silverine kirjoitti:Milanon kuitissa ei valitettavasti lue mitä vaihteistoöljyä on laitettu. Vahva veikkaus on ettei laatikkoöljyjä ole autoon vaihdettu aiemmin 8 vuoden ja 127tkm aikana. Ellei kuulu huolto-ohjelmaan jossakin välissä? Nyt reilu viikko vaihdosta laatikko toimii kyllä paremmin kuin ennen nesteiden vaihtoa.
Kuten yllä jo todettiinkin, niin TCT-mallien huolto-ohjelmassa on 120 tkm kohdalla tuo tarkistus, mutta manuaaliversioiden vaihteistoöljyistä 180 tkm huoltoon asti ulottuva työlista ei mainitse mitään.
silverine kirjoitti:Nyt kohta kuukauden yhteiselon jälkeen kehittyi ensimmäinen ns. vika. Nimittäin takalasin pyyhin tykkää lähteä pyyhkimään starttauksen yhteydessä eikä löydä normaalia pysäytyskohtaa(kaan) ilman avustusta. Mitä tsekkailin ulkomaan forumeilta niin saattaa olla takaluukun johdotukseen liittyvä juttu? Pitää nyppiä verhoilu luukusta irti ja tutkia josko olisi vain jokin liitinjuttu tms.. Vai onko muuta tietoa?
Tyyppivikoja, niin MiToissa kuin Giulietoissakin. Siellä on luultavasti muutama karva poikki, ja sitten pyyhkijä alkaa elämään vähän omaa elämäänsä. Ite olen omassa MiTossani näitä pari kertaa korjauttanut. Koko johtosarjan uusiminen on todella kallis paukku, mutta onneksi sitä ei tarvitse tehdä. Viimeksi tähän asiaan palattiin kesällä 2016, kun käytin autoa Pilot Motorsilla Tallinnassa. Siellä taisivat ihan pyytämättäkin korjailla noita johtoja, ja ainakaan nyt yli kahteen vuoteen ei ole mitään häiriöitä ollut.
Ja mitä tosiaan tulee MiTon nitinöihin ja vastaaviin, niin ne ovat todella vähissä. Joskus harvoin kuuluu jotain natinaa tai resonointia. Sitten sille löytyy joku selitys tai ei löydy. Mutta kuitenkin ne menee aika nopsaan aina ohi.
Oon nyt ite ajanut MiTo QV:lla pian 8 vuotta ja 125 000 kilometriä. Kertaakaan ei ole tien päälle (tai edes kotipihaan) jääty.
Edellisestä ikävästä yllätyksestä (pyöränlaakerin hajoaminen Latviassa kesällä 2017) on siitäkin jo noin 20 tkm matkaa. Ja edelleenkin tämä auto tuntuu kivalta ja hauskalta ajaa, varsinkin jos laittaa D-moodin päälle. Eli nyt kun näitä vastaavia alkaa saada noin kymppitonnilla, niin on siinä aika mukavasti rahalle vastinetta. Vähän harmittaa jo ajatus siitä, että taidan itsekin joutua laittamaan MiToni tässä jossain vaiheessa kiertoon, mutta onpahan sitten jollekin onnekkaalle tarjolla hyvin pidetty yksilö ensimmäiseltä omistajalta.