Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
Onko kukaan tehnyt kuvan mukaista temppua Giuliettalleen?
...Vaimo valittaa että F34 mahtuu huonosti duunin parkkihalliin. MiTo ei kelpaa käyttöautoksi hänelle (muutaman kerran jälkeen ei ole enää suostunut sitä ajamaan). FL Giulietta voisi kelvata ja siihen pitäisi saada peruutuskamera. Näitä on vähänlaisesti kameroilla liikenteessä, mutta näyttää että aika kivan asennuksen saa Giuliettaan. Ja TCT Giuliettoja naamakohotettuna pyörii jaloissa ruuhkaksi asti. Joten mitenkä on - moista kamerointia kellään asennettuna ja pelittääkö?
(Tämä tekisi minusta päätoimisen Bemaristin joten kiire hommalla ei ole...)
...Vaimo valittaa että F34 mahtuu huonosti duunin parkkihalliin. MiTo ei kelpaa käyttöautoksi hänelle (muutaman kerran jälkeen ei ole enää suostunut sitä ajamaan). FL Giulietta voisi kelvata ja siihen pitäisi saada peruutuskamera. Näitä on vähänlaisesti kameroilla liikenteessä, mutta näyttää että aika kivan asennuksen saa Giuliettaan. Ja TCT Giuliettoja naamakohotettuna pyörii jaloissa ruuhkaksi asti. Joten mitenkä on - moista kamerointia kellään asennettuna ja pelittääkö?
(Tämä tekisi minusta päätoimisen Bemaristin joten kiire hommalla ei ole...)
- Liitteet
-
- Giulietta peruutuskameralla.jpg
- (54.29 KiB) Tiedosto ladattu 8211 kertaa
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Giulietta 940
Auto narisee terävissä töyssyissä ikävästi edestä ja takaa. Katsastussedälle mainitsin tästä, mutta ei se vikaa löytänyt. Etupäähän se käskin johonkin puslaan ruikkiä öljyä, mutta takapäähän ei ollu vinkkejä. Onko tämä narina tyypillistä eli osaano joku sanoa heittämällä mitä pitäisi vaihtaa (ja onko kallista)?
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Eteen kannattaa vaihtaa koiranluut, eli kallistuksenvakaajan yhdystangot. Narinan jälkeen alkaa kolina..
Ne on edulliset ja helpot vaihtaa. Motonet myy vahvistettua mallia, joka vaikutti ihan pätevälle.
Taakse en tiedä minäkään, kun ei ole siellä ollut narinoita.
Ne on edulliset ja helpot vaihtaa. Motonet myy vahvistettua mallia, joka vaikutti ihan pätevälle.
Taakse en tiedä minäkään, kun ei ole siellä ollut narinoita.
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^^ Omaan autooni vaihdettiin taannoin, takuuseen, takavakaajan kumipuslat narinan vuoksi. Myöhemmin ilmaantuneen kolinan syyksi määritettiin puolestaan iskarien yläpäät.
Giuliettassa sattuneesta syystä on vakaaja myös takana.
Giuliettassa sattuneesta syystä on vakaaja myös takana.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Giuliettaani tehtiin ns. isompi huolto. Miellyttävää, että auto pestiin samalla. Kun pääsin kotiparkkipaikalle, niin ihmettelin, kun keulalta tuli savua. Se olikin höyryä, moottoritila oli myöskin pesty! Mukavaa asiakaspalvelua.
Autooni laitettiin tuplapakoputket, jostain toisesta Alfasta oli jäänyt yli, sain edullisesti autooni ja nyt on Giulietta entistä komeampi, eikä pakoputkea tarvitse vaihtaa varmaan kymmeneen vuoteen(entinen oli ollut jo 7v,).
Propsit Automilanolle.
Autooni laitettiin tuplapakoputket, jostain toisesta Alfasta oli jäänyt yli, sain edullisesti autooni ja nyt on Giulietta entistä komeampi, eikä pakoputkea tarvitse vaihtaa varmaan kymmeneen vuoteen(entinen oli ollut jo 7v,).
Propsit Automilanolle.
- Bird
- Viestit: 119
- Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
- Car(s): MiTo QV, 530xd Touring (F11)
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Giulietta 940
Olin männä viikon eteläisessä Suomessa ja kävin samalla koeajamassa erään Giulietta QV:n (2011). Aiemmat tutustumiseni Giuliettaan olivat olleet pari nopeaa pyrähdystä tavan MA-versiolla, ja silloin autosta oli jäänyt ihan miellyttävä kuva.
Nyt kuitenkin noin 1,5 tunnin lenkillä fiilis jäi kumman valjuksi. Toki auto oli jonkin verran räväkämpi kuin MiTo QV, mutta esimerkiksi ero normal- ja dynamic-moodien välillä tuntui ihmeen pieneltä. N:llä Giulietta QV oli hieman ärhäkämpi kuin MiTo QV vastaavalla asetuksella, mutta vaihto D:lle ei tuonut ollenkaan samanlaista buustia koko hommaan kuin MiTossa. En löytänyt tähän nopeasti googlettamalla vastausta eikä myyjäkään asiasta tiennyt, mutta onko Giulietta QV:ssa edes vastaavaa sähkösäätöistä alustaa kuin MiTo QV:ssa?
Nämä nyt eivät toki ihan niitä tärkeimpiä asioita ole, hyvän ajoasennon löytäminen sen sijaan on. Onkohan vika nyt minussa vai autossa, kun en koko 1,5 tunnin aikana saanut oikein hyvää asentoa Giulietassa? En ole kuin noin 183-senttinen kaveri, mutta jatkuvasti se keskikonsolin "muhku" painoi pahasti säärtä vasten. Tuntuu jotenkin ihmeelliseltä, että kokoluokkaa pienemmässä MiTossa saan itselleni oikein hyvän ajoasennon ja ajan usein jalkojen suuremmin puutumatta yli 500 kilometrin päivämatkojakin. Sen sijaan Giulietalla jo vajaat sata kilsaa teki pientä tuskaa.
Tuskinpa näissä mitoituksissa mitään eroja perus-Giuliettojen ja QV:n välillä on? Ja jos/kun näin on, niin hyvä kai se sitten on vaan tietää, ettei tämä automalli ole mulle tarkoitettu.
