Yleistä keskustelua Alfoista
Valvoja: Moderators
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
Mun tilanteeseen toi sopisi kuin nenä päähän. Ei ole enää teinejä kuskattavana ja silloin kun on tarvetta liikkua jonnekin, voisi sen tehdä tyylillä ja nauttien yksin tai kaksin vaimon kanssa. Ocukin vie sinne minne pitää. Muutoin toimittajan kommentti on osuva. Oikeastaan samassa veneessä ovat muutkin samantyyliset sedanit (BMW, Audi, M-B jne ..) - kuka niitä tarvitsee? . Vaikka halua olisikin hankkia tuollainen, niin realiteetit laskevat jalat maanpinnalle .
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
1.5 tuntia Giulia Velocen 280 hv bensa neliveto ratissa tänään. Kyllä meni aika nopeasti ja hauskaa oli
Kävin koeajamassa Kamuxilla Turussa myynnissä olevaa. Alla hakka nastat, jotka hieman veivät tarkinta ohjausta, mutta ei haitannut. Yllättäen rengasääniä vähemmän kuin XF jaggessa ?! Olo oli kuin pikkupojalla kun vedin Lieto Aura pikkuteitä , mutkiin mentiin aika haipakkaa, juu.
Kuinka voikaan autolla ajo olla niin nautittavaa. Moottorin pörinä olisi saanut olla minun makuuni vähän lisääkin.Ja se istuin, nyt oli kuskin penkki kunnossa.
Tämä on Auto !
Ostakaa joku se äkkiä pois, ettei vaivaa meikäläistä.
- Kari
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
^No, mä kävin torstaina Järvenpään Kamuxilla pyytämässä vaihtotarjouksen Giulietan QV:stä tähän Turun Veloceen... eilen soitti myyjä ja sano että tosta oli paprut tehty jo silloin samana iltana... Menikö sulle?
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
Ei mennyt, oli väärän värinen meikäläiselle Odotan seuraavaa bensa velocea, musta tai punainenfahlsjy kirjoitti:^No, mä kävin torstaina Järvenpään Kamuxilla pyytämässä vaihtotarjouksen Giulietan QV:stä tähän Turun Veloceen... eilen soitti myyjä ja sano että tosta oli paprut tehty jo silloin samana iltana... Menikö sulle?
- Kari
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
Onko tietoa mistä tämä Alfan logo on peräisin ja mitä se symboloi? Käärme ja mies suussa.
Ei ehkä ensimmäinen asia, joka tulis mieleen auton logoa suunnitellessa...
Ei ehkä ensimmäinen asia, joka tulis mieleen auton logoa suunnitellessa...
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
https://thenewswheel.com/behind-badge-w ... xplanationMikael J kirjoitti:Onko tietoa mistä tämä Alfan logo on peräisin ja mitä se symboloi? Käärme ja mies suussa.
Ei ehkä ensimmäinen asia, joka tulis mieleen auton logoa suunnitellessa...
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
Lähes 40-vuotinen kokemus Alfan ratista on antanut merkille täysin uuden merkityksen: Jos et piä Alfan alustaa kunnossa, se kiemurtelee kuin käärme, ja se taas syö miestä.
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
https://areena.yle.fi/1-50069243Mikael J kirjoitti:Onko tietoa mistä tämä Alfan logo on peräisin ja mitä se symboloi? Käärme ja mies suussa.
Ei ehkä ensimmäinen asia, joka tulis mieleen auton logoa suunnitellessa...
17:00 eteenpäin
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
No tämä on varmasti totta |:ristojärvelä kirjoitti:Lähes 40-vuotinen kokemus Alfan ratista on antanut merkille täysin uuden merkityksen: Jos et piä Alfan alustaa kunnossa, se kiemurtelee kuin käärme, ja se taas syö miestä.
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
10 pistettä ja papukaijamerkki tutkijatyttöselle. Historiallinen yhteys germaaniseen sodanjumala Wotaniin esitetään aika faktamaisesti, siitä kun on erilaisia versioita...nipaka kirjoitti:https://areena.yle.fi/1-50069243Mikael J kirjoitti:Onko tietoa mistä tämä Alfan logo on peräisin ja mitä se symboloi? Käärme ja mies suussa.
Ei ehkä ensimmäinen asia, joka tulis mieleen auton logoa suunnitellessa...
17:00 eteenpäin
- nipaka
- Viestit: 1047
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDm
Joitain takapotku Fiateja - Paikkakunta: Askola
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
Mielenkiinnolla näitä versioita odotan. Edellämainittu täti osaa asiansa.
Helvetissä on oma paikkansa vilkuttomille.
