156:sta ostamassa
Valvoja: Moderators
- tommytommy
- Viestit: 43
- Liittynyt: 09 Kesä 2005, 11:55
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
156:sta ostamassa
Moro,
Olen lukenut tätä upeaa palstaa jo pidemmän aikaa. Kiitos teille kaikille siitä.
Olen 156:sen ulkomuotoihin aivan myyty ja kun hintakin on kohdallaan, niin pakkohan sitä olisi päästä koeajamaan. Olenkin tässä valitsemassa sopivaa yksilöä koeajolle, sillä kokemuksistanne viisastuneena silloin kannattaa olla valmis ostamaan poika kotiin.
Ainoa asia joka mietityttää, on nämä käyttökustannukset. Bensankulutus on kohtuullinen mun lompakolle, mutta nämä huoltokustannukset arvelluttavat. Kertokaa, paljon maksaa esim. 60tkm:n huolto, jossa on isompi remppa edessä?
Heittäkää myös 156:sta (ei SW) ehdotuksia, että mihin kannattaa tommoset 15-18 t€ sijoittaa? 2002 vuoden mallia olen ajatellut ja alle 70tonnia ajettuna. Onkohan tässä hintaluokassa edes mahdollista täyttää unelmaani ekasta Alfasta?
Vertailin/vertailen edelleen ajatuksissani 156:sta Chrysler Sebringiin, mutta olen vakaasti päätymässä Alfaan...
Olen lukenut tätä upeaa palstaa jo pidemmän aikaa. Kiitos teille kaikille siitä.
Olen 156:sen ulkomuotoihin aivan myyty ja kun hintakin on kohdallaan, niin pakkohan sitä olisi päästä koeajamaan. Olenkin tässä valitsemassa sopivaa yksilöä koeajolle, sillä kokemuksistanne viisastuneena silloin kannattaa olla valmis ostamaan poika kotiin.
Ainoa asia joka mietityttää, on nämä käyttökustannukset. Bensankulutus on kohtuullinen mun lompakolle, mutta nämä huoltokustannukset arvelluttavat. Kertokaa, paljon maksaa esim. 60tkm:n huolto, jossa on isompi remppa edessä?
Heittäkää myös 156:sta (ei SW) ehdotuksia, että mihin kannattaa tommoset 15-18 t€ sijoittaa? 2002 vuoden mallia olen ajatellut ja alle 70tonnia ajettuna. Onkohan tässä hintaluokassa edes mahdollista täyttää unelmaani ekasta Alfasta?
Vertailin/vertailen edelleen ajatuksissani 156:sta Chrysler Sebringiin, mutta olen vakaasti päätymässä Alfaan...
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
V6:een, kun istahdat ei siitä ole paluuta Matka ajossa pääsee kuulemma alle 10 litran. Mulla ollut semmosta 12L aika tasaisesti, viimeksi tosin alle 11,5 L. Tosin tulee sitä jonnin verran poljettuakin ja ajan lähinnä vain taajamassa. 60tkm huollossa ei ole mitään muuta kuin jakoremmin vaihto (n.600-1200€ riippuu paikasta ?) mikä tarttee teettää, muuten on sitten semmosia juttuja mitkä voi itsekin tehdä. Maali pinnan tarkistus, jarrujen kunnon tarkistus, nesteiden tarkistus yms..
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
156 V6 on ihana auto.. Kone on mahtava ja vääntöalue tosi mukava.. Alhaaltakin vääntää hyvin.. Ja ne äänet Etenkin jos pakopuolta hiukan avartaa niin kyllä kusee hunajaa kuka vain
2.0 litranen TS:ä ei ollut koneeltaan ehkä niin mukava kokemus mutta mukava auto sekin on ajaa ja koneen luonne enemmän mieleeni kuin esim perus japanilaisissa.
Osta ihmeessä kyseinen auto, et tule pettymään. Bensaa nyt menee enemmän kun 1.3 litraisella corollalla mutta fiilistä on sitten sitäkin enemmän, rattiin istumista odottaa jatkuvasti.. Huoltokustannukset samaten astetta kalliimpia, riippuu tosin missä huollattaa mutta ei niin merkittävän kallista etteikö olisi sen arvosta. Sitäpaitsi 156:seen alkaa saamaan osia myös perus hessuista ja motoneteistä eli kulutusosien puolesta deltan tiskillä asiointi ei ole aina pakollista. Ja osat ovat myös sen verran yleisiä että suomen muutkin alfa fimat pitävät varastossa osia..
2.0 litranen TS:ä ei ollut koneeltaan ehkä niin mukava kokemus mutta mukava auto sekin on ajaa ja koneen luonne enemmän mieleeni kuin esim perus japanilaisissa.
Osta ihmeessä kyseinen auto, et tule pettymään. Bensaa nyt menee enemmän kun 1.3 litraisella corollalla mutta fiilistä on sitten sitäkin enemmän, rattiin istumista odottaa jatkuvasti.. Huoltokustannukset samaten astetta kalliimpia, riippuu tosin missä huollattaa mutta ei niin merkittävän kallista etteikö olisi sen arvosta. Sitäpaitsi 156:seen alkaa saamaan osia myös perus hessuista ja motoneteistä eli kulutusosien puolesta deltan tiskillä asiointi ei ole aina pakollista. Ja osat ovat myös sen verran yleisiä että suomen muutkin alfa fimat pitävät varastossa osia..
Puhut Marcus vähän mutta asiaa!! Kyllä äänet on ihan eri luokkaa alkuperäiseen verrattuna kun pistää Novitecin tai vastaavan putkiston alle.MarcusV kirjoitti:156 V6 on ihana auto.. Kone on mahtava ja vääntöalue tosi mukava.. Alhaaltakin vääntää hyvin.. Ja ne äänet Etenkin jos pakopuolta hiukan avartaa niin kyllä kusee hunajaa kuka vain
Mullakin on ikkuna auki aina kun vain mahdollista, ei kyllästy ääniin. Päätkin kääntyy ihan mukavasti kaduilla...
