Mattihan sanoi aikaisemmin että tuo on viallinen. Mäkin ajattelin että on aika rajun näköistä tuo pönttö.Aquatica kirjoitti:Herranen aika, miten paljon sulla liimaantuu tuo. Mun pitää jaksaa ottaa oma irti ja vilkaista, mut en usko et yli 10tkm ajon jälkeen on edes lähelle niin paha...
PS, onko sulla toi tiiviste ehjä? Mulla on kaksi pönttöä joissa molemmissa tiiviste halki melkein samasta kohtaa
Huomaa ainoastaan jos tiivistettä vääntelee ulommasta reunasta...
Giulietta 940
Valvoja: Moderators
Re: Giulietta 940
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Tehtaan ohjeen mukaan huohottimen kantta ei saa avata edes huoltoliike vaan aina laitetaan uusi jos tukkeutuu.
Tehtaalta pitäisi tulla taas "parannus" ja sitä odotellaan...
Tehtaalta pitäisi tulla taas "parannus" ja sitä odotellaan...
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Tuo kuvan pönttö on ehjä, mutta tuo venttiilin kalvo repeää herkästi ja oiskohan se siksi tehtaan suositus ettei avata. No eipä ne siellä tehtaalla ole ennenkään mitään tienneet talviolosuhteista. Jonkun kerran olen tuon kalvon liimaillu kasaan jos halkeama on ollut riittävän pieni. Liima näyttää jopa pysyvän ihan hyvin tuossa puhtaalla puolella.
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940

Tällainen näkymä meidän huohottimessa. Pari kertaa nyppi matka-ajossa. Ei vielä ollut muita oireita.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Giulietta 940
Mitäs jos noiden tilalle virittelisi ihan kunnon catch canin? Aika huiman näköinen varsinkin tämä jäljempi tapaus...
932 937 955
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
Tiedä sitten, mikä tuohon olisi parempi ratkaisu. Ainakaan tuollainen kokonaan umpinainen rakenne joka ainoastaan kerää tuota pasketta, ei toimi.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Giulietta 940
Siinä mielessä tuo kyllä toimii oikein, että mönjä ei ole mennyt tuhrimaan imupuolta, eikä saastuttamaan ilmakehää
Kunnon catch can sietäisi pidemmät tyhjennysvälit, ja tyhjäys olisi helpompaa.

Kunnon catch can sietäisi pidemmät tyhjennysvälit, ja tyhjäys olisi helpompaa.
932 937 955
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Hyi hitto Jarodd! Mikäs oli edellisen aukaisun km-lukema, eli kuinka paljon ajettu ja kerätty moskaa? Katson, jos 2vko sisällä saisi oman pöydälle ni vois verrata sotkeentumista 

- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
Töissä on joku vakava altistuma - jo toinen työkaveri osti Alfa parin kk sisään. Puuhamiehenä ihan hiukan olin, tällä kertaa mukaan tarttui Giulietta T-Jet (viimeksi MiTo QV).
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Mikähän huohottimien paskaantumisessa eroja tekee.
Syksyllä avasin omastani huohottimen parin vuoden jälkeen. Se näytti vastaavalle, kun Matilla tuossa edellisellä sivulla.
Yhtään vettä ei valunut jne. pyyhkäisin vähän ja laitoin kasaan.
Kertaakaan ei ole huohotin jäätynyt. Matka-ajoa en tosin aja juuri laisinkaan. Mitään viimasuojia ei ole.
Syksyllä avasin omastani huohottimen parin vuoden jälkeen. Se näytti vastaavalle, kun Matilla tuossa edellisellä sivulla.
Yhtään vettä ei valunut jne. pyyhkäisin vähän ja laitoin kasaan.
Kertaakaan ei ole huohotin jäätynyt. Matka-ajoa en tosin aja juuri laisinkaan. Mitään viimasuojia ei ole.
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
Vajaa vuosi huohottimen vaihdosta. Olisko metrejä tullut joku about 20tkm? Kokonaislukema 154tkm tällä hetkellä.Aquatica kirjoitti:Hyi hitto Jarodd! Mikäs oli edellisen aukaisun km-lukema, eli kuinka paljon ajettu ja kerätty moskaa? Katson, jos 2vko sisällä saisi oman pöydälle ni vois verrata sotkeentumista
Edelliskierroksella huohottimessa oli vähemmän moskaa, mutta oireili enemmän. Erona auton säilytys - viime talven se oli sääsuojassa narun perässä. Tämän talven viettänyt suurimman osan ajastaan lämpimässä tallissa.
Re: Giulietta 940
Toinen lähivalo simahti. Mistähän pk-seudulta nopesti uusi? Mikä lamppu tohon ylipäänsä pitää hommata?
Re: Giulietta 940
Tietääkseni siinä voi olla joko xenon tai perinteinen polttimo joten aluksi selvittäisin sen. Ja tyyppihän on käyttöohjeessa.
EDIT: Tarkennus. Perinteinen polttimo- tapauksessa: H7, 55W. Xenon tapauksessa: F, D1S.
H7 polttimojahan saa tavarataloista, autoliikkeistä, Hong Kong, Tokmanni, Puuilo, Biltema, Motonet...you name it.
