
Onko alla ihan tavalliset siviilinastat vai hämääkö video, että auto näyttää kiihtyvän aika hyvin?
Valvoja: Moderators
Contin siviili kitkatVainio kirjoitti:^^Näyttää varsin ripeältä etenemiseltä vesimärällä jäällä![]()
Onko alla ihan tavalliset siviilinastat vai hämääkö video, että auto näyttää kiihtyvän aika hyvin?
Unique onko nuo päivitykset info/moottori saatavissa perus huollon yhteydessä vai pitääkö ne osata erikseen pyytää? Itse olen menossa 45t km huoltoon, niin ne olisi hyvä tehdä samalla.Unique kirjoitti:Giulian vuosimallien 2016 & 2017 Infotainmentin ohjelmistoon on tullut uusi ohjelmistoversio saataville: 002.009.059. Korjattu mm. Infotainmentin boottailu itsekseen. Omassa autossa tämä on tapahtunut tähän mennessä 3 kertaa.
https://www.giuliaforums.com/forum/778- ... post751512
Ei mitenkaan erikoinen sijoitus pitaen mielessa etta kyseessa on taysin uusi malli. Mutta jokatapauksessa seitseman sijaa parempi kuin F-Pace joka on myös premium luokan urheilullinen auto.molsky kirjoitti:Näköjään Giulia päässyt jenkkien Consumer Reportsissa epäluotettavimpien autojen joukkoon.
https://tekniikanmaailma.fi/amerikkalai ... eaa33a-500
Eivät tee niitä automaattisesti tai edes ilmaiseksi, jollei ole kamppanjaa tai osoittaa selkeää vikaa. Se, että kertoo Infotainmentin kaatuvan silloin tällöin tuskin riittää, koska sitä ei näe mistään virhelogista.Kiki kirjoitti:Unique onko nuo päivitykset info/moottori saatavissa perus huollon yhteydessä vai pitääkö ne osata erikseen pyytää? Itse olen menossa 45t km huoltoon, niin ne olisi hyvä tehdä samalla.Unique kirjoitti:Giulian vuosimallien 2016 & 2017 Infotainmentin ohjelmistoon on tullut uusi ohjelmistoversio saataville: 002.009.059. Korjattu mm. Infotainmentin boottailu itsekseen. Omassa autossa tämä on tapahtunut tähän mennessä 3 kertaa.
https://www.giuliaforums.com/forum/778- ... post751512
Tuo Consumer Reportsin arvio oli tehty ennen kuin maassa taisi olla muita kuin demoautoja. Se ei perustu mihinkään varsinaiseen luotettavuusdataan. Consumer reports käyttääkin termejä "predicted reliabillity" ja "predicted owner satisfaction". Trumpin terminologian mukaisesti "Fake news":molsky kirjoitti:Näköjään Giulia päässyt jenkkien Consumer Reportsissa epäluotettavimpien autojen joukkoon.
https://tekniikanmaailma.fi/amerikkalai ... eaa33a-500
Ja tässä tapauksessa ei edes valittajiin, vaan potentiaalisten valittajien arvioon jostain, jonka luotettavuudesta ei ole vielä dataa. Tuo Consumer reportsin arvio nimittäin julkaistiin jo 2017.V6 kirjoitti:mitä on tullut tota jenkkifoofumia luettua niin pitävät tota Consumer reportsia jonkinlaisena vitsinä jenkeissä, eli sijoitus perustaa suurimmilta osin valittajiin, ei mihinkään faktoihin.
No mutta se nyt ainakin riittää Jalopnikille, jonka tehtävä tuntuu olevan saarnata AR:n huonosta luotettavuudesta. Eihän tuosta kauaa ole kun oli jopa harvinainen julkaisu jossa hyökättiin ns. merkkiuskollisten kimppuun ja todettiin ettei he tiedä mitään.Unique kirjoitti:Tuo Consumer Reportsin arvio oli tehty ennen kuin maassa taisi olla muita kuin demoautoja. Se ei perustu mihinkään varsinaiseen luotettavuusdataan. Consumer reports käyttääkin termejä "predicted reliabillity" ja "predicted owner satisfaction". Trumpin terminologian mukaisesti "Fake news":molsky kirjoitti:Näköjään Giulia päässyt jenkkien Consumer Reportsissa epäluotettavimpien autojen joukkoon.
https://tekniikanmaailma.fi/amerikkalai ... eaa33a-500
https://www.consumerreports.org/cars/alfa-romeo/giulia
Tuossa vastaavasti oikeaan dataan perustuvaa luotettavuusaineistoa:
https://www.whatcar.com/news/2018-what- ... vey/n17810
Reliability for executive cars aged one to four
Rank Make and model Score
1 Volvo V60 (2010-2018) 99.3%
2 Vauxhall Insignia (2008-2017) 97.5%
3 Alfa Romeo Giulia (2016-present) 96.9%
4 BMW 3 Series (2012-present) 96.6%
5 Mazda 6 (2013-present) 95.9%
6 Skoda Superb petrol (2015-present) 95.2%
7 Audi A3 Saloon (2013-present) 93.9%
8 Audi A4 petrol (2015-present) 93.7%
9 Skoda Superb diesel (2015-present) 93.2%
10 Volkswagen Passat (2015-present) 92.9%
Jiitee kirjoitti:[url] https://www.jdpower.com/cars/ratings/dependability[url]
Tätä olen pitänyt jenkkiluokittajana jonkinlaisena referenssinä.