Nyt kuitenkin noin 1,5 tunnin lenkillä fiilis jäi kumman valjuksi. Toki auto oli jonkin verran räväkämpi kuin MiTo QV, mutta esimerkiksi ero normal- ja dynamic-moodien välillä tuntui ihmeen pieneltä. N:llä Giulietta QV oli hieman ärhäkämpi kuin MiTo QV vastaavalla asetuksella, mutta vaihto D:lle ei tuonut ollenkaan samanlaista buustia koko hommaan kuin MiTossa. En löytänyt tähän nopeasti googlettamalla vastausta eikä myyjäkään asiasta tiennyt, mutta onko Giulietta QV:ssa edes vastaavaa sähkösäätöistä alustaa kuin MiTo QV:ssa?
Nämä nyt eivät toki ihan niitä tärkeimpiä asioita ole, hyvän ajoasennon löytäminen sen sijaan on. Onkohan vika nyt minussa vai autossa, kun en koko 1,5 tunnin aikana saanut oikein hyvää asentoa Giulietassa? En ole kuin noin 183-senttinen kaveri, mutta jatkuvasti se keskikonsolin "muhku" painoi pahasti säärtä vasten. Tuntuu jotenkin ihmeelliseltä, että kokoluokkaa pienemmässä MiTossa saan itselleni oikein hyvän ajoasennon ja ajan usein jalkojen suuremmin puutumatta yli 500 kilometrin päivämatkojakin. Sen sijaan Giulietalla jo vajaat sata kilsaa teki pientä tuskaa.
Tuskinpa näissä mitoituksissa mitään eroja perus-Giuliettojen ja QV:n välillä on? Ja jos/kun näin on, niin hyvä kai se sitten on vaan tietää, ettei tämä automalli ole mulle tarkoitettu.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Giulietta 940
Ei säädy alusta sähköllä Giulietassa.En löytänyt tähän nopeasti googlettamalla vastausta eikä myyjäkään asiasta tiennyt, mutta onko Giulietta QV:ssa edes vastaavaa sähkösäätöistä alustaa kuin MiTo QV:ssa?
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Omassa mopo Giulietassakaan ei tuntunut eroa moodien välillä, asia korjaantui ohjelmalla QV:sta tulisi varmasti aikamoinen pikajuna ohjelmoituna!Bird kirjoitti:Olin männä viikon eteläisessä Suomessa ja kävin samalla koeajamassa erään Giulietta QV:n (2011). Aiemmat tutustumiseni Giuliettaan olivat olleet pari nopeaa pyrähdystä tavan MA-versiolla, ja silloin autosta oli jäänyt ihan miellyttävä kuva.
Nyt kuitenkin noin 1,5 tunnin lenkillä fiilis jäi kumman valjuksi. Toki auto oli jonkin verran räväkämpi kuin MiTo QV, mutta esimerkiksi ero normal- ja dynamic-moodien välillä tuntui ihmeen pieneltä. N:llä Giulietta QV oli hieman ärhäkämpi kuin MiTo QV vastaavalla asetuksella, mutta vaihto D:lle ei tuonut ollenkaan samanlaista buustia koko hommaan kuin MiTossa. En löytänyt tähän nopeasti googlettamalla vastausta eikä myyjäkään asiasta tiennyt, mutta onko Giulietta QV:ssa edes vastaavaa sähkösäätöistä alustaa kuin MiTo QV:ssa?
Nämä nyt eivät toki ihan niitä tärkeimpiä asioita ole, hyvän ajoasennon löytäminen sen sijaan on. Onkohan vika nyt minussa vai autossa, kun en koko 1,5 tunnin aikana saanut oikein hyvää asentoa Giulietassa? En ole kuin noin 183-senttinen kaveri, mutta jatkuvasti se keskikonsolin "muhku" painoi pahasti säärtä vasten. Tuntuu jotenkin ihmeelliseltä, että kokoluokkaa pienemmässä MiTossa saan itselleni oikein hyvän ajoasennon ja ajan usein jalkojen suuremmin puutumatta yli 500 kilometrin päivämatkojakin. Sen sijaan Giulietalla jo vajaat sata kilsaa teki pientä tuskaa.
Tuskinpa näissä mitoituksissa mitään eroja perus-Giuliettojen ja QV:n välillä on? Ja jos/kun näin on, niin hyvä kai se sitten on vaan tietää, ettei tämä automalli ole mulle tarkoitettu.
Re: Giulietta 940
Oma 2010 QV on D-moodissa huomattavasti temperamenttisempi kuin noissa muissa.Bird kirjoitti:Nyt kuitenkin noin 1,5 tunnin lenkillä fiilis jäi kumman valjuksi. Toki auto oli jonkin verran räväkämpi kuin MiTo QV, mutta esimerkiksi ero normal- ja dynamic-moodien välillä tuntui ihmeen pieneltä.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Moikka Giulietan omistajat.
Kysyn yhtä QV-badgeen liittyvää asiaa kun jäi hieman kummeksuttamaan. Ajelimme pojan kanssa tässä eräänä päivänä joitakin viikkoja/kuukausi sitten tässä PK-seudulla ja näimme Giulietan, jossa oli QV-lätkät lokasuojissa. Kun en tiennyt autosta sen enempää, niin olikohan se Trafin vai Biltsun sivuilta, josta paljastui kyseinen auto 170 heppaiseksi. Tämä jäi hieman hämmästyttämään kun sittemmin hakujen perusteella niissähän tulisi tehot olla jotakin 240 hv luokkaa? Onko siis näkemäni auto tässä mielessä "feikki"?
Kysyn yhtä QV-badgeen liittyvää asiaa kun jäi hieman kummeksuttamaan. Ajelimme pojan kanssa tässä eräänä päivänä joitakin viikkoja/kuukausi sitten tässä PK-seudulla ja näimme Giulietan, jossa oli QV-lätkät lokasuojissa. Kun en tiennyt autosta sen enempää, niin olikohan se Trafin vai Biltsun sivuilta, josta paljastui kyseinen auto 170 heppaiseksi. Tämä jäi hieman hämmästyttämään kun sittemmin hakujen perusteella niissähän tulisi tehot olla jotakin 240 hv luokkaa? Onko siis näkemäni auto tässä mielessä "feikki"?
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Olikos niin, että alkuun QV oli tehomalli, mut myöhemmissä versioissa varusteluversio? Epämääräinen mielikuva aiheesta...
Nimimerkillä 170hp MultiAirin huoltaja, missä erittäin selvät erot D/N/A-moodien välillä.