Eli V6:en vaan alle ja menoksi.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Eri mieltä siitä väännöstä. Paria 156 V6:sta koeajoin ostomielessä ja stumppasin useampaankin otteeseen liikkeellelähdössä kun omaan silloiseen 3.0 12-venttiiliseen verrattuna sitä vääntöä oli reilusti vähemmän. Samoin esim. Seat Leon 20VT:ssä tuntui olevan alarekisterissä ihan eri lailla hönkää kuin Alfan neliventtiilikutosessa.MarcusV kirjoitti:156 V6 on ihana auto.. Kone on mahtava ja vääntöalue tosi mukava.. Alhaaltakin vääntää hyvin.. Ja ne äänet
156 V6:n äänet on kyllä makeat, siitä ei pääse mihinkään.
- Epäkelpokeräilijä -
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Itselläkin on tässä viikon kuluttua tulossa eka Alfa ja mikäs muu kuin 156 / 2.5 V6... . Koeajo vei mennessään...EVO kirjoitti:Puhut Marcus vähän mutta asiaa!! Kyllä äänet on ihan eri luokkaa alkuperäiseen verrattuna kun pistää Novitecin tai vastaavan putkiston alle.
Mullakin on ikkuna auki aina kun vain mahdollista, ei kyllästy ääniin. Päätkin kääntyy ihan mukavasti kaduilla...
Putkisto tässä omassani on vakio, joten pari kyssäriä: mihin hintoihin tuollainen Novitecin putkisto asettuu, entäpä asennus? Vaikutukset päästöihin jne?
... vielä viikko ...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: 156:sta ostamassa
Tuossa hintaluokassahan löytyy jo melkein mitä vain. Unohda Sebringit ja muut vatkaimet ja keskity olennaiseen: hieman vanhempi ja enemmän ajettu V6, vaiko tuoreempi ja vähemmän ajettu nelimukinen 156.tommytommy kirjoitti: Heittäkää myös 156:sta (ei SW) ehdotuksia, että mihin kannattaa tommoset 15-18 t€ sijoittaa? 2002 vuoden mallia olen ajatellut ja alle 70tonnia ajettuna. Onkohan tässä hintaluokassa edes mahdollista täyttää unelmaani ekasta Alfasta?
1600:t ovat Suomessa harvinaisia ja taitavat olla hintahaarukkasi ulkopuolella sieltä alapäästä. 1800:lla (tai oikeammin kai 1700:lla) tulee toimeen, mutta mitään räjähtävää voimaa käytössä ei ole. 2-litraiset TS ja JTS ovat oivallisia käyttökoneita ja V6 tietysti aivan omaa luokkaansa. Jokainen moottori tarjoaa hurjasti luonnetta, joten metsään et tässä kohtaa voi mennä. Omat preferenssit - joihin tuosa edellisessä kappaleessa jo viittasinkin - ratkaisevat valinnan.
Onnea metsästykseen!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
en tiedä mistä kierrosalueesta puhut Seatin kohdalla , mutta yhtään turbovehjettä tuossa teholuokassa en ole tähän päivään ajanut jossa on ALHAALLA yhtä paljon vääntöä, eli puhutaan heti tyhjäkäynnistä lähtien. Esim S60R on tehottomampi alhaalla poljin saa painua aika syvään paineita nostellessa.. kierrosalue 2500 eteenpäin onkin jo sitten eri juttu turboissa. Taitaa mennä taas turbo vs vapari keskusteluksiScuderia Rasvanäppi kirjoitti: Eri mieltä siitä väännöstä. Paria 156 V6:sta koeajoin ostomielessä ja stumppasin useampaankin otteeseen liikkeellelähdössä kun omaan silloiseen 3.0 12-venttiiliseen verrattuna sitä vääntöä oli reilusti vähemmän. Samoin esim. Seat Leon 20VT:ssä tuntui olevan alarekisterissä ihan eri lailla hönkää kuin Alfan neliventtiilikutosessa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Muistelisin että Siitin veti hienosti jo alle 1500:n rundeilla. Nimenomaan ihan alimpien kierrosten voima tuntui makealta omaan kolmilitraiseen verrattuna, ja olihan sekin melkoinen höyrykone pienillä kierroksilla.
Tuosta on kyllä jo pari vuotta aikaa eli ihan kirkkaasti ei muisti enää pelaa.
Tuosta on kyllä jo pari vuotta aikaa eli ihan kirkkaasti ei muisti enää pelaa.
- Epäkelpokeräilijä -
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
No minulla on alla tällä hetkellä vielä (ennen kuin kohta vaihtuu 156 V6:een) Seat Leon 20VT, eli tuo 1.8T -malli. Vääntö on varsinkin alakiekoilla mielestäni Alfaa parempi ja tehtaan ilmoituksenkin mukaan Seatissa on hippasen enemmän vääntöä kuin Alfassa. Muutenkaan Seattia ei autona voi haukkua, näppärä ja mukavan tehokas. Hyvä niin kaupungissa kuin moottoritielläkin.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Muistelisin että Siitin veti hienosti jo alle 1500:n rundeilla. Nimenomaan ihan alimpien kierrosten voima tuntui makealta omaan kolmilitraiseen verrattuna, ja olihan sekin melkoinen höyrykone pienillä kierroksilla.
Tuosta on kyllä jo pari vuotta aikaa eli ihan kirkkaasti ei muisti enää pelaa.
Mutta... silti Alfan V6 veti puoleensa ja pakotti tällaiseen ratkaisuun. Pari vuotta ollut Seat vaihtuu piakkoin Alfaan. Ihka ensimmäiseeni sellaiseen .
sama kone passatissa 1.8T oli TMn testissäkin aikoinaan, tehtaan ilmoituksen mukaan väännöt alkavat 1500kierroksella mutta todellisuudessa rundeja tarvittiin liki 2500 ennekuin mainostetut väännöt olivat kehissä. Toki tuo kone on voinut parina viime vuotena kehittyä... Sama koskee näköjään turbodieseleitäkin vääntöä mainostetaan joka välissä mutta todellisuus on toinen
1.9 CDTI (=JTD)
"Liikkeelle lähdön jälkeen ajaja on vielä enemmän ihmeissään. Moottorin vääntö alakierroksilla on kehno.Kun ollaan maantiellä, dieselkone vetää sitkeästi ja matka taittuu. "
1.9 CDTI (=JTD)
"Liikkeelle lähdön jälkeen ajaja on vielä enemmän ihmeissään. Moottorin vääntö alakierroksilla on kehno.Kun ollaan maantiellä, dieselkone vetää sitkeästi ja matka taittuu. "
Suosittelen kylllä JTS:ää, mutta voi olla tuon hintahaarukan ulottumattomissa (uudempi malli). Olen kyllä jäävi. V6.sta pitäisi tuolla hinnalla saada (keväällä oli esim. SW V6 12/01 60 tkm huollettu lähdössä hinnalla 17k€), siinä kai tuo hihnan vaihto on kalliimpi operaatio kuin myös polttoainekulut suuremmat, jos noilla nyt alfistille on mitään merkitystä . Itse pidän tuon JTS:n vääntöä hyvänä. Superia en suosittele.
