Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Samalla näyttäs sisäsyrjä renkaasta olevan aika sileän oloinen?
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 09 Huhti 2019, 09:08
- Car(s): Giulia Veloce Q4 '17 ja Mazda Miata '99
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Nii on, pyöränkulmat oli edellisen omistajan jäljiltä vituillaan vaan ei oo enää kauaa. Ens viikolla uudet renkaat ja vanteet tulossa ja samalla suuntaus.Aquatica kirjoitti:Samalla näyttäs sisäsyrjä renkaasta olevan aika sileän oloinen?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mikäs sen on aiheuttanut? kolhinut johonkin?apulus kirjoitti:Nii on, pyöränkulmat oli edellisen omistajan jäljiltä vituillaan vaan ei oo enää kauaa. Ens viikolla uudet renkaat ja vanteet tulossa ja samalla suuntaus.Aquatica kirjoitti:Samalla näyttäs sisäsyrjä renkaasta olevan aika sileän oloinen?
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 09 Huhti 2019, 09:08
- Car(s): Giulia Veloce Q4 '17 ja Mazda Miata '99
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei harmainta hajua. Huoltokuitissa lukee että huomattu renkaiden sisäsyrjien kuluvan liian nopeasti ja pyöränkulmat säädetty sen vuoksi. Eihän tuo mitenkään harvinainen juttu ole.alfa 156 v6 kirjoitti:Mikäs sen on aiheuttanut? kolhinut johonkin?apulus kirjoitti:Nii on, pyöränkulmat oli edellisen omistajan jäljiltä vituillaan vaan ei oo enää kauaa. Ens viikolla uudet renkaat ja vanteet tulossa ja samalla suuntaus.Aquatica kirjoitti:Samalla näyttäs sisäsyrjä renkaasta olevan aika sileän oloinen?
Mulla on itsellä aina ollut tapana säädättää kulmat kun rengastus vaihtuu niin säädätän nytkin kun uudet vanteet ja renkaat tulee alle.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No ei se tavaton juttu ole, pieni mielenkiinto vaan että missä vaiheessa Giuliasta alkaa alustan komponentteja mennä vaihtoon väljien pallojen vuoksi Osat on ainakin ulkoisesti hyvinkin vakuuttavan/järeän näköisiä mutta eipä se välttämättä mitään kerro.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Nykyisen Giulia-esitteen* mukaan alumiiniset vaihtajaläpyskät tulevat vakiona vain Veloce Ti -mallissa (ja varmaan myös Quadrifoglio-mallissa, joka ei ole esitteessä mukana).
Oliko ne läpyskät aikaisemmin vakiona jo Super-varustelusta alkaen?
*http://docs.alfaromeo.fi/esitteet/giulia/#/
Oliko ne läpyskät aikaisemmin vakiona jo Super-varustelusta alkaen?
*http://docs.alfaromeo.fi/esitteet/giulia/#/
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ainakin Pack Sport AFS :ssa tämä läpyskällinen urheiluohjauspyörä oli mukana, ja paketti lisävaruste Super-malleihin (koko paketti reilu 2000 eur v. -17) eli lisävaruste on ollut taannoinkin. Veloce ja Q vakiona.155156 kirjoitti:Nykyisen Giulia-esitteen* mukaan alumiiniset vaihtajaläpyskät tulevat vakiona vain Veloce Ti -mallissa (ja varmaan myös Quadrifoglio-mallissa, joka ei ole esitteessä mukana).
Oliko ne läpyskät aikaisemmin vakiona jo Super-varustelusta alkaen?
*http://docs.alfaromeo.fi/esitteet/giulia/#/
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^Oma vuoden 2018 vuoden bensakoneinen Giulia Super on melko karvalakkimalli, mutta siinä on myös kyseinen ohjauspyörä ja vaihtolavat, vaikka en niitä erikseen lisävarusteena tilannut. Ilmeisesti ovat jossain kohtaa olleet siis ihan vakiovaruste suomeen tuoduissa Giulioissa.
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juu, kyllä kaikissa Suomeen tuoduissa tähän mennesä on ollut rattiläpyskät.Teemuv kirjoitti:^^Oma vuoden 2018 vuoden bensakoneinen Giulia Super on melko karvalakkimalli, mutta siinä on myös kyseinen ohjauspyörä ja vaihtolavat, vaikka en niitä erikseen lisävarusteena tilannut. Ilmeisesti ovat jossain kohtaa olleet siis ihan vakiovaruste suomeen tuoduissa Giulioissa.
