia painamalla vaikka autossa ei ole virrat päällä?
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itsellä saa 166:ssa alkuperäisen integroidun ja 156:ssa jälkiasennetun päälle vaikka ilman avaimia virtalukossa. Alkuperäisestä radiosta 156:ssa ei ole varmuutta mutta tältä pohjalta uskaltaisin väittää että on normaalia. Eurooppalaisissa autoissa muutenkin melko yleistä, japanilaisissa autoissa taas harvemmin.Kertsu kirjoitti:Asensin alkuperäisen radion takaisin. Onko normaalia, että sen saa päälle "on" nappia painamalla vaikka autossa ei ole virrat päällä?
Noni
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuuluu asiaan, kuten myös se että tuossa tilassa menee automaattisesti pois päältä n. 20min kuluttua.Kertsu kirjoitti:Asensin alkuperäisen radion takaisin. Onko normaalia, että sen saa päälle "on" nappia painamalla vaikka autossa ei ole virrat päällä?
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitoksia, nyt ei tarvitse pelätä, että syö akun yön aikana tyhjiin.
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moro.
156 2.0 tessu-01 kyseessä.
Kaasuläppä antaa ajoittaista herjaa.
Välillä käydä röpöttää miten kuten ja taas hetken päästä
käynti moitteetonta. Läppä on vähintäänkin
kohtuullisen puhdas. Onko mitään mieltä
alkaa elektroniikka päätä aukomaan ja rasvailemaan?
Kilsoja takana n.230000.
Piti vaihtaa läppärunko varaosapirssistä,
mutta se on alunperin 1.8, eli haaveeksi jäi.
Montaako sorttia noita läppärunkoja on tarjolla
noihin 2 litraisiin? Näyttää tuolta Meat& Dorialta.
Päällä jäähdytysripainen hökötys, johon nuo
monipinnit tulee kiinni. Kellään tyrkyllä ehjää?
Lisätäänpä maanantain murheet..:
Nyt olisi lisäksi hakusessa 916 spideriin mallia -95
repsikan puolelle eteen sumu/parkki/vilkku-umpio.
Perkeleen nippuside miehet...
156 2.0 tessu-01 kyseessä.
Kaasuläppä antaa ajoittaista herjaa.
Välillä käydä röpöttää miten kuten ja taas hetken päästä
käynti moitteetonta. Läppä on vähintäänkin
kohtuullisen puhdas. Onko mitään mieltä
alkaa elektroniikka päätä aukomaan ja rasvailemaan?
Kilsoja takana n.230000.
Piti vaihtaa läppärunko varaosapirssistä,
mutta se on alunperin 1.8, eli haaveeksi jäi.
Montaako sorttia noita läppärunkoja on tarjolla
noihin 2 litraisiin? Näyttää tuolta Meat& Dorialta.
Päällä jäähdytysripainen hökötys, johon nuo
monipinnit tulee kiinni. Kellään tyrkyllä ehjää?
Lisätäänpä maanantain murheet..:
Nyt olisi lisäksi hakusessa 916 spideriin mallia -95
repsikan puolelle eteen sumu/parkki/vilkku-umpio.
Perkeleen nippuside miehet...
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- Alfa 33 QV
- Viestit: 113
- Liittynyt: 13 Huhti 2003, 11:49
- Car(s): Alfa Romeo 33 16v QV ,91
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ,99
Alfa Romeo GTV 2,0 TS ,95
Alfa Romeo 147 1,6 TS ,02
Alfa Romeo 156 2.0 JTS , 03
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 09 - Paikkakunta: Köyliö
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Koneena 2,5 V6 ja nokka-akselin lukituspalat ovat niin korkeat, että pitää hankkia pidemmät pultit, mutta osaako joku kertoa millaiset pultit pitää hankkia? Onko joku erikoiskierrenousu tai jotain muuta vastaavaa erikoisuutta? Kiitokset vastauksesta.
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos et sahaa lukituspaloista pois, niin ainakin
156sessa ne hihnapyörien pään stefojen
"kansipukkien" pultit on just passelit.
156sessa ne hihnapyörien pään stefojen
"kansipukkien" pultit on just passelit.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikäs tässä nyt voisi olla, kun takasatulan vaihdon jälkeenkin jarruvoimissa takana 45% ero (kuskin heikompi) . Koskee sekä käyttöjarrua, että seisontajarrua. Edessä ero on 0%.