Nimimerkillä 170hp MultiAirin huoltaja, missä erittäin selvät erot D/N/A-moodien välillä.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Joku QV-line siitä taisi olla varustelumallina, mutta olikohan siinäkään QV-lätkiä alkuperäisen tavoin. Ainahan se voi myös olla yksittäisen omistajan jälkituunausta, vaikka se näissä (onneksi) onkin varsin maltillista.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
Oliko QV-linessa tuplaröörit takapuskurin alla? Alunperin bensalaitteista vain QV oli kahdella savupiipulla. Paholaisenmehun jätökset puhallettiinkin sitten pihalle kahdesta putkesta - ainakin siinä tehokkaammassa versiossa. Muistinvaraisesti tämä. Anywho - tarratuuninkia on helpompi harrastaa kuin tuplaputkia, tosin tietty ei sekään vaadi kuin tilauksen ja asennuksen. Mutta puskuriin taitaa silti jäädä ero... Saahan puskurinkin vaihdettua, mutta sitten tulee jo vastaan kysymyksiä siitä miksei vain ostaisi suoraan QV:a? Olihan niissä perhe- ja sporttiversioissa alustassakin korkeuseroa, se voi tosin olla pikaisella vilkaisulla yhtä vaikea kuin jarrulevyn koon ja jarrusatuloiden tihrustelu. Mutta stanssi on autolla tien päällä kyllä eri. Tuusulan QV onkin tullut hinnan puolesta hiukan alas - mahtaako olla vaihtarihyvitys samassa suhteessa notkahtanut... Anywho - kukapa nyt ei nettiautosta muutenvaan näitä katselisi. Espoon Aritalla on joku tuunattu QV tarjolla, kehuivat otsikossa isohkoja tehoja siihen. Että kyllä kai näitä silloin tällöin tehdään nopeiksi ja raivokkaiksi vaikka moinen muoti onkin hiukan eilispäivää. Välillä tulee itsekin katsottua MiToon tuuninkikilkkeitä. Saahan niitä vaikka mitä. Ei olekaan Alfoja (tai muitakaan autoja) tullut laiteltua GT:n jälkeen. Sitäkin erittäin maltillisesti. Pörinäputki ja alusta. Noh - Giuliettaan ostin isommat vanteet, mutta nekin oli Alfan omat, joten enemmän detaljointia kuin tuunausta. tuntuu tulevan ajatuksenvirtaa, lopetan moisen höpötyksen.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Näkemäni Giulietan pakoputki oli yhdellä ulostulolla takapuskurin vasemmassa laidassa. QV-lätkät olivat isot eli normikokoiset. Ymmärtääkseni QV line -badge on pienempi ja siinä on teksti perässä - tällei siis netin haulla ulkomaisilta sivustoilta urkittuna. Yhtään en ole täällä nähnyt taikka osunut okulaariin.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Ei ole aito QV, niissä aina tuplaputket.
QV-line:ssa vain yksi putki.
QV-line:ssa vain yksi putki.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Nimimerkki Stilo pyörähti 2016 Bellassa pornosisustaisen QV-linen kanssa ja tästä tallentui digitaalinen todistusaineisto (jota en ole saanua aikaiseksi esille laittaa). Lokasuojassa QVLine -teksti, jonka perässä pieni neliapila. Autossa on myös normaalia tummemmat ajovalojen taustat yms. juttuja, jotka muistini mukaan olivat QV:ssä vakiona, mutta osan tällaisista on tainnut saada muihinkin lisävarustaana.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Olikos punainen väriltään? Jos on, niin se on vain badge tuunattu normaali vuoden 2012 170 multiair Ei siis qv-line tai qv. On ollut pariin otteeseen myynnissäkin.JiiPee kirjoitti:Moikka Giulietan omistajat.
Kysyn yhtä QV-badgeen liittyvää asiaa kun jäi hieman kummeksuttamaan. Ajelimme pojan kanssa tässä eräänä päivänä joitakin viikkoja/kuukausi sitten tässä PK-seudulla ja näimme Giulietan, jossa oli QV-lätkät lokasuojissa. Kun en tiennyt autosta sen enempää, niin olikohan se Trafin vai Biltsun sivuilta, josta paljastui kyseinen auto 170 heppaiseksi. Tämä jäi hieman hämmästyttämään kun sittemmin hakujen perusteella niissähän tulisi tehot olla jotakin 240 hv luokkaa? Onko siis näkemäni auto tässä mielessä "feikki"?
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Oli punainen. Siistin oloinen giulietta näin kauempaa katsottuna.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Giulietta 940
Tyttären Giulietta t-jet 120hv -12 , ruiskutusjärjestelmän varoitusvalo syttynyt, kulkee normaalisti. Autokeskus Tampere siirsi huoltoaikaa 2 viikkoa etiäpäin kun vikakoodinlukija sairaana ! Joo, aivan totta.
Kait sen joku muukin voisi lukea koneelta mitä kertoo.
No, mitähän siellä mahtaa olla , kun kerran kulkee normisti. 98 käyttää.Vaikee sanoo.
Kait sen joku muukin voisi lukea koneelta mitä kertoo.
No, mitähän siellä mahtaa olla , kun kerran kulkee normisti. 98 käyttää.Vaikee sanoo.
- Kari
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Giulietta 940
Senhän nyt voi lukea vaikka motonetin motomaatissa tai missä tahansa korjaamolla. Tuolta voi katsella myös sattuisiko joku harrastelija olemaan nurkilla: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=13&t=21374karila kirjoitti:Tyttären Giulietta t-jet 120hv -12 , ruiskutusjärjestelmän varoitusvalo syttynyt, kulkee normaalisti. Autokeskus Tampere siirsi huoltoaikaa 2 viikkoa etiäpäin kun vikakoodinlukija sairaana ! Joo, aivan totta.
Kait sen joku muukin voisi lukea koneelta mitä kertoo.
No, mitähän siellä mahtaa olla , kun kerran kulkee normisti. 98 käyttää.Vaikee sanoo.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Giulietta 940
Juu, soitin autokeskus tre ja ihmettelin asiaa. Sain vastauksen, että juu koodit voidaan lukea, mutta vain sairaana oleva kaveri osaa alkaa tutkimaan vikaa tarkemmin, koskien Alfaa. Hoh hoijaa.Tiige kirjoitti:Senhän nyt voi lukea vaikka motonetin motomaatissa tai missä tahansa korjaamolla. Tuolta voi katsella myös sattuisiko joku harrastelija olemaan nurkilla: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=13&t=21374karila kirjoitti:Tyttären Giulietta t-jet 120hv -12 , ruiskutusjärjestelmän varoitusvalo syttynyt, kulkee normaalisti. Autokeskus Tampere siirsi huoltoaikaa 2 viikkoa etiäpäin kun vikakoodinlukija sairaana ! Joo, aivan totta.