- Kari
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Esitettä tuossa vain nopeasti pläräsin, voi olla Suomi-paketissa mukana tai sitten kaikki ovat ruksineet nämä.karila kirjoitti:Juu, kyllä kaikissa Suomeen tuoduissa tähän mennesä on ollut rattiläpyskät.Teemuv kirjoitti:^^Oma vuoden 2018 vuoden bensakoneinen Giulia Super on melko karvalakkimalli, mutta siinä on myös kyseinen ohjauspyörä ja vaihtolavat, vaikka en niitä erikseen lisävarusteena tilannut. Ilmeisesti ovat jossain kohtaa olleet siis ihan vakiovaruste suomeen tuoduissa Giulioissa.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Suomiautoissa on käsittääkseni ollut ainakin lähes alusta asti vaihtolavat. En oo törmänny ku tuontiautoissa näihin josta ne puuttuu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Päivitystä paljon puhuttuun starttiongelmaan liittyen... Käytin Giulian tänään vuosihuollossa ja samassa yhteydessä päivittivät moottorinohjauksen softan ja huollon mukaan saman softan pitäisi nyt auttaa ja vaikuttaa siihen paljon puhuttuun startin releen temppuiluun ja käynnistysongelmiin varsinkin pakkasella. Nopean vaikutelman perusteella auto tuntuu ainakin nyt lähtevän selkeästi nopeammin (entistä lyhyemmällä startin pyörityksellä) ja paremmin käymään, kun aiemmin ja niin että eron huomaa jo näin lämpimällä säällä, mutta totuushan paljastuu vasta kun tulee taas pakkasta aikanaan.
Viimeksi muokannut Teemuv, 18 Touko 2019, 00:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Allekirjoitan tämän.
Tuohon on tosiaan softapäivitys. Päivityksen tiedoissa kerrotaan vaikuttavan muunmuassa tuon P26E4 vikakoodin ongelmaan ja ongelman syntyyn.
Tuohon on tosiaan softapäivitys. Päivityksen tiedoissa kerrotaan vaikuttavan muunmuassa tuon P26E4 vikakoodin ongelmaan ja ongelman syntyyn.
- -Oksid-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
- Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16
Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja - Paikkakunta: Kotka
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Oliko tietoa, onko sama päivitys myös dieselille?
Omassa Giulussa oli Teemun yksilön kanssa samaan aikaan vika päällä mutta paikallinen merkkihuolto ei mistään päivityksistä tiennyt mitään (tämä ei sinällään yllätä)
Omassa Giulussa oli Teemun yksilön kanssa samaan aikaan vika päällä mutta paikallinen merkkihuolto ei mistään päivityksistä tiennyt mitään (tämä ei sinällään yllätä)
Re: Alfa Romeo Giulia 952
En älynnyt kysyä, mutta voisi olettaa, että ellei samaa päivitystä vielä ole dieseliin, niin sellainen on tulossa myöhemmin. Sen huollon edustaja tosin sanoi, että tämä päivitys oli tullut heidän tietoonsa viime viikolla, joten aika tuore juttu on ilmeisesti kyseessä.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
En tiedä onko samaa päivitystä dieselille.
Tuosta ei mitään erillistä service news-tiedotetta löydy, vaan nuo päivitykset ja niiden suppeat selitykset näkyvät testerillä (WiTech 2.0), kun auto töpselissä kiinni.
Tuosta ei mitään erillistä service news-tiedotetta löydy, vaan nuo päivitykset ja niiden suppeat selitykset näkyvät testerillä (WiTech 2.0), kun auto töpselissä kiinni.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuommoisen itse löysin viimeisistä service news listasta.Jarsan kirjoitti:En tiedä onko samaa päivitystä dieselille.
Tuosta ei mitään erillistä service news-tiedotetta löydy, vaan nuo päivitykset ja niiden suppeat selitykset näkyvät testerillä (WiTech 2.0), kun auto töpselissä kiinni.