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Siellä asennetaan saksalaisiin autoihin vilkkuja vuorotta
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
^ Käärmeen historian versioita löytyy tästä edellä olleesta linkistä:
En vain vielä ole keksinyt, mistä tutkijan kiistattomana faktana mainitsema Wotan-yhteys on saatu. Kun Wotan --> Odin --> Soldiers of Odin, soisin, ettei Alfan käärmeellä olisi mitään edes historiallista yhteyttä tähän ketjuun.FinPat kirjoitti: https://thenewswheel.com/behind-badge-w ... xplanation
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
Oikeasti vaakuna sai alkunsa siitä, kun Viscontin suvun musta lammas, sittemmin grappaan ja kärpässienen syöntiin kuollut hulttiopoika oli rapulapäissään piirrellyt vierashuoneen pöytään vehkeen kuvan. Vierailulla olleen kirkonmiehen siitä kysyessä selitettiin hätäpäissään siihen luonnostellun suvun vaakunaa. Että käärmehän se siinä vääräuskoista popsii.
Hengenmies tykästyi ajatukseen, ja loppu onkin historiaa.
Hengenmies tykästyi ajatukseen, ja loppu onkin historiaa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
Joo ja jos listan seuraavaa Google linkkiä naksauttaa, niin päätyy taas tähän versioon: Noin 1100 luvulla, toisen ristiretken aikoihin Ottone Visconti johti joukkojaan Jerusalemin tienoolle ja löi siellä vihollisen joukot, joita johti Saracen Voluce. Volucen varusteissa oli symbolina käärme syömässä miestä, minkä Ottone omi itselleen, toi Milanoon ja näin tästä käärmeestä tuli Viscontin ja Milanon symboli. Seuraavasta Google linkistä sitten taas erilainen tarina. Jos kaivaa tuota vihollista tarkemmin, niin tällaista henkilöä ei todennäköisesti ole koskaan ollu olemassa. Saracen on tarkoittanut kirjailijasta ja vuosisadasta riippuen montaa eri asiaa ja sanan on epäilty olevan perua kreikan sanasta sarakenos, mikä tarkoittaa idän ihmisiä. Ajankohdasta riippuen se on voinut tarkoittaa arabeja, lähi-itää noin yleisesti, syyriaa tai muslimeja. Vihollisjoukon nimestäkään ei ole yhtä versiota. Toisissa lähteissä puhutaan niin päin, että vihollisjoukkoa (saracen) johti Voluce -niminen hahmo. Saattaahan se kolmas linkki sitten viitata Odiniin ja neljännessä on sitten Maya -patsas missä käärme nielee miestä.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
Siellähän se Alfan logo/vaakuna on Milanossa linnan seinässä, ja käärme syö vääräuskoista miestä.
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
Eräs todennäköisimmistä versioista on löytynyt tuolta neljännesvuosisadan ajan. Minua vain rupesi kiinnostamaan, onko tämä Wotan-juttu suomalaisen tutkijatyttösen ihan ikioma keksintö?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
Ei ole itsellenikään tuo Wotan-yhteys aiemmin tullut vastaan, mutta tietenkään se ei tarkoita sitä, etteikö se voisi pitää paikkaansa. Germaaniset vaikutteethan olivat vahvoja nykyisen Pohjois-Italian alueella, joten siinä mielessä teorialla saattaisi olla jotain pohjaakin. Eiköhän tuossa jotain lähdeaineistoakin ole takana, kun väitteen esittäjä kuitenkin on ihan semi-meritoitunut tutkija, eikä mikään MV-lehden kolumnisti. Muutenkin tohtorisnaisen tytöttely nyt ehkä on vähän tarpeetonta.alum kirjoitti: Minua vain rupesi kiinnostamaan, onko tämä Wotan-juttu suomalaisen tutkijatyttösen ihan ikioma keksintö?
Uskottavuutta olisi toki lisännyt Alfa Rooomeon nimen lausuminen oikein.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
^ Myönnettäköön, että tytöttely saattaa vaikuttaa vähättelevältä. Näitä tohtoreita vain on kovin erilaisia alkaen valelääkäreistä ja Pirkkalan yliopiston hömppätutkijoista. Ei ole ihan tasa-arvoista, että yhden tohtorin tutkimustieto ja asiantuntemus liittyvät entisten pääministerien naissuhteisiin ja toisen vaikkapa ydinfysiikkaan tai syöpätutkimukseen. En ole ainakaan muiden kuullen tytötellyt erästä tyttötuttavaani sen jälkeen, kun hänen käyntikorttiinsa ilmestyi teksti Prof. Dr-Ing.
Useimmat meistä pitkän linjan harrastajista ovat kiinnostuneita näinkin pitkälle historiaan menevien yksityiskohtien penkomisesti. Onhan hieman eroa siinä, onko automerkin tunnus peräisin tuhannen vuoden takaa tai jo muinaisten roomalaisten ajalta, vai pohditaanko merkin historiassa sitä, miksi nimi on Kia eikä esim. Lia, Mia, Pia tai Ria? Tai onko logossa oleva lipputanko valmistettu hongasta, männystä vai petäjästä?
Useimmat meistä pitkän linjan harrastajista ovat kiinnostuneita näinkin pitkälle historiaan menevien yksityiskohtien penkomisesti. Onhan hieman eroa siinä, onko automerkin tunnus peräisin tuhannen vuoden takaa tai jo muinaisten roomalaisten ajalta, vai pohditaanko merkin historiassa sitä, miksi nimi on Kia eikä esim. Lia, Mia, Pia tai Ria? Tai onko logossa oleva lipputanko valmistettu hongasta, männystä vai petäjästä?
