There, I fixed it for ya.lerppu kirjoitti:Jyrkkä erimielisyys siihen että 40-50keur olisi jotenkin hukattua rahaa käyttöautossa. Päinvastoin - se on hyväntekeväisyyttä! Tekee hyvää Sipilälle ja Bernerille
Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nousuun?
Valvoja: Moderators
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
^Tietenkin. Mutta todellisuutta on vaikea muuttaa mieleisekseen... Autoilijan ryöstäminen, jota verottamiseksi joskus kutsutaan, on erillinen aihe. Tämän hetken reaalimaailma johtaa siihen että kelvollinen uusi auto maksaa aika tavalla paljon. Sen todellisuuden voi joko hyväksyä tai ei ostopäätöstä tehdessä.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Miltäs nykypäivän 15-25 -vuotiaat harrastaa 10 tai 20v kuluttua kun uusia ei nyt mene kaupaksi?alum kirjoitti:Niinpä. Jos ei ole tarvetta tehdä vaikutusta naapureihin, sukulaisiin ja muihin tuttaviin, on taloudellisesti järkevämpää laittaa rahat vaikka vanhempaan harraste-Alfaan, niiden arvo kun on viime vuosina ollut enemmänkin noususuunnassa.Kuvaaja kirjoitti:Ei mitään kun edelleenkin puuttuu lompakosta rahat,joten joutuu ajamaan arkiajot Kialla ja vähän voi harrastaa pikku bussolla.En kyllä muutenkaan nää järkeä pistää 30-50 t€ jokapäiväiseen kulkimeen niin kauan kun sen rahan voi käyttää järkevämmin asumiseen tai harrastuksiin,tulot kun on rajalliset niin on pakko valita mihin ne vähät pistää.
-
- Viestit: 589
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Ymmärränkö jotenkin väärin, kun tuntuu että pitäisi kantaa huolta siitä että tulevilla sukupolvilla riittää harrastuskohteita? Tuskin niitä aiemmatkaan sukupolvet sillä silmällä on ostaneet. Mutta pointti on kyllä validi, ei niitä ole jatkossa käytettyjä tarjolla jos ei uusia mene. Mutta pitäisin tätä enemmän valmistajan ongelmana kuin ostajien huolena. Jos ei tavara käy kaupaksi, niin vika on tuotteessa tai markkinoinnissa. Jos bisnes ei kannata, se ennen pitkää loppuu.TeroPee kirjoitti:
Miltäs nykypäivän 15-25 -vuotiaat harrastaa 10 tai 20v kuluttua kun uusia ei nyt mene kaupaksi?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Oman kokemuksen pohjalta sanoisin, että autot eivät noin keskimäärin ole järin korkealla nykynuorison kiinnostuksen kohteissa.TeroPee kirjoitti: Miltäs nykypäivän 15-25 -vuotiaat harrastaa 10 tai 20v kuluttua kun uusia ei nyt mene kaupaksi?
Mutta nyt aletaan taas vaihteeksi olla kohtuullisen etäällä otsikon aiheesta...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Koko vuoden 2018 ensirekisteröinneissä Alfa Romeoita kilvitettiin yhteensä 73 kappaletta kokonaisrekisteröintimäärän ollessa 118 932 henkilöautoa. Prosentuaalisesti Alfa Romeon osuus oli 0,06 prosenttia.
Aika vähän.
Aika vähän.
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
^Aikamoisen ohut osuus.
Mutta Suomen osuus FCA:n maailmanlaajuisesta myynnistä on kenties suhteellisen lahellä tuota 0.06 %? Joten 'hyvä uutinen' on se että vaikka brändin myyntiluvut eiväl muuallakaan ole halutulla tasolla, silti ei ole maailmanlaajuisesti yhtä karua kuin Suomessa.
Mutta Suomen osuus FCA:n maailmanlaajuisesta myynnistä on kenties suhteellisen lahellä tuota 0.06 %? Joten 'hyvä uutinen' on se että vaikka brändin myyntiluvut eiväl muuallakaan ole halutulla tasolla, silti ei ole maailmanlaajuisesti yhtä karua kuin Suomessa.
- PePe
- Viestit: 170
- Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
- Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV - Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Onhan tuo ällistyttävän pieni määrä. Takavuosinakin vuosirekisteröinnit olivat joitakin satoja. Viimeisen parin vuoden aikana merkkiä on sentään mainostettukin. Ja tuote on ainakin Giulian osalta kunnossa.
Jälleenmyyjätilanne on sitten mitä on, ja essonbaareissa jauhetaan iänikuista potaskaa. Noiden juttujen jauhajat tosin eivät taida olla uusien autojen potentiaalisia ostajia...
Jälleenmyyjätilanne on sitten mitä on, ja essonbaareissa jauhetaan iänikuista potaskaa. Noiden juttujen jauhajat tosin eivät taida olla uusien autojen potentiaalisia ostajia...
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
TeroPee kirjoitti:Koko vuoden 2018 ensirekisteröinneissä Alfa Romeoita kilvitettiin yhteensä 73 kappaletta kokonaisrekisteröintimäärän ollessa 118 932 henkilöautoa. Prosentuaalisesti Alfa Romeon osuus oli 0,06 prosenttia.