10.010.19, korvaa päiväyksellä 22/03/2019 varustetun saman numeroisen service newsin. Seuraaviin vikakoodeihin:
P0002 - Fuel volume regulator control circuit "A" – Performance.
P026E - Supercharger air radiator coolant pump performance.
P1066 - Deactivation time for the oil supply solenoid valve for cylinder 1 out of range.
P26E4 - Starter motor relay circuit "B".
P2B61 - Engine coolant flow regulation valve stuck closed.
P2BC1 - LT water pump regulating module.
U1008 - LIN 1 Bus
Tuo on ainakin on vaan bensa vehkeeseen. Mistäs kohtaa muuten löytää service newsin päivämäärän. Mitä tuo yläkulmasta löytävä numerosarja 1056 3 061 RA kertoo? Yksilöikö tuo SN:n ?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuli tarkastettua vain dieselin osalta ja sille vastaavaa SN:ää ei löydy.
Päivämäärää ei taida nähdä mistään, kun eivät päivää noita jostain syystä.
Päivämäärää ei taida nähdä mistään, kun eivät päivää noita jostain syystä.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mistäs näkisi näiden uusien Giulia mallien eri moottorien (diesel / benziino) kiihtyvyyden 0-100 km/h helpoiten?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Google: Giulia 0-100Waverunner kirjoitti:Mistäs näkisi näiden uusien Giulia mallien eri moottorien (diesel / benziino) kiihtyvyyden 0-100 km/h helpoiten?
-> http://www.autowiki.fi/index.php/Alfa_R ... ulia_(952)
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tattis!
Tuo 280 heppainen olisi varmasti nasta laite.
Tuon mukaan 5,1 s 0-100 km/h eli aivan riittävä ;=D
Loppupeleissä tuohon 510 hp ylilyöntiin (3,8 s) ero yllättävän pieni.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Nollista lähtiessä saattaa Q:n etuvetareiden puute tuoda tiettyä rajoittavuutta, kun Veloce voi repiä täyyyysiä heti lähdöstä kaikilla neljällä kulmalla. 50-150 alkanee ero korostua selkeämmäksi, 100-200 puhumattakaan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jep, eikös tuon 280 hp koneen saanut automaattivaihteistolla?Polforea kirjoitti:Nollista lähtiessä saattaa Q:n etuvetareiden puute tuoda tiettyä rajoittavuutta, kun Veloce voi repiä täyyyysiä heti lähdöstä kaikilla neljällä kulmalla. 50-150 alkanee ero korostua selkeämmäksi, 100-200 puhumattakaan.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Taitaa alkaa olla harvemmassa se manuaalitarjonta. Jos johonkin ei saa automaattia niin se on ihan pahnan pohjimmainen kulimalli.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ja hyvä näin. Tuon 510 hp taisi olla vain manuaaliaskilla ja jää itseltäni siksi hommaamatta joskus käytettynä. Siksi piti varmistaa että edes tämän saa automaattina.Polforea kirjoitti:Taitaa alkaa olla harvemmassa se manuaalitarjonta. Jos johonkin ei saa automaattia niin se on ihan pahnan pohjimmainen kulimalli.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Nnnope, kyllä Q:n saa automaattina (ja syytä onkin, se kun on nopeampi). Suomenkin Quadrifoglioista taitaa yli puolet olla automaatteja.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ok, no nythän tämä rupeaa käymään kalliiksi ;=DPolforea kirjoitti:Nnnope, kyllä Q:n saa automaattina (ja syytä onkin, se kun on nopeampi). Suomenkin Quadrifoglioista taitaa yli puolet olla automaatteja.
Puolet? 1 vai 2 kpl? (pikku kevennys, älä ymmärrä väärin)
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Käsittääkseni QV on ainoa bensa-Giulia jonka saa manuaalina. Diesel manuaali on olemassa joskin harvinainen eläin sekin luonnossa.Waverunner kirjoitti:Jep, eikös tuon 280 hp koneen saanut automaattivaihteistolla?Polforea kirjoitti:Nollista lähtiessä saattaa Q:n etuvetareiden puute tuoda tiettyä rajoittavuutta, kun Veloce voi repiä täyyyysiä heti lähdöstä kaikilla neljällä kulmalla. 50-150 alkanee ero korostua selkeämmäksi, 100-200 puhumattakaan.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Itseasiassa Wikipedian mukaan Eurooppalainen 206kW / 400Nm Q4 kiihtyvän 4.9s 0-100km/h ja USA-mallinen Q4 taas 209kW / 415 Nm kanssa kiihtyvän 5.1s 0-97km/h.Waverunner kirjoitti: Tuo 280 heppainen olisi varmasti nasta laite.