Kait sen joku muukin voisi lukea koneelta mitä kertoo.
No, mitähän siellä mahtaa olla , kun kerran kulkee normisti. 98 käyttää.Vaikee sanoo.
No, homma etenee nyt niin että Giulietta tulee maanantaina aamusta Autofilaron tarkastukseen. Autofilarossa se on vuosittain muutenkin huollettu, sattuneesta syystä .
- Kari
Re: Giulietta 940
Sinäpä sen sanoit.karila kirjoitti:Hoh hoijaa.
Ymmärsitteköhän toisianne aivan oikein? Halusitko vikavalon nollausta ja koodien lukua vai vianmääritystä? On hyvä muistaa, että vikakoodin lukeminen ei ole yhtä kuin vianmääritys. On toki eri asia, jos autoon halutaan arvaus vikakoodin perusteella, vikavalon sammutus koodit poistamalla, tms, eikä vianmääritystä.
Jos itse veisin autoa merkkihuoltoon vianmääritykseen ja korjaamon mahdollisesti ainoa automerkkiini ja malliini erikoistunut ja tuotteen hyvin tunteva vianmäärittäjä olisi poissa, niin haluaisinko maksaa samaa vianmäärityshintaa tuntia kohden, jos autoa alkaakin tutkia henkilö joka ei automerkin parissa normaalisti työskentele tai tunne sen järjestelmiä? Oma vastaus olisi: En.
Siinä kohtaa, kun pelkän vikakoodin perusteella lähdetään vaihtamaan osia, tekemättä yhtäkään tarkentavaa mittausta, ollaan jossain muualla kuin vianmäärityksessä. Ja jos oma tietämys asiasta on se, että koodista näkee mikä autossa on vikana, niin kannattaa hommata se 5€ kiinanlukija ja korjata jatkossa itse.
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Giulietta 940
Juu, asiantuntevaa viankorjausta, eikä pelkkää vikakoodin lukua.Jarsan kirjoitti:Sinäpä sen sanoit.karila kirjoitti:Hoh hoijaa.
Ymmärsitteköhän toisianne aivan oikein? Halusitko vikavalon nollausta ja koodien lukua vai vianmääritystä? On hyvä muistaa, että vikakoodin lukeminen ei ole yhtä kuin vianmääritys. On toki eri asia, jos autoon halutaan arvaus vikakoodin perusteella, vikavalon sammutus koodit poistamalla, tms, eikä vianmääritystä.
Jos itse veisin autoa merkkihuoltoon vianmääritykseen ja korjaamon mahdollisesti ainoa automerkkiini ja malliini erikoistunut ja tuotteen hyvin tunteva vianmäärittäjä olisi poissa, niin haluaisinko maksaa samaa vianmäärityshintaa tuntia kohden, jos autoa alkaakin tutkia henkilö joka ei automerkin parissa normaalisti työskentele tai tunne sen järjestelmiä? Oma vastaus olisi: En.
Siinä kohtaa, kun pelkän vikakoodin perusteella lähdetään vaihtamaan osia, tekemättä yhtäkään tarkentavaa mittausta, ollaan jossain muualla kuin vianmäärityksessä. Ja jos oma tietämys asiasta on se, että koodista näkee mikä autossa on vikana, niin kannattaa hommata se 5€ kiinanlukija ja korjata jatkossa itse.
Autokeskus Tampereella on vain yksi henkilö, joka on kykenevä Alfan tai Fiatin korjauksiin vikakoodien perusteella. Pikaista paranemista hänelle.
- Kari
- Konela
- Viestit: 10
- Liittynyt: 11 Huhti 2018, 16:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair Vm. 2011
Re: Giulietta 940
Onko kellään kokemusta metro-auto tampereen alfa huollosta? Eikös sielläkin ole merkkihuolto?
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Giulietta 940
Juu, on alfahuolto. Tyttären Giulietta ollut leimasta päätellen siellä kerran huollossa. Kai ne perushommat osaa.Konela kirjoitti:Onko kellään kokemusta metro-auto tampereen alfa huollosta? Eikös sielläkin ole merkkihuolto?
- Kari
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Giulietta 940
Onkos Giuliettan omistajat viime aikoina päivittäneet ohjelmistoa ? Siellä on kait jotain korjausta esim takalasipyyhkimen sekoiluun.
komento takaisin, eipäs olekaan mitään päivitystä ko.asiaan. Asiaa kyllä tutkitaan, koska muutama Giulietta kärsii takapyyhkimen ongelmista.
komento takaisin, eipäs olekaan mitään päivitystä ko.asiaan. Asiaa kyllä tutkitaan, koska muutama Giulietta kärsii takapyyhkimen ongelmista.
- Kari
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Giulietta 940
No niin, vaihdekepin asentotunnistin tjms. vaihdettu.karila kirjoitti:Juu, soitin autokeskus tre ja ihmettelin asiaa. Sain vastauksen, että juu koodit voidaan lukea, mutta vain sairaana oleva kaveri osaa alkaa tutkimaan vikaa tarkemmin, koskien Alfaa. Hoh hoijaa.Tiige kirjoitti:Senhän nyt voi lukea vaikka motonetin motomaatissa tai missä tahansa korjaamolla. Tuolta voi katsella myös sattuisiko joku harrastelija olemaan nurkilla: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=13&t=21374karila kirjoitti:Tyttären Giulietta t-jet 120hv -12 , ruiskutusjärjestelmän varoitusvalo syttynyt, kulkee normaalisti. Autokeskus Tampere siirsi huoltoaikaa 2 viikkoa etiäpäin kun vikakoodinlukija sairaana ! Joo, aivan totta.
Kait sen joku muukin voisi lukea koneelta mitä kertoo.
No, mitähän siellä mahtaa olla , kun kerran kulkee normisti. 98 käyttää.Vaikee sanoo.
No, homma etenee nyt niin että Giulietta tulee maanantaina aamusta Autofilaron tarkastukseen. Autofilarossa se on vuosittain muutenkin huollettu, sattuneesta syystä .
