Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuossa edellä olevissa kuvissa, verrataan keskenään vanhan Alfan kaksirivistä rullaketjua ja nykymoottoreissa käytettyä morse-ketjua, jossa on kaksirivisen rullaketjun tapaan myös kolme lenkkiä rinnakkain. Onko morse-ketjun käyttöön muuta syytä kuin se, että se vaatii leveys-suunnassa vähemmän tilaa kuin kaksirivinen rullaketju? Toinen ero on se, että kun rullaketju vaatii kaksiosaisen kejupyörän, morseketjulle riittää yksiosainen ketjupyörä.
Korjataanpa hiukan, kun tarkemmin katsoo, kuvan morse-ketjussa onkin kapeimmassa kohdassa vain kaksi lenkkiä rinnakkan, joten vanha kaksirivinen rullaketju taitaa olla vetolujuudeltaan parempi?
Korjataanpa hiukan, kun tarkemmin katsoo, kuvan morse-ketjussa onkin kapeimmassa kohdassa vain kaksi lenkkiä rinnakkan, joten vanha kaksirivinen rullaketju taitaa olla vetolujuudeltaan parempi?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 952
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko muilla ollut vastaavaa probleemaa Bluetooth-parituksessa luurin ja auton välillä?
https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gi ... ating.html
Eli: Audio Profile jää updating.... -tilaan. Sopivasti itselläkin on Nokia 8 ja Android-versio 8.1.
https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gi ... ating.html
Eli: Audio Profile jää updating.... -tilaan. Sopivasti itselläkin on Nokia 8 ja Android-versio 8.1.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- Streider
- Viestit: 491
- Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
- Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19
ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista.. - Paikkakunta: Otalampi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juu ei toimi Nokialaisen kanssa Alfassa musahommat, muut puhelimet kyllä osaa yhdistää. Joissakin autoissa toimii, joissakin ei. Uusien mersujen kanssa sama ongelma kuin Alfassa, joissakin autoissa toimii vain puhelut, joissain vain musiikki. Paska vehje.JT Newman kirjoitti:Onko muilla ollut vastaavaa probleemaa Bluetooth-parituksessa luurin ja auton välillä?
https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gi ... ating.html
Eli: Audio Profile jää updating.... -tilaan. Sopivasti itselläkin on Nokia 8 ja Android-versio 8.1.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Giulia 952
166:n määrä saavutettu siis. 580 000 jäljellä 156:een.V6 kirjoitti:"This week Giulia has reached the milestone of 100,000 units produced. "
Vertailua (valmistusmäärät eri lähteistä, joku korjannee jos jokin väärin):

Noni
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ vähän vanhempia lisäten:
1964-1977 Giulia 573 000
1971-1984 Alfasud 901 000
1972-1984 Alfetta berlina 475 722
1977-1985 Giulietta 379 691
1983-1994 33 989 324 --> 1.
( lähde: Alfa Romeo Suomessa 1950-2000 )
Top 3 siis valmistusmäärissä 33, Alfasud ja 156.
Joo-o, on pitkä matka 1980-90 lukujen mallien myyntimääriin.
1964-1977 Giulia 573 000
1971-1984 Alfasud 901 000
1972-1984 Alfetta berlina 475 722
1977-1985 Giulietta 379 691
1983-1994 33 989 324 --> 1.
( lähde: Alfa Romeo Suomessa 1950-2000 )
Top 3 siis valmistusmäärissä 33, Alfasud ja 156.
Joo-o, on pitkä matka 1980-90 lukujen mallien myyntimääriin.

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Löysin tällaisen ohjeen: https://community.phones.nokia.com/disc ... 8-1-updateStreider kirjoitti: Juu ei toimi Nokialaisen kanssa Alfassa musahommat, muut puhelimet kyllä osaa yhdistää. Joissakin autoissa toimii, joissakin ei. Uusien mersujen kanssa sama ongelma kuin Alfassa, joissakin autoissa toimii vain puhelut, joissain vain musiikki. Paska vehje.
Pitääpä testata iltapäivästä.
Mutta siis. Ostin Ruotsista raahatun tupaöljypolttimen. Ihan kivasti varusteltu versio, lukkoperä ja säätyvä alusta (eli onko tämä nyt sitten Q2, mutta ilman lätkää persuksissa?), kääntyvät valot, kattoluukku, isompi keskinäyttö, navi, kuolleen kulman varoitin ja kaistapäävahti. Mustaa mustalla nahalla. Sähkösäätöiset perusjakkarat persgrilleillä.
Tämä on upea.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- RiQ
- Viestit: 75
- Liittynyt: 29 Heinä 2009, 11:08
- Car(s): 159 STW 2.0 JTDm -11
ex 166 2.4 JTD -07
ex 156 2.0 JTS -04 - Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^^ / ^^ Mielenkiintoisia tilastoja.
Tälläiset löysin vielä nykyisistä malleista:
Mito_____________2008-2018______274765
Giulietta__________2010-2018______400102
Stelvio___________2017-2018_______57190
Tälläiset löysin vielä nykyisistä malleista:
Mito_____________2008-2018______274765
Giulietta__________2010-2018______400102
Stelvio___________2017-2018_______57190
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Näitä Giulin startin releitä kun ilmeisesti vaihdettu muihinkin yksilöihin niin onko kelleen tullut tietoa, vaihdettiinko tilalle samanlainen (saman valmistajan) rele vai toisen valmistajan / paranneltu versio? Oma oli aika tarkalleen vuosi sitten pari viikkoa tutkittavana ja rele uusittiin, nyt n. vuoden kuluttua sama juttu.
Asia kiinnostaa siksi että oma Giulu on makaillut tiistaista lähtien tuolla katoksessa hengettömänä, koodit kävin paikallisessa merkkihuollossa maanantaina luetuttamassa kun sytytti HeKon mittaristoon (ja startin aktivoituminen kesti n.5 sekuntia), herjat oli tuosta releestä. Uusi osa tilattu, ensi viikon tiistaina vaihtoon (kysyin, vaihdetaanko samanlaiseen vai tuleeko toisenlainen ja mitä vuosi sitten vaihdettiin - näistä ei ollut tietoa...).
Nyt kun keli meni pakkaselle niin eipä starttaa enää, joten huomenna vuokrapeli alle että pääsee liikkumaan (vakuutuksen piikkiin). Ensi viikolla sitten katsotaan, miten laite huoltoon saadaan
Asia kiinnostaa siksi että oma Giulu on makaillut tiistaista lähtien tuolla katoksessa hengettömänä, koodit kävin paikallisessa merkkihuollossa maanantaina luetuttamassa kun sytytti HeKon mittaristoon (ja startin aktivoituminen kesti n.5 sekuntia), herjat oli tuosta releestä. Uusi osa tilattu, ensi viikon tiistaina vaihtoon (kysyin, vaihdetaanko samanlaiseen vai tuleeko toisenlainen ja mitä vuosi sitten vaihdettiin - näistä ei ollut tietoa...).
Nyt kun keli meni pakkaselle niin eipä starttaa enää, joten huomenna vuokrapeli alle että pääsee liikkumaan (vakuutuksen piikkiin). Ensi viikolla sitten katsotaan, miten laite huoltoon saadaan

- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Päivitystä:JT Newman kirjoitti:Löysin tällaisen ohjeen: https://community.phones.nokia.com/disc ... 8-1-updateStreider kirjoitti: Juu ei toimi Nokialaisen kanssa Alfassa musahommat, muut puhelimet kyllä osaa yhdistää. Joissakin autoissa toimii, joissakin ei. Uusien mersujen kanssa sama ongelma kuin Alfassa, joissakin autoissa toimii vain puhelut, joissain vain musiikki. Paska vehje.
Pitääpä testata iltapäivästä.
Tuolla ohjeella voi heittää kuikkaa. Asensin Nokia 8:iin Android 9.0 Pie beta-version jonkin sivuston vinkin perusteella ja nyt humppa soi. Eipä tartte kävellä puhelinkauppaan ihan heti.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko muitten Giuliat alkaneet juttelemaan ilmojen kylmettyä ? En ajanut autolla eilen ja tänään kaupassa käytyäni kotipihaan ajaessa huomasin, että bensatankin korkista kuuluu viheltävää ääntä, joka poistuu heti kun korkin avaa. Pieni jäänpoistospraylla suihkuttelu ja korkin kääntely sai äänen hieman vaimenemaan, eikä sitä kuulu myöskään heti auton käynnistyttyä, vaan vasta kun autolla on ajettu jonkin verran. Ääni ei siis ole ylipäätään hirmu kova mutta kuitenkin selvästi huomattavissa. Auto toimii muuten täysin normaalisti, joten ilmeisesti ei ole kysymys mistään vakavammasta, vaan ihan jäästä jossakin ja ääni poistunee viimeistään ilmojen lämmettyä ?
Lisätään vielä nyt kun tuli mieleen, että bensatankki tuli perjantaina "valuteltua" ehkä hieman liiankin täyteen ja autolla ei tosiaan ajettu eilen ja tänään vain vähän, joten tankki lienee edelleen erittäin täynnä edelleen ja sekin saattaisi selittää äänen, koska tankinkorkissahan on käsittääkseni venttiili jonka kautta polttoainesäiliöön virtaa ilmaa.

Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vastaanpas itselleni...
Taisin olla oikeassa, sillä tänään pakkasen lauhduttua ajoin autolla enemmän ja ääni on kadonnut täysin, syy oli varmaankin siis jompikumpi noista, joita epäilin.

-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jotain kummallista on tapahtunut: Tähän mennessä Iphonen Siri ei ole koskaan toiminut liitettynä Giulian viihdejärjestelmään USB:llä tai BT:llä. Puhelin on kyllä kuullut komennon "hei siri", mutta siihen se on jäänyt.
Eilen huomaisin aivan vahingossa, että Siri on alkanut jostain syystä toimia ja nähtävästi vielä hands-freen kautta, sillä komennot menevät perille musiikin soidessa varsin isollakin volyymillä. Ilmeisesti jokin Applen päivitys on korjannut tämän, sillä Infotainmentin softaa ei ole päivitetty sitten lokakuun 2017.
Onko Siri alkanut toimimaan myös muilla vuosimallin 2016 tai 2017 autoissa?
Eilen huomaisin aivan vahingossa, että Siri on alkanut jostain syystä toimia ja nähtävästi vielä hands-freen kautta, sillä komennot menevät perille musiikin soidessa varsin isollakin volyymillä. Ilmeisesti jokin Applen päivitys on korjannut tämän, sillä Infotainmentin softaa ei ole päivitetty sitten lokakuun 2017.
Onko Siri alkanut toimimaan myös muilla vuosimallin 2016 tai 2017 autoissa?
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Enpäs muista Siriä koskaan testanneeni tuossa omassa 2016 Giulussa, täytyy testata.
Taas on laite ajossa, releet vaihdettu ja johtosarja mitattu. Vian päällimmäinen syy tuntui olevan arvailujen varassa, kysyin että oliko tuo startin ohjausrele todettu mittaamalla sököksi niin vastaukseksi tuli jotain ympäripyöreää että tämmöisä releitehän sitä Alfoissa on ollut iät ajat ja välillä niissä vaan on vikoja
Noh, katsotaan uusiiko taas vuoden päästä.
Taas on laite ajossa, releet vaihdettu ja johtosarja mitattu. Vian päällimmäinen syy tuntui olevan arvailujen varassa, kysyin että oliko tuo startin ohjausrele todettu mittaamalla sököksi niin vastaukseksi tuli jotain ympäripyöreää että tämmöisä releitehän sitä Alfoissa on ollut iät ajat ja välillä niissä vaan on vikoja

Noh, katsotaan uusiiko taas vuoden päästä.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
en myöskään ole testannut siriä koskaan. Meillä on sirin kaa vähän muutenkin välit kylmät ku tullu haukuttuu sitä huoraks pari kertaa ja se ei tykänny siitä.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Mulla on hoidossa anopin koira nimeltä Siiri. Sattuneesta syystä on sammutettuna luurista puheohjaus. Hetken tuli käskytettyä sekä luuria että koiraa, rakastavan tiukkaan sävyyn. Sorry ot.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
915 km:n pohjoisen reissun keskikulutus kaasuöljymoottorilla 4,9l/100km. -23°C pakkasesta ongelmitta käyntiin. Ihan näppärä vekotin tämä on.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hinurin lavalla korjaamolle pääätyi oma Giuliani tässä illalla ja matka jatkui Alfan tiepalvelun kustantamalla vuokratojotalla... Vikana siis reippaalla pakkasella starttinappiin reagoimattomuus virtojen päälle tulon jälkeen ja discovalot mittaristossa, eli sama juttu mitä ilmeisesti oli joillain muillakin täällä esiintynyt, syynähän taisi olla startin rele.... 

- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Otan osaa, tuttu tunneTeemuv kirjoitti:Hinurin lavalla korjaamolle pääätyi oma Giuliani tässä illalla ja matka jatkui Alfan tiepalvelun kustantamalla vuokratojotalla... Vikana siis reippaalla pakkasella starttinappiin reagoimattomuus virtojen päälle tulon jälkeen ja discovalot mittaristossa, eli sama juttu mitä ilmeisesti oli joillain muillakin täällä esiintynyt, syynähän taisi olla startin rele....

Olisi mielenkiintoista kuulla tehdyt toimenpiteet tämän osalta ja korvattiinko osat samanlaisilla? Itse tuota kyselin (kun jo toisena talvena toistu) mutta vastauksena tuli ympäripyöreää diipa-daapaa ja "seurataan tilannetta" -heitto...

Re: Alfa Romeo Giulia 952
Voin kysellä ja kertoa jahka saan auton takaisin korjaamolta. Toivon myös sen tapahtuvan pian, sillä pikaisen pyörittelyn perusteella Toyota C-HR on melko jäätävän oloinen kökötys kaikkine ämpärimuoveineen ja kojelautaan liimattuine tabletteineen. 

- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Kokeilehan painostaa tieto mikä tämän releen varaosanumero on ja missä kohtaa autoa se tarkalleen sijaitsee. Ensimmäisistä Giulioista päättyy takuu tälle vuodelle ja niistä tulee vapaata riistaa harrastelijoiden purettavaksi. Viankorjaushan saattaa olla niinkin yksinkertainen, että vaihdetaan rele ja nollataan vikakoodi. Brittifoorumilla puhutaan vikakoodista P26E4 ja se voi käsittää startin releen lisäksi joko vesipumpun tai flektin releen (en muista kumpi).
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Meneeköhän tämäkin aikanaan samaan luokkaan kuin vanhempien (Motronic) Porschen kuuluisa DME rele? Perusohjehan näissä on että pidä aina yhtä toimivaa DME relettä hansikaslokerossa...
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Startin ohjaus on muuttunut 9/2016.
Versiossa jälkeen 9/2016 startin heräte tulee takasulakerasian sulakkeelta F082 releelle R2, joka kytkee virran starttimoottorin solenoidille, sekä (takaisin) ECM:lle. Ennen 9/2016 versiossa startin herätevirta kulkee moottoritilan sulakerasian sulakkeelta F03 releelle R6... Muutoin samaten.
Releiden R2 ja R6 kelan toinen pää on suoraan maissa ja ECM syöttää ohjausvirran releen kelan toiseen päähän, jos olosuhteet ovat oikeat (ajonesto etc). Rele R2 on relerasiassa B003A. Rele R6 rasiassa B003.
Eikai sitä painostaa tarvi...matti_vuorio kirjoitti:^Kokeilehan painostaa tieto mikä tämän releen varaosanumero on ja missä kohtaa autoa se tarkalleen sijaitsee.

Versiossa jälkeen 9/2016 startin heräte tulee takasulakerasian sulakkeelta F082 releelle R2, joka kytkee virran starttimoottorin solenoidille, sekä (takaisin) ECM:lle. Ennen 9/2016 versiossa startin herätevirta kulkee moottoritilan sulakerasian sulakkeelta F03 releelle R6... Muutoin samaten.
Releiden R2 ja R6 kelan toinen pää on suoraan maissa ja ECM syöttää ohjausvirran releen kelan toiseen päähän, jos olosuhteet ovat oikeat (ajonesto etc). Rele R2 on relerasiassa B003A. Rele R6 rasiassa B003.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko näissä uudemmissa jo parannettu rele?
Startin ohjaus muuttunut 09/2016, eikö se silloin koske kaikkia Giulioita?
Startin ohjaus muuttunut 09/2016, eikö se silloin koske kaikkia Giulioita?
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^Hienoa, että täältä foorumilta löytyy tietoa. Vielä kun löytäisi kuvat aiheesta. Tällä sivulla on joku versio näistä sähköistä nähtävillä, mutta joko tässä on kaikki mahdolliset mallit sekaisin tai tämä on tuosta vanhasta kytkennästä. Rele R2 on hukassa.
https://www.autogenius.info/alfa-romeo- ... x-diagram/
Underhood – Power distribution Center (PDC):
F03 For BCM relay T38
2.9L AUX PDC Underhood:
R6 Starter solenoid 1
Rear – Power distribution Center (PDC):
F82 FUSE F82 20A BCM for key relay
https://www.autogenius.info/alfa-romeo- ... x-diagram/
Underhood – Power distribution Center (PDC):
F03 For BCM relay T38
2.9L AUX PDC Underhood:
R6 Starter solenoid 1
Rear – Power distribution Center (PDC):
F82 FUSE F82 20A BCM for key relay
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^Giulian valmistushan alkoi jo 2015 lopussa. Ensimmäiset täällä myydyt Giuliat ovat ainakin ennen 9/2016 valmistettuja.
^Relerasia B003A on oikean ajovaloumpion alla/takana ja rele R2 on kolmesta releestä vasen, eli scudetton puolimmainen. Kuvia ei kehtaa laittaa...
^Relerasia B003A on oikean ajovaloumpion alla/takana ja rele R2 on kolmesta releestä vasen, eli scudetton puolimmainen. Kuvia ei kehtaa laittaa...

