ILMI 75:aan?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

ILMI 75:aan?

Viesti Kirjoittaja late04 »

Tietääkö kukaan mitä maksaa ja mistä saa? Kaverilla kuulemma läppä liikkuu edestakaisin ja aiheuttaa käyntiongelmia?

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

http://www.tmuukkonen.fi

Airflow meter / Ilmamäärämittari
ATP factory repaires air flow meter to suit 75 / 155 / 164 2,0 TS / Spider 2,0ie 90-93.
ATP tehdaskorjattu ilmamäärän mittari malleihin 75 / 155 / 164 2,0 TS / Spider 2,0ie 90-93

Our Price / Hinta : €235.50

+ VAT/ALV 22 % , €51.81


VAT incl/ALV-hinta: €287.31
Code/Koodi: 60513336

Voi olla jossain halvempiakin.

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Kiitti. Itse en löytänyt :oops:

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

nyt on syytä zekata se jousi mittarin sisällä, eli musta muovikoppa vääntämällä auki. toi läppähän on siis jousikuormitteinen, eli "löysyys" on mekaanisesti korjattavissa.
- Alfaholic -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Jos käyttää tyhjäkäyntiä ja potikankansi on auki niin se kyllä heiluukin useamman millin kokoajan. Eli pieni heiluminen ihan normaalia. Yleisin vikahan tuossa on hiilipinnan kuluminen.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Kuulemma kierroksilla läppä liikkuu, tyhjäkäynti ok. Kiitokset vinkeistä, auto on exäni ja heti myytyäni alkoi kapinoida :cry: .

porinfirina
Viestit: 80
Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja porinfirina »

No en tiedä viasta, mutta luulisin että on aika vaikeaa pitää kierrokset niin tasaisena että läppä pysyis paikallaan. Ittelläni oli muuten joskus se hiilihomma puhki, ja aiheutti nykäyksen juuri sillä puhkiolevassa kohdassa tasakaasulla. Tai en nyt tietenkään ollut konehuoneessa sitä kattelemassa, mutta astemääräärää ja kierroksia vertaillen totesin... Korjasin muuten ilmin siten että isonsin porakoneella levyn ruuvireikiä sen verran, että sain sen neulan kulkemaan puhtaalla kohdalla, toisessa reiässä porakone lähti kyllä hieman käsistä tuhoten toisen kiinnitysreiän mutta tuntuu yhdelläkin pysyvän... Lämpötila-anturi oli kanssa rikki (siis imuilman) ja sen vaihdatin paikallisessa elektroniikkaliikkeessä hintaan 5 €, eli ilmin täyskunnostus ja kustannukset yhteensä 5 € + silikonituubi kannen tiivistämiseen...

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

toi läpän "ylimääräinen" liikkuminen vois viitata venttiilivikaan :roll:
- Alfaholic -

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Voi helvata, taisin luopua autosta oikeaan aikaan. Oikeasti kyllä en olisi toivonut uudelle omistajalle näitä käyntiongelmia heti.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kannattaa rauhoittaa tilanne... :? Mitä oireita ja mitä on tutkittu?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Käsittääkseni oireina nykiminen kierroksilla ajossa, ei tyhjäkäynnillä. Pakokaasumittaus näyttää kai tuo seilailun (?). Imusarjan kumit vaihdettu. En ole kyllä ihan kärrryillä kaikesta mitä tehty, kaveri ei ole mitenkään käynyt kimppuuni noissa ongelmissa, mutta jeesata pitää eikä kaveri ole nettimiehiä.

Tankki ja bensanputsari vaihdettu aiemmin jo.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

1. Läppä heiluu vaikka on kaikki kunnossa. Tietty heilumisellakin on rajansa. :)
2. Mikä arvo heiluu pakokaasumittauksessa? Jos seos: pa-pumppu, paineensäädin, suuttimet, imuvuoto ( myös se imukokoojan ja ilmämäärämittarin välinen ). Jos HC arvo. Tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kannet, pyörijät. Tietysti kannattaa varmistaa perusmittaukset: puristukset, kokonaisennakko tuskin muuttunut ketjukoneessa ( tai eihän ole ketjua vaihdettu? ), pa-paine ( myös kierroksilla ), sumutella hieman vettä syt.johtojen päälle ( pimeässä tietty ).
3. Tuon 75 t.s:n kanssa aika vähän touhunneena, onko siinä pa-pumpun, sytytyksen releet konetilassa? Ne olivat ongelmallisia tuossa 164:ssa.

Jos veikkaus... oireena kierroksilla nykiminen ( nähtävästi terävää ) syy löytyy sytytyspuolelta ja todennäköisimmin johdoista. Kannattaa muuten kokeilla käykö poistamalla vuorotellen toisen syt.piireistä pois ( tuloliitin puolalta pois )
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Vastaa Viestiin