Giuliaa tai Stelviota en vielä löytänyt tuolta.
On sulla näköjään lentänyt jonnekin myös kilpiruuvin valkoinen peitenappula.JT Newman kirjoitti:Jaha, pahamaineinen tyyppivika iski. Molemmat luukut lensivät hittoon.
Pitääpä kysellä vähän takuuasioista.
Eihän Ranta-Juopolla ollut sellaisiin varaaTeroPee kirjoitti: On sulla näköjään lentänyt jonnekin myös kilpiruuvin valkoinen peitenappula.
Ok. Kiitokset tyhjentävästä vastauksesta. Täytyy kysyä kuinka nuo olisi mahdollista hoitaa kuntoon samalla.Unique kirjoitti:Eivät tee niitä automaattisesti tai edes ilmaiseksi, jollei ole kamppanjaa tai osoittaa selkeää vikaa. Se, että kertoo Infotainmentin kaatuvan silloin tällöin tuskin riittää, koska sitä ei näe mistään virhelogista.Kiki kirjoitti:Unique onko nuo päivitykset info/moottori saatavissa perus huollon yhteydessä vai pitääkö ne osata erikseen pyytää? Itse olen menossa 45t km huoltoon, niin ne olisi hyvä tehdä samalla.Unique kirjoitti:Giulian vuosimallien 2016 & 2017 Infotainmentin ohjelmistoon on tullut uusi ohjelmistoversio saataville: 002.009.059. Korjattu mm. Infotainmentin boottailu itsekseen. Omassa autossa tämä on tapahtunut tähän mennessä 3 kertaa.
https://www.giuliaforums.com/forum/778- ... post751512
Giuliaforumin perusteella tuolla rapakon takana on helpompaa. Siellä tekevät näitä enemmän Alfan piikkiin ja useiden eri moduleiden softapäivityksistä on ollut liikkeellä kampanjoita toisin kuin täällä meillä. Täällä Suomessa ei ole näkynyt ensimmäistäkään softapäivityksiä sisältävää kampanjaa ja näin ollen kaikki noiden päivitysten sisältämät luotettavuusparannukset on tekemättä.
Giuliaforumia seuranneena on Giuliaan tullut aikamoinen määrä softapäivityksiä pitkin viime vuotta ja tämänkin vuoden puolella. Suosittelen teettämään huollossa BCM, PCM, TCM ja Infotainment-päivitykset vaikka sitten omaan piikkiin, jos eivät muuten tee.
Tuossa yksi esimerkki noista rapakontakaisista kampanjoista sekä esimerkki PCM-modulin korjauslistasta:
https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2018/R ... 6-5273.pdf
http://home.planet.nl/~jwq/giulia/elear ... ements.pdf
EU-versioissa on täysin sama kone ja sama softa, joten samat ongelmat ovat täälläkin. Mutta kampanjaa ei näy. Korjaus on yksinkertaisesti PCM (ECU)-softapäivitys.
Eivät tee maahantuojan piikkiin (maahantuoja kieltää), mutta aina voit listata päivitettävät softat ja kysyä paljonko näiden päivittäminen vie työaikaa. Hinnan saatuasi toteat, että saa suorittaa.JT Newman kirjoitti:Kysyin noista päivityksistä samalla, kun huoltoaika luukuille varattiin. Vastaus oli, että päivitystä ei tehdä ilman selkeää vikaa, koska vaarana on vikaantuminen päivityksen myötä![]()
Mutta sanottiin kyllä perään, että voidaan tehdä tässä tapauksessa.
En tiedä missä päivitykset kuuluisi automaattisesti huolto-ohjelmaan, mutta seuraavista tiedän että ei kuulu.JT Newman kirjoitti:Muttamutta, onko tuo automaaginen ohjelmistopäivitys huoltojen yhteydessä nyt vakio monellako merkillä? Kollega tiesi kertoa, että esim. muutaman vuoden ikäisen 3-bemarin päivitys ei kuulunut huolto-ohjelmaan suoraan ja se hoidettiin vasta auton kenkkuillessa. Mutta, tuossakaan nyt ei ollut selkeyttä siitä, että tehdäänkö päivityksiä MUIDEN huoltojen yhteydessä automaattisesti.
Tästähän on siis tulossa jännää tulevaisuudessa. Paljonkohan autosta saa osia irrota prosentuaalisesti tahi kilomäärittäinlegza kirjoitti: Ei muuten ole takuuhommia kadonneet lampunpesurin suuttimen lätkät yllä mainitulla merkillä...
3D skannaus printteriä varten on jo ehdotettu.JT Newman kirjoitti:Tästähän on siis tulossa jännää tulevaisuudessa. Paljonkohan autosta saa osia irrota prosentuaalisesti tahi kilomäärittäinlegza kirjoitti: Ei muuten ole takuuhommia kadonneet lampunpesurin suuttimen lätkät yllä mainitulla merkillä...