Aika vähän.
viime vuonna 122 kpl, eli myynti laski -40,16% jos nyt oikein laskin
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Kuinkahan kauan näitä ylipäätään viitsitään tuoda enää Suomeen? En ole mikään talousnero, mutta kuka tahansa ymmärtää ettei noilla myyntiluvuilla makseta kovinkaan monen maahantuojan ja myyjien palkkalistoilla olevan palkkoja, saati tehdä muutenkaan bisnestä kannattavasti...
- Peki
- Viestit: 99
- Liittynyt: 13 Syys 2017, 10:33
- Car(s): ALFA Giulia
Ex: 2000, 1750, Sprint - Paikkakunta: Ascona
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
(Vahingon)iloisia uutisia päivän Hesarista. Baijerilaistehtaan ja muidenkin sakemannien myynti Suomessa romahti loppuvuonna 2018 autoverouudistuksen myötä. Oikein niille sakemanneille, toivat tänne kaikenlaisia halpakauppoja ja ostelevat kesämökkejä.
"Romahduksen" jäljiltäkin Baijerilaisen moottoriverstaan automyynti oli viime vuonna jotain 4500 kpl. Wanhat parrat muistavat kuinka 1970-luvulla Alfoja pystyttiin myymään ehkä kymmenesosa baijerilaisten luvuista eli luokkaa toista sataa kappaletta. Tilannetta avitti se, että saksalaismerkkien maahantuojan omistajan kerrottiin myyvän niitä lähinnä kavereilleen eli valikoidulle ostajakunnalle.
Nykyisin tämä kymmenesosa olisi siis noin 450 Alfaa vuodessa, mitä monet pitäisivät varmasti jo hyvänä saavutuksena.
"Romahduksen" jäljiltäkin Baijerilaisen moottoriverstaan automyynti oli viime vuonna jotain 4500 kpl. Wanhat parrat muistavat kuinka 1970-luvulla Alfoja pystyttiin myymään ehkä kymmenesosa baijerilaisten luvuista eli luokkaa toista sataa kappaletta. Tilannetta avitti se, että saksalaismerkkien maahantuojan omistajan kerrottiin myyvän niitä lähinnä kavereilleen eli valikoidulle ostajakunnalle.
Nykyisin tämä kymmenesosa olisi siis noin 450 Alfaa vuodessa, mitä monet pitäisivät varmasti jo hyvänä saavutuksena.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Onneksi on syömähampaana on Fiat (204 ensirekisteröityä autoa vuonna 2018) ja Jeep (65 ensirekisteröityä autoa vuonna 2018). Kokonaismyynti 342 autoa eli yhteensä on kuitenkin melkein joka ikinen päivä tehty jostain konsernimerkistä kauppa. Tuo 342 autoa on kuitenkin selvästi enemmän kuin esim. Porschen 300 ensirekisteröintä. Euromääräisen katteen ollessa samalla tasolla (kuten se tietenkin on...), on ilmiselvää että rahaa riittää kehittämiseen. Eihän Porschen maahantuonninkan takana ole mitään mahtavaa monialayritystä.Teemuv kirjoitti:Kuinkahan kauan näitä ylipäätään viitsitään tuoda enää Suomeen? En ole mikään talousnero, mutta kuka tahansa ymmärtää ettei noilla myyntiluvuilla makseta kovinkaan monen maahantuojan ja myyjien palkkalistoilla olevan palkkoja, saati tehdä muutenkaan bisnestä kannattavasti...
Eiku.
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
samanlaisia myyntilukuja on ollut erittäin monena vuonna kun Alfaa on Suomessa myyty, välillä vähemmän ja välillä enemmän ja aina myyntiä on jatkettu riippumatta myyntimääristä joko omalla maahantuojalla tai ruotsin maahantuojan kautta tai ties mitä kautta.Teemuv kirjoitti:Kuinkahan kauan näitä ylipäätään viitsitään tuoda enää Suomeen? En ole mikään talousnero, mutta kuka tahansa ymmärtää ettei noilla myyntiluvuilla makseta kovinkaan monen maahantuojan ja myyjien palkkalistoilla olevan palkkoja, saati tehdä muutenkaan bisnestä kannattavasti...
tossa luvut, puuuttuvat vuodet pitäisi jostain vielä kaivaa... Luvuissa on 2 selvää piikkiä 164sen ajan nousukausi 80 luvun lopussa ja 90 luvun alussa ja 156sen erittäin hyvä hinta/laatusuhde.