EDIT: Tarkennus. Perinteinen polttimo- tapauksessa: H7, 55W. Xenon tapauksessa: F, D1S.
H7 polttimojahan saa tavarataloista, autoliikkeistä, Hong Kong, Tokmanni, Puuilo, Biltema, Motonet...you name it.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Ulkolämpötilan mittaus temppuilee aina kun lämpötila seilaa nollan molemmin puolin. Onko vänkärinpuoleisen peilin rungon vaihto ainoa korjaus?
Useimmiten olen tuota oven liitintä käyttänyt irti ja ruiskuttanut sinne wd40. Ei yleensä auta samana päivänä, mutta toisinaan muutaman päivän jälkeen lämpötila on taas lähellä oikeaa. Tälläkertaa lämmittelin sitä peilin anturia josko siitä kosteus poistuisi. Lähtötilanteessa ulkolämpötila -11 ja auton näyttämä -3. Korjauksen jälkeen auton näyttämä +5. Ei siis mennyt ihan putkeen tämä korjaus.
Useimmiten olen tuota oven liitintä käyttänyt irti ja ruiskuttanut sinne wd40. Ei yleensä auta samana päivänä, mutta toisinaan muutaman päivän jälkeen lämpötila on taas lähellä oikeaa. Tälläkertaa lämmittelin sitä peilin anturia josko siitä kosteus poistuisi. Lähtötilanteessa ulkolämpötila -11 ja auton näyttämä -3. Korjauksen jälkeen auton näyttämä +5. Ei siis mennyt ihan putkeen tämä korjaus.
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
P0101 ja limp modea pari kertaa, 1.4 multiair (170hv).
Sain perjantaille ajan mega-autoon. Uskaltaako ajaa?
Huohotin vaihdettu pari viikkoa takaperin, öljyä on ja jäähdytinneste mitattu.
Sain perjantaille ajan mega-autoon. Uskaltaako ajaa?
Huohotin vaihdettu pari viikkoa takaperin, öljyä on ja jäähdytinneste mitattu.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
^Siinä on todennäköisesti se huohotin tukossa. Käytä pönttö irti ja katso miltä se näyttää niistä putken lähdöistä tarkasteltuna? Tarkemmin tuo kuvassakin oleva imusarjalta tuleva takaiskuventtiili pääsee vuotamaan paineet takaisin turbon imupuolelle ja siitä syystä tulee P0101, eli "reikä imusarjassa" -vikakoodi. Voi sillä ajaa jos sulattelet ja puhdistat sen pöntön.
Re: Giulietta 940
Kysymys sumuvaloista. Mikä polttimo tyyppi? Kuinka vaihtuu... Mietin että onnistuuko tuossa pihamaalla näillä pakkasilla kun talli on varattuna, vai pitääkö kääntyä paikallisen huollon puoleen?
Re: Giulietta 940
^MIksei väki katso manuaalista näita asioita? Toki jos sellainen ei ole saatavilla ymmärrän. Tarkistan...
Tyyppi: H3
Mutta vaihdosta manuaali kehottaa kääntymään huollon puoleen. Veikkaan että se on alhaalta tehtävä ja panssari irrotettava.
Tyyppi: H3
Mutta vaihdosta manuaali kehottaa kääntymään huollon puoleen. Veikkaan että se on alhaalta tehtävä ja panssari irrotettava.
Re: Giulietta 940
Kyllähän tätä koitinkin googlella haeskella, mutta heikolla menestyksellä. Ajovalopolttimon vaihdosta löytyy oikein videokin, mutta sumareista ei mitään. Siksi kysyinkin, että jos vaikka joku on itse vaihtanut, että tietäisin alanko tuossa pihalla sitä selvittämään vaiko en.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
27.01.2018 tuli huohotinkotelo putsattua edellisen kerran. Kilometrejä silloin about 145 600.
21.01.2019 tuli huohotinkotelo putsattua uudemman kerran. Kilometrejä tänään 164 600.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=590233#p590233
Tuolta kuvat vuosi sitten tehtyyn. Tässä sitten nyt... Ei tota mujua kyllä mulla paljoa ole tullut, 51 viikkoa ajoa ja kilometrejä sen 19 000.



Mujua oli ehkä senttilitran verran.
Öljylaadut tuona aikana:
Selenia KPE 5W-40: 147 015km saakka. Teki paljonkin kylmälimaa korkkiin ja toistuvasti piti lisäillä lyhyelläkin aikavälillä.
Total Quartz Ineo MC3 5W-40: 159 870km saakka. Ei yhtään kylmälimaa, kone söi vähemmän kuin Seleniaa, mutta söi kuitenkin aika reippaasti. 5L pönttö riitti juuri ja juuri seuraavaan vaihtoon asti.
Valvoline SynPower MST C3 5W-40: Yhä ajossa. Ei yhtään kylmälimaa, tuntuu syövän vielä vähemmän kuin Totalia. 4000km ajoa ennen ensimmäistä täyttöä, n. 0,6-0,7 litraa, eli min-max alueen kolmasosasta ylöspäin.