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
MarcusV kirjoitti: Bensaa nyt menee enemmän kun 1.3 litraisella corollalla mutta fiilistä on sitten sitäkin enemmän, rattiin istumista odottaa jatkuvasti..
Tuo on ihan totta. Huomannut töissä tai töihin lähdössä, kun H-hetki alkaa lähestyä alkaa sormet syyhyämään, että sitä oikein jo odottaa. Kohta päästään V6:sta polkemaan
- tommytommy
- Viestit: 43
- Liittynyt: 09 Kesä 2005, 11:55
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Kiitos vastauksista!!!
Iso kiitos teille! Te vahvistette kytevän Alfistin alun autovalinnan kohdistuvan 156:een.
Vielä pari lisäkysymystä:
- onko 2001 ja 2002 vuosimalleissa korieroja, ajattelen lähinnä upeampaa keulaa?
- V6:sta harkitessani joutunen tyytymään vanhempaan vuosimalliin, mutta jos 18k€ ajatellaan, niin kuinka uuden sillä saa?
- missä Alfaa on halvin huollattaa?
- kannattaako Alfa ostaa esim. Deltasta, josta voi pyytää huollot kaupan päälle? Vai jostain nyrkkipajasta? Onko kokemuksia...?
Duunissa aika menee täällä palstalla ja vaihtoautoja selaillen. Vielä kun ensi viikolla kiireet loppuun, niin otetaan koeajoon alle Alfa. Jussin jälkeen kävelen kauppaan ja haen pojan kotiin...
Vielä pari lisäkysymystä:
- onko 2001 ja 2002 vuosimalleissa korieroja, ajattelen lähinnä upeampaa keulaa?
- V6:sta harkitessani joutunen tyytymään vanhempaan vuosimalliin, mutta jos 18k€ ajatellaan, niin kuinka uuden sillä saa?
- missä Alfaa on halvin huollattaa?
- kannattaako Alfa ostaa esim. Deltasta, josta voi pyytää huollot kaupan päälle? Vai jostain nyrkkipajasta? Onko kokemuksia...?
Duunissa aika menee täällä palstalla ja vaihtoautoja selaillen. Vielä kun ensi viikolla kiireet loppuun, niin otetaan koeajoon alle Alfa. Jussin jälkeen kävelen kauppaan ja haen pojan kotiin...
Pistän minäkin lusikkani soppaan tuohon V6:n vääntöön liittyen.
Itselläni oli ennen Saab 9000 2 litraisella matalapaineturbolla varustettuna ja siinä on 240Nm/1800rpm (ja 150 hp) ja onkos tässä 2,5 V6:ssa 220Nm/4500 tai jotain sinne päin. Ja tuon huomaa kyllä käytännössäkin. Saabilla ei terttenu paljon miettiä, mikä vaihde sattui olemaan päällä - sen kun painoi kaasua. Alfa puolestaan pelkästään murisee, jos kierrokset liian alhaalla. Sen sijaan 4000 yläpuolella alkaa tapahtua. On joutunut opettelemaan uudelleen vaihdekepin käyttötarkoituksen.
Ja ne äänet.
Saabin kone oli siis ehdottomasti parempi käyttökone ja sitäpaitsi kuluttikin 2-3l vähemmän.
Mutta arvaatte varmaan vaihtaisinko takaisin saappiin...
Itselläni oli ennen Saab 9000 2 litraisella matalapaineturbolla varustettuna ja siinä on 240Nm/1800rpm (ja 150 hp) ja onkos tässä 2,5 V6:ssa 220Nm/4500 tai jotain sinne päin. Ja tuon huomaa kyllä käytännössäkin. Saabilla ei terttenu paljon miettiä, mikä vaihde sattui olemaan päällä - sen kun painoi kaasua. Alfa puolestaan pelkästään murisee, jos kierrokset liian alhaalla. Sen sijaan 4000 yläpuolella alkaa tapahtua. On joutunut opettelemaan uudelleen vaihdekepin käyttötarkoituksen.
Ja ne äänet.
Saabin kone oli siis ehdottomasti parempi käyttökone ja sitäpaitsi kuluttikin 2-3l vähemmän.
Mutta arvaatte varmaan vaihtaisinko takaisin saappiin...
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
No tuskin Söör Kirby vaihtaa saappiin.
Tuosta väännöstä minäkin muutaman sanan:
nuo numeroarvot eivät välttämättä kerro ihan kaikkea, vaan ennen kaikkea se vääntöalueen laajuus (tai sen puuttuminen). 156:ssa V6-kone toimii mielestäni ns. ihanasti eli voimaa riittää alakierroksilta asti, puhumattakaan kun ärpeeämmiä on ne yli 4000, ai että.
Ja jep, ne äänet, ai ihme..
Terv. CC
Tuosta väännöstä minäkin muutaman sanan:
nuo numeroarvot eivät välttämättä kerro ihan kaikkea, vaan ennen kaikkea se vääntöalueen laajuus (tai sen puuttuminen). 156:ssa V6-kone toimii mielestäni ns. ihanasti eli voimaa riittää alakierroksilta asti, puhumattakaan kun ärpeeämmiä on ne yli 4000, ai että.
Ja jep, ne äänet, ai ihme..
Terv. CC
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Kiitos vastauksista!!!
