Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Timbal
Viestit: 75
Liittynyt: 13 Syys 2007, 17:08

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Timbal »

Ei mennyt katsastuksesta läpi. Etuapurunko vaihdettava eikä hitsaaminen enää käy. 2004 mallin JTS kyseessä. Olisin kiitollinen kaikista vinkeistä ja ehdotuksista: onko uusi vaihtoehto, mistä käytettyjä jne. Ja onko järkeä vielä korjata. Muuten katsastajan mukaan hyvässä kunnossa.

centro style
Viestit: 108
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja centro style »

Niin,noita apurunkojahan ei saa lain mukaan hitsaamalla korjata, mutta......Kyllä sen kuitenkin pystyy korjaamaan ihan sillä tavalla, että se on yhtä vahva, kuin alunperinkin....Tosin irti se on otettava kuitenkin, joten samalla sitten pulttaa ehjän hitsaamattoman apurungon tilalle :wink:

Timbal
Viestit: 75
Liittynyt: 13 Syys 2007, 17:08

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Timbal »

Onko tietoa kuinka mahdottoman kallis osa olisi uutena. Mulla on vähän vaikee metsästellä ruosteettomia käytettyjä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

eBayhin hakusanaksi Alfa Romeo 156 2004 jts subframe ja about eka osuma:

https://www.ebay.com/itm/ALFA-ROMEO-156 ... 2656889062

Ei ole uusi, mutta ei näytä pahakuntoiselta. Ja hinta alle kahden sadan.
Halvemmallakin varmasti käytettyjä löytyy ja niin edelleen, mutta n. 15s ajankäytöllä löytyi tuo. Osanumero hyvä varmistaa eperistä (nyt en pysty itse), mutta muistikuvani mukaan nuo on pysyneet samana hyvän aikaa.

Timbal
Viestit: 75
Liittynyt: 13 Syys 2007, 17:08

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Timbal »

Kiitokset, täytyypä tutkia.

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Nyt tuo JTS varakulkine pitäs elvyttää leimalle.
Jakopää, laakeri, takajarrut, jne...
Laite ollut liki 1,5v seisonnas.

Uudet bensat tankkiin ja tyhjäkäyttöä jottai kolmen vartin luokkaa.
Kaik tulpat mustia.
Ennoo ennen tulppia katellu, jote ei tietoa entisestä elämästä.
Pitääkö olla huolissaan?
Jos pitää, niin mistä raati arpoo eka huolenaiheen?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Pakollinen pakoputkivideo. Valmistajana Wizard Exhausts ja työn jälki on ensiluokkaista. https://youtu.be/XQKnJlvaDbQ

https://www.facebook.com/WizardExhausts

Avatar
Ossiv
Viestit: 351
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Tutut höpinät putkessa!
https://youtu.be/UWGcWqV0nag

Katsurimies piinaa vaan joka vuosi ja joutunee irroittamaan kokonaiseksi muutamaksi tunniksi

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^ Kyllä kyllä. Jälki ja puheet on ensiluokkaista tuolla rännillä. 8)

https://www.dropbox.com/s/4lrb7g0r7o3t2 ... 010431.mp4
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

jalittam kirjoitti:Nyt tuo JTS varakulkine pitäs elvyttää leimalle.
Jakopää, laakeri, takajarrut, jne...
Laite ollut liki 1,5v seisonnas.

Uudet bensat tankkiin ja tyhjäkäyttöä jottai kolmen vartin luokkaa.
Kaik tulpat mustia.
Ennoo ennen tulppia katellu, jote ei tietoa entisestä elämästä.
Pitääkö olla huolissaan?
Jos pitää, niin mistä raati arpoo eka huolenaiheen?
Eikös se pidäkin olla, tyhjäkäynnillähän tuo on jossain laihaseoksella eli seos ei pala kunnolla.
Kattikin saattaa olla alueen ulkopuolella (en tiedä) ja tykätä kyrsää kun ei ole pöpöjenpoistoalueella.