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
joku linkkas tommosen facebookissa:
Engine numbers
Find out which engine was supplied in a type of car.
Production numbers
Find out how many cars were made of a specific model.
Color codes
Find out which colors have been supplied in a year.
Manuals
Find the workshop or owner's manual for your car.
https://www.alfawiki.nl/
Engine numbers
Find out which engine was supplied in a type of car.
Production numbers
Find out how many cars were made of a specific model.
Color codes
Find out which colors have been supplied in a year.
Manuals
Find the workshop or owner's manual for your car.
https://www.alfawiki.nl/
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
Ja myös osa meistä lyhyemmän.alum kirjoitti: Useimmat meistä pitkän linjan harrastajista ovat kiinnostuneita näinkin pitkälle historiaan menevien yksityiskohtien penkomisesti.
Olisi kyllä kiinnostavaa tietää lähdeaineistosta, joihin tuo Wotan -argumentti nojaa. Jossain määrin kummallista tosiaan, ettei ole ennen tullut vastaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
maailmalta bongattua, hieman arvokkaampi Alfa löytö
https://driving.ca/alfa-romeo/auto-news ... hes-820000
https://driving.ca/alfa-romeo/auto-news ... hes-820000
- Kari
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
^ Lapsuudesta on jäänyt mieleen, kun SZ esiteltiin sveitsiläisessä Automobil Revue Katalogissa. Huippunopeudeksi oli merkitty peräti 215 km/h, mikä tuntui huikelta 1,3-litraiselle, vaikka tehoa oli 100 hv ja painoksi ilmoitettiin vajaat 800 kg. Mukaan oli sitten liitetty pianovihreen korjauslappunen, jossa nopeus oli "vain" 200 km/h. Myöhemmin SS ja SZ saavuttivat saksalaisen AMS:n koeajossa vaatimattomammat lukemat, mikä ei mitenkään vähennä niiden eksoottisuutta. Kuten aiemminkin on todettu - ehkä Alfan kannattaisi harkita näiden vanhojen mallien valmistusta nykytekniikkaan päivitettynä. No ... eihän se käytännössä ole realistista.
- Liitteet
-
- GiuliettaSZ1961.jpg
- (26.11 KiB) Tiedosto ladattu 4239 kertaa
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
Niinpä...alum kirjoitti:Alfan kannattaisi harkita näiden vanhojen mallien valmistusta nykytekniikkaan päivitettynä. No ... eihän se käytännössä ole realistista.
Toivo lepää piensarjoissa ja -valmistajissa, mutta toki silloin hinta pomppaa varsin kovaksi.
Modenalainen Ares Design suunnittelee muutaman retrohenkisen italon valmistusta:
GTO, Pantera ja 412.
Ainahan sitä voi unelmoida/nähdä painajaisia...ihan oman maun mukaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
Noissa kuvissa tuossa punaisessa alimmassa on jotain cooleutta omaan silmääni. On designia menneisyydestä ja tulevista trendeistä.
Peukku siis tuolle, tuollaisen haluaisin omistaa.
Ja noin yleistäen haluasin nähdä Giuliasta jonkun coupe version tai enemmän "alfamaisen" auton, tuo nykyinen varmasti hyvä auto mutta aivan liian tavanomainen.
Peukku siis tuolle, tuollaisen haluaisin omistaa.
Ja noin yleistäen haluasin nähdä Giuliasta jonkun coupe version tai enemmän "alfamaisen" auton, tuo nykyinen varmasti hyvä auto mutta aivan liian tavanomainen.
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
kyllä se coupe sieltä tulee, ehkä 2020, tai vähän myöhemmin... GTVWaverunner kirjoitti:Noissa kuvissa tuossa punaisessa alimmassa on jotain cooleutta omaan silmääni. On designia menneisyydestä ja tulevista trendeistä.
Peukku siis tuolle, tuollaisen haluaisin omistaa.
Ja noin yleistäen haluasin nähdä Giuliasta jonkun coupe version tai enemmän "alfamaisen" auton, tuo nykyinen varmasti hyvä auto mutta aivan liian tavanomainen.
https://autowise.com/2020-alfa-romeo/
- Kari
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
Tonale kiitos ensin pihalle järkevällä hintalapulla varustettuna ja huhutulla hybridi koneella -> päästöt alle 100g/km
https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut ... asturista/
https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut ... asturista/
Viimeksi muokannut _rico, 13 Touko 2019, 22:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
Milligrammat olisi aika kovia, mutta komppaan - myyvää mallistoa ja hybridiä markkinoille ja myyntiin. Mitä nopeammin, sitä parempi.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
Grammoista viis, kunhan näyttää hyvältä, persaukiset grammoja syynää
- Kari
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
Niitä syynää mm. firmat työsuhdeautospekseissään (esim. meillä max 160g/km), mikä kuitenkin on vaikuttava tie saada autoja myytyä, joten kyllä niillä merkitystä myynnille on, vaikkei omaa mieltä niin kauheasti kiinnostaisikaan.
