Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eurocompulsion on julkaissut uuden version Giulian 2.0l bensakoneen softapäivityksestään:
https://shopeurocompulsion.net/blogs/te ... nical-info
https://www.giuliaforums.com/forum/802- ... hread.html
Täyden hyödyn saamiseksi pitää vaihtaa myös ilmanotto tuhdimpaan sekä pakoputki paksumpaan.
Takuun loppua odotellessa...
https://shopeurocompulsion.net/blogs/te ... nical-info
https://www.giuliaforums.com/forum/802- ... hread.html
Täyden hyödyn saamiseksi pitää vaihtaa myös ilmanotto tuhdimpaan sekä pakoputki paksumpaan.
Takuun loppua odotellessa...
- JontteB
- Viestit: 296
- Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
- Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86
Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä) - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giulian ajonvakautus pois päältä
Osaakos joku täällä sen verran italiaa että osais kertoa pääpiirteissään mitä tää hemmo selittää?
https://youtu.be/tbj-S8qjtw0
Osaakos joku täällä sen verran italiaa että osais kertoa pääpiirteissään mitä tää hemmo selittää?
https://youtu.be/tbj-S8qjtw0
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Saas nähdä mitä tästä tulee... Huomenna aamulla hakemaan taas auto korjaamolta ja ovat kuulemma vaihtaneet lisää releitä.juri kirjoitti:-Oksid- kirjoitti:... datan keruu käynnissä...


- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jaahas, kuulostaa tutultaTeemuv kirjoitti:
Saas nähdä mitä tästä tulee... Huomenna aamulla hakemaan taas auto korjaamolta ja ovat kuulemma vaihtaneet lisää releitä.Hiukan olen epäileväinen, mutta katsotaan nyt josko vaikka tälläkertaa jopa alkaisi toimia.

Pyydäppäs lista vaihdetuista osista / tehdyistä toimenpiteistä, jos suostuvat semmoisen antamaan. Omasta ei ole kuulunut mitään, täytyy huomenna iltapäivällä soitella ja kuulostella tilannetta (huoltohan ei asiasta paljon ole huudellut...).
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eli Salon Moottorihuollossakin tietotaito on tuota luokkaa, eivätkö viimeksi mitanneet että releet olivat kunnossaTeemuv kirjoitti:Saas nähdä mitä tästä tulee... Huomenna aamulla hakemaan taas auto korjaamolta ja ovat kuulemma vaihtaneet lisää releitä.juri kirjoitti:-Oksid- kirjoitti:... datan keruu käynnissä...Hiukan olen epäileväinen, mutta katsotaan nyt josko vaikka tälläkertaa jopa alkaisi toimia.

Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^ Kyllä, mutta nyt olivat lähettäneet mittaustuloksensa Italiaan ja Luigit olivat olleet eri mieltä, joten tiedä nyt sitten tästäkin.



Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ehkä Italiassa katsotaan mittaustuloksia ja ne hylätään sillä ne on pohjoisen räkänokkien lähettämiä? Vai oletetaanko että sieläpäin (tietysti yleistäen) myös rasismi on veressä?Teemuv kirjoitti:^^ Kyllä, mutta nyt olivat lähettäneet mittaustuloksensa Italiaan ja Luigit olivat olleet eri mieltä, joten tiedä nyt sitten tästäkin.![]()

Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^No nyt on auto kotiutettu ja ainakin toistaiseksi tuntuu taas toimivan uusilla releillä. Lisäksi tuli tieto että tehtaalta pitäisi olla tulossa ohjelmistopäivitys tähän ongelmaan, mutta sitä ei ole vielä saatavilla, joten näillä mennään toistaiseksi.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eikö uuteen Giuliaan saa enää veloce-penkkejä? Muutenkin lisävarustelista tuntuu lyhentyneen parin vuoden takaa.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pistin Youtuben teksityksen päälle ja valkkasin käännökseksi englannin. Melko pitkälti ymmärrettäväksi tuon sai tällä menetelmällä.JontteB kirjoitti:Giulian ajonvakautus pois päältä
Osaakos joku täällä sen verran italiaa että osais kertoa pääpiirteissään mitä tää hemmo selittää?
https://youtu.be/tbj-S8qjtw0
Tämä on siis ilmeisesti se vanha tuttu kikka että akunkenkä irti hetkeksi ja sen jälkeen ekalla käynnistyskerralla pystyy sudittelemaan, mutta vain N -moodissa. Kun pirssin sitten sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin kaikki moodit on taas käytössä mutta niin on hauskuudenestokin.
932 937 955
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Siltä vanhalta kikalta se näytti. AST on kai abs? Eli edelleen se että kun tuossa tilassa painaa jarrua lähte auto lapasesta. (Ainakin herkästi, kun ilman balanssisäätöä takajarrut ovat lukossa selvästi ennen etujarruja. Ennen abs tuo jarruvoiman jako tehtiin mekaanisesti takajarruputkissa olevilla paineenrajoittimilla. En muista mahtoiko jossain abs autossa olla mekaanista jarrupaineensäätöä)
Jos löytyy testeri opettaa ratin asentoanturi uudestaan, niin siitä antrista liittimen irti ottamalla saisi luultavasti vain ajonvakautuksen pois käytöstä. Uudemmissa autoissa tosiaan anturille joutuu opettamaan ratin asennot uudestaan tuon tempun jälkeen, tai anturin vaihdon jälkeen. (en suosittele antureiden kanssa kikkailua ylipäätänsä [uusissa] autoissa ellei tiedä mitä tekee)
Jos löytyy testeri opettaa ratin asentoanturi uudestaan, niin siitä antrista liittimen irti ottamalla saisi luultavasti vain ajonvakautuksen pois käytöstä. Uudemmissa autoissa tosiaan anturille joutuu opettamaan ratin asennot uudestaan tuon tempun jälkeen, tai anturin vaihdon jälkeen. (en suosittele antureiden kanssa kikkailua ylipäätänsä [uusissa] autoissa ellei tiedä mitä tekee)
Suoraan vaan suoraa
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Se kai on vähän auto kohtaista kuinka takapainoiset jarrut tulee jos abs on pois pelistä. Eikös giuliassa ollut vielä jotkut kehittyneemmät "sähkö" jarrut. En tiedä tarkemmin toimintatapaa. Mutta kokeilemallahan se selviää kuinka takapainoiset niistä tulee noilla kikoilla.Garmund kirjoitti:Siltä vanhalta kikalta se näytti. AST on kai abs? Eli edelleen se että kun tuossa tilassa painaa jarrua lähte auto lapasesta. (Ainakin herkästi, kun ilman balanssisäätöä takajarrut ovat lukossa selvästi ennen etujarruja. Ennen abs tuo jarruvoiman jako tehtiin mekaanisesti takajarruputkissa olevilla paineenrajoittimilla. En muista mahtoiko jossain abs autossa olla mekaanista jarrupaineensäätöä)
Jos löytyy testeri opettaa ratin asentoanturi uudestaan, niin siitä antrista liittimen irti ottamalla saisi luultavasti vain ajonvakautuksen pois käytöstä. Uudemmissa autoissa tosiaan anturille joutuu opettamaan ratin asennot uudestaan tuon tempun jälkeen, tai anturin vaihdon jälkeen. (en suosittele antureiden kanssa kikkailua ylipäätänsä [uusissa] autoissa ellei tiedä mitä tekee)
Mahtaako ohjaustehostin olla sähköinen. Ratin asentoanturin pois kytkennällä saattaapi ohjaus muuttua aika kankeaksi.

ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
On joo giuliassa sähköinen tehostin ja muistelisin ettei olisi fyysistä yhteytttä polkimelta tehostimeen (ylipäätänsä jarrupiireihin, ellei sitten esim. tehostamatonta varayhteyttä, kuten mersun "brake by wire":ssä aikanaan oli)
Suoraan vaan suoraa
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ainakin Delta HF integralessa on.Garmund kirjoitti:En muista mahtoiko jossain abs autossa olla mekaanista jarrupaineensäätöä)
Re: Alfa Romeo Giulia 952
3-sarjan Themassa myös.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ja ykkös- ja kakkossarjojen.KL kirjoitti:3-sarjan Themassa myös.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- JontteB
- Viestit: 296
- Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
- Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86
Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä) - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Toihan oli näppärä! En ollu huomannu aiemmin. Tosin piti ettiä ohjevideo missä näytettiin miten kieli vaihdetaanjuri kirjoitti:
Pistin Youtuben teksityksen päälle ja valkkasin käännökseksi englannin.

Lisäksi olen ilmeisesti tietämätön kun en tuntenut vanhaa kikkaaGarmund kirjoitti:Siltä vanhalta kikalta se näytti. AST on kai abs? Eli edelleen se että kun tuossa tilassa painaa jarrua lähte auto lapasesta. (Ainakin herkästi, kun ilman balanssisäätöä takajarrut ovat lukossa selvästi ennen etujarruja).


- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Alfa Romeo Giulia 952
156 taipui "ketterästi" mutkiin Ahvenistollakin takarenkaat savuten, kun nappasi ABS:n sulakkeen poisJontteB kirjoitti:Tota jarruongelmaa vähän epäilen. Onhan ABS-vikaisia autoja ollu niin kauan kun ABSejakin. Vähän hurjalta tuntuu jos jarrut menis vaarallisiks kun yks anturi pimenee. Mutta kokeilemalla selviää!


"No smoke => no power => no hope"
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ton akku irti kikan pitäis vaan hukkaa ratin kääntökulma-anturin kalibrointi. Ratti laidasta laitaa kerran/kaks nollaa sen viimistään seuraavalla käynnistyksellä.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Passive Entry lakkasi täällä(kin) pelaamasta. Pitääpä ronkkia kahvojen nappuloita hetken aikaa.
Epäilin aluksi pattereiden hiipumista, kun uusien vaihtamisen jälkeen ovet avautuivat KERRAN ongelmitta, mutta sitten palattiinkin normijärjestykseen.
Epäilin aluksi pattereiden hiipumista, kun uusien vaihtamisen jälkeen ovet avautuivat KERRAN ongelmitta, mutta sitten palattiinkin normijärjestykseen.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ainakin allekirjoittaneella alas jämähtäneet nappulat lähtivät toimimaan kun niitä jaksoi muutaman kerran niksuttaa ja sivellä.JT Newman kirjoitti:Passive Entry lakkasi täällä(kin) pelaamasta. Pitääpä ronkkia kahvojen nappuloita hetken aikaa.
Epäilin aluksi pattereiden hiipumista, kun uusien vaihtamisen jälkeen ovet avautuivat KERRAN ongelmitta, mutta sitten palattiinkin normijärjestykseen.
- JontteB
- Viestit: 296
- Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
- Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86
Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä) - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Täytyy kokeilla viimeistään Hyvinkäällä!Keltsi kirjoitti:156 taipui "ketterästi" mutkiin Ahvenistollakin takarenkaat savuten, kun nappasi ABS:n sulakkeen poisJontteB kirjoitti:Tota jarruongelmaa vähän epäilen. Onhan ABS-vikaisia autoja ollu niin kauan kun ABSejakin. Vähän hurjalta tuntuu jos jarrut menis vaarallisiks kun yks anturi pimenee. Mutta kokeilemalla selviää!En suosittele kokeilemaan tai ainakin ranteet pitää silloin olla riittävän nopeat


