Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei mennyt katsastuksesta läpi. Etuapurunko vaihdettava eikä hitsaaminen enää käy. 2004 mallin JTS kyseessä. Olisin kiitollinen kaikista vinkeistä ja ehdotuksista: onko uusi vaihtoehto, mistä käytettyjä jne. Ja onko järkeä vielä korjata. Muuten katsastajan mukaan hyvässä kunnossa.
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin,noita apurunkojahan ei saa lain mukaan hitsaamalla korjata, mutta......Kyllä sen kuitenkin pystyy korjaamaan ihan sillä tavalla, että se on yhtä vahva, kuin alunperinkin....Tosin irti se on otettava kuitenkin, joten samalla sitten pulttaa ehjän hitsaamattoman apurungon tilalle
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko tietoa kuinka mahdottoman kallis osa olisi uutena. Mulla on vähän vaikee metsästellä ruosteettomia käytettyjä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
eBayhin hakusanaksi Alfa Romeo 156 2004 jts subframe ja about eka osuma:
https://www.ebay.com/itm/ALFA-ROMEO-156 ... 2656889062
Ei ole uusi, mutta ei näytä pahakuntoiselta. Ja hinta alle kahden sadan.
Halvemmallakin varmasti käytettyjä löytyy ja niin edelleen, mutta n. 15s ajankäytöllä löytyi tuo. Osanumero hyvä varmistaa eperistä (nyt en pysty itse), mutta muistikuvani mukaan nuo on pysyneet samana hyvän aikaa.
https://www.ebay.com/itm/ALFA-ROMEO-156 ... 2656889062
Ei ole uusi, mutta ei näytä pahakuntoiselta. Ja hinta alle kahden sadan.
Halvemmallakin varmasti käytettyjä löytyy ja niin edelleen, mutta n. 15s ajankäytöllä löytyi tuo. Osanumero hyvä varmistaa eperistä (nyt en pysty itse), mutta muistikuvani mukaan nuo on pysyneet samana hyvän aikaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitokset, täytyypä tutkia.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt tuo JTS varakulkine pitäs elvyttää leimalle.
Jakopää, laakeri, takajarrut, jne...
Laite ollut liki 1,5v seisonnas.
Uudet bensat tankkiin ja tyhjäkäyttöä jottai kolmen vartin luokkaa.
Kaik tulpat mustia.
Ennoo ennen tulppia katellu, jote ei tietoa entisestä elämästä.
Pitääkö olla huolissaan?
Jos pitää, niin mistä raati arpoo eka huolenaiheen?
Jakopää, laakeri, takajarrut, jne...
Laite ollut liki 1,5v seisonnas.
Uudet bensat tankkiin ja tyhjäkäyttöä jottai kolmen vartin luokkaa.
Kaik tulpat mustia.
Ennoo ennen tulppia katellu, jote ei tietoa entisestä elämästä.
Pitääkö olla huolissaan?
Jos pitää, niin mistä raati arpoo eka huolenaiheen?
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pakollinen pakoputkivideo. Valmistajana Wizard Exhausts ja työn jälki on ensiluokkaista. https://youtu.be/XQKnJlvaDbQ
https://www.facebook.com/WizardExhausts
https://www.facebook.com/WizardExhausts
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tutut höpinät putkessa!
https://youtu.be/UWGcWqV0nag
Katsurimies piinaa vaan joka vuosi ja joutunee irroittamaan kokonaiseksi muutamaksi tunniksi
https://youtu.be/UWGcWqV0nag
Katsurimies piinaa vaan joka vuosi ja joutunee irroittamaan kokonaiseksi muutamaksi tunniksi
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Kyllä kyllä. Jälki ja puheet on ensiluokkaista tuolla rännillä.
https://www.dropbox.com/s/4lrb7g0r7o3t2 ... 010431.mp4
https://www.dropbox.com/s/4lrb7g0r7o3t2 ... 010431.mp4
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikös se pidäkin olla, tyhjäkäynnillähän tuo on jossain laihaseoksella eli seos ei pala kunnolla.jalittam kirjoitti:Nyt tuo JTS varakulkine pitäs elvyttää leimalle.
Jakopää, laakeri, takajarrut, jne...
Laite ollut liki 1,5v seisonnas.
Uudet bensat tankkiin ja tyhjäkäyttöä jottai kolmen vartin luokkaa.
Kaik tulpat mustia.
Ennoo ennen tulppia katellu, jote ei tietoa entisestä elämästä.