Persaukiset ei muuten todellakaan välitä tuon taivaallista uusien autojen grammoista, paitsi tietty autoja vastustavat ekologipersaukiset.
Persaukiset ei muuten todellakaan välitä tuon taivaallista uusien autojen grammoista, paitsi tietty autoja vastustavat ekologipersaukiset.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
Menee työasiat jo näköjään vapaa-aikaakin.. Kiitos korjauksestaPolforea kirjoitti:Milligrammat olisi aika kovia, mutta komppaan - myyvää mallistoa ja hybridiä markkinoille ja myyntiin. Mitä nopeammin, sitä parempi.
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
Ok, en osannut ajatella tuollasta työsuhdejuttua-milligrammaa, kun itse kysyn peilistä mitä haluanPolforea kirjoitti:Niitä syynää mm. firmat työsuhdeautospekseissään (esim. meillä max 160g/km), mikä kuitenkin on vaikuttava tie saada autoja myytyä, joten kyllä niillä merkitystä myynnille on, vaikkei omaa mieltä niin kauheasti kiinnostaisikaan.
Persaukiset ei muuten todellakaan välitä tuon taivaallista uusien autojen grammoista, paitsi tietty autoja vastustavat ekologipersaukiset.
Joo, mutta siis Veloce 280 hv:n grammat 148 ( moottorilehdestä lunttasin), joten eikös tollaset tehot riitä siihen työsuhdepeliinkin...
- Kari
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
Toivoa sopii että sieltä tulisi vaihteeksi joku sexikäs coupe eikä mikään bimmeri "kopio" jos nyt näin tosi rumasti sanotaan.
Tuollainen nykyinen Giulia tekisi mieli hommata, mutta jotain tuosta vain valitettavasti uupuu ja vaaka on kääntymässä CLS/CLA mersun puolelle.
No, katsotaan nyt vielä...
Tuollainen nykyinen Giulia tekisi mieli hommata, mutta jotain tuosta vain valitettavasti uupuu ja vaaka on kääntymässä CLS/CLA mersun puolelle.
No, katsotaan nyt vielä...
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
Makuasioita, sano....Waverunner kirjoitti:Toivoa sopii että sieltä tulisi vaihteeksi joku sexikäs coupe eikä mikään bimmeri "kopio" jos nyt näin tosi rumasti sanotaan.
Tuollainen nykyinen Giulia tekisi mieli hommata, mutta jotain tuosta vain valitettavasti uupuu ja vaaka on kääntymässä CLS/CLA mersun puolelle.
No, katsotaan nyt vielä...
Giulia on vahvoilla, jos katsoo kokonaisuutta dynaamisen ajonautinnon ja ajofiiliksen näkökulmasta.
Muotoilumielessäkin se on 156:n jälkeen parasta Alfaa, jos erikoisautoja 4c ja 8c ei lasketa.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
Joo, ajofiiliksestä en osaa sanoa, en ole koskaan ajanut.Jiitee kirjoitti:Makuasioita, sano....Waverunner kirjoitti:Toivoa sopii että sieltä tulisi vaihteeksi joku sexikäs coupe eikä mikään bimmeri "kopio" jos nyt näin tosi rumasti sanotaan.
Tuollainen nykyinen Giulia tekisi mieli hommata, mutta jotain tuosta vain valitettavasti uupuu ja vaaka on kääntymässä CLS/CLA mersun puolelle.
No, katsotaan nyt vielä...
Giulia on vahvoilla, jos katsoo kokonaisuutta dynaamisen ajonautinnon ja ajofiiliksen näkökulmasta.
Muotoilumielessäkin se on 156:n jälkeen parasta Alfaa, jos erikoisautoja 4c ja 8c ei lasketa.
Mutta jos puhutaan Giulian ulkonäöstä, niin se on aivan liian tavanomainen omaan makuuni (eikös tätä perusteltu niillä lisääntyneillä myyntimäärillä mutta eipä ole toiminut).
Nyt Alfan / FCA näkökulmasta homma menee ihan perseelleen, jos sieltä on tulossa jotain päivityksiä 4C ja 8C autoihin jotka aivan totaalisen marginaalituotteita. Itse en ole kumpaakaan nähnyt koskaan edes livenä.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
^Makuasioita tosiaan, mutta otetaan tästä kiinni.
Noin niinkuin autoina - joita on tarkoitus ajaa itse ajotapahtumasta välittäen - BMW ja Alfa Romeo ovat edes jollain lailla samalla sivulla.
- Ennen kuin vihavankkurit lähtevät liikkeelle, niin tarkoitan tässä vertailua muihin merkkeihin, en yritä "pelata alas" sitä jotain erityistä joka Alfa Romeoon liittyy.
Kenties Jaguar voidaan henkisesti (vaan ei käytännössä, ainakaan XE:n kohdalla) mahduttaa samaan jengiin.