1951 1
1952 4
1953 4
1954 4
1955 4
1956 4
1957 4
1958 3
1959 11
1960 9
1961 1
1962 30
1963 3
1964 9
1965 19
1966 26
1967 20
1968 47
1969 97
1970 55
1971 49
1972 153
1973 209
1974 124
1975 169
1976 18
1977 8
1978 4
1979 12
1980 0
1981 39
1982 57
1983 24
1984 136
1985 178
1986 214
1987 239
1988 384
1989 799
1990 345
1991 155
1992 78
1993 13
1994 20
1995 69
1996 73
1997 44
1998 405
1999 480
2000 404
2001 333
2002 314
2003 498
2004 508
2005 369
2006 417
2007 333
2008 269
2009 97
2010 285
2011 491
2012 311
2013 161
2014 45
2015 47
2016 92
2017 122
2018 73
Viimeksi muokannut V6, 03 Tammi 2019, 19:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Kiitti listauksesta! CARF listaa puuttuvat vuodet näin:
2000 404
2001 333
2002 314
2003 498
2004 508
2007 333
2000 404
2001 333
2002 314
2003 498
2004 508
2007 333
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
editoin listan ..pitäs Alfan saada se halvempi malli vielä valmiiksi , niin Suomessakin jollain olisi sellaisia varaa ostella ja myyntilukuja saada ylöspäin
- JontteB
- Viestit: 296
- Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
- Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86
Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä) - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Alfaa vaivaa sama kun Hesarin jutun saksalaisia: voivat myydä vaan maassa jo olevia autoja kun WLTP päästöjä ei ole.
Nimim ”varasto-Velocen marraskuussa ostanut”
Nimim ”varasto-Velocen marraskuussa ostanut”
- Peki
- Viestit: 99
- Liittynyt: 13 Syys 2017, 10:33
- Car(s): ALFA Giulia
Ex: 2000, 1750, Sprint - Paikkakunta: Ascona
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Mistä nuo Alfan myyntiluvut ovat? Ainakaan 1950-luvun numerot eivät pidä paikkaansa. Ennen Suomen EU-jäsenyyttä autot olivat suhteellisesti paljon nykyistä kalliimpia huikean verotuksen takia.V6 kirjoitti: samanlaisia myyntilukuja on ollut erittäin monena vuonna kun Alfaa on Suomessa myyty, välillä vähemmän ja välillä enemmän ja aina myyntiä on jatkettu riippumatta myyntimääristä joko omalla maahantuojalla tai ruotsin maahantuojan kautta tai ties mitä kautta.
tossa luvut, puuuttuvat vuodet pitäisi jostain vielä kaivaa... Luvuissa on 2 selvää piikkiä 164sen ajan nousukausi 80 luvun lopussa ja 90 luvun alussa ja 156sen erittäin hyvä hinta/laatusuhde.
----
En myöskään osaa pitää Fiatin myyntilukuja hyvinä tai edes tyydyttävinä sillä perusteella, että sitä on myyty enemmän kuin Porschea.
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
eikö virallisia WLP testejä ole tehty ajoissa, kuitenkin netissä mainostettiin jo aikaa sitten Alfan 2019 koneita, taisi kyllä jossain artikkelissa olla myös että on hidastanut myyntiä. Bentleyhän oli ryssinyt tuon oikein huolella.JontteB kirjoitti:Alfaa vaivaa sama kun Hesarin jutun saksalaisia: voivat myydä vaan maassa jo olevia autoja kun WLTP päästöjä ei ole.
Nimim ”varasto-Velocen marraskuussa ostanut”
https://tekniikanmaailma.fi/mitka-uudet ... saa-tehoa/
- Peki
- Viestit: 99
- Liittynyt: 13 Syys 2017, 10:33
- Car(s): ALFA Giulia
Ex: 2000, 1750, Sprint - Paikkakunta: Ascona
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Ovat sitten kovasti erilaiset kuin Koneliikkeen omat tiedot.V6 kirjoitti:kirjasta Alfa Romeo Suomessa 1950-2000
- JontteB
- Viestit: 296
- Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
- Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86
Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä) - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Suomi otti kai etukenoa wltp:n soveltamisessa. Muualla tulee pakolliseksi vasta myöhemmin.V6 kirjoitti:eikö virallisia WLP testejä ole tehty ajoissa, kuitenkin netissä mainostettiin jo aikaa sitten Alfan 2019 koneita, taisi kyllä jossain artikkelissa olla myös että on hidastanut myyntiä. Bentleyhän oli ryssinyt tuon oikein huolella.JontteB kirjoitti:Alfaa vaivaa sama kun Hesarin jutun saksalaisia: voivat myydä vaan maassa jo olevia autoja kun WLTP päästöjä ei ole.