Re: Alfa Romeo Giulia 952
Oleellisesti tuohon käynnistystapahtumaan liittyy myös koriboxin (BCM) sisäinen rele T38, joka on käynnistyksen toimintaperiaatekaaviossa sivutettu täysin. Jos ja kun näistä oireilevista autoista löytyy aina tuo yllä mainittu vikakoodi P26E4, niin tuon vikakoodin diganoosiohje ei keskity mihinkään muuhun kuin releen T38 johdotuksiin ja unohtaa täysin releen R2 tai releen R6. Releen syöttöjohtimen se kyllä pyytää tarkastamaan, mutta eihän sillä väliä toimiiko itse rele.
Diagnoosiohjeesta ja kaaviosta voi päätellä, että vikakoodin laukaisijana toimii releen T38 kytkemän sytytysvirran puute ECM pinnissä 33, liittimessä A. Tuo sytytysvirta tulee moottoritilan sulakerasian kautta sulakkeelta F16. Tämä päätelmä siksi, että vikakoodi on ECM:n tuottama, vaikka rele on BCM:n sisäinen ja diagnoosiohje keskittyy vain releeseen T38 ja sen johtimiin.
Siitä en tiedä onko tämä päätelmä oikea, kun kytkentä-, periaate- ja diagnoosikaaviossa on selkeitä virheitä...
Tästä kaikesta voikin sitten tuumailla, että miksei "antti asentaja" saa vikaa korjattua, kun yritetään tehdä vianmääritys autoon mihin ei ole edes koulutusta. Sisäisen releen toimintaa tutkitaan poissulkemalla muut vaihtoehdot ja jätetään puolet kohteista tarkastamatta... Siinähän sitten tuomitaan BCM vialliseksi kolmen johtimen tarkastuksen jälkeen, diagnoosiohjeen mukaisesti tottakai.
Ylipäätään diagnoosiohje ei ole pinnijärjestykseltään soveltuva kuin vain vanhempaan versioon, silti sitä tarjotaan kaikkiin versioihin...
Jos minulta kysyttäisiin, niin lisäisin diagnoosiohjeeseen ehdottomasti releen R2 tai R6 tarkastamisen ja lukuisia muitakin tarkastuksia.
Yhteenvetona voisi todeta, että ostakaa mulle Giulia niin voin tutkia miten tuo ihan oikeasti toimii ja millä se tulee kuntoon.

Diagnoosiohjeesta ja kaaviosta voi päätellä, että vikakoodin laukaisijana toimii releen T38 kytkemän sytytysvirran puute ECM pinnissä 33, liittimessä A. Tuo sytytysvirta tulee moottoritilan sulakerasian kautta sulakkeelta F16. Tämä päätelmä siksi, että vikakoodi on ECM:n tuottama, vaikka rele on BCM:n sisäinen ja diagnoosiohje keskittyy vain releeseen T38 ja sen johtimiin.
Siitä en tiedä onko tämä päätelmä oikea, kun kytkentä-, periaate- ja diagnoosikaaviossa on selkeitä virheitä...
Tästä kaikesta voikin sitten tuumailla, että miksei "antti asentaja" saa vikaa korjattua, kun yritetään tehdä vianmääritys autoon mihin ei ole edes koulutusta. Sisäisen releen toimintaa tutkitaan poissulkemalla muut vaihtoehdot ja jätetään puolet kohteista tarkastamatta... Siinähän sitten tuomitaan BCM vialliseksi kolmen johtimen tarkastuksen jälkeen, diagnoosiohjeen mukaisesti tottakai.

Jos minulta kysyttäisiin, niin lisäisin diagnoosiohjeeseen ehdottomasti releen R2 tai R6 tarkastamisen ja lukuisia muitakin tarkastuksia.
Yhteenvetona voisi todeta, että ostakaa mulle Giulia niin voin tutkia miten tuo ihan oikeasti toimii ja millä se tulee kuntoon.

- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vittorio voi laittaa ensivuoden joulupatakeräykseen 40k€ targetin ja kohteeksi Jarsanin Giulian.
Toivottavasti tuon ongelman joku joskus selvittää ja siitä saadaan yleiseen tietoon korjausohjetta. Kuulostaa vaan niin typerältä vialta siirtää Giulia kerran vuoteen hinurilla korjaamolle. Vähän samaa sarjaa kuin Multiairien huohottimet.

Toivottavasti tuon ongelman joku joskus selvittää ja siitä saadaan yleiseen tietoon korjausohjetta. Kuulostaa vaan niin typerältä vialta siirtää Giulia kerran vuoteen hinurilla korjaamolle. Vähän samaa sarjaa kuin Multiairien huohottimet.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
+1
Antais sitten vaikka uuteen autoon mukaan pussillisen noita releitä ja ohjeet sen vaihtoon tai ostais volkkarilta tai bemarilta toimivat releet. Tyhmää feilaa hyvä auto tollasen takia.
Antais sitten vaikka uuteen autoon mukaan pussillisen noita releitä ja ohjeet sen vaihtoon tai ostais volkkarilta tai bemarilta toimivat releet. Tyhmää feilaa hyvä auto tollasen takia.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mielenkiinnolla odotan mitä Teemuv:n autolle tehdään, mitä oli vikakoodi/vikakoodit.
Jos vika on oikeasti tuon releen T38 vika, niin se on sitten mahdollisesti BCM uusintaa vailla. Näyttää kyllä olevan BCM:lle pari osanumeromuutostakin olemassa. Mikäli vika poistuu omineen lämpimässä korjaamohallissa, niin on erittäin vaikea tai jopa mahdoton vianmääritystyö piipparilla... Tarvis vähintäänkin tietää 100% varmuudella vikakoodien syntyperuste, jota tietoa tehdas ei varmana luovuta edes kiristämällä, saati sitten BCM/T38 "releen" sisäistä logiikkaa.
JanV - samoja hilavitkuttimia ne niissä penareissa ja vagginoissakin on.
Jos vika on oikeasti tuon releen T38 vika, niin se on sitten mahdollisesti BCM uusintaa vailla. Näyttää kyllä olevan BCM:lle pari osanumeromuutostakin olemassa. Mikäli vika poistuu omineen lämpimässä korjaamohallissa, niin on erittäin vaikea tai jopa mahdoton vianmääritystyö piipparilla... Tarvis vähintäänkin tietää 100% varmuudella vikakoodien syntyperuste, jota tietoa tehdas ei varmana luovuta edes kiristämällä, saati sitten BCM/T38 "releen" sisäistä logiikkaa.
JanV - samoja hilavitkuttimia ne niissä penareissa ja vagginoissakin on.

