Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
centro style
Viestit: 108
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja centro style »

Mikä on alkuperäinen rengaskoko Alfa Romeo 156 2,5 V6 Autolle, sedan korimalli.?

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja 155156 »

205/55 16"

Nattemies
Viestit: 2
Liittynyt: 18 Huhti 2018, 16:12

Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Nattemies »

Onko Vm. 1998 v6:sessa OBD2 portti?

Ei roppana käy kunnolla ja tarttis vikakoodinlukija hommata?
Onko tietoo mikä olis hyvä, aina parempi jos löytys sellanen joka sopis myös volkkariin
niin vois molempien koodit lukea...

Kiitoksia jo etukäteen neuvoista.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Tökkeli löytyy, muistaakseni ei ainakaan täysin juttele EOBD:tä, mutta helppohan se on yleislukijalla testata.

Kirkkaasti paras vaihtoehto Alfallesi jutteluun kotioloissa on läppäri (tai täppäri, jos siitä tykkää enempi) ja MES: https://www.multiecuscan.net/

OT, Volkkarille selvää ykkössijaa pitää Ross-Techin VCDS: https://store.ross-tech.com/shop/cat/VCDS
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

centro style
Viestit: 108
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja centro style »

Tulee tässä keväällä hommaksi tuohon Alfaan etujousien/iskareiden vaihto....Niin kysymys nyt jo, että onkohan noihin etujousiin jotkut ihan omanlaiset jousipuristimet :roll: , kun tuo jousi näkyy olevan kapeampi toisesta päästään :crazyeyes: ......Ja ei näytä tavallinen jousipuristin siihen käyvän kunnolla......Vai mites täällä olevat Alfa Romeo omistajat ovat tälläisen homman hoitaneet.? :wink:

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja 155156 »

seppo kirjoitti:Letkussa oleva vastaventtiili vuotaa roskan tai muun seurauksena. Oliko se siinä joustintuen kohdalla?
alfaowner.com palstalla olevan keskustelun* mukaan lampunpesureiden vastaventtiilli on puskurin sisällä eli hankalassa paikassa. Joustintukien kyljissä on molemmilla puolilla jotkut vaaleat muoviset systeemit ohuen mustan putken varressa, mutta ne lienevät tuulilasin pesureita varten. Luulisin.

*https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-14 ... shers.html

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja seppo »

Just, se on tuulilasin suuttimille ja puskurin nurkassa on ajovalonpesureille lukihäiriö varmaan... Ei varmaan kannata alkaa sitä vaihtamaan, paree pistää putki poikki ja tulppa (tai uusi vastaventtiili) väliin.

natassatan
Viestit: 9
Liittynyt: 22 Elo 2018, 01:59

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja natassatan »

Moi, oliskohan kenelläkään vinkkiä. Eli 2.0jts katsastuksesta hylsy päästöistä. CO 0,38 ja HC 114 kierroksilla. Onko se nyt sitten katalysaattori entinen vai onko jotain kikkaa. Pakoputki korjattu ei vuoda,uudet tulpat, ei havaittavia imuvuotoja eikä vikakoodeja. Kiitos jo etukäteen.

natassatan
Viestit: 9
Liittynyt: 22 Elo 2018, 01:59

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja natassatan »

Ainiin pieni lisäys. Ajotietokoneen mukaan kulutus n.10l satasella ja normi maantieajossakin näyttää hetkellistä kulutusta reilusti enemmän kun ennen. Ajattelin että johtuu talvesta mutta edelleen pysyy vaikka kelit lämpenee.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Millaista viivaa lambaadat piirtelee testerille? Jos takalambaada piirtelee käyrää (pitäisi piirtää melko suoraa), niin katti on potentiaalinen vikapaikka.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

natassatan
Viestit: 9
Liittynyt: 22 Elo 2018, 01:59

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja natassatan »

Ei ole vielä päässyt testerille asti. Pähkäilin vaan sitä, että ei kai katalysaattorin pitäisi vaikuttaa bensan kulutukseen ja sitä menee nyt aika paljon enemmän kuin syksyllä.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Voi olla nokka-akselista nenä hajalla... Tai suutin vuotaa. Katsottiinko vanhat tulpat tarkasti?
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

natassatan
Viestit: 9
Liittynyt: 22 Elo 2018, 01:59

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja natassatan »

Vanhat tulpat oli ihan normaalin näköiset , vaihdoin ne samalla kun vaihdoin yhden rikkinäisen puolan.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

natassatan kirjoitti:ei kai katalysaattorin pitäisi vaikuttaa bensan kulutukseen ja sitä menee nyt aika paljon enemmän kuin syksyllä.
Ahh, tottapa tuo. Joo, potentiaalista on että juurisyy on edempänä. Mutta se testerille pääsy kyllä auttaa pohdinnassa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

natassatan
Viestit: 9
Liittynyt: 22 Elo 2018, 01:59

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja natassatan »

Otin alfasta molemmat etu lambdojen liittimet irti. Ei mitään vaikutusta tyhjäkäyntiin ja liikkuukin samalla lailla kuin liittimet kytkettyinä. Vikavalo ei syty. Voiko päätellä lambdojen kunnosta mitään?