Taas pelittää.
- Kari
Re: Giulietta 940
Eikö suurin osa takalasin pyyhkimen sekoiluista johdu joko rikkoutuneesta johtosarjasta, tai rikkinäisestä pyyhkijän moottorista?karila kirjoitti:Onkos Giuliettan omistajat viime aikoina päivittäneet ohjelmistoa ? Siellä on kait jotain korjausta esim takalasipyyhkimen sekoiluun.
komento takaisin, eipäs olekaan mitään päivitystä ko.asiaan. Asiaa kyllä tutkitaan, koska muutama Giulietta kärsii takapyyhkimen ongelmista.
Näin olen tulkinnut tämänkin forumin postausten perusteella.
Re: Giulietta 940
Työkaveri osti tuossa jokin aikaa sitten Puuhan vanhan QV:n. Nyt oli vapaapäivänä päräyttänyt Vihtiin kaverin luo niin vähän ennen määränpäätä oli moottorivalo syttynyt ja autosta tehot hävinneet. Olisiko siellä suunnalla ketään kuka voisi lukea koodit tänään iltapäivällä/mahd.illalla, vähän puolavialta kuulosti mutta ei sitä tiedä ennen koodien lukemista. Kaverin tarttis ajaa vielä tänään Turkuun.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Onkohan tarttuva tauti? Mullakin lämähti aamulla check engine tauluun. Katotaan jos lähtee vielä maanataina käyntiin, nyt pikkojoulujen kunniaksi
Re: Giulietta 940
Lähti hinurilla PP-Autoon Lohjaan, tiistaina tutkitaan.jamper kirjoitti:Työkaveri osti tuossa jokin aikaa sitten Puuhan vanhan QV:n. Nyt oli vapaapäivänä päräyttänyt Vihtiin kaverin luo niin vähän ennen määränpäätä oli moottorivalo syttynyt ja autosta tehot hävinneet. Olisiko siellä suunnalla ketään kuka voisi lukea koodit tänään iltapäivällä/mahd.illalla, vähän puolavialta kuulosti mutta ei sitä tiedä ennen koodien lukemista. Kaverin tarttis ajaa vielä tänään Turkuun.
Re: Giulietta 940
No niin,
Puolitoista vuotta ollut nyt G käytössä. Täytyy myöntää, että on kyllä hyvä ajettava ja toiminut moitteettomasti. Ostettaessa 130tkm ja nyt rullattuna 175tkm ilman yhtäkään vikaa... paitsi...
Muutama päivä sitten rattia kääntäessä kuului outoa "narinaa". Tuo narina/hiertävä ääni kuuluu paikallaan sekä käännöksissä parkkipaikalla, kun rattia kääntää melkein ääriasentoon oikealta vasemmalle, vasemmalta oikealle jne. Kovemmissa nopeuksissa ääntä ei kuulu. Juuri myös käytetty katsastuksessa ja meni läpi ilman huomautuksia.
Onko täällä mahdollisesti tullut samanlaista tapausta vastaan tai muuten viisasta tietoa mikä voisi olla vikana? Tukivarret, koiranluut ja mitä näitä kaikkia nyt on.
Puolitoista vuotta ollut nyt G käytössä. Täytyy myöntää, että on kyllä hyvä ajettava ja toiminut moitteettomasti. Ostettaessa 130tkm ja nyt rullattuna 175tkm ilman yhtäkään vikaa... paitsi...
Muutama päivä sitten rattia kääntäessä kuului outoa "narinaa". Tuo narina/hiertävä ääni kuuluu paikallaan sekä käännöksissä parkkipaikalla, kun rattia kääntää melkein ääriasentoon oikealta vasemmalle, vasemmalta oikealle jne. Kovemmissa nopeuksissa ääntä ei kuulu. Juuri myös käytetty katsastuksessa ja meni läpi ilman huomautuksia.
Onko täällä mahdollisesti tullut samanlaista tapausta vastaan tai muuten viisasta tietoa mikä voisi olla vikana? Tukivarret, koiranluut ja mitä näitä kaikkia nyt on.
Re: Giulietta 940
^Yksi mahdollinen lähde olisi tukivarren pallonivel. Omassa vanhassa 156:ssa ilmeni vastaava oire tietyissä lämpötiloissa mutta välyksiä ei löytynyt ja katsastukset meni läpi.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Myös iskareiden yläpäät narisevat hiljaisissa käännöksissä_flower kirjoitti:No niin,
Puolitoista vuotta ollut nyt G käytössä. Täytyy myöntää, että on kyllä hyvä ajettava ja toiminut moitteettomasti. Ostettaessa 130tkm ja nyt rullattuna 175tkm ilman yhtäkään vikaa... paitsi...
Muutama päivä sitten rattia kääntäessä kuului outoa "narinaa". Tuo narina/hiertävä ääni kuuluu paikallaan sekä käännöksissä parkkipaikalla, kun rattia kääntää melkein ääriasentoon oikealta vasemmalle, vasemmalta oikealle jne. Kovemmissa nopeuksissa ääntä ei kuulu. Juuri myös käytetty katsastuksessa ja meni läpi ilman huomautuksia.
Onko täällä mahdollisesti tullut samanlaista tapausta vastaan tai muuten viisasta tietoa mikä voisi olla vikana? Tukivarret, koiranluut ja mitä näitä kaikkia nyt on.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Ei tuo paskaläjä kestä pakkasta ollenkaan. Mitä tuolla nyt oli aamulla pakkasta, 7-8 astetta. Huohotin jäässä. Laitoin aamulla käyntiin ja ihmettelin kovaa savutusta ja pahan hajuista pakokaasua. Öljykorkkia sitten auki (sekin hajosi käteen) ja totesin siellä olevan painetta. Se siitä lähti osin pelaamaan kun lämpeni, ei ollu aikaa jäädä purkamaan. Illalla kotiin ja mittatikku oli päivän aikana pompannu ylös. No olihan iltapäivällä 3 astetta pakkasta, että ymmärtäähän sen miksi se ei toimi.
