Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Valvoja: Moderators
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Vähän päälle kolmekympin näyttää jo jonkun verran Nettiautossa olevan käytettyjä Giulioita tarjolla.
Minulla on hakuagentti kyttäämässä ehdoilla Giulia ja < 35 kEur.
Harmittavasti vain automaatteja ja dieseleitä on ollut tarjolla tähän asti mutta kai bensa-manuaalejakin on liikkeellä?
Onko joku hakekenut ulkomailta bensaa polttavan manuaali-Giulian? Onko ne missäpäin halvimpia?
Minulla on hakuagentti kyttäämässä ehdoilla Giulia ja < 35 kEur.
Harmittavasti vain automaatteja ja dieseleitä on ollut tarjolla tähän asti mutta kai bensa-manuaalejakin on liikkeellä?
Onko joku hakekenut ulkomailta bensaa polttavan manuaali-Giulian? Onko ne missäpäin halvimpia?
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Eikö manuaali-bensaa saa vain QV:nä?
Omissa toiveissakin oli manuaali bensakoneella, mutta tehdas kuvittelee että kaikki haluavat ajaa vain automaatilla ja kaliseva kone keulalla.
Omissa toiveissakin oli manuaali bensakoneella, mutta tehdas kuvittelee että kaikki haluavat ajaa vain automaatilla ja kaliseva kone keulalla.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Onko noin? Sitten pitää säästääkin vielä pidemmän aikaa! Pitää vähän tutkia tarjontaa ulkomailta. Ihan kuin saatavilla olisi jokin bensa-manuaali siis muu kuin QV.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Mulla samanlainen fiilis että tuota perusbensaa ei saa kuin automaattina. Sen laiskimman dieselin ja QV:n sai manuaalina ainakin oman auton tilausajankohtana.
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Onko joku täällä ajanut manuaalia? Automaattihan toimii hienosti, mutta onko tuossa manuaalissa joku erityinen juttu miksi haluta sellainen? Toki ymmärrän, että osa ihmisistä tykkää manuaalista ja se on syy haluta sellainen.
Giulia Super -69
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Minulla syy on se, että tykkään manuaalista. Automaatti on niin hankala kaupungeissa ja manuaalilla voisi ajaa radallakin. Ja kun se tomaatti on koko ajan väärällä vaihteella...Gasolina kirjoitti:Onko joku täällä ajanut manuaalia? Automaattihan toimii hienosti, mutta onko tuossa manuaalissa joku erityinen juttu miksi haluta sellainen? Toki ymmärrän, että osa ihmisistä tykkää manuaalista ja se on syy haluta sellainen.
Ajattelen myös niin, että jos laittaa noin paljon rahaa autoon niin sitten se hankitaan sellaisilla spekseillä mitkä miellyttää ilman kompromissejä.
Minulle tärkeimmät ovat bensa, manuaali, ei nahkapenkkejä, ilmastointi, ei musta, ei valkoinen, nopea, takavetoinen (tai 4) ...

- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
"Automaatti on niin hankala kaupungeissa" 

Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Ymmärsin että bensavehkeenkin ois uutena saanut erikoistilauksesta tilattua manuaalina. Mut voi olla että myyjä puhui paskaa eikä se keskustelu ollu ees vaihtoehto.
Mut mieti vakavissaan automaattia. Mä en oo ollu mikään automaattifani mutta kun bemareissa tätä zf:ää oon pyöritelly ni se pesee kyl minkä tahansa manuaalin. Hyvät kaksoiskytkinvaihteistot toki myös.
Tällaisella automaatilla voi ajaa yhtälailla radalla ku senhän saa ihan puhtaasti käsivalintaiseksi ja vaihtolavat on isot. Itteäkin ärsyttäny monissa automaateissa toi "miten sattuu" vaihtaminen mutta tässä siitä ei ole tietoakaan. Myös hitaus ja kuminauhamaisuus mutta sitäkään ei tässä esiinny ees kylmänä mikä taas kaksoiskytkimessä on vähän se ongelma. Ja kuminauhamaisuutta nyt esiintyy lähinnä variaattoreissa.
Eli automaattivaihteisto ei ole yksiselitteinen asia. Onhan Agera RS myös "automaatti" mutta käsittääkseni kyseisellä autolla on ihan ok ajaa myös radalla
Mut mieti vakavissaan automaattia. Mä en oo ollu mikään automaattifani mutta kun bemareissa tätä zf:ää oon pyöritelly ni se pesee kyl minkä tahansa manuaalin. Hyvät kaksoiskytkinvaihteistot toki myös.
Tällaisella automaatilla voi ajaa yhtälailla radalla ku senhän saa ihan puhtaasti käsivalintaiseksi ja vaihtolavat on isot. Itteäkin ärsyttäny monissa automaateissa toi "miten sattuu" vaihtaminen mutta tässä siitä ei ole tietoakaan. Myös hitaus ja kuminauhamaisuus mutta sitäkään ei tässä esiinny ees kylmänä mikä taas kaksoiskytkimessä on vähän se ongelma. Ja kuminauhamaisuutta nyt esiintyy lähinnä variaattoreissa.
Eli automaattivaihteisto ei ole yksiselitteinen asia. Onhan Agera RS myös "automaatti" mutta käsittääkseni kyseisellä autolla on ihan ok ajaa myös radalla

- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Bensa-Giuliaa ei ole saanut manuaalina kuin QV-versiona.
