156 2.0TS Viritys

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

156 2.0TS Viritys

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Onko kenelläkään kokemusta 2.0TS virittämisestä? Kuinka paljon on mahdollista saada lisätehoa lastuttamalla, putkisto ja ynnä muilla lisämuutoksilla yhteensä aikaan ja silleen, että se menee katsastuksesta läpi suhteellisen helposti? Unohdetaan turbo hommat kuvioista. Tarvitsisi pientä piristystä. Jos rahallisesti sijoittais viritykseen luokkaa 2000€.
Viimeksi muokannut Dobber, 07 Elo 2006, 14:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Helpommalla pääset, kun vaihdat veekutoseen tai sitten geeteeaahan.. :wink:

Terv. CC
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Halvemmalla ja helpoimmailla tosiaan pääset kun vaihdat V6:een :wink:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Arvokkaita heppoja tulee jos jo ennestään suht korkeaviritteistä vaparia lähdetään trimmaamaan. Vaihda Veekutoseen ja saat sijoitetusta rahasta myydessäkin jotain takaisin. Tylsää ja tavanomaista mutta toimivaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Jarppi
Viestit: 180
Liittynyt: 17 Huhti 2005, 00:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jarppi »

mitäs sitku v6 ei enää riitä? ;)
ja siihen toiseen :mrgreen: ei oo varaa :oops:

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Lastun vaihtamalla on kai turvallisinta nostaa moottorin tehoa. Itselläni oli 164 TS:ssä sellainen lastu mikä paransi alavääntöä, auttaa kaupunkiajossa mm. valoista lähdettäessä :wink:

Eipä noilla putkilla yms. vielä moottoria saa rikki, tosin se vaikutuskin on vain 5-10 prossan luokkaa.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Kahdella tontulla saa nokat ja chipin. Ehkä jää muutama ropo vielä takapönttöön.
Tossa ne helpoimmat ja "halvimmat" konstit tessun virivirille.
Nokilla 10-15hv
Chip max 10hv
Takapönttö n.5hv
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Jep eiköhän se alfankin vaparin viritys oo yhtä järjetöntä kun minkä vaa muunkin :wink: rahaa menee tolkuttomasti tuloksiin nähden, jos enemmän heppoja haluu niin sit pitäs laittaa lastun, putken, filsun lisäks ainakin nokat, ja duunaa kansi, ja MENEEKS SITÄ RAHAA??? :crazyeyes: :crazyeyes:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Kysäisin tuossa jonkun aikaa sitten muukkoselta hintoja ja tehonlisäys arvioita tuohon 2.0TS :ään. Vastaus oli tälläinen:

Chippaus tehtynä 410,00€
JR suodatin vakiokoteloon asennettuna 60,00€
JR erikoiskitti(vastaa BMC;n) 140,00€
CSC Tehoputkisto asennettuna 480,00€
Isompi läpprunko maksaa n. 400€

Näistä, paitsi läppärungosta, tulee 17-20hv lisää tehoa ja reilut 10% vääntöä. Läppärunko antaa sitten 5-7hv lisää.

Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

puuha kirjoitti:Kahdella tontulla saa nokat ja chipin. Ehkä jää muutama ropo vielä takapönttöön.
Tossa ne helpoimmat ja "halvimmat" konstit tessun virivirille.
Nokilla 10-15hv
Chip max 10hv
Takapönttö n.5hv
Kun on duunissa hiljaista niin on aikaa spekuloida ja kahlata vanhoja juttuja.

Jos laitan sporttisemman takapöntön vakion tilalle, niin tuleeko tosiaan 5 hepoa lisää? Vai pelkkää pörinää? Ennestään tessussa on peltisarja, mutta siitä taaksepäin nähdäkseni vakio. Jossain oli puhetta, että takapöntön vaihdolla menee alavääntö, onko näin?

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Alfan vaparin virittäminen ei ole mielestäni kannattavaa. Alfassa on jo hoidettu kaikki sen verran kohdalleen, että lisä pollet maksavat järjettömästi, eikä niitä hevosia ole piilossa kovinkaan montaa. Kuutonen ja turbottaminen ovat järjellisiä keinoja ja Suomen lainsäädäntö pudottaa noistakin tuon ahtamisen pois listalta. Vaihda kuutosella varustettuun autoon, niin saat sounditkin kohdalleen. Ei sillä, vanhassa 75:sessani oli kyllä käheät äänet, vaikka nelonen olikin. Meikän A112:sen virittäminen sitävastoin antoi melko radikaaleja muutoksia :lol:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Mitähän noihin 147 ralliautoihin on tehty. Kone on kuulemma 2.0 T.S. ja polleja 230. Vapari kenties?