- eikös facelift tullut 04 ja samalla kojelautaa ja keskikonsolia hiukan muokattiin.
- saisko tolla jonkun -00:n 50-100tkm ajetun
- Muukkosta on kehuttu on niitä toki muitakin edullisia paikkoja?
- Itse ostin yksityiseltä viime marraskuussa -99:n, ajettu 50tkm remmi oli vaihdettu juuri. punaisilla nahoilla. tarkistin puhelimitse kaikki auton tiedot. maksoin toki hiukan enemmän kuin 18k€.
Ja todennäköisesti jatkossakin ostan yksityiseltä, jos luotan siihen että auto on kunnossa. Liikkeet kuitekin käärii omansa aina välistä.
- saisko tolla jonkun -00:n 50-100tkm ajetun
- Muukkosta on kehuttu on niitä toki muitakin edullisia paikkoja?
- Itse ostin yksityiseltä viime marraskuussa -99:n, ajettu 50tkm remmi oli vaihdettu juuri. punaisilla nahoilla. tarkistin puhelimitse kaikki auton tiedot. maksoin toki hiukan enemmän kuin 18k€.
Ja todennäköisesti jatkossakin ostan yksityiseltä, jos luotan siihen että auto on kunnossa. Liikkeet kuitekin käärii omansa aina välistä.
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Kiitos vastauksista!!!
Jeps, -04 tuli se uusikärsäinen malli + muut pienet muutokset.-Tomi- kirjoitti:- eikös facelift tullut 04 ja samalla kojelautaa ja keskikonsolia hiukan muokattiin.-.
Terv. CC
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Tuo kuulostaa hieman erikoiselta - onko autossa kaikki ok? 2.5V6:sta on tosin kokemusta lähinnä 156sen pellin alta, 166ssa siitä ei ole koeajoja lukuunottamatta paljoa käytännön tatsia. Vaikka numeroarvojen mukaan Alfan V6 antaa huippuvääntönsä korkealla vetää se kuitenkin hienosti ja mukisematta tyhjäkäynniltä lähtien. Totta on että räjähtävään menoon 2.5V6 tosin syttyy vasta ylärekisterissä. Mutta silti, ei kai vaihdekeppiä tarvitse kovin paljoa hämmentää jos ei nyt ole tarkoitus herättää huomiota? Itse olen lukuisia kertoja lähtenyt epähuomiossa (=huomio on kiinnittynyt kännykkään tai kannettavaan tai...) hidastetöyssystä vitosella, ei nikottele ja vetää kuin turbiini. Kaupunkinopeuksia voi ajaa fiiliksen mukaan jollain seuraavista vaihteista 1-2-3-4-5-6.MrKirby kirjoitti:Pistän minäkin lusikkani soppaan tuohon V6:n vääntöön liittyen...
On joutunut opettelemaan uudelleen vaihdekepin käyttötarkoituksen.
9-5 Aeron omistava tuttava ihmetteli äskettäin V6sen hurjaa alavääntöä, numeroarvojen mukaan saapin pitäisi kuitenkin väännössä voittaa aika reippaasti. Volvo-tuttava taasen pohdiskeli että autossa on 6-vaihteinen manuaali mutta sillä voi ajaa kuin automaatilla jos lähtiessä on valinnut sopivan vaihteen.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Kuten Rasvis totesi, vanha 12 tappinen 3.0 V6 vetää alhaalta kivasti.
Se kiipeää vaikka pientä mäkeä tyhjäkäynnillä, okei niin monet muutkin, mutta tämä vetää kolmosella . Ei paljon tartte vaihdetta miettiä, kun kaupungissa ajelee.
2.5 V6:lla en ole ikinä päässyt ajelemaan, siihen ei kommenttia.
Se kiipeää vaikka pientä mäkeä tyhjäkäynnillä, okei niin monet muutkin, mutta tämä vetää kolmosella . Ei paljon tartte vaihdetta miettiä, kun kaupungissa ajelee.
2.5 V6:lla en ole ikinä päässyt ajelemaan, siihen ei kommenttia.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Kyllä siinä mun koneessa nyt pitäisi olla kaikki kunnossa. Lisäksi testailin miitin yhteydessä samalla koneella varustettua 156:sta ja ihan samalta sekin tuntui. Kyllähän tuo kone nikottelematta vetää ihan tyhjäkäynnilläkin, mutta ei tosiaankaan kiihdy alhaalta samalla tavalla kuin saappi kiihtyi. Mutta tuon saabin pikkuturbon erityisominaisuus onkin tosiaan reipas vääntö jo alakierroksilta. Vääntökäyrä on lähes viivasuora välillä 2000-5000. Mitään turbopotkua ei tosiaankaan ollut missään vaiheessa. Eli vähän sellainen diisseli. Toi Aeron turbohan on "kunnon turbo" joten lienee luonteeltaan erilainen.
Mutta olen tosiaan jo tottunut ja muut avut kyllä saavat unohtamaan tuon pienen "huononnuksen". Mm se 4k rpm ylitys maistuu hienolta. Kun pistää maantiellä kolmosen pykälään, niin rekkojen ohittaminen on lasten leikkiä ja kortinmenetyslukemat on äkkiä mittarissa.
Mutta olen tosiaan jo tottunut ja muut avut kyllä saavat unohtamaan tuon pienen "huononnuksen". Mm se 4k rpm ylitys maistuu hienolta. Kun pistää maantiellä kolmosen pykälään, niin rekkojen ohittaminen on lasten leikkiä ja kortinmenetyslukemat on äkkiä mittarissa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Kiitos vastauksista!!!
04:t ovat enimmäkseen uudella nenällä. Sisustaa uudistettiin jo Boseliftin yhteydessä (oliko 03 vai jo 02?), jolloin mm. ruma ajotietokoneen näyttö ilmestyi kojetaulun päälle ja alukoristeet keskikonsoliin.-Tomi- kirjoitti:- eikös facelift tullut 04 ja samalla kojelautaa ja keskikonsolia hiukan muokattiin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Tommi_80
- Viestit: 127
- Liittynyt: 04 Huhti 2005, 13:45
- Car(s): ex. 156 GTA
ex. 156 2.5 - Paikkakunta: Espoo
Pitänee itsekin hieman tuota 156 V6sta suositella. Olen ollut erittäin tyytyväinen autoon kaikin puolin. Vanhemmissa V6 malleissa on vielä puusisusta, joka ilmeisesti puuttuu uudemmista (tai sitten sen saa lisämaksua vastaan??)