Enempää tuohon automaatti/manuaali -keskusteluun en viitsi lyödä löylyä, mutta muistaakseni se Nürburgringin ratakierros QV:llä oli automaatilla. Ainakin videosta päätellen.
Itsekin haluaisin silti manuaalin.
Enempää tuohon automaatti/manuaali -keskusteluun en viitsi lyödä löylyä, mutta muistaakseni se Nürburgringin ratakierros QV:llä oli automaatilla. Ainakin videosta päätellen.
Itsekin haluaisin silti manuaalin.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Joo, ei automaatti ihan poissuljettu ole. Minulla on aika monelta vuodelta niistä kokemuksia. Plymouth Voyager, Ford Mondeo V6 farkku, Volvo V70 ja pari Volvo 343 variaattoria. Giulia manuaalina olisi vaan se ihanne...JanV kirjoitti:Ymmärsin että bensavehkeenkin ois uutena saanut erikoistilauksesta tilattua manuaalina. Mut voi olla että myyjä puhui paskaa eikä se keskustelu ollu ees vaihtoehto.
Mut mieti vakavissaan automaattia. Mä en oo ollu mikään automaattifani mutta kun bemareissa tätä zf:ää oon pyöritelly ni se pesee kyl minkä tahansa manuaalin. Hyvät kaksoiskytkinvaihteistot toki myös.
Tällaisella automaatilla voi ajaa yhtälailla radalla ku senhän saa ihan puhtaasti käsivalintaiseksi ja vaihtolavat on isot. Itteäkin ärsyttäny monissa automaateissa toi "miten sattuu" vaihtaminen mutta tässä siitä ei ole tietoakaan. Myös hitaus ja kuminauhamaisuus mutta sitäkään ei tässä esiinny ees kylmänä mikä taas kaksoiskytkimessä on vähän se ongelma. Ja kuminauhamaisuutta nyt esiintyy lähinnä variaattoreissa.
Eli automaattivaihteisto ei ole yksiselitteinen asia. Onhan Agera RS myös "automaatti" mutta käsittääkseni kyseisellä autolla on ihan ok ajaa myös radalla
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Onko tuo ZF:n kehuttu automaatti jo tuttu? 99,8% ajasta ratin takana homma toimii hyvin. Tämä kokemus kylläkin toisen konsernin vehkeistä.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
^Mistä 0.2%? Näitä 8-lovisia nyt itsellä ollut 3 kpl, ei ole osunut vastaan stiplua.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Pikkukutosella f10 tykkäs jyristellä välillä loivaan mäkeen 1050 kierrosta minuutissa.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
^Ok - sietämätöntä
Lienee nyt moderneissa inkarnaatioissa moinen ohjelmallisesti saatu katoamaan, toivottavasti.
Giuliaa kun aikoinaan kokeilin, niin silloin tuntui (2014 F31 320d puikoista) että ainakin paholaisenmehua juopottelevan version loota oli paremmin trimmattu Giuliaan kuin bimmeriin (ja olin siihen asti tyystin vakuuttunut ZF:n kaikkivoipaisuudesta jo maalaismallin PNV:n puikoissa)!. Nyt F34 lci on samalla tasolla vaihteiston suhteen kuin Giulia oli, toki tässä kaverina B48 pannu.
Tämä laatikko (ja sen sovitus) on yksi Giulian parhaista ominaisuuksista, oman lyhyen kokeilun perusteella.

Lienee nyt moderneissa inkarnaatioissa moinen ohjelmallisesti saatu katoamaan, toivottavasti.
Giuliaa kun aikoinaan kokeilin, niin silloin tuntui (2014 F31 320d puikoista) että ainakin paholaisenmehua juopottelevan version loota oli paremmin trimmattu Giuliaan kuin bimmeriin (ja olin siihen asti tyystin vakuuttunut ZF:n kaikkivoipaisuudesta jo maalaismallin PNV:n puikoissa)!. Nyt F34 lci on samalla tasolla vaihteiston suhteen kuin Giulia oli, toki tässä kaverina B48 pannu.
Tämä laatikko (ja sen sovitus) on yksi Giulian parhaista ominaisuuksista, oman lyhyen kokeilun perusteella.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Tuohon loota-asiaan nyt enmpää, mutta eikö porsseja saa edelleen manuaaleina. Hyvä manuaali on oikeestaan aika päällikkö ja voima välittyy kuten kuski haluaa. Toki kaksi toimivaa kättä ja jalkaa on hyvä olla sekä kyky hallita näitä tarvittavia jäseniä.
"puhun niin totta kuin osaan"
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Bensa-Giulian manuaali toimi erittäin maukkaasti, täsmällinen ja tarkka vaihteensiirto ja lyhyet välit.
Pari kesää sitten oli mahdollisuus testata maahantuojan QV:tä ja tuli mieleen että semmoisen ottaisin kyllä ehdottomasti keppivaihteella, ajamisen fiilis on toista kun automaatissa, vaikka siinä ite läpsyköistä vaihteita vaihtelisikin
Sinällään tuo ZF:n loota on mukava kampe, D:llä reagoi terävästi ja muilla sitten pehmeästi. Ei tule DSG:tä ikävä...
Pari kesää sitten oli mahdollisuus testata maahantuojan QV:tä ja tuli mieleen että semmoisen ottaisin kyllä ehdottomasti keppivaihteella, ajamisen fiilis on toista kun automaatissa, vaikka siinä ite läpsyköistä vaihteita vaihtelisikin

Sinällään tuo ZF:n loota on mukava kampe, D:llä reagoi terävästi ja muilla sitten pehmeästi. Ei tule DSG:tä ikävä...