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Noihin rata 47:hin on tehty vaikka mitä, mutta kilpien väliin sellaista tekniikkaa ei saisi esim. päästöjen takia ja saattaisi melukin olla rajoilla.

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Janne kirjoitti:Mitähän noihin 147 ralliautoihin on tehty. Kone on kuulemma 2.0 T.S. ja polleja 230. Vapari kenties?
Vapari varmaankin, mutta kaukana vakiosta. Katti niistä on ainakin lentänyt mäkeen, eli tieliikennöinti ei varmaankaan onnistu. Kannen madallus, imu- ja pakopuolen kanavien avartaminen, venttiilien suurentaminen, jyrkempi nokka-akseli, kevennetty vauhtipyörä ja riisuttu pakoputkisto, siinäpä ne tärkeimmät kohteet. Polttoaineen syöttöä ohjelmoinnilla lisää, tai uudet (tupla) ruiskut, sillä tuo varmaan jo irtoaa. Tuo vähäpäästöinen turbottaminen on ikävä kyllä tehty lainsäädännöllä turhan vaikeaksi. Olisi niin helppo vaan runtata Novitecin satsi konehuoneeseen, mutta kun ei, niin ei sitten.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Laitetaampa lista nyt esille mitä on tehty ja mitä maksanut:

- Colombo&bariani imu_272 / pako_272 asteiset nokat yht. 730 €
- Lastu 400 €
- Ragazzon dtm takapönttö 360€
- Ragazzon keskiputki 150€
- Bmc-dia vapaavirtaussuodatinboxi 190€

Todellisista tietoa ei ole tehoista, mutta menee vielä hivenen aikaa, kun saan sopivan ajan varattua dynosta. Kallistahan tämä on muutamien kymmenien heppojen lisäsaanti. Toisaalta eipä se turbopeleissäkään jossakin vaiheessa ihan muutamilla sadoilla euroilla lisäruuti tule vaikka onkin niin kovin helpoa ja halpaa.
Viimeksi muokannut Dobber, 01 Syys 2006, 19:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Eikös nuo Colombo Barianit ole kiinteää tyyppiä, eli ajoituksenmuuntimesta saatava etu menetetään. Ts. hyvä tyhjäkäynti ja päästöt suht. vireässä moottorissa. Eikö kannattaisi hitsauttaa lisää profiilia vanhoihin nokkiin, niin saisi vakion ja virinokkien edut halvemmalla?

nimim. -kunhan kyselen.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Vakionokat ovat tallessa. Olenkin miettinyt jospa niistä teettäisi vieläkin rajummat kuin colombon, mutta ostajiakin niille on tiedossa. Täytyypi tuumailla.

Mitä tarkoitat kiinteät? Kyllä muunnin on edelleenkin pelissä mukana.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Oon ollut sellaisessa uskossa, että ainakaan 8V moottorin tapauksessa ajoituksenmuunninta ei viritysimunokka-akseleissa ole. Toki muunnin voi olla eri tavalla toteutettu 16 venttiilisessä.

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

8V koneisiin saa nokkia sekä säädöllä että ilman. Orkkis säätö on vain niin kuppainen ettei siitä ole iloa joten se mielellään poistetaan.

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Dobber kirjoitti:Toisaalta eipä se turbopeleissäkään jossakin vaiheessa ihan muutamilla sadoilla euroilla lisäruuti tule vaikka onkin niin kovin helpoa ja halpaa.
Eiväthän nuo Novitecin turbopaketit tosiaan halpoja ole, mutta vaikutukset ovat hyvin huomattavia. Täytyis varmaan hankkia riisseli, sen lastuttaminen on halapaa.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Hinnoista en tiedä, mutta tämä jo houkuttelisi:

Autodelta 156 JTS Super

Ja päälle korisarja:

Autodelta 156 Granturismo

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Dobber kirjoitti: Toisaalta eipä se turbopeleissäkään jossakin vaiheessa ihan muutamilla sadoilla euroilla lisäruuti tule vaikka onkin niin kovin helpoa ja halpaa.
Sitten puhutaan jo tehojen triplaamisesta :mrgreen: Tosi asia nyt kuitenkin on, että turbojen virittäminen saatuihin tehoihin verraten on taskurahaa, jos otetaan samassa suhteessa vaparista tehoja ulos.
Itse voin kokemuksella sanoa, että pelkän putkiston vaihto toi lisää 30 hv:tä. (0,7 bar max ahdoilla) Teeppä sama vaparilla ja saat 10 hv:tä? :roll:
Lastulla turboautoihin saa valmistajien mukaan jopa +50 hv:n lisäyksiä ja jos lastujen hinta on sama vaparille ja turbolle, niin ei se + 10hv:n lisä paljoa lämmitä.
Ahtojen nostosta en viitsi edes alkaa puhumaan, koska vaparille sitä ei voi tehdä.

Liki 80 hv:tä vastaan n. 20-25 hv:tä ja rahaa mennyt saman verran. Vieläkö kysytään onko järkeä? :shock:
Helppoa ja halpaa tämä virittäminen on :mrgreen:

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Mitähän nämä novitecin ymv. sarjat sisältää, onko myös sisuskaluihin koskettu nokat jne jne? :?

Täytyy alkaa euroja kilauttelemaan virikassaan, niin on sitten joskus, sen kunnon virisarjan novitecin tai jonkun muun aika! :-D
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Novitecin sarja mekaanisella ahtimella vaatii mäntien sorvausta puristusten alentamiseksi, muita sisäisiä muutoksia ei tainnut olla.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Jos se on vain tuossa niin silloin kuulosta jo tavoittelun arvoiselta. :-D
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Gasolina kirjoitti:Novitecin sarja mekaanisella ahtimella vaatii mäntien sorvausta puristusten alentamiseksi, muita sisäisiä muutoksia ei tainnut olla.
Paljonkohan männistä otetaan pois? ja mitäköhän mahtaa kestää ahtoja sen jälkeen?

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

En tullut kysyneeksi, luultavasti myytäväksi tarkoitetussa valmiissa sarjassa on jonkin verran varmuusvaraa ja ahtoja voisi nostaa vakiosta..

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

saako tuollaisen Autodeltan turbosysteemin suomessa jälkiasennettuna kilpiin..?
Turbottaminen on kai normaalisti poissuljettu, mutta tuohan on toisessa EU-maassa hyväksytty kaupallinen tuote...?

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Mikä on kenenkin mielestä "järjetöntä" ja mikä ei, Kerholaiset tyrmäs aikoinaan melko yhteistuumin mun virityshalut tohon kutoskoneeseen,mutta kyllä mielestäni +20hv 1800 euron sijoituksella on kummiskin ihan tuntuva tehonnosto..
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

juhala kirjoitti:saako tuollaisen Autodeltan turbosysteemin suomessa jälkiasennettuna kilpiin..?
Jos menee samaan normistoon kuin autokin, niin saatat saada kilpiinkin.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Silvio kirjoitti:Mikä on kenenkin mielestä "järjetöntä" ja mikä ei, Kerholaiset tyrmäs aikoinaan melko yhteistuumin mun virityshalut tohon kutoskoneeseen,mutta kyllä mielestäni +20hv 1800 euron sijoituksella on kummiskin ihan tuntuva tehonnosto..
Näin on, eihän siinä tule hintaa edes 100€/heponen :shock: 1800€ on kuitenkin aika suuri osa auton vaihdossa tarvittavaan käsirahaan, mut kuten sanoit, jokainen tekee mitä parhaaksi näkee ja kenen lompakko kestää eniten :mrgreen:

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Kyllä. Mutta tätä autoa ei tulla koskaan myymään,rinnalle tulee muita fiat perheen autoja,joten siinä mielessä ikuinen sijoitus...
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Ja kaikkihan on suhteellista/suhteetonta.. Kyllähän perus blaukkarista ja vakikajareistakin kuuluu,mutta miten?..... "Tavis autoilijoille" Nämä mtx/sony/peerles/dsl asennuksetkin on järjettömiä... Harrastus on aina harrastus... :wink:
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Tekijä
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Syys 2006, 08:44
Paikkakunta: Haaga / Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tekijä »

Tähän juttuun lisätäkseni...