No yleensä pesurin lätkät on tehty niin ettei lähde irti pelkästä ilmavirrasta. Ja toki artisti aina maksaa itse aiheutetuista tuhoista. Mutta kyllähän tuo takuu keissiltä vaikuttaa, jos niitä melkein kaikilta irtoilee. Jää ja lumi on harmillinen elementti, kun sen tuhot ei ole varsinaisesti valmistajan eikä kuluttajan aiheuttamaa. jälleenmyyjähän voi uusia mitä haluaa "takuuseen" vaikkei valmistaja ottaisikaan osaa.Jiitee kirjoitti:^ ei noin. Artisti ei maksa takuun alaisen auton osien rikkoutumisesta.
Tiukkana mutta asialinjalla pitää olla näissä asoissa
Eilen tuli ekaa kertaa infotainmentin oma-aloitteinen boottaus kesken ajon. Mistäs tuon viimeisimmän version löysikään netistä? Kai tuon voisi päivittää jos ei boottailisi edes sitä yhtä kertaa per 73tkm.Unique kirjoitti:Eivät tee maahantuojan piikkiin (maahantuoja kieltää), mutta aina voit listata päivitettävät softat ja kysyä paljonko näiden päivittäminen vie työaikaa. Hinnan saatuasi toteat, että saa suorittaa.JT Newman kirjoitti:Kysyin noista päivityksistä samalla, kun huoltoaika luukuille varattiin. Vastaus oli, että päivitystä ei tehdä ilman selkeää vikaa, koska vaarana on vikaantuminen päivityksen myötä![]()
Mutta sanottiin kyllä perään, että voidaan tehdä tässä tapauksessa.
Ja lista mitä kannattaa päivityttää on siis: PCM (ECU), TCM (vaihteiston softa), BCM (body control module) ja Infotainment (2016 & 2017-mallien uusin versio on 002.009.059, joka korjaa mm. Infotainmentin käynnistymistä itsekseen kesken ajon).
Juu, näin teki. Samalla mittariston keskinäytössä luki jotain tyyliin "audio not available" keltasella. Huomion ilmiöön kiinnitti juurikin rockin soimisen loppuminen.Teemuv kirjoitti:^^ Pakko ihan uteliaisuudesta kysyä, että miten infotainment käyttäytyy boottautuessaan kesken ajon, kun en itse ole kyseiseen ilmiöön ainakaan vielä törmännyt? Näyttö pimemee ja radio sammuu hetkeksi ja sitten kaikki vain käynnistyy uudestaan?
Eilen auto 75tkm huollossa ja PCM ja infotainment softat päivitetty. PCM softan päivitys vaikutti selkeästi käynnin tasaisuuteen kylmäkäynnistyksen jälkeen. Ero on oikeasti huomattava ja päivityksen pitäisi korjata Jenkeissä ilmeisesti esiintynyt misfire ongelma myös. Infotainmentin päivityksestä en tiedä miten mennyt, tänään on boottaillut itsensä jo 3 kertaaalfa 156 v6 kirjoitti:Eilen tuli ekaa kertaa infotainmentin oma-aloitteinen boottaus kesken ajon. Mistäs tuon viimeisimmän version löysikään netistä? Kai tuon voisi päivittää jos ei boottailisi edes sitä yhtä kertaa per 73tkm.Unique kirjoitti:Eivät tee maahantuojan piikkiin (maahantuoja kieltää), mutta aina voit listata päivitettävät softat ja kysyä paljonko näiden päivittäminen vie työaikaa. Hinnan saatuasi toteat, että saa suorittaa.JT Newman kirjoitti:Kysyin noista päivityksistä samalla, kun huoltoaika luukuille varattiin. Vastaus oli, että päivitystä ei tehdä ilman selkeää vikaa, koska vaarana on vikaantuminen päivityksen myötä![]()
Mutta sanottiin kyllä perään, että voidaan tehdä tässä tapauksessa.
Ja lista mitä kannattaa päivityttää on siis: PCM (ECU), TCM (vaihteiston softa), BCM (body control module) ja Infotainment (2016 & 2017-mallien uusin versio on 002.009.059, joka korjaa mm. Infotainmentin käynnistymistä itsekseen kesken ajon).
Mikä versio Infotainmentista sinulla on tuon huollon jälkeen?alfa 156 v6 kirjoitti: Infotainmentin päivityksestä en tiedä miten mennyt, tänään on boottaillut itsensä jo 3 kertaa![]()
En ole tarkistanut, pitää yrittää muistaa katsoa.Unique kirjoitti:Mikä versio Infotainmentista sinulla on tuon huollon jälkeen?alfa 156 v6 kirjoitti: Infotainmentin päivityksestä en tiedä miten mennyt, tänään on boottaillut itsensä jo 3 kertaa![]()
Tämä boottailua korjannut versio oli 002.009.059, mutta se vedettiin Giuliaforumin mukaan takaisin muutama päivä julkaisun jälkeen. En tiedä onko julkaistu jo uudelleen.