Mutta pointtina siis se, että avauksen "bimmeri "kopio" jos nyt näin tosi rumasti sanotaan" voisi tulkita jotenkin Giuliaa ja BMW:tä morkkaavana. Jos Giulia tosiaan oli 3-sarjasta "kopio", niin se onnistui olemaan viehkeämmän näköinen ja tunnokkaampi ajaa (F30, G20 testaamatta). Kokonaisuutena autojen paremmuus on (mieltymyksistä riippuen) toinen, mutta järjestyksestä huolimatta mittatikkuna 3-sarja ei ole ihan huono. Kun sen onnistuu Alfistin näkökulmasta oleellisissa määreissä ohittamaan, eikö lopputulema tällöin ole vallan mainio?
F31, F34 & F34 lci kuskina en kyllä näe tätä väitettyä kopiointia, mutta vaikka Giulia olisi knock off - mitäpä sitten, jos kerran tribuutti on "parempi" kuin alkuperäinen esitys?
Sitten hiukan aiheen ohi: Alfa Romeosta pitävä petroseksualisti joka ei tykkää BMW:stä. Miksi? Näitä siis varmaan on useampia. Liittyykö autoihin ihan fyysisinä laitteina vai merkeistä koettuun mielikuvaan? Onko ihan oikeasti vertailtu itse vai menty rohkeasti tuntumalla?
- Joten jos tunnistat itsesi tästä: Miksi et tykkää BMW:stä, mutta tykkäät kumminkin Alfa Romeosta? Ei tarvii avata miksi Alfasta tykkää - sehän on selvä että tykkää!
Noin niinkuin autoina - joita on tarkoitus ajaa itse ajotapahtumasta välittäen - BMW ja Alfa Romeo ovat edes jollain lailla samalla sivulla.
- Ennen kuin vihavankkurit lähtevät liikkeelle, niin tarkoitan tässä vertailua muihin merkkeihin, en yritä "pelata alas" sitä jotain erityistä joka Alfa Romeoon liittyy.
Kenties Jaguar voidaan henkisesti (vaan ei käytännössä, ainakaan XE:n kohdalla) mahduttaa samaan jengiin.
Mutta pointtina siis se, että avauksen "bimmeri "kopio" jos nyt näin tosi rumasti sanotaan" voisi tulkita jotenkin Giuliaa ja BMW:tä morkkaavana. Jos Giulia tosiaan oli 3-sarjasta "kopio", niin se onnistui olemaan viehkeämmän näköinen ja tunnokkaampi ajaa (F30, G20 testaamatta). Kokonaisuutena autojen paremmuus on (mieltymyksistä riippuen) toinen, mutta järjestyksestä huolimatta mittatikkuna 3-sarja ei ole ihan huono. Kun sen onnistuu Alfistin näkökulmasta oleellisissa määreissä ohittamaan, eikö lopputulema tällöin ole vallan mainio?
F31, F34 & F34 lci kuskina en kyllä näe tätä väitettyä kopiointia, mutta vaikka Giulia olisi knock off - mitäpä sitten, jos kerran tribuutti on "parempi" kuin alkuperäinen esitys?
Sitten hiukan aiheen ohi: Alfa Romeosta pitävä petroseksualisti joka ei tykkää BMW:stä. Miksi? Näitä siis varmaan on useampia. Liittyykö autoihin ihan fyysisinä laitteina vai merkeistä koettuun mielikuvaan? Onko ihan oikeasti vertailtu itse vai menty rohkeasti tuntumalla?
- Joten jos tunnistat itsesi tästä: Miksi et tykkää BMW:stä, mutta tykkäät kumminkin Alfa Romeosta? Ei tarvii avata miksi Alfasta tykkää - sehän on selvä että tykkää!
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
^Jos saa sivusta huudella vieraisiin pöytiin, niin kyllä minunkin ensimmäinen vaikutelma Giuliasta oli, että muotoilussa on lainattu turhan paljon BMW:tä. Ei tarvitse olla mitään BMW:tä vastaan, että toivoisi hiukan persoonallisempaa otetta muotoiluun.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
^^
Jos kansanauto on nykyään perheellisillä Skoda, eläkeläisillä Qasqai tai möhkö -Suv niin
ainakin täällä syvällä maaseudulla lippalakkiporukoilla ja kaikilla autonasentajaopiskelijoilla
( perhetutun kertoma ) on penarinjatke .... ei autossa tai merkissä mitään outoa, mutta
tuo mielikuva... samaisella perhetuttujen 18 v -autonasentajaopiskelijalla Tampereelta on nyt sitten ainakin 4 kk ajokortti
kuivumassa hurjan ylinopeuden takia bmw 535:n kanssa
Alfaan nähden Bmw on myös liian tavallinen...
Jos kansanauto on nykyään perheellisillä Skoda, eläkeläisillä Qasqai tai möhkö -Suv niin
ainakin täällä syvällä maaseudulla lippalakkiporukoilla ja kaikilla autonasentajaopiskelijoilla
( perhetutun kertoma ) on penarinjatke .... ei autossa tai merkissä mitään outoa, mutta
tuo mielikuva... samaisella perhetuttujen 18 v -autonasentajaopiskelijalla Tampereelta on nyt sitten ainakin 4 kk ajokortti
kuivumassa hurjan ylinopeuden takia bmw 535:n kanssa
Alfaan nähden Bmw on myös liian tavallinen...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
[pilknus]^Eikös kortti lähde "kuivumaan" liikaa kostuketta nauttineilla kuskeilla, ei ylinopeudesta.