Huohotin sekä putket irti ja kylppäriin sulamaan. Pönttö oli tietysti täynnä sitä kylmälimaa, mikä lähtikin pois huuhtelemalla. Pönttöä kuivatellessa puhaltelin putkiin ja totesin keväällä ostetun uuden huohottimen olevan rikki. Imusarjalta tuleva takaiskuventtiili ei ole lähellekkään tiivis, vaan päästää ahtopaineet läpi. Onneksi oli hyllyssä vielä vanha huohotin, missä takaiskuventtiilit oli ehjät, mutta rikkinäinen PCV. Kahdesta kasaamalla sain yhden ehjän huohotinpöntön ja pulttasin osat takaisin autoon kiinni. Sitten joku 30km säälimätöntä ajoa putki punaisena. Toimii, mutta samalla muistui mieleen miksi tuo auto jaksaa vituttaa 3kk vuodesta.
Huohotin sekä putket irti ja kylppäriin sulamaan. Pönttö oli tietysti täynnä sitä kylmälimaa, mikä lähtikin pois huuhtelemalla. Pönttöä kuivatellessa puhaltelin putkiin ja totesin keväällä ostetun uuden huohottimen olevan rikki. Imusarjalta tuleva takaiskuventtiili ei ole lähellekkään tiivis, vaan päästää ahtopaineet läpi. Onneksi oli hyllyssä vielä vanha huohotin, missä takaiskuventtiilit oli ehjät, mutta rikkinäinen PCV. Kahdesta kasaamalla sain yhden ehjän huohotinpöntön ja pulttasin osat takaisin autoon kiinni. Sitten joku 30km säälimätöntä ajoa putki punaisena. Toimii, mutta samalla muistui mieleen miksi tuo auto jaksaa vituttaa 3kk vuodesta.
Re: Giulietta 940
Täytyypä tutkia tarkemmin nuo tukivarren pallonivelet sekä ricon mainitsemat iskarit. Tänään aamulla ongelma taas jatkui mutta ääriasentoon oikealle kääntäessä pihasta lähtiessä kuului narinan jälkeen pieni "klonks". Outoa että tuo pieni kolahdus kuuluu vaikkei auto edes liikkunut, mutta selvästi siellä nyt jotain on menossa. Vanhalla 156:lla sai ajaa töyssyyn, että kuului narina ja kolahdus: silloin syynä muistaakseni loppuunajetut ylätukivarret.Pujazuba kirjoitti:^Yksi mahdollinen lähde olisi tukivarren pallonivel. Omassa vanhassa 156:ssa ilmeni vastaava oire tietyissä lämpötiloissa mutta välyksiä ei löytynyt ja katsastukset meni läpi.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Klonks -ääni kuuluu jousesta kun iskarin yläpään laakeri on rikki ja jumittaa. Vaihdata molemmille puolille, niin se toimii taas sen 50-80tkm ääneti.
- Konela
- Viestit: 10
- Liittynyt: 11 Huhti 2018, 16:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair Vm. 2011
Re: Giulietta 940
Itsellä pomppas öljytikku viime talvena , mutta pakkasta oli melkein 30. Vaihdoin huohottimen uuteen. Nokkapeitto oli tällöin alhaalla, mutta ei keskellä, nyt on kaikki reiät kiinni. En tiedä mikä vaikutus nokkapeitolla on, nyt tänä talvena testataan. Huohotin oli mielestänu vain vähän likainen. Öljykorkki hajosi myös, uusia sai brittitoimittajalta shop4parts , josta olen huolto-osia ostanut muutenkin.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Samaa mieltä kolahduksesta vuorion kanssa. Iskarin yläpään laakerit._flower kirjoitti:Täytyypä tutkia tarkemmin nuo tukivarren pallonivelet sekä ricon mainitsemat iskarit. Tänään aamulla ongelma taas jatkui mutta ääriasentoon oikealle kääntäessä pihasta lähtiessä kuului narinan jälkeen pieni "klonks". Outoa että tuo pieni kolahdus kuuluu vaikkei auto edes liikkunut, mutta selvästi siellä nyt jotain on menossa. Vanhalla 156:lla sai ajaa töyssyyn, että kuului narina ja kolahdus: silloin syynä muistaakseni loppuunajetut ylätukivarret.Pujazuba kirjoitti:^Yksi mahdollinen lähde olisi tukivarren pallonivel. Omassa vanhassa 156:ssa ilmeni vastaava oire tietyissä lämpötiloissa mutta välyksiä ei löytynyt ja katsastukset meni läpi.
Alkaa sillä, että kääntäessä tulee pientä nypytystä, mikä tuntuu ratissa. Sit kun menee oikeen pahaks, voit rikkoa esim. jousen kun ne jää pinteeseen kääntäessä. MiTossa lie hyvin samanlainen rakenne ja siihen kustansi töineen öö, 200e? alle? No, suht edullisesti kuitenkin.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940
Mutta johto on edelleen rikki?karila kirjoitti: No niin, vaihdekepin asentotunnistin tjms. vaihdettu.
Taas pelittää.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Aquatica kirjoitti:Samaa mieltä kolahduksesta vuorion kanssa. Iskarin yläpään laakerit._flower kirjoitti:Täytyypä tutkia tarkemmin nuo tukivarren pallonivelet sekä ricon mainitsemat iskarit. Tänään aamulla ongelma taas jatkui mutta ääriasentoon oikealle kääntäessä pihasta lähtiessä kuului narinan jälkeen pieni "klonks". Outoa että tuo pieni kolahdus kuuluu vaikkei auto edes liikkunut, mutta selvästi siellä nyt jotain on menossa. Vanhalla 156:lla sai ajaa töyssyyn, että kuului narina ja kolahdus: silloin syynä muistaakseni loppuunajetut ylätukivarret.Pujazuba kirjoitti:^Yksi mahdollinen lähde olisi tukivarren pallonivel. Omassa vanhassa 156:ssa ilmeni vastaava oire tietyissä lämpötiloissa mutta välyksiä ei löytynyt ja katsastukset meni läpi.
Alkaa sillä, että kääntäessä tulee pientä nypytystä, mikä tuntuu ratissa. Sit kun menee oikeen pahaks, voit rikkoa esim. jousen kun ne jää pinteeseen kääntäessä. MiTossa lie hyvin samanlainen rakenne ja siihen kustansi töineen öö, 200e? alle? No, suht edullisesti kuitenkin.
Mistä noin halvalla? Kysyin automilanosta hintaa ja 400€ sain vastaukseksi.
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Giulietta 940
Ensimmäinen talvi Giuliettani kanssa:
- Giulietta on ensimmäinen Alfani, jossa on uskaltanut käyttää käsijarrua talvella. Plussaa siitä! Koputetaan kuitenkin vielä puuta, ettei jäädy tulevaisuudessakaan.