Reipasta ajoa ja sitten ihmettelee noita tulppia.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

A Bart kirjoitti:tyhjäkäynnillähän tuo on jossain laihaseoksella eli seos ei pala kunnolla.
Kyllä sen seoksen kuuluu palaa kunnolla myös tyhjäkäynnillä.

centro style
Viestit: 108
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja centro style »

Voiskos se tulppien mustuminen nyt johtua siitä, kun konehan kylmänään käy jonkin aikaa rikkaammalla......Ja nyt kun sillä ei ole ajettu maantiellä, niin tulpat eivät ole ehtineet kunnolla lämmetä, ja "puhdistua".? :roll:

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Tuomas K kirjoitti:
A Bart kirjoitti:tyhjäkäynnillähän tuo on jossain laihaseoksella eli seos ei pala kunnolla.
Kyllä sen seoksen kuuluu palaa kunnolla myös tyhjäkäynnillä.
Eikä.
Kerro toki lisää.

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Garmund »

A Bart kirjoitti:
Tuomas K kirjoitti:
A Bart kirjoitti:tyhjäkäynnillähän tuo on jossain laihaseoksella eli seos ei pala kunnolla.
Kyllä sen seoksen kuuluu palaa kunnolla myös tyhjäkäynnillä.
Eikä.
Kerro toki lisää.

Niin siis palaako seos nyt kunnolla mielestäsi tyhjäkäynnillä vai ei? Eka sanot että ei pala kunnolla ja nyt olet sarkastinen kun toinen on erimieltä?

Eikös mustunut kerro paremminkin esim. rikkaasta seoksesta tai huonosta kipinästä? (joo ja siitä huonosta palamisesta) Vaalea sitten liiasta kuumuudesta ja/tai laihasta seoksesta.



Samaa mieltä kyllä tosta että kannattaa lenkki ajaa ja sitten katella uudestaan tulppien kuntoa.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

A Bart kirjoitti:
Tuomas K kirjoitti:
A Bart kirjoitti:tyhjäkäynnillähän tuo on jossain laihaseoksella eli seos ei pala kunnolla.
Kyllä sen seoksen kuuluu palaa kunnolla myös tyhjäkäynnillä.
Eikä.
Kerro toki lisää.
Niin, mistä pitäisi kertoa lisää?

centro style
Viestit: 108
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja centro style »

Onkos olemassa joku omanlainen hylsy, jolla saa vetoakselin mutterin auki.......Olisin vaihtanut tänää murroksen kumin, mutta hommahan tyssäs siihen,että en saanut vetoakselin päästä mutteria auki....Minulla on kyllä 36mm hylsy, mutta sepäs ei mahdukkaan siihen mutterin ympärille :evil: .....Pitäisikös käyttää hylsy sorvissa, vai onko saatavissa valmiina ohutseinäistä 36mm hylsyä, jolla sen vetoakselin pään mutterin saa avattua?

ristojärvelä
Viestit: 521
Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
Car(s): Alfa Romeo GTV6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja ristojärvelä »

Rälläkällä on täällä hylsyä ohennettu kärjestä niin että mahtuu.

centro style
Viestit: 108
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja centro style »

ristojärvelä kirjoitti:Rälläkällä on täällä hylsyä ohennettu kärjestä niin että mahtuu.
OK...Eli siis sorviin hylsy....En viitsi alkaa rälläkällä ohentamaan, kun on kuitenkin aika reilusti otetettava pois....

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kyllä niitä ohutseinäisiä hylsyjä kaupastakin saa, mutta ei tosiaan joka kaupan hyllytavaraa ole. Lie itsestäänselvyys, mutta sanotaan nyt että hylsyä muokatessa ota siitä pois niin vähän kuin mahdollista (kuitenkin niin, että saat sen pohjaan asti), todennäköisesti kuitenkin haluat pitää sen mahdollisimman kestävänä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Jep. Smirkelillä täällä tullut ohennettua parikin hylsyä. Bahcon (tai jonkun muun oikean työkaluvalmistajan, en muista minkä) ohutseinäinen musta ois hyvä, mutta viimeksi kun katselin ni hinta oli lähemmäs satasen.

Biltemasta saa paksuseinäsen muutamalla eurolla ja siinä on sentti varaa ohentaa :silly:

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

156 2,0 TS ei suostu juttelemaan MESsin kanssa. Käytössä tinalltu KLL-kaapeli+makseettu MES. Tähän asti on ongelmitta päässyt kaikkiin 156:siin kiinni, mutta tähän ei yhteyttä saa :evil: ABS ja aitbag-bokseihin yhteys syntyy. Vikavalo syttyy n. 5 sek startin jälkeen ja jää palamaan. Aiemmin oli dnecudiag-niminen softa millä pääsi joihinkin purkkeihin mihin MES ei kiinni päässyt, mutta nyt en enää löydä netistä kyseistä ohjelmaa. Jotain linkkejä on mutta ne ei oikeen johda minnekään. Mitäs nyt?Help...