Ei vuoda, letkut ei pullistele, liukutapit liikkuu, eikä levy ole kiero.
Pitääkö satulaa kalibroida käsijarrun suhteen ensin, ennen kuin käyttöjarrukin toimii kunnolla?
Ei vuoda, letkut ei pullistele, liukutapit liikkuu, eikä levy ole kiero.
Pitääkö satulaa kalibroida käsijarrun suhteen ensin, ennen kuin käyttöjarrukin toimii kunnolla?
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Koska sekä neste- että vaijerivetoinen jarru toimii heikosti niin pitänee esittää kysymykset:
1) Miltä ne levyt ja palat näyttää?
2) Liikkuuko mäntä satulassa ok vai jumitteleeko se?
1) Miltä ne levyt ja palat näyttää?
2) Liikkuuko mäntä satulassa ok vai jumitteleeko se?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Levyt ynnä palat liki uudet. Levyt Brembon. Palat tarviketta.Polforea kirjoitti:Koska sekä neste- että vaijerivetoinen jarru toimii heikosti niin pitänee esittää kysymykset:
1) Miltä ne levyt ja palat näyttää?
2) Liikkuuko mäntä satulassa ok vai jumitteleeko se?
Liukutapit myös uusittu rempan yhteydessä kesällä.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ilmaus edelleen... tai jarrun pääsylinteri rikki ... ??wileythecoyote kirjoitti:Levyt ynnä palat liki uudet. Levyt Brembon. Palat tarviketta.Polforea kirjoitti:Koska sekä neste- että vaijerivetoinen jarru toimii heikosti niin pitänee esittää kysymykset:
1) Miltä ne levyt ja palat näyttää?
2) Liikkuuko mäntä satulassa ok vai jumitteleeko se?
Liukutapit myös uusittu rempan yhteydessä kesällä.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ilmattu abs pumpun avulla. N desi ainetta 2s piirin läpi. Pääsylkky uus eikä edessä ole prosenttiakaan heittoa, joten tuskin on vikaa uudessa pääsylkkyssä.Jiitee kirjoitti:Ilmaus edelleen... tai jarrun pääsylinteri rikki ... ??wileythecoyote kirjoitti:Levyt ynnä palat liki uudet. Levyt Brembon. Palat tarviketta.Polforea kirjoitti:Koska sekä neste- että vaijerivetoinen jarru toimii heikosti niin pitänee esittää kysymykset:
1) Miltä ne levyt ja palat näyttää?
2) Liikkuuko mäntä satulassa ok vai jumitteleeko se?
Liukutapit myös uusittu rempan yhteydessä kesällä.
Itsellä lähinnä mielessä se, että tarviiko satulan käsijarruvipua säätää tai voisko letkussa olla vikaa?
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ilmaus tai pääsylinteri tuskin suuremmin vaikuttaa vaijerivetoiseen käsijarruun, joka oli saman verran pielessä.
Minun logiikallani tämä rajaa vikapaikan satuloihin / levyihin / paloihin. En tiedä voisiko käsijarruvaijeri vaikuttaa?
Minun logiikallani tämä rajaa vikapaikan satuloihin / levyihin / paloihin. En tiedä voisiko käsijarruvaijeri vaikuttaa?
VMP
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Se on myös uusi.mattijus kirjoitti:Ilmaus tai pääsylinteri tuskin suuremmin vaikuttaa vaijerivetoiseen käsijarruun, joka oli saman verran pielessä.
Minun logiikallani tämä rajaa vikapaikan satuloihin / levyihin / paloihin. En tiedä voisiko käsijarruvaijeri vaikuttaa?
Jos kokeilen vaihtaa satulasta pyörän napaan tulevan osan liukutappien een ja kiristän hieman käsijarrun vipua, sekä säädän männän valmiiksi "iholle"?
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Älä mene säätämään vipua... sen pitää palata rajoitintappiinsa että automaattisäätö toimii, vaijerin kun vedät liian kireälle niin se vaan huonontaa tilannetta kun säätö pois pelistä...wileythecoyote kirjoitti:Se on myös uusi.mattijus kirjoitti:Ilmaus tai pääsylinteri tuskin suuremmin vaikuttaa vaijerivetoiseen käsijarruun, joka oli saman verran pielessä.