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Syttyykö se vikavalo kun laittaa moottorivirrat päälle? Aivan varmasti sytyttää lambdan irrotus vikavalon, eikä se edes sammu vaikka auton sammuttaa välillä lambdan takaisinkytkennän jälkeen. Muistaakseni vaatii useita käynnistyksiä tai testerin vikavalon sammuttamiseen vaikka lambda vaan alle sekunnin pätkäisisikin. Olisiko kuitenkin ollut joku muu kuin etulambda kyseessä.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

natassatan
Viestit: 9
Liittynyt: 22 Elo 2018, 01:59

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja natassatan »

Joo vikavalo toimii kyllä oikein. Ja esim ilmamassaanturin kun tempasee irti valo jää palamaan ja pitää mittarilla nollata. Noilla lambdan liitimillä ei mitään tapahdu vikavalon suhteen. Ja pitäisi kyllä ihan oikeat liittimet olla.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Pitää kokeilla vielä omassa. Muistelen että olisi likimain sammunut kun irrotti laajakaistan.

Siis tuollainen liitin:
Kuva
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

natassatan
Viestit: 9
Liittynyt: 22 Elo 2018, 01:59

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja natassatan »

Kyllä samanlainen, mut jos nyt oikein muistan niin tuolla liittimellä oli taka lambdat ja sitten etummaisissa oli hiukan erilaiset. Lähdin lomalle ni en pysty tarkistamaan. Alfan kimppuun seuraavan kerran viikon päästä. Kaikki vinkit kyllä kelpaa.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Takalambdat, katalysaattorin jälkeiset eli tulosta analysoivat on 4-johtoisilla lliittimillä, tavalliset peruslambat. Seosta säätävät etulambdat on laajakaistoja 6:lla johdolla. Jotka siis säätää vain kierroksilla, mutta siellähän päästöt pielessä olikin.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

natassatan
Viestit: 9
Liittynyt: 22 Elo 2018, 01:59

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja natassatan »

Joo ok, käytin kaikkien lambdojen liittimet auki niin muistan varmaan väärin kummat oli kummat. Mutta joka tapauksessa etu lambdojen liittimet irti niin mitään vaikutusta ei ole mihinkään. Tyhjäkäynti n. 900 kierrosta ja tasaisesti käy. Sitä epäilen että jostain syystä rikkaalla kävisi, mutta katsastuksessa kuitenkin lambda arvo on kohdallaa.

Avatar
Ramsester
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2012, 20:41
Car(s): GTV 2.0 V6 TB -99
156 2,5 V6 -98
147 2.0 TS -04
Fiat Stilo 1,4 -04
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ramsester »

centro style kirjoitti:Tulee tässä keväällä hommaksi tuohon Alfaan etujousien/iskareiden vaihto....Niin kysymys nyt jo, että onkohan noihin etujousiin jotkut ihan omanlaiset jousipuristimet :roll: , kun tuo jousi näkyy olevan kapeampi toisesta päästään :crazyeyes: ......Ja ei näytä tavallinen jousipuristin siihen käyvän kunnolla......Vai mites täällä olevat Alfa Romeo omistajat ovat tälläisen homman hoitaneet.? :wink:
Hommasin Biltemasta tällaisen sarjan. Hieman kallishan tuo on ainakin satunnaiseen puristeluun, mutta tolla on tullut vaihdettua jousia mm 156:n Alfaan ja moneen muuhunkin autoon. Niillä peruskoukoukuilla nuo 156:n etujouset olivat aika hankalat ellei melkein tekemättömät.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Liekö madallusjouset kuinka paljon lyhyemmät, mutta ihan normikoukuilla irrottelin ja asentelin kaikki neljä, kun puhalsin ja maalasin iskarit.