Olen seurannut suhteellisen aktiivisesti keskusteluja koskien niin prätkien kun autojenkin virittämisiä ilmanpuhdistinta ja pakoputkea vaihtamalla. Keskusteluissa on aina tullut esille oletettu hevosvoimien (huipputeho) arvioitu nousu. Myyjä lupasi sitä ja sitä yms... Yhtään kertaa ei ole tullut vastaan todistettua nousua! Toki on skannattuja käyriä esitetty milloin minkäkin pajan mittaamana, mutta aina vain virityksen jälkeen. Tämän asian joku voisi korjata. Mutta vain saman pajan mittauksia voi verrata luotettavasti keskenään!

Jokainen auto/prätkä on yksilö, jonka tuottama teho on yksilöllinen. Aina pitäisi olla mitattuna teho/vääntökäyrä ennen ja jälkeen muutosten ja suunnilleen samassa ilmanalassa. Muuten on aina vain arveluita, ei faktaan perustuvaa tietoa!

Niin ja kaikille, jotka eivät vielä tiedä: penkitystuloksessa saatavaan huipputehoon vaikuttaa erittäin paljon koneelle syötetyt tiedot vallitsevasta ilmanalasta. Käyrän muoto tosin pysyy suunnilleen samana. Siispä kun pärnänen, joka tehoa tötteröstäsi mittaa, haluaa sinun tulevan onnelliseksi, syöttää koneelle lähtötiedot, niin että huipputehoarvo on korkea. Sitä kun on kavereille miellyttävää esitellä hienoa printattua käyrää jossa on liikkeen nimi alla. Eikä kukaan huomaa mitään..

Muistakaa, että huipputehoa käytetään erittäin harvoin niin kadulla kuin leppoisassa rata-ajossakaan. Siispä se, miten käyrä muuttuu alueella 2000-4000rpm, vaikuttaa paljon enemmän siihen miltä autolla tuntuu ajaa. Niissä liikennevalokiihdytyksissä ei paljon auta, vaikka tehoputkella saisi huipputehoa 3hv lisää.

Tehonlisäys maksaa aina suunnilleen saman verran, siis per hevosvoima. On vaan totisinta totta, että virittämällä 2.0TS:ää 3000e:llä ei kuitenkaan saa samoja ominaisuuksia mitä vastaavalla välirahalla isompaan saisi. Mutta höpinät toki voivat siinä vakio V6:ssa olla 2.0 TS:ää rähinäputkella vaatimattomammat :)

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Joksa kirjoitti:
juhala kirjoitti:saako tuollaisen Autodeltan turbosysteemin suomessa jälkiasennettuna kilpiin..?
Jos menee samaan normistoon kuin autokin, niin saatat saada kilpiinkin.
Tämähän alkoi oikeasti polttelemaan. Toisaalta pitäisi kai antaa tuo vaihtoautotakuun mennä ensin umpeen. Mutta kuitenkin, olisi kai eka maassamme ja tuosta oli koeajo selostus Auto Italia lehdessäkin. Kehuivat käytettävyyttä ja käytännön vetoaluetta
Jotenkin näin? Ajaisi Englantiin, antaisi auton Autodeltalle, (riittäisiköhän viikko?) ja lomailisi Sumujen Saarella sen aikaa vaikka vuokra Alfan kanssa ja sitten turbottuna takaisin.
Täytyypä selvitellä...

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Tuolta saa oikeita vakiointi osia ei mitään lastu hömppää...
http://www.gazzella.cc/cart.php?target= ... ory_id=276

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Halvimmat ja yleisimmät viritykset mitä minäkin olen tehnyt:

- orkkis ilmanputsari loota pois ja kartiofiltteri tilalle
- katti pois ja korvaus putki tilalle (vaivana se että pitää laittaa katti kiinni katastuksen ajaks) tai vaihtoehtona racekat
- koko putkiston vaihto isompaan, riippuen minkälainen mehupilli siellä vakiona on (joku 2-2,5" on ihan riittävä)
- takapönttö tietenkin

Sitten jotain nokkia, lastu...
hevoinen

Vastaa Viestiin