75 TS helmojen irroitus?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
lai
Viestit: 111
Liittynyt: 29 Syys 2004, 02:37
Paikkakunta: Pori

75 TS helmojen irroitus?

Viesti Kirjoittaja lai »

Eli pitäisi irroittaa 75:n TS:n helmat. Miten ne irtoaa? lähinnä kiinnostaa noi plussan muotoiset muovikiinnikkeet, ja miten ne irroitetaan. Ruosteprojektikuvia albumissa

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Ylhäältä päinhän ne ovat pienillä ristipää ruuveilla kiinni...
Alhaalla oli muistaakseni mulla pulteilla ja sitten jollain neliöreikä-muovi ruuveilla?
Kaikki lähti pois vetämällä :oops: Oli sen verran reiät syöpyny, ettei montaa pulttia tarvinnu aukaista :?
Sitten kun noi on kaikki avannu, niin yläpään ensin pois taivuttamalla lähtee helmat pois.

Takaisin laitoin koriruuveilla... vielä on pysyny :wink:

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Ristipäätä päältä, neliöreikää alta. En tiedä miten ne neliörei'issä olevat jousimuovitulpat irtoavat ehjinä.

Kiinnitys: Yksi alareikä niin pieni (ainakin meikäläisen ruostepommissa), että iso koriruuvi riittää kiinnittämään, toiset niin isoja, että ratkaisuna oli työntää Motonetin suurin, muovinen koritulppa reikään ja ruuvata siihen kumitulppaan ruuvi.

Takaisinlaitto ainakin Americassa, jossa levikkeet kaarissa, siinä järjestyksessä, että takapää laitetaan ensin kohdilleen ja sitten etupää.

Ja lopuksi vinkki, jota ei suositella kunnon Alfisteille, mutta kylläkin kypsille miehille. Kadonneet tunkireikälaput tehdään 0,5 mm rosterista niin isoina, että niiden sisemmät osat peittävät ruosteiset tunkinpaikat katsastusmieheltä. Ulospäin näkyvä osa eli se lappuosa muotoillaan ja taivutetaan oikeasta kohdasta ja peitetään Etolasta ostetulla, sävy sävyyn valitulla tarralla. Hyi helvetti, mutta käy.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ne neliöreikätulpat irtoavat kun niitä kääntää 1/8-osakierroksen jompaan kumpaan suuntaan. Varttituumainen hylsy sopii reikään aika hyvin, mutta osa ei silti irtoa kuin väkivallalla. Kärkipihdeillä tulpan reunasta kiinni ja vääntämään, jäljet jää mutta irtikin lähtee.
- Epäkelpokeräilijä -

Coupe
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 15:28
Paikkakunta: Kangasala

Helmojen neliöreikäavain

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ne neliöreikätulpat irtoavat kun niitä kääntää 1/8-osakierroksen jompaan kumpaan suuntaan. Varttituumainen hylsy sopii reikään aika hyvin, mutta osa ei silti irtoa kuin väkivallalla. Kärkipihdeillä tulpan reunasta kiinni ja vääntämään, jäljet jää mutta irtikin lähtee.
Tein alumiinitangonpätkästä rautasahan ja pienen viilan avulla avaimen, joka menee tiukasti neliömuovin kantaan. Tulppa kiertyy helposti eikä mene rikki.
Avaimen tekemiseen meni 10 min. Pientä askartelua pojat!
En tiedä, löytyykö muovikiinnittimiä Runelta vielä.

116
Viestit: 66
Liittynyt: 02 Tammi 2004, 17:49

Viesti Kirjoittaja 116 »

Hieman OT, mutta helmat tapaavat irtoa kun paukahtaa ovet kiinni tarpeeksi lujaa :silly:
/Kaj

Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Coupe ---> Hyvä idea, mutta ne ruuvit ovat jo sököt... Eli jotain moponettivirityksiä tarvitaan... Tuo lain albumissa oleva kosla on siis minun.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Noita alakiinnikkeita saa uusia tilaamalla. Tosin itse veistelin muovisista kipsilevyankkureista pidikkeet (joutuu siipiä kaventaan ihan hieman että mahtuvat neliöreiästä sisään) ja niihin sitten vaan normiruuvit. Ei maksa paljoa, kestävät ja saa irti.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Coupe
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 15:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Roadkill kirjoitti:Coupe ---> Hyvä idea, mutta ne ruuvit ovat jo sököt... Eli jotain moponettivirityksiä tarvitaan... Tuo lain albumissa oleva kosla on siis minun.
Viimeksi ostin Muukkoselta noita muovikiinnittimiä, taisi olla 5 vuotta sitten. Olivat silloin muistaakseni varsin kohtuuhintaisia. Luulisin, että niitä saa vieläkin.
Tuo ankkuriruuvitsydeemi toimii varmaan kanssa jonkun vuoden, paitsi sitten kun ruoste iskee kirteisiin. Silloin ei lähde irti kuin väkivalloin.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

itse olen käyttänyt popniittejä noihin helmalevikkeisiin/muoveihin..
pitäisi laitella taas 75:een kiinni kun käytin irti ja jäi homma hieman puolitiehen..poraamalla saa sitten irti kun on tarvista irroitella.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Noi mun käyttämät ankkurit on niitä valkoisia ja muovisia "gyproc"ankkureita.Valitsee siihen porautuvan ruuvin vielä sinkityksi niin kestänee ruostumassa varsin kauan.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Vastaa Viestiin