Minun logiikallani tämä rajaa vikapaikan satuloihin / levyihin / paloihin. En tiedä voisiko käsijarruvaijeri vaikuttaa?
Jos kokeilen vaihtaa satulasta pyörän napaan tulevan osan liukutappien een ja kiristän hieman käsijarrun vipua, sekä säädän männän valmiiksi "iholle"?
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jep. Juuri näin. OK, siis ongelma onkin käsijarrun epätasapainossa. Tuttu juttu parin kuukauden takaa itselleni samaisesta autosta ...huonommalle puolelle uusi satula palautti balanssin kohdallani. Automaattisäätö oli kaputt...alfa 156 v6 kirjoitti:Älä mene säätämään vipua... sen pitää palata rajoitintappiinsa että automaattisäätö toimii, vaijerin kun vedät liian kireälle niin se vaan huonontaa tilannetta kun säätö pois pelistä...wileythecoyote kirjoitti:Se on myös uusi.mattijus kirjoitti:Ilmaus tai pääsylinteri tuskin suuremmin vaikuttaa vaijerivetoiseen käsijarruun, joka oli saman verran pielessä.
Minun logiikallani tämä rajaa vikapaikan satuloihin / levyihin / paloihin. En tiedä voisiko käsijarruvaijeri vaikuttaa?
Jos kokeilen vaihtaa satulasta pyörän napaan tulevan osan liukutappien een ja kiristän hieman käsijarrun vipua, sekä säädän männän valmiiksi "iholle"?
PS. Uusi pääsylinterikin voi olla viallinen... oma kokemus vuosi sitten 116_Giuliettasta ... millään ei saatu takajarruja balanssiin..
uuden sylkän takajarrupiiri oli rikki ( Italo-osa Motonetistä )... uusi "uusi " pääsylinteri korjasi heti tilanteen
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja se mäntä liikkuu sylinterissä kauniisti ja kiltisti takkuamatta?wileythecoyote kirjoitti:Levyt ynnä palat liki uudet. Levyt Brembon. Palat tarviketta.
Liukutapit myös uusittu rempan yhteydessä kesällä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jiitee kirjoitti:
PS. Uusi pääsylinterikin voi olla viallinen... oma kokemus vuosi sitten 116_Giuliettasta ... millään ei saatu takajarruja balanssiin..
uuden sylkän takajarrupiiri oli rikki ( Italo-osa Motonetistä )... uusi "uusi " pääsylinteri korjasi heti tilanteen
Piirit menee ristiin, jolloin repsikan puoli edessä heittäisi, mikäli sylkyssä vikaa.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Toistan Aeroa. Mites se mäntä?
Ja palat vaihdettu, mutta *liikkuuko* ne kiltisti? Mun palat kaikissa autoissa aina on liikkunit niin herkästi, että palan saa helposti kahdella sormella liikkumaan liukupintaa vasten. Sillai etusormi-peukalo-otteella ihan kevyesti.
Ja palat vaihdettu, mutta *liikkuuko* ne kiltisti? Mun palat kaikissa autoissa aina on liikkunit niin herkästi, että palan saa helposti kahdella sormella liikkumaan liukupintaa vasten. Sillai etusormi-peukalo-otteella ihan kevyesti.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitää hierasta niitä vähän akkurälläkällä huomenna ja tsekata se sylinteri.Aquatica kirjoitti:Toistan Aeroa. Mites se mäntä?
Ja palat vaihdettu, mutta *liikkuuko* ne kiltisti? Mun palat kaikissa autoissa aina on liikkunit niin herkästi, että palan saa helposti kahdella sormella liikkumaan liukupintaa vasten. Sillai etusormi-peukalo-otteella ihan kevyesti.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja pumppasit ensin polkimella säädöt kohdalleen
ja vasta sen jälkeen käsijarrun vetelyt?
Myös se lämpösuojattu jarruvaijeri saattaa jumittaa.
ja vasta sen jälkeen käsijarrun vetelyt?
Myös se lämpösuojattu jarruvaijeri saattaa jumittaa.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aquatica kirjoitti:Toistan Aeroa. Mites se mäntä?