Re: Alfa Romeo Giulia 952
Noniin, auto kotiutettu korjaamolta ja taas toimii, suoraa vikaa ei tosin löytynyt ja releet mitattiin ja testattiin pyynnöstäni ja ne todettiin ehjiksi. Releasiaa oli tiedusteltu jopa maahantuojalta ja suomessa on kuulemma olemassa vain yksi tapaus, jossa Giuliaan on vaihdettu starttireleet käynnistyongelmien takia ja luultavasti kaikki tätä keskustelua lukeneet tietävätkin, kenestä on kyse.
Syitä olisikin ehkä siis laittaa hieman jäitä hattuun relepaniikin kanssa. Johtosarjan olivat myös käyneet läpi ja kiristelleet ja putsailleet liittimiä ja ilmeisesti startin maadoitus oli ollut hieman epäilyttävän löysähkö. Tämän lisäksi oli päivitetty jeesuksenaikasta softaa nykyhetkeä vastaavaan ja tällä itse huomasin olleen selvää vaikuutusta auton käyttäytymiseen. Vikakoodeja oli tullut luultavasti omien käynnistysyrityksieni takia ties mistä (sain auton pyöräyttämään starttia kerran napin kanssa sählätessäni vaikka auto ei käynnistynytkään) ja niitä oli mm. dna kytkimestä, etukamerasta, matalasta jännitteestä ja sytytysongelmista. Hieman epäilimme työn vastaanottajan kanssa myös sitä, että ongelmien syynä saattoi myös yksinkertaisesti olla akun alhainen jännite, sillä vika ilmeni silloin kun oli melko reilusti pakkasta ja olin itse sairaslomalla ja ajellut vain lyhyttä matkaa esim. lääkäriin, apteekkiin ja sieltä kotiin. Ohjeeksi tuli tottakai myös hinauttaa auto Alfan tiepalvelun avulla takaisin korjaamolle, mikäli ongelma toistuu ja tällöin otetaan yhteyttä tehtaalle Italiaan ongelman tiimoilta ja saan luonnollisesti myös uudestaan hinaukset, vara-autot ja muut tarvittavat maahantuojan piikkiin.
Korjaamolle tosin täytyy vielä jokatapauksessa palata, sillä autoon on avoinna takaisinkutsukampanja peilin kytkimestä, tosin ei ollut vielä varmuutta koskeeko ko. kutsu vain keyless entryllä varustettuja autoja, sillä omassa Giuliassani ei keyless entryä ole, sillä pidin sitä autoa ostaessani ja pidän sitä edelleen hieman turhana varusteena, varsinkin kun täältä sai lukea sen toimineen miten sattuu. Peilin kytkimen lisäksi myös bensatankin luukku menee vielä myös uusiksi, sillä omassa autossani se on vielä alkuperäinen ja vain aavistuksen (lähes huomaamattomasti) kieron oloinen, mutta asiasta kysyessäni korjaamolla oltiin sitä mieltä, että vaihtoon vaan ilman muuta.
Mutta summasummarun tälläistä siis tänne tälläkertaa ja toivottavasti saatte tästä nopeasti kirjoitetusta lätinästä jonkun tolkun.
Korjaamo jossa auto oli korjattavana oli Salon Moottorihuolto ja palvelu vaikutti oikein asialliselta ja ystävälliseltä ja hienoa oli taas palata Alfan rattiin vajaan viikon Toyotalla ajelun jälkeen. Ehdin itseasiassa jo ajatella, että vuokratoyota on oikeastaan ihan hyvä ajettava, mutta paluu Alfaan kyllä muistutti tehokkaasti siitä, että olin väärässä, Toyota tuntui loppujen lopuksi lähinnä ostoskärryltä Alfaan verrattuna. 

Korjaamolle tosin täytyy vielä jokatapauksessa palata, sillä autoon on avoinna takaisinkutsukampanja peilin kytkimestä, tosin ei ollut vielä varmuutta koskeeko ko. kutsu vain keyless entryllä varustettuja autoja, sillä omassa Giuliassani ei keyless entryä ole, sillä pidin sitä autoa ostaessani ja pidän sitä edelleen hieman turhana varusteena, varsinkin kun täältä sai lukea sen toimineen miten sattuu. Peilin kytkimen lisäksi myös bensatankin luukku menee vielä myös uusiksi, sillä omassa autossani se on vielä alkuperäinen ja vain aavistuksen (lähes huomaamattomasti) kieron oloinen, mutta asiasta kysyessäni korjaamolla oltiin sitä mieltä, että vaihtoon vaan ilman muuta.

Mutta summasummarun tälläistä siis tänne tälläkertaa ja toivottavasti saatte tästä nopeasti kirjoitetusta lätinästä jonkun tolkun.


Viimeksi muokannut Teemuv, 08 Tammi 2019, 21:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hienoa että Alfa on taas alla!
Keyless Entry lienee taas ominaisuus jota ei kaipaa ennen kuin tottuu siihen. Itse pidän nykyään ehdottoman hyvänä mukavuusvarusteena.
Keyless Entry lienee taas ominaisuus jota ei kaipaa ennen kuin tottuu siihen. Itse pidän nykyään ehdottoman hyvänä mukavuusvarusteena.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
mul kävi vähän sama. En sitä kaivannut mutta se nyt oli mukana ja nyt pidän sitä erittäinkin hyvänä ominaisuutena kun avainta ei tarvitse koskaan kaivaa taskusta pois.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kehuin liian aikaisin. Sama vika, kun viikko sitten toistui juuri... Tälläkertaa jäätiin onneksi ihan kotipihaan... Vara-auto on luvassa huomenna aamusta ja tunnin sisään pitäisi tulla hinurin noutamaan auto pihasta pajalle. Ei voi muuta sanoa, kuin että voi p...le... 