21.01.2019 tuli huohotinkotelo putsattua uudemman kerran. Kilometrejä tänään 164 600.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=590233#p590233
Tuolta kuvat vuosi sitten tehtyyn. Tässä sitten nyt... Ei tota mujua kyllä mulla paljoa ole tullut, 51 viikkoa ajoa ja kilometrejä sen 19 000.



Mujua oli ehkä senttilitran verran.
Öljylaadut tuona aikana:
Selenia KPE 5W-40: 147 015km saakka. Teki paljonkin kylmälimaa korkkiin ja toistuvasti piti lisäillä lyhyelläkin aikavälillä.
Total Quartz Ineo MC3 5W-40: 159 870km saakka. Ei yhtään kylmälimaa, kone söi vähemmän kuin Seleniaa, mutta söi kuitenkin aika reippaasti. 5L pönttö riitti juuri ja juuri seuraavaan vaihtoon asti.
Valvoline SynPower MST C3 5W-40: Yhä ajossa. Ei yhtään kylmälimaa, tuntuu syövän vielä vähemmän kuin Totalia. 4000km ajoa ennen ensimmäistä täyttöä, n. 0,6-0,7 litraa, eli min-max alueen kolmasosasta ylöspäin.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Eli ymmärsinkö oikein, että kun huohotin tukkeutuu niin eka paikka joka pettää on imusarjan takaiskuventtiilli ja sitä kautta sekoittaa Map-anturin?matti_vuorio kirjoitti:^Siinä on todennäköisesti se huohotin tukossa. Käytä pönttö irti ja katso miltä se näyttää niistä putken lähdöistä tarkasteltuna? Tarkemmin tuo kuvassakin oleva imusarjalta tuleva takaiskuventtiili pääsee vuotamaan paineet takaisin turbon imupuolelle ja siitä syystä tulee P0101, eli "reikä imusarjassa" -vikakoodi. Voi sillä ajaa jos sulattelet ja puhdistat sen pöntön.
Outoa, kun esim. Bravo t-jetissä on samanlainen huohotin ja ei mitään ongelmia koskaan...
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Tuossa voi tapahtua monenlaisia ilmiöitä kun yksittäinen paikka X menee tukkoon tai jää auki. Kuitenkin jos nuo molemmat läpät jää auki, niin ahtopaineella ilma karkaa imusarjasta turbon imupuolelle tai sitten tyhjäkäynnillä se imee ilmaa suoraan turbon imupuolelta, jolloin ilmamassamittarin ohi menee liian vähän ilmaa. T-Jet sisältää saman huohottimen, mutta käytännössä ainoa ero on että Multiair pumppaa/vatkaa sitä öljyä enemmän johtuen Multiairin öljyn tarpeesta ja kenties tämä aiheuttaa sen verran enemmän öljyn vaahtoamista että se sitten jäätyy huohottimeen.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Jännä juttu, mutta kun mun MiTo QV:ssä on sama 170 hv -kone ja sama huohotin ja ongelmia ei ole ollut. Kerran purin sen (about vuosi sitten), eikä sisällä ollut mitään mainittavaa möhnää. Seleniaa käytän koneessa.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 23 Tammi 2019, 17:38
- Car(s): Giulietta TCT -16
Re: Giulietta 940
Noniin ensimmäinen postaus foorumille ja mikä sen parempi aihe kuin tuo paljon parjattu huohotin. Eli meni se eilisillä pakkasilla tukkoon (oireili jo sen verran edellisenä päivänä että laitto hetkeksi aikaa check engine -valon). Itseni sivistämiseksi kysyn nyt ehkä jo asioita, jotka on jossain kohtaa käyty läpi, pahoittelut siitä.
- Huollossa sanoivat, että pitkää matkaa ajaminen poistaa tuon ongelman kun huohotinkin ehtii lämpiämään, onko tämä totta? Idea tässä se, että kosteus poistuisi huohottimesta sen lämmetessä.
- Pitääkö aina jäätymisen jälkeen tehdä jotain puhdistustoimenpiteitä vai riittääkö, että tuo huohotin taas sulaa ja pääsee ajamaan sen lämpimäksi?
- Auttaakohan tuon huohottimen sisällön kosteuden poistoon se, että auto pääsisi pakkasilla lämpiämään esim. työpäivän ajan lämpimässä parkkihallissa vai pysyykö se kosteus vaan siellä huohottimessa ja jäätyy heti uudelleen kun ajaa ulos pakkaseen?
Varmaan pitää hankkia viimasuojat jos niistä nyt jotain apua olisi. Oli tää ominaisuus kyllä tiedossa ennen auton hankitaa, mut en aatellut että ihan ekoilla kunnon pakkasilla olis vielä tukossa
- Huollossa sanoivat, että pitkää matkaa ajaminen poistaa tuon ongelman kun huohotinkin ehtii lämpiämään, onko tämä totta? Idea tässä se, että kosteus poistuisi huohottimesta sen lämmetessä.
- Pitääkö aina jäätymisen jälkeen tehdä jotain puhdistustoimenpiteitä vai riittääkö, että tuo huohotin taas sulaa ja pääsee ajamaan sen lämpimäksi?