Ei niillä varmaan ihan päästä saanut kiinni vaan keskeltä ehkä kolme kierrosta kasaan, mutta se riitti.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Ege
Viestit: 56
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 00:42
Car(s): 166 2,5
Paikkakunta: Hml

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ege »

Tuli uudet vanteet 156:een ja vanhat pyöränpultit eivät ulottuneet enää kuin muutaman kierroksen jengalle. Näissä on ilmeisesti käytetty muutamaa pituutta pulteissa, tallista sattuikin löytymään vastaavat vanhat pultit, joissa on kierteen pituus 30mm, nykyisissä luokkaa 25mm. Näillä saa kiristettyä noin kuusi kierrosta, joka tuntui itsestä vielä melko vähälle. Kävin vielä muutamassa rengasliikkeessä kysymässä mutta ei kummallakaan hyllyssä yli 28mm pitkiä. Motonetissä tiskillä kaveri katsoi vastaavalla kierteellä olevia, mutta totesi ettei heilläkään ole tuon pidempää. Nettisivuilla näyttäisi olevan PSA/Fiat, vastaavalla kierteellä olevia, jossa ilmeisesti 36mm pituutta. Voiko noissa olla erilainen kartio tai muuta eroavaisuutta, ettei sopisi Alfaan? Tai onko ideoita mistä muualta kannattaisi etsiä pidempiä käypäisiä pultteja?

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Ei noita kukaan halua paikallisesti myydä, aina joutunut netistä tilaamaan. Paikkoja on monta. Halkaisija, nousu ja pituus niitten mukaan oon tilannut, kartioista mitään ymmärtämättä. Pituus kai tarkoittaa kierteen pituutta?

https://www.vannetukku.fi/pultit-ja-mut ... 4_393.html
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Ege
Viestit: 56
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 00:42
Car(s): 166 2,5
Paikkakunta: Hml

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ege »

Jep, saman totesin, päädyin pistämään tilaukseen. Neljä rengasliikettä kiersin, ei kellään hyllyssä. PSA:n pulteissa oli täysin erilainen kanta.

centro style
Viestit: 108
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja centro style »

Kysymystä 156:n bensamittarin sielunelämästä :roll: ....Eli....Tilanne on seuraava....Auto on tankattu, ja tankkauksen jälkeen mittari näyttää puolta tankkia, niinkuin kuuluukin 8) ....mutta....kun auto seisoo ulkona yön yli, ja aamulla sitten käynnistetään, niin mittari saattaa näyttää tyhjää, ja vilkuttaa valoa :crazyeyes: .....mutta kun auto on ollut yön yli lämpimässä tallissa, niin tilanne on mittarin osaltakin OK......Onko siis mittarin anturi vaihtokunnossa, vai riittäiskös, jos ottais vaan liittimet irti, ja puhdistaisi+suihkuttelisi CRC:tä niihin reilusti? :?
Auto on 156 V6 -99 sedan...

Jos mittarin anturi tarvii uusia, niin mistä niitä osaisi alkaa etsiä.?.....Käytettyä tuskin kannattaa hommata, kun voip olla sama laulu edessä kohtpuolin :grab:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Yksi 156 TS teki itsellä tuota samaa välillä. Yhdistävä tekijä oli kylmä ja kostea. Teki kuitenkin niin harvoin, ettei vielä herättänyt intoa kaivaa antureita esiin. Eka kerralla piti katsoa, onko joku porannut tankin tyhjäksi. Ongelma poistui, kun oli ajanut hetken ja käynnisti uudestaan.

Tankin huoltoluukku takapenkin alla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja seppo »

Jos merkkivalo jää vilkuttamaan, on se osoitus liitosviasta tai mitta-anturin viasta. Liittimiä on matkan varrella muutama.

centro style
Viestit: 108
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja centro style »

seppo kirjoitti:Jos merkkivalo jää vilkuttamaan, on se osoitus liitosviasta tai mitta-anturin viasta. Liittimiä on matkan varrella muutama.
Ei se aina vilkuta sitä valoa, muutaman kerran on vilkuttanut.....Yleensä se valo palaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Enpähän ole ihan varma, oliko itsellä tuota valon vilkkumista. Saattoi olla, muttei ole tarttunut niin tiukasti muistijälkeen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

centro style kirjoitti:Kysymystä 156:n bensamittarin sielunelämästä :roll: ....Eli....Tilanne on seuraava....Auto on tankattu, ja tankkauksen jälkeen mittari näyttää puolta tankkia, niinkuin kuuluukin 8) ....mutta....kun auto seisoo ulkona yön yli, ja aamulla sitten käynnistetään, niin mittari saattaa näyttää tyhjää, ja vilkuttaa valoa :crazyeyes: .....mutta kun auto on ollut yön yli lämpimässä tallissa, niin tilanne on mittarin osaltakin OK......Onko siis mittarin anturi vaihtokunnossa, vai riittäiskös, jos ottais vaan liittimet irti, ja puhdistaisi+suihkuttelisi CRC:tä niihin reilusti? :?
Auto on 156 V6 -99 sedan...

