Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikä on alkuperäinen rengaskoko Alfa Romeo 156 2,5 V6 Autolle, sedan korimalli.?
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
205/55 16"
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko Vm. 1998 v6:sessa OBD2 portti?
Ei roppana käy kunnolla ja tarttis vikakoodinlukija hommata?
Onko tietoo mikä olis hyvä, aina parempi jos löytys sellanen joka sopis myös volkkariin
niin vois molempien koodit lukea...
Kiitoksia jo etukäteen neuvoista.
Ei roppana käy kunnolla ja tarttis vikakoodinlukija hommata?
Onko tietoo mikä olis hyvä, aina parempi jos löytys sellanen joka sopis myös volkkariin
niin vois molempien koodit lukea...
Kiitoksia jo etukäteen neuvoista.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tökkeli löytyy, muistaakseni ei ainakaan täysin juttele EOBD:tä, mutta helppohan se on yleislukijalla testata.
Kirkkaasti paras vaihtoehto Alfallesi jutteluun kotioloissa on läppäri (tai täppäri, jos siitä tykkää enempi) ja MES: https://www.multiecuscan.net/
OT, Volkkarille selvää ykkössijaa pitää Ross-Techin VCDS: https://store.ross-tech.com/shop/cat/VCDS
Kirkkaasti paras vaihtoehto Alfallesi jutteluun kotioloissa on läppäri (tai täppäri, jos siitä tykkää enempi) ja MES: https://www.multiecuscan.net/
OT, Volkkarille selvää ykkössijaa pitää Ross-Techin VCDS: https://store.ross-tech.com/shop/cat/VCDS
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tulee tässä keväällä hommaksi tuohon Alfaan etujousien/iskareiden vaihto....Niin kysymys nyt jo, että onkohan noihin etujousiin jotkut ihan omanlaiset jousipuristimet , kun tuo jousi näkyy olevan kapeampi toisesta päästään ......Ja ei näytä tavallinen jousipuristin siihen käyvän kunnolla......Vai mites täällä olevat Alfa Romeo omistajat ovat tälläisen homman hoitaneet.?
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
alfaowner.com palstalla olevan keskustelun* mukaan lampunpesureiden vastaventtiilli on puskurin sisällä eli hankalassa paikassa. Joustintukien kyljissä on molemmilla puolilla jotkut vaaleat muoviset systeemit ohuen mustan putken varressa, mutta ne lienevät tuulilasin pesureita varten. Luulisin.seppo kirjoitti:Letkussa oleva vastaventtiili vuotaa roskan tai muun seurauksena. Oliko se siinä joustintuen kohdalla?
*https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-14 ... shers.html
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Just, se on tuulilasin suuttimille ja puskurin nurkassa on ajovalonpesureille lukihäiriö varmaan... Ei varmaan kannata alkaa sitä vaihtamaan, paree pistää putki poikki ja tulppa (tai uusi vastaventtiili) väliin.
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 22 Elo 2018, 01:59
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moi, oliskohan kenelläkään vinkkiä. Eli 2.0jts katsastuksesta hylsy päästöistä. CO 0,38 ja HC 114 kierroksilla. Onko se nyt sitten katalysaattori entinen vai onko jotain kikkaa. Pakoputki korjattu ei vuoda,uudet tulpat, ei havaittavia imuvuotoja eikä vikakoodeja. Kiitos jo etukäteen.
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 22 Elo 2018, 01:59
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ainiin pieni lisäys. Ajotietokoneen mukaan kulutus n.10l satasella ja normi maantieajossakin näyttää hetkellistä kulutusta reilusti enemmän kun ennen. Ajattelin että johtuu talvesta mutta edelleen pysyy vaikka kelit lämpenee.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Millaista viivaa lambaadat piirtelee testerille? Jos takalambaada piirtelee käyrää (pitäisi piirtää melko suoraa), niin katti on potentiaalinen vikapaikka.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 22 Elo 2018, 01:59
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei ole vielä päässyt testerille asti. Pähkäilin vaan sitä, että ei kai katalysaattorin pitäisi vaikuttaa bensan kulutukseen ja sitä menee nyt aika paljon enemmän kuin syksyllä.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voi olla nokka-akselista nenä hajalla... Tai suutin vuotaa. Katsottiinko vanhat tulpat tarkasti?