Näin ainakin olen itse nuo termit käsittänyt. "hyllyllä" ylinopeudesta ja "kuivumassa" rattijuoppoudesta" [/pilknus end]
Näin ainakin olen itse nuo termit käsittänyt. "hyllyllä" ylinopeudesta ja "kuivumassa" rattijuoppoudesta" [/pilknus end]
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
Roger thatalfa 156 v6 kirjoitti:[pilknus]^Eikös kortti lähde "kuivumaan" liikaa kostuketta nauttineilla kuskeilla, ei ylinopeudesta.
Näin ainakin olen itse nuo termit käsittänyt. "hyllyllä" ylinopeudesta ja "kuivumassa" rattijuoppoudesta" [/pilknus end]
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
On tuo meikäläisenkin kotipaikka eli Vantaan koillisnurkka varmaan pk-seutulaisittain syvää maaseutua. Ainakin alueen selkeä ykkönen teiniautokategoriassa on BMW. Jokaisessa on jotkut kiinalaiset pilluvalot keulalla ynnä muuta asiaankuuluvaa. Satunnaisesti jotkut BMW:t ovat herättäneet orastavaa kiinnostusta, mutta tuo teiniautojengi kyllä tehokkaasti karistaa kaikki BMW:n omistushalutJiitee kirjoitti:ainakin täällä syvällä maaseudulla lippalakkiporukoilla ja kaikilla autonasentajaopiskelijoilla
( perhetutun kertoma ) on penarinjatke
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
Kyllähän mä Alfoista tykkään ja suorastaan rakastan mutta kyllä sitä pitää voida pientä kritiikkiäkin pystyä antamaan, aika paljon rahaa nuo kuitenkin vievät ;=Dlerppu kirjoitti:^Makuasioita tosiaan, mutta otetaan tästä kiinni.
Noin niinkuin autoina - joita on tarkoitus ajaa itse ajotapahtumasta välittäen - BMW ja Alfa Romeo ovat edes jollain lailla samalla sivulla.
- Ennen kuin vihavankkurit lähtevät liikkeelle, niin tarkoitan tässä vertailua muihin merkkeihin, en yritä "pelata alas" sitä jotain erityistä joka Alfa Romeoon liittyy.
Kenties Jaguar voidaan henkisesti (vaan ei käytännössä, ainakaan XE:n kohdalla) mahduttaa samaan jengiin.
Mutta pointtina siis se, että avauksen "bimmeri "kopio" jos nyt näin tosi rumasti sanotaan" voisi tulkita jotenkin Giuliaa ja BMW:tä morkkaavana. Jos Giulia tosiaan oli 3-sarjasta "kopio", niin se onnistui olemaan viehkeämmän näköinen ja tunnokkaampi ajaa (F30, G20 testaamatta). Kokonaisuutena autojen paremmuus on (mieltymyksistä riippuen) toinen, mutta järjestyksestä huolimatta mittatikkuna 3-sarja ei ole ihan huono. Kun sen onnistuu Alfistin näkökulmasta oleellisissa määreissä ohittamaan, eikö lopputulema tällöin ole vallan mainio?
F31, F34 & F34 lci kuskina en kyllä näe tätä väitettyä kopiointia, mutta vaikka Giulia olisi knock off - mitäpä sitten, jos kerran tribuutti on "parempi" kuin alkuperäinen esitys?
Sitten hiukan aiheen ohi: Alfa Romeosta pitävä petroseksualisti joka ei tykkää BMW:stä. Miksi? Näitä siis varmaan on useampia. Liittyykö autoihin ihan fyysisinä laitteina vai merkeistä koettuun mielikuvaan? Onko ihan oikeasti vertailtu itse vai menty rohkeasti tuntumalla?
- Joten jos tunnistat itsesi tästä: Miksi et tykkää BMW:stä, mutta tykkäät kumminkin Alfa Romeosta? Ei tarvii avata miksi Alfasta tykkää - sehän on selvä että tykkää!
Kuten yritin sanoa, niin juuri jostain autolehdestä luin että tuo Giulia hakkaa monessa asiassa sen B:llä alkavan saksalaisen ja molemmat aivan varmasti erittäin hyviä autoja. Kritiikkini koski tuota Giulian ulkonäköä... nyt se on mielestäni aivan liian tavanomainen ja "mitään sanomaton". Mielestäni ulkokuoren suunnittelussa mentiin liikaa "varman päälle" ja jotain Alfoille tyypillistä kauneutta jäi näkemättä.
En mä sano, ettenkö tuollaista Giuliaa joku päivä menisi käytettynä ostamaan (hyvinkin mahdollista) mutta jatkossa toivoisin suunnitteluosastolta taas rohkeampaa kädenjälkeä.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
^Tonale voi olla lähtölaukaus uuteen muotokieleen. Siinä tosin on ripaus retroa, jota ei voi kovin rohkeana pitää, mutta jos katsoo "möhkön" ohi ja pitää mielessä detaljit, joista muotoilukieli koostuu, voi olla jatkossa ihan hyvää tiedossa. Liekö rohkeaa, se jää nähtäväksi.