- Auttaakohan tuon huohottimen sisällön kosteuden poistoon se, että auto pääsisi pakkasilla lämpiämään esim. työpäivän ajan lämpimässä parkkihallissa vai pysyykö se kosteus vaan siellä huohottimessa ja jäätyy heti uudelleen kun ajaa ulos pakkaseen?
Varmaan pitää hankkia viimasuojat jos niistä nyt jotain apua olisi. Oli tää ominaisuus kyllä tiedossa ennen auton hankitaa, mut en aatellut että ihan ekoilla kunnon pakkasilla olis vielä tukossa

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Mulla tulee 8km/siivu ajoa valtaosan ajasta. Välillä pidempää pätkää. Tosin myös tykkään toisinaan antaa kenkää ihan lappu lattiaan-tyylillä...
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Omat huohottimen jäätymiset (sekä MA Giulietta että viagra) ovat melkein poikkeuksetta tapahtuneet kunnon pakkasessa (-7...-15) ajetun 150+ km maantie/moottoritieajon jälkeen. Elikkä seuraavana aamuna onkin päässyt nurkkapyörityksessä vain jonkun 4 km ja sitten naps.BoomDriver kirjoitti:- Huollossa sanoivat, että pitkää matkaa ajaminen poistaa tuon ongelman kun huohotinkin ehtii lämpiämään, onko tämä totta? Idea tässä se, että kosteus poistuisi huohottimesta sen lämmetessä.
Taitaa ongelma olla se, että maantieajossa ajoviima pitää huohottimen yms palikat kylminä ja niihin kertyy kylmälimaa enemmän kuin laki sallii. Tämä möhnä kun ajomatkan jälkeen jäätyy, niin hupia on tiedossa.
Sekä röörien puhdistus että lämpimäksi käyttö ovat aika turhaa touhua - ei sopivalla kelillä mene kuin pari päivää ennen kuin on taas jouluvalot taulussa ja auto kulkee kaasu pohjassa 3 km/h. Eikä auta moottorin kunnollinen esilämmityskään (2-3 h silitysraudalla). Lämmin parkkihalli sentään saattaa toimia säännöllisesti annosteltuna.
Tällä hetkellä pistäisin roponi rätteihin (lue: viimasuoja). Nyt moinen tuli viriteltyä (edellisestä kerrasta taitaakin olla n. neljännevuosisata

Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
Pitää näillä eväillä syventyä tarkemmin tuohon irrallaan olevaan huohottimet ja vaikka vaihtaa taas uudestaan.matti_vuorio kirjoitti:^Siinä on todennäköisesti se huohotin tukossa. Käytä pönttö irti ja katso miltä se näyttää niistä putken lähdöistä tarkasteltuna? Tarkemmin tuo kuvassakin oleva imusarjalta tuleva takaiskuventtiili pääsee vuotamaan paineet takaisin turbon imupuolelle ja siitä syystä tulee P0101, eli "reikä imusarjassa" -vikakoodi. Voi sillä ajaa jos sulattelet ja puhdistat sen pöntön.
Aquatica: SynPower 5w-40 ei ole acea c3 luokalla. Vain 5w-30 on.
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
Mun kokemus on ettei se moska sieltä mihinkään itsellään katoa. Viimeksi veti tukkoon Tampere-Lahti välillä kun oli ajettu 80km suoraa tietä. Putsaus tai vaihto.BoomDriver kirjoitti:Noniin ensimmäinen postaus foorumille ja mikä sen parempi aihe kuin tuo paljon parjattu huohotin. Eli meni se eilisillä pakkasilla tukkoon (oireili jo sen verran edellisenä päivänä että laitto hetkeksi aikaa check engine -valon). Itseni sivistämiseksi kysyn nyt ehkä jo asioita, jotka on jossain kohtaa käyty läpi, pahoittelut siitä.
- Huollossa sanoivat, että pitkää matkaa ajaminen poistaa tuon ongelman kun huohotinkin ehtii lämpiämään, onko tämä totta? Idea tässä se, että kosteus poistuisi huohottimesta sen lämmetessä.
- Pitääkö aina jäätymisen jälkeen tehdä jotain puhdistustoimenpiteitä vai riittääkö, että tuo huohotin taas sulaa ja pääsee ajamaan sen lämpimäksi?
- Auttaakohan tuon huohottimen sisällön kosteuden poistoon se, että auto pääsisi pakkasilla lämpiämään esim. työpäivän ajan lämpimässä parkkihallissa vai pysyykö se kosteus vaan siellä huohottimessa ja jäätyy heti uudelleen kun ajaa ulos pakkaseen?
Varmaan pitää hankkia viimasuojat jos niistä nyt jotain apua olisi. Oli tää ominaisuus kyllä tiedossa ennen auton hankitaa, mut en aatellut että ihan ekoilla kunnon pakkasilla olis vielä tukossa
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Täällä pelkästään kaupunkiajoa. Ikinä ei ole huohotin jäätynyt, vaikka mitään viimasuojia ei olekaan. Auton ulkona (katoksessa) säilyttäminenkään ei tunnu haittaavan. On toki aina johdon päässä ennen ajoa.
Eli tuohan se ilmeisesti on, että huohotin altistuu matkajossa kylmälle viimalle pidempään.