Pitääkö olla huolissaan?
Jos pitää, niin mistä raati arpoo eka huolenaiheen?
Kattikin saattaa olla alueen ulkopuolella (en tiedä) ja tykätä kyrsää kun ei ole pöpöjenpoistoalueella.
Reipasta ajoa ja sitten ihmettelee noita tulppia.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä sen seoksen kuuluu palaa kunnolla myös tyhjäkäynnillä.A Bart kirjoitti:tyhjäkäynnillähän tuo on jossain laihaseoksella eli seos ei pala kunnolla.
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voiskos se tulppien mustuminen nyt johtua siitä, kun konehan kylmänään käy jonkin aikaa rikkaammalla......Ja nyt kun sillä ei ole ajettu maantiellä, niin tulpat eivät ole ehtineet kunnolla lämmetä, ja "puhdistua".?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikä.Tuomas K kirjoitti:Kyllä sen seoksen kuuluu palaa kunnolla myös tyhjäkäynnillä.A Bart kirjoitti:tyhjäkäynnillähän tuo on jossain laihaseoksella eli seos ei pala kunnolla.
Kerro toki lisää.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
A Bart kirjoitti:Eikä.Tuomas K kirjoitti:Kyllä sen seoksen kuuluu palaa kunnolla myös tyhjäkäynnillä.A Bart kirjoitti:tyhjäkäynnillähän tuo on jossain laihaseoksella eli seos ei pala kunnolla.
Kerro toki lisää.
Niin siis palaako seos nyt kunnolla mielestäsi tyhjäkäynnillä vai ei? Eka sanot että ei pala kunnolla ja nyt olet sarkastinen kun toinen on erimieltä?
Eikös mustunut kerro paremminkin esim. rikkaasta seoksesta tai huonosta kipinästä? (joo ja siitä huonosta palamisesta) Vaalea sitten liiasta kuumuudesta ja/tai laihasta seoksesta.
Samaa mieltä kyllä tosta että kannattaa lenkki ajaa ja sitten katella uudestaan tulppien kuntoa.
Suoraan vaan suoraa
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin, mistä pitäisi kertoa lisää?A Bart kirjoitti:Eikä.Tuomas K kirjoitti:Kyllä sen seoksen kuuluu palaa kunnolla myös tyhjäkäynnillä.A Bart kirjoitti:tyhjäkäynnillähän tuo on jossain laihaseoksella eli seos ei pala kunnolla.
Kerro toki lisää.
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onkos olemassa joku omanlainen hylsy, jolla saa vetoakselin mutterin auki.......Olisin vaihtanut tänää murroksen kumin, mutta hommahan tyssäs siihen,että en saanut vetoakselin päästä mutteria auki....Minulla on kyllä 36mm hylsy, mutta sepäs ei mahdukkaan siihen mutterin ympärille .....Pitäisikös käyttää hylsy sorvissa, vai onko saatavissa valmiina ohutseinäistä 36mm hylsyä, jolla sen vetoakselin pään mutterin saa avattua?
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Rälläkällä on täällä hylsyä ohennettu kärjestä niin että mahtuu.
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
OK...Eli siis sorviin hylsy....En viitsi alkaa rälläkällä ohentamaan, kun on kuitenkin aika reilusti otetettava pois....ristojärvelä kirjoitti:Rälläkällä on täällä hylsyä ohennettu kärjestä niin että mahtuu.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä niitä ohutseinäisiä hylsyjä kaupastakin saa, mutta ei tosiaan joka kaupan hyllytavaraa ole. Lie itsestäänselvyys, mutta sanotaan nyt että hylsyä muokatessa ota siitä pois niin vähän kuin mahdollista (kuitenkin niin, että saat sen pohjaan asti), todennäköisesti kuitenkin haluat pitää sen mahdollisimman kestävänä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jep. Smirkelillä täällä tullut ohennettua parikin hylsyä. Bahcon (tai jonkun muun oikean työkaluvalmistajan, en muista minkä) ohutseinäinen musta ois hyvä, mutta viimeksi kun katselin ni hinta oli lähemmäs satasen.