Vääntöä voisi olla lisää, tosin olen ennen tätä autoa ajellut muutaman vuoden parilitrasella turbodieselillä ja melkeinpä uskaltaisin väittää että harva bensakone vääntää niin hyvin kun lastutettu turbodieseli..
Äänet on jo vakiona ihan jees, mutta itse vaihdoin silti remuksen pöntön taakse (on hieman siistimpi tuolla auton takana, kun se täyttää koko kolon ) joka toi möreämmät äänet. Remuksen ääniä voi kuunnella www.remus.at osoitteessa.
Huoltojen hinnoista nyt voi mitään sanoa. Itselläni on sen verran tuttuja eri korjaamoilla töissä tai sitten omistajana että aina on halvalla saatu kaikki työt teetettyä. Ihanaa tämä maailman meno, ketään jos et tunne niin kaikki tulee niin ihanan kalliiksi...
Taisi mennä "hieman" offtopikiksi mutta haitanneeko tuo.
Vääntöä voisi olla lisää, tosin olen ennen tätä autoa ajellut muutaman vuoden parilitrasella turbodieselillä ja melkeinpä uskaltaisin väittää että harva bensakone vääntää niin hyvin kun lastutettu turbodieseli..
Äänet on jo vakiona ihan jees, mutta itse vaihdoin silti remuksen pöntön taakse (on hieman siistimpi tuolla auton takana, kun se täyttää koko kolon ) joka toi möreämmät äänet. Remuksen ääniä voi kuunnella www.remus.at osoitteessa.
Huoltojen hinnoista nyt voi mitään sanoa. Itselläni on sen verran tuttuja eri korjaamoilla töissä tai sitten omistajana että aina on halvalla saatu kaikki työt teetettyä. Ihanaa tämä maailman meno, ketään jos et tunne niin kaikki tulee niin ihanan kalliiksi...
Taisi mennä "hieman" offtopikiksi mutta haitanneeko tuo.
pitäisi tuon tuntua hiukan erilaiselta 156sen kopassa kun painoa on yli 200 kiloa vähemmän Ja tosiaan tuo 2.5 on kierroskone eli jos haluaa rivakasti liikkua sitä poljinta pitää tosiaan painaa ja kierroksia käyttää, kone kiertää kuitenkin lähemmäs 7200rpmää, "normaaliajossa" harvemmin yli 4000 kierrosta edes tarvitsee jolloin paras veto vasta alkaa... Kyllä se vääntökin riittää 6sella ja pienillä kierroksilla ajeluun.MrKirby kirjoitti:Kyllä siinä mun koneessa nyt pitäisi olla kaikki kunnossa. Lisäksi testailin miitin yhteydessä samalla koneella varustettua 156:sta ja ihan samalta sekin tuntui.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Se Seatin kone ei ole ihan vertailukelpoinen Passatin pannuun. Leonissa on Volskin 150:n sijasta 180 hepokattia, ilmeisesti ahdin(kin) on toinen. Siittimessä taisi lisäksi olla kuusipykäläinen laatikko, ja siitä ajamastani autosta oli pieniä epäilyjä ettei se olisi ihan vakio. Mutta ei kai lastutus tms. pienempi modifikaatio sitä _ihan_alinta_ vääntöä juuri lisää, jos rusetti ei vielä niillä rundeilla jaksa pyöriä kunnolla?V6 kirjoitti:sama kone passatissa 1.8T oli TMn testissäkin aikoinaan, tehtaan ilmoituksen mukaan väännöt alkavat 1500kierroksella mutta todellisuudessa rundeja tarvittiin liki 2500 ennekuin mainostetut väännöt olivat kehissä. Toki tuo kone on voinut parina viime vuotena kehittyä... Sama koskee näköjään turbodieseleitäkin vääntöä mainostetaan joka välissä mutta todellisuus on toinen
Dieseleitä ei ole pahemmin tullut ajeltua, mutta työkaverin 110-heppainen Xsara HDi teki tavallaan myös vaikutuksen. Alarekisterissä voimaa oli vaikka muille jakaa ja auto liikkui tosi kevyen tuntuisesti pienilläkin kierroksilla. Vedätettäessä leikki sitten loppuikin aika pian kesken kun kulkua ei enää yläkierroksilla irronnut.
- Epäkelpokeräilijä -
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Vahvistetaan tämä tieto, eli Seatissa on 1.8T:sta puristettu 180 kaakkia, kun taasen Volkkarin ja Audin käyttämänä kaakkeja on 150 (vai oliko Audin A3:ssa 160 - ei muista). Samoin Seatista löytyy kuusi eteenpäin vievää vaihdetta. Perustason virilastulla Seatista irtoaa helposti yli 200 heposta... MUTTA silti vaihdan tämän V6 Alfaan...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Se Seatin kone ei ole ihan vertailukelpoinen Passatin pannuun. Leonissa on Volskin 150:n sijasta 180 hepokattia, ilmeisesti ahdin(kin) on toinen. Siittimessä taisi lisäksi olla kuusipykäläinen laatikko, ja siitä ajamastani autosta oli pieniä epäilyjä ettei se olisi ihan vakio.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
156:n minullakin kiikarissa. Oikeastaan olen tällä hetkellä kahden vaiheilla 2.5 V6 vs. 1.8 Super SW.
Taustatietoja sen verran että pienituloisena hirvittää V6:n käyttökulut, mutta toisaalta olen sen verran mukavuudenhaluinen että Alfa tulee olemaan seuraava autoni.
Näillä perusteilla voisi siis kuvitella että pienikoneinen olisi SE vaihtoehto. Maltillisempi kulutus, huollot, vakuutukset jne.