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 22 Elo 2018, 01:59
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vanhat tulpat oli ihan normaalin näköiset , vaihdoin ne samalla kun vaihdoin yhden rikkinäisen puolan.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ahh, tottapa tuo. Joo, potentiaalista on että juurisyy on edempänä. Mutta se testerille pääsy kyllä auttaa pohdinnassa.natassatan kirjoitti:ei kai katalysaattorin pitäisi vaikuttaa bensan kulutukseen ja sitä menee nyt aika paljon enemmän kuin syksyllä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 22 Elo 2018, 01:59
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Otin alfasta molemmat etu lambdojen liittimet irti. Ei mitään vaikutusta tyhjäkäyntiin ja liikkuukin samalla lailla kuin liittimet kytkettyinä. Vikavalo ei syty. Voiko päätellä lambdojen kunnosta mitään?
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Syttyykö se vikavalo kun laittaa moottorivirrat päälle? Aivan varmasti sytyttää lambdan irrotus vikavalon, eikä se edes sammu vaikka auton sammuttaa välillä lambdan takaisinkytkennän jälkeen. Muistaakseni vaatii useita käynnistyksiä tai testerin vikavalon sammuttamiseen vaikka lambda vaan alle sekunnin pätkäisisikin. Olisiko kuitenkin ollut joku muu kuin etulambda kyseessä.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 22 Elo 2018, 01:59
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo vikavalo toimii kyllä oikein. Ja esim ilmamassaanturin kun tempasee irti valo jää palamaan ja pitää mittarilla nollata. Noilla lambdan liitimillä ei mitään tapahdu vikavalon suhteen. Ja pitäisi kyllä ihan oikeat liittimet olla.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitää kokeilla vielä omassa. Muistelen että olisi likimain sammunut kun irrotti laajakaistan.
Siis tuollainen liitin:
Siis tuollainen liitin:
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 22 Elo 2018, 01:59
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä samanlainen, mut jos nyt oikein muistan niin tuolla liittimellä oli taka lambdat ja sitten etummaisissa oli hiukan erilaiset. Lähdin lomalle ni en pysty tarkistamaan. Alfan kimppuun seuraavan kerran viikon päästä. Kaikki vinkit kyllä kelpaa.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Takalambdat, katalysaattorin jälkeiset eli tulosta analysoivat on 4-johtoisilla lliittimillä, tavalliset peruslambat. Seosta säätävät etulambdat on laajakaistoja 6:lla johdolla. Jotka siis säätää vain kierroksilla, mutta siellähän päästöt pielessä olikin.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 22 Elo 2018, 01:59
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo ok, käytin kaikkien lambdojen liittimet auki niin muistan varmaan väärin kummat oli kummat. Mutta joka tapauksessa etu lambdojen liittimet irti niin mitään vaikutusta ei ole mihinkään. Tyhjäkäynti n. 900 kierrosta ja tasaisesti käy. Sitä epäilen että jostain syystä rikkaalla kävisi, mutta katsastuksessa kuitenkin lambda arvo on kohdallaa.