Nimim ”varasto-Velocen marraskuussa ostanut”
https://tekniikanmaailma.fi/mitka-uudet ... saa-tehoa/
- Peki
- Viestit: 99
- Liittynyt: 13 Syys 2017, 10:33
- Car(s): ALFA Giulia
Ex: 2000, 1750, Sprint - Paikkakunta: Ascona
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Hassua, että tällainen menneiden aikojen epäselvyys tuli ihan sattumalta esiin nykyisen Alfa-myynnin yhteydessä. Ensimmäisen vuonna 1951 rekisteröidyn Alfan omistaja kertoi jo vuosikymmeniä sitten auton olleen Lisenssiviraston myöntämien tuontilupien vuoksi ainoa. Toinen saatiin vasta 50-luvun jälkipuoliskolla, ja se myytiin Ouluun. Tätä tukee sekin, että myöhemmin nämä molemmat autot kuuluvat päätyneen nelostien varteen oululaiselle pellolle, mistä useampikin harrastaja oli niitä koettanut turhaan pelastaa, ja sen jälkeen viimeisimpien huhujen mukaan paalaukseen.Peki kirjoitti:Ovat sitten kovasti erilaiset kuin Koneliikkeen omat tiedot.V6 kirjoitti:kirjasta Alfa Romeo Suomessa 1950-2000
Toisaalta kirjan listan mukaan kolmen ensimmäisen vuoden 1951-53 aikana Alfoja olisi rekisteröity peräti 12 kpl. Tiedolle enempää kuin autojen myöhemmille vaiheille ei näyttäisi olevan minkäänlaista vahvistusta. Yksi mahdollinen selitys lukuun 12 voisi olla netistä löytynyt rekisteröintilista, jonka mukaan Alfoja olisi 1951 ollut 1 henkilöauto ja seuraavana vuonna 1 henkilö- ja 1 pakettiauto (!) eli yhteensä 2 autoa. Asettamalla sitten luvut 1 ja 2 rinnakkain saadaankin luku 12, josta jakamalla kolmella syntyy 4 kpl vuodessa. Mahtaako olla olemassa jotain pakettiautomerkkiä tai -mallia (Alta, Jalta tms), joka sopivasti kirjoitusvirheenä muuttuisi Alfaksi? Tällaisia sotkujahan rekisteröintitilastoissa on ollut runsaasti aina. Kaikki Suomeen uutena tuodut Giuliettat (Berlina, Ti ja Sprint) näyttäisivät puolestaan olevan vm. 1958 tai uudempia, ja olen itsekin tavannut useammankin sellaisella jo 1950-luvulla ajaneen henkilön.
Tietämättä mistä tuo lista on kirjaan vetäisty rohkenenkin epäillä sen todenperäisyyttä varsinkin 1950-luvun osalta ja haluaisin uskoa, etteivät numerot ole ainakaan ihan hatusta vedettyjä. Jos se edellä esitetystä huolimatta kuitenkin pitäisi paikkansa, sopii toivoa etteivät muiden 1900 Berlinojen mahdolliset omistajat ole esimerkiksi romutuspalkkion vuoksi toimittaneet niitä paalaukseen.
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
10 eniten rekisteröityä pakettiautomerkkiä
Merkki1–12/2018, Markkinaosuus %, 1–12/2017, Markkinaosuus %, Kumulatiivinen muutos %
1. Volkswagen 3 772 24,3 3 838 24,7 -1,7
2. Ford 3 668 23,6 3 594 23,1 2,1
3. Mercedes-Benz 1 925 12,4 1 806 11,6 6,6
4. Toyota 1 891 12,2 1 969 12,7 -4,0
5. Renault 931 6,0 901 5,8 3,3
6. Opel 896 5,8 933 6,0 -4,0
7. Nissan 631 4,1 723 4,7 -12,7
8. Citroen 516 3,3 464 3,0 11,2
9. Peugeot 351 2,3 321 2,1 9,3
10. Fiat 246 1,6 323 2,1 -23,8
Yhteensä 14 827 95,6 14 872 95,8 -0,3
Muut 688 4,4 653 4,2 5,4
Kaikki yht. 15 515 100,0 15 525 100,0 -0,1
Lähteet: Tilastokeskus, Traficom
Sentään Fiatin pakettiautot menevät siedettävästi kaupaksi.
Merkki1–12/2018, Markkinaosuus %, 1–12/2017, Markkinaosuus %, Kumulatiivinen muutos %
1. Volkswagen 3 772 24,3 3 838 24,7 -1,7
2. Ford 3 668 23,6 3 594 23,1 2,1
3. Mercedes-Benz 1 925 12,4 1 806 11,6 6,6
4. Toyota 1 891 12,2 1 969 12,7 -4,0
5. Renault 931 6,0 901 5,8 3,3
6. Opel 896 5,8 933 6,0 -4,0
7. Nissan 631 4,1 723 4,7 -12,7
8. Citroen 516 3,3 464 3,0 11,2
9. Peugeot 351 2,3 321 2,1 9,3
10. Fiat 246 1,6 323 2,1 -23,8
Yhteensä 14 827 95,6 14 872 95,8 -0,3
Muut 688 4,4 653 4,2 5,4
Kaikki yht. 15 515 100,0 15 525 100,0 -0,1
Lähteet: Tilastokeskus, Traficom
Sentään Fiatin pakettiautot menevät siedettävästi kaupaksi.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Siedettävästi ja siedettävästi... Taisi Fiatilla kuitenkin olla suurin negatiivinen muutos myyntimäärissä.
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Perjantain 11.1. Hesarissa oli Alfan mainos, jossa niitä jälleen ylistettiin oikein englannin kielellä. Huvittavaa oli se, että pari sivua myöhemmin Jeepin (amerikkalainen automerkki) mainoksessa oli pelkkää suomea. Ilmoitusten autot olivat valkoisia, jotta ne mahdollisimman huonosti ”pistäisivät silmään” lukijan selatessa sivuja. Niinpä esimerkiksi eräs tuttu oli noteerannut sivulla olleen uutisen Jaguar-Land Roverin henkilöstövähennyksestä, muttei huomannut alalaidan Alfa-mainosta. Mainoksen – ainakin hyvän sellaisen – olisi kai tarkoitus kiinnittää lukijan huomio, eikä olla yhtä tehokkaasti naamioitu kuin maastopukuinen sotilas.
