75 TS helmojen irroitus?
Valvoja: Moderators
75 TS helmojen irroitus?
Eli pitäisi irroittaa 75:n TS:n helmat. Miten ne irtoaa? lähinnä kiinnostaa noi plussan muotoiset muovikiinnikkeet, ja miten ne irroitetaan. Ruosteprojektikuvia albumissa
Ylhäältä päinhän ne ovat pienillä ristipää ruuveilla kiinni...
Alhaalla oli muistaakseni mulla pulteilla ja sitten jollain neliöreikä-muovi ruuveilla?
Kaikki lähti pois vetämällä Oli sen verran reiät syöpyny, ettei montaa pulttia tarvinnu aukaista
Sitten kun noi on kaikki avannu, niin yläpään ensin pois taivuttamalla lähtee helmat pois.
Takaisin laitoin koriruuveilla... vielä on pysyny
Alhaalla oli muistaakseni mulla pulteilla ja sitten jollain neliöreikä-muovi ruuveilla?
Kaikki lähti pois vetämällä Oli sen verran reiät syöpyny, ettei montaa pulttia tarvinnu aukaista
Sitten kun noi on kaikki avannu, niin yläpään ensin pois taivuttamalla lähtee helmat pois.
Takaisin laitoin koriruuveilla... vielä on pysyny
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Ristipäätä päältä, neliöreikää alta. En tiedä miten ne neliörei'issä olevat jousimuovitulpat irtoavat ehjinä.
Kiinnitys: Yksi alareikä niin pieni (ainakin meikäläisen ruostepommissa), että iso koriruuvi riittää kiinnittämään, toiset niin isoja, että ratkaisuna oli työntää Motonetin suurin, muovinen koritulppa reikään ja ruuvata siihen kumitulppaan ruuvi.
Takaisinlaitto ainakin Americassa, jossa levikkeet kaarissa, siinä järjestyksessä, että takapää laitetaan ensin kohdilleen ja sitten etupää.
Ja lopuksi vinkki, jota ei suositella kunnon Alfisteille, mutta kylläkin kypsille miehille. Kadonneet tunkireikälaput tehdään 0,5 mm rosterista niin isoina, että niiden sisemmät osat peittävät ruosteiset tunkinpaikat katsastusmieheltä. Ulospäin näkyvä osa eli se lappuosa muotoillaan ja taivutetaan oikeasta kohdasta ja peitetään Etolasta ostetulla, sävy sävyyn valitulla tarralla. Hyi helvetti, mutta käy.
Kiinnitys: Yksi alareikä niin pieni (ainakin meikäläisen ruostepommissa), että iso koriruuvi riittää kiinnittämään, toiset niin isoja, että ratkaisuna oli työntää Motonetin suurin, muovinen koritulppa reikään ja ruuvata siihen kumitulppaan ruuvi.
Takaisinlaitto ainakin Americassa, jossa levikkeet kaarissa, siinä järjestyksessä, että takapää laitetaan ensin kohdilleen ja sitten etupää.
Ja lopuksi vinkki, jota ei suositella kunnon Alfisteille, mutta kylläkin kypsille miehille. Kadonneet tunkireikälaput tehdään 0,5 mm rosterista niin isoina, että niiden sisemmät osat peittävät ruosteiset tunkinpaikat katsastusmieheltä. Ulospäin näkyvä osa eli se lappuosa muotoillaan ja taivutetaan oikeasta kohdasta ja peitetään Etolasta ostetulla, sävy sävyyn valitulla tarralla. Hyi helvetti, mutta käy.
Helmojen neliöreikäavain
Tein alumiinitangonpätkästä rautasahan ja pienen viilan avulla avaimen, joka menee tiukasti neliömuovin kantaan. Tulppa kiertyy helposti eikä mene rikki.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ne neliöreikätulpat irtoavat kun niitä kääntää 1/8-osakierroksen jompaan kumpaan suuntaan. Varttituumainen hylsy sopii reikään aika hyvin, mutta osa ei silti irtoa kuin väkivallalla. Kärkipihdeillä tulpan reunasta kiinni ja vääntämään, jäljet jää mutta irtikin lähtee.
Avaimen tekemiseen meni 10 min. Pientä askartelua pojat!
En tiedä, löytyykö muovikiinnittimiä Runelta vielä.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Noita alakiinnikkeita saa uusia tilaamalla. Tosin itse veistelin muovisista kipsilevyankkureista pidikkeet (joutuu siipiä kaventaan ihan hieman että mahtuvat neliöreiästä sisään) ja niihin sitten vaan normiruuvit. Ei maksa paljoa, kestävät ja saa irti.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Viimeksi ostin Muukkoselta noita muovikiinnittimiä, taisi olla 5 vuotta sitten. Olivat silloin muistaakseni varsin kohtuuhintaisia. Luulisin, että niitä saa vieläkin.Roadkill kirjoitti:Coupe ---> Hyvä idea, mutta ne ruuvit ovat jo sököt... Eli jotain moponettivirityksiä tarvitaan... Tuo lain albumissa oleva kosla on siis minun.
Tuo ankkuriruuvitsydeemi toimii varmaan kanssa jonkun vuoden, paitsi sitten kun ruoste iskee kirteisiin. Silloin ei lähde irti kuin väkivalloin.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti: