Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?
Valvoja: Moderators
Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?
Laitetaanko Alfa myynnissä taas pillejä pussiin? Pari giulia- ja pari stelvio mallia hinnastossa. Ihan niin kuin viimeistä viedään ja homma muuttuu jälleen?
No, hinnat onkin olleet totaalisen pielessä tämän svedu-suomi kuvion aikana.
No, hinnat onkin olleet totaalisen pielessä tämän svedu-suomi kuvion aikana.
Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?
Tää on ollut tilanne n. vuoden päivät. Eräs foorumisti oli saanut kaiketi kysymykseen Giuliettan puuttumisesta maahantuojan valikoimasta sellaisen vastauksen, että ko. mallin tuotanto lopetaan kokonaan, mutta toi on virheellinen tieto ainakin toistaiseksi.alfista kirjoitti:Laitetaanko Alfa myynnissä taas pillejä pussiin? Pari giulia- ja pari stelvio mallia hinnastossa. Ihan niin kuin viimeistä viedään ja homma muuttuu jälleen?
No, hinnat onkin olleet totaalisen pielessä tämän svedu-suomi kuvion aikana.
Mitä olen itse ymmärtänyt, niin esim. vm. 2016 ja sitä uudemmat käytetyt Giuliettat myydään kyllä oman kokemukseni perusteella suhteellisen nopeasti uudestaan. Kun n. vuoden päivät käytettyä vm. 2016 G:tä tai sitä tuoreempaa lievästi kiinnostuneena katselin, niin neljä kertaa kiinnostavasta yksilöstä tarjouspyynnön jätettyäni sain viestin, että auto on jo myyty.
Ehkei uudelle G:lle ole markkinoita Suomessa senkään vertaa, mitä Giulialle ja Stelviolle. G:tähän faceliftattiin vuosimalliin 2017 lähinnä maskin osalta, mikä tarkoitti sitä, että vuonna 2017 NCAP-testissä G:n sai enää arvion 3/5 (https://www.euroncap.com/en/results/alf ... etta/29288) Ehkä toikin vaikuttaa esim. auton mainostamisessa.
Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?
Giulia Veloce hintoja minä eniten kaipaisin
Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?
Uutta tai edes vähän käytettyä Giuliettaa ei kyllä saa vaikka kuinka kyttäisi. Ne vähät mitä oli myynnissä, meni samantien. Ostohousut siis jalassa kun piti päivittää uudempaan mutta kun ei uusia enää tuoda niin ollaan sitten ilman. Ne on myynnissä siihen tahtiin ettei niitä oikeasti ole enää saatavilla. Kun kysyy, parin päivän vanha ilmoitus on vaan jäänyt roikkumaan. Tuotu vähän maahan ja jälleenmyyntiarvo liian alhainen? Ei uskallettu uutena ostaa kun arvo putoaa mutta käytettynä myyty jo ennen kuin on auto edes pesty ja kunnolla kuvattu?
Tämän vuoden malli olisi ollut enää 120 HP mallia mikä luonnollisesti ei ole se halutuin malli. Minulle olisi kelvannut siitä vaikka kaasumalli ihan kernaasti. Nuo NCAP luokitukset ei taas itseäni kiinnosta niinkään, Giulietta oli parhaimmistoaan luokassaan kun tuli markkinoille ja nykyään taidetaan painottaa vielä enemmän sähköisiin apuihin, kaistavahdit ja muut härpäkkeet.
Tämän vuoden malli olisi ollut enää 120 HP mallia mikä luonnollisesti ei ole se halutuin malli. Minulle olisi kelvannut siitä vaikka kaasumalli ihan kernaasti. Nuo NCAP luokitukset ei taas itseäni kiinnosta niinkään, Giulietta oli parhaimmistoaan luokassaan kun tuli markkinoille ja nykyään taidetaan painottaa vielä enemmän sähköisiin apuihin, kaistavahdit ja muut härpäkkeet.
Sitä myydään mitä mallistossa on ja ihan ymmärrettävää että karsitaan myyntimallivalikoimasta niitä mitä ei kysytä niin paljoa. Viestiä vaan Seinäjoelle mitä saa millä rahalla. Se näyttäisi olevan lähin paikka sinulle. Sieltä voi kysyä saako jotain tiettyä mallia mitä ei virallisesti välttämättä enää tuoda muuten kuin tilauksesta ja asiakkaan tarkan vaatimusten mukaisesti juuri tietty malli. Aika monta muutakin merkkiä on sellaisia että esitteissä lukee ihan perusmalleissa "Ei myynnissä Suomessa". Joskus maahantuoja joustaa, joskus niitä haetaan sitten muualta maailmalta...alfista kirjoitti:Giulia Veloce hintoja minä eniten kaipaisin
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?
Sain Giuliettasta kelpo summan. No, liikkeelle jäänyt kate voi tietty olla heikompi. 500X olikin vähän eri juttu, muttei yllättänyt, kun varustelutasoja karsittiin & uutta mallia on nyt tulollaan.Dam kirjoitti:Tuotu vähän maahan ja jälleenmyyntiarvo liian alhainen?
Ei myytävä tuote ole kelvoton, mutta sitä ei kukaan halua myydä. Liikkeiden määrä kutistuu koko ajan. Eikä ole kovin vaikeaa päätellä, miksi. Kyllä nuo liikkeet/merkkihuollot on jätetty joko maahantuojan, tehtaan tai molempien puolelta täysin oman onnensa nojaan sitten kun ongelmia on ilmennyt. Kuten vaikkapa nämä huohottimien jäätymiset, mihin ei edelleenkään taida olla mitään kunnon ratkaisua. "Uuden" merkin siipiensä alle ottaneet liikkeet kuitenkin kuvitteli, että asiat hoituvat normaaliin tapaan.
Esim. Viagraa kun viime talvena kiikutin huohottimen tiimoilta fotoniterapiaan ensimmäistä kertaa, huoltotiskillä kerrottiin, että tästä lähtee tiketti tehtaalle ja sen ansiosta tulee pian takaisinkutsu, koska muillakin oli samaa vaivaa ilmennyt. Toisella kierroksella pari viikkoa myöhemmin auto meni fotoniterapiaan hinurikyydillä ja kyselin kuulumisia puhe-elimitse. Kuulosti siltä kuin vastapuolella olisi ollut metrin tatti otsassa; "kaikki Multiairit jäässä" jne. Lisäksi käsitin puheistaan, että huollon kaverit osaisivat jonkin purkkavirityksen tehdä, mutta tehdas ei anna lupaa eikä kai muutoinkaan ole asiaan reagoinut. Sitä huoltokutsua ei luonnollisesti kuulunut, mutta omalla kohtaa ongelma poistui ikiaikaisella "rätti keulaan" -ratkaisulla. Olisiko tämä ollut just se huollon keksimä keino?
Ilmiselvästi autoliikkeet eivät halua moista keksintöä huoltojensa riesaksi. Ollaan myyvinään (mainokset lehdissä) mutta käytännössä pidetään huoli, ettei kukaan vaan mene moista ostamaan. Vrt. keskustelu raivokkaista myyntiponnisteluista 500X tuoreimman inkarnaation osalta...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?
^
Viimeinen kappale saattaa olla kaikessa koomisuudessaan totta. ”Kyllä me noitakin myydään, mutta älä helvetissä semmosta osta. On meillä parempiakin merkkejä”.
Viimeinen kappale saattaa olla kaikessa koomisuudessaan totta. ”Kyllä me noitakin myydään, mutta älä helvetissä semmosta osta. On meillä parempiakin merkkejä”.
Alfa Romeo 155 V6 1992
Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?
Saas nähdä, mitä Kimin siirtyminen Alfa Romeon kuskiksi F1:iin vaikuttaa suomalaisten jälleenmyyjien halukkuuteen panostaa Alfan kuluttajatuotteisiin laajemmin - varsinkin jos edes orastavaa menestystä tulee tulevana kautena.
Näin jälkikäteen ajateltuna edesmenneen Marchionnen viimeinen veto näytti olleen ei Kimin savustaminen kulisseissa ulos Ferrarilta, vaan houkuttelu Sauberille, jonka jälkeen Sauber peruu moottoridiilinsä Hondan kanssa ja sopii pitkäaikaisen moottoridiilin Ferrarin kanssa. Kun Kimin ja moottorien osalta hommat on sovittu, Sauberin nimi muutetaan Alfa Romeo Racingingiksi ja katsotaan, kuinka hommat muuttuu Alfan osalta isoksi. Alfan brändiarvo kasvaa ja merkki voidaan myydä sitten mukavaan hintaan jonnekin päin maailmaa.
Näin jälkikäteen ajateltuna edesmenneen Marchionnen viimeinen veto näytti olleen ei Kimin savustaminen kulisseissa ulos Ferrarilta, vaan houkuttelu Sauberille, jonka jälkeen Sauber peruu moottoridiilinsä Hondan kanssa ja sopii pitkäaikaisen moottoridiilin Ferrarin kanssa. Kun Kimin ja moottorien osalta hommat on sovittu, Sauberin nimi muutetaan Alfa Romeo Racingingiksi ja katsotaan, kuinka hommat muuttuu Alfan osalta isoksi. Alfan brändiarvo kasvaa ja merkki voidaan myydä sitten mukavaan hintaan jonnekin päin maailmaa.
Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?
Onhan tämä naurettavaa touhua. Naapurimaan sivuilla näkyy kaikki merkin viisi eri mallia.
Espanjan sivuilla myös kaikki viisi mallia ovat edustettuna sekä konfiguraattorit jopa seitsemälle mallille (Quadrifogliot listattu erikseen).
Espanjan sivuilla myös kaikki viisi mallia ovat edustettuna sekä konfiguraattorit jopa seitsemälle mallille (Quadrifogliot listattu erikseen).
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?
Jos Alfan myyntiä ja markkinointia Suomessa hoitaisi ammattimainen ja/tai motivoitunut porukka, Kimiä olisi jo hyödynnetty näkyvästi.sanctus kirjoitti:Saas nähdä, mitä Kimin siirtyminen Alfa Romeon kuskiksi F1:iin vaikuttaa suomalaisten jälleenmyyjien halukkuuteen panostaa Alfan kuluttajatuotteisiin laajemmin - varsinkin jos edes orastavaa menestystä tulee tulevana kautena.
932 937 955
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?
Kimi ei paljoa paina, kun jälkimarkkinointi-infra on lähes nolla niin ei kannata myydä yhtään uutta Alfaa lisää Suomeen suomalaiselta maahantuojalta... ihmeisesti takuudiili on todella huono Italiaan päin ( artisti eli maahantuoja maksaa valtaosan takuukeisseistä ( joka taas johtuu siitä, että Suomen markkinat ovat todella pienet erikoismerkille - luigit eivät ole kiinnostuneita Pohjoismaiden markkinoista - esim. tuo relehommeli ei liene suunniteltu kylmään JA kosteaan ilmanalaan ).juri kirjoitti:Jos Alfan myyntiä ja markkinointia Suomessa hoitaisi ammattimainen ja/tai motivoitunut porukka, Kimiä olisi jo hyödynnetty näkyvästi.sanctus kirjoitti:Saas nähdä, mitä Kimin siirtyminen Alfa Romeon kuskiksi F1:iin vaikuttaa suomalaisten jälleenmyyjien halukkuuteen panostaa Alfan kuluttajatuotteisiin laajemmin - varsinkin jos edes orastavaa menestystä tulee tulevana kautena.
Ei tämä tästä parane noilla takuudiileillä, valitettavasti. Sydän syrjällään tätä saa katsella...

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?
Voi olla Jiitee, että olet hyvinkin asian ytimessä!
Ja kun takuukeissien / takaisinkutsujen maksajaksi lisätään maahantuojan rinnalle valtuutettu merkkihuolto, niin saatetaan päästä nykyisen kaltaiseen tilanteeseen, ehkäpä..?
Ja kun takuukeissien / takaisinkutsujen maksajaksi lisätään maahantuojan rinnalle valtuutettu merkkihuolto, niin saatetaan päästä nykyisen kaltaiseen tilanteeseen, ehkäpä..?
Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?
maahantuoja = valmistaja eli maksavat itse, relehommeleista sen verran että pohjois-italiassa on myös talvi...ihan samalla tavalla ne suunnitellaan kuin muutkin.Jiitee kirjoitti: ( artisti eli maahantuoja maksaa valtaosan takuukeisseistä ( joka taas johtuu siitä, että Suomen markkinat ovat todella pienet erikoismerkille - luigit eivät ole kiinnostuneita Pohjoismaiden markkinoista - esim. tuo relehommeli ei liene suunniteltu kylmään JA kosteaan ilmanalaan ).
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?
Joo, onhan Suomessakin välimeren ilmastoa pari kuukautta... kyse on painotuksesta ja Alfan finanssitilanteessa varoistaV6 kirjoitti:maahantuoja = valmistaja eli maksavat itse, relehommeleista sen verran että pohjois-italiassa on myös talvi...ihan samalla tavalla ne suunnitellaan kuin muutkin.Jiitee kirjoitti: ( artisti eli maahantuoja maksaa valtaosan takuukeisseistä ( joka taas johtuu siitä, että Suomen markkinat ovat todella pienet erikoismerkille - luigit eivät ole kiinnostuneita Pohjoismaiden markkinoista - esim. tuo relehommeli ei liene suunniteltu kylmään JA kosteaan ilmanalaan ).
testaukseen. Testauksen puute lienee tuon releongelmankin perimmäinen syy. Maahantuojan puuttuessa siis Alfoja myyvät liikkeet
lienevät näitä maksavia artisteja. Ei Alfan lisämarkkinointi näillä reunaehdoilla lisää myyntiä, sillä kyllä 40-50 t eur auton hankinnassa
Suomessa sentään järkeäkin käytetään, ja vertailussa esim. BMW:n Alfan huoltoinfra on kuralla.
Viimeksi muokannut Jiitee, 25 Helmi 2019, 12:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?
Kaasumalli itseäkin kiinnostaisi. Ulkomailtahan niitä tietysti jonkin verran löytyisi. OT, mutta onkohan Multiair tuo 120 HP?Dam kirjoitti:Tämän vuoden malli olisi ollut enää 120 HP mallia mikä luonnollisesti ei ole se halutuin malli. Minulle olisi kelvannut siitä vaikka kaasumalli ihan kernaasti. Nuo NCAP luokitukset ei taas itseäni kiinnosta niinkään, Giulietta oli parhaimmistoaan luokassaan kun tuli markkinoille ja nykyään taidetaan painottaa vielä enemmän sähköisiin apuihin, kaistavahdit ja muut härpäkkeet.
Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?
ja talvea pari kk , se mistään painotuksesta ole kyse vaa ihan normi mokailusta mitä sattuu kaikille valmistajille, vai eikö esim VWlla ollut varaa testata turvavöitä vai eikö turvallisuutta painotettu tarpeeksi. Maahantuojan puuttuessa? onko maahantuoja lopettanut?Jiitee kirjoitti:a ne suunnitellaan kuin muutkin.
Joo, onhan Suomessakin välimeren ilmastoa pari kuukautta...kyse on painotuksesta ja Alfan finanssitilanteessa varoista
testaukseen. Testauksen puute lienee tuon releongelmankin perimmäinen syy.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?
Olikos noi releongelmat nyt jotenkin suomi-ilmasto -spesifisiä vai onko niitä myös jossain lämpimämmässä ja/tai tapahtuuko sitä täällä myös kesällä? Jos vähintään yksi kyllä, niin kyllä ei oikein sovi syyttää vajaata talvitestausta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?
No sovitaan että liian vähän testausta kaikkiaan. Suurin syy Giulian ja Stelvion pienille myyntimäärille on ostajien pelko ns. tekohengitys- tai jopa takavalotakuusta Luigilta. Olen ajanut n. 3 000 km vuokra-Giulialla ja Stelviolla Saksassa, kaikki ok ja nautittavia kilometrejä mutta kaikki nuo kilometrit kesällä. En ole vakuuttunut ollenkaan talvikäytettävyydestä ja mahdollisten ongelmien tullessa takuukorjauksissa ja -päivityksissä niiden tekijöiden osaamisesta.Polforea kirjoitti:Olikos noi releongelmat nyt jotenkin suomi-ilmasto -spesifisiä vai onko niitä myös jossain lämpimämmässä ja/tai tapahtuuko sitä täällä myös kesällä? Jos vähintään yksi kyllä, niin kyllä ei oikein sovi syyttää vajaata talvitestausta.
Tiivistäen : osaamis- ja uskottavuuspula rajoittaa AR-kauppaa. Myös omaa europanostustani Alfaan.

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?
Joo, testaaminen toki maksaa. Lisäksi se vie aikaa - sitä toki olisi ollut tarjolla, kun Giulia saatiin muuten niin aikaisin markkinoille.
En minä puutteellista testausta kiroaisi. Tiettävästi suurin osa G/S -ongelmia on sellaisia, jotka ei välttämättä tule esiin kovallakaan testaamisella. Kuinka suuri osa autoista tarjoaa tätä releongelmaa ja millä kilsoilla/käyttöiällä? Jos vaikka 10% ja 50tkm/1v (mikä on melko tiuhaan), niin 10 autolla olisi pitänyt keskimäärin ajaa testiä yhteensä 500tkm ja vuosi, että yksi (1) vika tulee esiin.
30.9.2018 Suomessa on ollut rekisterissä ja liikennekäytössä 169 Nuovo Giuliaa. Jos näillä on keskimäärin paukutettu se 50tkm ja 17 on oireillut, ollaan yllämainitussa tasossa. Tietoa/todisteita taitaa meidän nähtävillä olla jopa kolmesta autosta (1,8% - TeemuV, Oksid ja Streider). Todennäköisesti niitä on muitakin, mutta silti hyvinkin mahdollisesti lukemissa, joissa vian löytyminen esitesteissä jää epätodennäköiseksi.
Paljonko sitä Giuliaa siis olisi pitänyt ennen myyntiintuontia testata, että tälläiset viat olisi saatu varmasti karsittua pois? Nii-in, aika pirusti, mutta kuten todettu, olisihan sitä joutanut odottaa, kun aika harvoin uusi malli tuodaan näin pian vanhan päälle. Eiku...
Se todellinen ongelma on paljon realistisemmin tuo jälkimarkkinointi ja takuukäsittely. Ne ensimmäiset tapaukset käyttäjiltä pitäisi tutkia, ongelma selvittää, operoida takuuohjeet huoltopisteille, kantaa vastuu ja tarvittaessa suorittaa takaisinkutsu. Jos monimutkainen tuote halutaan markkinoille, siinä väistämättä on lastentauteja, jotka tulevat esiin vasta käyttäjillä ja siihen reagoiminen ja niiden korjaaminen on erittäin tärkeää sekä tuotteen elinkaaren että yhtiön maineen ja asiakastyytyväisyyden kannalta.
En minä puutteellista testausta kiroaisi. Tiettävästi suurin osa G/S -ongelmia on sellaisia, jotka ei välttämättä tule esiin kovallakaan testaamisella. Kuinka suuri osa autoista tarjoaa tätä releongelmaa ja millä kilsoilla/käyttöiällä? Jos vaikka 10% ja 50tkm/1v (mikä on melko tiuhaan), niin 10 autolla olisi pitänyt keskimäärin ajaa testiä yhteensä 500tkm ja vuosi, että yksi (1) vika tulee esiin.
30.9.2018 Suomessa on ollut rekisterissä ja liikennekäytössä 169 Nuovo Giuliaa. Jos näillä on keskimäärin paukutettu se 50tkm ja 17 on oireillut, ollaan yllämainitussa tasossa. Tietoa/todisteita taitaa meidän nähtävillä olla jopa kolmesta autosta (1,8% - TeemuV, Oksid ja Streider). Todennäköisesti niitä on muitakin, mutta silti hyvinkin mahdollisesti lukemissa, joissa vian löytyminen esitesteissä jää epätodennäköiseksi.
Paljonko sitä Giuliaa siis olisi pitänyt ennen myyntiintuontia testata, että tälläiset viat olisi saatu varmasti karsittua pois? Nii-in, aika pirusti, mutta kuten todettu, olisihan sitä joutanut odottaa, kun aika harvoin uusi malli tuodaan näin pian vanhan päälle. Eiku...
Se todellinen ongelma on paljon realistisemmin tuo jälkimarkkinointi ja takuukäsittely. Ne ensimmäiset tapaukset käyttäjiltä pitäisi tutkia, ongelma selvittää, operoida takuuohjeet huoltopisteille, kantaa vastuu ja tarvittaessa suorittaa takaisinkutsu. Jos monimutkainen tuote halutaan markkinoille, siinä väistämättä on lastentauteja, jotka tulevat esiin vasta käyttäjillä ja siihen reagoiminen ja niiden korjaaminen on erittäin tärkeää sekä tuotteen elinkaaren että yhtiön maineen ja asiakastyytyväisyyden kannalta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Maahantuojan hinnastossa vain pari mallia?
Tehän näytte olevan samaa mieltä. Samoin minä.
Alfan organisaatioksi tarvitaan merkkiä arvostava, mutta viat avoimesti myöntävä porukka. Jos viat otetaan tosissaan ja korjataan, niin asia on puolestani bueno.
Tähän mennessä tehtaan takaisinkutsutiedotteita on etupäässä piiloteltu asiakkailta ja kielletty ongelmia olevankaan.
No, tästä viimeisestä maahantuojakuviosta on vähemmän kokemusta mutta ainakin vaimon Giulietta on huollettu hyvin ESS autotalolla. Edellinen autohuolto Käyttöautolla taas kehui, että ei pitäisi ostaa autoja, mitä ei ole Suomen talveen tarkoitettu. Kävimme valittamassa uuden auton heikosta lataustasosta ja ainoa korjaus oli meidän itse maksama defa laturi, joka toki poisti vian heti.
Alfan organisaatioksi tarvitaan merkkiä arvostava, mutta viat avoimesti myöntävä porukka. Jos viat otetaan tosissaan ja korjataan, niin asia on puolestani bueno.
Tähän mennessä tehtaan takaisinkutsutiedotteita on etupäässä piiloteltu asiakkailta ja kielletty ongelmia olevankaan.
No, tästä viimeisestä maahantuojakuviosta on vähemmän kokemusta mutta ainakin vaimon Giulietta on huollettu hyvin ESS autotalolla. Edellinen autohuolto Käyttöautolla taas kehui, että ei pitäisi ostaa autoja, mitä ei ole Suomen talveen tarkoitettu. Kävimme valittamassa uuden auton heikosta lataustasosta ja ainoa korjaus oli meidän itse maksama defa laturi, joka toki poisti vian heti.