Mainoksissa kerrottiin pikatoimituksina tarjolla olevasta autoerästä erikoishintaan. Mahtaneeko tämä selkokielellä tarkoittaa sitä, että viimeiset ehkä Hangon vapaavarastossa olevat yksilöt koetetaan nopeasti saada kaupattua, ja sitten laitetaankin pillit pussiin? Ilmoituksista selvisi myös, että Jeepin jälleenmyyjäverkosto Suomessa on peräti 30% suurempi kuin Alfan.
Mainoksissa kerrottiin pikatoimituksina tarjolla olevasta autoerästä erikoishintaan. Mahtaneeko tämä selkokielellä tarkoittaa sitä, että viimeiset ehkä Hangon vapaavarastossa olevat yksilöt koetetaan nopeasti saada kaupattua, ja sitten laitetaankin pillit pussiin? Ilmoituksista selvisi myös, että Jeepin jälleenmyyjäverkosto Suomessa on peräti 30% suurempi kuin Alfan.
-
- Viestit: 589
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Uuden talouselämä-lehden etusisäkannessa kokosivun mainos Giuliasta ja Stelviosta, kyllä se maahantuoja jotain yrittää...
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
^
Oli omaan silmään ihan kelpo mainos.
Oli omaan silmään ihan kelpo mainos.
Alfa Romeo 155 V6 1992
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Hienosti oli mainokseen laitettu myös kaikki jälleenmyyntipisteet. Hyvin ne kaikki kolme siihen näköjään mahtui.
-
- Viestit: 589
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Joo ei se ihan valtakunnallista toimintaa ole.. Jostain Inarista olis töisevää kuljettaa Stelviota takuuhuollossa. Tosin voi se Inarista olla muillakin merkeillä vähän töisevää, mutta ei ihan niin töisevää....TeroPee kirjoitti:Hienosti oli mainokseen laitettu myös kaikki jälleenmyyntipisteet. Hyvin ne kaikki kolme siihen näköjään mahtui.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Fca mainosti (kai) 500x:ää uudistuneena ja uudella moottorilla HS:ssä. Oikein näyttelyssä männä viikonloppuna. No, onnea vaan Helsinki, jos oli. Tampereen suunnalla ei ollu ainuttakaan Fiatia myyntihallissa, uusia tai vanhoja. Kaksi karvalakki-Tipoa ruostui hangessa pihalla. Jos jotain muuta havaintoa, niin ovat Metro-autossa luopuneet Skodasta. Hyundai on uusi musta. Mastaa ja Ooppelia mennee kun esillä pitävät. Alfalle ja Fiatille niin toivoisin parempaa.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Vuosi 2019 on alkanut Alfa Romeolla räväkästi verrattuna edelliseen vuoteen. Rekisteröintien määrä kasvoi 150 prosenttia! Tulos toi rekisteröintitilaston 29. sijan viidellä ensirekisteröidyllä autolla. Kolme niistä meni yrityksille ja kaksi yksityisille.
Fiat myös 5 kpl kilpien väliin tammikuussa. Jeepin tilanne oli sitten hiljaisempi. Ei yhtään ensirekisteröityä autoa tammikuussa 2019.
Fiat myös 5 kpl kilpien väliin tammikuussa. Jeepin tilanne oli sitten hiljaisempi. Ei yhtään ensirekisteröityä autoa tammikuussa 2019.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Saako niitä vieläkään edes tilattua uusia autoja? Että onko edelleen homma jumissa tuon päästötestimuutoksen takia?
Suoraan vaan suoraa
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Joo tähän komppaan. Näin Fiatin Facebook mainoksen, jossa mainostettiin, että jonkinlainen näyttely jo heti viikonloppuna. Autotodayssä luki, että auto on jälleenmyyjillä viikonloppuna.Kivijärvi kirjoitti:Fca mainosti (kai) 500x:ää uudistuneena ja uudella moottorilla HS:ssä. Oikein näyttelyssä männä viikonloppuna. No, onnea vaan Helsinki, jos oli. Tampereen suunnalla ei ollu ainuttakaan Fiatia myyntihallissa, uusia tai vanhoja. Kaksi karvalakki-Tipoa ruostui hangessa pihalla. Jos jotain muuta havaintoa, niin ovat Metro-autossa luopuneet Skodasta. Hyundai on uusi musta. Mastaa ja Ooppelia mennee kun esillä pitävät. Alfalle ja Fiatille niin toivoisin parempaa.
Menin paikalliselle jälleenmyyjälle heti tilaisuuden koitettua ja olihan siellä 1kpl uutta 500x lumihangessa kesärenkain ja virrattomana. Vähän kun lasia rapsutti niin näki sisälle. Lupasivat hoitaa auton koeajokuntoon hetimiten ja soittaa. Ei ole vielä kuulunut.