Voisikohan huohotinta suojata maskisuojien lisäksi muutenkin, mutta moottorin lämpöä ei saisi estää..
Eli tuohan se ilmeisesti on, että huohotin altistuu matkajossa kylmälle viimalle pidempään.
Voisikohan huohotinta suojata maskisuojien lisäksi muutenkin, mutta moottorin lämpöä ei saisi estää..
Senza cuore saremmo solo macchine
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Ei SynPower 5W-40. SynPower MST C3 5W-40.JaRoDD kirjoitti: Aquatica: SynPower 5w-40 ei ole acea c3 luokalla. Vain 5w-30 on.
*EDIT*
Korjattu SynPower oikeaksi, eli MST C3:ksi (oli MST).
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
Juuh, nyt löytyi Googlella. Kuka tuota myy, kun ei mistään tule osumaa?Aquatica kirjoitti:Ei SynPower 5W-40. SynPower MST C3 5W-40.JaRoDD kirjoitti: Aquatica: SynPower 5w-40 ei ole acea c3 luokalla. Vain 5w-30 on.
*EDIT*
Korjattu SynPower oikeaksi, eli MST C3:ksi (oli MST).
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
Mietin sitäkin, että voisiko olla termostaatista kiinni..? Jos auto käy yhtään liian pitkään kylmänä, tuota vesihyhmää muodostuu enemmän.hagger16 kirjoitti:Täällä pelkästään kaupunkiajoa. Ikinä ei ole huohotin jäätynyt, vaikka mitään viimasuojia ei olekaan. Auton ulkona (katoksessa) säilyttäminenkään ei tunnu haittaavan. On toki aina johdon päässä ennen ajoa.
Eli tuohan se ilmeisesti on, että huohotin altistuu matkajossa kylmälle viimalle pidempään.
Voisikohan huohotinta suojata maskisuojien lisäksi muutenkin, mutta moottorin lämpöä ei saisi estää..
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Tuusulassa Enkun autovaraosa. Sinnekin tilaustavaraa. Katso Valvolinen sivuilta viralliset edustajat läheltä ja kyselemään...JaRoDD kirjoitti:Juuh, nyt löytyi Googlella. Kuka tuota myy, kun ei mistään tule osumaa?Aquatica kirjoitti:Ei SynPower 5W-40. SynPower MST C3 5W-40.JaRoDD kirjoitti: Aquatica: SynPower 5w-40 ei ole acea c3 luokalla. Vain 5w-30 on.
*EDIT*
Korjattu SynPower oikeaksi, eli MST C3:ksi (oli MST).
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
Juuh, ei maksa vaivaa jos ei ole hyllykamaa missään. Pikku G sai Shellit sisuksiinsa, Fiat sitten SynPowerilla.Aquatica kirjoitti:Tuusulassa Enkun autovaraosa. Sinnekin tilaustavaraa. Katso Valvolinen sivuilta viralliset edustajat läheltä ja kyselemään...JaRoDD kirjoitti:Juuh, nyt löytyi Googlella. Kuka tuota myy, kun ei mistään tule osumaa?Aquatica kirjoitti:
Ei SynPower 5W-40. SynPower MST C3 5W-40.
*EDIT*
Korjattu SynPower oikeaksi, eli MST C3:ksi (oli MST).
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Jos tarkoitit, että pitäisi vaihtaa "kuumempi" termostaatti, niin jep, ehkä moinen auttaisi. Ei lie kukaan kokeillut. Ei taida näissä vielä olla termostaatti mallia sähköisesti ohjattu...?JaRoDD kirjoitti:Mietin sitäkin, että voisiko olla termostaatista kiinni..? Jos auto käy yhtään liian pitkään kylmänä, tuota vesihyhmää muodostuu enemmän.
Viallisen termostaatin syytä? Enpä usko. Vielä parin asteen pikkupakkasillla nämä MA vehkeet lämpenivät vielä kohtuu nopeasti, mutta -10 °C ja siitä alaspäin alkoi mennä jo vaikeammaksi saada lämpömittaria nousemaan normilukemiin. Vaan ihan samaa oli touhu myös T-Jetin (ei jäätymisongelmia) ja sitän ennen muinaisen Fiartin 1,6 (Stilo) vaparipadan kanssa.
Oma ratkaisuni on aina ollut vaatetta päälle ja lämppärin puhallus pidetään pienellä (1/8...2/8) siihen asti, kunnes lämpömittari alkaa lähestyä normaalilukemia (lämmöt 70-80 °C olettaen että asteikko alkaa 50 °C kohdalta ja puoliväli on n. 90 °C). Oikein kovalla pakkasella (-20 tjsp) saattaa kylläkin käydä niin, ettei siihen normaaliin päästä suunnilleen ikinä tai lämpö alkaakin laskea, jos puhallusta käyttää reilummin. Eli saakin koko matkan käyttää puhallusta max. 3/8...4/8 teholla.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
No niin. 14 vuotta Alfailua takana ja nyt tapahtui ensimmäinen tielle jättö. Tai no pihaan jättö.
Aamulla mittarissa -30 astetta ja näin jälkikäteen ajateltuna turhan lyhyt esilämmitys (1,5h).