Kokeiltiin testimielessä kytkeä samanikäisen 1,6TS:n ECU kiinni, siihenkään ei yhteyttä syntynyt :evil: :evil:

Kuvaaja
Viestit: 134
Liittynyt: 04 Marras 2018, 10:29
Car(s): Käyttis Kia ceed 1.6 bensa,hupia ajelen pojan 156 2.5 V6
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kuvaaja »

centro style kirjoitti:Onkos olemassa joku omanlainen hylsy, jolla saa vetoakselin mutterin auki.......Olisin vaihtanut tänää murroksen kumin, mutta hommahan tyssäs siihen,että en saanut vetoakselin päästä mutteria auki....Minulla on kyllä 36mm hylsy, mutta sepäs ei mahdukkaan siihen mutterin ympärille :evil: .....Pitäisikös käyttää hylsy sorvissa, vai onko saatavissa valmiina ohutseinäistä 36mm hylsyä, jolla sen vetoakselin pään mutterin saa avattua?
Nämä saattaisi käydä https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000023460

centro style
Viestit: 108
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja centro style »

Kuvaaja kirjoitti:
centro style kirjoitti:Onkos olemassa joku omanlainen hylsy, jolla saa vetoakselin mutterin auki.......Olisin vaihtanut tänää murroksen kumin, mutta hommahan tyssäs siihen,että en saanut vetoakselin päästä mutteria auki....Minulla on kyllä 36mm hylsy, mutta sepäs ei mahdukkaan siihen mutterin ympärille :evil: .....Pitäisikös käyttää hylsy sorvissa, vai onko saatavissa valmiina ohutseinäistä 36mm hylsyä, jolla sen vetoakselin pään mutterin saa avattua?
Nämä saattaisi käydä https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000023460
Täytyy seuraavaksi kun käy biltemassa (joskus hamassa tulevaisuudessa)...katsoa noita, ja jos näyttää oikeilta, niin ostaa vaikka tuo satsi...

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

vesamaan kirjoitti:156 2,0 TS ei suostu juttelemaan MESsin kanssa. Käytössä tinalltu KLL-kaapeli+makseettu MES. Tähän asti on ongelmitta päässyt kaikkiin 156:siin kiinni, mutta tähän ei yhteyttä saa :evil: ABS ja aitbag-bokseihin yhteys syntyy. Vikavalo syttyy n. 5 sek startin jälkeen ja jää palamaan. Aiemmin oli dnecudiag-niminen softa millä pääsi joihinkin purkkeihin mihin MES ei kiinni päässyt, mutta nyt en enää löydä netistä kyseistä ohjelmaa. Jotain linkkejä on mutta ne ei oikeen johda minnekään. Mitäs nyt?Help...

Kokeiltiin testimielessä kytkeä samanikäisen 1,6TS:n ECU kiinni, siihenkään ei yhteyttä syntynyt :evil: :evil:
Täähän ratkes ottamalla hyllystä ELM327 kaapeli. Joskus näinkin helppoa, useimmiten ei

Kuvaaja
Viestit: 134
Liittynyt: 04 Marras 2018, 10:29
Car(s): Käyttis Kia ceed 1.6 bensa,hupia ajelen pojan 156 2.5 V6
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kuvaaja »

centro style kirjoitti:
Kuvaaja kirjoitti:
centro style kirjoitti:Onkos olemassa joku omanlainen hylsy, jolla saa vetoakselin mutterin auki.......Olisin vaihtanut tänää murroksen kumin, mutta hommahan tyssäs siihen,että en saanut vetoakselin päästä mutteria auki....Minulla on kyllä 36mm hylsy, mutta sepäs ei mahdukkaan siihen mutterin ympärille :evil: .....Pitäisikös käyttää hylsy sorvissa, vai onko saatavissa valmiina ohutseinäistä 36mm hylsyä, jolla sen vetoakselin pään mutterin saa avattua?
Nämä saattaisi käydä https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000023460
Täytyy seuraavaksi kun käy biltemassa (joskus hamassa tulevaisuudessa)...katsoa noita, ja jos näyttää oikeilta, niin ostaa vaikka tuo satsi...
Kävin mittaamassa tuon 36mm hylsyn ulkomitan,ei tuo kovin ohutseinäinen ole ,halvalla tönärillä tulos oli karvan alle 49 mm.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Ite oon ohentanut hylsyn ihan vaan kulmahiomakoneella.

