
Jees, pikkuinen ongelma on vaivannut jo usemman päivän juuri kun foorumi on huollossa: Mitenkäs noita kuusnepan takaiskareiden pultteja voisi oikein saada irti sieltä reijistään -ovat nimittäin itkunvitun jeesuksen tiukassa siellä reijissänsä kiinni? Päiden mutterit aukesivat hieman huutamalla ja uhkailemalla mutta itse pultteja ei saa nuijittua aukoistaan millään; ei auta rost-offit, sielunsa myyminen taikka crc:t.
Alempaa pidempää pulttia saa hakattua sen verran että pultin pää häviää reikäänsä mutta kun sitä pitäisi siinä vaiheessa hakata vielä lähemmäs 10 cm siellä alapään sisällä eikä sinne mikään mahdu (sitäpaitsi se pultinpää leviää muodottomaksi jos siinä ei ole mutteria)... On niiden oltava tiukassa kun ei meinaa saada renkaanpulttien ristikkoavaimella edes pyörimään!?! Mikä avuksi, pitäisikö katkoa rälläkällä vai saisiko sitä pultin vartta hiottua alakautta jollain hiekkapaperiremmillä puhtaaksi/ohuemmaksi että tulisi suosiolla ulos reijästään?
Entäs sitten se ylempi alapultti -siinähän on se takajarrusatula tiellä niin ettei sitä saa edes hakattua; jarrut on mulle sen verran outo korjauskohde että en osaa edes sitä satulaa siitä irrottaa (tai tai ainakaan takaisin laittaa), miten tapahtuu oikeaoppisesti? Aukaisin sieltä jarrulevyn takaa ne kaksi pulttia millä itse satula ja levyn suojapelti ovat kiinni mutta kun tuntui että se satula on edelleen aika tiukassa siinä levyssä kiinni eikä sitä saa siihen takaisin jos sen siitä pois ottaa (käsijarru ei ollut päällä). Miten saadaan puristus heltiämään ja voiko sen satulan siitä noin vain irrottaa? Entäs takaisinasennus? Huhhuijjakkaa... jelppikää taas.
Tarkoitus olisi siis vaihtaa nuo takajouset mutta kun en saa saatana sentään iskareita irti. Joppe neuvoi aukomaan pelkästään iskareiden yläpään pultit ja tiputtamaan taka-askelin niin alas että jouset saa vaihdettua "yläkautta" -onnistuu kuulemma niinkin kunhan puristaa jouset kasaan ja aukaisee myös keskipultin kontin kautta. Iskarin männän pitäminen alhaalla jousta vaihdettaessa on kuulemma tuon operaation hankaluus. Olisi kuitenkin mukava saada nuokin alapultit auki...
Kyllä muuttui bythöwei kuusnepakin melkoiseksi junaksi kun vaihdoin eteen jo nuo Joppelta ostamani G&M:n madallusjouset -Perkeles että osaa ollaa tuommonenkin lotja nyt tarkka ajettava ja mukava kanttailtava!!!

VINKKI KAIKILLE KITSAILIJOILLE: Kuusnepan alkuperäisten etupään iskareiden suojakumien tilalle passaavat Toyota Corollan vm. 87 ja sitä uudempien mallien takaiskareiden vastaavat hintaan 16 € pari (alfan omat AD:ssa 87 € pohjaanlyöntikumilla kpl!!!!!!!!). Tuon pohjaanlyöntikumin sullominen sinne suojakumin sisään vain vaati hieman liukastetta ja tiukkoja otteita mutta meiltä isomunaisiltahan tuo toimi onnistuu jo ihan luonnostaan