Tuon mukaan 5,1 s 0-100 km/h eli aivan riittävä ;=D
Loppupeleissä tuohon 510 hp ylilyöntiin (3,8 s) ero yllättävän pieni.
Ei kai 375kW ole mikään ylilyönti urheilusedaniin nykyaikana?
P.S. PS <-> BHP <-> hp <-> kW määritelmistä lisää: https://www.carthrottle.com/post/whats- ... kw-and-ps/
P.P.S. 0-100 km/h mittauksissakin on muuten aika paljon eroja. Osa lähtee oikeasti paikaltaan ja mitataan kahteen suuntaan samalla radalla kun taas osa ottaa pienen rullauksen voimalinjan säästämiseksi.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Paikaltaan on ainoa oikea. 1-100 ei vaan ole 0-100.
3/5, aineistopäivä 30.9.2018Waverunner kirjoitti:Puolet? 1 vai 2 kpl? (pikku kevennys, älä ymmärrä väärin)
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
mielestäni mitään Giuliaa ei saa enää manuaaliaskilla? noista kiihtyvyyksistä vielä sinne 5 alkaviin numeroihin voi päästä helpostikin mutta ne viimeiset sekunnit ja kymmenykset vaativat jo tehoa ja pitoa reilusti. Giuliassa ei ole edes kunnon launch controllia.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
"GPS + kiihtyvyysanturi kännykässä ja launch control autossa" -sukupolven jyrkkää näkökantaaPolforea kirjoitti: ^Paikaltaan on ainoa oikea. 1-100 ei vaan ole 0-100.
Alunperinhän 1 ft roll-out oli aina mukana kun mittauskalusto ei käytännössä pystynyt toistettaviin mittauksiin aidosti paikaltaan. Ja kyllähän kaupasta saatavista autoista hajosi voimansiirtoa ja alustaa aikaa ennen launch control / luistonestoelektroniikkaa.
Nopealla autolla 1ft roll-out taitaa antaa itseasiassa aika lailla enemmän kuin 1 km/h, olisikohan lähempänä 5 km/h?
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Uusimmassa Moottori-lehdessä toimittaja testiajanut Giulia veloce diesel vs. uusi ( g20)bmw 320 xdrive 2.0 diesel.
Mutkatietestissä toimittajan mukaan Giulia ei pärjännyt hallittavuudessa bemulle, vaan menetti otteen tiehen alemmassa nopeudessa ennen bemua. En usko
Kaipasi myös Giulian sporttipenkkiin etuosan korkeussäätöä. Olisi opetellut käyttämään penkin säätöjä
Mutkatietestissä toimittajan mukaan Giulia ei pärjännyt hallittavuudessa bemulle, vaan menetti otteen tiehen alemmassa nopeudessa ennen bemua. En usko
Kaipasi myös Giulian sporttipenkkiin etuosan korkeussäätöä. Olisi opetellut käyttämään penkin säätöjä
- Kari
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^Niin, 5-100 on vielä enemmän eri asia kuin 0-100, kuin 1-100. Kyllähän se ymmärrettävää on, että voimansiirron säästäminen ja mittaustekniikka tukevat vauhdista lähtöä, mutta kyllä sitä minusta sopisi ottaa rehellisesti vaikka just se 5-100 ja ilmoittaa niin.
Toisaalta, 0-100 on oikeasti melko turha arvo. Sillä ei voiteta radalla eikä ohiteta maantiellä, sen ainoa arvo on markkina-arvo.