- Huohotin ei ole vielä jäätynyt (koputetaan puuta). Viimasuojat olleet käytössä pakkasten alettua, ja huohotin putsattu syksyllä, sisällä Seleniat. Ajot aina vähintään 30 km suunta. Työpaikalla auto lämpimässä hallissa, kotona lohkolämmitin käytössä ennen lähtöä.
Joulun jälkeen olisi 90 tkm huolto ajankohtainen. Samalla pitäisi ehkä:
- Vaihtaa TCT öljyt
- Vaihtaa radion antennin jalka
- Todentaa ja korjata etupään narina (koiranluut?)
- Giulietta on ensimmäinen Alfani, jossa on uskaltanut käyttää käsijarrua talvella. Plussaa siitä! Koputetaan kuitenkin vielä puuta, ettei jäädy tulevaisuudessakaan.
- Huohotin ei ole vielä jäätynyt (koputetaan puuta). Viimasuojat olleet käytössä pakkasten alettua, ja huohotin putsattu syksyllä, sisällä Seleniat. Ajot aina vähintään 30 km suunta. Työpaikalla auto lämpimässä hallissa, kotona lohkolämmitin käytössä ennen lähtöä.
Joulun jälkeen olisi 90 tkm huolto ajankohtainen. Samalla pitäisi ehkä:
- Vaihtaa TCT öljyt
- Vaihtaa radion antennin jalka
- Todentaa ja korjata etupään narina (koiranluut?)
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
^öö - hä? Olisko käkkäriä pitänyt jotenkin varoa? Oon käyttäny GT:ssä, MiTossa, 166:ssa, Giuliettassa ja nyt MiTossa käkkäriä joka kerta pysäköidessä kesät talvet ilmeisen uhkarohkeasti. Kaikilla yksilöillä yleisin parkki taivasalla, ei viimasuojia - en ole niitäkään osannut kaivata. Ainoat talvimurheet liittyneet karmittomiin laseihin, mutta tämä ei merkkisidonnaista. Tyhmänrohkeasti olen kai seilannut (laivojen tapaan) tuurilla!
Giulietta oli kyllä hyvä talviauto - muuten pidän MiToa ”parempana”, mutta karmillinen ovi ei ole yhtään harmillinen talvella! ...eiku hei - GT:n termari piti vaihtaa, että jotain on Alfoissa talvella ollut. Ois toki pitäny muutenkin vaihtaa rikkinäinen osa, mutta vasta talvi paljasti asiantilan vakavuuden...
Anywho - tähän aikaan vuodesta ottaisin Giuliettan mieluummin kuin MiTon. Toivottavasti pian jäädään pysyvämmin pakkaselle niin karmittomuus helpottaa (bimmerin penteleestäkin puuttuu oven karmit).
Giulietta oli kyllä hyvä talviauto - muuten pidän MiToa ”parempana”, mutta karmillinen ovi ei ole yhtään harmillinen talvella! ...eiku hei - GT:n termari piti vaihtaa, että jotain on Alfoissa talvella ollut. Ois toki pitäny muutenkin vaihtaa rikkinäinen osa, mutta vasta talvi paljasti asiantilan vakavuuden...
Anywho - tähän aikaan vuodesta ottaisin Giuliettan mieluummin kuin MiTon. Toivottavasti pian jäädään pysyvämmin pakkaselle niin karmittomuus helpottaa (bimmerin penteleestäkin puuttuu oven karmit).
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Giulietta 940
^ 155 ja 159 oli AINA pakkasilla käsijarru jäässä. Uudet vaijerit olisi varmaan auttanut, mutta helpompi jättää käyttämättä talvella.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
MiToon meni tosiaan molemmat yläpään laakerit sekä koiranluut eteen. Hinta 254,93€ - 22.03.2017 tehty - työt, osat ym. sisältäen._rico kirjoitti:
Mistä noin halvalla? Kysyin automilanosta hintaa ja 400€ sain vastaukseksi.
F-Huolto kerava teki. En tiedä, tosiaan, että onko esim. Giulietassa merkittävästi hankalampi työ - mutta ymmärrykseni mukaan varsin samankaltainen rakenne. Korjatkoo ne, ketkä tietää.
Ja osat oli sitten Fortunelinea, mitä mm. Pösöön laitetaan. "Edullisia ihan OK-osia". En tiedä, mikä on "ihan OK"
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
- Car(s): -
Ex. Giulietta MA TCT 2017 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
30tkm huolto takana Arita Espoossa. Eka auto, mihin jarrunesteet oli vaihdettu pyytämättä. Hyvä näin, vaik vähäsen aikaisessa oltiin ehkä. Kävin samalla koeajamassa Giulian 200 hp bensamallin ja täytyy sanoa, että Giuliettan pakoäänet ovat kyllä huomattavasti miehekkäämmät. Hassu juttu.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Itse huomasin saman, mielestäni Alfalla kun on urheilullinen maine/imago niin miksi niitä yritetään piilottaa. Käypä kuuntelemassa 240hv Giuliettaa...Lumlum kirjoitti:30tkm huolto takana Arita Espoossa. Eka auto, mihin jarrunesteet oli vaihdettu pyytämättä. Hyvä näin, vaik vähäsen aikaisessa oltiin ehkä. Kävin samalla koeajamassa Giulian 200 hp bensamallin ja täytyy sanoa, että Giuliettan pakoäänet ovat kyllä huomattavasti miehekkäämmät. Hassu juttu.
Re: Giulietta 940
105000 km huolto tehty reilu kk sitten ja ensimmäistä kertaa menin Auto Filaroon. Vaunulasta kysyin aikaisemmin kun siellä muutenkin ollut mutta siellähän loppui lokakuun lopussa jo huolto ja olisi vielä lokakuussa onnistunut mutta eipä minua enää kiinnostanut käydä siellä. 320€ tuli tuolle huollolle hintaa ja siihen sisältyi 60€ huohottimen pesusta pesukoneessa ja 30€ laina-autosta (156) mikä oli kyllä miellyttävä kokemus. Jotain pyöristyksiä tuulilasin pesunesteen lisäyksestä mistä ei ollut mitään puhetta (pyyhkimen sulat olisivat voineet kyllä vaihtaa mutta ei ollut puhetta niistäkään). Laatikon öljyjä eivät vaihtaneet kun niistä tuli puhetta vasta huollon jälkeen. Ei kuulu huolto-ohjelmaan niin ei ollut puhetta siitä aikaisemminkaan ja ehkä tehdään seuraavassa huollossa. Ihan positiivinen kokemus käydä siellä, olisi pitänyt kait mennä jo ajat sitten sinne...