Ja palat vaihdettu, mutta *liikkuuko* ne kiltisti? Mun palat kaikissa autoissa aina on liikkunit niin herkästi, että palan saa helposti kahdella sormella liikkumaan liukupintaa vasten. Sillai etusormi-peukalo-otteella ihan kevyesti.
Ääni tälle. Mulla leipo sitkeesti pidemmässä ajossa toista takajarrua kiinni että alkoi vinkumaan, kunnes hokasin antaa hyvin rasvatuille paloille rälläkkää. Niitten pitää olla lähes väljät ja päät hyvässä rasvassa. Ja vaikuttaa tehoihinkin.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Missä kohti on anturi/katkaisin, joka tunnistaa onko takaluukku auki vai kiinni?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lukon sisällä olevalla mikrokytkimellä tunnistaa.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
wileythecoyote kirjoitti:Mikäs tässä nyt voisi olla, kun takasatulan vaihdon jälkeenkin jarruvoimissa takana 45% ero (kuskin heikompi) . Koskee sekä käyttöjarrua, että seisontajarrua. Edessä ero on 0%.
Ei vuoda, letkut ei pullistele, liukutapit liikkuu, eikä levy ole kiero.
Pitääkö satulaa kalibroida käsijarrun suhteen ensin, ennen kuin käyttöjarrukin toimii kunnolla?
Mäntä ja palat lähentyy lähelle jarrulevyä ja jää siihen? Itellä ei juuri tuo satulan automaattisäätö ei toiminut, se aiheutti miulle käsijarrun toimmattomuuden siinä satulassa. Toisella puolella palat oli lähes kiinni levyssä ja toimimattomalla puolella oli selvästi isompi väli paloista levyyn.
Suoraan vaan suoraa
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moro arvoisat itämaiden viisaat
Mitäs nuo FL-auton sähköt ( '03 ei vielä CAN-väyläsähkötkö? ) tykkäisi, jos en irroittaisi akkua siitä talvivarastoinnin ajaksi
vaan iskisin siihen CTekin ylläpitolaturin suoraan plussat plussanapaan ja miikat miikkanapaan ja
siinä saisi olla koko talven ?
Olisi vaan mukavampi sitten herätellä sporttipaku talviunilta keväällä....
pitäisi 104 kW saada pois ajosta, 200 kW vielä jää käyttöön ...
Mitäs nuo FL-auton sähköt ( '03 ei vielä CAN-väyläsähkötkö? ) tykkäisi, jos en irroittaisi akkua siitä talvivarastoinnin ajaksi
vaan iskisin siihen CTekin ylläpitolaturin suoraan plussat plussanapaan ja miikat miikkanapaan ja
siinä saisi olla koko talven ?
Olisi vaan mukavampi sitten herätellä sporttipaku talviunilta keväällä....
pitäisi 104 kW saada pois ajosta, 200 kW vielä jää käyttöön ...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Miksikäs ne siitä kyttyrää tykkäisi?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eli ei tiedossa mitään ECU-yms. häröjä ? Autosähköosaaminen hiukan päivittämättä, viimeisin omana työnä tehty homma oli Kupla-VW:n 12 V-sähköt pari-30-kymmentä vuotta sitten...Polforea kirjoitti:Miksikäs ne siitä kyttyrää tykkäisi?
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Mulla kissa on ollut jo monta talvea älylaturiin kytkettynä eikä mitään ongelmia. Toihan on 2000 mallinen joten sähköt CAN väylineen suunnilleen samaa sukupolvea. Eikä akkukaan tosta ole huonoa tykännyt koska 2009 hankittu Exide prerium rokkaa vieläkin.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ Auton näkökulmasta tilanne lähinnä on, että se on parkissa. Lisäksi se on tyytyväinen, kun jännite ei yhtäkkiä olekaan ongelmarajalla. Eli ei muuta kuin auto talliin ja ceetekki paikoilleen.
Mulla on enemmän leluja kuin ceetekkejä, niin en pidä niitä jatkuvasti laturissa, mutta tarpeeksi usein että ei pääse tapahtumaan akuille vaurioita ja akut on kokoaika leluissa kiinni. Hyvin ne toimii.