Toisaalta, 0-100 on oikeasti melko turha arvo. Sillä ei voiteta radalla eikä ohiteta maantiellä, sen ainoa arvo on markkina-arvo.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- JontteB
- Viestit: 296
- Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
- Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86
Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä) - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Elä unohda snagarin parkkista ja *illurallin varikkoa! Tai nehän vasta onki markkinaa...Polforea kirjoitti:
Toisaalta, 0-100 on oikeasti melko turha arvo. Sillä ei voiteta radalla eikä ohiteta maantiellä, sen ainoa arvo on markkina-arvo.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Teollisuuden yhteinen metriikka. Digikameroissa oli pikselien määrä aikanaan "The Metrics", ensimmäinen kysymys mitä allekirjoittanutkin saa illalla nakkikioski jonossa on "paljonko nousee penkiltä", jne.Polforea kirjoitti: sen ainoa arvo on markkina-arvo.
Vauhdikkaampien autojen osastolla tuohon 0-100 rinnalle on tullut 'ring-time. Ja jenkkilässä muuten 1/4 miles aika oli lähes 0-60 mph veroinen metriikka.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
BMW Serie 3 2019 - (moose test), eipä tämä versio ainakaan kovin ihmeelliseltä vaikuta.karila kirjoitti:Uusimmassa Moottori-lehdessä toimittaja testiajanut Giulia veloce diesel vs. uusi ( g20)bmw 320 xdrive 2.0 diesel.
Mutkatietestissä toimittajan mukaan Giulia ei pärjännyt hallittavuudessa bemulle, vaan menetti otteen tiehen alemmassa nopeudessa ennen bemua. En usko
https://youtu.be/oQZVo9kO9HI
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Valitettavasti me ollaan jo eellä!Polforea kirjoitti:
Toisaalta, 0-100 on oikeasti melko turha arvo. Sillä ei voiteta radalla eikä ohiteta maantiellä, sen ainoa arvo on markkina-arvo.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mä kattelin varmaan viimeksi kouluikäisenä 60-luvun lopulla oliko kahvipakettien ? autokeräilykorteista tuota mittaria ; toinen kova juttuhan on teho/painosuhde. Tuolloin pikkupojan mieltä kiehtoi Alfan Giulian yllättävän hyvä tehopainosuhde ja Ferrarin Dinon muodotVittorio Jano kirjoitti:Valitettavasti me ollaan jo eellä!Polforea kirjoitti:
Toisaalta, 0-100 on oikeasti melko turha arvo. Sillä ei voiteta radalla eikä ohiteta maantiellä, sen ainoa arvo on markkina-arvo.
Noin 50:een vuoteen sen jälkeen en ole muuta käyttänyt kuin takapuolidynoa ....
952:n tapauksessa se sanoi heti: riittävä papalle
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Olen varmaan eka, joka miettii ZF :n laatikkoon öljynvaihtoa kun sisäänajo on jo tehty Öv-huolto kun on jo muutenkin tulossa niin buukkasin ESS:stä vaihdelaatikollekin öljynvaihdon. Se on osaöljynvaihto , ja noin 5 litraa Tutelaa sinne menee.
Samalla myös akun ylläpitolaturi menee paikalleen. Öljyn tiskihinta on aika maltainen,
reilu 40 ekee litralta. Huolto-ohjelmassahan 8HP:n ei ole mitään suositusta, mutta kun tarkoitus on
pitää tätäkin Alfaa piitkään niin tuollainen 60 tkm:n välein tehtävä osavaihto tuntuu hyvältä ajatukselta.
Samalla myös akun ylläpitolaturi menee paikalleen. Öljyn tiskihinta on aika maltainen,
reilu 40 ekee litralta. Huolto-ohjelmassahan 8HP:n ei ole mitään suositusta, mutta kun tarkoitus on
pitää tätäkin Alfaa piitkään niin tuollainen 60 tkm:n välein tehtävä osavaihto tuntuu hyvältä ajatukselta.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Paljonko laatikkoöljyjen vaihto maksaa ilman öljyjä?
Onko bensamalleissa ollut mitään merkittäviä vikoja, onko esim. ketju/kiristimet toimineet koneessa moitteetta?
Onko bensamalleissa ollut mitään merkittäviä vikoja, onko esim. ketju/kiristimet toimineet koneessa moitteetta?
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
N. tunnin työ on tuo. Vioista bensamalleissa ei uutta tietoa muuta kuin jo tiedetyt mm.starttireleet ja puolat.jmi kirjoitti:Paljonko laatikkoöljyjen vaihto maksaa ilman öljyjä?
Onko bensamalleissa ollut mitään merkittäviä vikoja, onko esim. ketju/kiristimet toimineet koneessa moitteetta?