Vaimo yritti lähteä töihin ja auto käynnistyi pahan äänen ja valoshown saattelemana. Oli kuitenkin yrittänyt lähteä ajamaan ja auto oli pysähtynyt pihamaalle.
Siinä se on nyt vieläkin. Startti pyörii apuvirralla ja ilman, bensa tuntuisi haisevan, eli kipinä puuttuu?
Yritin itsekin käynnistellä ja alkuun sain auton käymään muutamalla pytyllä, mutta sammui. Nyt en saanut käynnistettyä ollenkaan.
Saakos tuota TCT:tä hinata vai soitanko suosiolla hinurin?
Aamulla mittarissa -30 astetta ja näin jälkikäteen ajateltuna turhan lyhyt esilämmitys (1,5h).
Vaimo yritti lähteä töihin ja auto käynnistyi pahan äänen ja valoshown saattelemana. Oli kuitenkin yrittänyt lähteä ajamaan ja auto oli pysähtynyt pihamaalle.
Siinä se on nyt vieläkin. Startti pyörii apuvirralla ja ilman, bensa tuntuisi haisevan, eli kipinä puuttuu?
Yritin itsekin käynnistellä ja alkuun sain auton käymään muutamalla pytyllä, mutta sammui. Nyt en saanut käynnistettyä ollenkaan.
Saakos tuota TCT:tä hinata vai soitanko suosiolla hinurin?
Senza cuore saremmo solo macchine
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Meinasi mennä täälläkin hinauskeikaksi. Lauantaina ajelin 10km mutkan ja sunnuntain (-32C) auto oli parkissa. Aamulla starttaamaan (-29C) ja ei mihinkään. Startti pyöritti helposti, mutta yksikään sylinteri ei lähtenyt käymään. Ei edes yritystä. Jokaisessa starttauksessa tuli EBD Failure -ilmoitus ruutuun. Neppailin tolppaan tunnin lisäaikaa ja takaisin sisälle pohtimaan seuraavaa liikettä. Reilu puoli tuntia annoin olla ja testasin käynnistystä uusiksi. Ensin pyöritti taas tyhjää. Toisella yrittämällä joku sylinteri löi pari kertaa hanttiin sen verran että mittaristo meni pimeäksi ja sitten se vaan tärähti käyntiin kuin mitään ongelmaa ei olisi ollutkaan.
Akku tai liian alhainen jännite jossain lienee loogisin syy tuohon, varsinkin kun tuo EBD herja tuli näkyviin ja myös vänkärin airbag tipahti pois päältä. Auton käydessä jännite oli kuitenkin 14,6V ja sammutettuna hetken odottelun jälkeen 12,8V. Perintöakku on valmistettu joskus vuonna 2010, joten onhan sillä ikää. Bensapumppu pyörähti myös korvakuulolta virran kytkennästä. Mahtoiko sitä bensaa tulla ollenkaan vai kasteliko se peräti tulpat.
Aamun ajorupeaman aikana näytti mittatikku pompanneen ulos, eli huohotin viittä vaille tukossa. Olihan se paikoillaan viimeisestä puhdistuksesta peräti 9 vuorokautta. Paljon oli taas ryönää kertynyt. Vielä jos loppuviikon joten kuten sinnittelee, niin ensiviikolle on vain muutama aste pakkasta. Paskoja vehkeitä kun sille päälle sattuu.
Akku tai liian alhainen jännite jossain lienee loogisin syy tuohon, varsinkin kun tuo EBD herja tuli näkyviin ja myös vänkärin airbag tipahti pois päältä. Auton käydessä jännite oli kuitenkin 14,6V ja sammutettuna hetken odottelun jälkeen 12,8V. Perintöakku on valmistettu joskus vuonna 2010, joten onhan sillä ikää. Bensapumppu pyörähti myös korvakuulolta virran kytkennästä. Mahtoiko sitä bensaa tulla ollenkaan vai kasteliko se peräti tulpat.
Aamun ajorupeaman aikana näytti mittatikku pompanneen ulos, eli huohotin viittä vaille tukossa. Olihan se paikoillaan viimeisestä puhdistuksesta peräti 9 vuorokautta. Paljon oli taas ryönää kertynyt. Vielä jos loppuviikon joten kuten sinnittelee, niin ensiviikolle on vain muutama aste pakkasta. Paskoja vehkeitä kun sille päälle sattuu.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Miten väärässä olinkaanJiiPee kirjoitti:Jännä juttu, mutta kun mun MiTo QV:ssä on sama 170 hv -kone ja sama huohotin ja ongelmia ei ole ollut. Kerran purin sen (about vuosi sitten), eikä sisällä ollut mitään mainittavaa möhnää. Seleniaa käytän koneessa.

Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
matti_vuorio kirjoitti:
Aamun ajorupeaman aikana näytti mittatikku pompanneen ulos, eli huohotin viittä vaille tukossa. Olihan se paikoillaan viimeisestä puhdistuksesta peräti 9 vuorokautta. Paljon oli taas ryönää kertynyt. Vielä jos loppuviikon joten kuten sinnittelee, niin ensiviikolle on vain muutama aste pakkasta. Paskoja vehkeitä kun sille päälle sattuu.