Toisesta autosta kirjoitin jo Sportwagon topikissa, mutta tähän speksejä vielä:
1.8 SW
vm. 01, 110tkm, kahdet alut hyvillä renkailla ja auto erittäin siisti, ilmastointi huollettuna ja remmi vaihdettuna näillä kilometreillä (ennen 120tkm määräaikaa), hinta 14000€.
Toinen vaihtoehto (V6):
vm.98, 127tkm, kahdet renkaat joista kesät ok, mutta talvikumit aivan finaalissa, kohtuu siisti sisältä ja päältä. Pakoputki vuotaa, jonka liike kyllä korjaisi. Auto puoltaa jarruttaessa ja muutenkin jarrujen teho "hukassa". Hinta tällä 13900€.
Onko V6:ssa rajoitin asetettu n.5500kiekkaan? Moottorintienrampilla tuli kierrätettyä ja rajoitin tjms. astuu mielestäni peliin aika yllättävän alhaalla. Vai hourasinko minä?
Voiko tälläisiä valintoja perustella ollenkaan järjellä? Molempia olen testannut ja kummankin kyyti miellytti. Nyt ei ole siis siitä kyse että TOTTAKAI OSTAT V6:n, vaan 1.8:kin kelpaisi minulle.
Onko esim. superin ostolle mitään hyviä syitä?
Mielipiteitä kaivataan, kiitos!
Taustatietoja sen verran että pienituloisena hirvittää V6:n käyttökulut, mutta toisaalta olen sen verran mukavuudenhaluinen että Alfa tulee olemaan seuraava autoni.
Näillä perusteilla voisi siis kuvitella että pienikoneinen olisi SE vaihtoehto. Maltillisempi kulutus, huollot, vakuutukset jne.
Toisesta autosta kirjoitin jo Sportwagon topikissa, mutta tähän speksejä vielä:
1.8 SW
vm. 01, 110tkm, kahdet alut hyvillä renkailla ja auto erittäin siisti, ilmastointi huollettuna ja remmi vaihdettuna näillä kilometreillä (ennen 120tkm määräaikaa), hinta 14000€.
Toinen vaihtoehto (V6):
vm.98, 127tkm, kahdet renkaat joista kesät ok, mutta talvikumit aivan finaalissa, kohtuu siisti sisältä ja päältä. Pakoputki vuotaa, jonka liike kyllä korjaisi. Auto puoltaa jarruttaessa ja muutenkin jarrujen teho "hukassa". Hinta tällä 13900€.
Onko V6:ssa rajoitin asetettu n.5500kiekkaan? Moottorintienrampilla tuli kierrätettyä ja rajoitin tjms. astuu mielestäni peliin aika yllättävän alhaalla. Vai hourasinko minä?
Voiko tälläisiä valintoja perustella ollenkaan järjellä? Molempia olen testannut ja kummankin kyyti miellytti. Nyt ei ole siis siitä kyse että TOTTAKAI OSTAT V6:n, vaan 1.8:kin kelpaisi minulle.
Onko esim. superin ostolle mitään hyviä syitä?
Mielipiteitä kaivataan, kiitos!
No ei todellakaan ole. Kiertää niin iloisesti punarajalle (7 tonniin), ettei yksikään aikaisempi autoni. Sointi on vielä silloinkin niin nätti, että huomaan varsin usein vedättäväni sinne asti.Janne kirjoitti:Onko V6:ssa rajoitin asetettu n.5500kiekkaan? Moottorintienrampilla tuli kierrätettyä ja rajoitin tjms. astuu mielestäni peliin aika yllättävän alhaalla. Vai hourasinko minä?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Eikös kutonen ala noilla kierroksilla vasta kunnon murinat eikös rikkinäinen ilmi usein juuri pätkäse tuossa 5000 kohdalla kierroksetJanne kirjoitti:Onko V6:ssa rajoitin asetettu n.5500kiekkaan? Moottorintienrampilla tuli kierrätettyä ja rajoitin tjms. astuu mielestäni peliin aika yllättävän alhaalla. Vai hourasinko minä?
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Kaippa se riippuu ihan siitä paljonko annat painoarvoa V6:n suuremmalle teholle ja hienommille äänille? Jos noita ihan järjellä verrataan niin superihan on 3v uudempi, 20tkm vähemmän ajettu ja erinomaisessa kunnossa vs. V6:n kohtalainen kunto. Onhan siinä myös huomattavasti pienempi kulutuskin, mutta on se sitten taas huomattavasti laiskempi (ainakin paperilla, en ole testannut molempia käytännössä) kuin V6, jossa on varmaan enemmän AlfameininkiäJanne kirjoitti: Voiko tälläisiä valintoja perustella ollenkaan järjellä? Molempia olen testannut ja kummankin kyyti miellytti. Nyt ei ole siis siitä kyse että TOTTAKAI OSTAT V6:n, vaan 1.8:kin kelpaisi minulle.
Onko esim. superin ostolle mitään hyviä syitä?
Minä valitsisin noista tuon uudemman superin nimenomaan siksi, että se on uudempi ja paremmassa kunnossa.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Viäntäkää te vaan kättä keskenänne
Ilman muuta minä ottaisin tuon kutosen, mutta kun ottaa elämän realiteetit huomioon, niin saattaa vaaka kääntyä ykskasin puolelle. Ehtiihän silläki sakot saaha.
Yks seikka mikä minua hieman närästää tuossa kutosessa on sellanen nuhjuisuus ja "pappamaisuus". Löytyy jalopuuhässäkkää ja plyyssipenkkiä jne. jotka on olleet minulle jo pitkään iso NOUNOU. Sen sijaan tuossa superissa on sisusta paremmassa kunnossa ja se on jollain tavalla modernimpi ja nuorekkaampi - ellei jopa sporttisempi. Tottahan toki 3v. uudempikin...
Ilman muuta minä ottaisin tuon kutosen, mutta kun ottaa elämän realiteetit huomioon, niin saattaa vaaka kääntyä ykskasin puolelle. Ehtiihän silläki sakot saaha.
Yks seikka mikä minua hieman närästää tuossa kutosessa on sellanen nuhjuisuus ja "pappamaisuus". Löytyy jalopuuhässäkkää ja plyyssipenkkiä jne. jotka on olleet minulle jo pitkään iso NOUNOU. Sen sijaan tuossa superissa on sisusta paremmassa kunnossa ja se on jollain tavalla modernimpi ja nuorekkaampi - ellei jopa sporttisempi. Tottahan toki 3v. uudempikin...