Biltemasta saa paksuseinäsen muutamalla eurolla ja siinä on sentti varaa ohentaa
Biltemasta saa paksuseinäsen muutamalla eurolla ja siinä on sentti varaa ohentaa
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156 2,0 TS ei suostu juttelemaan MESsin kanssa. Käytössä tinalltu KLL-kaapeli+makseettu MES. Tähän asti on ongelmitta päässyt kaikkiin 156:siin kiinni, mutta tähän ei yhteyttä saa ABS ja aitbag-bokseihin yhteys syntyy. Vikavalo syttyy n. 5 sek startin jälkeen ja jää palamaan. Aiemmin oli dnecudiag-niminen softa millä pääsi joihinkin purkkeihin mihin MES ei kiinni päässyt, mutta nyt en enää löydä netistä kyseistä ohjelmaa. Jotain linkkejä on mutta ne ei oikeen johda minnekään. Mitäs nyt?Help...
Kokeiltiin testimielessä kytkeä samanikäisen 1,6TS:n ECU kiinni, siihenkään ei yhteyttä syntynyt
Kokeiltiin testimielessä kytkeä samanikäisen 1,6TS:n ECU kiinni, siihenkään ei yhteyttä syntynyt
-
- Viestit: 134
- Liittynyt: 04 Marras 2018, 10:29
- Car(s): Käyttis Kia ceed 1.6 bensa,hupia ajelen pojan 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nämä saattaisi käydä https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000023460centro style kirjoitti:Onkos olemassa joku omanlainen hylsy, jolla saa vetoakselin mutterin auki.......Olisin vaihtanut tänää murroksen kumin, mutta hommahan tyssäs siihen,että en saanut vetoakselin päästä mutteria auki....Minulla on kyllä 36mm hylsy, mutta sepäs ei mahdukkaan siihen mutterin ympärille .....Pitäisikös käyttää hylsy sorvissa, vai onko saatavissa valmiina ohutseinäistä 36mm hylsyä, jolla sen vetoakselin pään mutterin saa avattua?
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Täytyy seuraavaksi kun käy biltemassa (joskus hamassa tulevaisuudessa)...katsoa noita, ja jos näyttää oikeilta, niin ostaa vaikka tuo satsi...Kuvaaja kirjoitti:Nämä saattaisi käydä https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000023460centro style kirjoitti:Onkos olemassa joku omanlainen hylsy, jolla saa vetoakselin mutterin auki.......Olisin vaihtanut tänää murroksen kumin, mutta hommahan tyssäs siihen,että en saanut vetoakselin päästä mutteria auki....Minulla on kyllä 36mm hylsy, mutta sepäs ei mahdukkaan siihen mutterin ympärille .....Pitäisikös käyttää hylsy sorvissa, vai onko saatavissa valmiina ohutseinäistä 36mm hylsyä, jolla sen vetoakselin pään mutterin saa avattua?
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Täähän ratkes ottamalla hyllystä ELM327 kaapeli. Joskus näinkin helppoa, useimmiten eivesamaan kirjoitti:156 2,0 TS ei suostu juttelemaan MESsin kanssa. Käytössä tinalltu KLL-kaapeli+makseettu MES. Tähän asti on ongelmitta päässyt kaikkiin 156:siin kiinni, mutta tähän ei yhteyttä saa ABS ja aitbag-bokseihin yhteys syntyy. Vikavalo syttyy n. 5 sek startin jälkeen ja jää palamaan. Aiemmin oli dnecudiag-niminen softa millä pääsi joihinkin purkkeihin mihin MES ei kiinni päässyt, mutta nyt en enää löydä netistä kyseistä ohjelmaa. Jotain linkkejä on mutta ne ei oikeen johda minnekään. Mitäs nyt?Help...
Kokeiltiin testimielessä kytkeä samanikäisen 1,6TS:n ECU kiinni, siihenkään ei yhteyttä syntynyt
-
- Viestit: 134
- Liittynyt: 04 Marras 2018, 10:29
- Car(s): Käyttis Kia ceed 1.6 bensa,hupia ajelen pojan 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kävin mittaamassa tuon 36mm hylsyn ulkomitan,ei tuo kovin ohutseinäinen ole ,halvalla tönärillä tulos oli karvan alle 49 mm.centro style kirjoitti:Täytyy seuraavaksi kun käy biltemassa (joskus hamassa tulevaisuudessa)...katsoa noita, ja jos näyttää oikeilta, niin ostaa vaikka tuo satsi...Kuvaaja kirjoitti:Nämä saattaisi käydä https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000023460centro style kirjoitti:Onkos olemassa joku omanlainen hylsy, jolla saa vetoakselin mutterin auki.......Olisin vaihtanut tänää murroksen kumin, mutta hommahan tyssäs siihen,että en saanut vetoakselin päästä mutteria auki....Minulla on kyllä 36mm hylsy, mutta sepäs ei mahdukkaan siihen mutterin ympärille .....Pitäisikös käyttää hylsy sorvissa, vai onko saatavissa valmiina ohutseinäistä 36mm hylsyä, jolla sen vetoakselin pään mutterin saa avattua?
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ite oon ohentanut hylsyn ihan vaan kulmahiomakoneella.
Jotain tuommosta settiä näköjään kaupataan, sopivuudesta en vastaa:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/762101/ ... vetoakseli
Jotain tuommosta settiä näköjään kaupataan, sopivuudesta en vastaa:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/762101/ ... vetoakseli
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Käyköhän mahdollisesti busso 156 alustanosat /jarrut miten keskenään. Kyse siis 2,4 JTD.. lähinnä mietityttää varaosien saatavuus
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei sovi, kokeiltu onsämpy kirjoitti:Ite oon ohentanut hylsyn ihan vaan kulmahiomakoneella.
Jotain tuommosta settiä näköjään kaupataan, sopivuudesta en vastaa:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/762101/ ... vetoakseli
Helpoimmalla ja halvimmalla pääsee kun ostaa voimahylsyn ja hioo itse sopivaksi.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lähtöjään V6 ja 2.4JTD on jarruosastossa samaa palikkaa, kuten myös tukivarret yms. yleisimmät alustan huolto-osat.Ossiv kirjoitti:Käyköhän mahdollisesti busso 156 alustanosat /jarrut miten keskenään. Kyse siis 2,4 JTD.. lähinnä mietityttää varaosien saatavuus
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitän!Alfissimo kirjoitti:Lähtöjään V6 ja 2.4JTD on jarruosastossa samaa palikkaa, kuten myös tukivarret yms. yleisimmät alustan huolto-osat.Ossiv kirjoitti:Käyköhän mahdollisesti busso 156 alustanosat /jarrut miten keskenään. Kyse siis 2,4 JTD.. lähinnä mietityttää varaosien saatavuus
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mähän hain motonetistä ihan 36mm hylsyn joka oli valmiiksi ohutseinämäinen kun tuo oma vingutettu oli lainassa.sämpy kirjoitti:Ite oon ohentanut hylsyn ihan vaan kulmahiomakoneella.
Jotain tuommosta settiä näköjään kaupataan, sopivuudesta en vastaa:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/762101/ ... vetoakseli
Niitä oli siellä ihan molempia versioita ja tuo ohkasempi toimi suoraan.
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Löytyykö Motonetistä näitä ohutseinäisiä hylsyjä irtonaisena, vai pitääkö ostaa joku setti, missä sitten on mukana tälläinen?A Bart kirjoitti:Mähän hain motonetistä ihan 36mm hylsyn joka oli valmiiksi ohutseinämäinen kun tuo oma vingutettu oli lainassa.sämpy kirjoitti:Ite oon ohentanut hylsyn ihan vaan kulmahiomakoneella.
Jotain tuommosta settiä näköjään kaupataan, sopivuudesta en vastaa:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/762101/ ... vetoakseli
Niitä oli siellä ihan molempia versioita ja tuo ohkasempi toimi suoraan.
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jassoo! Leimalta pompsahti.
Pohjasta haperoa takarenkaiden edestä ja etutukivarsi uusiksi oik.ylä ! Nii ja tietysti toinen takajousi
Edit. Tekeekö Motonetin tukivarsilla mitää? Ei ole hinnan kirois. Eibachi jousisarjan löyty tarjouksest 110€
Pohjasta haperoa takarenkaiden edestä ja etutukivarsi uusiksi oik.ylä ! Nii ja tietysti toinen takajousi
Edit. Tekeekö Motonetin tukivarsilla mitää? Ei ole hinnan kirois. Eibachi jousisarjan löyty tarjouksest 110€
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ossiv kirjoitti:Jassoo! Leimalta pompsahti.
Pohjasta haperoa takarenkaiden edestä ja etutukivarsi uusiksi oik.ylä ! Nii ja tietysti toinen takajousi
Edit. Tekeekö Motonetin tukivarsilla mitää? Ei ole hinnan kirois. Eibachi jousisarjan löyty tarjouksest 110€
tekee itse ostin oikealle ja vasemmalle tukivarret ovat ihan laatukamaa sieltä vaan hakemaan.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Löytyykö jotain dataa mikä voisi olla 156 2.5 V6 -97 tai 98 vuosimallissa bensapumpun tuotto l/h ? Joistain varaosasivuilta löytyy listauksia pumpuista, mutta tuotto vaihtelee merkeittäin 40-130l/h välillä. Olipa jossain vielä paineessakin heittoa, eli löytyi 3,5bar ja 4bar malleja.
Edit: esimerkiksi tästä katsoin tietoja: https://www.onlinecarparts.co.uk/car-br ... -pump.html
Edit: esimerkiksi tästä katsoin tietoja: https://www.onlinecarparts.co.uk/car-br ... -pump.html
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä valmiina/irtomyyntinä löytyy, en vaan muista mistä oman ostin ja kun zekkasin niin joku halpishylsyhän toi on koska siinä ei lue muuta kun "crhome vanadium". Mut siis irtohylsynä ostin, kauppana on ollut puuilo/tokmanni/motonet/biltema tai joku muu vastaava. Kandee mitata max ulkomitta ja sitten kaupoille.centro style kirjoitti:Löytyykö Motonetistä näitä ohutseinäisiä hylsyjä irtonaisena, vai pitääkö ostaa joku setti, missä sitten on mukana tälläinen?A Bart kirjoitti:Mähän hain motonetistä ihan 36mm hylsyn joka oli valmiiksi ohutseinämäinen kun tuo oma vingutettu oli lainassa.sämpy kirjoitti:Ite oon ohentanut hylsyn ihan vaan kulmahiomakoneella.
Jotain tuommosta settiä näköjään kaupataan, sopivuudesta en vastaa:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/762101/ ... vetoakseli
Niitä oli siellä ihan molempia versioita ja tuo ohkasempi toimi suoraan.
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu, ok.....Ulkomitta mulla on jo tiedossa, ja ei periaatteessa ole väliä että kuinka iso on se hylsyn ulkomitta.....Minun kaverini lupas vetää sorvissa hylsystä siivua pois tarpeen mukaan
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tässäpä dataa jos joku joskus ihmettelee. Pumppuyksikkö purettu levälleen ja sieltä löytyi seuraavat osat:matti_vuorio kirjoitti:Löytyykö jotain dataa mikä voisi olla 156 2.5 V6 -97 tai 98 vuosimallissa bensapumpun tuotto l/h ? Joistain varaosasivuilta löytyy listauksia pumpuista, mutta tuotto vaihtelee merkeittäin 40-130l/h välillä. Olipa jossain vielä paineessakin heittoa, eli löytyi 3,5bar ja 4bar malleja.
Edit: esimerkiksi tästä katsoin tietoja: https://www.onlinecarparts.co.uk/car-br ... -pump.html
Bensapumppu: Airtex E8335, max paine 120psi ja tuotto vapaavirtauksella 208l/h
Paineensäädin: Bosch 0 280 160 607, 3,5bar
Jatkokysymyksenä tuo paineensäädin ja sen tiedot. Netistä ei oikeen löydy dataa millaista virtausta tuo pystyy hanskaamaan jos tilalle vaihdetaan suurempi pumppu. Mahdollisesti tuo on vanha osanumero ja nykyisin käytetään jotain toista numeroa. Uusi pumppu voisi olla jotain tällaista: http://walbrofuelpumps.com/walbro-5ca40 ... p-kit.html
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitäisi nyt lähipäivinä vaihtaa tuohon 156:seen Lasinpyyhkijän moottori.....Sellanen kysymys tähän asiaan liittyen, että mitenkä lähtee EHJÄNÄ irti ne lasinpesurin suuttimet, jotka ovat siinä mustassa ritilässä ?......
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nousee ritelien mukana ja letkuissa on varaa siirtää sivuun, että sen puoleen niitä ei tarvi irrottaa pyyhkijämoottorin vaihdon takia. Jos ne haluaa sittenkin irrottaa, niin ritelin sisäpuolelta näet klipsin ja työntää vaan ulos.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- catharsis
- Viestit: 113
- Liittynyt: 24 Huhti 2016, 22:36
- Car(s): ex-156 2.0 JTS SW boselift
e61 525 -07
S80 2.4 -00 - Paikkakunta: Helsingin MLK
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja ei muuten maksa juuri kymppiä enempää marmorilla noi suuttimet, jos kärsii huonosta suihkusta..centro style kirjoitti:Pitäisi nyt lähipäivinä vaihtaa tuohon 156:seen Lasinpyyhkijän moottori.....Sellanen kysymys tähän asiaan liittyen, että mitenkä lähtee EHJÄNÄ irti ne lasinpesurin suuttimet, jotka ovat siinä mustassa ritilässä ?......
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olikos stilossa samanlaiset, mutta lämmitettävät. vink vinkcatharsis kirjoitti:Ja ei muuten maksa juuri kymppiä enempää marmorilla noi suuttimet, jos kärsii huonosta suihkusta..centro style kirjoitti:Pitäisi nyt lähipäivinä vaihtaa tuohon 156:seen Lasinpyyhkijän moottori.....Sellanen kysymys tähän asiaan liittyen, että mitenkä lähtee EHJÄNÄ irti ne lasinpesurin suuttimet, jotka ovat siinä mustassa ritilässä ?......
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä ne suihkuttaa ihan riittävän hyvin.....Tääl Kouvolassa ei ole Alfa Romeon edustustaollenkaan tällä hetkellä...catharsis kirjoitti:Ja ei muuten maksa juuri kymppiä enempää marmorilla noi suuttimet, jos kärsii huonosta suihkusta..centro style kirjoitti:Pitäisi nyt lähipäivinä vaihtaa tuohon 156:seen Lasinpyyhkijän moottori.....Sellanen kysymys tähän asiaan liittyen, että mitenkä lähtee EHJÄNÄ irti ne lasinpesurin suuttimet, jotka ovat siinä mustassa ritilässä ?......
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mietityttää toi vetarin sisempi suojakumi. Motonetistä löytyy vain 1.6/1.8/2.0 koneisiin olevia, käykö tuo samainen vetarin suojakumi myös kutoseen.. Vai meneekö tilattavaksi vartavasten ulkomailta?
Alfaworkshopista löytyy alkup.27e,
kun taas etelä-helsingistä saat aivan erinäköisen ~10e. Ei herättänyt hyviä mielikuvia tuo jälkimmäinen, koska siinä ei ollut ns. laippakiinnitystä
Vetonivelen kumi Transporter
Sopivuudet:
- 156 1,6/1,8/2,0 Sisempi/laippakiinnitys
Alfaworkshopista löytyy alkup.27e,
kun taas etelä-helsingistä saat aivan erinäköisen ~10e. Ei herättänyt hyviä mielikuvia tuo jälkimmäinen, koska siinä ei ollut ns. laippakiinnitystä
Vetonivelen kumi Transporter
Sopivuudet:
- 156 1,6/1,8/2,0 Sisempi/laippakiinnitys
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tämä https://m.motonet.fi/fi/tuote/173309?aj ... malli=1994. Pultit ei tod.näk. käy, joten käytettävä alkuperäisiä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Ossiv
- Viestit: 351
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
- Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Täytyy käydä tänään koukkaamassa samalla kun haen sen tukivarrenAlfissimo kirjoitti:Tämä https://m.motonet.fi/fi/tuote/173309?aj ... malli=1994. Pultit ei tod.näk. käy, joten käytettävä alkuperäisiä.
Edit. Olikohan molemmat puolet identtisiä, olisi kyseessä vasen puoli
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
samat kumit siellä on molemmin puolin, ja pultit EI käy
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156 2.5 V6 tyhjentää lasinepesunesteet lampunpesureiden kautta, vaikka auto on parkissa. Auto ikään kuin "kyynelehtii" säiliön tyhjäksi paikalla ollessaan. Onko hyvää ideaa tai tietoa, että mikä tämän kiusallisen ilmiön aiheuttaa/mahdollistaa?
Joka kertaa liikkeelle lähtiessä täytyy tarkistaa pesunesteen tilanne ja lähes aina se on itsestään tyhjentynyt.
Joka kertaa liikkeelle lähtiessä täytyy tarkistaa pesunesteen tilanne ja lähes aina se on itsestään tyhjentynyt.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Letkussa oleva vastaventtiili vuotaa roskan tai muun seurauksena. Oliko se siinä joustintuen kohdalla?
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos vastauksesta. Kuullostaa loogiselta. Toivottavasti ko. venttiili on sellaisessa paikassa, josta se on mahdollista irrottaa ja kiinnittää takaisin ilma purkamista.seppo kirjoitti:Letkussa oleva vastaventtiili vuotaa roskan tai muun seurauksena. Oliko se siinä joustintuen kohdalla?