- JontteB
- Viestit: 296
- Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
- Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86
Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä) - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Ymmärrän hyvin, että joku tykkää enemmän manuaalista, mutta en ymmärrä sen perustelua paikkansa pitämättömillä perusteluilla. Hankala kaupungissa, aina väärä vaihde eikä toimi radalla.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
^Paikkansa pitämättömillä ? Eiköhän nuo ole automaatin faktoja ja joillekin ne ovat ok, joitakin haittavat jonkun verran ja joillekin ne on showstopperi.
Jokainen tyylillään ja mieltymyksillään. Automaatti ei kuitenkaan koskaan pysty tietämään mitä vaihetta pitäisi käyttää ja siksi ne tehdään suurta yleisöä suosiviksi, helpoksi ajettaviksi.
Jokainen tyylillään ja mieltymyksillään. Automaatti ei kuitenkaan koskaan pysty tietämään mitä vaihetta pitäisi käyttää ja siksi ne tehdään suurta yleisöä suosiviksi, helpoksi ajettaviksi.
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Mut ihan näin yleisestä mielenkiinnosta, millä lailla automaatti on hankala kaupungissa? Ittellä kun tomaatti on käyttöautoissa aika lailla ehdoton; pari päivää putkeen jaksaa manuaalin kanssa, kolmantena alkaa hermo palaa.
Operating at the speed of dark
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Siis lähinnä pysäköintivaiheessa jos joutuu pakittamaan ja taas eteenpäin ja taas pakittamaan. Ainakin minun vanhat automaatit on vaatineet, että auto on ihan pysähdyksissä ennenkuin saa vaihdettu D <-> R.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Saksalaisissa isoissa premiumeissa manuaali vaikeuttaa jo jälleenmyyntiä. Mahtaako Giuliassa tällä olla merkitystä kuinka paljon?
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
alamajy kirjoitti:Siis lähinnä pysäköintivaiheessa jos joutuu pakittamaan ja taas eteenpäin ja taas pakittamaan. Ainakin minun vanhat automaatit on vaatineet, että auto on ihan pysähdyksissä ennenkuin saa vaihdettu D <-> R.
Eikös manuaalillakin?
Ja giuliassa taitaa olla selvästi 156:ta pienempi kääntösäde, että sitä ei taida tarvita vekslata niin montaa kertaa ennen kuin saa ruutuun

Vaikka ite varmaan automaattina giulian ottaisin, pienoinen yllätys ja harmi jos niitä ei bensana saa manuaalina.
Pitääkös sitä osa noista momentinmuunninlaatikoistakin turhan pieniä kierroksia taajamanopeuksissa? Osaa kaksoiskytkinlaatikoistahan on taidettu siitä kritisoida että mennään ihan minimikierroksilla polttoaineensäästösyistä, jolloin moottori jo jurisee ikävävästi. (Kai niissä sentään on kaksoismassa mitoitettu kestämään tuon aihettumaa rasitusta/vääntöä)
Empä ole muuta kuin 2000 luvun alun maasturia momentinmuunninautomaattina ajanut. Ainakin verrattuna crossin vähän huonosti taajamiin istuviin vaihdeväleihin se on paljon mukavampi taajamassa.
Peruuttaessakin kiva jos tarvitsee hiljaa mennä, vauhtia säätää jarrulla eikä kytkintä pumppaamalla/luistattamalla.
Selespeedin kanssa sai opetella odottamaan että auto nostaa kytkimen. Siinä oli muistaakseni liikkeelle lähdettäessä hienoinen viive ja varsinkin vähän kaltevalla pinnalla meinasi reaktiona painaa lisää kaasua kun auto hieman valui väärään suuntaan, kaasun lisää painaminen taas sitten sai auton ryntäämään.
Viimeksi muokannut Garmund, 25 Tammi 2019, 23:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Suoraan vaan suoraa
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Käy nyt ihmeessä kokeilemassa automaatti-Giuliaa, saatat yllättyä positiivisestialamajy kirjoitti:Siis lähinnä pysäköintivaiheessa jos joutuu pakittamaan ja taas eteenpäin ja taas pakittamaan. Ainakin minun vanhat automaatit on vaatineet, että auto on ihan pysähdyksissä ennenkuin saa vaihdettu D <-> R.

- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Komppaan. Jo 159:n 6-pykäläinen Aisin on oikein hyvä boksi myös kaupunkiajoon.Rauta kirjoitti:Käy nyt ihmeessä kokeilemassa automaatti-Giuliaa, saatat yllättyä positiivisestialamajy kirjoitti:Siis lähinnä pysäköintivaiheessa jos joutuu pakittamaan ja taas eteenpäin ja taas pakittamaan. Ainakin minun vanhat automaatit on vaatineet, että auto on ihan pysähdyksissä ennenkuin saa vaihdettu D <-> R.
Ja ZF:n 8 on todella sulava ja oppiva, saa myös vaihtoläpysköillä...


Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Kyllä tarkoitus on ottaa tyypit tomaatti-Giuliasta.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Itse olen kerran ajanut bimmerillä, missä sama tai saman askin aikaisempi versio (näin mulle sanottiin ainakin).
Se oli myös eka kerta, kun totesin et voisin sit kuitenkin kelpuuttaa automaatin. Lenkki ei ollut pitkä, mutta paljon vekslailua ja pysähtymisiä/liikkeellelähtöjä kyllä.