Jotain tuommosta settiä näköjään kaupataan, sopivuudesta en vastaa:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/762101/ ... vetoakseli
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Ossiv
Viestit: 351
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Käyköhän mahdollisesti busso 156 alustanosat /jarrut miten keskenään. Kyse siis 2,4 JTD.. lähinnä mietityttää varaosien saatavuus

Avatar
Turre
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02
Paikkakunta: Salo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Turre »

sämpy kirjoitti:Ite oon ohentanut hylsyn ihan vaan kulmahiomakoneella.

Jotain tuommosta settiä näköjään kaupataan, sopivuudesta en vastaa:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/762101/ ... vetoakseli
Ei sovi, kokeiltu on :lol:

Helpoimmalla ja halvimmalla pääsee kun ostaa voimahylsyn ja hioo itse sopivaksi.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ossiv kirjoitti:Käyköhän mahdollisesti busso 156 alustanosat /jarrut miten keskenään. Kyse siis 2,4 JTD.. lähinnä mietityttää varaosien saatavuus
Lähtöjään V6 ja 2.4JTD on jarruosastossa samaa palikkaa, kuten myös tukivarret yms. yleisimmät alustan huolto-osat.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Ossiv
Viestit: 351
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Alfissimo kirjoitti:
Ossiv kirjoitti:Käyköhän mahdollisesti busso 156 alustanosat /jarrut miten keskenään. Kyse siis 2,4 JTD.. lähinnä mietityttää varaosien saatavuus
Lähtöjään V6 ja 2.4JTD on jarruosastossa samaa palikkaa, kuten myös tukivarret yms. yleisimmät alustan huolto-osat.
Kiitän!

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

sämpy kirjoitti:Ite oon ohentanut hylsyn ihan vaan kulmahiomakoneella.

Jotain tuommosta settiä näköjään kaupataan, sopivuudesta en vastaa:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/762101/ ... vetoakseli
Mähän hain motonetistä ihan 36mm hylsyn joka oli valmiiksi ohutseinämäinen kun tuo oma vingutettu oli lainassa.
Niitä oli siellä ihan molempia versioita ja tuo ohkasempi toimi suoraan.

centro style
Viestit: 108
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja centro style »

A Bart kirjoitti:
sämpy kirjoitti:Ite oon ohentanut hylsyn ihan vaan kulmahiomakoneella.

Jotain tuommosta settiä näköjään kaupataan, sopivuudesta en vastaa:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/762101/ ... vetoakseli
Mähän hain motonetistä ihan 36mm hylsyn joka oli valmiiksi ohutseinämäinen kun tuo oma vingutettu oli lainassa.
Niitä oli siellä ihan molempia versioita ja tuo ohkasempi toimi suoraan.
Löytyykö Motonetistä näitä ohutseinäisiä hylsyjä irtonaisena, vai pitääkö ostaa joku setti, missä sitten on mukana tälläinen?

Avatar
Ossiv
Viestit: 351
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Jassoo! Leimalta pompsahti.
Pohjasta haperoa takarenkaiden edestä ja etutukivarsi uusiksi oik.ylä ! Nii ja tietysti toinen takajousi

Edit. Tekeekö Motonetin tukivarsilla mitää? Ei ole hinnan kirois. Eibachi jousisarjan löyty tarjouksest 110€

Avatar
jnyalfa
Viestit: 64
Liittynyt: 10 Loka 2017, 12:43
Car(s): 156 2.5 v6 2001
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jnyalfa »

Ossiv kirjoitti:Jassoo! Leimalta pompsahti.
Pohjasta haperoa takarenkaiden edestä ja etutukivarsi uusiksi oik.ylä ! Nii ja tietysti toinen takajousi

Edit. Tekeekö Motonetin tukivarsilla mitää? Ei ole hinnan kirois. Eibachi jousisarjan löyty tarjouksest 110€

tekee itse ostin oikealle ja vasemmalle tukivarret ovat ihan laatukamaa sieltä vaan hakemaan.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Löytyykö jotain dataa mikä voisi olla 156 2.5 V6 -97 tai 98 vuosimallissa bensapumpun tuotto l/h ? Joistain varaosasivuilta löytyy listauksia pumpuista, mutta tuotto vaihtelee merkeittäin 40-130l/h välillä. Olipa jossain vielä paineessakin heittoa, eli löytyi 3,5bar ja 4bar malleja.