- Ramsester
- Viestit: 174
- Liittynyt: 24 Marras 2012, 20:41
- Car(s): GTV 2.0 V6 TB -99
156 2,5 V6 -98
147 2.0 TS -04
Fiat Stilo 1,4 -04 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hommasin Biltemasta tällaisen sarjan. Hieman kallishan tuo on ainakin satunnaiseen puristeluun, mutta tolla on tullut vaihdettua jousia mm 156:n Alfaan ja moneen muuhunkin autoon. Niillä peruskoukoukuilla nuo 156:n etujouset olivat aika hankalat ellei melkein tekemättömät.centro style kirjoitti:Tulee tässä keväällä hommaksi tuohon Alfaan etujousien/iskareiden vaihto....Niin kysymys nyt jo, että onkohan noihin etujousiin jotkut ihan omanlaiset jousipuristimet , kun tuo jousi näkyy olevan kapeampi toisesta päästään ......Ja ei näytä tavallinen jousipuristin siihen käyvän kunnolla......Vai mites täällä olevat Alfa Romeo omistajat ovat tälläisen homman hoitaneet.?
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Liekö madallusjouset kuinka paljon lyhyemmät, mutta ihan normikoukuilla irrottelin ja asentelin kaikki neljä, kun puhalsin ja maalasin iskarit.
Ei niillä varmaan ihan päästä saanut kiinni vaan keskeltä ehkä kolme kierrosta kasaan, mutta se riitti.
Ei niillä varmaan ihan päästä saanut kiinni vaan keskeltä ehkä kolme kierrosta kasaan, mutta se riitti.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuli uudet vanteet 156:een ja vanhat pyöränpultit eivät ulottuneet enää kuin muutaman kierroksen jengalle. Näissä on ilmeisesti käytetty muutamaa pituutta pulteissa, tallista sattuikin löytymään vastaavat vanhat pultit, joissa on kierteen pituus 30mm, nykyisissä luokkaa 25mm. Näillä saa kiristettyä noin kuusi kierrosta, joka tuntui itsestä vielä melko vähälle. Kävin vielä muutamassa rengasliikkeessä kysymässä mutta ei kummallakaan hyllyssä yli 28mm pitkiä. Motonetissä tiskillä kaveri katsoi vastaavalla kierteellä olevia, mutta totesi ettei heilläkään ole tuon pidempää. Nettisivuilla näyttäisi olevan PSA/Fiat, vastaavalla kierteellä olevia, jossa ilmeisesti 36mm pituutta. Voiko noissa olla erilainen kartio tai muuta eroavaisuutta, ettei sopisi Alfaan? Tai onko ideoita mistä muualta kannattaisi etsiä pidempiä käypäisiä pultteja?
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei noita kukaan halua paikallisesti myydä, aina joutunut netistä tilaamaan. Paikkoja on monta. Halkaisija, nousu ja pituus niitten mukaan oon tilannut, kartioista mitään ymmärtämättä. Pituus kai tarkoittaa kierteen pituutta?
https://www.vannetukku.fi/pultit-ja-mut ... 4_393.html
https://www.vannetukku.fi/pultit-ja-mut ... 4_393.html
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jep, saman totesin, päädyin pistämään tilaukseen. Neljä rengasliikettä kiersin, ei kellään hyllyssä. PSA:n pulteissa oli täysin erilainen kanta.
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kysymystä 156:n bensamittarin sielunelämästä ....Eli....Tilanne on seuraava....Auto on tankattu, ja tankkauksen jälkeen mittari näyttää puolta tankkia, niinkuin kuuluukin ....mutta....kun auto seisoo ulkona yön yli, ja aamulla sitten käynnistetään, niin mittari saattaa näyttää tyhjää, ja vilkuttaa valoa .....mutta kun auto on ollut yön yli lämpimässä tallissa, niin tilanne on mittarin osaltakin OK......Onko siis mittarin anturi vaihtokunnossa, vai riittäiskös, jos ottais vaan liittimet irti, ja puhdistaisi+suihkuttelisi CRC:tä niihin reilusti?
Auto on 156 V6 -99 sedan...
Jos mittarin anturi tarvii uusia, niin mistä niitä osaisi alkaa etsiä.?.....Käytettyä tuskin kannattaa hommata, kun voip olla sama laulu edessä kohtpuolin
Auto on 156 V6 -99 sedan...