Kokeilla kannattaa
Se oli myös eka kerta, kun totesin et voisin sit kuitenkin kelpuuttaa automaatin. Lenkki ei ollut pitkä, mutta paljon vekslailua ja pysähtymisiä/liikkeellelähtöjä kyllä.
Kokeilla kannattaa

-
- Viestit: 589
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Täältä myös vankka suositus ZF 8HP:lle. Itsellä oli kolme vuotta sellainen 258hp dieselin jatkeena, eka pitempiaikainen automaattivaihteinen itsellä, aiemmin olen niitä vierastanut. Mutta tuo on sekö ominaisuuksiltaan että kestävyydeltään eri maata kuin vanhakantaisemmat lootat.
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Meidän perheessämme on menty yli 200 000km ZF 8:lla kolmessa eri autossa ja kokemukset ovat erittäin positiivisia.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Kyllähän nykyään suurin syy manuaaliin on nimenomaan fiilis, etenkin jos vastassa on tuo jo legendaariseksi muodostunut 8HP tai vastaava automaagihämmennin. Tuo hyvin suunniteltu aski lukittuvan momentinmuuntimen ja viiden(!) kytkinpakan kanssa on ohjelmoitavissa nopeammaksi kuin manuaali (se tiettävästi pystyy 100ms vaihtoihin vedosta vetoon - saa haastaa manuaalilla kovempikin rattimies), varsin pehmeätoimiseksi ja dynaamisesti näiden väliltä (DNA-kytkin, shifterin sporttiasento jne) ja välitysmäärän sekä vähäisen luistelun vuoksi tuppaa myös olemaan taloudellisempi kuin manuaali. Kun automaatti on radalla nopeampi, matkassa taloudellisempi ja pääsääntöisesti helpompi kuin manuaali, on se kieltämättä vahvoilla.
Mutta sitä manuaalin fiilistä ja tuntumaa ei tarjoa edes 8HP, vaikka läpyskät olisikin. Se vaan on ihan eri asia vaihtaa itse välitystä ja tuntea askissa osien liike sekä jalassa kytkimen luisto kuin näpätä läpyskää ja pyytää pykälänvaihtoa.
Suurin syy ostaa Giulia nimenomaan manuaalina on lopulta se fiilis. Eikä se ole lainkaan paheksuttava asia, etenkään kun muistaa että suurin syy ostaa Alfa on se fiilis. Kyllähän sitä muilla merkeillä on tiettävästi parempia takuita, toimivampaa jälkimarkkinointia, kattavampia mallivalikoimia, parempaa jälleenmyyntiarvoa ja muita kannustavia tekijöitä. Mutta sitä Alfan fiilistä ja olemusta ei vaan tarjoa edes... no, mikään muu automerkki.
Mutta sitä manuaalin fiilistä ja tuntumaa ei tarjoa edes 8HP, vaikka läpyskät olisikin. Se vaan on ihan eri asia vaihtaa itse välitystä ja tuntea askissa osien liike sekä jalassa kytkimen luisto kuin näpätä läpyskää ja pyytää pykälänvaihtoa.
Suurin syy ostaa Giulia nimenomaan manuaalina on lopulta se fiilis. Eikä se ole lainkaan paheksuttava asia, etenkään kun muistaa että suurin syy ostaa Alfa on se fiilis. Kyllähän sitä muilla merkeillä on tiettävästi parempia takuita, toimivampaa jälkimarkkinointia, kattavampia mallivalikoimia, parempaa jälleenmyyntiarvoa ja muita kannustavia tekijöitä. Mutta sitä Alfan fiilistä ja olemusta ei vaan tarjoa edes... no, mikään muu automerkki.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 589
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Polforean näkemykset yllä voin allekirjoittaa kokonaisuudessaan. Vaikka tuohon 8HP:hen tykästyinkin, on omissa autovalinnoissa manuaalit edelleen vahvoilla. Harmi että monia itseä kiinnostavia tehokkaampia harrastepelejä ei edes saa manuaalina..
Tuota fiilistä kyllä on yllättävänkin paljon tuossa 159:ssäkin. Ehkä erityisesti tuo vaihteiston napakkuus yllättikin, esim. Bemarin manuaalit on poikkeuksetta olleet vähemmän napakoita vakiona, vaikkeivät nyt mitään pösömäisen hähmäisiä olekaan.
Tuota fiilistä kyllä on yllättävänkin paljon tuossa 159:ssäkin. Ehkä erityisesti tuo vaihteiston napakkuus yllättikin, esim. Bemarin manuaalit on poikkeuksetta olleet vähemmän napakoita vakiona, vaikkeivät nyt mitään pösömäisen hähmäisiä olekaan.
- JontteB
- Viestit: 296
- Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
- Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86
Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä) - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Avainsana tässä ”vanhat”.alamajy kirjoitti:Siis lähinnä pysäköintivaiheessa jos joutuu pakittamaan ja taas eteenpäin ja taas pakittamaan. Ainakin minun vanhat automaatit on vaatineet, että auto on ihan pysähdyksissä ennenkuin saa vaihdettu D <-> R.
Polforea sen tiivisti oivasti! Peukkuhymiö!