Itsekin olen jo vuosia odotellut tuota FCA:n uutta Firefly moottoria. Kait se Alfaankin tulee. Olisihan se ollut mukava käydä koeponnistamassa sitä jo Fiatin keulalla.
Kait ne sieltä soittaa joskus
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Oikeastaan avautumisketjun asiaa: märkä uni aamuyöstä siitä, miten Toyota teki diilin FCA:n kanssa siitä, että hoitaa Alfan kuten Lexuksen myynnin
ja jälkimarkkinoinnin Euro-alueella pilottimaana Suomessa. Minä heti tekemään uutta Stelvio -diiliä Vantaalle ja pistämään vaihdossa sekä sitikan että auriksen lihoiksi ... Sitten jossakin vaiheessa kuului " mjaauu" ja tassu läppäsi naamaan herätyksen klo. 5.45...
ja jälkimarkkinoinnin Euro-alueella pilottimaana Suomessa. Minä heti tekemään uutta Stelvio -diiliä Vantaalle ja pistämään vaihdossa sekä sitikan että auriksen lihoiksi ... Sitten jossakin vaiheessa kuului " mjaauu" ja tassu läppäsi naamaan herätyksen klo. 5.45...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Helmikuussa vauhti vähän hiipui, onneksi vain yhdellä yksilöllä eli kilpien väliin meni neljä Alfa Romeota. Kaikki neljä on mennyt yrityksille. Kokonaismäärä nyt siis yhdeksän.TeroPee kirjoitti:Vuosi 2019 on alkanut Alfa Romeolla räväkästi verrattuna edelliseen vuoteen. Rekisteröintien määrä kasvoi 150 prosenttia! Tulos toi rekisteröintitilaston 29. sijan viidellä ensirekisteröidyllä autolla. Kolme niistä meni yrityksille ja kaksi yksityisille.
Fiat myös 5 kpl kilpien väliin tammikuussa. Jeepin tilanne oli sitten hiljaisempi. Ei yhtään ensirekisteröityä autoa tammikuussa 2019.
Helmikuussa ensirekisteröitiin kahdeksan Jeepiä ja Fiateja kilvitettiin 7. Jeepin kokonaimäärä samaiset kahdeksan mutta Fiat pääsi ensimmäisenä FCA-merkkinä kaksinumeroisiin lukuihin ensirekisteröinneissä eli 12 kappaleeseen.
Wuhuu.
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Muutaman päivän pituisen matkan aikana Hollannissa AR:ita näkyi liikenteessä ihan kiitettävästi. Sanoisin etta sopivan verran pysyäkseen erikoisena autona mutta silti läsnä sellainen.
Pikaisella vilkaisulla näyttää siltä että valmistajan sivuilla on 24 AR keskusta (myynti/huolto) listattu sekä tietysti kaikki viisi mallia edustettuna hintalaskurein.
Pikaisella vilkaisulla näyttää siltä että valmistajan sivuilla on 24 AR keskusta (myynti/huolto) listattu sekä tietysti kaikki viisi mallia edustettuna hintalaskurein.
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
^Puukenkämaa onkin aina ollut esimerkillinen niin Alfojen myynnin kuin harrastamisenkin suhteen.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Eipä ole ikinä ennen Alfa hätyytellyt Fiatin myyntilukuja.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Ei kaikki. Tai sitten mulle tuli se viides.TeroPee kirjoitti:Helmikuussa vauhti vähän hiipui, onneksi vain yhdellä yksilöllä eli kilpien väliin meni neljä Alfa Romeota. Kaikki neljä on mennyt yrityksille. Kokonaismäärä nyt siis yhdeksän.TeroPee kirjoitti:Vuosi 2019 on alkanut Alfa Romeolla räväkästi verrattuna edelliseen vuoteen. Rekisteröintien määrä kasvoi 150 prosenttia! Tulos toi rekisteröintitilaston 29. sijan viidellä ensirekisteröidyllä autolla. Kolme niistä meni yrityksille ja kaksi yksityisille.
Fiat myös 5 kpl kilpien väliin tammikuussa. Jeepin tilanne oli sitten hiljaisempi. Ei yhtään ensirekisteröityä autoa tammikuussa 2019.
Wuhuu.
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Tämä ei nyt varsinaisesti kuulu tänne, mutta kun emmä Fiateista mitään voi muuallakaan mainita. Pistin ihan Fiat.fi kautta virallista kyselyä tohon viagraan päivitysten muodossa ja sieltä tuli nopsaan hyvä vastaus, jossa oli listattu huoltokamppikset, missä niitä voi saada (ja ovat ilmaisia) yms. Eli ainakin tämän osalta toimii hyvin tuo kuvio ja yllätykseni oli suuri, kun Autokeskus Raisiossa on näemmä vieläkin se virallinen huolto täällä. En ees tiennyt siitä. Siellä aikoinaan Alfaakin huollatin ja työn jäljessä ei ole ollut moitittavaa.