Edit: esimerkiksi tästä katsoin tietoja: https://www.onlinecarparts.co.uk/car-br ... -pump.html

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

centro style kirjoitti:
A Bart kirjoitti:
sämpy kirjoitti:Ite oon ohentanut hylsyn ihan vaan kulmahiomakoneella.

Jotain tuommosta settiä näköjään kaupataan, sopivuudesta en vastaa:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/762101/ ... vetoakseli
Mähän hain motonetistä ihan 36mm hylsyn joka oli valmiiksi ohutseinämäinen kun tuo oma vingutettu oli lainassa.
Niitä oli siellä ihan molempia versioita ja tuo ohkasempi toimi suoraan.
Löytyykö Motonetistä näitä ohutseinäisiä hylsyjä irtonaisena, vai pitääkö ostaa joku setti, missä sitten on mukana tälläinen?
Kyllä valmiina/irtomyyntinä löytyy, en vaan muista mistä oman ostin ja kun zekkasin niin joku halpishylsyhän toi on koska siinä ei lue muuta kun "crhome vanadium". Mut siis irtohylsynä ostin, kauppana on ollut puuilo/tokmanni/motonet/biltema tai joku muu vastaava. Kandee mitata max ulkomitta ja sitten kaupoille.

centro style
Viestit: 108
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja centro style »

Juu, ok.....Ulkomitta mulla on jo tiedossa, ja ei periaatteessa ole väliä että kuinka iso on se hylsyn ulkomitta.....Minun kaverini lupas vetää sorvissa hylsystä siivua pois tarpeen mukaan :wink:

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

matti_vuorio kirjoitti:Löytyykö jotain dataa mikä voisi olla 156 2.5 V6 -97 tai 98 vuosimallissa bensapumpun tuotto l/h ? Joistain varaosasivuilta löytyy listauksia pumpuista, mutta tuotto vaihtelee merkeittäin 40-130l/h välillä. Olipa jossain vielä paineessakin heittoa, eli löytyi 3,5bar ja 4bar malleja.
Edit: esimerkiksi tästä katsoin tietoja: https://www.onlinecarparts.co.uk/car-br ... -pump.html
Tässäpä dataa jos joku joskus ihmettelee. Pumppuyksikkö purettu levälleen ja sieltä löytyi seuraavat osat:
Bensapumppu: Airtex E8335, max paine 120psi ja tuotto vapaavirtauksella 208l/h
Paineensäädin: Bosch 0 280 160 607, 3,5bar

Jatkokysymyksenä tuo paineensäädin ja sen tiedot. Netistä ei oikeen löydy dataa millaista virtausta tuo pystyy hanskaamaan jos tilalle vaihdetaan suurempi pumppu. Mahdollisesti tuo on vanha osanumero ja nykyisin käytetään jotain toista numeroa. Uusi pumppu voisi olla jotain tällaista: http://walbrofuelpumps.com/walbro-5ca40 ... p-kit.html

centro style
Viestit: 108
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja centro style »

Pitäisi nyt lähipäivinä vaihtaa tuohon 156:seen Lasinpyyhkijän moottori.....Sellanen kysymys tähän asiaan liittyen, että mitenkä lähtee EHJÄNÄ irti ne lasinpesurin suuttimet, jotka ovat siinä mustassa ritilässä :roll: ?......

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Nousee ritelien mukana ja letkuissa on varaa siirtää sivuun, että sen puoleen niitä ei tarvi irrottaa pyyhkijämoottorin vaihdon takia. Jos ne haluaa sittenkin irrottaa, niin ritelin sisäpuolelta näet klipsin ja työntää vaan ulos.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
catharsis
Viestit: 113
Liittynyt: 24 Huhti 2016, 22:36
Car(s): ex-156 2.0 JTS SW boselift
e61 525 -07
S80 2.4 -00
Paikkakunta: Helsingin MLK