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Oma kokemukseni Bemarin ZF:stä on puolestaan sellainen, että se rauhallisissa kiihdytyksissä vaihtaa aivan liian myöhään ylös päin. Idioottimaista jurnuttaa jotain neljää kumppiä 3000 kiekkaa taulussa ennen kuin sähköaivo muistaa, että onhan tä'll' vielä näitä vaihteita vaikka millä mitalla. Pienissä vastamäissä vaihtaa myös ihan turhaan pienemmälle. Monesti valitsenkin manuaalipuolelta kasin ja ajan sillä koko matkan jotain ohituksia lukuun ottamatta. Säästyy polttoainetta ja korvia. Mitään muuta hyötyä siitä manuaalipuolesta ei olekaan. Ei sitä missään tarvitse, vaikka kuinka ajaisi mutkatietä "urheilullisesti". Ei siinä hammaspyörien säätämisessä mitään urheilullista ole.Garmund kirjoitti:alamajy kirjoitti:Siis lähinnä pysäköintivaiheessa jos joutuu pakittamaan ja taas eteenpäin ja taas pakittamaan. Ainakin minun vanhat automaatit on vaatineet, että auto on ihan pysähdyksissä ennenkuin saa vaihdettu D <-> R.
Eikös manuaalillakin?
Ja giuliassa taitaa olla selvästi 156:ta pienempi kääntösäde, että sitä ei taida tarvita vekslata niin montaa kertaa ennen kuin saa ruutuun
Vaikka ite varmaan automaattina giulian ottaisin, pienoinen yllätys ja harmi jos niitä ei bensana saa manuaalina.
Pitääkös sitä osa noista momentinmuunninlaatikoistakin turhan pieniä kierroksia taajamanopeuksissa? Osaa kaksoiskytkinlaatikoistahan on taidettu siitä kritisoida että mennään ihan minimikierroksilla polttoaineensäästösyistä, jolloin moottori jo jurisee ikävävästi. (Kai niissä sentään on kaksoismassa mitoitettu kestämään tuon aihettumaa rasitusta/vääntöä)
Empä ole muuta kuin 2000 luvun alun maasturia momentinmuunninautomaattina ajanut. Ainakin verrattuna crossin vähän huonosti taajamiin istuviin vaihdeväleihin se on paljon mukavampi taajamassa.
Peruuttaessakin kiva jos tarvitsee hiljaa mennä, vauhtia säätää jarrulla eikä kytkintä pumppaamalla/luistattamalla.
Selespeedin kanssa sai opetella odottamaan että auto nostaa kytkimen. Siinä oli muistaakseni liikkeelle lähdettäessä hienoinen viive ja varsinkin vähän kaltevalla pinnalla meinasi reaktiona painaa lisää kaasua kun auto hieman valui väärään suuntaan, kaasun lisää painaminen taas sitten sai auton ryntäämään.
Selespeedistä muuten tykkäsin aikoinaan kovasti, vaikka ei se kyllä markkinoiden luotettavin konstruktio ollut.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
En kyllä itse ole kärsinyt noista 3000 kiekkaa kierrätyksestä. Ainoastaan kylmää laatikkoa se tykkää lämmittää alkuvaiheessa isommilla kierroksilla.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
2 x 6-pykäläisiä ja 3 x 8-lovisia BMW ZF:iä omistaneena en tunnista ollenkaan yllä kuvattuja ominaisuuksia myöhäisestä vaihtotapahtumasta. Edelleen Zahnradfabrik Friedrichshafen Aktiengesellschaft ei ole Giulian dealbraker, pikemmin päinvastoin.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Tuota fiilistä jäin itsekin kaipaamaan, väitän että manuaalina jos olisi saanut olisin varmaan ostanutkin enkä päätynyt Giuliettaan.Polforea kirjoitti:Kyllähän nykyään suurin syy manuaaliin on nimenomaan fiilis, etenkin jos vastassa on tuo jo legendaariseksi muodostunut 8HP tai vastaava automaagihämmennin. Tuo hyvin suunniteltu aski lukittuvan momentinmuuntimen ja viiden(!) kytkinpakan kanssa on ohjelmoitavissa nopeammaksi kuin manuaali (se tiettävästi pystyy 100ms vaihtoihin vedosta vetoon - saa haastaa manuaalilla kovempikin rattimies), varsin pehmeätoimiseksi ja dynaamisesti näiden väliltä (DNA-kytkin, shifterin sporttiasento jne) ja välitysmäärän sekä vähäisen luistelun vuoksi tuppaa myös olemaan taloudellisempi kuin manuaali. Kun automaatti on radalla nopeampi, matkassa taloudellisempi ja pääsääntöisesti helpompi kuin manuaali, on se kieltämättä vahvoilla.
Mutta sitä manuaalin fiilistä ja tuntumaa ei tarjoa edes 8HP, vaikka läpyskät olisikin. Se vaan on ihan eri asia vaihtaa itse välitystä ja tuntea askissa osien liike sekä jalassa kytkimen luisto kuin näpätä läpyskää ja pyytää pykälänvaihtoa.
Suurin syy ostaa Giulia nimenomaan manuaalina on lopulta se fiilis. Eikä se ole lainkaan paheksuttava asia, etenkään kun muistaa että suurin syy ostaa Alfa on se fiilis. Kyllähän sitä muilla merkeillä on tiettävästi parempia takuita, toimivampaa jälkimarkkinointia, kattavampia mallivalikoimia, parempaa jälleenmyyntiarvoa ja muita kannustavia tekijöitä. Mutta sitä Alfan fiilistä ja olemusta ei vaan tarjoa edes... no, mikään muu automerkki.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
^Giulietta TCT -profiililistauksen mukaan? Giulia-ketju ehkä väärä paikka tämän ihmettelyyn, mutta mystisismin puolella tuntuu nyt olevan tämä jutustelu. Ymmärrän toki että ihmisillä on preferenssit, oma syy automaatin valintaan on mukavuudenhalu ja laiskuus. Manuaalivaihteet haluaisin rataleluun, koska se ei silloin veisi pois arjen mukavuudesta mitään. Muita syitä saa toki olla ja kaikille ne ovat tietty henkilökohtaisia. - Silti osa tässä ketjussa avatuista syistä aukeaa hiukan vaikeasti. Pitänee petrata luetun ymmärtämistä! 