-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Olisi mielenkiintoista saada tietoon miksi Giuliassa (poislukien Q) ei ole mahdollisuutta kytkeä noita ajoapuja pois päältä... Jos se nimittäin olisi ollut toteutettavissa, olisi tuo varmasti ollut alusta alkaen tarjolla. Joku tekninen/turvallisuusseikka pitää tuon nyt (toistaiseksi) poissa.
932 937 955
Re: Alfa Romeo Giulia 952
turvallisuuden takia, tässä ketjussa on jossain kohtaa siitä juttua. Kuulemma harkitsivat sitä pitkään ja ehkä tulevaisuudessa voi muuttua
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
... mutta kun muut valmistajat saavat autonsa turvalliseksi, niin miksi ei Giuliaa saatu? Eihän tuota mahdollisuutta toki kaikissa autoissa ole, mutta Giulian kilpailijoista taitaa kyllä järjestään löytyä.
932 937 955
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Hinta?
Tai kiinnostus nähdä 10 vuotista Giuliaa tuuning porukkojen revittelyvehkeinä (Lue BMW)?
Tai kiinnostus nähdä 10 vuotista Giuliaa tuuning porukkojen revittelyvehkeinä (Lue BMW)?
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^nope. FCA ei voi olla millään asteella kiinnostunut vuosikymmenen jälkeisestä imagostaan valmistuksesta poistuneen tuotteen osalta, jota nykyinen gen. Giulia silloin olisi. Lisäksi Giulian DNA-kytkimeen olisi voinut helposti leipoa ajonestojen asetukset, joten kustannuskysymyskään tämä ei ole. Asiaa ei ole mietitty yhtään lumisten olosuhteiden näkökulmasta - ja miksipä olisi.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hmm... tämä seikka on ainakin minulle pelkkää plussaa, baskeri päässä ei oikein sopisi muutenkaanPujazuba kirjoitti:^Hinta?
Tai kiinnostus nähdä 10 vuotista Giuliaa tuuning porukkojen revittelyvehkeinä (Lue BMW)?
tyyliin suditella kylki edellä... on se niin pispäistä touhua liikenteessä. Älkää sitten uskotelko, että aina "radalla" tai suljetulla alueella kokeillaan...