Jos mittarin anturi tarvii uusia, niin mistä niitä osaisi alkaa etsiä.?.....Käytettyä tuskin kannattaa hommata, kun voip olla sama laulu edessä kohtpuolin :grab:
Meillä juniorin -99 mallisessa teki lainassa mulla ollessaan tuon saman tempun.
Takapenkin välipala irti ja siitä näkee tuon läpiviennin tankille, nuljutus piuhasta ja kas, mittari palasi elävien ilmoille.
Tämä siis berlinassa, pitkäkatosta en ole katsonut onko sama konstuktio.

centro style
Viestit: 108
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja centro style »

Onkohan kaikissa Bensakoneisissa 156:sissa sama bensamittarin anturi?

Timbal
Viestit: 75
Liittynyt: 13 Syys 2007, 17:08

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Timbal »

Talven jäljiltä lumilapion jälkiä katossa ja konepellissä (!!??). Aika isoja. Vaimo. Mikä auttaisi parhaiten kun ei halua viedä maalaamoon.

centro style
Viestit: 108
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja centro style »

Alumiinilapiolla tulee erittäin helposti naarmuja maalipintaan :grab: .....Kokeile värivahalla....Lähtee....tai sitten Ei lähde :roll:

Avatar
dnapekko
Viestit: 350
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 156 SW JTS 2,0 Brera 3,2 -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

Jarrut vikisevät normaalisti ajettaessa, kun painaa poljinta hiukan vikinä loppuu. Tai siis oletan, että tulee jarruista, mikähän tuonta aiheuttaa?
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

KimmoKo
Viestit: 185
Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja KimmoKo »

Oikean takajarrun putki vuotaa, näkyy sukeltavan tankin alle eli tankin käyttää irti jos haluaa vaihtaa? Onko mitään vinkkejä? päätin vielä jättää ropposen tallille ja lähdin kotio kerämään motivaatiota :D

centro style
Viestit: 108
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja centro style »

En tiedä, että onnistuuko Alfassa, mutta olen muutamaan muunmerkkiseen autoon vaihtanut takajarruputkia, ja laittanut tankinpäältä menemään sillai, että sitä uutta putkea vaan varovasti työntää sinne tankin päälle samasta kohtaa, josta alkuperäinenkin meni....niin kyllä sen putkenpään saa sitten otettua toiselta puolelta kiinni, ja vietyä sitten lopulliseen kohteeseen, eli takapyörän luokse....Tällä tavalla laitettaessa tankkia ei tarvitse irroittaa....Ja edellyttää, että tankin ja pohjapellin välissä on riittävän suuri rako, eli ettei tankki ole lähestulkoon kiinni pohjapellissä.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

^Ja teippaa sen uuden putken pään umpeen ennen kuin työntää sitä minnekkään...
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Lisäksi kannattaa miettiä saako sen putken kannakoitua riittävän hyvin ettei jää heilumaan ja hankaa itseään puhki. Mikään ei kiellä reitittämästä uutta putkea myös jotain toista kautta kun tankin yli.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
JMC
Viestit: 1083
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JMC »

Kerran takajarruputket vaihtaneena 156:een, myös tankinpäältä kulkevan, niin saa kyllä vaihdettua mutta on vitumainen saaha takasin kiinnikkeisiin. Suosittelen reitittämään uudestaan jos mahdollista :)
Tankkia ei tarvi siis purkaa kummallakaan tyylillä.
E: vielä lisäyksenä että tein uuteen putkeen toisen liitoksen sinne pakoputken paikkeille että oli helpompi tuupata uus putki tankin päälle..

KimmoKo
Viestit: 185
Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja KimmoKo »

Jees, hyviä vinkkejä.

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Hei!
Onks kellään?
Eiku tampax...