Sama lämpötila ja ongelma. Ja myöhemmin pienemmillä pakkasilla tuli vain kasa virheilmoituksia tauluun mutta onneksi uusintastarteilla noista selvinnyt toistaiseksi. Vaunulan huoltomies aikaisemmin sanoikin että nämä keräävät jostain syystä sitä majoneesia turhankin paljon eikä siihen aina riitä viimasuojatkaan. Uudempien autojen eristeet on lähinnä kosmeettisia, käytännön apua ei niistäkään siis ole. Jos sitä huohotinta pystyisi turbon jäähdytysvedellä lämmittämään niin saattaisikin olla (edes teoriassa) paremmin toimiva mistä aikaisemmin olikin jo jotain juttua? Jos siitä pöntöstä saisin jotain mittoja niin voisin ehkä tehdä alumiinista sille jonkun haudutuspesän? Omaa en viitsi alkaa purkamaan kun aikaa sen tekemiseen kerralla ei ole niin paljoa kun vaatii ja mun tuurilla siitä hajoaa jonain vääränä päivänä jotain tärkeää..
Samaa ihmettelin, kokemuksia vain MiTosta ja Giuliettasta. Joskus kun auto on seissyt viikonlopun parkissa ja peruutan paikasta pois saattaa kuulua takaa naps. Joskus talvella, joskus kesällä. Käkkäriä en käytä kuin jänisräikkää vaan napista painamalla silleen näppituntumalla sopivasti kireälle.lerppu kirjoitti:^öö - hä? Olisko käkkäriä pitänyt jotenkin varoa? Oon käyttäny GT:ssä, MiTossa, 166:ssa, Giuliettassa ja nyt MiTossa käkkäriä joka kerta pysäköidessä kesät talvet ilmeisen uhkarohkeasti.
Tiiviste jäätyy ikkunan alapuolelta ja lasi ei nytkähdä alas sen vertaa enää kuten normaalisti ja pelottaa että ovea avatessa se lasi hajoaa päin naamaa ja sulkiessa ovea pelottaa että se hajoaa päin naamaa ja syliin? Jos sama ongelma mikä mulla oli E81:ssä ja MiTossa niin sinne ikkunan ja tiivisteen väliin pankkikortti tai muu vastaava ohut muovilirpake jolla saa varovasti ja helposti irroitettua tiivisteen lasista. Siihen tiivisteeseen ylös lasin kohdalle ja alas muovilirpakkeen avustuksella alas lasin kohdalle silikonituubista hieman silikonia. Siis se tiivisteisiin tarkoitettu silikonituubi, ei tiivistetuubista silikonia.lerppu kirjoitti:Toivottavasti pian jäädään pysyvämmin pakkaselle niin karmittomuus helpottaa (bimmerin penteleestäkin puuttuu oven karmit).
matti_vuorio kirjoitti:Ei tuo paskaläjä kestä pakkasta ollenkaan. Mitä tuolla nyt oli aamulla pakkasta, 7-8 astetta.
Sama lämpötila ja ongelma. Ja myöhemmin pienemmillä pakkasilla tuli vain kasa virheilmoituksia tauluun mutta onneksi uusintastarteilla noista selvinnyt toistaiseksi. Vaunulan huoltomies aikaisemmin sanoikin että nämä keräävät jostain syystä sitä majoneesia turhankin paljon eikä siihen aina riitä viimasuojatkaan. Uudempien autojen eristeet on lähinnä kosmeettisia, käytännön apua ei niistäkään siis ole. Jos sitä huohotinta pystyisi turbon jäähdytysvedellä lämmittämään niin saattaisikin olla (edes teoriassa) paremmin toimiva mistä aikaisemmin olikin jo jotain juttua? Jos siitä pöntöstä saisin jotain mittoja niin voisin ehkä tehdä alumiinista sille jonkun haudutuspesän? Omaa en viitsi alkaa purkamaan kun aikaa sen tekemiseen kerralla ei ole niin paljoa kun vaatii ja mun tuurilla siitä hajoaa jonain vääränä päivänä jotain tärkeää..
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Ostin hieman osia shop4parts -kaupasta. Öljykorkki ja huohotinboxi yhteensä 75£ sisältäen rahdin ja verot. Mielestäni ihan kohtuullinen hinta.
Edellisestä loiskauksesta on kulunut noin 3 viikkoa. Siinä ajassa on pönttö sotkeutunut kuvassa olevaan kuntoon, mutta toisaalta osansa asiassa on varmasti noissa rankoissa lumisateissa mitä vuodenvaiheessa oli. Ei se toki vielä tukossa ollu, mutta vaihdoin uuden osan tilalle. Lopputalvi mennään kahden pöntön taktiikalla. Toinen on ajossa ja toinen pestynä hyllyssä. Pöntön vaihtoa on eräänkin kerran harjoiteltu, joten se ei vie kuin pari minuuttia.
Edellisestä loiskauksesta on kulunut noin 3 viikkoa. Siinä ajassa on pönttö sotkeutunut kuvassa olevaan kuntoon, mutta toisaalta osansa asiassa on varmasti noissa rankoissa lumisateissa mitä vuodenvaiheessa oli. Ei se toki vielä tukossa ollu, mutta vaihdoin uuden osan tilalle. Lopputalvi mennään kahden pöntön taktiikalla. Toinen on ajossa ja toinen pestynä hyllyssä. Pöntön vaihtoa on eräänkin kerran harjoiteltu, joten se ei vie kuin pari minuuttia.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Herranen aika, miten paljon sulla liimaantuu tuo. Mun pitää jaksaa ottaa oma irti ja vilkaista, mut en usko et yli 10tkm ajon jälkeen on edes lähelle niin paha...
PS, onko sulla toi tiiviste ehjä? Mulla on kaksi pönttöä joissa molemmissa tiiviste halki melkein samasta kohtaa
Huomaa ainoastaan jos tiivistettä vääntelee ulommasta reunasta...
PS, onko sulla toi tiiviste ehjä? Mulla on kaksi pönttöä joissa molemmissa tiiviste halki melkein samasta kohtaa
Huomaa ainoastaan jos tiivistettä vääntelee ulommasta reunasta...