Ja täällä Pohjanmaalla lienee Suomen
tihein BMW-kanta , ja varsinkin sekä nuorten naisten että miesten keskuudessä. Perhetuttu likka hienosti osoitti rakkautta italialaiseen rautaan muutama vuosi sitten , kun 147 :n hankki ensiautoksi. Ja oli porukassaan toisinajattelija... isän työkaverilla ja minulla oli Alfat , kai siinä jotakin tartuntaa sai,
Viimeksi muokannut Jiitee, 05 Helmi 2019, 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jiitee kirjoitti:baskeri päässä
respect!
Ei pitäisi olla mahdotonta sekään, että vain radalla voi suditella. Eihän moinen edellytä kuin että auto GPS:n avulla päättelee olevansa rata-alueella. Ei todellakaan mitään rakettitiedettä, esim. jotkin quadrokopterit kieltäytyvät lentämästä lentokenttien lähistöllä (paikannus + firmwaren tietokanta lentokenttien sijainneista).
En minäkään välittäisi muutaman vuoden päästä nähdä alfoja männyn ympärille kietaistuina...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
ai mikä valmistaja on saanut auton turvalliseksi ilman ajonvakautusta tai luistonestoja? ei mikään, riski kolariin kasvaa (kädettömillä) huomattavasti kun noi kytkee pois päältä.juri kirjoitti:... mutta kun muut valmistajat saavat autonsa turvalliseksi, niin miksi ei Giuliaa saatu? Eihän tuota mahdollisuutta toki kaikissa autoissa ole, mutta Giulian kilpailijoista taitaa kyllä järjestään löytyä.
"vuoden vanha juttu
https://www.automoto.it/news/alfa-stelv ... riore.html
ja paska google translate:
ESP voidaan poistaa käytöstä? Vaikea valinta, mutta muutoksia ei suljeta pois
Nyt kun monet mosaiikkikompleksin laatat alkavat pudota paikalleen, se on viimeinen vastaamaton kysymys, joka edelleen kiehuu niin monien fanien mielissä. Ja että uuden, niin mekaanisen näkökulmasta puhdistetun Alfa Romeon kaltainen hanke ei olisi ansainnut mahdollisuutta ottaa täysin tyhjäksi vakauden valvonta ? Kuten tiedämme, itse asiassa ESP ei ole sidottu Giuliaan, ei edes Veloceen, ei edes Stelvioon. Myös tässä tapauksessa Fedeli yllättää meidät vastauksella, joka on jotain selvää. " Päätös olla sallimatta vakauden valvonnan täydellistä irtautumista oli päätös, jossa kirjaimellisesti Alfa Romeon insinöörit jakautuivat enemmän tai vähemmän puoleen. Kun tulin, Giulia-hanke oli jo pitkälle edistynyt ja päätös oli jo tehty. Mutta vielä on paljon, myös minä, niitä, jotka ajattelevat, että tätä valintaa voitaisiin tarkistaa. Joten tulevaisuudessa en täysin sulje pois mahdollisuutta ottaa Esp kokonaan vammaiset. Nähdään, vaikka olisin edelleen vakuuttunut siitä, että alfamme on ennen kaikkea oltava turvallinen "
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jos se 400 000 myytyä autoa vuosittain on tavoitteena niin mitä väliä sillä on vaikka niitä vedettäisiin puolet joka vuosi katolleen? Siltikin olisi vuosittain vielä liikenteessä enemmän kuin malleja myydään yhteensä.Pujazuba kirjoitti:^Hinta?
Tai kiinnostus nähdä 10 vuotista Giuliaa tuuning porukkojen revittelyvehkeinä (Lue BMW)?
Onko sitä nappia pakko sitten räplätä jos ei halua että perä lähtee yhtään alta? Eikä se että napista saa pois osittain päältä tarkoita sitä että kaikki BMW:t katselee sivuikkunasta eteenpäin... Jos valittavissa on D, N ja A, se vakautus voi luonnollisesti olla kireämpi A asennossa kuin D:ssä. Ennen se A tarkoitti all weatheria Giuliettassa mikä sopi hyvin talviseen liukkaaseen keliin mutta ei tiedä kuin jarruttamalla kurvissa että on oikeasti liukasta. Joillekin sopii ihan hyvin se että luotetaan ajonvakautukseen ja ajetaan sitä vasten. Toisia taas kireä luistonesto hirvittää ja haluaa penkillä istuessaan sen ennemmin ohjaustuntumasta kuin siitä että joku pistää heti vastaan ja osaa sitten itse suhtautua ja sopeuttaa oman ajotapansa kelin mukaisesti. Varsinkin 50/50 painojakaumalla sen huomaa kyllä nopeasti ennenkuin auto lähtisi mihinkään hallitsemattomaan luisuun jos vain saisi sen palautteen muuten kuin huomaamalla että takavetoinen auto puskee mutkassa. Toki jos mielikuvat on vielä takavetoisista autoista ajalta ennen ABS jarruja ja autossa kevyt perä ja tuntuu että heti perän hiemankin irrotessa auto on ojassa katollaan, älä koske siihen nuppiin / säätimeen. Niitä muita säätimiä on polkimet ja ratti.Jiitee kirjoitti: Hmm... tämä seikka on ainakin minulle pelkkää plussaa, baskeri päässä ei oikein sopisi muutenkaan
tyyliin suditella kylki edellä... on se niin pispäistä touhua liikenteessä. Älkää sitten uskotelko, että aina "radalla" tai suljetulla alueella kokeillaan...![]()
Ja täällä Pohjanmaalla lienee Suomen
tihein BMW-kanta , ja varsinkin sekä nuorten naisten että miesten keskuudessä. Perhetuttu likka hienosti osoitti rakkautta italialaiseen rautaan muutama vuosi sitten , kun 147 :n hankki ensiautoksi. Ja oli porukassaan toisinajattelija... isän työkaverilla ja minulla oli Alfat , kai siinä jotakin tartuntaa sai,
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Kuin allekirjoittaneen suusta.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Muistelisin nähneeni tuon saman jossain järjellisemmässä muodossa. Facelift on tulossa jossain välissä mutta ei mitään varmuutta siitä onko ajonvakautukseen kuitenkaan tulossa muutoksia. Ehkä, ehkä ei.V6 kirjoitti: ja paska google translate:
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Totta tuokin, esim. penarin johdolla kuitenkin on ollut munaa antaa kuluttajan itse määritellä turvallisuustason. Heillä lie luottoa siihen, että rajoitetun ajonvakautuksen tilassakin auto on hallittavissa keskivertopertin käsin ja jaloin.V6 kirjoitti:ai mikä valmistaja on saanut auton turvalliseksi ilman ajonvakautusta tai luistonestoja? ei mikään, riski kolariin kasvaa (kädettömillä) huomattavasti kun noi kytkee pois päältä.juri kirjoitti:... mutta kun muut valmistajat saavat autonsa turvalliseksi, niin miksi ei Giuliaa saatu? Eihän tuota mahdollisuutta toki kaikissa autoissa ole, mutta Giulian kilpailijoista taitaa kyllä järjestään löytyä.
Pikemminkin kaksi, en pidättäisi hengitystäni tuon suhteenV6 kirjoitti:vuoden vanha juttu