Yleisemmin Bimmeriajatuksista - ihan mielenkiintoisia ajatuksia henkisen puolen BMW hyljeksinnälle. Kaikki syyt autovalintoihin ovat syvän henkilökohtaisia ja täten jokaiselle erittäin hyväksyttäviä. Odotin kuitenkin että ei olisi haluttu profiloitua jupahtaviin mulkeroihin jotka Bimmerillä tykkää ajella, yllättävä oli tuo juniorirassi-aspekti. Lienee oman ympäristön kuplan syy tämä ennakko-oletus. Mutta vaatii Alfallakin ajaminen paksumpaa nahkaa kanssaihmisten kommentoinnille, niin ei se BMW siitä juuri eroa... Eksklusiivisuuden hakeminen Alfa Romeolla on toki selkeä pointti, vaikkakin välillä tuntuu se olevan myös forumistien harmistumisen aihe. (auto ei tunnu menevän kaupaksi riittävällä voluumilla, mutta jos menisi, niin miten kävisi harvinaisuudelle?)
Anywho - Giuliettan seuraajaksi olen kyllä ajatellut itsekin jotain "rohkeaa". Vaikkapa 996 sarjan possua (IMS & RMS vaihdettuna), jos fyrkkaa riittää niin miksei 997...
Silti Giulia pyörii mielessä. Bensanelikkona kun hinta alkaa tulemaan alle 30 kiloeuron, niin kukaties - kukaties. Tosin vielä on ostamatta se bimmeri suoralla kutosella, ja se kyllä kuuluu yleissivistykseen. Oh the horror. Mutta aikaa on tätä vatvoa, Giuliettalla mennään nyt kumminkin tää vuosi.
Yleisemmin Bimmeriajatuksista - ihan mielenkiintoisia ajatuksia henkisen puolen BMW hyljeksinnälle. Kaikki syyt autovalintoihin ovat syvän henkilökohtaisia ja täten jokaiselle erittäin hyväksyttäviä. Odotin kuitenkin että ei olisi haluttu profiloitua jupahtaviin mulkeroihin jotka Bimmerillä tykkää ajella, yllättävä oli tuo juniorirassi-aspekti. Lienee oman ympäristön kuplan syy tämä ennakko-oletus. Mutta vaatii Alfallakin ajaminen paksumpaa nahkaa kanssaihmisten kommentoinnille, niin ei se BMW siitä juuri eroa... Eksklusiivisuuden hakeminen Alfa Romeolla on toki selkeä pointti, vaikkakin välillä tuntuu se olevan myös forumistien harmistumisen aihe. (auto ei tunnu menevän kaupaksi riittävällä voluumilla, mutta jos menisi, niin miten kävisi harvinaisuudelle?)
Anywho - Giuliettan seuraajaksi olen kyllä ajatellut itsekin jotain "rohkeaa". Vaikkapa 996 sarjan possua (IMS & RMS vaihdettuna), jos fyrkkaa riittää niin miksei 997...
Silti Giulia pyörii mielessä. Bensanelikkona kun hinta alkaa tulemaan alle 30 kiloeuron, niin kukaties - kukaties. Tosin vielä on ostamatta se bimmeri suoralla kutosella, ja se kyllä kuuluu yleissivistykseen. Oh the horror. Mutta aikaa on tätä vatvoa, Giuliettalla mennään nyt kumminkin tää vuosi.
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
Muista myös Bore Scoring, yllättävän yleistä rohkeissa Porsaissa.lerppu kirjoitti: "rohkeaa". Vaikkapa 996 sarjan possua (IMS & RMS vaihdettuna), jos fyrkkaa riittää niin miksei 997...
Ja 997 osalta sitten suoraan 997.2 jossa 9A1 kone ilman IMS:ää ja autosta suurimmat lastentaudit muutenkin karsittu. Ja paljon paremman näköinen ohjaamo sisältä.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
^Nope. 997.2 ei saa alle 70 kiloeuron. Se on liikaa. Maserati GranTurismon saa kympin tai jopa kaksi edullisemmin. Ja sekin taitaa olla liikaa. Jos taivaankappaleet on oikeassa asennossa ja jaksaisin pari vuotta odottaa, niin ehkä 40keur saisi kakkosauto maksaa. Riippuu mitä ykkösautolle sillä välin tapahtuu!
Jotta pysytään ketjun aiheessa, niin Tonalen tuloa ykkösautomarkkinalla kytätään vahvasti!
Jotta pysytään ketjun aiheessa, niin Tonalen tuloa ykkösautomarkkinalla kytätään vahvasti!