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 24 Touko 2005, 15:36
- Car(s): ex 156 2.5 V6 -99
Giulietta Multiair 170 TCT -12
Ehottomasti V6 !
Ja 4tonnin jälkeen on tosiaan hauskaa..
Puuratti on todella jees, samoin vaihdekepinnuppi, mutta keskikonsolin jäljitelmä voisi olla hienompikin.. Mitä pappamaista plyyssissä on ?
Ja 4tonnin jälkeen on tosiaan hauskaa..
Puuratti on todella jees, samoin vaihdekepinnuppi, mutta keskikonsolin jäljitelmä voisi olla hienompikin.. Mitä pappamaista plyyssissä on ?
Viimeksi muokannut 4LF4, 14 Kesä 2005, 14:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
La Meccanica delle emozioni
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Ei kyse ole siitä, että sillä tulisi sitten ajettua kovempaa, kuin pienemmällä koneella. V6:n äänet, niissä on vaan sitä jotain. Voi kuvitella istuvansa hienommassakin urheiluautossa Ja mitä tohon pappamaisuuteen tulee. Itsellä punaiset nahat, musta nahkaratti ja metallin hopeinen keskikonsoli > kuvia albumissa.Janne kirjoitti:Viäntäkää te vaan kättä keskenänne
Ilman muuta minä ottaisin tuon kutosen, mutta kun ottaa elämän realiteetit huomioon, niin saattaa vaaka kääntyä ykskasin puolelle. Ehtiihän silläki sakot saaha.
Yks seikka mikä minua hieman närästää tuossa kutosessa on sellanen nuhjuisuus ja "pappamaisuus". Löytyy jalopuuhässäkkää ja plyyssipenkkiä jne. jotka on olleet minulle jo pitkään iso NOUNOU. Sen sijaan tuossa superissa on sisusta paremmassa kunnossa ja se on jollain tavalla modernimpi ja nuorekkaampi - ellei jopa sporttisempi. Tottahan toki 3v. uudempikin...
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Ymmärrän toki tuon äänipuolen, ei siinä mitään:) Ja onhan se kulkupuolikin hiukka erilaista..heh, mutta silti.
En toki tarkoittanut pappamaisuudella kaikkia V6:sia, mutta tuo koeajamani yksilö oli plyyssien osalta aika nuhjaatuneen oloinen.
Jalopuut ei vaan ole minun juttu, mutta täähän on kans näitä makukysymyksiä. Ratti ja nuppi on suht ok kyllä mutta keskikonsolissa ne hiertää silmää.
En toki tarkoittanut pappamaisuudella kaikkia V6:sia, mutta tuo koeajamani yksilö oli plyyssien osalta aika nuhjaatuneen oloinen.
Jalopuut ei vaan ole minun juttu, mutta täähän on kans näitä makukysymyksiä. Ratti ja nuppi on suht ok kyllä mutta keskikonsolissa ne hiertää silmää.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Nostetaas hieman aihetta kun on uutta kerrottavaa.
Ei tule vieläkään tuo V6 liike vastaan nuissa korjauskuluissa (ILMI, pakoputki jne). Sen sijaan SW:tä kaupannut liike tekee autoon seuraavat korjaukset/huollot ennen myyntiä:
- etujarrulevyt ja -palat
- jakohihna kilkkeineen
- bensatankin korkin kansi jutut korjataan
- ilmastoinnin huolto
Nämä kaikki siis merkkiliikkeessä.
Hinta nousee hieman mutta on hiukka rehellisempi meininki tällä liikkeellä ja tuolla pirssillä olisi varmaankin vielä paljon huolettomampia kilometrejä edessä.
Kuume senkun nousee
Ei tule vieläkään tuo V6 liike vastaan nuissa korjauskuluissa (ILMI, pakoputki jne). Sen sijaan SW:tä kaupannut liike tekee autoon seuraavat korjaukset/huollot ennen myyntiä:
- etujarrulevyt ja -palat
- jakohihna kilkkeineen
- bensatankin korkin kansi jutut korjataan
- ilmastoinnin huolto
Nämä kaikki siis merkkiliikkeessä.
Hinta nousee hieman mutta on hiukka rehellisempi meininki tällä liikkeellä ja tuolla pirssillä olisi varmaankin vielä paljon huolettomampia kilometrejä edessä.
Kuume senkun nousee
- Boot
- Viestit: 63
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 10:50
- Car(s): Giulietta -78, -84,
75 -86 1.6 & 2.0 TS
164 -92 2.0 TS
166 -00 3.0 V6 24v Sportronic - Paikkakunta: Bålsta
Osta se SW: Et kadu, siinä on jo huollot kohillaan! Tinkaa vielä talveksi sisäpistoke/lämmitin, jos ei jo ole!
EDIT: Alfisti, joko nykyinen tahi tuleva , ostaa Auton itselleen, ei muiden kehuttavaksi. Kehuja saa harvoin mutta asiantuntijoilta. Naapurin Audi on aina parempi ja huolettomampi, jos siltä kysyy. Vaan ei enää jos oikeasti ajetaan isoa kovaa radalla/tiellä, siellä missä Alfa tykkää olla. (Eli tienpäällä)
EDIT: Alfisti, joko nykyinen tahi tuleva , ostaa Auton itselleen, ei muiden kehuttavaksi. Kehuja saa harvoin mutta asiantuntijoilta. Naapurin Audi on aina parempi ja huolettomampi, jos siltä kysyy. Vaan ei enää jos oikeasti ajetaan isoa kovaa radalla/tiellä, siellä missä Alfa tykkää olla. (Eli tienpäällä)
Kaikki tietää Alfan, harva sen vaan tuntee!
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Sama juttu. Ja 156 V6 on ainakin meikäläiselle ainoa vastaan tullut auto joka lähtee paikaltaan vielä nelosellakin liikkeelle uskomattoman vaivattomasti.V6 kirjoitti:yhtään turbovehjettä tuossa teholuokassa en ole tähän päivään ajanut jossa on ALHAALLA yhtä paljon vääntöä, eli puhutaan heti tyhjäkäynnistä lähtien.