-
- Viestit: 76
- Liittynyt: 07 Kesä 2004, 01:32
- Car(s): 2019 C 43 AMG & 2015 Dodge Durango
- Paikkakunta: Des Moines
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Tämä on mielenkiintoinen keskustelu
Ei kai se kyse pitäisi olla siitä kumpi laatikko on teknisesti parempi, vaan nimenomaan siitä fiiliksestä. Henkilökohtaisesti ottaisin myös esimerkiksi Porschen tai vaikka M3:n manuaalina, olipa automaatti kuinka paljon nopeampi tahansa. Onko foorumilaisilla suunnitelmissa siirtyä myös itseajavan auton käyttäjiksi siinä vaiheessa kun se on kehittynyt omaa ajamista turvallisemmaksi ja taloudellisemmaksi vaihtoehdoksi?
Siitä ei pääse mihinkään että ZF 8HP on aivan loistava automaattilaatikko. Omastakin käyttiksestä ko. laatikko löytyy, eikä ole kyllä pahaa sanottavaa.


Siitä ei pääse mihinkään että ZF 8HP on aivan loistava automaattilaatikko. Omastakin käyttiksestä ko. laatikko löytyy, eikä ole kyllä pahaa sanottavaa.
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Otan sen verran takaisin, että kyllä siinä hammasrattaiden siirtelyssäkin voi olla viehätystä. Aikoinaan mulla oli kaksikin 156 Selespeediä, ja kyllähän niitä oli nautinnollista viedä mutkissa ja vaihdella napeista painamalla tai myöhemmin vivuista vetämällä. Mutta se vaatii sen 7000 kiertävän bensiinimoottorin ja vaihteiston, joka on nopea ja ottaa kiinni nopeasti. Kuminauhamainen momentinmuunninvaihteisto yhdessä dieselkoneen kanssa ei mielestäni saa mitään lisäarvoa käsivalintavaihtoehdosta, varsinkin jos aski kuitenkin tottelee pyyntöjä hitaasti ja jopa omapäisesti *. Tosin ei ole paljoakaan kokemusta Giulian rattiläpyköistä ja sen moottori-voimansiirtoyhdistelmästä. Vielä. Palataan asiaan.Juza kirjoitti:Tämä on mielenkiintoinen keskusteluEi kai se kyse pitäisi olla siitä kumpi laatikko on teknisesti parempi, vaan nimenomaan siitä fiiliksestä. Henkilökohtaisesti ottaisin myös esimerkiksi Porschen tai vaikka M3:n manuaalina, olipa automaatti kuinka paljon nopeampi tahansa. Onko foorumilaisilla suunnitelmissa siirtyä myös itseajavan auton käyttäjiksi siinä vaiheessa kun se on kehittynyt omaa ajamista turvallisemmaksi ja taloudellisemmaksi vaihtoehdoksi?
![]()
Siitä ei pääse mihinkään että ZF 8HP on aivan loistava automaattilaatikko. Omastakin käyttiksestä ko. laatikko löytyy, eikä ole kyllä pahaa sanottavaa.
Bemarissa tuota ZF:ää on kehuttu lehdistössä iät ja ajat maasta taivaisiin. Itse en ole ihan niin sen lumoissa. Se on OK, ehkä jopa Jees, mutta ei missään nimessä Wow! Yleensä se vaihtaa nätisti, mutta toisinaan nykii ja joskus vaihtaminen tuntuu hitaalta. Ja ne korkeat kierrokset... En tiedä, ovatko samoja kuin muilla... Joko asetuksissa on eroja tai sitten toivomuksissa.
Automaateissa yleisemminkin häiritesee tuo joskus 90-luvun lopulla yleistymään lähtenyt oppiminen. Vaihteisto muka oppii toimimaan kuljettajan ajotyylin mukaan. Ei opi ainakaan toimimaan kuljettajan mielen mukaan. Paremmin vastaa toiveitani tehdasasetuksissa kuin yritettyään lukea ajatuksiani. Tämän tietää siitä, että kun ajetaan huollossa vaihteiston kalibrointi, niin taas vähän aikaa tuntuu mukavalta *.
*ei koske vain ZF:ää, vaan myös esim. Volvon Aisinia ja vieläkin enemmän esim. Renaultin Borg-Warneria(?).
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Vaimo ajaa Giulietalla, tosin itse pidän enemmän TCT:stä kuin Giulian automaatista.lerppu kirjoitti:^Giulietta TCT -profiililistauksen mukaan? Giulia-ketju ehkä väärä paikka tämän ihmettelyyn, mutta mystisismin puolella tuntuu nyt olevan tämä jutustelu. Ymmärrän toki että ihmisillä on preferenssit, oma syy automaatin valintaan on mukavuudenhalu ja laiskuus. Manuaalivaihteet haluaisin rataleluun, koska se ei silloin veisi pois arjen mukavuudesta mitään. Muita syitä saa toki olla ja kaikille ne ovat tietty henkilökohtaisia. - Silti osa tässä ketjussa avatuista syistä aukeaa hiukan vaikeasti. Pitänee petrata luetun ymmärtämistä!