932 937 955
Re: Alfa Romeo Giulia 952
varmaan useammankin koska oli suora copy paste siitä vanhasta jutusta, jonka olen tähän ketjuun joskus kirjoittanutjuri kirjoitti:
Pikemminkin kaksi, en pidättäisi hengitystäni tuon suhteen
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Väitän rohkeasti, että kyseessä on ihan poliittinen päätös. Voi olla, että tuodaan vielä vähän lisää eroa Q:n ja kulimallien välille tai voi olla, että kun vaihdetaan vetotapaa, ei haluta "tavallisemman" kansan (joiden myös halutaan yhä ostavan Alfoja) yllättyvän liikaa jos ovat painelleet nappeja vaihdettuaan Giuliettasta Giuliaan. Kyseessä kuitenkin on softapohjainen toiminta, joten funktion "if (!esp) then dont_react;" -rivin ei pitäisi olla mikään tekninen mahdottomuus.juri kirjoitti:Olisi mielenkiintoista saada tietoon miksi Giuliassa (poislukien Q) ei ole mahdollisuutta kytkeä noita ajoapuja pois päältä... Jos se nimittäin olisi ollut toteutettavissa, olisi tuo varmasti ollut alusta alkaen tarjolla. Joku tekninen/turvallisuusseikka pitää tuon nyt (toistaiseksi) poissa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Paineluelvytys on selkeästi toimiva taktiikka.FinPat kirjoitti: Ainakin allekirjoittaneella alas jämähtäneet nappulat lähtivät toimimaan kun niitä jaksoi muutaman kerran niksuttaa ja sivellä.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jaguar XE 300 Sport vs Alfa Romeo Giulia Veloce
https://www.autoexpress.co.uk/jaguar/xe ... lia-veloce
https://www.autoexpress.co.uk/jaguar/xe ... lia-veloce
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ihan kelpo vertailu. Harmi että uudet Jaggit on kuitenkin hieman yleistyneet liikenteessä muttei uudet AR:t!V6 kirjoitti:Jaguar XE 300 Sport vs Alfa Romeo Giulia Veloce
https://www.autoexpress.co.uk/jaguar/xe ... lia-veloce
Toinen asia joka pistää silmään on tuon Giulian kierroslukumittari. Alkaako punaraja tosiaan 5500:ssa jo? 2.0 JTS:n alkoi 7000:ssa. Melkoinen ero.
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Yksi takuulla vaikuttava tekijä on se, että Jaggejen myyntiin panostetaan. Esim. kun paremman puoliskon paskattia käytettiin huolloissa AutoCenterillä, annettiini yleensä sijaisautoksi Jaguaari. Omasta polosesta loppui liisari, ja muutama autoliike ihan peräti innostui ennen tuota soittelemaan ja kyselemään kiinnostaisiko joku heidän mallistostaan seuraavaksi autoksi. Alfaa ei kukaan tyrkyttänyt.Pujazuba kirjoitti:... Harmi että uudet Jaggit on kuitenkin hieman yleistyneet liikenteessä muttei uudet AR:t!
Lisäksi, kuten muutkin täällä ovat todenneet, on ilmeistä että jälleenmyyjät ovat Alfan kanssa, edesmennyttä legendaa lainatakseni, up yours. Taustatukea ei tehtaalta tai maahantuojalta löydy. Ei ihme että myyntityö ei kiinnostele.
932 937 955
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pujazuba kirjoitti:V6 kirjoitti:Jaguar XE 300 Sport vs Alfa Romeo Giulia Veloce
hHarmi että uudet Jaggit on kuitenkin hieman yleistyneet liikenteessä muttei uudet AR:t!