Eli -05JTS kaipais etujarrusatulan pitorautalankaa.
Kuskinpuolelta on kaikonnut moinen. Mm. Mätänet ei tunnistane ko osaa(?).
Onks laitila-rauma-pori huudeilla jollakulla?
Vai marssinko suoraan AD-kauppaan?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tarkoitatko sitä jarrupalan rautalankaa? Kyllä sitä Motonetistakin saa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Löytynee varmaan jarrupalojen asennussarjan nimellä :)

centro style
Viestit: 108
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
Car(s): Alfa Romeo 156 V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja centro style »

Sellasta kysymystä tuosta 156:sen lämmityslaitteesta/ilmastoinnista....Eli onkohan ominaisuus, vai pikkuvika tälläinen.....Kun lämmityslaitteen lämpötilansäätimestä kääntää lämpötilaa eri asentoon, niin siinä näppäimessä missä on se lumihiutaleen kuva, niin siinä syttyy valo :roll: , vaikka siihen näppäimeen ei edes koske.?...Eli meneekös ilmastointi tässäkohtaa itsekseen päälle?......Minusta tätä ei tapahdu joka kerta, kun lämmityssäädintä kayttää :crazyeyes:

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ramsester kirjoitti:
centro style kirjoitti:Tulee tässä keväällä hommaksi tuohon Alfaan etujousien/iskareiden vaihto....Niin kysymys nyt jo, että onkohan noihin etujousiin jotkut ihan omanlaiset jousipuristimet :roll: , kun tuo jousi näkyy olevan kapeampi toisesta päästään :crazyeyes: ......Ja ei näytä tavallinen jousipuristin siihen käyvän kunnolla......Vai mites täällä olevat Alfa Romeo omistajat ovat tälläisen homman hoitaneet.? :wink:
Hommasin Biltemasta tällaisen sarjan. Hieman kallishan tuo on ainakin satunnaiseen puristeluun, mutta tolla on tullut vaihdettua jousia mm 156:n Alfaan ja moneen muuhunkin autoon. Niillä peruskoukoukuilla nuo 156:n etujouset olivat aika hankalat ellei melkein tekemättömät.
Sama sarja ebaysta n. 100€ :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Turre
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02
Paikkakunta: Salo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Turre »

Ramsester kirjoitti: Hommasin Biltemasta tällaisen sarjan. Hieman kallishan tuo on ainakin satunnaiseen puristeluun, mutta tolla on tullut vaihdettua jousia mm 156:n Alfaan ja moneen muuhunkin autoon. Niillä peruskoukoukuilla nuo 156:n etujouset olivat aika hankalat ellei melkein tekemättömät.
Eihän nuo ilmaiset ole, mutta toisaalta kun siinä on toisessa vaakakupissa oma henkikulta niin kaikki on kovin suhteellista. Tuli viime syksynä tehtyä kahdella setillä halpoja peruskoukkuja SW:n kaikki tolpat ja kyllä se sellaselta pommin purkamiselta tuntui että seuraavaa kertaa ei niillä vehkeillä ei kyllä tule. :crazyeyes:
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

Avatar
Ramsester
Viestit: 174
Liittynyt: 24 Marras 2012, 20:41
Car(s): GTV 2.0 V6 TB -99
156 2,5 V6 -98
147 2.0 TS -04
Fiat Stilo 1,4 -04
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ramsester »

Turre on oikeassa. Noissa jousissa on aika paljon energiaa kasaan painettuna. Siitä, kun koukku irtoaa ja osuu pahasti... No, kyllä noita joskus tuli niillä peruskoukuillakin vaihdettua, mutta en lähde enää edes yrittämään niiden kanssa. Tuossa setissä on vielä sekin hyvä puoli, että sitä saa käyttää myös mutteripyssyllä. Nuo halvat peruskoukut eivät tunnu kestävän moista.

Tuo setti löytyy tosiaan ebaystä reilulla satasella. Suosittelen kyllä, jos yhtään enempää, kuin yksi jousi on tarkoitus vaihtaa.

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Mistähän kansi on kiinni moottorin etupäässä? Takaosasta on jo selvästi irti, muttei nouse pois. Voiman puutetta?

- Kannenpultit on irti.
- Hihna leikattu poikki.
- Moottorinkannake ylin pultti on irti, alemmas ei vielä tullut kurkattua, olisko kuitenkin lohkossa kiinni.
- Tehostajan öljysäiliö on pois.
- Vesiputki pakosarjan takana on irti.

Imusarjan muoviosa on muuten irti, mutta joistain johdoista vissiin vastustaa, vai onkohan keskiosassa kannake? Ei tunnu siltä. Mitäänhän tuonne ei yläkautta näe ja imusarjaa ei saa välistä pois. Nousisihan tuo kannen mukana pois, mutta jos pitää saada vielä jotain auki...

Onneksi tämän kanssa ei tarvi kovin pitkään enää otella. 75 on suorastaan helppo ruuvattava tähän verrattuna.

Vastaa Viestiin