Varmaan joskus omistan vielä Giulian, mutta mielelläni sen olisin ottanut manuaalina.
Minulle Alfalla ajo on ollut aina fiilislähtöistä ja siitä merkki tunnetaankin.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Meillä on toi Alfan TCT sekä ZF:n loota jatkuvavertailussa - kyllä täytyy sanoa että tällä kertaa Alfa jää tässä kohtaa toiseksi, mutta fiilisasioista ei auta kiistellä... Giulia on hieno, lootasta riippumatta! Eikä siinä mitään, hyvä että manuaalejakin vielä tehdään niitä halajaville. Askista riippumatta olisi kiva nähdä näitä enemmän liikkeellä. Työmatkalla olen nyt bongannut useamman kerran valkoisen Giulian, ajellut perässäkin - ja kyllä se näyttää hyvin virkistävältä täällä työsuhdeoctavioiden seassa!
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Mulla samansuuntaisia ajatuksia, onkos tähän aloitukseen kokemuksia tai valistuneita arvioita verojen suuruudesta 200hv ja 280hv autoihin jos Ruotsista tai Saksasta hakis?alamajy kirjoitti:Vähän päälle kolmekympin näyttää jo jonkun verran Nettiautossa olevan käytettyjä Giulioita tarjolla.
Minulla on hakuagentti kyttäämässä ehdoilla Giulia ja < 35 kEur.
Harmittavasti vain automaatteja ja dieseleitä on ollut tarjolla tähän asti mutta kai bensa-manuaalejakin on liikkeellä?
Onko joku hakekenut ulkomailta bensaa polttavan manuaali-Giulian? Onko ne missäpäin halvimpia?
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Bensa Veloceen (280hp) näyttäisi noin 14 000 olevan veropäätökset.
Pienempää bensakonetta ei näkynyt listoilla, eikä manuaalia (QV).
Pienempää bensakonetta ei näkynyt listoilla, eikä manuaalia (QV).
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
^ Eli vähän vois saada hakupalkkaa kun hakis itse ton Ruotsista https://www.kamux.fi/vaihtoautot/alfa-r ... ia/kta8700
Tosin on mun makuun hiukan liikaa rullattu kun nykyisessä QV:ssä on vähemmän ja sisustakin sais olla värikkäämpi.
Tosin on mun makuun hiukan liikaa rullattu kun nykyisessä QV:ssä on vähemmän ja sisustakin sais olla värikkäämpi.
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
^Eikös tämä ole samoissa hinnoissa, hilpeämmän värinen ja vähemmän ajettu: https://www.blocket.se/jonkoping/Alfa_R ... ?ca=11&w=3
You can´t buy happiness but you can buy horsepower.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Jep, tän hetkisellä kurssilla n.5t€ kalliimpi mutta kilsat kohillaan, sisustassa sais olla jotain väriä.
Mut joo, aikas ahkerasti Saksan ja Ruotsin tarjontaa ja jopa Japanin huutokauppoja tulee seurattua...linkkasin ton kamuxin auton vaan esimerkiks kun niillä on ruotsissa oleva auto myynnissä myös suomessa ja verotetulla hinnalla. Hintaeroa pyynnöissä n.18t€
Kuten ketjun aloittajalla niin mullakin bensaversio kiikarissa ja tarjontaa niukasti kotimaan yksilöissä.. Tosin myös hieman kissakuumetta on ilmassa ja niitäkin tulee vilkuiltua. Kuume voi parantua tai olla parantumatta, jos joku maukas yksilö sopivasti hinnoiteltuna napsahtaa eteen niin on mahdollista nopeatkin peliliikkeet mutta voi olla että nykyisilläkin kurvaillaan pitkään
Mut joo, aikas ahkerasti Saksan ja Ruotsin tarjontaa ja jopa Japanin huutokauppoja tulee seurattua...linkkasin ton kamuxin auton vaan esimerkiks kun niillä on ruotsissa oleva auto myynnissä myös suomessa ja verotetulla hinnalla. Hintaeroa pyynnöissä n.18t€
Kuten ketjun aloittajalla niin mullakin bensaversio kiikarissa ja tarjontaa niukasti kotimaan yksilöissä.. Tosin myös hieman kissakuumetta on ilmassa ja niitäkin tulee vilkuiltua. Kuume voi parantua tai olla parantumatta, jos joku maukas yksilö sopivasti hinnoiteltuna napsahtaa eteen niin on mahdollista nopeatkin peliliikkeet mutta voi olla että nykyisilläkin kurvaillaan pitkään

- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Näköjään manuaaleja (MT6) löytyy dieseleistä. Pitää käydä kokeilemassa tuollaista.
- Liitteet
-
- Alfa Romeo Giulia (952) MT6 - Wikipedia.jpg
- (138.89 KiB) Tiedosto ladattu 3811 kertaa
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Giulian automaatti toimii kuin ajatus - parempaa automaattia tuskin markkinoilta löytyy. Ja parhaimmillaan tuo on nimenomaan kaupungissa. Suosittelen koeajamaan Giulian bensakoneella ja automaatilla. Unohdat nopeasti nuo haaveet manuaaleista - ne nyt eivät vain ole Giulian kanssa nykypäivää.alamajy kirjoitti:Minulla syy on se, että tykkään manuaalista. Automaatti on niin hankala kaupungeissa ja manuaalilla voisi ajaa radallakin. Ja kun se tomaatti on koko ajan väärällä vaihteella...Gasolina kirjoitti:Onko joku täällä ajanut manuaalia? Automaattihan toimii hienosti, mutta onko tuossa manuaalissa joku erityinen juttu miksi haluta sellainen? Toki ymmärrän, että osa ihmisistä tykkää manuaalista ja se on syy haluta sellainen.