aijaa henk koht en ole nähnyt yhtään XEtä livenä, Giulioita sentään jokusen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Riippuu Jaggenkin yleisyys varmasti alueen myyntiverkostosta. Turku-Tampere-Helsinki kolmiossa näkyy kyllä XE:tä ihan kiitettävästi. Hiha-arviona heittäisin luokkaa 1:10 Giulia : XE.V6 kirjoitti: aijaa henk koht en ole nähnyt yhtään XEtä livenä, Giulioita sentään jokusen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tästä olen kohteliaasti eri mieltä. Hellsinskin toimiston ikkunasta näkee Länsiväylältä ja -väylälle pyrkivän kaluston liikennevaloissa ja kyllä siinä XE:tä on runsaasti enemmän kuin esim. Giuliaa. Näkyy päivittäin ja useita yksilöitä. Tokia Giulian keula on aikalailla persoonallisempi ja helpommin havaittava. Itselläni on myös aikanaan ollut XF joten kuvittelen myös erottavani XE:n ja XF:n vaikka hieman samalta näyttävätkin.V6 kirjoitti:nimenomaan Helsingissä ei näy Xetä, suurempia malleja Xf jne näkyy viikottain
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ainakin täällä ’purbiassa XE:tä pyörii jaloissa tavanomaisuuteen asti. Jokunen eksyy myös naapurikuntiin kun arjen pohjolanvaelluksella niitä tulee bongailtua. Onpahan duunin parkissakin yksi. Kuski vieläpä siirtynyt Giuliettasta Shaguaariin...
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Espoossa noita XEtä pyörii kanssa ihan kiitettävästi. Tosin näkyy sitä melkein päivittäin myös yksittäisiä Giulioita ja välillä myös Stelvoita
Re: Alfa Romeo Giulia 952
olen varmaan väärissä paikoissa kun en ole yhtään XEtä nähnyt, mutta XF tosiaan näkee viikottain ja näistä suurin osa dieseleitä
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giulian vuosimallien 2016 & 2017 Infotainmentin ohjelmistoon on tullut uusi ohjelmistoversio saataville: 002.009.059. Korjattu mm. Infotainmentin boottailu itsekseen. Omassa autossa tämä on tapahtunut tähän mennessä 3 kertaa.
https://www.giuliaforums.com/forum/778- ... post751512
https://www.giuliaforums.com/forum/778- ... post751512
- JontteB
- Viestit: 296
- Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
- Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86
Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä) - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Miinuskaapeli irti kikka toimi hyvin. ESC ja muutama irrelevantti avustin, kuten Hill Hold, menee pois päältä, mutta ABS:it toimii normaalisti. Seuraavaan käynnistyksen jälkeen kaikki toimii normaalisti. Kaapelissa on klipsi-pikalukko joten irtoaa hyvin vaivatta.JontteB kirjoitti:Täytyy kokeilla viimeistään Hyvinkäällä!Keltsi kirjoitti:156 taipui "ketterästi" mutkiin Ahvenistollakin takarenkaat savuten, kun nappasi ABS:n sulakkeen poisJontteB kirjoitti:Tota jarruongelmaa vähän epäilen. Onhan ABS-vikaisia autoja ollu niin kauan kun ABSejakin. Vähän hurjalta tuntuu jos jarrut menis vaarallisiks kun yks anturi pimenee. Mutta kokeilemalla selviää!En suosittele kokeilemaan tai ainakin ranteet pitää silloin olla riittävän nopeat
![]()
https://youtu.be/q4coav1bHh8
https://youtu.be/l6rkMETjjCY
https://youtu.be/aMJIoyz9tfY
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Näppärä nikkari tekee helposti tuota varten jonkun nappulan ohjaamon puolelle 
Se, että ABS säilyy kikkailusta huolimatta päällä on kyllä helvetin hyvä homma.

Se, että ABS säilyy kikkailusta huolimatta päällä on kyllä helvetin hyvä homma.
932 937 955