Nyt lyön nyrkillä puuta jo ja kovaa, koska:
Ei edelleenkään limaa, ei ongelmia.
Miten mahdollista? Mulla noussee työmatkalla just ja just lämmöt 90:iin jos pidän puhallusta kevyellä, hetkittäin ajan sit jonkun parikytäkilsaa et saa enempi lämpöä koneeseen. Mut muuten se on tuota ~8km siivua töihin ja kotiin, molemmissa päissä lämppärissä (noh, öljythän siinä lämpiää et helpottaako just kylmälimaan?)...
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
2010 Mito 170hv MA 0-120 tkm huohotin jäätyi kerran, ei käytetty viimasuojia. öljyn vaihdot Selenia 10 - 15 tkm välein.Ei lisättty kertaakaan oljyä öljynvaihtojen välillä. Jäätymisen jälkeen viimasuojat alailmanottoaukoissa.
2012 Mito 170hv MA 0-90 tkm viimasuojat alailmanottoaukoissa. Selenia 10-15 tkm välein. Ei lisätty oljyä. Ei ongelmia.
2013 Giulietta 170hv MA 0-120 tkm öljynvaihdot Selenia 30 tkm välein, kerran lisätty öljyä 120 tkm aikana. Viimasuojat alailmanottoaukoissa. MA yksikkö poksahti 75 tkm kohdalla. Ei ongelmia huohottimen kanssa.
2014 Giulietta 170hv MA 40-75 tkm täydellistä viimasuojaa käytetty. ostaessa oljyilä Selenia ajettu 30 tkm ja huollon mukaan huohotin melkein tukossa. Huohotin puhdistettu, öljyt Selenia 10-15 tkm. ei onngelmia huohottimen kanssa. Ei lisätty oljyä.
Taitaa oljyn kulutus kasvaa vasta kun on reilusti yli 100 tkm mittarissa, hiukan ihmetyttää joillakin tuo öljyn kulutus. Ajaminen on ollut vaihtelevaa kaupunkia ja pitkiä siirtymisiä motarilla +150 km yli -20 asteen pakkasella. Eikä ongelmia ole ollut kuin ensimmäisessä Mitossa kun ei käytetty minkäänlaista viimasuojaa.
2012 Mito 170hv MA 0-90 tkm viimasuojat alailmanottoaukoissa. Selenia 10-15 tkm välein. Ei lisätty oljyä. Ei ongelmia.
2013 Giulietta 170hv MA 0-120 tkm öljynvaihdot Selenia 30 tkm välein, kerran lisätty öljyä 120 tkm aikana. Viimasuojat alailmanottoaukoissa. MA yksikkö poksahti 75 tkm kohdalla. Ei ongelmia huohottimen kanssa.
2014 Giulietta 170hv MA 40-75 tkm täydellistä viimasuojaa käytetty. ostaessa oljyilä Selenia ajettu 30 tkm ja huollon mukaan huohotin melkein tukossa. Huohotin puhdistettu, öljyt Selenia 10-15 tkm. ei onngelmia huohottimen kanssa. Ei lisätty oljyä.
Taitaa oljyn kulutus kasvaa vasta kun on reilusti yli 100 tkm mittarissa, hiukan ihmetyttää joillakin tuo öljyn kulutus. Ajaminen on ollut vaihtelevaa kaupunkia ja pitkiä siirtymisiä motarilla +150 km yli -20 asteen pakkasella. Eikä ongelmia ole ollut kuin ensimmäisessä Mitossa kun ei käytetty minkäänlaista viimasuojaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Mulla tuskin voi öljyn kulutuksesta puhua sanan suorassa merkityksessä, mutta huohottimen alapuolella on joku "tyyppivikapaikka", joka vuotaa ilmeisen usealla ihmisellä. Liekö siellä joku alipainepumppu tai jotain? En ole siis pätkääkään tutkinut asiaa. Märkää on huohottimen alapuolelta vaihteistolle asti, ei mitenkään lätäköinä mut on.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
^aika outo juttu 

- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
jatketaan tilastollista otantaa aiheesta:
- MiTo MA TCT ’11 ei ongelmia, ei esilämmitystä tai viimasuojia, vaihdettu pois n. 60tkm
- Giulietta T-Jet ’12, ei ongelmia, ei esilämmitystä tai viimasuojia, vaihdettu pois n. 70tkm
- MiTo MA TCT ’12, ei ongelmia, satunnainen esilämmitys, ei viimasuojia, otettu käyttöön 75tkm kohdalla.
Kaikissa vähintään huoltokirjan mukaiset huoltovälit.
Onko kellään ollut huohottimen kanssa ongelmia T-Jetissä?
- MiTo MA TCT ’11 ei ongelmia, ei esilämmitystä tai viimasuojia, vaihdettu pois n. 60tkm
- Giulietta T-Jet ’12, ei ongelmia, ei esilämmitystä tai viimasuojia, vaihdettu pois n. 70tkm
- MiTo MA TCT ’12, ei ongelmia, satunnainen esilämmitys, ei viimasuojia, otettu käyttöön 75tkm kohdalla.
Kaikissa vähintään huoltokirjan mukaiset huoltovälit.
Onko kellään ollut huohottimen kanssa ongelmia T-Jetissä?