Mulla on enemmän leluja kuin ceetekkejä, niin en pidä niitä jatkuvasti laturissa, mutta tarpeeksi usein että ei pääse tapahtumaan akuille vaurioita ja akut on kokoaika leluissa kiinni. Hyvin ne toimii.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No nyt takaluukku on muka (eli mittaritaulun näytön mukaan) koko ajan auki, mutta menee kiinni, kun pakin laittaa päälle. Mittariston "luukku auki" valo siis sammuu vain silloin, kun laittaa pakin päälle. Olisikohan nyt tässä autossa ensimmäistä kertaa jokin sortin maadoitusongelma vai joku muu? Jos kyse maadoituksesta, niin mikähän olisi todennäköisin kohta huonolle maadoitukselle joka tämän aiheuttaa?155156 kirjoitti:Missä kohti on anturi/katkaisin, joka tunnistaa onko takaluukku auki vai kiinni?
Kinneri = Alfa Romeo 156 V6 2.5 vm. 2001
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^kyllä nyt viittaa vahvasti niihin johtoihin, jotka menevät takakanteen. Siis haitarikumin kohdalla johtoja poikki. pakkivalot ja mikrokytkin ovat takakannessa.
"puhun niin totta kuin osaan"
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jokos tämä selkis?A Bart kirjoitti:Voi olla?palkus kirjoitti:^toitoi, eiks tohon sulakkeeseen liity myös sumuvalo+jtain muutakin takakannessa lymyilevää (muistaakseni). Elikäs mites ne piuhat siellä haitarikumin kohilla?
Kerro toki lisää.
Eilen sain tuon elearnin toimimaan ja pääsin tutkimään erittäin oudolla logikalla piirreltyjä kaavioita.
Kiitos vaan asianomaiselle että sai lainata toimivaa levyä.
"puhun niin totta kuin osaan"
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vaikuttaa että olet oikeassa. Otin kyseisen johtonipun näkyviin, irrotin ja kiinnitin takaisin kaikki liittimet (eli peruutus- ja takasumuvaot, ja kolmas liitin joka liittynee takaluukun auki/kiinni-tunnistukseen). Sen jälkeen kun olin laittanut liittimet takaisin, asiat menivät merkittävästi huonompaan suuntaan: nyt pakin päälle laitto poltaa välittömästi sen sulakkeen, jonka takana ovat peruutus- ja jarruvalot. Kuusi kpl sulakkeita meni testaillessa ja auto nyt käytännössä ajokelvoton, koska jarruvalot ei toimi.palkus kirjoitti:^kyllä nyt viittaa vahvasti niihin johtoihin, jotka menevät takakanteen. Siis haitarikumin kohdalla johtoja poikki. pakkivalot ja mikrokytkin ovat takakannessa.
Onko takaluukun johtosarjalle esim. hattuhyllyn alla liittin, jolla sen saisi helposti kokonaan irti ja uusi tilalle, vai ovatko johdot kiinteitä kojelaudasta asti?
[Edit] Vikapaikka löytyi: takaluukun johtohaitarin sisässä olivat johtimet parin sentin matkalta suurimmaksi osaksi ilman eristeitä ja yksi johto (takaluukun auki/kiinni tunnistus) oli kokonaan poikki. Muoviteippiä johtojen kuoriintuneisiin kohtiin ja nyt ei enää pakin päälle laitto polta jarru- & peruutusvalojen sulaketta. Täytyy vielä korjata katkennut johto ja vahvistaa kyseistä kohtaa johtonipussa kunnon kerroksella erkkaria. Ongelmakohta on noin 5 cm takaluukun läpviennistä alaspäin. Olisi pitänyt ottaa kuva paljaista johtimista, mutta jäi ottamatta. [/edit]
Viimeksi muokannut 155156, 05 Marras 2018, 11:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu.palkus kirjoitti:Jokos tämä selkis?A Bart kirjoitti:Voi olla?palkus kirjoitti:^toitoi, eiks tohon sulakkeeseen liity myös sumuvalo+jtain muutakin takakannessa lymyilevää (muistaakseni). Elikäs mites ne piuhat siellä haitarikumin kohilla?
Kerro toki lisää.
Eilen sain tuon elearnin toimimaan ja pääsin tutkimään erittäin oudolla logikalla piirreltyjä kaavioita.
Kiitos vaan asianomaiselle että sai lainata toimivaa levyä.