Jos mittarin anturi tarvii uusia, niin mistä niitä osaisi alkaa etsiä.?.....Käytettyä tuskin kannattaa hommata, kun voip olla sama laulu edessä kohtpuolin
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Yksi 156 TS teki itsellä tuota samaa välillä. Yhdistävä tekijä oli kylmä ja kostea. Teki kuitenkin niin harvoin, ettei vielä herättänyt intoa kaivaa antureita esiin. Eka kerralla piti katsoa, onko joku porannut tankin tyhjäksi. Ongelma poistui, kun oli ajanut hetken ja käynnisti uudestaan.
Tankin huoltoluukku takapenkin alla.
Tankin huoltoluukku takapenkin alla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos merkkivalo jää vilkuttamaan, on se osoitus liitosviasta tai mitta-anturin viasta. Liittimiä on matkan varrella muutama.
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei se aina vilkuta sitä valoa, muutaman kerran on vilkuttanut.....Yleensä se valo palaa.seppo kirjoitti:Jos merkkivalo jää vilkuttamaan, on se osoitus liitosviasta tai mitta-anturin viasta. Liittimiä on matkan varrella muutama.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Enpähän ole ihan varma, oliko itsellä tuota valon vilkkumista. Saattoi olla, muttei ole tarttunut niin tiukasti muistijälkeen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Meillä juniorin -99 mallisessa teki lainassa mulla ollessaan tuon saman tempun.centro style kirjoitti:Kysymystä 156:n bensamittarin sielunelämästä ....Eli....Tilanne on seuraava....Auto on tankattu, ja tankkauksen jälkeen mittari näyttää puolta tankkia, niinkuin kuuluukin ....mutta....kun auto seisoo ulkona yön yli, ja aamulla sitten käynnistetään, niin mittari saattaa näyttää tyhjää, ja vilkuttaa valoa .....mutta kun auto on ollut yön yli lämpimässä tallissa, niin tilanne on mittarin osaltakin OK......Onko siis mittarin anturi vaihtokunnossa, vai riittäiskös, jos ottais vaan liittimet irti, ja puhdistaisi+suihkuttelisi CRC:tä niihin reilusti?
Auto on 156 V6 -99 sedan...
Jos mittarin anturi tarvii uusia, niin mistä niitä osaisi alkaa etsiä.?.....Käytettyä tuskin kannattaa hommata, kun voip olla sama laulu edessä kohtpuolin
Takapenkin välipala irti ja siitä näkee tuon läpiviennin tankille, nuljutus piuhasta ja kas, mittari palasi elävien ilmoille.
Tämä siis berlinassa, pitkäkatosta en ole katsonut onko sama konstuktio.
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onkohan kaikissa Bensakoneisissa 156:sissa sama bensamittarin anturi?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Talven jäljiltä lumilapion jälkiä katossa ja konepellissä (!!??). Aika isoja. Vaimo. Mikä auttaisi parhaiten kun ei halua viedä maalaamoon.
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alumiinilapiolla tulee erittäin helposti naarmuja maalipintaan .....Kokeile värivahalla....Lähtee....tai sitten Ei lähde
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jarrut vikisevät normaalisti ajettaessa, kun painaa poljinta hiukan vikinä loppuu. Tai siis oletan, että tulee jarruista, mikähän tuonta aiheuttaa?