-
- Viestit: 589
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Itsekin tuossa toissa viikolla kun piipahdin Frankfurtissa ja Düsseldorfissa, niin ihan yllätyin bongattujen Stelvioiden ja Giulioiden määrästä. Tuntui että niitä näkyy joka puolella. Siitä tulikin mieleeni, että kun näin elämäni ensimmäistä kertaa Stelvion, niin en edes tiennyt että mikäs se tuollainen Alfan katumaasturi on. Tämä oli joskus viime kevättalvella L'aquilassa Italiassa, se oli jonkun kerrostalon edessä parkissa.Pujazuba kirjoitti:Muutaman päivän pituisen matkan aikana Hollannissa AR:ita näkyi liikenteessä ihan kiitettävästi. Sanoisin etta sopivan verran pysyäkseen erikoisena autona mutta silti läsnä sellainen.
Pikaisella vilkaisulla näyttää siltä että valmistajan sivuilla on 24 AR keskusta (myynti/huolto) listattu sekä tietysti kaikki viisi mallia edustettuna hintalaskurein.
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
^Tue eteläisempi eurooppa tuntuu kotoisalta AR-henkiselle.
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Muistan kuinka MMM Kansalaisen vuosikirjassa oli listattu Suomen silloinen autokanta merkeittäin 1950-luvun puolivälissä. Hännänhuippuna joukko merkkejä, joita oli 1-5 kpl; Alfa Romeo, Aston-Martin, Isotta Fraschini (?) .....Peki kirjoitti:Hassua, että tällainen menneiden aikojen epäselvyys tuli ihan sattumalta esiin nykyisen Alfa-myynnin yhteydessä. Ensimmäisen vuonna 1951 rekisteröidyn Alfan omistaja kertoi jo vuosikymmeniä sitten auton olleen Lisenssiviraston myöntämien tuontilupien vuoksi ainoa. Toinen saatiin vasta 50-luvun jälkipuoliskolla, ja se myytiin Ouluun. Tätä tukee sekin, että myöhemmin nämä molemmat autot kuuluvat päätyneen nelostien varteen oululaiselle pellolle, mistä useampikin harrastaja oli niitä koettanut turhaan pelastaa, ja sen jälkeen viimeisimpien huhujen mukaan paalaukseen.Peki kirjoitti:Ovat sitten kovasti erilaiset kuin Koneliikkeen omat tiedot.V6 kirjoitti:kirjasta Alfa Romeo Suomessa 1950-2000
Toisaalta kirjan listan mukaan kolmen ensimmäisen vuoden 1951-53 aikana Alfoja olisi rekisteröity peräti 12 kpl. Tiedolle enempää kuin autojen myöhemmille vaiheille ei näyttäisi olevan minkäänlaista vahvistusta. Yksi mahdollinen selitys lukuun 12 voisi olla netistä löytynyt rekisteröintilista, jonka mukaan Alfoja olisi 1951 ollut 1 henkilöauto ja seuraavana vuonna 1 henkilö- ja 1 pakettiauto (!) eli yhteensä 2 autoa. Asettamalla sitten luvut 1 ja 2 rinnakkain saadaankin luku 12, josta jakamalla kolmella syntyy 4 kpl vuodessa. Mahtaako olla olemassa jotain pakettiautomerkkiä tai -mallia (Alta, Jalta tms), joka sopivasti kirjoitusvirheenä muuttuisi Alfaksi? Tällaisia sotkujahan rekisteröintitilastoissa on ollut runsaasti aina. Kaikki Suomeen uutena tuodut Giuliettat (Berlina, Ti ja Sprint) näyttäisivät puolestaan olevan vm. 1958 tai uudempia, ja olen itsekin tavannut useammankin sellaisella jo 1950-luvulla ajaneen henkilön.
Tietämättä mistä tuo lista on kirjaan vetäisty rohkenenkin epäillä sen todenperäisyyttä varsinkin 1950-luvun osalta ja haluaisin uskoa, etteivät numerot ole ainakaan ihan hatusta vedettyjä. Jos se edellä esitetystä huolimatta kuitenkin pitäisi paikkansa, sopii toivoa etteivät muiden 1900 Berlinojen mahdolliset omistajat ole esimerkiksi romutuspalkkion vuoksi toimittaneet niitä paalaukseen.
Olen myös kuullut tuon ensimmäisen alfistin kertomuksen, että Alfoja (1900-malli) oli ainoastaan yksi, toinen saatiin vasta joskus 1958 tienoilla. Koska vuosikirjan tilasto on yleisimpien merkkien määrän osalta tarkka, on vaikea kuvitella, että minkään näiden harvinaisten kohdalta olisi erehdytty noin pahasti. Voi vain ihmetellä, mistä lähteestä kirjaan on saatu nuo 1951-54 luvut.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Nämä autoalan tiedotuskeskuksen taulukot on asteen verran vaikeaselkoisia. Täytyy korjata sen verran, että...Jönsson kirjoitti:Ei kaikki. Tai sitten mulle tuli se viides.TeroPee kirjoitti:Helmikuussa vauhti vähän hiipui, onneksi vain yhdellä yksilöllä eli kilpien väliin meni neljä Alfa Romeota. Kaikki neljä on mennyt yrityksille. Kokonaismäärä nyt siis yhdeksän.TeroPee kirjoitti:Vuosi 2019 on alkanut Alfa Romeolla räväkästi verrattuna edelliseen vuoteen. Rekisteröintien määrä kasvoi 150 prosenttia! Tulos toi rekisteröintitilaston 29. sijan viidellä ensirekisteröidyllä autolla. Kolme niistä meni yrityksille ja kaksi yksityisille.