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Diffuusori (Veloce-replika) on nyt paikallaan. Mitat olivat täsmälleen kohdallaan ja istuvuus hyvä. Asennettuna(kin) näyttää hyvältä ja voin suositella kaikille.Unique kirjoitti: "Veloce"-diffuuseri saapui Kiinasta ja näyttää sekä hyvältä, että laadukkaasti tehdyltä. Nyt vain se pakoputki myös tilaukseen, niin päästään asentamaan.
Putkeksi tulee tällainen:
https://remus.eu/catalog/product/view/i ... ategory/4/
Jos diffuuserin hankinta kiinnostaa, niin tämä oli siis tilauslinkki:
https://www.aliexpress.com/item/Black-P ... 66652.html
Hinnaksi tuli 320 taalaa (rahteineen) + 86,32 € (tulli + alv).
Vaihto tehtiin siten, että vanha diffuusori vedettiin peltisaksilla palasiksi niin, että vain pieni pala jäi jäljelle heijastimien ympärille. Tällöin heijastimen ulkoreunan puolelta nostamalla sai ruuvattua toisen sen alla olevan ruuvin auki. Toinen lähti "ruuvaamalla" väärältä puolelta pihdeillä. Näin vanhan diffuusorin loppupalat lähtivät heijastimien kanssa irti ja heijastimet säilyivät ehjänä. Näin toimien ei puskuria tarvinnut irrottaa.
Samalla asennettiin tuo Remuksen rosteriputki. Ääneen tuli tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla selkeä bassoaksentti. Matkanopeudessa ei huomaa mitään eroa aikaisempaan.
- Liitteet
-
- Diffuusori asennettuna.jpg
- (63.84 KiB) Tiedosto ladattu 3534 kertaa
-
- Diffuusori2.jpg
- (114.81 KiB) Tiedosto ladattu 3534 kertaa
Viimeksi muokannut Unique, 30 Touko 2019, 17:23. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hiano tuli sanoisi turkulainen.
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Niin tuli. Seuraavaksi onkin sitten mielessä tämä:FinPat kirjoitti:Hiano tuli sanoisi turkulainen.
https://shopeurocompulsion.net/blogs/te ... nical-info
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hyvältä näyttää!
Tuohon keskelle vielä ulostulo koukulle, niin olisi vielä miehekkäämpi.
Tuohon keskelle vielä ulostulo koukulle, niin olisi vielä miehekkäämpi.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Näyttää ainakin kuvista istuvan kuten oem. Klipsit olivat varmaan kanssa riittävän pitäviä joten ei ole pelkoa että alkaa repsottamaan. Toi leikkely oli ihan hyvä vaihtoehto koska tuskin sitä orkkista kukaan enää tarvitsee. Mulla ei luonne antanu periksi rikkoa mitään
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyllä ne muovikiinnikkeet näyttivät aivan samanlaisilta kuin originaalissa. Ei tuo alkuperäisenkään konstruktio vaikuta miltään kovin ihmeelliseltä. Diffuusoria kiinnittäessä täytyy vain olla tarkkana, että jokainen kiinnike painuu kunnolla paikalleen.JanV kirjoitti:Näyttää ainakin kuvista istuvan kuten oem. Klipsit olivat varmaan kanssa riittävän pitäviä joten ei ole pelkoa että alkaa repsottamaan. Toi leikkely oli ihan hyvä vaihtoehto koska tuskin sitä orkkista kukaan enää tarvitsee. Mulla ei luonne antanu periksi rikkoa mitään
Ainoa "kompromissi" tässä asennustavassa (ilman puskurin irrotusta) on se, että heijastimia ei voi ruuvata takaa kiinni. Mutta uskoisin niiden pysyvän paikallaan ihan niiden heijastimessa olevien painettavien kiinnikkeiden avulla. Ja jos irtoavat, niin uusia saa kaupasta noin 12 eur/kpl hintaan.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
En itseasiassa edes ihmettelisi, jos tuo aliexpressin myymä diffuusori olisi sama osa, kuin alkuperäinen, mutta vain ilman "virallisia" leimoja. Niin paljon kuitenkin tunnutaan nykyään tehtävän osia alihankintana Kiinassa.