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
-
- Viestit: 185
- Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oikean takajarrun putki vuotaa, näkyy sukeltavan tankin alle eli tankin käyttää irti jos haluaa vaihtaa? Onko mitään vinkkejä? päätin vielä jättää ropposen tallille ja lähdin kotio kerämään motivaatiota
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En tiedä, että onnistuuko Alfassa, mutta olen muutamaan muunmerkkiseen autoon vaihtanut takajarruputkia, ja laittanut tankinpäältä menemään sillai, että sitä uutta putkea vaan varovasti työntää sinne tankin päälle samasta kohtaa, josta alkuperäinenkin meni....niin kyllä sen putkenpään saa sitten otettua toiselta puolelta kiinni, ja vietyä sitten lopulliseen kohteeseen, eli takapyörän luokse....Tällä tavalla laitettaessa tankkia ei tarvitse irroittaa....Ja edellyttää, että tankin ja pohjapellin välissä on riittävän suuri rako, eli ettei tankki ole lähestulkoon kiinni pohjapellissä.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Ja teippaa sen uuden putken pään umpeen ennen kuin työntää sitä minnekkään...
"No smoke => no power => no hope"
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lisäksi kannattaa miettiä saako sen putken kannakoitua riittävän hyvin ettei jää heilumaan ja hankaa itseään puhki. Mikään ei kiellä reitittämästä uutta putkea myös jotain toista kautta kun tankin yli.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kerran takajarruputket vaihtaneena 156:een, myös tankinpäältä kulkevan, niin saa kyllä vaihdettua mutta on vitumainen saaha takasin kiinnikkeisiin. Suosittelen reitittämään uudestaan jos mahdollista
Tankkia ei tarvi siis purkaa kummallakaan tyylillä.
E: vielä lisäyksenä että tein uuteen putkeen toisen liitoksen sinne pakoputken paikkeille että oli helpompi tuupata uus putki tankin päälle..
Tankkia ei tarvi siis purkaa kummallakaan tyylillä.
E: vielä lisäyksenä että tein uuteen putkeen toisen liitoksen sinne pakoputken paikkeille että oli helpompi tuupata uus putki tankin päälle..
-
- Viestit: 185
- Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jees, hyviä vinkkejä.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hei!
Onks kellään?
Eiku tampax...
Eli -05JTS kaipais etujarrusatulan pitorautalankaa.
Kuskinpuolelta on kaikonnut moinen. Mm. Mätänet ei tunnistane ko osaa(?).
Onks laitila-rauma-pori huudeilla jollakulla?
Vai marssinko suoraan AD-kauppaan?
Onks kellään?
Eiku tampax...
Eli -05JTS kaipais etujarrusatulan pitorautalankaa.
Kuskinpuolelta on kaikonnut moinen. Mm. Mätänet ei tunnistane ko osaa(?).
Onks laitila-rauma-pori huudeilla jollakulla?
Vai marssinko suoraan AD-kauppaan?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tarkoitatko sitä jarrupalan rautalankaa? Kyllä sitä Motonetistakin saa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Löytynee varmaan jarrupalojen asennussarjan nimellä
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sellasta kysymystä tuosta 156:sen lämmityslaitteesta/ilmastoinnista....Eli onkohan ominaisuus, vai pikkuvika tälläinen.....Kun lämmityslaitteen lämpötilansäätimestä kääntää lämpötilaa eri asentoon, niin siinä näppäimessä missä on se lumihiutaleen kuva, niin siinä syttyy valo , vaikka siihen näppäimeen ei edes koske.?...Eli meneekös ilmastointi tässäkohtaa itsekseen päälle?......Minusta tätä ei tapahdu joka kerta, kun lämmityssäädintä kayttää