Re: Alfa Romeo Giulia 952
Harmi, ettei tullut kuntoon.
Kerro jatkosta taas, että mitä tällä kertaa arvotaan.
Kerro jatkosta taas, että mitä tällä kertaa arvotaan.

- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jaahas, kuulostaa lupaavalta...
Jäädään odottelemaan raporttia vaihdetuista osista
Jäädään odottelemaan raporttia vaihdetuista osista

- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Villi veikkaus, että vaihtavat releen ja toivottavat hyvää matkaa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jep. En pidättäisi hengitystä seuraavankaan "korjauksen" osalta.
Tietämättömämpi haukkuisi jo korjaamon mekaanikot kädettömiksi apinoiksi jne. Kuten täältäkin monesti saa lukea miten aikojen saatossa jokainen merkkipaja on ollut toinen toistaan huonompia... Vaan saattaapi syynä olla jokin muu juttu taustalla mitä ei tiedetä.

Tietämättömämpi haukkuisi jo korjaamon mekaanikot kädettömiksi apinoiksi jne. Kuten täältäkin monesti saa lukea miten aikojen saatossa jokainen merkkipaja on ollut toinen toistaan huonompia... Vaan saattaapi syynä olla jokin muu juttu taustalla mitä ei tiedetä.

Voi olla, jos vain löytävät releen varaosanumeron ePeristä.matti_vuorio kirjoitti:Villi veikkaus, että vaihtavat releen ja toivottavat hyvää matkaa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuotekehitys joka mahdollisesti hoitaa nämä ns parannukset ei ole välttämättä viettämässä valtavia määriä resurssejaan näiden pikkuvikojen perään. Jos vika on todettu edes.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pikkuvika.
Kyllä näitä tapauksia on maailman mittakaavassa sen verran ollut, että on olemassa valmis ohjeistus kuinka toimitaan aiemmin mainitun vikakoodin ilmentyessä (Siis mikäli ko. koodi nyt edes Teemuv:n autossa on ollut).
Edit: Tarkennuksena siis ohjeistus raportoida tapauksista.