Fiat myös 5 kpl kilpien väliin tammikuussa. Jeepin tilanne oli sitten hiljaisempi. Ei yhtään ensirekisteröityä autoa tammikuussa 2019.
Wuhuu.
Tammikuussa viisi Alfa Romeota kilpiin, joista kolme yrityksille
Helmikuussa kaksi Alfa Romeota kilpiin, joista yksi yrityksille (yhteensä 7 ja 4)
Maaliskuussa sitten vauhti palasi alkuvuoden lukuihin eli...
Maaliskuussa viisi Alfa Romeota kilpiin, joista yksi yrityksille (yhteensä 12 ja 5).
Tähän mennessä Fiateja on kilvietty 25 kpl alkuvuoden aikana ja Jeepin osalta kilvet on kiinnitetty 13 yksilöön. FCA:n maahantuonnin kautta on siis alkuvuonna kilvitetty noin neljä autoa viikossa kun kaikki merkit lasketaan yhteen.
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
01-02/2019 Fiatin pakuja on rekisteröity 39 kpl. Mutta ei se vielä taida maahantuontia mielekkääksi muuttaa.
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
No mutta nuo on tasaista myyntiä. Sanoisin että merkkien näkyvyys liikkeissä, tapahtumissa, sponssoroinnissa ovat kohdallaan myyntilukujen kanssa. Mitä järkeä organisaation panostaa ja ponnistaa kun se vaatii rahan polttamista ja viime aikojen yritysten perusteella se ei ole tuonut tuloksia.
Pidetään vaan se häntä jalkojen välissä minimalistinen viisi autoa kuussa yllä niin voi edes sanoa että merkit ovat edustettuna.
Muualla kaukaisessa ihmemaassa konserni myy Pandoja kaupungeille, Tipoja autovuokraamoille, Alfoja poliisille, sekä ties mitä muita työautoja joiden laatu on hyvä, hinta on kilpailukykyinen ja merkkiluottamus essonbaarin tahraamaton. Lukuisat yritykset arvostavat konsernin LPG autoja myös.
Pohjolassa yo tilanne on aina ollut ja tuleekin olemaan kaukana todellisuudesta sillä monet päätöksentekijät ovat niitä samoja joiden markat ovat uponneet essonbaarin hanoihin iltaisin sen jälkeen kun biltemasta on haettu Volvolle uusi putki ja tiskillä on tippa linssillä todettu että onneksi ei ole sentään italialainen auto kyseessä.
Pidetään vaan se häntä jalkojen välissä minimalistinen viisi autoa kuussa yllä niin voi edes sanoa että merkit ovat edustettuna.
Muualla kaukaisessa ihmemaassa konserni myy Pandoja kaupungeille, Tipoja autovuokraamoille, Alfoja poliisille, sekä ties mitä muita työautoja joiden laatu on hyvä, hinta on kilpailukykyinen ja merkkiluottamus essonbaarin tahraamaton. Lukuisat yritykset arvostavat konsernin LPG autoja myös.
Pohjolassa yo tilanne on aina ollut ja tuleekin olemaan kaukana todellisuudesta sillä monet päätöksentekijät ovat niitä samoja joiden markat ovat uponneet essonbaarin hanoihin iltaisin sen jälkeen kun biltemasta on haettu Volvolle uusi putki ja tiskillä on tippa linssillä todettu että onneksi ei ole sentään italialainen auto kyseessä.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
No sittenhän se menee ihan hyvin. Melkein joka päivälle on jotain tekemistä.TeroPee kirjoitti: FCA:n maahantuonnin kautta on siis alkuvuonna kilvitetty noin neljä autoa viikossa kun kaikki merkit lasketaan yhteen.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Perjantait voi hyvällä omatunnolla olla etänä.mutt kirjoitti:No sittenhän se menee ihan hyvin. Melkein joka päivälle on jotain tekemistä.TeroPee kirjoitti: FCA:n maahantuonnin kautta on siis alkuvuonna kilvitetty noin neljä autoa viikossa kun kaikki merkit lasketaan yhteen.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Suomi - uuden maahantuojan avulla uuteen nous
Huhtikuun luvut on julkaistu. Alfa Romeo ei tässäkään kuussa mahtunut Top30 -listalle (listalla koko vuoden Top30, ei yhden kuukauden rekisteröinnit). FCA-merkeistä vain Fiat kuudella autolla on sillä listalla.TeroPee kirjoitti: Tammikuussa viisi Alfa Romeota kilpiin, joista kolme yrityksille
Helmikuussa kaksi Alfa Romeota kilpiin, joista yksi yrityksille (yhteensä 7 ja 4)
Maaliskuussa viisi Alfa Romeota kilpiin, joista yksi yrityksille (yhteensä 12 ja 5)
Huhtikuussa kuusi Alfa Romeota kilpiin, joista kolme yrityksille (yhteensä 18 ja 8 ). Ennätyskuukausi siis tälle vuodelle.