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja catharsis »

centro style kirjoitti:Pitäisi nyt lähipäivinä vaihtaa tuohon 156:seen Lasinpyyhkijän moottori.....Sellanen kysymys tähän asiaan liittyen, että mitenkä lähtee EHJÄNÄ irti ne lasinpesurin suuttimet, jotka ovat siinä mustassa ritilässä :roll: ?......
Ja ei muuten maksa juuri kymppiä enempää marmorilla noi suuttimet, jos kärsii huonosta suihkusta.. :roll:

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

catharsis kirjoitti:
centro style kirjoitti:Pitäisi nyt lähipäivinä vaihtaa tuohon 156:seen Lasinpyyhkijän moottori.....Sellanen kysymys tähän asiaan liittyen, että mitenkä lähtee EHJÄNÄ irti ne lasinpesurin suuttimet, jotka ovat siinä mustassa ritilässä :roll: ?......
Ja ei muuten maksa juuri kymppiä enempää marmorilla noi suuttimet, jos kärsii huonosta suihkusta.. :roll:
Olikos stilossa samanlaiset, mutta lämmitettävät. vink vink

centro style
Viestit: 108
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja centro style »

catharsis kirjoitti:
centro style kirjoitti:Pitäisi nyt lähipäivinä vaihtaa tuohon 156:seen Lasinpyyhkijän moottori.....Sellanen kysymys tähän asiaan liittyen, että mitenkä lähtee EHJÄNÄ irti ne lasinpesurin suuttimet, jotka ovat siinä mustassa ritilässä :roll: ?......
Ja ei muuten maksa juuri kymppiä enempää marmorilla noi suuttimet, jos kärsii huonosta suihkusta.. :roll:
Kyllä ne suihkuttaa ihan riittävän hyvin.....Tääl Kouvolassa ei ole Alfa Romeon edustustaollenkaan tällä hetkellä...

Avatar
Ossiv
Viestit: 351
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Mietityttää toi vetarin sisempi suojakumi. Motonetistä löytyy vain 1.6/1.8/2.0 koneisiin olevia, käykö tuo samainen vetarin suojakumi myös kutoseen.. Vai meneekö tilattavaksi vartavasten ulkomailta?

Alfaworkshopista löytyy alkup.27e,
kun taas etelä-helsingistä saat aivan erinäköisen ~10e. Ei herättänyt hyviä mielikuvia tuo jälkimmäinen, koska siinä ei ollut ns. laippakiinnitystä

Vetonivelen kumi Transporter
Sopivuudet:
- 156 1,6/1,8/2,0 Sisempi/laippakiinnitys

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tämä https://m.motonet.fi/fi/tuote/173309?aj ... malli=1994. Pultit ei tod.näk. käy, joten käytettävä alkuperäisiä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Ossiv
Viestit: 351
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): 156 v6
Työtölkki.
Varmaritölkki.
Jeeboksi4.0
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Alfissimo kirjoitti:Tämä https://m.motonet.fi/fi/tuote/173309?aj ... malli=1994. Pultit ei tod.näk. käy, joten käytettävä alkuperäisiä.
Täytyy käydä tänään koukkaamassa samalla kun haen sen tukivarren

Edit. Olikohan molemmat puolet identtisiä, olisi kyseessä vasen puoli

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

samat kumit siellä on molemmin puolin, ja pultit EI käy

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja 155156 »

156 2.5 V6 tyhjentää lasinepesunesteet lampunpesureiden kautta, vaikka auto on parkissa. Auto ikään kuin "kyynelehtii" säiliön tyhjäksi paikalla ollessaan. Onko hyvää ideaa tai tietoa, että mikä tämän kiusallisen ilmiön aiheuttaa/mahdollistaa?

Joka kertaa liikkeelle lähtiessä täytyy tarkistaa pesunesteen tilanne ja lähes aina se on itsestään tyhjentynyt.

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja seppo »

Letkussa oleva vastaventtiili vuotaa roskan tai muun seurauksena. Oliko se siinä joustintuen kohdalla?

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja 155156 »

seppo kirjoitti:Letkussa oleva vastaventtiili vuotaa roskan tai muun seurauksena. Oliko se siinä joustintuen kohdalla?
Kiitos vastauksesta. Kuullostaa loogiselta. Toivottavasti ko. venttiili on sellaisessa paikassa, josta se on mahdollista irrottaa ja kiinnittää takaisin ilma purkamista.

Vastaa Viestiin