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
^ Minulla jäätyi huohotin aikaan t-jetissä, mutta oli Deltan nokalla. Olisikohan silloin ollut mittarissa 40tkm. Giulietan kanssa taasen ei ollut mitään ongelmia huohottimen kanssa parina talvena. Tosin siinä oli myydessä vajaa 70tuhatta mittarissa.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Eiköhän tuon huohottimen ongelmien määrä korreloi lämpötilan mukaan. Katsoin säätilastoja Kerava vs oma lokaatio ja ero on aika selvä. Muutaman päivän välein toistuva suvikeli sulattaa jäät moottorista.
https://www.accuweather.com/fi/fi/kerav ... view=table
https://www.accuweather.com/fi/fi/kesti ... view=table
https://www.accuweather.com/fi/fi/kerav ... view=table
https://www.accuweather.com/fi/fi/kesti ... view=table
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^ynnä ajomatkojen pituus & keskinopeus.
Melkolailla järjesnvastaisesti haastavaa tuntuu olevan pitkät taipaleet. Mistä johtopäätös: suurempi ajonopeus onkin huonompi. Taitaa Lerpulla & co olla keskari 40 pintaan.
Melkolailla järjesnvastaisesti haastavaa tuntuu olevan pitkät taipaleet. Mistä johtopäätös: suurempi ajonopeus onkin huonompi. Taitaa Lerpulla & co olla keskari 40 pintaan.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Giulietta 940
^Kyllähän se kylmä viima maantiellä jäädyttää sen huohottimen tehokkaammin kuin kaupungissa pörräillessä. Onko noin ettei sitä huohotinpönttöä saa mitenkään eristettyä ja rakennettua lämmytystä sille? Tai sitten poistaa talveksi koko purkin, ja laittaa huohottamaan ulkoilmaan. Ympäristörikos joo, mutta ei matka keskeytyisi. 8 venttiilisissä TS koneissa oli peruskauraa talveksi poistaa käytössä huohottimen öljynerotin ja johtaa kaasut suoraan ulkoilmaan. Siinä koneessa ei tikku noussut vaan kampiakselin stefa(t) pullahti. Oli vähän isompi remontti tiedossa jos pääsi jäätymään.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Tuo lämpötila yhdistettynä ajoprofiiliin voi olla se juttu, matti_vuorio. Hyvä pointti.
Mulla keskinopeus 35-45 välillä tankkauksista katsottuna (laitan ylös ajoajan, määrän, keskinopeuden). Täälläkin oli monta päivää -25 nurkilla putkeen, jolloinka ainoa ongelma oli huonosti lämpeävä moottori.
Mulla keskinopeus 35-45 välillä tankkauksista katsottuna (laitan ylös ajoajan, määrän, keskinopeuden). Täälläkin oli monta päivää -25 nurkilla putkeen, jolloinka ainoa ongelma oli huonosti lämpeävä moottori.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Auto hinattu huoltoon ja tulpat oli huonot ja märät.hagger16 kirjoitti:No niin. 14 vuotta Alfailua takana ja nyt tapahtui ensimmäinen tielle jättö. Tai no pihaan jättö.
Aamulla mittarissa -30 astetta ja näin jälkikäteen ajateltuna turhan lyhyt esilämmitys (1,5h).
Vaimo yritti lähteä töihin ja auto käynnistyi pahan äänen ja valoshown saattelemana. Oli kuitenkin yrittänyt lähteä ajamaan ja auto oli pysähtynyt pihamaalle.
Siinä se on nyt vieläkin. Startti pyörii apuvirralla ja ilman, bensa tuntuisi haisevan, eli kipinä puuttuu?
Yritin itsekin käynnistellä ja alkuun sain auton käymään muutamalla pytyllä, mutta sammui. Nyt en saanut käynnistettyä ollenkaan.
Saakos tuota TCT:tä hinata vai soitanko suosiolla hinurin?
Nyt uudet NGK tulpat ja toimii.
Mikäs tulpilla oli vaihtoväli? Tarkoitus oli tänä vuonna vaihtaa..
Senza cuore saremmo solo macchine
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Tuo poistaminen olisi mielenkiintoinen vaihtoehto. Olisiko se oikeasti mahdollista ja mitähän se vaatisi? Minä tosiaan ajan kaupungissa ja ongelmia huohottimen kanssa ei ole ollut.Tiige kirjoitti:^Kyllähän se kylmä viima maantiellä jäädyttää sen huohottimen tehokkaammin kuin kaupungissa pörräillessä. Onko noin ettei sitä huohotinpönttöä saa mitenkään eristettyä ja rakennettua lämmytystä sille? Tai sitten poistaa talveksi koko purkin, ja laittaa huohottamaan ulkoilmaan. Ympäristörikos joo, mutta ei matka keskeytyisi. 8 venttiilisissä TS koneissa oli peruskauraa talveksi poistaa käytössä huohottimen öljynerotin ja johtaa kaasut suoraan ulkoilmaan. Siinä koneessa ei tikku noussut vaan kampiakselin stefa(t) pullahti. Oli vähän isompi remontti tiedossa jos pääsi jäätymään.
Senza cuore saremmo solo macchine