Edit: Tarkennuksena siis ohjeistus raportoida tapauksista.
Viimeksi muokannut Jarsan, 13 Tammi 2019, 18:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pujazuba kirjoitti:Tuotekehitys joka mahdollisesti hoitaa nämä ns parannukset ei ole välttämättä viettämässä valtavia määriä resurssejaan näiden pikkuvikojen perään. Jos vika on todettu edes.
Noissa pikkuvioissa on vaan se ongelma että ei varmaan moni ketä saa käyttää uutta autoaan monet kerrat(vielä samasta syystä) hinurilla huollossa osta seuraavaksi autoksi saman merkkistä...
Suoraan vaan suoraa
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juuri näin, varsinkin tämmöisissä mitkä jättävät taipaleelle.Garmund kirjoitti:Pujazuba kirjoitti:Tuotekehitys joka mahdollisesti hoitaa nämä ns parannukset ei ole välttämättä viettämässä valtavia määriä resurssejaan näiden pikkuvikojen perään. Jos vika on todettu edes.
Noissa pikkuvioissa on vaan se ongelma että ei varmaan moni ketä saa käyttää uutta autoaan monet kerrat(vielä samasta syystä) hinurilla huollossa osta seuraavaksi autoksi saman merkkistä...
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Nyt tarvittaisiin tietoa ja näkemystä takaa potkivasta diesel-giuliasta.
Jos vaihtaisin 2013-mallisen BMW 320 d X:n uutukaiseen Giulia 2,2 d Superiin (180 hp, 2 wd), niin mitä muuta menetän kuin nelivedon? Ja kun sen menetän, niin paljonko menetän. Pärjääkö tuolla takapotkulla maaseudun talvessa, jossa lumet aurataan, kun itse sattuu ehtimään. Miten sujuu maantie-ajo lumenpöpperössä, miten polanteiden ylitys? Kesällä olen tuota testannut ja maukas se on, mutta ollaanko sillä talvella tientukkona? Ei noissa varmaankaan lukkoperää ole?
Aikoinaan mm Alfa 90:llä ja 75:llä ajaessani ei olisi tullut mieleenikään kysyä, pärjääkö takaa potkivalla, mutta maailma muuttuu, vaatimukset kasvavat, autot paranevat ja kuljettaja ei kun huononee.
Takapotkuisessa Superissa on vakiona halogeenivalot. Näkeekö niillä mitään, vai tuntuuko Xenonien jälkeen siltä kuin auton keulalla kiiltelisi pari raakoja kyljyksiä? Ei viitsisi noin veistokselliseen keulaan mitään led-paneelia virittää. https://www.virtasenkauppa.fi/led-kauko ... ands-33524 . Tuollaiset kuuluvat traktorin katolle, eivät italialaisen auton keulaan.
Onko se superin verhoilu kangasta ja nahkaa vai kangasta ja kerniä?
Rahalla tietysti saa ja Velocella pääsee, mutta hintakin nousee huikeasti eikä vähiten autoveron vaikutuksesta. Siksi tässä nyt olen ruvennut kiikaroimaan tuollaista maassa jo valmiiksi olevaa karvalakkimallia.
Jos vaihtaisin 2013-mallisen BMW 320 d X:n uutukaiseen Giulia 2,2 d Superiin (180 hp, 2 wd), niin mitä muuta menetän kuin nelivedon? Ja kun sen menetän, niin paljonko menetän. Pärjääkö tuolla takapotkulla maaseudun talvessa, jossa lumet aurataan, kun itse sattuu ehtimään. Miten sujuu maantie-ajo lumenpöpperössä, miten polanteiden ylitys? Kesällä olen tuota testannut ja maukas se on, mutta ollaanko sillä talvella tientukkona? Ei noissa varmaankaan lukkoperää ole?
Aikoinaan mm Alfa 90:llä ja 75:llä ajaessani ei olisi tullut mieleenikään kysyä, pärjääkö takaa potkivalla, mutta maailma muuttuu, vaatimukset kasvavat, autot paranevat ja kuljettaja ei kun huononee.
Takapotkuisessa Superissa on vakiona halogeenivalot. Näkeekö niillä mitään, vai tuntuuko Xenonien jälkeen siltä kuin auton keulalla kiiltelisi pari raakoja kyljyksiä? Ei viitsisi noin veistokselliseen keulaan mitään led-paneelia virittää. https://www.virtasenkauppa.fi/led-kauko ... ands-33524 . Tuollaiset kuuluvat traktorin katolle, eivät italialaisen auton keulaan.
Onko se superin verhoilu kangasta ja nahkaa vai kangasta ja kerniä?
Rahalla tietysti saa ja Velocella pääsee, mutta hintakin nousee huikeasti eikä vähiten autoveron vaikutuksesta. Siksi tässä nyt olen ruvennut kiikaroimaan tuollaista maassa jo valmiiksi olevaa karvalakkimallia.
- MikaT
- Viestit: 177
- Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
- Car(s): Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Peugeot 206 -06
Peugeot 406 Sport -00,
Mazda 626 GLX - Paikkakunta: Uusimaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vastaan soveltuvin osin.
Uudenvuoden päivänä etelä-Suomesta Joensuuhun ajelin. Oli pöperöä. Aura-autoja tuli aivan liian myöhään vastaan. Maantieajo lumenpöpperössä ja polanteissa menee mallikkaasti, kyllä ne muut tukoksen tekevät.
Ajonhallinta toimii hyvin, oman riskienhallinnan on syytä rajoittaa menoa aiemmin. Tuli kaksi kertaa mieleen, ja ohittelu väheni. Ei lähtenyt heittelehtimään mutta olisi kyllä voinut, auto puuttui selvästi etenemiseen.
Parkkipaikalla oli lunta niin paljon että auto työnsi lumeen kolonsa. Seuraavana yönä oli tullut lisää. Parkkipaikkaa ei oltu aurattu seuraavanakaan päivänä. Halusin testata että mitä auto tekee kun lunta vaan on liikaa. Peruutin niin syvälle että jää kiinni. Renkaat pyörivät hitaasti.
Ja jäi kiinni, mahastaan.
Että sellainen päähänpisto, ei testi vastannut kysymykseeni ollenkaan. Tytär kuskiksi ja minä työntämään, ja piti kääntyä heti 90 astetta, mutta ihan helposti tuli kun pikkuisen sai liikkeelle. Oli kiinni mahastaan koska kaikkien renkaiden edestä ja alta sai lumet pois kokonaan. Renkaiden alusta kiillottui kiiltäväksi jääksi.
En ole liikenteessä jäänyt kiinni, mutta minusta leikkaa kyllä liikaa tehoja kun esimerkiksi lähtee risteyksessä eteenpäin ylittämään juuri tullutta lumivallia. Ei anna sutia.
Eikös lukkoperä ole lisävarusteena mahdollinen, minulla ei ole.
Halogeeneihin en voi ottaa kantaa, xenonit ova erinomaiset. Giulian keulalle ei saa laittaa ledbaria!
Superin verhoilu on "puolinahka". Nahkaa ja kangasta.
Missäpäin asustelet?
Uudenvuoden päivänä etelä-Suomesta Joensuuhun ajelin. Oli pöperöä. Aura-autoja tuli aivan liian myöhään vastaan. Maantieajo lumenpöpperössä ja polanteissa menee mallikkaasti, kyllä ne muut tukoksen tekevät.
Ajonhallinta toimii hyvin, oman riskienhallinnan on syytä rajoittaa menoa aiemmin. Tuli kaksi kertaa mieleen, ja ohittelu väheni. Ei lähtenyt heittelehtimään mutta olisi kyllä voinut, auto puuttui selvästi etenemiseen.
Parkkipaikalla oli lunta niin paljon että auto työnsi lumeen kolonsa. Seuraavana yönä oli tullut lisää. Parkkipaikkaa ei oltu aurattu seuraavanakaan päivänä. Halusin testata että mitä auto tekee kun lunta vaan on liikaa. Peruutin niin syvälle että jää kiinni. Renkaat pyörivät hitaasti.
Ja jäi kiinni, mahastaan.

En ole liikenteessä jäänyt kiinni, mutta minusta leikkaa kyllä liikaa tehoja kun esimerkiksi lähtee risteyksessä eteenpäin ylittämään juuri tullutta lumivallia. Ei anna sutia.
Eikös lukkoperä ole lisävarusteena mahdollinen, minulla ei ole.
Halogeeneihin en voi ottaa kantaa, xenonit ova erinomaiset. Giulian keulalle ei saa laittaa ledbaria!