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
Niin onkin. Zip-codessa jossa vihervasemmisto ei (ainakaan vielä) ole muodostamassa hallitusta noista maksetaan $35,000.lerppu kirjoitti:^Nope. 997.2 ei saa alle 70 kiloeuron. Se on liikaa.
https://www.autotrader.com/cars-for-sal ... pe=listing
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
Entäs Maserati Coupe? Komea peli ja komeat äänet vaikka Maseratin versiossa veivi onkin cross-plane.lerppu kirjoitti: Maserati GranTurismon saa kympin tai jopa kaksi edullisemmin. Ja sekin taitaa olla liikaa. Jos taivaankappaleet on oikeassa asennossa ja jaksaisin pari vuotta odottaa, niin ehkä 40keur saisi kakkosauto maksaa. Riippuu mitä ykkösautolle sillä välin tapahtuu!
https://www.nettiauto.com/maserati/coupe/10478135
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
^Onhan näitä tullut vilkuiltua, tämä on ollut k-a-u-a-n myynnissä: https://www.nettiauto.com/maserati/3200/10406345
Hienoja ovat, ei huono, ollenkaan... Mutta ei ole siis ajankohtaista nyt, turha koittaa olla jarrumiehenä tässä!
Hienoja ovat, ei huono, ollenkaan... Mutta ei ole siis ajankohtaista nyt, turha koittaa olla jarrumiehenä tässä!
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
Ei herätä mitään intohimoja puolesta. Kalliimpi premium, varmasti ihan pätevä. Muutamaa olen ajanut, en inhonnut. Periaatteessa saksalaisen täsmällisyyden ja tekniikan pitäisi insinööriluonteeseeni vedota, mutta mielenkiintoisimmat sakuvehkeet tehtiin ennen vuotta 1946.lerppu kirjoitti: Sitten hiukan aiheen ohi: Alfa Romeosta pitävä petroseksualisti joka ei tykkää BMW:stä. Miksi? Näitä siis varmaan on useampia. Liittyykö autoihin ihan fyysisinä laitteina vai merkeistä koettuun mielikuvaan? Onko ihan oikeasti vertailtu itse vai menty rohkeasti tuntumalla?
- Joten jos tunnistat itsesi tästä: Miksi et tykkää BMW:stä, mutta tykkäät kumminkin Alfa Romeosta? Ei tarvii avata miksi Alfasta tykkää - sehän on selvä että tykkää!
Joku sen hyvin tiivistikin, että saksalainen ei voi tehdä kaunista autoa, koska kauneudessa asuu aina herkkyys ja ajatus heikkoudesta.
VAG-kuskit ovat hyvin ottaneet kiinni Bemaristit mulkkuudessa tien päällä, mutta onneksi joihinkin voi aina luottaa. Lisäksi tuota kampetta on palvottu suvussa niin paljon, että siitä on mennyt maku. Tosin henkinen hyljeksintä on tapahtunut jo paljon ennen tuota.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Yleistä keskustelua Alfoista
Meikäläinen on vähän varttuneempi Alfisti, joka ajelee työpäivinä g30 xdrivea ja vapaalla Giulialla, sillä vanhemmalla versiolla . Ei tuota ongelmaa psyykkisesti, ainakaan itsellelerppu kirjoitti:^Makuasioita tosiaan, mutta otetaan tästä kiinni.
Noin niinkuin autoina - joita on tarkoitus ajaa itse ajotapahtumasta välittäen - BMW ja Alfa Romeo ovat edes jollain lailla samalla sivulla.
- Ennen kuin vihavankkurit lähtevät liikkeelle, niin tarkoitan tässä vertailua muihin merkkeihin, en yritä "pelata alas" sitä jotain erityistä joka Alfa Romeoon liittyy.
Kenties Jaguar voidaan henkisesti (vaan ei käytännössä, ainakaan XE:n kohdalla) mahduttaa samaan jengiin.
Mutta pointtina siis se, että avauksen "bimmeri "kopio" jos nyt näin tosi rumasti sanotaan" voisi tulkita jotenkin Giuliaa ja BMW:tä morkkaavana. Jos Giulia tosiaan oli 3-sarjasta "kopio", niin se onnistui olemaan viehkeämmän näköinen ja tunnokkaampi ajaa (F30, G20 testaamatta). Kokonaisuutena autojen paremmuus on (mieltymyksistä riippuen) toinen, mutta järjestyksestä huolimatta mittatikkuna 3-sarja ei ole ihan huono. Kun sen onnistuu Alfistin näkökulmasta oleellisissa määreissä ohittamaan, eikö lopputulema tällöin ole vallan mainio?
F31, F34 & F34 lci kuskina en kyllä näe tätä väitettyä kopiointia, mutta vaikka Giulia olisi knock off - mitäpä sitten, jos kerran tribuutti on "parempi" kuin alkuperäinen esitys?
Sitten hiukan aiheen ohi: Alfa Romeosta pitävä petroseksualisti joka ei tykkää BMW:stä. Miksi? Näitä siis varmaan on useampia. Liittyykö autoihin ihan fyysisinä laitteina vai merkeistä koettuun mielikuvaan? Onko ihan oikeasti vertailtu itse vai menty rohkeasti tuntumalla?
- Joten jos tunnistat itsesi tästä: Miksi et tykkää BMW:stä, mutta tykkäät kumminkin Alfa Romeosta? Ei tarvii avata miksi Alfasta tykkää - sehän on selvä että tykkää!
- Kari