Itse pähkäilin keväällä V6 Sw:n ja Superin välillä. Mainittakoon, että V6 oli - 01, 60 tkm ajettu, huolto tehty ja Ilmi vaihdettu, hinta 17 tuhatta yksityisellä, pari vuotta uudempi -03 (käytännössä ikäeroa oli vuosi, kun toinen vuoden alusta, toinen lopusta) lähti liikkeestä 19 tuhannella (sain hyvitystä vaihdossa 22, nyt pyytävät 25 .
V6 sai enemmän ääniä, ostin silti niistä vitun järkisyistä Superin, joka meni vaihtoon parin kuukauden jälkeen ja nyt ajelen JTS:llä, SW sekin. Suosittelen. Minulle ei edellisen Alfan, 75 TS:n jälkeen 1.8 Superin voimat riittäneet, mutta jos on ajellut jollain köykäisemmällä, voi ne riittää ihan hyvin. Ja minulle JTS sopii V6:ta paremmin: kulutus kohdallaan, tehoja/vääntöä riittävästi. Makuasioita.
V6 sai enemmän ääniä, ostin silti niistä vitun järkisyistä Superin, joka meni vaihtoon parin kuukauden jälkeen ja nyt ajelen JTS:llä, SW sekin. Suosittelen. Minulle ei edellisen Alfan, 75 TS:n jälkeen 1.8 Superin voimat riittäneet, mutta jos on ajellut jollain köykäisemmällä, voi ne riittää ihan hyvin. Ja minulle JTS sopii V6:ta paremmin: kulutus kohdallaan, tehoja/vääntöä riittävästi. Makuasioita.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Hommat edenny siinä määrin että maanantaina mennään tekeen Superista kaupat ellei joku tee tarjousta autosta yli pyydetyn hinnan.
Asiallista toimintaa tähän saakka liikkeeltä. Tehty 120tkm huolto sis. jakopää jne. Ensi viikolla auto saa uudet jarrupalat ja etujarrulevyt & bensauukun mekanismi korjataan.
Autossa tulee mukana suht ok renkaat molemmat aluilla. Talvipyörilläkin on alut mutta ehkä ne kitkat menee kuiten vaihtoon.
Mutta se juttu mikä mua kiinnostais on että minkä kokoiset kiekot tuollaseen 156 wagoniin menee. Kesäkiekkoina on vakiot 15" alut (hyvillä kumeilla tosin). Tekis kuitenkin mieli laittaa samalla isompaa satsia alle, esim. 16-17 tuumasta.
Mitä suosittelette vai meneekö alustakin vaihtoon. Sekin tosin on mielessä pyörinyt. Hinta on kuitenkin niin ok, että nuo modaukset on mahdollisia tässä vaiheessa. Auto on metallinsininen joten vannesuosituksia otetaan vastaan
t. soon to be AR owner.
Asiallista toimintaa tähän saakka liikkeeltä. Tehty 120tkm huolto sis. jakopää jne. Ensi viikolla auto saa uudet jarrupalat ja etujarrulevyt & bensauukun mekanismi korjataan.
Autossa tulee mukana suht ok renkaat molemmat aluilla. Talvipyörilläkin on alut mutta ehkä ne kitkat menee kuiten vaihtoon.
Mutta se juttu mikä mua kiinnostais on että minkä kokoiset kiekot tuollaseen 156 wagoniin menee. Kesäkiekkoina on vakiot 15" alut (hyvillä kumeilla tosin). Tekis kuitenkin mieli laittaa samalla isompaa satsia alle, esim. 16-17 tuumasta.
Mitä suosittelette vai meneekö alustakin vaihtoon. Sekin tosin on mielessä pyörinyt. Hinta on kuitenkin niin ok, että nuo modaukset on mahdollisia tässä vaiheessa. Auto on metallinsininen joten vannesuosituksia otetaan vastaan
t. soon to be AR owner.
Onnea vaan uudelle autolle. Saapi nähdä käykö sinulle kuin meille. Ensin ei raaskittu ostaa kakspuolikasta ja ajettiin vajaa vuosi 2.0:lla. Eilen käytiin hakemassa V6. Ero on fiiliksessä aika hurja. Sen verran on ripeämpi tämä uusi automme.
Vääntö keskusteluun minäkin työnnän vielä sormeni soppaan. Reilun vuorokauden kokemuksella, en pidä V6:n ala vääntöä kovin kummoisena. Kyllähän se jotenkin vetää, mutta ihan tarpeeseen se vaihdekeppi on. Edellinen bemarini oli keppivaihteilla, mutta maantiellä siihen ei juuri tarvinnut koskea, sillä 330d jaksoi kiihtyä sangen mallikkaasti suurimmalla vaihteellakin. 156 V6:sta ei voi sanoa samaa. Kierroskone siis, mutta aivan loistava sellainen. Taitaa käydä niin, että ajelen tuolla emännän autolla, aina kun se on vapaana.
Vääntö keskusteluun minäkin työnnän vielä sormeni soppaan. Reilun vuorokauden kokemuksella, en pidä V6:n ala vääntöä kovin kummoisena. Kyllähän se jotenkin vetää, mutta ihan tarpeeseen se vaihdekeppi on. Edellinen bemarini oli keppivaihteilla, mutta maantiellä siihen ei juuri tarvinnut koskea, sillä 330d jaksoi kiihtyä sangen mallikkaasti suurimmalla vaihteellakin. 156 V6:sta ei voi sanoa samaa. Kierroskone siis, mutta aivan loistava sellainen. Taitaa käydä niin, että ajelen tuolla emännän autolla, aina kun se on vapaana.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Juurikin tuon värinen omanikin on. Nuo 17" vanteethan sopisi siihen aivan mielettömän hyvin. Hienolta näyttää!155156 kirjoitti:Vilkaise minun albumiin. Siellä on metallinsininen 156 sekä 16" että 17" Alfa Romeo originali vanteilla. Molemmat hienoja .Janne kirjoitti:Auto on metallinsininen joten vannesuosituksia otetaan vastaan