Oli pakko kun leima olis menny vanhaksi.
Vianhakua https://1drv.ms/v/s!AmVYHHVaBarBgZRjXiol2btkEiw5HQ (nuuka jätkä kun ei malttanut polttaa sulakkeita yli kymmentä)
Ei näköjään aukea IE:llä kun on ompulla kuvattu.(ullatuus, mikä siinä nyt toimisi niinkuin kuluisi)
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Ei se selaimesta ole kiinni. Ei vaan ole sopivaa koodekkia asennettuna... Androidilla aukesi ihan kiltisti. Kotikoneella en ole kahtonut...
Ei se selaimesta ole kiinni. Ei vaan ole sopivaa koodekkia asennettuna... Androidilla aukesi ihan kiltisti. Kotikoneella en ole kahtonut...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aamulla odotti yllätys, kun vaimo soitti paniikissa, että akku on tyhjä. Ensin toki syyllistämistä omassa mielessä, että autoa on seisotettu illalla virrat päällä, mutta näin ei kuitenkaan ollut.
Kävin toteamassa, että tosiaan virrat vähissä ja parin tunnin päästä palasin autolle, niin enää ei tullut virtaa mihinkään.
Heräsi kysymys, mihin virta voisi yhtäkkiä purkautua, voiko kostea keli aiheuttaa vuodon tms.? Nyt auto lepää kadun varressa ja pitäisi pikaisesti keksiä jokin ratkaisu.
Kävin toteamassa, että tosiaan virrat vähissä ja parin tunnin päästä palasin autolle, niin enää ei tullut virtaa mihinkään.
Heräsi kysymys, mihin virta voisi yhtäkkiä purkautua, voiko kostea keli aiheuttaa vuodon tms.? Nyt auto lepää kadun varressa ja pitäisi pikaisesti keksiä jokin ratkaisu.
-
- Viestit: 134
- Liittynyt: 04 Marras 2018, 10:29
- Car(s): Käyttis Kia ceed 1.6 bensa,hupia ajelen pojan 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minkä ikäinen akku? Akku voi kuolla hyvinkin äkkiä,itsellä aamulla lähti normaalisti käyntiin ,ajoa 70 km päähän ja kun parin tunnin päästä yritin lähteä takaisin niin ei edes keskuslukitus auennut.Toisella akulla lähti normaalisti.Aranai kirjoitti:Aamulla odotti yllätys, kun vaimo soitti paniikissa, että akku on tyhjä. Ensin toki syyllistämistä omassa mielessä, että autoa on seisotettu illalla virrat päällä, mutta näin ei kuitenkaan ollut.
Kävin toteamassa, että tosiaan virrat vähissä ja parin tunnin päästä palasin autolle, niin enää ei tullut virtaa mihinkään.
Heräsi kysymys, mihin virta voisi yhtäkkiä purkautua, voiko kostea keli aiheuttaa vuodon tms.? Nyt auto lepää kadun varressa ja pitäisi pikaisesti keksiä jokin ratkaisu.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mahtaako akku olla kahtakaan vuotta vanha, mutta kait sekin on mahdollista. Tuo akun purkautuminen jonnekin tuntuu myös itsestäni vähän oudolta. Pitää vissiin lähteä akkukaupoille.Kuvaaja kirjoitti:Minkä ikäinen akku? Akku voi kuolla hyvinkin äkkiä,itsellä aamulla lähti normaalisti käyntiin ,ajoa 70 km päähän ja kun parin tunnin päästä yritin lähteä takaisin niin ei edes keskuslukitus auennut.Toisella akulla lähti normaalisti.Aranai kirjoitti:Aamulla odotti yllätys, kun vaimo soitti paniikissa, että akku on tyhjä. Ensin toki syyllistämistä omassa mielessä, että autoa on seisotettu illalla virrat päällä, mutta näin ei kuitenkaan ollut.
Kävin toteamassa, että tosiaan virrat vähissä ja parin tunnin päästä palasin autolle, niin enää ei tullut virtaa mihinkään.
Heräsi kysymys, mihin virta voisi yhtäkkiä purkautua, voiko kostea keli aiheuttaa vuodon tms.? Nyt auto lepää kadun varressa ja pitäisi pikaisesti keksiä jokin ratkaisu.