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sama sarja ebaysta n. 100€Ramsester kirjoitti:Hommasin Biltemasta tällaisen sarjan. Hieman kallishan tuo on ainakin satunnaiseen puristeluun, mutta tolla on tullut vaihdettua jousia mm 156:n Alfaan ja moneen muuhunkin autoon. Niillä peruskoukoukuilla nuo 156:n etujouset olivat aika hankalat ellei melkein tekemättömät.centro style kirjoitti:Tulee tässä keväällä hommaksi tuohon Alfaan etujousien/iskareiden vaihto....Niin kysymys nyt jo, että onkohan noihin etujousiin jotkut ihan omanlaiset jousipuristimet , kun tuo jousi näkyy olevan kapeampi toisesta päästään ......Ja ei näytä tavallinen jousipuristin siihen käyvän kunnolla......Vai mites täällä olevat Alfa Romeo omistajat ovat tälläisen homman hoitaneet.?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eihän nuo ilmaiset ole, mutta toisaalta kun siinä on toisessa vaakakupissa oma henkikulta niin kaikki on kovin suhteellista. Tuli viime syksynä tehtyä kahdella setillä halpoja peruskoukkuja SW:n kaikki tolpat ja kyllä se sellaselta pommin purkamiselta tuntui että seuraavaa kertaa ei niillä vehkeillä ei kyllä tule.Ramsester kirjoitti: Hommasin Biltemasta tällaisen sarjan. Hieman kallishan tuo on ainakin satunnaiseen puristeluun, mutta tolla on tullut vaihdettua jousia mm 156:n Alfaan ja moneen muuhunkin autoon. Niillä peruskoukoukuilla nuo 156:n etujouset olivat aika hankalat ellei melkein tekemättömät.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
- Ramsester
- Viestit: 174
- Liittynyt: 24 Marras 2012, 20:41
- Car(s): GTV 2.0 V6 TB -99
156 2,5 V6 -98
147 2.0 TS -04
Fiat Stilo 1,4 -04 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Turre on oikeassa. Noissa jousissa on aika paljon energiaa kasaan painettuna. Siitä, kun koukku irtoaa ja osuu pahasti... No, kyllä noita joskus tuli niillä peruskoukuillakin vaihdettua, mutta en lähde enää edes yrittämään niiden kanssa. Tuossa setissä on vielä sekin hyvä puoli, että sitä saa käyttää myös mutteripyssyllä. Nuo halvat peruskoukut eivät tunnu kestävän moista.
Tuo setti löytyy tosiaan ebaystä reilulla satasella. Suosittelen kyllä, jos yhtään enempää, kuin yksi jousi on tarkoitus vaihtaa.
Tuo setti löytyy tosiaan ebaystä reilulla satasella. Suosittelen kyllä, jos yhtään enempää, kuin yksi jousi on tarkoitus vaihtaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistähän kansi on kiinni moottorin etupäässä? Takaosasta on jo selvästi irti, muttei nouse pois. Voiman puutetta?
- Kannenpultit on irti.
- Hihna leikattu poikki.
- Moottorinkannake ylin pultti on irti, alemmas ei vielä tullut kurkattua, olisko kuitenkin lohkossa kiinni.
- Tehostajan öljysäiliö on pois.
- Vesiputki pakosarjan takana on irti.
Imusarjan muoviosa on muuten irti, mutta joistain johdoista vissiin vastustaa, vai onkohan keskiosassa kannake? Ei tunnu siltä. Mitäänhän tuonne ei yläkautta näe ja imusarjaa ei saa välistä pois. Nousisihan tuo kannen mukana pois, mutta jos pitää saada vielä jotain auki...
Onneksi tämän kanssa ei tarvi kovin pitkään enää otella. 75 on suorastaan helppo ruuvattava tähän verrattuna.
- Kannenpultit on irti.
- Hihna leikattu poikki.
- Moottorinkannake ylin pultti on irti, alemmas ei vielä tullut kurkattua, olisko kuitenkin lohkossa kiinni.
- Tehostajan öljysäiliö on pois.
- Vesiputki pakosarjan takana on irti.
Imusarjan muoviosa on muuten irti, mutta joistain johdoista vissiin vastustaa, vai onkohan keskiosassa kannake? Ei tunnu siltä. Mitäänhän tuonne ei yläkautta näe ja imusarjaa ei saa välistä pois. Nousisihan tuo kannen mukana pois, mutta jos pitää saada vielä jotain auki...
Onneksi tämän kanssa ei tarvi kovin pitkään enää otella. 75 on suorastaan helppo ruuvattava tähän verrattuna.