Superin verhoilu on "puolinahka". Nahkaa ja kangasta.
Missäpäin asustelet?
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Täällä Nurmeksen talvessa ei mitään ongelmia, oli keli mikä tahansa. Kyllä ne halogeenit ovat pelkät kynttilän tuikut xenoneihin verrattuna, joten kannattaa pyrkiä niihin. Meillä on se lukkoperä ja iso apu on siitä. Ajonvakautus on tosiaan liian aktiivinen, vähentäen ainakin allekirjoittaneen fiilistä. Jotkut tuntuvat tosin myös tykkäävän siitä, kannattaa nyt talvella kokeilla.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vähän yleisemmän tason vastaus, mutta se sallittaneen. Muutamia vuosi sitten vaihdoin nelivetobemarin pois (en tieten Giuliaan, mutta kuitenkin), ja kyllä sen jälkeen on liukkailla keleillä aina vituttanut ajaa autoa.
Siksipä vinkkini 4wd -> 2wd vaihdon suhteen on: älä.
Siksipä vinkkini 4wd -> 2wd vaihdon suhteen on: älä.
932 937 955
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Lahden ja Riihimäen puolivälissä. Sorvi on Helsingissä.MikaT kirjoitti:Vastaan soveltuvin osin.
Uudenvuoden päivänä etelä-Suomesta Joensuuhun ajelin. Oli pöperöä. Aura-autoja tuli aivan liian myöhään vastaan. Maantieajo lumenpöpperössä ja polanteissa menee mallikkaasti, kyllä ne muut tukoksen tekevät.
Ajonhallinta toimii hyvin, oman riskienhallinnan on syytä rajoittaa menoa aiemmin. Tuli kaksi kertaa mieleen, ja ohittelu väheni. Ei lähtenyt heittelehtimään mutta olisi kyllä voinut, auto puuttui selvästi etenemiseen.
Parkkipaikalla oli lunta niin paljon että auto työnsi lumeen kolonsa. Seuraavana yönä oli tullut lisää. Parkkipaikkaa ei oltu aurattu seuraavanakaan päivänä. Halusin testata että mitä auto tekee kun lunta vaan on liikaa. Peruutin niin syvälle että jää kiinni. Renkaat pyörivät hitaasti.
Ja jäi kiinni, mahastaan.Että sellainen päähänpisto, ei testi vastannut kysymykseeni ollenkaan. Tytär kuskiksi ja minä työntämään, ja piti kääntyä heti 90 astetta, mutta ihan helposti tuli kun pikkuisen sai liikkeelle. Oli kiinni mahastaan koska kaikkien renkaiden edestä ja alta sai lumet pois kokonaan. Renkaiden alusta kiillottui kiiltäväksi jääksi.
En ole liikenteessä jäänyt kiinni, mutta minusta leikkaa kyllä liikaa tehoja kun esimerkiksi lähtee risteyksessä eteenpäin ylittämään juuri tullutta lumivallia. Ei anna sutia.
Eikös lukkoperä ole lisävarusteena mahdollinen, minulla ei ole.
Halogeeneihin en voi ottaa kantaa, xenonit ova erinomaiset. Giulian keulalle ei saa laittaa ledbaria!![]()
Superin verhoilu on "puolinahka". Nahkaa ja kangasta.
Missäpäin asustelet?
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Samoilla linjoilla hyvin paljon kuin edellä kirjoittaneet.
Dieselin raksutus kylmänä kuuluu yllättävän selvästi kabiiniin, lämmittyään hiljenee taustalle. Etenemisen suhteen ei ole ollut ongelmia, tosin nelikkoa ei ole koskaan tullut omistettua
Etenee pöppörössä / polanteissa rauhallisesti - ennalta arvattavasti joten sen suhteen ei ongelmia, mukava tehdä matkaa kelissä kuin kelissä. Auton mataluus aiheuttaa sen, että helmoihin kertyvä jää/loska osuu helposti kanttareihin/kynnyksiin ja pauke sen mukaista. Vielä ovat omassa ehjänä pysyneet.
Sisusta ei vielä näin parin vuoden ikäisenäkään nitise-natise-sirise taikka rämise joten kokoonpano, materiaalit ja sovitus on ollut onnistunutta.
Halogeeneista ei kokemusta, xenonit tasoa "ok", parempiakin on markkinoilla mutta näillä pärjäilee. Jos pitkiin haluaa lisää kantoa niin ledipalkki katolle
Lastentauteja jonkun veran, isoimpana tuo relehässäkkä, mutta ei ilmeisesti koske kaikkia yksilöitä. Toivottavasti siihen saadaan selvyys joskus. Keyless access napit jumivat uutena vissiin kaikissa, korjaantuvat huollossa tai kovalla käytölllä. Tankinluukun materiaali käpristyy kylmänä, joihinkin vaihdettu uusi ja ilmeisesti uusi versio pysyy muodossaan. Takaluukku osuu suljettaessa puskuriin joissain yksilöissä; jäljet puskurin pinnassa ja luukun kulmissa paljastavat. Pitäisi korjaantua säädöllä huollossa / jämäkämmillä pysäytyskumeilla. Itselle ei auttanut ja asiaa "selvitellään" jatkon kannalta.
Superin perusjakkaroista on ollut kovasti keskustelua, rahalla saa halutessaan paremmat / tukea antavat.
Ei muuta kun hakemaan Alfa-liikkeestä auto viikonlopuksi koeajoon ja testaamaan, nythän on varsin mainiot talvikelit ominaisuuksien testaamiseen
Dieselin raksutus kylmänä kuuluu yllättävän selvästi kabiiniin, lämmittyään hiljenee taustalle. Etenemisen suhteen ei ole ollut ongelmia, tosin nelikkoa ei ole koskaan tullut omistettua

Sisusta ei vielä näin parin vuoden ikäisenäkään nitise-natise-sirise taikka rämise joten kokoonpano, materiaalit ja sovitus on ollut onnistunutta.
Halogeeneista ei kokemusta, xenonit tasoa "ok", parempiakin on markkinoilla mutta näillä pärjäilee. Jos pitkiin haluaa lisää kantoa niin ledipalkki katolle

Lastentauteja jonkun veran, isoimpana tuo relehässäkkä, mutta ei ilmeisesti koske kaikkia yksilöitä. Toivottavasti siihen saadaan selvyys joskus. Keyless access napit jumivat uutena vissiin kaikissa, korjaantuvat huollossa tai kovalla käytölllä. Tankinluukun materiaali käpristyy kylmänä, joihinkin vaihdettu uusi ja ilmeisesti uusi versio pysyy muodossaan. Takaluukku osuu suljettaessa puskuriin joissain yksilöissä; jäljet puskurin pinnassa ja luukun kulmissa paljastavat. Pitäisi korjaantua säädöllä huollossa / jämäkämmillä pysäytyskumeilla. Itselle ei auttanut ja asiaa "selvitellään" jatkon kannalta.
Superin perusjakkaroista on ollut kovasti keskustelua, rahalla saa halutessaan paremmat / tukea antavat.
Ei muuta kun hakemaan Alfa-liikkeestä auto viikonlopuksi koeajoon ja testaamaan, nythän on varsin mainiot talvikelit ominaisuuksien testaamiseen