Ajattelen myös niin, että jos laittaa noin paljon rahaa autoon niin sitten se hankitaan sellaisilla spekseillä mitkä miellyttää ilman kompromissejä.
Minulle tärkeimmät ovat bensa, manuaali, ei nahkapenkkejä, ilmastointi, ei musta, ei valkoinen, nopea, takavetoinen (tai 4) ...
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Tämä manuaali/tomaatti keskustelu on aina hauska...Jönsson kirjoitti:Otan sen verran takaisin, että kyllä siinä hammasrattaiden siirtelyssäkin voi olla viehätystä. Aikoinaan mulla oli kaksikin 156 Selespeediä, ja kyllähän niitä oli nautinnollista viedä mutkissa ja vaihdella napeista painamalla tai myöhemmin vivuista vetämällä. Mutta se vaatii sen 7000 kiertävän bensiinimoottorin ja vaihteiston, joka on nopea ja ottaa kiinni nopeasti. Kuminauhamainen momentinmuunninvaihteisto yhdessä dieselkoneen kanssa ei mielestäni saa mitään lisäarvoa käsivalintavaihtoehdosta, varsinkin jos aski kuitenkin tottelee pyyntöjä hitaasti ja jopa omapäisesti *. Tosin ei ole paljoakaan kokemusta Giulian rattiläpyköistä ja sen moottori-voimansiirtoyhdistelmästä. Vielä. Palataan asiaan.Juza kirjoitti:Tämä on mielenkiintoinen keskusteluEi kai se kyse pitäisi olla siitä kumpi laatikko on teknisesti parempi, vaan nimenomaan siitä fiiliksestä. Henkilökohtaisesti ottaisin myös esimerkiksi Porschen tai vaikka M3:n manuaalina, olipa automaatti kuinka paljon nopeampi tahansa. Onko foorumilaisilla suunnitelmissa siirtyä myös itseajavan auton käyttäjiksi siinä vaiheessa kun se on kehittynyt omaa ajamista turvallisemmaksi ja taloudellisemmaksi vaihtoehdoksi?
![]()
Siitä ei pääse mihinkään että ZF 8HP on aivan loistava automaattilaatikko. Omastakin käyttiksestä ko. laatikko löytyy, eikä ole kyllä pahaa sanottavaa.
Bemarissa tuota ZF:ää on kehuttu lehdistössä iät ja ajat maasta taivaisiin. Itse en ole ihan niin sen lumoissa. Se on OK, ehkä jopa Jees, mutta ei missään nimessä Wow! Yleensä se vaihtaa nätisti, mutta toisinaan nykii ja joskus vaihtaminen tuntuu hitaalta. Ja ne korkeat kierrokset... En tiedä, ovatko samoja kuin muilla... Joko asetuksissa on eroja tai sitten toivomuksissa.
Automaateissa yleisemminkin häiritesee tuo joskus 90-luvun lopulla yleistymään lähtenyt oppiminen. Vaihteisto muka oppii toimimaan kuljettajan ajotyylin mukaan. Ei opi ainakaan toimimaan kuljettajan mielen mukaan. Paremmin vastaa toiveitani tehdasasetuksissa kuin yritettyään lukea ajatuksiani. Tämän tietää siitä, että kun ajetaan huollossa vaihteiston kalibrointi, niin taas vähän aikaa tuntuu mukavalta *.
*ei koske vain ZF:ää, vaan myös esim. Volvon Aisinia ja vieläkin enemmän esim. Renaultin Borg-Warneria(?).
Omassa käytössä oli 3v firman autona tuo bemarin paljon kehuttu tomaatti 2L dieselin jatkona. Ihan jees loota, varmasti yksi automaattien parhammistoa mutta ei silti sitä Wau-efektiä. Kehä 1 ruuhkassa ajaa asiansa. Giuliaa oon pari kertaa koittanut bensa automaattina mutta ei sekään oikein sykäyttänyt. Aski toimi ok automaatiksi mutta ei taaskaan Wau efektiä...
Sitten luovuin firman autosta koska halusin päättää koneen, varustetason, käyttövoiman jne. itse ja hankin käyttöautoksi jo ikääntyneen, viimeisen vapaastihengittävän BMW 330i M-sportina manuaaliaskilla ja en ole tomaattia kaivannut. Korkealle kiertävä vaparibensa, itse valittu vaihde ja kiinteä linja koneelta pyörille on mahtava yhdistelmä jota ei enää nykyisin kaupasta saa. Harva ajteelee samoin, mutta respect heille jotka vielä haluaa itse vaihtaa vaihdetta

- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
Nyt näyttää Kamuxille Lohjalle tulevan manuaali giulia:
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/10336213
Joku (Rauta?) voisi käydä koeajamassa tuon niin saisi vähän infoa minkälainen tuollainen on manuaalina.
On hiukka kaukana täältä Imatralta katsottuna.
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/10336213
Joku (Rauta?) voisi käydä koeajamassa tuon niin saisi vähän infoa minkälainen tuollainen on manuaalina.
On hiukka kaukana täältä Imatralta katsottuna.
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Uusi Giulia (>=2016) hakusessa
^Jos tulee sopiva hetki niin mikä ettei, ja nimimerkki Streider voi varmasti myös käydä. Katsellaan ja raportoidaan 
